Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Okuniewski Juliusz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Psychoterapeuci
(6)
Nauczyciele
(4)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Chorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Autyzm
(7)
Zespół Aspergera
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Psychoterapia
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Edukacja domowa
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trauma
(2)
COVID-19
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziewczęta
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Integracja społeczna
(1)
Języki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kwarantanna (medycyna)
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Nerwice
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pornografia dziecięca
(1)
Praca
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samodzielność
(1)
Samoleczenie
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The autism spectrum : sexuality and the law : what every parent and professional needs to know" 2014.
Bibliogr. s. 161-164, 247-250.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja - szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca - przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów - Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault - dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 227-231.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20684 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 16.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 447-449.
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego - niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne.Autorzy Podstaw terapii traumy... czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.W nowym rozszerzonym wydaniu znalazły się:Ľ dane na temat urazowego uszkodzenia mózgu (traumatic brain injury - TBI), które komplikuje objawy pourazowe;Ľ rozdział poświęcony strategiom opartym na technikach uważności sprawdzonych doświadczalnie;Ľ opisy leczenia traumy na oddziałach oparzeniowych i ratunkowych;Ľ informacje o ostrych reakcjach stresowych i wczesnej interwencji;Ľ dylematy etyczne związane z praktycznym leczeniem traumy;Ľ dodatkowe materiały dotyczące stosowania środków psychoaktywnych przez kobiety w ciąży;Ľ opisy procedur zalecanych w przypadku ofiar napaści będących pod wpływem "pigułki gwałtu" lub dużej ilości alkoholu;Ľ wprowadzenie do zagadnienia paradoksu bólu i alternatywnego postrzegania bólu, cierpienia i unikania.Najlepsze omówienie terapii traumy, jakie znam. Łączy w sobie kliniczne wyrafinowanie, współczujące podejście i obiektywny pogląd na trendy panujące w badaniach - stworzono dzieło jedyne w swoim rodzaju. Polecę tę książkę wszystkim swoim studentom i współpracownikom.Constance Dalenberg, PhD, dyrektor Trauma Research Institute na Alliant International Universiry w San DiegoTom zawiera:TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNAĽ Czym jest trauma?Ľ Skutki traumyĽ Diagnoza traumy i objawów pourazowychINTERWENCJE KLINICZNEĽ Podstawowe zagadnienia w terapii traumyĽ PsychoedukacjaĽ Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektuĽ Interwencje poznawczeĽ Przetwarzanie emocjonalneĽ Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymiĽ Strategie uważnościowe w terapii traumyĽ Leczenie ostrych następstw traumyĽ Psychobiologia i psychofarmakologia traumyĽ Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3)Ľ Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20719 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
"Lektura uzupełniająca z opisami" s. 102-103.
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJW niniejszej publikacji Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 - konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna - stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka "Autyzm w czasie pandemii" zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57855 (1 egz.)
Kaucja: 23,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
STARSZE DZIECKO Z AUTYZMEMAutorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 76, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tyt. oryg. : The New Social Story Book Revised and Expanded 10 Anniversary Edition
Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: "Carol, znowu ci się udało!", trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego AttwoodaW środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:Ľ Historyjki ucząĽ ZmianaĽ BłędyĽ Ja i moje uczuciaĽ Święta i prezentyĽ Umiejętności interpersonalne i przyjaźńĽ DręczenieĽ Zrozumieć dorosłychĽ Dom i otoczenieĽ SzkołaĽ Planeta ZiemiaHistoryjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder.
Na okładce: Praktyczny przewodnik.
Bibliografia na stronach 393-399.
Doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Wykorzystaj mądrość ciała w walce ze stresem. Stres jest stale obecny w naszym życiu. Długotrwały czy ekstremalny, nie dotyczy jedynie umysłu, doświadczamy go także w ciele. Odczuwamy nieustające napięcie, boli nas brzuch, a serce kołacze w odpowiedzi na napięte terminy czy wizytę teściów. Jak poradzić sobie z tym stanem? Rebekkah LaDyne przekonuje, że jeśli naprawdę chcemy uwolnić się od stresu, musimy zmierzyć się z nim zarówno w umyśle, jak i w ciele oraz zredukować go na obu tych poziomach. Opierając się na najnowszych badaniach poświęconych terapiom somatycznym, wyjaśnia działanie autonomicznego układu nerwowego, tłumaczy fizyczne reakcje organizmu oraz pokazuje, jak wykorzystać mądrość ciała. Opracowana przez autorkę innowacyjna strategia obniżania stresu w układzie ciało-umysł (MBR, mind-body reset) za pomocą prostych ćwiczeń somatycznych pomaga trwale zredukować napięcie i odzyskać spokój. Praktyczne narzędzia zawarte w książce Odetnij napięcie pomogą Ci pokonać trudną drogę od przewlekłego stresu do dobrze zakorzenionej w ciele odporności. Dzięki tej książce: - dowiesz się, na czym polegają fizyczne reakcje stresowe i jak sobie z nimi radzić; - poznasz naukowo potwierdzone metody autoregulacji stresu; - nauczysz się budować odporność psychiczną, wykorzystując swoją inteligencję somatyczną. Odetnij napięcie to klarowny, praktyczny podręcznik pomagający ludziom w odzyskaniu odporności życiowej po doświadczeniu traumy i toksycznego stresu. Publikacja ta przedstawia proste, ale przemyślane narzędzia posiłkujące się świadomością ciała. [Peter A. Levine, PhD twórca Somatic Experiencing®, zorientowanego na ciało podejścia do leczenia traumy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21725 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.06.2024)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi. Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Polecana literatura" przy rozdz. Indeksy.
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się - zawodowo lub teoretycznie - udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 4-8 lat.
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22370 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 403-408. Indeks.
DBT dostosowana do pracy z nastolatkami i ich rodzinamiNiniejsza publikacja, zachowując fundamenty terapii dialektyczno-behawioralnej, dostosowuje ją do charakteru pracy z młodzieżą z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Uwzględnia poziom rozwoju emocjonalnego nastolatków, specyficzne środowisko, w którym żyją, i trudne relacje z rodzicami oraz terapeutą, modyfikuje przeznaczone dla dorosłych materiały, a także przewiduje udział rodziny w procesie terapeutycznym i treningu umiejętności.Autorzy - wybitni eksperci z zakresu DBT - czytelnie przedstawiają sposoby zastosowania terapii w praktyce klinicznej. Pierwsza część książki omawia organizację i budowanie treningu umiejętności dla nastolatków i ich opiekunów. W drugiej natomiast zawarto uwagi metodyczne dotyczące poszczególnych modułów: orientacji, uważności, tolerancji dyskomfortu psychicznego, podążania drogą środkową (specjalnie stworzony moduł rodzinny dla młodzieży), regulacji emocji oraz skuteczności interpersonalnej. Uzupełnieniem treści są materiały przydatne w pracy,w tym 85 arkuszy dla pacjentów.Wiadomości teoretyczne i instrukcje dotyczące sesji opatrzono licznymi przykładami, ćwiczeniami i scenkami. Czytelnicy dowiedzą się, jak przeprowadzić trening umiejętności DBT oraz w jaki sposób przekazać cenną wiedzę rodzicom. To doskonała pozycja dla klinicystów pracujących z młodzieżą oraz zainteresowanych nurtem DBT i CBT.Polecamy także
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 229-230. Indeks.
Poznaj możliwości analizy łańcuchowej w terapii DBTPodstawę skutecznej terapii stanowi właściwa ocena problemów klienta, a narzędziem, które pomoże jej dokonać, jest analiza łańcucha behawioralnego.Shireen Rizvi, doświadczona psycholożka i trenerka DBT, w swojej książce szczegółowo opisuje poszczególne elementy analizy łańcuchowej, wyjaśnia jej znaczenie w terapii i pomaga uniknąć typowych błędów. Autorka prezentuje różnice między pierwszym a powtórzonym łańcuchem, łańcuchami mikro i makro, a także tłumaczy, jak włączyć do analizy inne strategie DBT.Zawarte w publikacji wskazówki, przykładowe pytania i strategie angażowania klientów sprawdzą się zarówno w terapii indywidualnej, jaki grupowej oraz podczas interwencji telefonicznej.Książka Analiza łańcuchowa w terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) to rodzaj szkolenia, które wyposaży terapeutów w wiedzę na temat tego, jakie pytania zadać, by zdobyć najistotniejsze informacje, jakich pytań unikać i kiedy uzyskane dane wystarczą, by przejść do kolejnego etapu terapii.Dobrze dobrane przykłady kliniczne nie tylko w żywy sposób przekazują najistotniejsze koncepcje oceny w DBT, ale przede wszystkim modelują podejmowanie decyzji klinicznych niezbędnych w pomaganiu klientom ze złożonymi problemami. Publikacja ta daje dostęp do wiedzy, która zazwyczaj jest osiągalna tylko w ramach superwizji eksperckiej. Pozycja obowiązkowa dla klinicystów.Kelly Koerner, PhD, Eyidence-Based Practice Institute, Seattle, WashingtonPodczas gdy analizy łańcuchowe są zwykle stosowane do oceny jawnych zachowań dysfunkcyjnych, Rizvi radzi, jak stosować je w przypadku zachowań ukrytych, takich jak problematyczne myśli i impulsy. Autorka przystępnie wyjaśnia, jak poruszać się między analizą łańcuchową a innymi strategiami DBT. Krótko mówiąc, niniejsza pozycja stanowi najbardziej wszechstronne i praktyczne omówienie analizy łańcuchowej i powinna być standardową lekturą terapeutów DBT.Charles R. Swenson, MD, Department of Psychiatry, Uniyersity of Massachusetts Medical SchoolTom zawiera:Ľ Podstawy analizy łańcuchowejĽ Wskazówki dotyczące orientowania klientów i współdziałania przy tworzeniu analizĽ Identyfikacja zachowania docelowego. Wstępna ocena problemuĽ Podtrzymywanie zaangażowania klienta (i terapeuty!)Ľ Włączanie rozwiązań w analizy łańcuchoweĽ Gdy zachowanie się nie zmieniaĽ Analizy myśli, impulsów i nieobecnych zachowańĽ Analizy łańcuchowe w zespołach konsultacyjnych, na treningach umiejętności i w konsultacjach telefonicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The complex PTSD workbook : a mind-body approach to regaining emotional control & becoming whole.
Bibliografia na stronach 191-195. Indeks.
Nieprzepracowana trauma z dzieciństwa odbija się na zdrowiu psychicznym i emocjonalnym, niejednokrotnie uniemożliwiając funkcjonowanie w dorosłym życiu. I choć konfrontacja z bolesnymi wspomnieniami jest bardzo trudna, a poradzenie sobie z nimi może wydawać się skazane na porażkę, Arielle Schwartz udowadnia, że jest to osiągalne i stanowi klucz do pełnego i szczęśliwego życia.W tym przystępnie napisanym podręczniku autorka uczy, jak wypracować w sobie pozytywne strategie, które pomogą zaakceptować samego siebie i zyskać poczucie bezpieczeństwa na tyle, by móc zmierzyć się z przeszłością. Zwięźle, fachowo i w zrozumiały sposób przedstawia zagadnienia związane ze złożonym zespołem stresu pourazowego, podkreślając, że jest on normalną reakcją na bolesne sytuacje życiowe z przeszłości. Pomaga zrozumieć psychologiczne i fizjologiczne aspekty traumy, wskazuje zaburzenia współwystępujące oraz na przykładzie swoich pacjentów pokazuje, z jak różnorodnymi problemami borykają się osoby dotknięte zespołem stresu pourazowego i jak trudne zadanie stoi przed terapeutą w postawieniu właściwej diagnozy.Książka ta została napisana z myślą o osobach gotowych zmierzyć się z traumą. Szczegółowo omówiono kwestie związane z terapią złożonego zespołu stresu pourazowego, przedstawiono różne modele terapeutyczne oraz zaznaczono ewentualne przeszkody w udanej terapii. Każdy rozdział zawiera ćwiczenia, które pomogą w spokojnej analizie objawów i towarzyszących im emocji, tak by czytelnik mógł podjąć świadomą decyzję o odpowiedniej dla niego strategii terapeutycznej."Arielle Schwartz łączy prostotę, współczucie, pokorę i głęboką wiedzę o zaburzeniach osób cierpiących na złożony zespół stresu pourazowego. Książka jest niezwykle przydatnym przewodnikiem w pokonaniu tej częstej ludzkiej dolegliwości".Dr Betty Cannon, autorka Sartre`a i psychoanalizy, a także twórczyni stosowanej psychoterapii egzystencjalnej (AEP)Poszczególne rozdziały omawiają tematy:Zrozumieć traumęTerapia złożonego zespołu stresu pourazowegoLeczenie objawów unikaniaLeczenie objawów inwazyjnychLeczenie objawów depresjiWspieranie rozwoju w dłuższej perspektywieDr Arielle Schwartz jest licencjonowanym psychologiem klinicznym, konsultantem do spraw terapii EMDR i certyfikowanym instruktorem jogi z prywatną praktyką w Boulder w Kolorado. Uzyskała tytuł magistra psychologii somatycznej na Naropa University oraz doktorat z psychologii klinicznej na Fielding Graduate University. Jej podejście do psychoterapii opiera się na kształtowaniu mocnych stron klienta i nazywane jest terapią opartą na odporności (resilience informed therapy), która korzysta z podejścia łączącego ciało i umysł. Jest nauczycielką przedmiotów podstawowych w Maiberger Institute, prowadzi szkolenia terapeutów w zakresie terapii EMDR i psychologii somatycznej. Specjalizuje się w problematyce PTSD, C-PTSD, zagadnieniach żałoby i straty, odporności w rozwoju dziecka, jodze terapeutycznej oraz leczeniu chronicznego bólu i chorób przewlekłych. Uważa, że wszyscy ludzie zasługują na wiedzę, i poświęca się upowszechnianiu informacji na temat zdrowia psychicznego oraz dobrostanu za pomocą prezentacji, mediów społecznościowych i bloga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20666 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej