Aktywizacja zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Arentewicz Joanna
(1)
Bartczak Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Mazurek-Czarnecka Agnieszka
(1)
Preissmann Christine
(1)
Waligóra Łucja
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Kobieta
(5228)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3842)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Aktywizacja zawodowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2941)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2177)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1594)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1368)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(883)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(778)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(682)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
Przedstawiona współautorska monografia, w odpowiedzi na rosnącą niepewność i nieprzewidywalność dynamiki nakładających się na siebie przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych w nowym, stale zmieniającym się środowisku globalnej gospodarki (cyfrowej) na początku XXI wieku, koncentruje się głównie na dynamice współczesnych przemian w modelu/ach pracy/czasu wolnego work life balance, widocznej w postaci różnych, często sprzecznych dyskursów (aktualnych form opisów rzeczywistości) obecnych w naukach ekonomicznych, społecznych czy humanistycznych. z Przedmowy
PRZEDMOWA * I ROSNĄCE ZNACZENIE KOBIET W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN NA RYNKU PRACY/CZASU WOLNEGO (DESIGN THINKING) * WPROWADZENIE * 1 OBLICZE WSPÓŁCZESNEJ KOBIETY * 1.1 WIELOZADANIOWOŚĆ, POCZUCIE WINY ORAZ SPADEK POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI * U WSPÓŁCZESNYCH KOBIET * 1.2 STEREOTYPY OGRANICZAJĄCE ROZWÓJ KOBIET ORAZ AKTYWNE PRÓBY WALKI Z NIMI * 1.3 ROLE ŻYCIOWE KOBIET I POJAWIENIE SIĘ NOWEJ, SILNEJ KOBIETY * 2 ROLA I ZNACZENIE RYNKOWE WSPÓŁCZESNYCH KOBIET * 3 PROJEKTOWANIE (DESIGN TNINKING) Z MYŚLĄO POTRZEBACH I ASPIRACJACH WSPÓŁCZESNEJ KOBIETY * 3.1 DESIGN THINKING I PRACA WARSZTATOWA PROJEKTOWANIE Z MYŚLĄO ODBIORCY * 3.2 CZYNNIKI POBUDZAJĄCE ZAANGAŻOWANIE I KREATYWNOŚĆ ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH * 3.3 PRZYKŁAD PROCESU PROJEKTOWANIA Z MYŚLĄO WSPÓŁCZESNEJ KOBIECIE * 3.3.1 IDENTYFIKACJA I INTERPRETACJA TRENDU "KOBIETA" * 3.3.2 BADANIE KONSUMENTA - ETNOGRAFIA: OBSERWACJA I ROZMOWY * 3.3.3 PORTRET KONSUMENTA * 3.3.4 INSIGHTY KONSUMENCKIE * 3.3.5 KONCEPCJA MARKI * 3.3.6 KONCEPCJA LOKALU / USŁUGI * 3.3.7 KRYTYCZNA OCENA WYPRACOWANYCH ROZWIĄZAŁ * ZAKOŁCZENIE * LITERATURA * NETOGRAFIA * INNE * II. ROLA I ZNACZENIE RYNKOWE WSPÓŁCZESNYCH KOBIET * WPROWADZENIE * 1 KOBIETY NA RYNKU PRACY * 1.1 PRAWNE UWARUNKOWANIA SYTUACJI KOBIET * 1.2 DYSKRYMINACJA KOBIET NA RYNKU PRACY * 1.3 AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA KOBIET I JEJ ZMIANY * 2 METODOLOGIA BADAŁ WŁASNYCH, DOTYCZĄCYCH SYTUACJI KOBIET NA RYNKU PRACY * PO PRZERWIE SPOWODOWANEJ URODZENIEM DZIECKA * 3 ANALIZA IINTERPETACJA WYNIKÓW BADAŁ WŁASNYCH * 4 WNIOSKI Z BADAŁ EMPIRYCZNYCH * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * AKTY PRAWNE * NETOGRAFIA * III. BEZZWROTNE I ZWROTNE FORMY POMOCY PUBLICZNEJ DLA OSÓB (BEZROBOTNYCH) * ZAKŁADAJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ - SZANSE I ZAGROŻENIA * WPROWADZENIE * 1 BEZROBOCIE, JEGO PRZYCZYNY I SKUTKI * 2 INSTRUMENTY AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ BEZROBOTNYCH * 3 RODZAJE POMOCY PUBLICZNEJ DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZAKŁADAJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ * GOSPODARCZĄ * 4 ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DOTACJI ORAZ POŻYCZEK NA ZAŁOŻENIE WŁASNEJ DZIAŁALNOŚCI * 5 RÓŻNICE WYSTĘPUJĄCE POMIĘDZY DOTACJAMI ORAZ POŻYCZKAMI PRZYZNAWANYMI * OSOBĄ BEZROBOTNYM NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ * ZAKOŁCZENIE * LITERATURA * NETOGRAFIA * INNE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Prawdziwe historie, niezawodne rady.
Bibliografia strony 245-250.
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby - nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. Ľ Co oznacza ta diagnoza? Ľ Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? Ľ Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? Ľ Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? Ľ Jakie cele zawodowe są realne? Ľ Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią - wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia wykaz aktów prawnych na stronach 149-163.
Książka adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz praktyków pedagogów specjalnych, nauczycieli, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pośredników pracy, studentów kierunków społecznych oraz osób z niepełnosprawnościami i rodziców.
Monografia dotyczy specjalistycznego wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w uzyskaniu maksymalnego stopnia samodzielności życiowej w odniesieniu do ograniczeń i możliwości tej grupy. W publikacji zaprezentowano praktyczne rozwiązania dotyczące przygotowania młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną do wejścia na rynek pracy, w tym analizie poddano rolę rodziców oraz wskazano działania szkół przysposabiających do pracy, w szczególności model praktyk wspomaganych. Książka adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz praktyków pedagogów specjalnych, nauczycieli, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pośredników pracy, studentów kierunków społecznych oraz osób z niepełnosprawnościami i rodziców.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną * 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy * 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej * 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną * 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną * 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce * Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy * 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną * 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną * 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy * 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną * 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy * Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną * 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną * 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy * 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy * Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną * 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego * 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego * 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce * Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną * 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI * 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI * 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego * Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac * 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników * 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną * 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58066 (1 egz.)
Kaucja: 33,66 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej