Urzędnicy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(21)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Wierzbowski Marek (1946- )
(2)
Wilbrandt-Gotowicz Martyna Barbara (1982- )
(2)
Zimmermann Jan (1949- )
(2)
Abramowicz Adam Krzysztof
(1)
Adamczyk Marcin (prawnik)
(1)
Banasiński Cezary (1953- )
(1)
Bandarzewski Kazimierz
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Cieplak Jacek
(1)
Czub Krzysztof (prawo)
(1)
Dmowska Joanna
(1)
Dobosz Piotr (1961- )
(1)
Fajgielski Paweł
(1)
Falkowska Magdalena (adwokat)
(1)
Glibowski Krzysztof
(1)
Gola Jan (nauki prawne)
(1)
Gronkiewicz-Waltz Hanna (1952- )
(1)
Gut Dagmara
(1)
Horubski Krzysztof
(1)
Jabłoński Mariusz (1970- )
(1)
Jaroszyński Krzysztof (1977- )
(1)
Jaworski Jacek (prawnik)
(1)
Jaśkowska Małgorzata (1950- )
(1)
Kaczmarek-Ociepa Karolina
(1)
Kaczocha Mateusz
(1)
Kaszubski Remigiusz W. (1970-2012)
(1)
Kawecki Maciej
(1)
Knysiak-Sudyka Hanna (1971- )
(1)
Kokocińska Katarzyna
(1)
Komierzyńska-Orlińska Eliza
(1)
Korkowska-Krokos Karolina
(1)
Krzekotowska Krystyna
(1)
Krzyżanowska Maria Gracja
(1)
Kwiatek Błażej
(1)
Malinowska-Wójcicka Magdalena
(1)
Małysa Katarzyna
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Nieć Anna Elżbieta
(1)
Oleś Mariusz
(1)
Olszewski Artur Tomasz
(1)
Osiecka Anna (prawnik)
(1)
Pilich Mateusz
(1)
Puczko Aleksandra
(1)
Płókarz Rafał (1970- )
(1)
Rakoczy Bartosz (1973- )
(1)
Rogozińska Agnieszka (prawo)
(1)
Romańska Marta
(1)
Ruczkowski Piotr (1973- )
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Skóra Agnieszka
(1)
Sobociński Daniel
(1)
Stec Mirosław (1951- )
(1)
Szelągowska Agnieszka
(1)
Treścińska Iwona
(1)
Wegner-Kowalska Joanna
(1)
Wereśniak-Masri Izabela
(1)
Widawski Paweł
(1)
Woś Tadeusz (1946- )
(1)
Wygoda Krzysztof (1972- )
(1)
Zgoła Patrycja
(1)
Łuczak Konrad
(1)
Łukasiewicz Jakub M
(1)
Łukasiewicz Rafał
(1)
Żurowski Marcin
(1)
Żywicka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(28)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(20880)
6-8 lat
(10258)
9-13 lat
(9086)
Młodzież
(8566)
0-5 lat
(6997)
Urzędnicy
(29)
14-17 lat
(4643)
Szkoły wyższe
(2036)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(697)
Szkoły średnie
(602)
Nauczyciele
(469)
Dorośli
(158)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(113)
Psycholodzy
(111)
Psychoterapeuci
(102)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Poziom podstawowy
(41)
Klasa 6.
(40)
Przedsiębiorcy
(40)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Kobieta
(37)
Dziewczęta
(36)
Klasa 7.
(36)
A1
(34)
A2 (poziom biegłości językowej)
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 8.
(34)
Klasa 5.
(33)
A2
(31)
A1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Klasa 1.
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 4.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
B1 (poziom biegłości językowej)
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
Licea
(22)
Technikum
(22)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
B2 (poziom biegłości językowej)
(20)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
18+
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Poziom rozszerzony
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Bibliotekarze
(11)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Temat
Prawo administracyjne
(6)
Administracja publiczna
(5)
Ochrona danych osobowych
(3)
Postępowanie administracyjne
(3)
Aksjologia
(2)
Milczenie i bezczynność administracji
(2)
Norma prawna
(2)
Postępowanie sądowe
(2)
Postępowanie sądowoadministracyjne
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
Teoria prawa
(2)
Akty prawa wewnętrznie obowiązującego
(1)
Banki
(1)
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarcze
(1)
Czynności faktyczne administracji publicznej
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Implementacja dyrektywy Unii Europejskiej
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Kary i opłaty ekologiczne
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Lokatorzy
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mediatorzy
(1)
Najem
(1)
Opieka społeczna
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(1)
Prawo bankowe
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo krajowe a prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Prawo miejscowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Prawo socjalne
(1)
Prawo upadłościowe
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Reforma regulacji
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sfera publiczna
(1)
Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe (SKOK)
(1)
Sądowa kontrola administracji
(1)
Sądownictwo administracyjne
(1)
Upadłość
(1)
Uznanie administracyjne
(1)
Wspólnota samorządowa
(1)
Władztwo administracyjne
(1)
Zadania publiczne
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Komentarz do ustawy
(6)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Poradnik
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(25)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prawo rodzinne / Jakub M. Łukasiewicz, Rafał Łukasiewicz. - Stan prawny na 1 marca 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 516 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 501-516 i bibliografie przy rozdziałach.
Dla studentów wydziałów prawa, aplikantów, sędziów, pracowników administracji rządowej i samorządowej.
Publikacja stanowi syntetyczną prezentację norm regulujących problematykę prawa rodzinnego. Wzbogacają ją liczne objaśnienia graficzne: wykresy, schematy blokowe, tabele, a także wzory akt stanu cywilnego i pism procesowych z omówieniem w formie krótkich komentarzy. Poza analizą regulacji Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego nawiązano do zagadnień dotyczących m.in. Prawa prywatnego międzynarodowego, ustawy o leczeniu niepłodności oraz ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.Autorzy uwzględniają ostatnie nowelizacje, w tym zmiany w: prawie filiacyjnym dokonane w 2019 r., Prawie o aktach stanu cywilnego (w zakresie najnowszych rozporządzeń dotyczących dokumentów towarzyszących wydaniu akt stanu cywilnego z 2020 r.), prawie emerytalnym - związane z uprawnieniami małżonków do środków zgromadzonych na subkoncie w ZUS oraz Pracowniczych Planów Kapitałowych wprowadzonych w 2019 r., a także najnowsze orzecznictwo, m.in. w zakresie transkrypcji zagranicznych aktów urodzenia dzieci pochodzących ze związków jednopłciowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 283-[295].
Dla gmin prowadzących gospodarkę mieszkaniową, zarządców nieruchomości, komorników, radców prawnych, najemców lokali, też prowadzących działalność gospodarczą polegającą na najmie lokali.
Komentarz uwzględnia dwie ostatnie duże nowelizacje ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego oraz niektórych innych ustaw, które dotyczą przede wszystkim: nowych zasad najmu komunalnego w zakresie ustalania wysokości czynszu i jego podwyższania, likwidacji lokali socjalnych i obowiązku ich wyodrębnienia w zasobie komunalnym, wyłączenia z obowiązku przyznania lokali socjalnych osobom, które samodzielnie mogą zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe lub dysponują majątkiem to umożliwiającym, wprowadzenie obowiązku przyznawania pomieszczenia tymczasowego, umowy najmu okazjonalnego i instytucjonalnego. Publikacja ma charakter praktyczny i stanowi odpowiedź na problemy zgłaszane przez urzędy i osoby stosujące te przepisy na co dzień. W książce zamieszczono również bogate orzecznictwo w zakresie stosowania przepisów ustawy z niezbędnym zakresem poglądów doktryny.
Wykaz skrótów * Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1234 ze zm.) * Rozdział 1. Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy ustawy] * Art. 1a. [Wyłączenie stosowania ustawy do lokali WAM] * Art. 2. [Definicje ustawowe] * Art. 3. [Stosunek ustawy do innych unormowań dotyczących lokali mieszkalnych] * Art. 4. [Zadania własne gminy] * Art. 4a. [Zbieranie danych o czynszach najmu] * Rozdział 2. Prawa i obowiązki właścicieli i lokatorów * Art. 5. [Zasady zawierania umów o używanie lokalu] * Art. 6. [Kaucja zabezpieczająca należności z tytułu najmu] * Art. 6a. [Obowiązki wynajmującego] * Art. 6b. [Obowiązki najemcy] * Art. 6c. [Protokolarne wydanie lokalu] * Art. 6d. [Ulepszenia dokonywane przez najemcę] * Art. 6e. [Obowiązki i prawa stron po zakończeniu najmu] * Art. 6f. [Zakres swobody stron] * Art. 6g. [Doręczenia między stronami umowy najmu] * Art. 7. [Zasady ustalania czynszu w zasobach samorządowych i skarbu państwa] * Art. 8. [Kompetencje do ustalania czynszu] * Art. 8a. [Zasady podwyższania czynszu (opłat za korzystanie z lokalu)] * Art. 9. [Częstość podwyżek, zasady ponoszenia innych opłat niż czynsz] * Art. 9a. [Czynsz najmu w TBS] * Art. 10. [Awarie, przeglądy, remont lokalu] * Art. 11. [Rozwiązywanie umów o używanie lokalu] * Art. 12. (uchylony) * Art. 13. [Uprawnienia sąsiadów i współuprawnionych] * Art. 14. [Uprawnienie do zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego] * Art. 15. [Postępowanie sądowe] * Art. 16. [Egzekucja wyroków eksmisyjnych] * Art. 17. [Eksmisja do noclegowni i schronisk osób znęcających się nad rodziną; uprawnienie do zawarcia umowy najmu socjalnego w przypadku zajęcia lokalu bez tytułu prawnego] * Art. 18. [Odszkodowanie za bezumowne korzystanie z lokalu] * Art. 19. [Ochrona praw lokatora] * Rozdział 2a. Najem okazjonalny lokalu * Art. 19a. [Definicja najmu okazjonalnego, obligatoryjne i fakultatywne warunki umowy] * Art. 19b. [Zgłoszenie umowy do urzędu skarbowego] * Art. 19c. [Ustalanie i wypowiadanie czynszu] * Art. 19d. [Wygaśnięcie i rozwiązanie najmu okazjonalnego] * Art. 19e. [Wyłączenie najmu okazjonalnego z zasadniczych rozwiązań ustawy] * Rozdział 2b. Najem instytucjonalny lokalu * Art. 19f. [Definicja najmu instytucjonalnego lokalu; warunki zawarcia umowy najmu instytucjonalnego lokalu; kaucja] * Art. 19g. [Forma umowy najmu instytucjonalnego lokalu; wynagrodzenie notariusza] * Art. 19h. [Opłaty pobierane przez właściciela; podwyższenie czynszu] * Art. 19i. [Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy najmu instytucjonalnego lokalu; żądanie opróżnienia lokalu] * Art. 19j. [Przepisy ustawy stosowane do najmu instytucjonalnego lokalu] * Art. 19k. [Umowa najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 191. [Ujawnienie w księdze wieczystej roszczenia najemcy o przeniesienie prawa własności lokalu mieszkalnego; ustanowienie hipoteki zabezpieczającej wierzytelność najemcy] * Art. 19m. [Obligatoryjne elementy umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19n. [Termin zawarcia oraz przedmiot umowy przeniesienia prawa własności lokalu mieszkalnego wraz z prawami niezbędnymi do korzystania z tego lokalu] * Art. 19o. [Wypowiedzenie umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19p. [Okres wypowiedzenia umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19q. [Kwoty zwracane najemcy lub jego spadkobiercom po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19r. [Zakres stosowania przepisów Prawa upadłościowego do roszczeń najemcy z umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Art. 19s. [Przepisy ustawy stosowane do umowy najmu instytucjonalnego z dojściem do własności] * Rozdział 3. Mieszkaniowy zasób gminy * Art. 20. [Gospodarowanie zasobem mieszkaniowym] * Art. 21. [Gminne programy mieszkaniowe i zasady najmu] * Art. 21a. [Wypowiedzenie umowy najmu w przypadku przekroczenia normy powierzchni użytkowej lokalu] * Art. 21b. [Obowiązek złożenia deklaracji o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego oraz oświadczenia majątkowego] * Art. 21c. [Okresowa weryfikacja spełniania przez najemcę kryterium wartości dochodu] * Rozdział 4. Najem socjalny lokalu * Art. 22. [Lokal będący przedmiotem umowy najmu socjalnego lokalu] * Art. 23. [Czas trwania umowy najmu socjalnego lokalu; maksymalna wysokość stawki czynszu] * Art. 24. (uchylony) * Art. 25. [Wypowiedzenie umowy najmu socjalnego lokalu] * Rozdział 4a. Tymczasowe pomieszczenia * Art. 25a. [Tworzenie zasobu tymczasowych pomieszczeń] * Art. 25b. [Okres zawarcia umowy najmu] * Art. 25c. [Osoby uprawnione do zawarcia umowy najmu] * Art. 25d. [Nieprzysługiwanie prawa do tymczasowego pomieszczenia] * Art. 25e. [Odpowiednie stosowanie] * Rozdział 5. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe * Art. 26. [Zmiany przepisów Kodeksu cywilnego] * Art. 27. [Stosowanie ustawy wstecz] * Art. 28. [Wysokość czynszu do 2005 r.] * Art. 29. (uchylony) * Art. 30. [Uprawnienia osób bez tytułu prawnego do mieszkania] * Art. 31. [Uprawnienia opiekuna najemcy] * Art. 32. [Obowiązek gminy dostarczenia lokalu zamiennego] * Art. 33. [Uprawnienia najemców lokali zakładowych] * Art. 34. [Organy wykonujące eksmisję] * Art. 35. [Lokale socjalne dla eksmitowanych] * Art. 36. [Waloryzacja kaucji mieszkaniowych] * Art. 37. [Rozliczenie ulepszeń lokalu] * Art. 38. [Rozumienie wyrażeń ustawowych] * Art. 39. [Derogacja ustawy o najmie] * Art. 40. [Data wejścia w życie] * Bibliografia * Literatura * Orzecznictwo * Rozstrzygnięcia nadzorcze * Akty normatywne * Inne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 96,75 zł
Książka
W koszyku
Praca zdalna : komentarz do nowelizacji Kodeksu pracy : wzory / Małgorzata Mędrala. - Stan prawny na 14 lipca 2023 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2023. - 231, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 223-[232].
Książka stanowi kompleksowe omówienie przepisów dotyczących nowej instytucji w Kodeksie pracy, jaką jest praca zdalna. Autorka szczegółowo, a zarazem w praktyczny sposób wyjaśnia najbardziej kluczowe kwestie związane z nowymi regulacjami. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22710 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Fakultatywne działania administracji publicznej / Mariusz Oleś. - Stan prawny na 31 sierpnia 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 634 strony ; 21 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 609-634.
Dla pracowników administracji publicznej, sędziów sądów administracyjnych, adwokatów, radców prawnych, a także pracowników naukowych.
W publikacji omówiono zagadnienie fakultatywności działania organu administracji publicznej, rozumianej jako przyznany temu organowi przez ustawodawcę wybór pomiędzy podjęciem a powstrzymaniem się od działania. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej wyodrębniono pojęcie fakultatywności działania organu, rozgraniczono fakultatywność działania od uznania administracyjnego, a także rozróżniono legalne powstrzymanie się przez organ od działania fakultatywnego od milczenia i bezczynności administracji. Część druga to omówienie wybranych działań fakultatywnych w pozytywnym prawie administracyjnym, takich jak m.in.: fakultatywne akty administracyjne, akty legislacyjne, działania faktyczne czy fakultatywne działania cywilnoprawne organów administracyjnych. Autor omawia również mechanizmy kontroli fakultatywności działania i działań fakultatywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 149,25 zł
Książka
W koszyku
Prawo oświatowe : komentarz / redakcja naukowa Mateusz Pilich ; [autorzy] Mateusz Pilich, Artur Olszewski. - Wydanie 2., stan prawny na 1 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 912, [1] strona ; 25 cm.
(Komentarze)
Poprzednie wydanie pt.: Prawo oświatowe oraz przepisy wprowadzające.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 899-[913].
Dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych, pracowników urzędów jednostek samorządu terytorialnego oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny, adwokatów, radców prawnych i sędziów.
W komentarzu omówiono przepisy "konstytucji polskiej oświaty", jaką stanowi ustawa z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe. Zaprezentowano je z perspektywy dokonywanej fragmentarycznie reformy prawa oświatowego, powodującej trudności interpretacyjne oraz niesprzyjającej zrozumieniu prawa przez jego adresatów. Autorzy, wyjaśniając problemy powstające podczas stosowania prawa, przywołują dorobek orzecznictwa i doktryny.W drugim wydaniu publikacji uwzględniono nowe wyzwania, które stanęły przed prawem oświatowym na skutek epidemii COVID-19, m.in. ograniczenia i zawieszenia działalności szkół i placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bankructwa. T. 2, Banki i SKOK-i / Rafał Płókarz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 403, [1] strona : wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 379-401.
Dla konsumentów, bankowców, przedsiębiorców, polityków i studentów.
Tom II serii Bankructwa analizuje bankructwa banków: centralnych, komercyjnych, spółdzielczych i SKOK-ów, zwłaszcza na rynku polskim ostatnich lat. Analizę kilkudziesięciu bankructw, skutków różnych patologii, pogłębiają zagadnienia obecnych zagrożeń dla banków i posiadaczy oszczędności. Opisano w nim najbardziej palące kwestie: dylematy polskich banków i ich klientów związane m.in. z kredytami frankowymi (w tym wyrok TSUE z czerwca 2023 r.) i WIBOR-owymi, misselling toksycznych produktów i inne patologie bankowe, bezpieczeństwo aktywów finansowych w realiach wojennych, kontrowersje w przymusowo restrukturyzowanych bankach (Getin i in.), a globalnie – kryzys bankowy w 2023 r. i nowoczesny run na banki, groźbę bankructw systemów bankowych lub walut niektórych upadających krajów (Argentyny, Libanu, Turcji), zagrożenie niewypłacalnością USA. Także to, czy bank centralny (np. NBP) może upaść.
To pouczająca i bardzo aktualna lektura dla zainteresowanych gospodarką i finansami: konsumentów, bankowców, przedsiębiorców, urzędników, polityków, studentów. Książka łączy w sobie cechy publikacji naukowej i swoistego thrillera finansowego o patologiach bankowych, a zarazem poradnika z gatunku „jak nie stracić swoich pieniędzy?” przez złych banksterów i inne pułapki. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia przy rozdziałach.
Praktycznie każdy podmiot prawa, nawet jeśli nie jest wytwórcą odpadów, to z całą pewnością doświadcza ich oddziaływania.Problematyka odpadów oraz ich zagospodarowania stanowi istotny obszar prawa, który został szczegółowo omówiony w publikacji. Autorzy proponują rozwiązania kluczowych problemów ustawy - Prawo o odpadach, wskazują związki tej regulacji z innymi działami prawa.W książce został uwzględniony aktualny stan prawny, m.in. zmiany dotyczące:- obowiązków nałożonych na podmioty prowadzące gospodarkę odpadami,- zasad wydawania decyzji administracyjnych,- regulacji w zakresie monitoringu,- kompetencji organów administracji publicznej,- zasad prowadzenia kontroli,- udziału organu administracji ochrony przeciwpożarowej.
Wykaz skrótów * 1. Wprowadzenie - Bartosz Rakoczy * 2. Umowy w prawie o odpadach - Bartosz Rakoczy * 3. Odpowiedzialność prawna za gospodarowanie * odpadami - Joanna Dmowska * 3.1. Odpowiedzialność administracyjna * 3.2. Odpowiedzialność cywilna * 3.3. Odpowiedzialność karna * 4. Organy administracji publicznej właściwe w sprawach * gospodarowania odpadami - Daniel Sobociński * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Organy administracji publicznej * 4.3. Organy ochrony środowiska * 4.4. Pojęcie odpadów i gospodarowanie odpadami * 4.5. Prowadzenie zbierania odpadów i prowadzenie * przetwarzania odpadów * 4.6. Ewidencja i sprawozdawczość * 4.7. Podsumowanie * 5. Hierarchia postępowania z odpadami - Marcin Żurowski * 5.1. Charakter prawny hierarchii postępowania * z odpadami * 5.2. Zapobieganie powstawaniu odpadów * 5.3. Odzysk i recykling * 5.4. Podsumowanie * 6. Obowiązki wytwórcy i posiadacza odpadów * - Joanna Dmowska * 6.1. Uwagi wprowadzające * 6.2. Pojęcia wytwórcy i posiadacza * 6.3. Pojęcie obowiązku * 6.4. Rodzaje obowiązków wytwórcy i posiadacza * 7. Wykonanie obowiązku usunięcia odpadów * z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania * lub magazynowania - Maria Gracja Krzyżanowska * 7.1. Źródła obowiązku publicznoprawnego * 7.2. Charakter prawny obowiązku usunięcia odpadów * z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub * magazynowania * 7.3. Formy prawne wykonania obowiązku usunięcia * odpadów z miejsca nieprzeznaczonego * do ich składowania lub magazynowania * 8. Problematyka odpadów niebezpiecznych * - Karolina Kaczmarek-Ociepa, Patrycja Zgoła * 9. Wybrane problemy administracyjnych kar pieniężnych * w ustawie o odpadach - Izabela Wereśniak-Masri * 9.1. Uwagi wstępne * 9.2. Problem ze stosowaniem zasady ne bis in idem * 9.3. Pozostałe przypadki odstąpienia od nałożenia * administracyjnej kary pieniężnej * 9.4. Problemy stosowania dyrektyw wymiaru kary * 9.5. Problem zwrotu zapłaconej kary pieniężnej * 9.6. Uwagi końcowe * 10. Zezwolenia i pozwolenia na prowadzenie gospodarki * odpadami - Karolina Korkowska-Krokos * 10.1. Uwagi wprowadzające * 10.2. Zezwolenia na gospodarowanie odpadami * 10.3. Pozwolenie na gospodarowanie odpadami * 10.4. Uwagi końcowe * 11. Zasady postępowania z zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym jako szczególnym rodzajem odpadów * - Anna Elżbieta Nieć * Załączniki * 1. Umowa o odbieranie i zagospodarowanie odpadów * komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których * zamieszkują mieszkańcy, zlokalizowanych na terenie * gminy * 2. Lista kontrolna - Wybrane obowiązki wytwórców * i innych posiadaczy gospodarujących odpadami * 3. Lista kontrolna - Wymagania w zakresie zbierania * zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego * 4. Lista kontrolna - Organy administracji publicznej właściwe * w sprawach gospodarowania odpadami * 5. Lista kontrolna - Odpady niebezpieczne *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 96,75 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 221-225.
Dla mediatorów sądowych, kuratorów sądowych, ośrodków mediacyjnych, ośrodków pomocy społecznej, ośrodków pomocy psychologicznej, ośrodków leczenia uzależnień, świetlic socjoterapeutycznych, ośrodków opieki zdrowotnej, jednostek samorządu terytorialnego, uczelni wyższych, szkół, organizacji pozarządowych.
Poradnik stanowi omówienie mediacji i zawodu mediatora w jak najbardziej praktycznym ujęciu. To kompleksowe omówienie różnorodnych aspektów zawodu mediatora na płaszczyźnie obowiązujących przepisów prawa. Zawiera nie tylko wskazówki praktyczne w przystępnej formie, ale także odwołania do przykładów autentycznych sytuacji mediacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc społeczna : komentarz / Iwona Sierpowska. - 4. wydanie, stan prawny na 1 października 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. - 546, [1] strona ; 25 cm.
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia na stronach 529-540. Indeks.
Dla pracowników urzędów administracji publicznej, pracowników socjalnych, prawników, innych osób zajmujących się zawodowo pomocą społeczną.
W komentarzu przystępnie i kompleksowo omówiono przepisy ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem poglądów prezentowanych w literaturze i orzecznictwie sądowym oraz ak­tów normatywnych, do których odsyła ustawa, w tym przepisów wykonawczych. Wyznaczony systematyzacją ustawy wywód obejmuje analizę m.in.: zasad i zadań pomocy społecznej, kom­petencji i zadań organów administracji publicznej oraz działalności organizacji społecznych w tym zakresie, prowadzenia działalności gospodarczej w sferze opiekuńczej, stosowania procedur administracyjnych. Czwarte wydanie uwzględnia najnowsze zmiany prawa pomocy społecznej, dotyczące m.in.: - obniżenia wieku emerytalnego, - ustalania sytuacji dochodowej, w tym nieuwzględniania określonych świadczeń w dochodzie,- przyznawania zasiłku stałego osobom niepełnosprawnym,- pracy urzędniczej i środowiskowej (np. wykorzystywania narzędzi elektronicznych, łączenia jednostek organizacyjnych, finansowania działań ze środków unijnych). W porównaniu z poprzednim wydaniem poszerzono omówienie niektórych zagadnień (m.in. związanych z: miejscem zamieszkania, bezdomnością i udzielaniem schronienia, usta­laniem prawa do świadczeń, kierowaniem i odpłatnością za pobyt w domu pomocy społecznej, właściwością miejscową organów pomocy społecznej, superwizją i statusem prawnym pra­cownika socjalnego). Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników urzędów administracji pu­blicznej, pracowników socjalnych, prawników oraz innych osób zajmujących się zawodowo pomocą społeczną. Może być również wykorzystywana do celów dydaktycznych, służyć oso­bom podnoszącym kwalifikacje w ramach specjalizacji, szkoleń i studiów podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 36 (1 egz.)
Kaucja: 149,24 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 479-488.
Ustawa o doręczeniach elektronicznych z 18 listopada 2020 r. to podstawowy akt normatywny ustanawiający nowe zasady doręczeń korespondencji drogą elektroniczną przez podmioty publiczne i do podmiotów publicznych. W publikacji przedstawiono: terminy i zasady przyjęcia fikcji prawnej doręczenia zastępczego w publicznej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usłudze hybrydowej; zasady reklamacji i postępowanie reklamacyjne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej, a także odpowiedzialność operatora wyznaczonego w tym zakresie; doręczanie korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej; warunki przekształcania korespondencji – pisma w postaci elektronicznej – w przesyłkę listową (wydruk) w ramach publicznej usługi hybrydowej; obowiązki ustawowe podmiotów publicznych, przedstawicieli zawodów prawniczych i przedsiębiorców wpisanych do KRS albo CEiDG. W książce omówiono także zagadnienia wystawiania dowodu wysłania oraz dowodu otrzymania, funkcjonowania bazy adresów elektronicznych, w tym dostęp do niej i wyszukiwanie adresatów, a także nieprawidłowości w procesie doręczania oraz ich konsekwencje prawne. Prezentowane poglądy i wnioski są wynikiem wieloletniego doświadczenia naukowego oraz zawodowego autorów, związanego ze stosowaniem prawa w ramach pracy w administracji publicznej i w sektorze prywatnym. Opracowanie jest przeznaczone zarówno dla pracowników administracji publicznej, jak i adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje także pracowników naukowych oraz studentów kierunków prawniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska)
Bibliografia na stronach [281]-291.
Dla pracowników administracji samorządowej, regionalnych izb obrachunkowych i samorządowych kolegiów odwoławczych oraz administracji rządowej, pracowników wymiaru sprawiedliwości oraz środowisk naukowych.
W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim zakresie jednostki samorządu terytorialnego mogą uczestniczyć w procesie sprawowania władzy publicznej i czy posiadają narzędzia pozwalające realnie wpływać na jego przebieg. Omówiono m.in. takie zagadnienia, jak: efektywność umowy i aktu administracyjnego w kontekście gospodarowania nieruchomościami, tryby ustalania lokalizacji inwestycji, procedurę uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, pojęcie interesu komunalnej spółki akcyjnej, finansowanie zadań oświatowych, świadczenia z pomocy społecznej realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, uprawnienia kontrolne w sprawach z zakresu ochrony środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58207 (1 egz.)
Kaucja: 73,26 zł
Książka
W koszyku
Instytucja milczącego załatwienia sprawy przez administrację publiczną / Joanna Wegner. - Stan prawny na 1 października 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 351 stron ; 21 cm.
(Monografie)
Bibliografia na stronach [341]-351.
Dla pracowników administracji publicznej, adwokatów, radców prawnych i sędziow sądów administracyjnych oraz powszechnych.
Streszczenie w języku angielskim.
W publikacji opisano coraz bardziej popularną konstrukcję prawną jaką jest instytucja milczącego załatwienia sprawy, a w szczególności: cechy charakterystyczne postępowania administracyjnego prowadzonego w sprawach mogących się zakończyć milcząco ; czynności postępowania w sprawach załatwianych milcząco oraz przysługujące w tym zakresie środki prawne ; prawo do odwołania i zaskarżenia w milczącym załatwieniu sprawy oraz jego sądowa kontrola ; roszczenia cywilnoprawne oraz odpowiedzialność karna, porządkowa i dyscyplinarna funkcjonariuszy administracji wynikające z milczącego załatwienia sprawy. Tematyka ta została omówiona w ujęciu komparatystycznym, z szerokimi odniesieniami do praktyki stosowania prawa w Polsce oraz uwzględnieniem zagranicznych opracowań i orzecznictw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57861 (1 egz.)
Kaucja: 96,50 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Na stronie tytułowej: prawo przedsiębiorców, ustawa o CEiDG, ustawa o Rzeczniku MŚP, ustawa o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytoriu RP.
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 469-[483].
Konstytucja biznesu. Komentarz stanowi pierwsze na rynku wydawniczym omówienie pakietu czterech aktów prawnych tworzących fundamenty regulacji gospodarczej i zarazem publicznego prawa gospodarczego, które weszły w życie 30.04.2018 r.Należą do nich ustawy uchwalone 6.03.2018 r.:- Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.),- o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 647),- o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 648),- o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 649)które zastąpiły ustawę z 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2017 r. poz. 2168 ze zm.) i jednocześnie stały się najważniejszymi aktami prawnymi prawa gospodarczego.Komentowane przepisy ustawy mają systemowe znaczenie dla prawa gospodarczego oraz przede wszystkim dla praktyki obrotu gospodarczego, ponieważ wyznaczają zasadnicze relacje między przedsiębiorcami a organami władzy publicznej.Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników, doradców podatkowych, sędziów, a także dla przedsiębiorców, pracowników administracji rządowej i samorządowej, działów kadr oraz zasobów ludzkich. Będzie cennym źródłem wiedzy dla aplikantów adwokackich i radcowskich oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa i ekonomii.
Wstęp * USTAWA Z 6.03.2018 R. - PRAWO PRZEDSIĘBIORCÓW * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Zakres przedmiotowy i podmiotowy ustawy] * Art. 2. [Wolność działalności gospodarczej i równość przedsiębiorców] * Art. 3. [Definicja działalności gospodarczej] * Art. 4. [Definicja przedsiębiorcy] * Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana] * Art. 6. [Wyłączenia spod stosowania przepisów ustawy] * Art. 7. [Definicje ustawowe] * Art. 8. [Zasada "co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone"] * Art. 9. [Obowiązek wykonywania działalności gospodarczej zgodnie * z zasadami uczciwej konkurencji i poszanowania * dobrych obyczajów] * Art. 10. [Zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy] * Art. 11. [Zasada przyjaznej interpretacji przepisów] * Art. 12. [Zasady pogłębiania zaufania, proporcjonalności, bezstronności * i równego traktowania] * Art. 13. [Zasada odpowiedzialności urzędników za naruszenie prawa] * Art. 14. [Zasada pewności prawa] * Art. 15. [Zasada udzielania informacji] * Art. 16. [Instytucja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców] * Rozdział 2 * Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej * Art. 17. [Wpis do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 18. [Ulga na start] * Art. 19. [Obowiązek rozliczeń za pośrednictwem rachunku płatniczego] * Art. 20. [Numer identyfikacji podatkowej (NIP)] * Art. 21. [Odpowiednie oznaczenie towarów wprowadzanych do obrotu * na terytorium RP] * Art. 22. [Istota zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej; * zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej * przez wspólników s.c] * Art. 23. [Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 24. [Wnioskowy tryb zawieszenia i wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej; początek okresu zawieszenia; * wpis informacji do rejestru przedsiębiorców lub do CEIDG] * Art. 25. [Dozwolone i nakazane działania przedsiębiorcy w okresie * zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 26. [Konsekwencje wykreślenia z CEIDG] * Rozdział 3 * Załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej * Art. 27. [Zasada szybkości postępowania] * Art. 28. [Zasada współdziałania organów] * Art. 29. [Zasada żądania przedłożenia dokumentu] * Art. 30. [Zasada rozsądnych terminów] * Art. 31. [Obowiązek przyjęcia pisma lub wniosku niekompletnego] * Art. 32. [Potwierdzenie przyjęcia wniosku] * Art. 33. [Objaśnienia prawne] * Art. 34. [Wydanie interpretacji indywidualnej] * Art. 35. [Związanie wykładnią; utrwalona praktyka interpretacyjna] * Art. 36. [Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy] * Rozdział 4 * Reglamentacja działalności gospodarczej * Art. 37. [Działalność gospodarcza koncesjonowana; organ koncesyjny] * Art. 38. [Publikacja informacji o warunkach uzyskania koncesji] * Art. 39. [Odmowa udzielenia koncesji lub ograniczenie zakresu koncesji; * czasowe wstrzymanie udzielania koncesji] * Art. 40. [Kontrola koncesjonariusza] * Art. 41. [Zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej] * Art. 42. [Warunki udzielenia zezwolenia na wykonywanie działalności * gospodarczej] * Art. 43. [Wpis przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej; * kontrola działalności regulowanej] * Art. 44. [Zakres czasowy i terytorialny koncesji; zezwolenia lub wpisu * do rejestru działalności regulowanej; lista rodzajów * działalności gospodarczej wymagających uzyskania koncesji; * zezwolenia albo wpisu do rejestru działalności regulowanej] * Rozdział 5 * Ograniczenia kontroli działalności gospodarczej * Art. 45. [Zasady i tryb kontroli] * Art. 46. [Odszkodowanie za szkodę poniesioną w związku z czynnościami * kontrolnymi wykonywanymi niezgodnie z prawem] * Art. 47. [Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa] * Art. 48. [Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli; * uprzednie czynności kontrolne] * Art. 49. [Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli] * Art. 50. [Obecność przedsiębiorcy lub jego przedstawiciela podczas * wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 51. [Miejsce przeprowadzania kontroli] * Art. 52. [Sposób wykonywania czynności kontrolnych] * Art. 53. [Protokół kontroli] * Art. 54. [Prowadzenie więcej niż jednej kontroli] * Art. 55. [Czas trwania kontroli] * Art. 56. [Przerwanie kontroli] * Art. 57. [Książka kontroli] * Art. 58. [Wyłączenie możliwości przeprowadzenia ponownej kontroli * przez ten sam organ] * Art. 59. [Sprzeciw przedsiębiorcy; skarga na przewlekłe prowadzenie kontroli] * Art. 60. [Nakaz wstrzymania wykonywania działalności gospodarczej] * Art. 61. [Wyłączenie stosowania przepisów o prowadzeniu więcej * niż jednej kontroli oraz o czasie trwania kontroli w przypadku * wybranych rodzajów działalności] * Art. 62. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 63. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli] * Art. 64. [Wyłączenie stosowania wybranych przepisów o kontroli * w przypadku kontroli wszczętej na wniosek przedsiębiorcy * oraz kontroli w zakresie realizacji programów polityki spójności] * Art. 65. [Wyłączenie stosowania przepisów w przypadku kontroli * na podstawie przepisów Prawa atomowego, kontroli * celno-skarbowej oraz kontroli w zakresie gospodarki odpadami] * Rozdział 6 * Zasady opracowywania projektów aktów normatywnych z zakresu * prawa gospodarczego oraz oceny ich funkcjonowania * Art. 66. [Wymóg uwzględniania ważnego interesu publicznego * i rozważenia możliwości powstrzymania się od ingerencji prawnej] * Art. 67. [Kierowanie się zasadą proporcjonalności i adekwatności] * Art. 68. [Dążenie do proporcjonalnego ograniczania obowiązków * administracyjnych wobec przedsiębiorców] * Art. 69. [Opracowywanie ocen funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 70. [Obowiązek przeglądu funkcjonowania aktów normatywnych] * Art. 71. [Wyłączenie stosowania ustawy do wykonywania inicjatywy * ustawodawczej przez obywateli] * Rozdział 7 * Przepis końcowy * Art. 72. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI * O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I PUNKCIE INFORMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY * Dział I * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Dział II * Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 2. [Zadania CEIDG] * Art. 3. [Systemy teleinformatyczne wykorzystywane w zakresie * przekazywania danych z i do CEIDG; formularz elektroniczny * wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 4. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie niektórych * rodzajów działalności związanej z rolnictwem] * Rozdział 2 * Wpis do CEIDG danych ewidencyjnych oraz informacyjnych * Art. 5. [Dane podlegające wpisowi do CEIDG] * Art. 6. [Wniosek o wpis do CEIDG] * Art. 7. [Oświadczenia składane wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG] * Art. 8. [Urzędowe poświadczenie odbioru wniosku składanego w formie * elektronicznej; złożenie wniosku o wpis do CEIDG w formie * papierowej, archiwizacja wniosków i związanych z nimi dokumentów] * Art. 9. [Kompetencja ministra do żądania udostępnienia dokumentów * związanych z wnioskami składanymi w postaci papierowej] * Art. 10. [Niepoprawny wniosek o wpis do CEIDG; podpis na wniosku] * Art. 11. [Korzystanie z informacji z rejestrów publicznych w zakresie * danych z wniosku o wpis do CEIDG] * Art. 12. [Obowiązki rejestracyjne wykonywane za pośrednictwem CEIDG] * Art. 13. [Opłaty za wpis do CEIDG] * Art. 14. [Złożenie do CEIDG informacji o niepodjęciu działalności * gospodarczej] * Art. 15. [Wniosek o zmianę wpisu lub wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 16. [Domniemanie prawdziwości danych w CEIDG oraz nieprzerwanego * prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę] * Art. 17. [Obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego * do nieruchomości wskazanej jako adres do doręczeń * lub miejsce stałego wykonywania działalności] * Rozdział 3 * Wpis do CEIDG informacji o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania * działalności gospodarczej * Art. 18. [Uprawnienie do złożenia wniosku o zawieszenie wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 19. [Informacja w CEIDG o dacie wznowienia wykonywania * działalności gospodarczej] * Art. 20. [Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG składany przez przedsiębiorcę * zawieszającego lub wznawiającego wykonywanie działalności * gospodarczej] * Rozdział 4 * Informacje dopisywane do CEIDG z urzędu * Art. 21. [Wpis informacji do CEIDG z urzędu] * Art. 22. [Przekazywanie informacji wpisanych do CEIDG z urzędu innym * podmiotom] * Art. 23. [Informacje przekazywane do CEIDG przez sądy] * Art. 24. [Przekazywanie do CEIDG informacji o przekształceniu * przedsiębiorcy w jednoosobową spółkę kapitałową] * Art. 25. [Przekazywanie informacji o zakazie prowadzenia działalności] * Art. 26. [Informacje przekazywane do CEIDG przez Krajowy Rejestr Karny] * Art. 27. [Przekazywanie do CEIDG informacji o wstrzymaniu wykonania, * uchyleniu lub zmianie orzeczenia o zakazie prowadzenia * działalności gospodarczej] * Art. 28. [Formularz elektroniczny wykorzystywany do przekazywania * informacji do CEIDG] * Rozdział 5 * Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG i sprostowanie wpisu w CEIDG * Art. 29. [Podstawy wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 30. [Termin wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG] * Art. 31. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG z urzędu] * Art. 32. [Niezgodność wpisanych danych z rzeczywistym stanem rzeczy; * brak tytułu prawnego do nieruchomości] * Art. 33. [Wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG a usunięcie danych z CEIDG] * Art. 34. [Prostowanie wpisów do CEIDG] * Art. 35. [Przekazywanie innym podmiotom informacji o wykreśleniu * przedsiębiorcy z CEIDG oraz o sprostowaniu wpisu w CEIDG] * Art. 36. [Adres do doręczeń przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG] * Art. 37. [Zmiany we wpisie do CEIDG przedsiębiorcy wykreślonego z CEIDG] * Rozdział 6 * Zasady publikowania w CEIDG informacji o pełnomocnikach i prokurentach * Art. 38. [Informacja w CEIDG o pełnomocniku lub prokurencie * przedsiębiorcy] * Art. 39. [Wniosek o publikację w CEIDG informacji o pełnomocniku * lub prokurencie przedsiębiorcy; skutki prawne publikacji informacji] * Art. 40. [Warunki poprawności wniosku o publikację w CEIDG informacji * i pełnomocniku lub prokurencie przedsiębiorcy] * Art. 41. [Potwierdzenie w CEIDG upoważnienia pełnomocnika lub * prokurenta do prowadzenia sprawy w imieniu przedsiębiorcy] * Art. 42. [Wyłączenie stosowania przepisów w zakresie spraw podatkowych] * Rozdział 7 * Udostępnianie danych przez CEIDG * Art. 43. [Dane i informacje udostępniane przez CEIDG; * termin udostępnienia informacji] * Art. 44. [Udostępnianie przez CEIDG informacji związanych z koncesjami, * licencjami, zezwoleniami oraz z wpisem do rejestru działalności * regulowanej] * Art. 45. [Jawność danych udostępnianych przez CEIDG; udostępnianie * danych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 46. [Zaświadczenie o wpisie do CEIDG] * Art. 47. [Nieodpłatne udostępnianie danych w inny sposób * niż za pośrednictwem strony internetowej CEIDG] * Art. 48. [Udostępnianie danych CEIDG organom administracji] * Art. 49. [Usunięcie danych z CEIDG] * Art. 50. [Stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych * do danych udostępnianych przez CEIDG] * Dział III * Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy * Art. 51. [Zadania Punktu] * Art. 52. [Wnioski, oświadczenia i notyfikacje składane za pośrednictwem * Punktu] * Art. 53. [Informacje udostępniane przez Punkt] * Art. 54. [Doradztwo w indywidualnych sprawach] * Art. 55. [Informacje o adresach stron internetowych pojedynczych * punktów kontaktowych w innych państwach] * Art. 56. [Obowiązek wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej] * Art. 57. [Obowiązek umożliwienia dokonania płatności elektronicznej * opłaty za przeprowadzenie sprawy] * Art. 58. [Delegacja ustawowa - zasady współpracy właściwych * organów z Punktem] * Art. 59. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb i sposób funkcjonowania * oraz korzystania z Punktu] * Art. 60. [Powierzenie innym podmiotom realizacji zadań Punktu] * Art. 61. [Udostępnianie informacji o warunkach udostępniania * i korzystania z usług Punktu] * Art. 62. [Obowiązek stosowania powszechnego i zrozumiałego języka] * Art. 63. [Zapewnienie spójności systemów teleinformatycznych] * Art. 64. [Informowanie przedsiębiorców o ważnych wydarzeniach, * terminach i obowiązkach; udostępnianie usług Punktu * za pośrednictwem innych placówek] * Art. 65. [Dane udostępniane w Punkcie przez właściwych ministrów] * Art. 66. [Zgłaszanie uwag związanych z funkcjonowaniem Punktu] * Dział IV * Przepis końcowy * Art. 67. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O RZECZNIKU * MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW * Art. 1. [Zadania Rzecznika, pojęcie przedsiębiorcy] * Art. 2. [Wymagania na stanowisku Rzecznika] * Art. 3. [Powołanie Rzecznika] * Art. 4. [Kadencja Rzecznika] * Art. 5. [Odwołanie Rzecznika] * Art. 6. [Ograniczenie możliwości prowadzenia innej działalności * przez osobę na stanowisku Rzecznika] * Art. 7. [Zastępca Rzecznika] * Art. 8. [Katalog zadań Rzecznika] * Art. 9. [Uprawnienia Rzecznika w zakresie ochrony praw przedsiębiorców] * Art. 10. [Tryb podejmowania i wykonywania czynności przez Rzecznika] * Art. 11. [Wnioskowanie przez Rzecznika o podjęcie określonych działań * przez organy, organizacje i instytucje publiczne] * Art. 12. [Obowiązki organów, organizacji i instytucji publicznych * w zakresie współdziałania z Rzecznikiem] * Art. 13. [Przetwarzanie i ujawnianie danych osobowych przez Rzecznika] * Art. 14. [Coroczne sprawozdania z działalności Rzecznika] * Art. 15. [Biuro Rzecznika] * Art. 16. [Ujmowanie w budżecie państwa i pokrywanie wydatków * związanych z funkcjonowaniem Rzecznika] * Art. 17. [Limit wydatków z budżetu państwa] * Art. 18. [Wejście w życie] * USTAWA Z 6.03.2018 R. O ZASADACH UCZESTNICTWA PRZEDSIĘBIORCÓW * ZAGRANICZNYCH I INNYCH OSÓB ZAGRANICZNYCH W OBROCIE * GOSPODARCZYM NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ * Rozdział 1 * Przepisy ogólne * Art. 1. [Przedmiot ustawy] * Art. 2. [Uprawnienie osób zagranicznych do prowadzenia działalności * gospodarczej na terytorium RP] * Art. 3. [Definicje legalne] * Rozdział 2 * Działalność gospodarcza osób zagranicznych * Art. 4. [Osoby zagraniczne mogące prowadzić działalność gospodarczą * na takich samych zasadach jak obywatele polscy] * Rozdział 3 * Transgraniczna działalność usługowa * Art. 5. [Dopuszczalność czasowego świadczenia usług przez usługodawcę * z państwa członkowskiego] * Art. 6. [Zakaz stosowania wymogów ograniczających korzystanie * z usług zagranicznych] * Art. 7. [Świadczenie usług transgranicznych samodzielnie * lub z innymi usługodawcami] * Art. 8. [Informacje udostępniane na wniosek usługobiorcy] * Art. 9. [Rozpowszechnianie informacji o usłudze świadczonej * przez usługodawcę wykonującego zawód regulowany] * Art. 10. [Zakaz dyskryminacji usługobiorców] * Art. 11. [Obowiązki informacyjne wobec usługobiorców] * Art. 12. [Usługi wyłączone spod regulacji] * Art. 13. [Odpowiednie stosowanie przepisów innych ustaw] * Rozdział 4 * Oddziały przedsiębiorców zagranicznych * Art. 14. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych * do tworzenia oddziałów] * Art. 15. [Przedmiot działalności gospodarczej oddziału przedsiębiorcy * zagranicznego] * Art. 16. [Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania * przedsiębiorcy zagranicznego] * Art. 17. [Wpis oddziału do rejestru przedsiębiorców] * Art. 18. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * tworzącego oddział] * Art. 19. [Dodatkowe obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego * po utworzeniu oddziału] * Art. 20. [Zakaz wykonywania działalności gospodarczej przez * przedsiębiorcę zagranicznego w ramach oddziału] * Rozdział 5 * Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych * Art. 21. [Uprawnienie przedsiębiorców zagranicznych do tworzenia * przedstawicielstw] * Art. 22. [Zakres działania przedstawicielstwa] * Art. 23. [Przedstawicielstwa utworzone przez osoby zagraniczne] * Art. 24. [Obowiązek wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 25. [Dokonanie i okres obowiązywania wpisu do rejestru * przedstawicielstw] * Art. 26. [Treść i załączniki do wniosku o wpis do rejestru przedstawicielstw, * tytuł prawny do siedziby przedstawicielstwa] * Art. 27. [Rejestr przedstawicielstw] * Art. 28. [Odmowa wpisu do rejestru przedstawicielstw] * Art. 29. [Obowiązki przedsiębiorcy zagranicznego tworzącego * przedstawicielstwo] * Art. 30. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru z urzędu] * Art. 31. [Wykreślenie przedstawicielstwa z rejestru na wniosek] * Rozdział 6 * Współpraca międzynarodowa właściwych organów w zakresie * świadczenia usług * Art. 32. [Zadania ministra w zakresie współpracy międzynarodowej] * Art. 33. [Zasady współpracy międzynarodowej] * Art. 34. [Udzielanie informacji i prowadzenie kontroli na wniosek organu * innego państwa członkowskiego] * Art. 35. [Przekazywanie informacji dotyczących postępowań * dyscyplinarnych, karnych i administracyjnych oraz rozstrzygnięć * związanych z nadużyciami finansowymi] * Art. 36. [Wystąpienie do organu państwa członkowskiego o podjęcie * określonych działań wobec usługodawcy] * Art. 37. [Wnioskowanie o podjęcie działań wobec usługodawcy z RP * czasowo świadczącego usługi na terytorium innego państwa * członkowskiego] * Art. 38. [Przekazywanie informacji o działalności usługodawcy z innego * państwa członkowskiego mogącej wyrządzić szkodę lub * stanowiącej zagrożenie dla bezpieczeństwa] * Art. 39. [Postać elektroniczna wniosków, zawiadomień i informacji; * zakaz użycia informacji w innym celu] * Art. 40. [Zakres wniosków adresowanych do organów z państw członkowskich] * Art. 41. [Delegacja ustawowa - szczegółowy zakres współpracy * międzynarodowej] * Rozdział 7 * Przepisy karne * Art. 42. [Kara grzywny] * Art. 43. [Tryb orzekania] * Rozdział 8 * Przepis końcowy * Art. 44. [Wejście w życie] * Literatura * Orzecznictwo * O Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 567-613.
Dla prawników, pracowników organów administracji, pracowników naukowych.
W publikacji analizie poddano problematykę zjawiska europeizacji prawa o postępowaniu administracyjnym w ujęciu systemowym, wyróżniając i charakteryzując kategorię zintegrowanych z prawem Unii Europejskiej postępowań administracyjnych. Przedstawiono wiele zagadnień o charakterze teoretycznym oraz praktycznym, m.in.: pojęcie i systematykę postępowania administracyjnego, dekodyfikację, atomizację i autonomizację procedur administracyjnych, pojęcie, podstawy prawne, metody i modele europeizacji prawa o postępowaniu administracyjnym, pojęcie, modele i przykłady zintegrowanych postępowań administracyjnych, koncepcje doktrynalne pochodne europeizacji prawa, konsekwencje europeizacji prawa, w tym współstosowanie krajowych i unijnych norm procesowych, wpływ unijnych norm procesowych na wszczęcie zintegrowanego postępowania administracyjnego przez organ krajowy, jego przebieg, rozstrzygnięcia oraz ich trwałość."Praca ma charakter nowatorski, jest dojrzała i dowodzi zdolności badawczych autorki. Przedstawiono w niej oryginalną i spójną koncepcję zintegrowanych postępowań administracyjnych wraz z analizą i oceną wpływu unijnych norm procesowych na krajowe postępowania administracyjne".Dr hab. Małgorzata Jaśkowska, prof. UKSWAdresaci:Monografia przeznaczona jest dla przedstawicieli zawodów prawniczych, powinna zainteresować również pracowników organów administracji publicznej stosujących prawo unijne, a także pracowników naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 149,25 zł
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach 575-581. Indeks.
Dla studentów prawa i administracji, sędziów sądów administracyjnych, pracowników organów administracji publicznej, prokuratorów, radców prawnych i adwokatów.
Publikacja uwzględnia m.in. najnowszą zmianę wynikającą z ustawy z 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw. Omawia m.in. nowe rozwiązania dotyczące przesłanki wyczerpania środków zaskarżenia, terminów wnoszenia skarg, nowego środka zaskarżenia - sprzeciwu od decyzji kasacyjnych, postępowania mediacyjnego.Podręcznik jest połączeniem analizy teoretycznej oraz dydaktycznego i praktycznego omówienia zasadniczych pojęć, konstrukcji i instytucji procesowych postępowania sądowoadministracyjnego.Omówiono w nim takie zagadnienia, jak: ustrój, organizacja i zadania sądów administracyjnych, przesłanki dopuszczalności drogi postępowania sądowoadministracyjnego, przesłanki dopuszczalności zaskarżenia, zasady postępowania sądowoadministracyjnego, podmioty postępowania sądowoadministracyjnego, czynności procesowe, postępowanie przed sądem pierwszej instancji, mechanizm rozpoznania skargi i orzekania przez sąd administracyjny, orzeczenia sądowe i ich zaskarżanie oraz unieważnianie, koszty postępowania.Adresaci:Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla studentów prawa i administracji. Ze względu na wyczerpujący i pogłębiony charakter analizy książka może stanowić nieocenioną pomoc dla sędziów sądów administracyjnych, pracowników organów administracji publicznej, prokuratorów, radców prawnych, adwokatów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 51,74 zł
Książka
W koszyku
Aksjologia prawa administracyjnego. T. 1 / redakcja naukowa Jan Zimmermann. - Stan prawny na 1 maja 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. - 1220 stron ; 25 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Materiały z konferencji, wrzesień 2016 r., Zakopane.
Dla naukowców, przedstawicieli zawodów prawniczych, urzędników rządowej i samorządowej administracji publicznej.
W monografii szeroko zaprezentowano aksjologiczne zagadnienia tworzenia prawa administracyjnego i jego stosowania oraz problematykę aksjologii sądownictwa administracyjnego. Skupiono się także na takich zagadnieniach jak: wartości prawa administracyjnego, aksjologia sfery wewnętrznej administracji publicznej, aksjologia prawa miejscowego, aksjologia prawa ochrony środowiska, aksjologia materialnego prawa administracyjnego. Publikacja zbiera zbiór referatów zaprezentowanych podczas Zjazdu Katedr Prawa Administracyjnego i Katedr Postępowania Administracyjnego, który odbył się we wrześniu 2016 r. w Zakopanem. Tworzą one szerokie spektrum, dobrze oddające ogromną różnorodność prezentowanej materii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aksjologia prawa administracyjnego. T. 2 / redakcja naukowa Jan Zimmermann. - Stan prawny na 1 maja 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. - 879 stron ; 25 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Materiały z konferencji, wrzesień 2016 r., Zakopane.
Dla naukowców, przedstawicieli zawodów prawniczych, urzędników rządowej i samorządowej administracji publicznej.
W monografii szeroko zaprezentowano aksjologiczne zagadnienia tworzenia prawa administracyjnego i jego stosowania oraz problematykę aksjologii sądownictwa administracyjnego. Skupiono się także na takich zagadnieniach jak: wartości prawa administracyjnego,aksjologia sfery wewnętrznej administracji publicznej, aksjologia prawa miejscowego, aksjologia prawa ochrony środowiska, aksjologia materialnego prawa administracyjnego. Publikacja zbiera zbiór referatów zaprezentowanych podczas Zjazdu Katedr Prawa Administracyjnego i Katedr Postępowania Administracyjnego, który odbył się we wrześniu 2016 r. w Zakopanem. Tworzą one szerokie spektrum, dobrze oddające ogromną różnorodność prezentowanej materii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z 35th CIRET Conference pt. "Economic tendency and economic policy: measuring output gaps and growth potentials", 15-17 września 2021, Poznań.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy referatach.
For practitioners, managers at various levels, government officials and the scientific community.
Finansowanie: Narodowy Bank Polski (NBP)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.E/A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-330.
Współfinansowanie: Katedra Zarządzania (Politechnika Łódzka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.E (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Turystyka zakupowa w miastach / Beata Paliś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 426 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 379-410.
Dla pracowników biur podróży, osób zarządzających miastami i promujących miasta na rynku turystycznym, a także pracowników i menedżerów centrów handlowych i innych placówek handlu detalicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.0 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej