Andruszko Robert
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Andruszko Robert
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Psychiatrzy
(3)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Psychoterapia
(5)
Lęk
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Autyzm
(2)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Młodzież
(2)
Pewność siebie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Samoakceptacja
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko trudne
(1)
Epigenetyka
(1)
Fizjologia układu immunologicznego
(1)
Fobie
(1)
Internet
(1)
Klasyfikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Mózg
(1)
Nerwica lękowa
(1)
Neurobiologia
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odżywianie
(1)
Optymizm
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Polityka
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przeniesienie (psychologia)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychodynamic diagnostic manual (PDM)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoneuroimmunologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Szczęście
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trauma
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wywiad lekarski
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zachowanie
(1)
Zjawiska genetyczne
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żal
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Podręczniki
(4)
Książka do wypełniania
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Indeks.
Na publicznym forum internetu, na którym wszystkie chwyty są dozwolone, wielu z nas tworzy swoje alternatywne Ja - bardziej asertywne, bardziej kompetentne, seksowniejsze, śmielsze. Opierając się na swoim doświadczeniu klinicznym, zdobytym na Uniwersytecie Stanforda, Elias Aboujaoude szczegółowo opisuje nieodwracalne szkody, jakie naszemu Ja off-line wyrządza nasze wirtualne alter ego, czyli "e-osobowość". W Wirtualnej osobowości naszych czasów Aboujaoude pokazuje, że e-osobowość może być zarówno urzekająca, jak i autodestrukcyjna. Analizuje różnorodne przypadki , zastanawiając się nad subtelnymi zmianami, jakie zachodzą w zachowaniu niemal każdego internauty. Internet oddziałuje na wszystkie aspekty codziennego życia, zanika granica między tym, co wirtualne, a tym, co realne, a w jej miejscu powstaje próżnia z niepewnymi regułami i prawie całkowitym brakiem ograniczeń oraz wyobcowany stan istnienia, który Aboujaoude nazywa "wirtualizmem". Ta książka to niezwykły portret naszej współczesnej kondycji zarówno on-line, jak i off-line. Wypełniony wnikliwymi spostrzeżeniami psychologicznymi i analizą socjologiczną, wzywa nas do starannego zbadania medium, które sprawia, że unikamy zadumy, rozpraszamy się i mamy obsesję na punkcie gratyfikacji.
1. E-osobowość * 2. Urojenia wielkościowe * 3. Narcyzm * 4. Zwykła codzienna niegodziwość * 5. Impulsywność * 6. Infantylna regresja i tyrania emotikonu * 7. Rekalibracja miłości i seksu * 8. Złudzenie wiedzy * 9. Uzależnienie od internetu * 10. Koniec prywatności * 11. Zatrzymywanie czasu, przechowywanie wspomnień * 12. Wirtualizm, czyli sztuka bycia bardziej rzeczywistym niż się jest w rzeczywistości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The circle of security intervention : enhancing attachment in early parent-child relationships" 2014.
Bibliografia strony 433-440. Indeks.
Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, Krąg ufności pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby swoich dzieci. Twórcy tej metody wyjaśniają założenia programu oraz przedstawiają nowatorskie strategie diagnostyczne i terapeutyczne, a także opisują, w jaki sposób ufne więzi między rodzicem a dzieckiem sprzyjają rozwojowi zdrowych, szczęśliwych i dobrze przystosowanych dzieci. Praca jest bezcennym narzędziem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z małymi dziećmi i ich opiekunami, w tym dla psychiatrów, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych i wychowawców.Krąg ufności uczy, jak diagnozować problemowe wzorce przywiązaniowe i określać przedmiot, na którym koncentruje się terapia. Autorzy omawiają również procedurę 20-tygodniowej terapii grupowej, której celem jest kształtowanie zdolności rodziców do dodawania dziecku otuchy oraz rozwijania jego eksploracji i autonomii. Prezentację metody uzupełniają liczne przykłady kliniczne."Co za niezwykła książka! Wnikliwa, pełna współczucia, poruszająca, przejrzyście napisana, ogromnie przydatna. Proponuje najlepsze połączenie rzetelnej wiedzy, głębokiego doświadczenia klinicznego i spójnych wskazówek dla terapeutów, z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i rozpowszechniać skuteczne rodzicielstwo".Dr Phillip R. Shaver, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, Davis"Prawdziwa mądrość w połączeniu z praktycznymi strategiami terapeutycznymi to prezent dla każdego klinicysty, który chce poprawić jakość opieki nad dziećmi i zapobiec przypadkom ich złego traktowania".Dr Alicia F. Lieberman, Ining B. Harris, Infant Mental Health, Uniwersytet Kalifornijski, San Francisco
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51704 (1 egz.)
Kaucja: 51,75 zł
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. przy rozdz.- Indeks.
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu YaleNiezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi,eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet HarvardaKsiążka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53265 (1 egz.)
Kaucja: 78,21 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 351-368. Indeks.
Psychoterapia na miarę XXI wiekuW praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne.John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych - od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię - pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne - na neuroplastyczność mózgu.Autor książki Umysł - mózg - gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie."John B. Arden zarzucił ogromną sieć, łapiąc w nią wszystko, co jest fascynujące i wspaniałe w człowieku. Korzystając z osiągnięć neurobiologii, genetyki i psychoneuroimmunologii, autor konstruuje wielki obraz tego, kim jesteśmy i kim możemy być. Nie tylko pokazuje, w jaki sposób dynamika systemów tworzy pętle pozytywnego sprzężenia zwrotnego, ale też zwraca uwagę na szkodliwe skutki negatywnego sprzężenia zwrotnego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o niezliczonych elementach składających się na mózg i ciało, koniecznie przeczytaj tę książkę!"Richard Hill, dyrektor Mindscience Institute, redaktor naczelny czasopisma "The Neuropsychotherapist"Książka ta:Ľ Wprowadza w zagadnienia psychoneuroimmunologii i epigenetyki.Ľ Pozwala zrozumieć, czym są sieci operacyjne umysłu i pętle sprzężeń zwrotnych w obszarze: umysł - mózg - gen.Ľ Prezentuje interdyscyplinarne podejście do zdrowia psychicznego.Ľ Wskazuje kierunek rozwoju psychoterapii na najbliższe dekady.John B. Arden, PhD, ma 40-letnie doświadczenie w zakresie terapii psychologicznej i zarządzania programami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Opracował jeden z największych psychologicznych programów szkoleniowych w Stanach Zjednoczonych i jest autorem bądź współautorem kilkunastu książek (m.in. Neuronauka w psychiatrycznym procesie zmiany, WUJ 2017). Był kierownikiem szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego w Kaiser Permanente w północnej Kalifornii. Obecnie prowadzi seminaria poświęcone integracji neurobiologii i psychoterapii w Stanach Zjednoczonych i 25 innych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 207-210. Indeks.
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi". Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: "The anxiety & phobia workbook" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach.
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś paniki, strachu w niektórych miejscach, czułeś się nieswojo w pewnych sytuacjach, albo jeśli przez długi czas odczuwasz lęk bez wyraźnego powodu - ta książka może ci pomóc.Niniejsze wydanie tego klasycznego, bestsellerowego podręcznika dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe zawiera aktualne informacje na temat nowych leków stosowanych w terapii lęku, stanów somatycznych, które mogą potęgować lęk oraz metod medytacji służących opanowaniu lęku.Lęk i fobia to praktyczny i wszechstronny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsywnymi i innymi zaburzeniami lękowymi. Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu samopomocy lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnieńi metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświeconych zaburzeniom lękowym.Każdy, kto zmaga się z napadami paniki i lękami, znajdzie tu mnóstwo ćwiczeń i wskazówek pomagających w przezwyciężeniu lęku i stresu, od zaleceń dotyczących asertywności do opracowania pozytywnej strategii leczenia. (Midwest Book Review)Podręcznik ten zawiera praktyczne i wszechstronne wskazówki dla każdego, kto próbuje sobie radzić z wielorakimi przejawami paniki i lęku. (Child and Behavior Therapy)
1. Zaburzenia lękowe * 2. Główne przyczyny zaburzeń lękowych * 3. Wszechstronny program leczenia * 4. Relaksacja * 5. Ćwiczenia fizyczne * 6. Radzenie sobie z napadami paniki * 7. Ekspozycja – środek zaradczy na fobię * 8. Mowa wewnętrzna * 9. Błędne przekonania * 10. Style osobowości utrwalające lęk * 11. Wizualizacja * 12. Wyrażanie emocji * 13. Asertywność * 14. Poczucie własnej wartości * 15. Odżywianie się * 16. Stany somatyczne, które mogą przyczyniać się do powstania lęku * 17. Farmakologiczne leczenie lęku * 18. Medytacja * 19. Osobisty sens * Dodatek 1: Gdzie szukać pomocy? * Dodatek 2: Dodatkowe hierarchie poziomów ekspozycji * Dodatek 3: Nagrania audio i wideo pomagające w relaksacji * Dodatek 4: Jak powstrzymać obsesyjne zamartwianie się? * Dodatek 5: Stwierdzenia przeciwlękowe *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20458, 17973 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach [247]-255 oraz źródła na stronach [233]-241. Indeks.
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne.
Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną.
W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia. Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 369-395. Indeks.
Niniejsza książka, napisana przez czołowego eksperta w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz terapii par i rodzin, jest rezultatem połączenia nowatorskich badań i mądrości klinicznej. Frank M. Dattilio pokazuje, w jaki sposób techniki terapeutyczne - początkowo opracowane z myślą o indywidualnych pacjentach - zostały z powodzeniem zaadaptowane do pracy z parami i rodzinami zmagającymi się z problemami w związku oraz ze stresującymi zdarzeniami życiowymi.Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody:Ľ identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych,Ľ restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny,Ľ pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji,Ľ poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów,Ľ dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu,Ľ ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.Terapia poznawczo-behawioralna par i rodzin dostarcza niezbędnych narzędzi wszystkim klinicystom leczącym pary i rodziny, w tym terapeutom oraz doradcom małżeńskim i rodzinnym, psychologom klinicznym, pracownikom socjalnym, opiekunom duszpasterskim i psychiatrom. To nieocenione źródło wiedzy dla studentów i adeptów psychoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASDZłożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów - zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów - dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD.Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD.Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD."Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów".- Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20002 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 10.06.2022)
Książka
W koszyku
Na okładce: Przybij sobie szczęśliwą piątkę. Wypełniaj dzienniczek dobrych rzeczy. Narysuj swoje wymarzone zwierzątko. Wywołaj brokatową burzę, która natychmiast uspokaja.
Dla dzieci w wieku 7-11 lat z fachowymi wskazówkami dla dorosłych.
Każdy z nas jest czasami smutny, zwłaszcza gdy sprawy nie układają się tak, jak tego chcieliśmy. Bywamy przygnębieni także dlatego, że zbytnio skupiamy się na myślach, które psują nam dobry humor. Dzięki Ćwiczeniom na pogodę ducha zaczniesz sobie radzić z uczuciem smutku, nauczysz się szczerze wyrażać swoje emocje i koncentrować na tym, co w twoim życiu pozytywne. Zawarte tutaj ćwiczenia nauczą cię, jak: wyrażać emocje za pomocą rysunków, odkrywać, co sprawia ci radość, a co cię przygnębia, poprawiać sobie nastrój dzięki puszczaniu papierowych łódek, stworzyć własną galerię poprawiaczy humoru, z dumą nosić medale za swoje osiągnięcia.Drodzy dorośli! Informacje podane w tej książce zostały zweryfikowane przez certyfikowanego psychoterapeutę. Wyjaśniono również znaczenie prezentowanych tutaj ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21858 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Podważaj negatywne myśli jedna po drugiej. Spoglądaj w magiczne lustro komplementów. Pozbądź się obaw za pomocą uważnych kąsków i balonowych brzuszków. Podejmij pięciodniowe wyzwanie do optymizmu.
Dla dzieci w wieku 7-11 lat z fachowymi wskazówkami dla dorosłych.
Lęki i zmartwienia mogą przybierać najróżniejszą postać, a my ulegamy im w najmniej spodziewanej chwili. Ciążą nad naszymi głowami niczym groźne chmury, komplikują nam życie i psują zabawę. Ćwiczenia na pokonanie lęku to książeczka, która nauczy cię, jak radzić sobie z obawami i zmartwieniami. Znajdziesz tutaj wyjaśnienie, czym są lęki, a także poznasz twórcze sposoby ich pokonywania. Dowiesz się też, jak: zrobić sobie zdjęcie emocjonalnym aparatem fotograficznym, prowadzić dzienniczek, by obserwować wpływ codziennych zajęć na twój nastrój, stworzyć listę czynności, które pomogą ci pokonać lęki i zachować uśmiech.Drodzy dorośli! Informacje podane w tej książce zostały zweryfikowane przez certyfikowanego psychoterapeutę. Wyjaśniono również znaczenie prezentowanych tutaj ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Książka "Autyzm i zespół Aspergera" jest przeznaczona zarówno dla specjalistów, którzy poszukują najnowszych danych na temat zaburzeń neurorozwojowych, jak i dla rodziców, którzy potrzebują konkretnych porad dotyczących opieki nad dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej.Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju.W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw."Proces nawiązywania relacji z dzieckiem, które doświadcza możliwości bycia sobą, jest nie do opisania i można go poznać tylko w chwilach, kiedy rzeczywiście jesteśmy razem. Moim zamiarem było otworzyć drzwi do tego, jak dziecko przeżywa, eksploruje, poznaje i tworzy świat pełnego zachwytu, ekscytacji, radości, smutku oraz jaskrawych barw życia".- Garry L. Landreth, fragment z Przedmowy"Terapia zabawą" to klasyka, a jednak tchnie nowością. Ta książka przypomina o tym, co najważniejsze - o szacunku , zrozumieniu, akceptacji. W świecie pełnym (stresujących) pytań "co powinno" dziecko i "jak to zrobić?", pomaga nam zatrzymać się i zapytać samo dziecko: "kim jesteś?". Lektura daje do myślenia. Dodatkowo przedstawia terapię zabawą w sposób uporządkowany i łatwy do wykorzystania we własnej praktyce. Polecam!dr Diana Senator
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Coraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami.Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne.Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych.Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów."Marsha Linehan jest wyjątkową badaczką i klinicystką, której nowatorskie prace przyczyniły się do rozwoju tej dziedziny, a wielu cierpiącym jednostkom dały nadzieję na wyleczenie. Książka zawiera wskazówki dotyczące sposobu wdrożenia treningu umiejętności DBT, ajednocześnie zapewnia narzędzia niezbędne do praktykowania tej najnowocześniejszej metody terapii".Joan Rosenbaum Asarnow, PhD, Uniwersytet Kalifornijski, Los Angeles"Dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego - bez względu na to, czy używają DBT jako swej głównej metody terapeutycznej, czy też nie - podręcznik Linehan do treningu umiejętności oraz towarzysząca mu książka z kartami i ulotkami dla pacjenta będą nieocenioną pomocą".Judith S. Beck, PhD, Beck Institute for Cognitive Behavior TherapyMarsha M. Linehan, PhD, ABPP, jest twórcą dialektycznej terapii behawioralnej (DBT), profesorem na wydziałach psychologii oraz psychiatrii i nauk behawioralnych Uniwersytetu Waszyngtońskiego, a także dyrektorem Behavioral Research and Therapy Clinics - ośrodka badań klinicznych działającego przy tym uniwersytecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 528-546. Indeks.
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta - będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych - przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Na okładce: Dorosłość, wiek podeszły.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego.
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego PDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM.Pierwszy tom PDM-2 jest poświęcony funkcjonowaniu osobowości i problemom psychicznym w okresie dorosłości oraz w wieku podeszłym. U osób dorosłych osobowość jest oceniana przed funkcjonowaniem psychicznym, u osób starszych natomiast kolejność ta jest odwrotna, ponieważ ocena adaptacji do różnych aspektów starzenia się (oś M) staje się w tym okresie ważniejsza niż ocena tendencji osobowościowych (oś P). PDM-2 jest pierwszym systemem klasyfikacyjnym uwzględniającym specyfikę wieku podeszłego. Ze względu na niedostatek badań psychodynamicznych dotyczących tego stadium życia, część ta w dużej mierze opiera się na obserwacjach klinicznych."PDM-2 dał wreszcie klinicystom »taksonomię ludzi« zamiast »taksonomii zaburzeń«. Chociaż już pierwsze wydanie było monumentalnym osiągnięciem, drugie robi jeszcze większe wrażenie".Morris N. Eagle, Ph.D., A.B.P.P., instruktor, School of Graduate Psychology, California Lutheran University"Mistrzowskie dzieło. Redaktorzy pozyskali czołowych przedstawicieli tej dziedziny z różnych stron świata do stworzenia tego ważnego podręcznika".Miriam Steele, Ph.D., Department of Psychology, The New School for Social ResearchVittorio Lingiardi, M.D. jest profesorem psychologii dynamicznej i byłym dyrektorem programu psychologii klinicznej na Sapienza University of Rome. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach diagnozy i leczenia zaburzeń osobowości, na badaniach nad procesem i skutecznością psychoanalizy czy psychoterapii oraz na problematyce tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Jest autorem wielu prac z tych dziedzin, w tym artykułów publikowanych m.in. w: "The American Journal of Psychiatry", "Contemporary Psychoanalysis", "The International Journal of Psychoanalysis", "Psychoanalytic Dialogues", "Psychoanalytic Psychology", "Psychotherapy", "Psychotherapy Research" oraz "World Psychiatry".Nancy McWilliams, Ph.D., A.B.P.P. jest profesorem wizytującym w Graduate School of Applied and Professional Psychology na Rutgers University - stanowym uniwersytecie New Jersey; prowadzi też prywatną praktykę we Flemington w New Jersey. Zasiada w komitecie redakcyjnym "Psychoanalytic Psychology" i jest autorką książek poświęconych psychoterapii, w tym podręcznika Opracowanie przypadku w psychoanalizie. Jest honorowym członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego; była stypendystką w Instytucie Eriksona w Austen Riggs Center w Stockbridge w stanie Massachusetts. Laureatka licznych nagród w środowisku psychologicznym, uznana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne za "wybitnego lidera w dziedzinie psychologii".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nazwy redaktorów na okładce. Na okładce: Adolescencja.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego.
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznegoPDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM.W drugim tomie PDM-2 zostały poruszone problemy zdrowia psychicznego w okresie adolescencji. Inaczej niż w przypadku osób dorosłych, diagnoza młodzieży rozpoczyna się od funkcjonowania psychicznego, ponieważ kwestie rozwojowe (oś M) zazwyczaj mają pierwszeństwo przed nowo powstającymi wzorcami osobowości (oś P). Ze względu na różne poziomy i wzorce wykorzystywane do opisywania funkcjonowania psychicznego w dzieciństwie i adolescencji, te dwa stadia życia zostały omówione oddzielnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20589 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 225-245. Indeksy.
Autorka opisuje założenia i procedury oceny klinicznej, zachowując równowagę między gromadzeniem potrzebnych informacji a opisem tematów, które chce poruszyć pacjent. Następnie za pomocą konkretnych praktycznych przykładów i obserwacji szczegółowo ukazuje różne aspekty konceptualizacji dynamicznej. Przedstawia proste, wolne od żargonowych wyrażeń wskazówki służące do oceny temperamentu pacjenta, jego problemów rozwojowych, mechanizmów obronnych, afektów, identyfikacji, wzorców relacyjnych, potrzeb związanych z poczuciem własnej wartości oraz patogennych przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 522-589. Indeks.
Dla terapeutów uzależnień, psychologów, klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.
Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22226 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej