Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Poradniki i przewodniki
(35)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(4)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(48)
Autor
Pikiel Sylwia
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Huebner Dawn
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Broma Paulina
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Fader Sarah
(2)
Fairburn Christopher G
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(2)
Garcia Abbe Marrs
(2)
Gębka Artur
(2)
Hofmann Stefan G
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kołakowski Artur
(2)
McHale Kara
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Pollak Monika
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Rego Simon A
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Andruszko Robert
(1)
Barlow David H
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Boon Suzette
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burns David D
(1)
Buśko Oksana
(1)
Błaż Agata
(1)
Cerri Claudio
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fanning Patrick
(1)
Filipowski Robert
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Fornal-Pawłowska Małgorzata
(1)
Fox Daniel M
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gillihan Seth J
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hill Ryan M
(1)
Honey Emma
(1)
Ioffe Micah
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jastrzębski Mateusz (tłumacz)
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Ashley D
(1)
Kissen Debra
(1)
Kmiecik Anna
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kossakowska Marlena
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kuhn Joanna
(1)
Laidlaw Ken (1961- )
(1)
Langley Audra
(1)
Le Couteur Ann
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Lozano Michelle
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
McConachie Helen
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Michael Jack. L. (1926- )
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Mosback Lauren
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
O`Neill Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(24)
Rodzice
(12)
9-13 lat
(11)
Dzieci
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(6)
Psycholodzy
(6)
Nauczyciele
(4)
14-17 lat
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
Kobieta
(1)
Opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1597)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Koty
(676)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(38)
Podręcznik
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Książka do wypełniania
(3)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(47)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rozwój osobisty
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20594 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.04.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Osoby zmagające się z zaburzeniami emocjonalnymi odczuwają silne, niechciane, przytłaczające emocje, które uniemożliwiają im osiąganie ważnych celów życiowych i obniżają komfort życia. Negatywnie odbierają własne przeżycia, doświadczają dyskomfortu wywołanego przez powiązane z nimi doznaniafizyczne, są dla siebie bardzo surowe. Intensywnie odczuwają lęk, smutek, złość czy poczucie winy. W celu uniknięcia trudnych przeżyć podejmują działania, które chwilowo poprawiają samopoczucie, lecz na dłuższą metę prowadzą do nasilenia przykrych odczuć. Często cierpią też na zaburzenia współistniejące. Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 561-611. Indeks.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Najnowsza wersja podręcznika zawiera omówienie kryteriów diagnostycznych według DSM-5, a także nowe rozdziały poświęcone mechanizmom neuronalnym, różnicom kulturowym, depresyjnemu zaburzeniu osobowości, zaburzeniom współwystępującym oraz postępowaniu w przypadku skomplikowanych przypadków klinicznych.Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach."Redaktorzy książki zgromadzili międzynarodowy zespół specjalistów wskazujących, jak skutecznie rozwiązywać trudne przypadki kliniczne, przytaczających sugestywne przykłady i omawiających przydatne strategie. Wyjaśniają, jak radzić sobie z wyzwaniami i leczyć problemy tak często współistniejące z zaburzeniami osobowości. Podręcznik ten powinien się znaleźć na półce każdego klinicysty".Dr Donna M. SudakWydział Psychiatrii, Drexel University College of Medicine"To opracowanie przejdzie do klasyki gatunku. W pełni uaktualnione, przedstawia nowe konceptualizacje i techniki oraz wiele mądrych spostrzeżeń na temat relacji terapeutycznej i przeszkód utrudniających pacjentom zmianę".Dr Robert L. LeahyDyrektor Amerykańskiego Instytutu Terapii PoznawczejWydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20570 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 507-512. Indeks.
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami.Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować.Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami.Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami."Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej".Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of MedicinTom zawiera:Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumąWstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacjąPoprawa życia codziennegoRadzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumąRozumienie emocji i procesów poznawczychZaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemamiPoprawa relacji z innymi osobamiPrzewodnik dla trenerów grup
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Złap równowagę : jak dobrze żyć z zaburzeniem afektywnym dwubiegunowym? / Piotr Bucki, Wojciech Pączek. - Wydanie pierwsze. - Sopot : Smak Słowa, copyright 2018. - 235 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronie [231].
Dostępna także jako e-book.
"Choroba afektywna dwubiegunowa to druga najczęstsza przyczyna niezdolności do pracy z powodów psychiatrycznych.. Istnieje więc spora szansa, że albo jesteś w grupie ryzyka, albo znasz kogoś, kto w niej jest. Ale spokojnie. To nie wyrok.I może zabrzmi to dziwnie, ale w pewnym stopniu to błogosławieństwo. Jeśli nauczysz się z nią dobrze żyć, to może się okazać, że jesteś lepszą wersją siebie. Taką, która potrafi dobrze wykorzystać jeden i drugi biegun. Po angielsku ta choroba nazywa się bipolar disorder. Ja myślę o niej w kategorii bipolar in order. To gra słów. Disorder oznacza zaburzenie. In order oznacza w porządku. I taka jest moja rola. Pokazać ci, twoim znajomym, przyjaciołom, że może być i będzie w porządku. Zdecydowałem się zacząć pisać książkę, którą mogę polecić wszystkim zainteresowanym tą chorobą. Nie chciałem jednak by to była książka pisana z perspektywy li tylko pacjenta. Do współpracy zaprosiłem psychiatrę-terapeutę. Tak, by moje spojrzenie uzupełnić o głos eksperta. To książka dla tych, którzy nie chcą czuć się sami, dla ich rodzin, dla znajomych. Ja dałem radę. Ty też dasz." Piotr Bucki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk, poczucie winy, pesymizm i niskie poczucie własnej wartości można wyleczyć również bez pomocy leków. Książka wybitnego psychiatry Davida D. Burnsa zawiera proste i sprawdzone przez naukę zasady i techniki, które umożliwią sterowanie i kontrolę nad wahaniami nastroju i autodestrukcyjnymi zachowaniami oraz pokażą, jak rozwinąć w sobie pozytywne nastawienie do życia. Dowiedz się, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku. Ta wyjątkowa książka pomoże Ci: rozpoznać, co powoduje wahania nastroju ; zdusić w zarodku negatywne uczucia ; pozbyć się poczucia winy ; radzić sobie z wrogością i krytyką ; pokonać uzależnienie od miłości i aprobaty innych ; zbudować poczucie własnej wartości ; czuć się dobrze każdego dnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58697 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Książka
W koszyku
Staś i laboratorium emocji / Oksana Buśko ; ilustracje: Marcelina Gradowska. - Wydanie pierwsze 2021 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. - 52, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Dla Dzieci)
U dołu okładki: O co chodzi z tą złością?
U góry okładki: Komentarz psychoterapeuty CBT.
Wiek: 5+.
"Dlaczego się złoszczę? Jak się zachowuję, gdy czuję złość? Czy to uczucie może całkowicie zniknąć?" - to pytania, które zadaje sobie Staś. Chłopiec szuka odpowiedzi w tajemniczym laboratorium. Pod czujnym okiem badacza sprawdza, kiedy pojawia się złość i jakie reakcje jej towarzyszą. Do dyspozycji ma magiczne księgi oraz probówki pełne dziwnych substancji, ale rozwiązanie zagadki będzie możliwe tylko wtedy, gdy wykona zadanie, dzięki któremu rozpozna zbliżającą się złość i zrozumie swoje zachowanie...Czy Staś podejmie wyzwanie badacza? I jak właściwie trafił do jego laboratorium? Czy chłopiec pozbędzie się złości? Jeśli chcesz poznać rozwiązanie zagadki, przeczytaj tę książkę. Dzięki tej książce twoje dziecko: razem z bohaterem przeżyje niezwykłą przygodę, zrozumie, że złość towarzyszy także innym ludziom, dowie się, jak ciało informuje nas o złości, rozpozna swoje zachowania powodowane złością, pozna strategie radzenia sobie z tym uczuciem, oswoi złość i odzyska spokój. Drodzy czytelnicy, przyglądając się Stasiowi, będziecie mogli razem z nim odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące złości. Dzięki temu lepiej poznacie tę emocję i przekonacie się, że panowanie nad własnym zachowaniem jest możliwe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [213]-216.
Życie bywa trudne, a przyszłość niepewna, przeszłość zaś często okazuje się bolesna. Niepokoimy się o zdrowie i bezpieczeństwo bliskich nam osób, o pracę, naukę, finanse, relacje z ludźmi. Martwimy się wydarzeniami na świecie, ale także przyziemnymi sprawami, jak przybycie na czas na spotkanie czy codzienne obowiązki. Wciąż zadajemy sobie pytanie? A co, jeśli??? Nadmiernie skupiamy się na możliwości pojawienia się w przyszłości jakichś problemów bądź w nieskończoność analizujemy przeszłe, bolesne dla nas wydarzenia przeżywamy je ponownie w swoim umyśle, zastanawiając się, dlaczego do nich doszło, jaki mają na nas wpływ, czy nasze życie kiedykolwiek będzie jeszcze takie samo. Wpadamy w błędne koło, starając się przestać myśleć o przykrych doświadczeniach, szukając winnych lub obwiniając siebie. Nawracające negatywne myśli powodują emocjonalny ból i cierpienie. Wywołują tak nieprzyjemne emocje, jak poczucie winy, żal, upokorzenie czy uraza, są także przyczyną przewlekłego lęku i depresji. Nie poddają się kontroli, a usilne próby stłumienia ich lub przezwyciężenia okazują się nieskuteczne. Poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z dwiema formami negatywnego myślenia zamartwianiem się i rozpamiętywaniem (ruminowaniem). Zmiana sposobu myślenia przyniesie ci spokój i równowagę, a wówczas lepiej poradzisz sobie z codziennymi trudnościami oraz przyjmiesz bardziej akceptującą postawę wobec tego, czego zmienić się nie da. Nie musisz podporządkowywać się nawracającym negatywnym myślom. Jeśli szukasz sposobu na burzę szalejącą w twojej głowie, to sięgnij po ten poradnik. Zamieszczone w nim ćwiczenia pomogą ci przerwać błędne koło negatywnego myślenia, aby doświadczyć spokoju i ulgi oraz wieść bardziej produktywne, wypełnione sensem życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21742 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 369-395. Indeks.
Niniejsza książka, napisana przez czołowego eksperta w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz terapii par i rodzin, jest rezultatem połączenia nowatorskich badań i mądrości klinicznej. Frank M. Dattilio pokazuje, w jaki sposób techniki terapeutyczne - początkowo opracowane z myślą o indywidualnych pacjentach - zostały z powodzeniem zaadaptowane do pracy z parami i rodzinami zmagającymi się z problemami w związku oraz ze stresującymi zdarzeniami życiowymi.Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody:Ľ identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych,Ľ restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny,Ľ pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji,Ľ poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów,Ľ dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu,Ľ ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.Terapia poznawczo-behawioralna par i rodzin dostarcza niezbędnych narzędzi wszystkim klinicystom leczącym pary i rodziny, w tym terapeutom oraz doradcom małżeńskim i rodzinnym, psychologom klinicznym, pracownikom socjalnym, opiekunom duszpasterskim i psychiatrom. To nieocenione źródło wiedzy dla studentów i adeptów psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. drugiej pracy: The benefits of Skinner`s analysis of behavior for children with autism.
Bibliografia przy pracach.
W książeczce tej zamieszczone są dwa teksty: artykuł dra Marka Sundberga "Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera" oraz artykuł "Okiem lekarza i psychoterapeuty" autorstwa Małgorzaty Dąbrowskiej-Kaczorek. B.R.Skinner jest ojcem teorii behawioralnej, rozwiniętej potem w teorię poznawczo-behawioralną, szeroko stosowaną w terapiach różnego typu zaburzeń. Dr Sundberg pokazuje te elementy teorii Skinnera, które okazały się niezwykle przydatne w nauczaniu języka dzieci autystycznych, a także dzieci nie posiadających języka z innych powodów. Dr Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, na podstawie swojej codziennej pracy z dziećmi autystycznymi i z dziećmi z ADHD, dokumentuje, iż prawidłowa diagnoza zaburzeń dziecka (oparta na biologicznych podstawach, a więc wykluczeniu organicznych przyczyn zaburzeń), w połączeniu z terapią poznawczą-behawioralną, przynosi znakomite rezultaty w rozwoju komunikacyjnych i społecznych umiejętności dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [176].
Kiedy zaczynasz słuchać siebie, dbać o swoje emocje i odpowiadać na potrzeby - przestajesz walczyć z samą sobą i nadchodzi czas bezwarunkowej akceptacji. To książka dla kobiet, które chcą zatroszczyć się o siebie. Wspiera w poszukiwaniu wewnętrznej harmonii, budowaniu pewności siebie i stawianiu granic. Daje odwagę do przejęcia odpowiedzialności za własne życie. Autorka proponuje praktyczne narzędzia z terapii poznawczo-behawioralnej, ćwiczenia z nurtu mindfulness oraz techniki medytacyjne, dzięki którym droga do samoakceptacji stanie się łatwiejsza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Tytuł oryginału: Unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children : workbook. Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pokonać objadanie się / Christopher G. Fairburn ; przekład Beata Radwan. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2014. - 254, [1] strona : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Psychologia)
Bibliografia strony [245]-250. Indeks.
Jeśli ktoś ma problem z kontrolą nad jedzeniem, ta książka jest właśnie dla niego - bez względu na wiek, płeć czy wagę. Wybitny międzynarodowy autorytet, Christopher G. Fairburn, przedstawia tutaj wszelkie informacje konieczne do zrozumienia napadowego objadania się oraz uzyskania nad nim kontroli. Jego naukowy program samopomocy został sprawdzony w wielu badaniach klinicznych i uznany za główną formę leczenia problemów z napadowym objadaniem się. Znajdziemy tutaj szczegółowe opracowanie kwestii związanych z obrazem ciała oraz wzmocnionych strategii osiągania - i utrzymywania - odmiennego stosunku do jedzenia i własnego ciała. W części pierwszej, posługując się obrazowymi przykładami, autor w jasny sposób wyjaśnia kto ulega napadom objadania się i dlaczego, jaka jest różnica między napadowym objadaniem się a zwykłym przejadaniem się, czy napadowe objadanie się jest uzależnieniem, jakie są emocjonalne i fizyczne skutki napadowego objadania się oraz jakie terapie okazały się skuteczne. Część druga zawiera szczegółowe objaśnienie zastosowania programu Fairburna, zarówno we współpracy z terapeutą, jak i samodzielnie. Można tam znaleźć praktyczne narzędzia i rady, które pomogą dostosować do własnych potrzeb program prowadzący do przezwyciężenia pokusy objadania się, uzyskania kontroli nad tym, co i kiedy się je, uwolnienia się od rygorystycznej diety i innych zwyczajów, które mogą się przyczyniać do napadów objadania się, wprowadzenia stałych, zdrowych wzorców odżywiania, a także poprawy obrazu własnego ciała i ograniczenia ryzyka nawrotu zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20551 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest pierwszym, wyczerpującym przewodnikiem po wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-E), najnowszej wersji podstawowego, potwierdzonego doświadczeniem sposobu leczenia zaburzeń odżywiania. Autorzy podejmują problematykę wykorzystania ujęcia transdiagnostycznego w leczeniu różnych rodzajów zaburzeń odżywiania spotkanych w praktyce klinicznej. Christopher G. Fairburn i współpracownicy szczegółowo opisują, jak dopasować wzmocnioną terapię poznawczo-behawioralną do potrzeb poszczególnych pacjentów oraz w jaki sposób zaadaptować ją do leczenia nastolatków i pacjentów wymagających hospitalizacji. Ponadto wskazują, jak sobie radzić z częstymi w takich przypadkach zaburzeniami współwystępującymi.Christopher G. Fairburn, DM, FMedSci, FRCPsych, Wellcome Principal Research Fellow i profesor psychiatrii na Uniwersytecie Oksfordzkim. Znany międzynarodowy autorytet w dziedzinie zaburzeń odżywiania; specjalizuje się w opracowaniach i ewaluacji procedur leczenia psychologicznego. Dwukrotnie współpracował ze Stanford`s Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences; jest członkiem U.K. Academy of Medical Sciences i ambasadorem największej międzynarodowej biomedycznej fundacji badawczej - Wellcome Trust. Nowatorskie opracowanie przygotowane przez grupę najwybitniejszych badaczy zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń odżywiania, omawiające wszystkie kategorie tych zaburzeń, a także stany wykraczające poza uznane obecnie kryteria diagnostyczne. Oparta na solidnej podstawie empirycznej, transdiagnostyczna wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna szybko zyska miano najlepszej formy leczenia zaburzeń odżywiania.dr David H. Barlow, Wydział Psychologii i Psychiatrii, Uniwersytet Bostoński Faiburnowi i jego współpracownikom należy się uznanie za przełożenie wyników najnowszych badań na język praktyki.dr Robert L. Leahy, Wydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College, New York Presbyterian Hospital
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-208.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego.
Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami cierpiącymi na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, prezentujący program terapii ekspozycji i powstrzymania reakcji oparty na teoretycznych i praktycznych zasadach terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorki, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu tła historycznego i wyników przeprowadzonych badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z pięciu głównych komponentów: ekspozycji in vivo , ekspozycji wyobrażeniowych, technik powstrzymania reakcji, przetwarzania i wizyt domowych, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Podczas sesji pacjent poddawany jest działaniu bodźców (realnych lub wyobrażonych), które wywołują u niego natrętne myśli i kompulsje. Ekspozycje są stopniowane w taki sposób, aby z czasem uświadomił sobie, że to, czego się obawia, wcale nie musi się wydarzyć, jeśli nie ucieknie się do podejmowanych dotąd rytuałów. Terapia obejmuje techniki ekspozycji i powstrzymania reakcji stosowane zarówno pod nadzorem terapeuty, jak i samodzielnie przez pacjenta w domu. Na program terapii składają się w większości praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadania domowego. Polegają one na realizacji coraz trudniejszych – w miarę postępów leczenia – ekspozycji. Podręcznik zawiera wszystkie formularze wykorzystywane przez terapeutę i pacjenta w trakcie terapii. Jego uzupełnieniem jest poradnik dla pacjenta zawierający gotowe formularze zadań domowych. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Borderline : życie na krawędzi / Daniel J. Fox ; przekład Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. - 263 strony ; ilustracje ; 25 cm.
Tytuł oryginału: The borderline personality disorder workbook. An integrative program to understand and manage your BPD
U góry okładki: poradnik z ćwiczeniami.
Bibliografia na stronach [259]-263.
Przełomowe, integracyjne i praktyczne podejście do zaburzenia osobowości typu borderline.Jeśli zdiagnozowano u ciebie zaburzenie borderline, możesz odczuwać wiele emocji, w tym szok, wstyd, smutek, poczucie opuszczenia, pustki czy bezradności, a nawet złość.Spokojnie, odetchnij głęboko. Jesteś w stanie sobie z tym poradzić, a pomoże ci właśnie ten poradnik.Z powodu borderline prawdopodobnie nie potrafisz regulować emocji i zachowań, które cechują duża impulsywność i chwiejność. Jesteś osobą bardzo wrażliwą, łatwo cię zranić, dotknąć. Wszystko przeżywasz niezwykle intensywnie, a twoje życie obfituje w dramaty. Wpadasz ze skrajności w skrajność: od entuzjazmu do czarnej rozpaczy. Nieustannie żyjesz na krawędzi. Masz skłonność do wchodzenia w burzliwe związki. Nie ufasz sobie i swoim uczuciom. Trudno ci dostrzec pozytywną stronę rzeczy, z łatwością przychodzą ci zaś samokrytyka, nienawiść do siebie i zwątpienie. Pielęgnujesz urazy i traumy, co potęguje poczucie przytłoczenia i przygnębienie. Często masz poczucie pustki i tkwienia w pułapce. Prawdopodobnie masz trudności zrównoważeniem swoich myśli, zachowań i emocji. Jak to wszystko zrozumieć i nauczyć się funkcjonować mimo tych trudności?Zaburzenie borderline wpływa na to, jak postrzegasz swoje życie i jak je przeżywasz. Nie musi jednak definiować cię na zawsze. Z tą książką przygotujesz się do stawienia czoła trudnej diagnozie i podjęcia działań prowadzących do trwałego dobrego samopoczucia.W tym przełomowym poradniku nie znajdziesz jednego, rzekomo uniwersalnego podejścia. Autor proponuje w zamian integracyjny program oparty na zasadach terapii: dialektyczno-behawioralnej, akceptacji i zaangażowania, poznawczo-behawioralnej oraz interpersonalnej. Dzięki temu wyjątkowemu podejściu zrozumiesz, czym jest borderline, a także:Ľ dowiesz się, jak rozpoznać sytuacje podwyższonego ryzyka i radzić sobie znimi,Ľ nauczysz się panować nad gwałtownymi reakcjami,Ľ zmienisz negatywne, dysfunkcjonalne przekonania na zdrowe ikonstruktywne,Ľ opanujesz techniki wyciszające,Ľ zyskasz kontrolę nad sobą i swoim zachowaniem,Ľ zbudujesz stabilne relacje i nauczysz się rozwiązywać konflikty interpersonalne,Ľ odzyskasz swoje życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej