Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Andruszko Robert
(6)
Cierpisz Małgorzata
(5)
Kapera Marta
(4)
Leahy Robert L
(2)
Moskal Maria
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bourne Edmund
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Cohen Judith A
(1)
Cooper Glenn (1953- )
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Deblinger Esther
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Fisher Janina
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Hoffman Kent
(1)
Jobes David A
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Mannarino Anthony P
(1)
Marvin Robert S. (1944- )
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Mearns Dave (1947- )
(1)
Miller Alec L
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Napolitano Lisa A
(1)
Ogden Pat
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Powell Bert (1948- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Rathus Jill H
(1)
Rothschild Babette
(1)
Schab Lisa M
(1)
Scrimali Tullio
(1)
Segal Zindel V. (1956- )
(1)
Suarez Mariann
(1)
Swenson Charles R
(1)
Teasdale John D
(1)
Thorne Brian (1937- )
(1)
Tirch Dennis D. (1968- )
(1)
Wallin David J
(1)
Walsh Barent W
(1)
Wells Adrian (1962- )
(1)
Williams J. Mark G
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zamojska Karolina
(1)
Zweben Allen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Psychoterapia
(12)
Terapia poznawcza
(6)
Lęk
(4)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mindfulness
(2)
Młodzież
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Trauma
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Empatia
(1)
Fobie
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Motywacja
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nerwica lękowa
(1)
Nerwice
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia sensomotoryczna
(1)
Rodzice
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samookaleczenie
(1)
Stres pourazowy
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia skoncentrowana na osobie
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współczucie
(1)
Wtórny stres traumatyczny
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zachowanie
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żal
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Podręczniki
(5)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(8)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 265-288. Indeksy.
W języku polskim opublikowano kilka tłumaczeń uznanych podręczników tej szybko rozwijającej się dziedziny psychoterapii. (.) Książka Andrzeja Kokoszki, będąc dobrym podręcznikiem terapii-behawioralnej, nie usiłuje z nimi konkurować, wydaje się ich naturalnym uzupełnieniem. (..) Mimo stosunkowo niewielkiej objętości, zawiera właściwie wszystkie informacje potrzebne zarówno początkującemu terapeucie, jak i studentowi, psychologowi lub psychiatrze chcącemu zapoznać się z teorią i praktyką terapii poznawczo-behawioralnej.Moim zdaniem, książka Andrzeja Kokoszki jest interesującą lekturą zarówno dla studentów psychologii, medycyny, lekarzy, psychologów, jak i osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę o metodzie psychoterapii, która w znaczący sposób wpływa na myślenie i postrzeganie świata w rozwiniętych społeczeństwach XXI wieku.Z przedmowy prof. Tomasza WolańczykaW książce znajdują się opisy terapii prowadzonych przez moich wybitnych nauczycieli. Artur Freeman szczegółowo przedstawił cały proces terapii pacjenta z depresją, omawiając dokładnie przebieg większości sesji terapeutycznych. Tullio Scrimali opisał i zilustrował opracowaną przez niego metodę poznawczej terapii schizofrenii, Frank Dattilio - terapii małżeńskiej.(Z wprowadzenia autora książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 395-413. Indeks.
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy - doświadczeni klinicyści - przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki - od diagnozy po zakończenie leczenia - przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,Weill Medical College, Cornell UniversityAlec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20928 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: "The mindful way workbook : an 8-week program to free yourself from depression and emotional distress" 2014.
Bibliogr., netogr. s. 223-225. Indeks.
Terapia poznawcza oparta na uważności to efektywny sposób na poprawę stanu zdrowia psychicznego i uwolnienie się od depresji. Jej skuteczność została potwierdzona za pomocą prób klinicznych przeprowadzanych na całym świecie.Przedstawiony w książce program składa się z ośmiu tygodni. Autorzy proponują konkretne ćwiczenia rozwijania uważności na każdy z nich. Praktyki te, wzbogacone o przemyślenia i wątpliwości, narzędzia pozwalające na śledzenie swoich postępów oraz pomocne komentarze, prowadzą krok po kroku do zmiany. Instrukcje do ćwiczeń uważności zostały zawarte na płycie dołączonej do publikacji.Czy można wyobrazić sobie coś wspanialszego? Dzięki przystępnej formie każdy może skorzystać z tego, opartego na badaniach naukowych, sposobu leczenia depresji.Prof. Marsha M. Linehan, ABPP, Uniwersytet WaszyngtońskiAutorzy przedstawiają nam praktyczny podręcznik, który uczy jak zrozumieć i wzmocnić umysł. Pomoże on uwolnić się od depresji i lęku, poprawić stan zdrowia i sposób funkcjonowania w świecie.Dr n. med. Daniel J. Siegel, autor MindsightŁatwy do zrealizowania program, który uczy nas trenować nasze umysły tak, by nie popadały w powtarzające się schematy i odnalazły spokój.Prof. Paul Gilbert, Uniwersytet w Derby, Wielka Brytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18165 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 381-398. Indeks.
Trzy cechy - przywiązanie cechujące się poczuciem bezpieczeństwa, elastyczność i umiejętność wychowywania dzieci mających poczucie bezpieczeństwa - są skorelowane ze zdolnością jednostki do refleksji nad własnym doświadczeniem. Te same trzy motywy organizują model terapii jako przemiany przez relację. W tym modelu relacja pacjenta z terapeutą jest podłożem zmian i ma pierwszorzędne znaczenie. Stanowi bezpieczną bazę będącą warunkiem koniecznym eksploracji, rozwoju i zmiany. Relacja jest także kontekstem, w którym terapeuta i pacjent po znalezieniu przestrzeni psychicznej dla tych doznań mogą starać się je zrozumieć.Jasne i przystępne opracowanie naukowe prezentujące najnowsze osiągnięcia w teorii przywiązania, intersubiektywności, neuronauki społecznej i uważności. Autor nakłada te "mapy pojęciowe" na praktykę terapii, by zapoznać z nią czytelnika i stworzyć nową wizję terapii. To lektura obowiązkowa dla psychoterapeutów pragnących pozostać na bieżąco w swojej dziedzinie oraz bogate źródło wiedzy dla uczących się klinicystów.dr Christopher K. Germer, Cambridge, Massachusetts.
1. Przywiązanie i zmiana * CZĘŚĆ I. BOWLBY I JEGO NASTĘPCY * 2. Podstawy teorii przywiązania * 3. Mary Main: reprezentacje umysłowe, metapoznanie oraz Wywiad Przywiązania Dorosłych * 4. Fonagy i jego następcy * CZĘŚĆ II. RELACJE PRZYWIĄZANIA I ROZWÓJ SELF * 5. Wielość wymiarów self * 6. Odmiany doświadczeń przywiązania * 7. Jak relacje przywiązania kształtują self * CZĘŚĆ III. OD TEORII PRZYWIĄZANIA DO PRAKTYKI KLINICZNEJ * 8. Doświadczenie niewerbalne a "znane-niemyślane": droga do emocjonalnego rdzenia self * 9. Postawa self wobec doświadczenia: zanurzenie, mentalizacja i uważność * 10. Pogłębienie klinicznego wymiaru teorii przywiązania: intersubiektywność i perspektywa relacyjna * CZĘŚĆ IV. WZORCE PRZYWIĄZANIA W PSYCHOTERAPII * 11. Jak stworzyć "tygiel" rozwojowy * 12. Pacjent zdystansowany: od izolacji do intymności * 13. Pacjent zaabsorbowany: stwarzanie przestrzeni dla własnego myślenia * 14. Pacjent zmagający się z nierozwiązanym doświadczeniem urazu: leczenie ran po urazie i stracie * CZĘŚĆ V. OGNISKOWANIE UWAGI NA PRACY KLINICZNEJ * Rozdział 15. Sfera niewerbalna I. Praca z tym, co ożywiane i odgrywane * Rozdział 16. Sfera niewerbalna II. Praca z ciałem * Rozdział 17. Mentalizacja i uważność. Podwójna helisa psychicznego wyzwolenia * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Czytelnik znajdzie w nim:* szczegółowe omówienie poznawczych modeli zaburzeń lękowych, włącznie z ich nowymi kierunkami rozwoju* najnowsze zastosowania terapii poznawczej* przykłady kliniczne pokazujące zastosowanie technik terapeutycznych w prawdziwych sytuacjach* dokładną charakterystykę najważniejszych zaburzeń lękowych* informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii poznawczejKsiążka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji "czystej" terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem.Adrian Wells wyczerpująco omówił w swej książce popznawczy model zaburzeń lękowych i pokazał, w jaki sposób szczegółowe poznwcze konceptualizacje konkretnych zaburzeń decydują o wyborze interwencji terapeutycznych. Książka ta zawiera najbardziej aktualną teorię zaburzeń lękowych, która w dużej części została stworzona przez autora. Doktor Wells przedstawiam wiele skutecznych, łatwych do zastosowania technik poznawczych i żywe przykłady z praktyki klinicznej. Wartość tej publikacji docenią zarówno studenci, jak i wytrawni terapeuci.Aaron T.Beck
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21714 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach [247]-255 oraz źródła na stronach [233]-241. Indeks.
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne.
Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną.
W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia. Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach 217-228. Indeksy.
Dla osób zajmujących się doradztwem i psychoterapią oraz pedagogów, nauczycieli i pracowników socjalnych.
Książka Dave’a Mearnsa i Briana Thorne’a jest kontynuacją dzieła Carla Rogersa, twórcy psychologii humanistycznej. Systematyzuje ona, wyjaśnia i pogłębia teorię terapii skoncentrowanej na osobie oraz przedstawia jej praktyczne zastosowanie w procesie interakcyjnym między doradcą a klientem.
Terapia skoncentrowana na osobie jest jedną z najtrudniejszych i najbardziej wymagających form terapii, ponieważ nie opiera się ona na technikach terapeutycznych – skuteczność terapeuty jest rezultatem jego własnej pracy i ciągłego doskonalenia osobowości. Autorzy książki właśnie na aspekt doradztwa zwracają szczególną uwagę.
Terapia skoncentrowana na osobie skierowana jest nie tylko do osób profesjonalnie zajmujących się doradztwem i psychoterapią, lecz także do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych oraz wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem i poprawieniem swoich relacji z innymi. [Opis pochodzi ze stronty ksiegarnia.pwn.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki Mentalizowanie w praktyce klinicznej autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów Jona G. Allena, Petera Fonagya i Anthony`ego Batemana. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy.dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii SystemowejKliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The dialectical behavior therapy skills workbook : practical DBT exercises for learning mindfulness, interpersonal effectiveness, emotion regulation & distress tolerance" 2007.
Bibliografia na stronach 265-267.
Dialektyczna terapia behawioralna, stworzona z myślą o leczeniu osobowości chwiejnej emocjonalnie, okazała się skuteczna w leczeniu wielu schorzeń psychicznych, zwłaszcza tych charakteryzujących się występowaniem przytłaczających emocji. Badania dowodzą, że terapia ta może zwiększyć umiejętność radzenia sobie ze stresem, nie powodując utraty kontroli ani destrukcyjnych zachowań. Książka pokazuje jak krok po kroku stosować proste ćwiczenia, by wywołać rzeczywistą i trwałą zmianę. Rozwija umiejętności w zakresie czterech sfer: tolerancji dyskomfortu psychicznego, uważności, regulowania emocji i efektywności interpersonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach [237]-254. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną.
Sprawdzone narzędzie terapeutyczne redukujące ryzyko samobójstwa Niniejszy podręcznik, opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń klinicznych i badań naukowych autora, przedstawia skuteczną metodę terapeutyczną CAMS, stosowaną przez specjalistów na całym świecie. Metoda oceny i zarządzania tendencjami samobójczymi we współpracy z pacjentem (The Collaborative Assessment and Management of Suicidality, CAMS) ‒ dostosowana do potrzeb osób zagrożonych samobójstwem ‒ pozwala na skuteczną ocenę ryzyka popełnienia samobójstwa, stworzenie i realizację planu terapeutycznego oraz stabilizację stanu pacjenta. Podstawowe założenia metody to szacunek, empatia i uczciwość wobec pacjenta oraz umożliwienie mu ponownego zapanowania nad własnym życiem bez konieczności hospitalizacji. Opracowana przez Jobesa procedura postępowania prowadzi do znacznej redukcji myśli samobójczych u pacjentów oraz obudzenia w nich nadziei, a także umożliwia identyfikację i poddanie dalszej terapii konkretnych czynników skłaniających ich do samobójstwa. Poszczególne kroki przedstawionej w książce procedury zostały uzupełnione przykładami i opisami przypadków oraz materiałami, które można wykorzystać w trakcie pracy z pacjentem – w tym Kwestionariuszem oceny stanu pacjenta o skłonnościach samobójczych (SSF-4). To obowiązkowa pozycja dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną. „Metoda ta skupia się na pacjencie i opiera na współpracy z nim – wielu klinicystów bardzo chciałoby pracować taką właśnie metodą. Mam nadzieję, że ta fantastyczna książka stanie się kamieniem węgielnym każdego programu szkoleniowego w różnych dziedzinach ochrony zdrowia psychicznego”. Christine Moutier, MD, Amerykańska Fundacja Zapobiegania Samobójstwom „Niewiele jest książek, które stanowczo polecam jako nieodzowną lekturę dla wszystkich klinicystów behawioralnych – to jest jedna z nich. Jobes zdołał podsumować trzydziestoletni okres płodnej klinicznej pracy badawczej w dziedzinie suicydologii, tworząc profesjonalny tom, napisany jak powieść, od której nie można się oderwać. Omówiona w tej książce metoda CAMS, oparta na wynikach badań naukowych, wielokrotnie uratowała życie ludzkie”. Alan L. Peterson, PhD, ABPP, Amerykańska Rada Psychologii Profesjonalnej Podręcznik omawia następujące tematy: Ocena i zarządzanie ryzykiem samobójczym we współpracy z pacjentem. Kwestionariusz stanu pacjenta z ryzykiem samobójstwa (Kwestionariusz SSF) i rozwój koncepcji CAMS. Planowanie postępowania terapeutycznego według procedury CAMS. Wyniki kliniczne CAMS i dalsze losy pacjenta. Pytania i odpowiedzi dotyczące metody CAMS. David A. Jobes PhD, ABPP – licencjonowany psycholog Amerykańskiej Rady Psychologii Profesjonalnej, profesor psychologii i zastępca dyrektora Studiów Klinicznych na Amerykańskim Uniwersytecie Katolickim, a także profesor nadzwyczajny psychiatrii w Uniformed Services University of the Health Sciences. Jego zainteresowania badawcze od ponad trzydziestu lat skupiają się na suicydologii; ma na koncie liczne publikacje w tej dziedzinie i stale prowadzi zajęcia z suicydologii klinicznej, etyki zawodowej oraz zarządzania ryzykiem. Za swoje osiągnięcia został uhonorowany m.in. Nagrodą Marshy Linehan za wybitne osiągnięcia badawcze w dziedzinie leczenia zachowań samobójczych oraz przyznaną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Suicidologiczne Nagrodą Louisa I. Dublina za profesjonalne osiągnięcia w dziedzinie zapobiegania samobójstwom. Prowadzi prywatną praktykę kliniczną i penitencjarną w Waszyngtonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [235]-239.
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 375-394. Indeks.
Praktyczna i przystępna książka stanowiąca użyteczne narzędzie dla terapeutów, dzięki któremu będą mogli skuteczniej pomagać pacjentom w radzeniu sobie z unikanymi lub budzącymi lęk przeżyciami emocjonalnymi. Autorzy przedstawiają wiele metod interwencji, takich jak modyfikacja schematów, zarządzanie stresem, rozwijanie akceptacji, uważności i współczucia wobec siebie czy restrukturyzacja poznawcza, oraz podpowiadają, w jaki sposób wybrać te najlepsze. W książce znajdujemy pytania, które warto zadać pacjentom, konkretne przykłady interwencji, sugestie odnoszące się do pracy osobistej, dialogi ilustrujące poszczególne zagadnienia oraz wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.Autorzy dokonali rzeczy niezwykłej. Swobodnie łącząc liczne metody psychoterapeutyczne z ostatniego stulecia i podstawową wiedzę naukową, opracowali ujęcie transdiagnostyczne przydatne dla terapeutów wszystkich dyscyplin. Książka zawiera obszerny wybór zasad, dzięki którym pomożemy pacjentom zrozumieć własne emocje, zmierzyć się z nimi oraz wykorzystać je do budowania pełnego współczucia i celowego życia zamiast pogrążania się w zaklętej spirali ograniczających nawyków unikania i zwalczania uczuć. Cieszy mnie ten holistyczny, a jednocześnie pragmatyczny zwrot w rozwoju interwencji w zakresie zdrowia psychicznego.Dr Warren MansellSchool of Psychological Sciences, University of Manchester
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi. Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [447]-501. Indeks.
"Uzależnienie to powszechny problem kliniczny – problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci.
Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Świetnie napisany, podręcznik zawiera podstawy wiedzy przydatnej specjalistom i innym praktykom. Autorzy są jednymi z najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie; przedstawiają najbardziej aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz omawiają praktyczne, szczegółowo opracowane narzędzia kliniczne.
Autorzy podręcznika objaśniają najnowsze dokonania naukowe i pokazują, jak można je wykorzystać w praktyce klinicznej. Omawiają pełne spektrum form pomocy – od badań przesiewowych i oceny diagnostycznej, przez detoksykację i zindywidualizowaną rehabilitację po terapię podtrzymującą zmiany. Przedstawiając wachlarz metod terapeutycznych, które znalazły umocowanie w badaniach naukowych, w poszczególnych rozdziałach szczegółowo opisują założenia terapii poznawczo-behawioralnej, terapii opartej na filozofii dwunastu kroków, terapii motywującej, farmakoterapii i pracy z rodzinami. Poruszają najważniejsze kwestie kliniczne, w tym między innymi sposoby reagowania na opór, wspierania klientów w wypełnianiu zaleceń terapeutycznych, postępowania z zaburzeniami współwystępującymi czy korzystania z duchowych form wsparcia w procesie zdrowienia. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [225]-251. Indeks.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania.
Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [555]-561. Indeks.
Dla pacjentów i psychoterapeutów.
Historia zapisana w ciele może przekazać znacznie więcej niż słowa. Trafne odczytanie gestów, postawy, mimiki i spojrzenia pozwala ujawnić trudne doświadczenia i przeżywane emocje. Pat Ogden i Janina Fisher wskazują, jak właściwie interpretować narrację somatyczną i wykorzystywać ją w terapii traumy i zaburzeń przywiązania. Psychoterapia sensomotoryczna to podręcznik prezentujący zasady nowatorskiej metody łączącej tradycyjną psychoterapię z praktykami somatycznymi. Autorki wyjaśniają, w jaki sposób odczytywać komunikaty niewerbalne i rozumieć reakcje somatyczne na traumatyzujące wydarzenia. Uczą, jak aktywizować ciało, zmieniać schematy ruchu i kształtować nawyki, by poprawić jakość życia.
Książka została napisana z myślą o pacjentach i psychoterapeutach, by wspólnie mogli dostosować zawarty w niej materiał do indywidualnych potrzeb i pogłębić relację terapeutyczną. Każdy rozdział zawiera przewodnik, który pomoże terapeutom wykorzystać techniki sensomotoryczne w praktyce klinicznej, oraz arkusze ćwiczeń dla pacjentów. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22764 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 23.07.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Książka zawiera 1 składaną tablicę dołączoną luzem.
Bibliografia na stronach [311]-320. Indeks.
Babette Rothschild zwraca uwagę na kluczowe znaczenie dobrostanu osób niosących pomoc innym. Prezentując badania z zakresu psychologii neurobiologicznej, eksperymentalnej oraz społecznej, wyjaśnia, dlaczego terapeuta doświadcza negatywnych skutków nadmiernej empatii i jak może je pokonywać. Na podstawie koncepcji osobistego regulatora empatii i uważności autorka opracowała narzędzia, które pozwolą zmniejszyć ryzyko wystąpienia objawów zmęczenia współczuciem czy traumy zastępczej.
Praktyczne wskazówki zawarte w tej książce umożliwią zastosowanie strategii regulowania autonomicznego układu nerwowego, radzenia sobie ze stresem i wyzwaniami współczesnego świata, takimi jak kryzys klimatyczny, niepokoje społeczne czy konflikty zbrojne.
Wsparcie dla wspierających to podręcznik, dzięki któremu nauczysz się wyznaczać granice w kontaktach z pacjentami, dbać o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz wzmacniać relacje międzyludzkie. Jest pozycją obowiązkową nie tylko dla terapeutów, lecz także dla lekarzy, ratowników medycznych i wszystkich osób zajmujących się opieką nad innymi. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety workbook for teens : activities to help you deal with anxiety & worry.
Ćwiczenia, które pomogą w przezwyciężeniu lęku i zamartwiania się.Mniej więcej jeden na trzech nastolatków zmaga się z uczuciem niepokoju, strachu i napadami paniki. Kołatanie serca, pocenie się, drżenie ciała, bóle brzucha to tylko niektóre z objawów towarzyszące tym stanom. W okresie dojrzewania są one najbardziej powszechne, ponieważ w sferze fizycznej, emocjonalnej i psychicznej dochodzi wówczas do wielu zmian. Jeśli nastolatkowie nie znajdą sposobu na poradzenie sobie z lękiem, wraz z wiekiem ten stan może się pogorszyć i przejąć kontrolę nad ich życiem.Praktyczny podręcznik radzenia sobie z lękiem dla nastolatków pokazuje, jak opanować uczucie lęku i położyć kres zamartwianiu się. Pomaga wypracować pozytywny obraz samego siebie i rozpoznać niespokojne myśli. Zawiera opis technik, które nastolatkowie mogą stosować samodzielnie lub z pomocą psychologa. Podręcznik oferuje również wskazówki, jak szukać dodatkowego wsparcia, jeśli okaże się to konieczne."Odczuwanie lęku to częsty i uleczalny stan. Wykonując zawarte w tej książce ćwiczenia, dowiesz się, jak zapobiegać lękowi i jak sobie z nim radzić. Niektóre z ćwiczeń początkowo mogą się wydawać nietypowe. Być może będą one wymagały zrobienia czegoś, co jest dla ciebie całkowitą nowością. Nawet jeśli zawarte tutaj sugestie odbiegają od twoich przyzwyczajeń, zachęcam do tego, aby je wypróbować. Czasami najdziwniejsze ćwiczenie może się okazać tym najbardziej pomocnym."Lisa M. SchabLISA M. SCHAB jest pracownikiem socjalnym prowadzącym prywatną praktykę na przedmieściach Chicago. Pisze artykuły do miesięcznika dla rodziców "Chicago Parent" i jest autorką ośmiu poradników dla dzieci i dorosłych. Prowadzi warsztaty terapii opartej na technikach relaksacyjnych i samopomocy dla szerokich kręgów społeczeństwa oraz szkolenia zawodowe dla terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom. Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem. Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego. Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22296 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej