Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Barłóg Krystyna
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Korendo Marta
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Liwo Helena
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Opozda-Suder Sylwia
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Potocka Agnieszka (dogoterapeuta)
(1)
Prószyńska-Kołodziejczak Edyta
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wojciechowski Franciszek (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Pedagodzy specjalni
(13)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Geometria
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja
(1)
Korekcja mowy
(1)
Metoda Montessori
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Prozodia
(1)
Przedszkola
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Surdopedagogika
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wspomaganie rozwoju (psychologia)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Legendy i podania
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych * Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej * Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe * Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej * Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna * Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa * Część 6. Zespół Retta * Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm * Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe * Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii * Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie * Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie * Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie * Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) * Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19208 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 149-175. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20767 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 233-238.
E.Gruszczyk-Kolczyńska, J.Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w Dziecięcej matematyce, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2017.Chcesz przeprowadzić swoje dzieci przez edukację matematyczną w sposób jasny, ciągły, przyjemny i efektywny? Musisz to robić zgodnie z podstawami psychologicznymi w oparciu o dobry materiał do zabaw matematycznych. Zapomnij o kartach pracy.Dziecięca matematyka z darami to kompleksowe rozwiązanie do pracy w każdej grupie wiekowej. Mnóstwo zabaw, ćwiczeń i przykładów stwarzania codziennych sytuacji edukacyjnych zapewni Twoim dzieciom odważny start w edukacji matematycznej.Książka jest adresowana do nauczycieli przedszkola, rodziców starszych przedszkolaków, oraz pedagogów specjalnych, którzy zajmują się wspomaganiem rozwoju umysłowego wraz z edukacją matematyczną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Publikacja jest opracowana w konwencji podręcznika i zawiera 14 rozdziałów, w tym 13 obejmujących najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci. Na początku każdego rozdziału omówione są prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne, a następnie przedstawione są treści kształcenia i komentarze metodyczne z opisami ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z Darami Froebla oraz przedmiotami znajdującymi się w każdym domu i przedszkolu. Zaletą książki są liczne fotografie przedstawiające sens wykonywanych ćwiczeń, sytuacji zadaniowych i zabaw z dziećmi. "(.) Recenzowana książka umożliwia zapoznanie się z prawidłowościami rozwoju dziecięcego umysłu w zakresie kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych - w oparciu o idee, zapomnianego nieco i niedocenionego w przypadku edukacji matematycznej dzieci, niemieckiego pedagoga. Autorkom ten pomysł się powiódł. Świadczy to o nieprzemijającej wartości idei pedagogicznych F.Froebla oraz realizowanych w ostatnich trzech dekadach XX w. badaniach prof. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zainspirowanej badaniami R.Gelman.W recenzowanej publikacji na wielką uwagę zasługuje propozycja dydaktyczna kształtowania pojęć geometrycznych w oparciu o doświadczenia dziecka związane z obserwacją brył. Ta propozycja może przyczynić się do zmiany podejścia w nauczaniu dzieci podstaw geometrii."dr hab. Stanisław Domaradzki, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 308-313.
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie. Jest to możliwe i wielce rozwijające, ponieważ proces stopniowego dochodzenia przez dziecko do abstrakcyjnej wiedzy matematycznej jest dla niego aktem kreatywnym, a samo przeżycie z tym związane jest emocjonalnym doświadczeniem typu: "Aha! Już wiem! Już rozumiem!" Do prawidłowego przebiegu tego procesu niezbędna jest odpowiednia postawa nauczyciela, który dyskretnie w nim uczestniczy.Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w "klasach łączonych", pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych.Z "Wprowadzenia"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Mimki budują zdania" to wartościowa pomoc logopedyczna, która może zostać wykorzystana w programowaniu języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji. Rodzina Mimków wprowadza dziecko w świat komunikacji językowej, umożliwiając rozwijanie poszczególnych kompetencji i sprawności językowych dzięki odpowiednio dobranemu materiałowi. Proponowane ćwiczenia nawiązują do znanych dzieciom przykładów oraz łączą następujące sfery istotne w integralnym rozwoju dziecka: ruch, słuch i wzrok. Mogą być zatem wykorzystane podczas nauki planowania wypowiedzi, budowania pierwszych zdań, rozumienia prostych pytań. Niniejsza publikacja jest interesującą propozycją mogącą posłużyć jako inspiracja w prowadzeniu oddziaływań terapeutycznych, mających na celu stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy, w pracy z dziećmi, u których rozwój mowy przebiega nienormatywnie, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy o różnej etiologii. Publikacja adresowana jest zarówno do specjalistów (logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów), jak i rodziców, którzy troszczą się o prawidłowy rozwój mowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-269.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest do elementów prozodycznych komunikacji, takich jak: melodia, akcent i iloczas mowy. Autorka stawia zasadnicze pytania o tę stronę komunikacji w przypadku małych dzieci zaimplantowanych ślimakowo. W dużej mierze chodzi tu o pytania na temat możliwości współpracy interdycyplinarnej pomiędzy medycyną a pedagogiką. U wielu odbiorców mamy ciągle jedynie powierzchowną wiedzę na temat implantów ślimakowych, a u części wręcz brak wiedzy czy utrwalone przekonania stereotypowe. Autorka w sposób bardzo kompetentny przybliża czytelnikowi najnowsze osiągnięcia w zakresie implantowania małego dziecka i prezentuje różnice między implantem ślimakowym a aparatem słuchowym. Te argumenty mają szczególną wagę w środowisku samych niesłyszących, gdzie jeszcze często sceptycznie podchodzi się do zasadności implantowania w przypadku posiadania resztek słuchowych.Pracę wyróżnia nowatorski projekt badawczy. Dotychczasowe badania w zakresie suprasegmentalnego obszaru mowy dotyczyły dzieci powyżej trzech lat. Autorka, badając dzieci do drugiego roku życia, uwidacznia konieczność i korzyści z wczesnego implantowania dziecka niesłyszącego. Niezwykle ważnym elementem monografii jest ukazanie pedagogicznej roli rehabilitacji słuchu.Prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia i edukacja z psem / pod redakcją Agnieszki Potockiej. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2019. - 214, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI).Czytelnik znajdzie tu:próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okrutnik z Gradowej Góry ; Papugi Jana Heweliusza ; Stolemowe dary ; Żaby i kruk ; Legenda oliwska.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli rewalidacji indywidualnej i nauczycieli terapii pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniami klas IV-VIII. Dla ułatwienia czytania w książce zastosowano większy druk i interlinię. Teksty mogą też czytać osoby z dużą krótkowzrocznością. Dobór treści ma zaciekawić czytelnika i zachęcić do samodzielnej lektury. Wykonanie zadań pomoże zrozumieć przeczytany tekst, ułatwi zapamiętanie treści, a może nawet zachęci do zwiedzania miejsc opisanych w gdańskich legendach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 181-190.
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia na stronach [83]-87.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 201-222.
Książka podejmuje ważne problemy dotyczące współczesnego poradnictwa. Zawiera także najnowsze trendy związane ze wsparciem osób z niepełnosprawnościami, szeroko pojętym rozwojem, autonomią i zabezpieczeniem ich praw, zachęcaniem do szerokiego uczestnictwa społecznego.Autorzy prezentują własne stanowisko, odwołując się do najnowszej, bardzo dobrze dobranej literatury: psychologicznej, pedagogicznej i socjologicznej. Książka zachęca do przemyśleń, refleksji, a ponadto może stać się źródłem inspiracji do tworzenia praktycznych rozwiązań.W polskiej literaturze nie było dotychczas prac zwartych, które opisywałyby poradnictwo ortopedagogiczne, kreowanie (konstruowanie) indywidualnej biografii życia osób z niepełnosprawnościami. [...]Zgodnie z tym odbiorca tekstu znajdzie w publikacji hierarchicznie uporządkowany układ treści, który obejmuje analityczną deskrypcję pięciu kluczowych zagadnień problemowych.W rozdziale 1 dokonano syntezy kwestii odnoszących się do współczesnych kontekstów poradnictwa ortopedagogicznego, tj. fenomenu niepełnosprawności w aspekcie złożonego splotu sytuacji i uwarunkowań, zagadnień związanych ze specyfiką pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz miejsca poradnictwa w procesie wychowania i rehabilitacji.Rozdział 2 poświęcony został spojrzeniu na poradnictwo z perspektywy biegu ludzkiego życia. Zamiarem bowiem było podjęcie rozważań uka- zujących swoistość zmian w opiece, wychowaniu i kształceniu osób z nie­pełno­sprawnościami, osadzając to zagadnienie w zmienności celów, zadań i problemów przypisanych różnym fazom ich rozwoju.W rozdziale 3 zaprezentowano kwestię związaną z mechanizmami wyjaśniającymi sytuację społeczną osób z niepełnosprawnościami, wyraźnie odwołując się do przemian charakteryzujących współczesne społeczeństwa rozwinięte i zadań poradnictwa w przeciwdziałaniu zjawisku wykluczenia społecznego. W zamyśle miano na względzie ukazanie społecznego kontekstu niepełnosprawności, obejmującego problematykę zagrożonych aspektów interakcji, tożsamości napiętnowanej i znaczenia działań na rzecz normalizacji i partycypacji w oddziaływaniach ortopedagogicznych.Myśl przewodnią rozdziału 4 stanowią zagadnienia związane z ortopedagogicznymi działaniami pomocowymi odnoszącymi się do wzmacniania potencjału rehabilitacyjnego środowiska rodzinnego. Zostały one osadzone w ramach ogólnych rozważań nad naturalnymi siłami i zasobami rodziny oraz kwestii związanej z poszukiwaniem posiadanych rezerw i potencjałów tkwiących w każdym środowisku rodzinnym. Rozdział zamykają rozważania odnoszące się do zakresu i zasad pomocy ortopedagogicznej udzielanej rodzicom dziecka ze specyficznymi potrzebami w rozwoju.Rozdział 5, ostatni, obejmuje zestawienie wybranych tematów odnoszących się do metodyki działań pomocowych w ortopedagogice. Składają się nań rozważania nad znaczeniem diagnozy wspierającej i kompleksowego rozpoznania, kompetencji doradcy i kierunków rozwoju jego profesjonalizmu oraz aksjologicznych wyznaczników postępowania pomocowego wyznaczonych przez kwestie etyczne i deontologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18866 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej