Zespół Aspergera
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Poradniki i przewodniki
(29)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(85)
wypożyczone
(27)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(5)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(6)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(5)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(54)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(11)
Okuniewski Juliusz
(6)
Arentewicz Joanna
(5)
Jagielska Gabriela
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Preissmann Christine
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Willey Liane Holliday (1959- )
(3)
Andruszko Robert
(2)
Bryńska Anita
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Daroszewski Marek (historyk)
(2)
Evans Craig R
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kędzierski Sławomir
(2)
Olejnik Donata
(2)
Robison John Elder (1957- )
(2)
Sheffer Edith
(2)
Silberman Steve (1957- )
(2)
Szubrycht Jarek
(2)
Tammet Daniel (1979- )
(2)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bogdashina Olga (1958- )
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borkowski Grzegorz (pedagogika specjalna)
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Burge Garry
(1)
Burroughs Augusten (1965- )
(1)
Buxbaum Julie (1977- )
(1)
Buzon James
(1)
Castleman Bob
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Christian Mitch
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Czyżewska Izabela
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Firth Uta
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gargaś Gabriela
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gerland Gunilla (1963- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godlewska Barbara
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Harpur John
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Hoopmann Kathy (1963- )
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jackson Luke (1988- )
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Jodłowska Małgorzata
(1)
Jones Daniel
(1)
Juszkiewicz Michał
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kaszkur Kulpa Agnieszka M
(1)
Kim Cynthia
(1)
Korendo Marta
(1)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(1)
Kotarski Radosław (1986- )
(1)
Krejcha Karen
(1)
Kupferstein Henny
(1)
Lawlor Maria
(1)
Lesko Anita
(1)
Liesenfeld Monika Anna
(1)
Likens Aaron (1983- )
(1)
Maguire Richard (teolog)
(1)
Makin John
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Molenda Małgorzata
(1)
Moody Larry
(1)
Morgan Lisa
(1)
Moskal Maria
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Mysiorska Małgorzata
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Notbohm Ellen
(1)
O`Toole Jennifer Cook
(1)
O`Toole Jennifer Cook (1975- )
(1)
Obłój Lesław
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Painter Kim Kiker
(1)
Perner Lars
(1)
Picoult Jodi (1966- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(4)
Młodzież
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Logopedzi
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zespół Aspergera
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Austria
(2)
Niemcy
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(29)
Opracowanie
(8)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Pamiętniki amerykańskie
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Autobiografia
(1)
Esej
(1)
Kryminał
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(18)
Edukacja i pedagogika
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Historia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka "Doktor Tony odpowiada" to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood - światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu - odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwaga na stronie tytułowej wymienieni są Mentorzy : Qazi Fazli Azeem, Garry Burge, James Buzon, Bob Castleman, Mitch Christian, Debbie Denenburg, Charli Devnet, Temple Grandin, Ruth Elaine Joyner Hane, Paul Isaacss, Dr. Know, Karen Krejcha, Henny Kupferstein, Anita Lesko, Richard Maguire, John Makin, Larry Moody, Lisa Morgan, Jennifer Cook O`Toole, Lars Perner, Jeanette Purkis, Mary Robison, Steve Selpal, Dr. Stephen M. Shore, Dr. Patrick Suglia, Liane Holiday Willey, Alexis Winemann.
Bibliografia strony 427-430.
Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym."Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!"Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc."Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. [.] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20587 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-430. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16612 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 397-430. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [174] - 182.
W swojej książce autor tłumaczy rodzicom i specjalistom, jak rozpoznać zespół Aspergera. Prezentuje opis i analizę nietypowych charakterystyk i praktycznych strategii korekcyjnych, wykorzystując przy tym cytaty z wypowiedzi osób z tym zespołem, a wszystko to czyni w sposób jasny i przystępny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych.
Bibliografia na stronach 237-239.
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych - w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych - pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce - a co za tym idzie - wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko - począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN (Asperger Syndrome Education Network)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22152 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-313. Indeksy.
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania - upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe - występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych.Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-[91], wykaz aktów prawnych s. 83-86.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-188.
Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin. Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 148.
Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi. Przedstawiony tutaj program terapeutyczny może być propozycją dla nauczycieli szkół specjalnych i dobrą wskazówką, w jaki sposób można oddziaływać na zajęciach szkolnych na dziecko z całościowym zaburzeniem rozwojowym. Metoda integracji sensorycznej może być wykorzystywana w różnorodnej terapii pedagogicznej.Publikacja ta będzie również bardzo pomocna studentom integracji sensorycznej przygotowującym się do napisania pracy dyplomowej. Niniejsza książka jest drogowskazem dla początkującego terapeuty SI oraz podpowiedzią, jak można poprzez gruntowną ocenę zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych dokonać obserwacji klinicznej i diagnozy integracji sensorycznej, a co za tym idzie ??? właściwie dobrać ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji.Książka składa się z części teoretycznej i części praktycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez autora. W pierwszej części czytelnik zapozna się z podstawowymi wiadomościami o metodzie integracji sensorycznej ??? zawarte są tam informacje dotyczące podstawowych założeń i pojęć SI. Grzegorz Borkowski - absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, trener metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Od 2001 roku pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Księga Pytań i Odpowiedzi)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Księga Pytań.
Bibliogr. s. 155-158.
Książka ta jest adresowana do rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z zespołem Aspergera. Zespół Aspergera jest wciąż mało znany, a jego właściwe diagnozowanie stwarza wiele problemów. Wczesne rozpoznanie umożliwia rozpoczęcie właściwej terapii i w konsekwencji daje dziecku szansę na prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego tak ważne jest zdobycie wiedzy na temat tego zaburzenia. Książka podzielona jest na dwie części W pierwszej znajduje się szczegółowy opis zachowań charakterystycznych dla zespołu Aspergera, dotyczących między innymi zachowań społecznych, mowy, rozwoju intelektualnego i ruchowego oraz szczególnych zainteresowań. Druga część została poświęcona terapii. Autorki opisują w niej podstawowe techniki stosowane w czasie terapii, wyjaśniają, jak rozwijać mowę i zachowania społeczne dziecka, jak radzić sobie z zachowaniami niepożądanymi. Wymieniają też programy, które mogą być skuteczne w pracy z osobą z zespołem Aspergera. W aneksach znajdują się kryteria diagnostyczne DSM-IV-TR oraz ICD-10.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18051 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
(Uwaga Młodość)
Jak się porozumieć, gdy słowa zawodzą? David z zespołem Aspergera jest błyskotliwy i oczytany, ale ma nikłe umiejętności społeczne i brak mu przyjaciół. Aby się nie pogubić w szkole, prowadzi notatnik, w którym zapisuje informacje o uczniach i nauczycielach. Któregoś dnia w stołówce dosiada się do niego Kit, śliczna i miła dziewczyna, która niedawno straciła ojca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19966 B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier cz. 1)
Hubek swoim zachowaniem zaskakuje i intryguje rówieśników. Ma niezwykłą pamięć, o Tytanicu wie więcej niż Kapitan, ale nie rozumie, co znaczy mieć dwie lewe ręce. Przeważnie bawi się sam, zawsze w tym samym miejscu i trudno się z nim dogadać. Pewnego dnia Majka z podsłuchanejrozmowy dowiaduje się, że Hubek ma jakiś zespół."Hubek, kubek, wstążka" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika z zespołem Aspergera, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieliw rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.Projekt pn.: "Bajki bez barier" - opracowanie i wydanie serii bajek dotyczących niepełnosprawności, współfinansowany jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach konkursu XV i XXIV.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-112.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera ; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego ; praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka ; liczne przykłady historyjek społecznych ; szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw ; i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pismiennictwo na stronach 290-291.
Czy zespół Aspergera jest samodzielną jednostką kliniczną, czy odmianą autyzmu? Cierpiący na niego ludzie przypominają osoby z autyzmem pod tym względem, że od wczesnego dzieciństwa występuje u nich ten sam rodzaj upośledzeń, wyróżniają się jednak o wiele większą elokwencją i lepszą adaptacją społeczną, a z powodu swych niezwykłych zainteresowań częściej uchodzą za ekscentryków niż za ludzi o zaburzonej osobowości. W książce czołowi eksperci omawiają diagnostyczne kryteria zespołu Aspergera, ilustrując swe poglądy opisami przypadków. Uzupełnieniem badań klinicznych jest analiza twórczości literackiej osób z tym zespołem, stanowiąca punkt wyjścia do przedstawienia nowych propozycji teoretycznych. Książka ta, dająca pierwszy zwarty obraz zespołu Aspergera jako odrębnego wariantu autyzmu, jest przeznaczona zarówno dla badaczy, terapeutów i klinicystów, jak też dla rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 210-225.
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚStruktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych.dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21203 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.08.2023)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej