Gimnazja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Książek Wojciech
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Chałas Krystyna (1952- )
(1)
Chrostowska Teresa
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fatyga Barbara
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jaworska Mariola
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Józkowiak Benedykt
(1)
Kowalczyk Halina
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Leksy Karina
(1)
Lewandowska Mariola
(1)
Makuszyńska Beata
(1)
Miłos Jadwiga
(1)
Mosiek Tadeusz (podręczniki)
(1)
Piskorska Anna
(1)
Poćwiardowska Blanka
(1)
Rogala- |Obłękowska Jolanta
(1)
Szymanderska Wanda
(1)
Słowińska Cecylia
(1)
Tyszka Agnieszka (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5228)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3842)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Gimnazja
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2941)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2177)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1594)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1368)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1007)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(941)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(908)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(883)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(778)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gostynin (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Programy nauczania
(2)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3667)
Bibliografia, netografia na stronach [199]-208.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jednym ze środowisk socjalizacyjnych, niemal równorzędnym ze środowiskiem rodziny czy szkoły. Z tego względu zwraca się uwagę na konieczność wdrożenia szerokiego programu edukacji do mediów, którego celem nie byłoby ograniczenie kontaktu człowiek - nowe technologie, lecz nauka takiego z nich korzystania, aby służyły one dobru człowieka. Takie stanowisko było punktem wyjścia do napisania niniejszej monografii, która w założeniu miała stanowić teoretyczną i empiryczną bazę dla podejmowania różnego typu inicjatyw edukacyjnych. Publikacja w założeniu przeznaczona jest nie tylko dla teoretyków pedagogiki i nauk pokrewnych, ale też dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą działalnością profilaktyczną i edukacją medialną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [187]-193.
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów "wirtualnych" autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka - odwołując się do założeń J. Dewey - buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Rozdział I. Gimnazjum - nowy typ szkoły * Wprowadzenie * 1. Gimnazjum - cele i założenia * 1.1. Organizacja gimnazjów "wirtualnych" * 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy * Konkluzje * Rozdział II. Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów * Wprowadzenie * 1. Rozwój ucznia - ujęcie psychologiczno-pedagogiczne * 2. Codzienność szkolna - ujęcie progresywne * 2.1. Aktywność ucznia na lekcji * 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia * 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej * 2.4. Zajęcia pozalekcyjne * 2.5. Samorząd szkolny * 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach - wybrane aspekty * Konkluzje * Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań * 1. Cele i problemy badawcze * 2. Metoda badawcza * 3. Organizacja i przebieg badań * Rozdział IV. Kontekst prowadzonych badań * Wprowadzenie * 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół * 2. Architektura i wielkość badanych szkół * 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły * 4. Rada szkoły i rada rodziców * 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach * 6. Współpraca z rodzicami * 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań * 8. Dojazd uczniów do szkoły * Podsumowanie * Rozdział V. Obraz rówieśników * Wprowadzenie * 1. Rówieśnik - wróg czy przyjaciel * 1.1. Rówieśnik jako wróg * 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel * 2. Rówieśnicy na lekcji * 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników * 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający * 3. Rówieśnicy na przerwie * 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą * 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników * 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników * 7. Uogólniony obraz rówieśników * Wnioski * Rozdział VI. Obraz nauczyciela * Wprowadzenie * 1. Nauczyciel w czasie lekcji * 1.1. Nauczyciel dydaktyk * 1.2. Nauczyciel-wychowawca * 2. Nauczyciel osoba * 3. Nauczyciel na przerwie * 4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela * 5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli * 6. Nauczyciel - obcy czy swój * 6.1. Nauczyciel jako obcy * 6.2. Nauczyciel jako swój * 7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli * Wnioski * Rozdział VII. Samowiedza badanych * Wprowadzenie * 1. Uczniowie na przerwie * 2. Uczniowie na lekcji * 3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych * 4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole * 5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych * 6. Samoocena badanych * 7. Rekonstrukcja samoopisu badanych * Wnioski * Rozdział VIII. Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju * Wprowadzenie * 1. Obraz ucznia * Krótka refleksja zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 272)
Bibliografia na stronach 283-[301].
Streszczenie w języku angielskim.
W monografii przedstawiono analizę sytuacji uczniów znajdujących się na progu edukacyjnym w pryzmacie antropologicznej kategorii rytuału przejścia. Trzy etapy longituidalnych badań odpowiadały trzem fazom rytuału (faza wyłączenia - koniec trzeciej klasy gimnazjum, faza liminalna - początek pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, faza włączenia - koniec nauki w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej). Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jaki jest profil przejścia adolescentów z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na wybrane subiektywne aspekty tożsamości osobowej, orientacje temporalne i edukacyjne plany na przyszłość, obraz siebie w roli ucznia, stosunek do szkoły, poziom identyfikacji ze szkołą, wyobrażenia i oczekiwania względem siebie w roli ucznia i względem szkoły oraz stosunek do zmiany. Wyniki badań ukazujące współczesne oblicze szkolnych obrzędów przejścia oraz przemian tożsamości uczniów w tym okresie prowadzą do wniosku o znaczącej roli środowiska szkolnego w kreowaniu doświadczeń sprzyjających rozwojowi adolescentów, których status się zmienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 32,40 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 367-392.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Celem niniejszej monografii jest oszacowanie warunków i perspektyw nauczania i uczenia się języków obcych młodzieży z dysleksją, ze szczególnym uwzględnieniem zasad dydaktyki autonomizującej. Dotychczasowe ustalenia naukowe w tym obszarze są niewystarczające, a zgromadzone dane wymagają usystematyzowania odpowiednio do obecnego polskiego kontekstu edukacyjnego. Rozważania prowadzone są poprzez analizę dotychczasowych ustaleń w tym zakresie (propozycje teoretyczno-analityczne zawarte w rozdziale pierwszym, drugim i trzecim) oraz dyskusję badań własnych zaprezentowanych w rozdziale czwartym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 318)
Bibliografia, netografia na stronach 193-205.
Streszczenie w języku angielskim.
Biorąc pod uwagę doświadczenia zachodnie i coraz częściej potwierdzane empirycznie znaczenie technik psychologii pozytywnej w kształtowaniu zmotywowanych uczniów, problematyka okazuje się warta zainteresowania. Tym bardziej, że nauczyciele coraz częściej zadają sobie pytanie: Jak zmotywować uczniów do zdobywania coraz to bardziej rozbudowanych obszarów wiedzy, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności ze strukturami, wymogami i oczekiwaniami przeróżnych interesariuszy systemu edukacji?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-356. Indeks.
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły.[.] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów.Z recenzji dr. hab. Pawła Rudnickiego, prof. DSWTutoring pozwala zindywidualizować działania wychowawcze, najpierw przez samo powierzenie tutorowi pod opiekę konkretnego ucznia, a nie całego zespołu klasowego. Nawet jeśli nauczyciel pracuje z większą grupą uczniów (z reguły z 10-12 osobami), to relacja tutor - grupa pozostaje drugoplanowa (Zuchniewicz 2015, s. 121).Tutoring opiera się na długofalowej relacji pomiędzy konkretnym nauczycielem a wychowankiem. Relacja przybiera formę regularnych spotkań tutorskich, zwanych tutorialami (Budzyński, Traczyński 2012). W realiach tutoringu szkolnego są to modelowo indywidualne 30-40-minutowe spotkania, odbywające się raz w miesiącu. Tutoriale stanowią w tutoringu działanie podstawowe, które ogniskuje kluczowe idee i reguły praktyki tutorskiej.Serce społecznego świata stanowi działanie podstawowe. Działanie centralne obudowane jest licznymi innymi działaniami, które mu instrumentalnie służą, a jednocześnie wpisują się w koloryt działania podstawowego w danym świecie społecznym (Kacperczyk 2005, s. 171).W strukturze tutoriali zawierają się pragmatyczna idea budowania relacji tutorskiej, zindywidualizowania, wzmacniania mocnych stron tutoranta i praca na celach tutoranta. Tutoriale uzupełniane są okazjonalnymi, krótkimi rozmowami z podopiecznym. Poza indywidualnymi tutorialami nauczyciele organizują zajęcia grupowe i angażują podopiecznych w dodatkowe aktywności, takie jak wolontariat lub zajęcia pozalekcyjne. W ewentualnym wykorzystaniu w tutoringu form grupowych priorytetem nadal pozostaje dostosowanie ich do potrzeb i potencjału uczniów.Indywidualizacja wychowania nie sprowadza się tylko do lepszego dopasowania metod pracy do konkretnego tutoranta. Podstawowy potencjał indywidualizacji w tutoringu związany jest z budowaniem relacji tutor podopieczny, z osobistym spotkaniem dwóch osób, z zaangażowaniem w duchu dialogu (Budzyński 2015, s. 226; Sarnat-Ciastko 2015, s. 112). W tutoringu centralnym momentem jest spotkanie człowieka z człowiekiem. [...]Tutoring odróżnia się od innych metod pracy indywidualnej, takich jak coaching i mentoring, choć wykorzystuje on wypracowane w nich techniki (Czekierda 2015, s. 29-34; Bałachowicz, Rowicka 2013; Malinowski, Wesołowska 2015). W mentoringu rolę przewodnika przyjmuje mentor, który osiągnął wysoki poziom biegłości w danej dziedzinie i w oparciu o ten dorobek staje się autorytetem, pokazuje najlepsze rozwiązania, udziela rad, dzieli się kontaktami, przydziela zadania. Punktem ciężkości jest optymalne wprowadzenie w arkana danej dziedziny/dyscypliny. W coachingu uwaga skierowana jest na klienta - to on stawia problem i naprowadzany przez coacha pytaniami sam szuka rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19551 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14889, 14890 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14883, 14884 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi część cyklu.
To znowu ja - Zosia z ulicy Kociej. Nie ukrywam, że częściej niż po tajny zeszyt sięgam teraz po telefon komórkowy, w którym można znaleźć ciekawe esemesy. Na drugim miejscu jest nasze klasowe forum "Dziewczyny z 6 B". Tak, tak! Już z szóstej! I dopiero na NAJSZARSZYM końcu - jak mówi Mania - znajduje się mój poczciwy zeszyt. Pewnie jesteście ciekawi, co u mnie słychać. Kiedy powiem wam, że jest dokładnie tak, jak powinno być po wakacjach - od razu domyślicie się, w czym rzecz! Zosia z ulicy Kociej to przezabawna seria o perypetiach rezolutnej Zosi i jej zwariowanej rodzinki. W dziewiątej części między innymi: SMRODLIWA sprawa, spotkanie z KRÓLEM HEROLDEM, PARCZASTE koleżanki oraz urodzinowe MYSZOBRANIE. Jednego możecie być pewni - na Kociej 5 nikt się nigdy nie nudzi!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej