Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(153)
Forma i typ
Książki
(153)
Publikacje naukowe
(74)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(153)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(98)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(48)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(4)
Antczak Mariola
(3)
Leżańska Wiesława
(3)
Marcinkowska Monika (1973- )
(3)
Pikała Anna
(3)
Płóciennik Elżbieta
(3)
Radzikowska Dorota
(3)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(3)
Bonar Jolanta
(2)
Brzuska-Kępa Alina
(2)
Desperak Izabela (1965- )
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(2)
Glinkowski Witold Piotr
(2)
Glinkowski Witold Piotr. Filozofia na tropie człowieka
(2)
Granosik Mariusz
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Kowaleski Jerzy Tadeusz
(2)
Kudra Barbara
(2)
Kuźma Inga
(2)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(2)
Lemann Natalia
(2)
Michalski Grzegorz (1956- )
(2)
Mularska-Kucharek Monika
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Sieczkowski Tomasz
(2)
Szews Przemysław
(2)
Szukalski Piotr
(2)
Adamska Agata (ekonomia)
(1)
Ajdačić Dejan (1959- )
(1)
Badowska Katarzyna
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Barczyk Alina
(1)
Bartnik Adam (hydrologia)
(1)
Bartosiak Mariusz (nauki o literaturze)
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Bocheński Tomasz (1959- )
(1)
Bołdyrew Aneta
(1)
Bryła Paweł (ekonomista)
(1)
Brzozowska Blanka
(1)
Brzozowska Zofia (1986- )
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chaberko Tomasz
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Ciesielski Tomasz (tancerz)
(1)
Cieśla Bartłomiej
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cyrański Bohdan
(1)
Czajowska Agata
(1)
Czapla Tomasz
(1)
Czapnik Grzegorz
(1)
Czernik Ewa
(1)
Darmach Krystian
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Domaradzki Piotr
(1)
Domańska Aldona
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dymnicka Małgorzata
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Ford Sam
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Gontar Beata
(1)
Gontar Zbigniew
(1)
Grabowski Wojciech
(1)
Gralińska-Toborek Agnieszka
(1)
Green Joshua
(1)
Grigorenko Elena Leonidovna (1965- )
(1)
Grotowska-|Leder Jolanta
(1)
Gruszka Zbigniew (bibliotekoznawstwo)
(1)
Gryglewski Piotr (1968- )
(1)
Gutowska-Ciołek Anna
(1)
Górecki Olgierd
(1)
Heschel Abraham Joshua (1907-1972)
(1)
Hyży-Strzelecka Ewa
(1)
Jabłońska Marta (ekonomia)
(1)
Jabłońska Małgorzata (nauki ekonomiczne)
(1)
Jachimowska Katarzyna
(1)
Jakóbczyk-Gryszkiewicz Jolanta
(1)
Janiak-Staszek Agnieszka
(1)
Janiszewska Anna (geograf)
(1)
Jankowiak Karolina
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jarecka Karolina
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jarvin Linda
(1)
Jałmużny Tadeusz.Red
(1)
Jażdżewska Iwona
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Jokiel Paweł (1955- )
(1)
Jurewicz Justyna Joanna
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kaczmarek Sylwia (1958- )
(1)
Kaczmarek Tomasz (1970- )
(1)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(1)
Kamieńska Monika
(1)
Kamińska-Jatczak Izabela
(1)
Karolak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1901-2000
(7)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(153)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Nauczyciele
(6)
Studenci
(4)
Dziennikarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Medioznawcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Tematy i motywy
(8)
Młodzież
(7)
Miasta
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Literatura
(5)
Nauczanie
(5)
Język polski
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Postawy
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Arteterapia
(3)
Banki
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Film
(3)
Język
(3)
Kadry
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Opieka społeczna
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Starość
(3)
Tożsamość (psychologia)
(3)
Wartość
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Biografistyka
(2)
Czytelnictwo
(2)
Człowiek
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Etyka
(2)
Feminizm
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Małżeństwo
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metoda biograficzna
(2)
Metodologia
(2)
Miłość
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stres
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Aborcja
(1)
Abstynencja
(1)
Akcjonariat pracowniczy
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Architektura polska
(1)
Artyści
(1)
Aspiracje
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Ateizm
(1)
Autoprezentacja
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania jakościowe
(1)
Barok
(1)
Bernatowicz, Tadeusz (1956- )
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliologia
(1)
Biografia
(1)
Budownictwo miejskie
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Bóg
(1)
CAQDAS
(1)
Centra handlowe
(1)
Choreografia
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cybulski, Marek (1948- )
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Demografia
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(39)
1901-2000
(26)
1801-1900
(11)
1989-2000
(10)
1945-1989
(9)
1501-1600
(6)
1601-1700
(5)
1989-
(5)
1401-1500
(4)
1001-1100
(3)
1701-1800
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1939-1945
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lizbona (Portugalia)
(2)
Bukareszt (Rumunia)
(1)
Europa
(1)
Glasgow (Wielka Brytania)
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nowogród Wielki (Rosja)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Porto (Portugalia)
(1)
Republika Nowogrodzka
(1)
San Francisco (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Skopje (Macedonia Północna)
(1)
Walencja (Hiszpania)
(1)
Warszawa
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(30)
Praca zbiorowa
(19)
Opracowanie
(15)
Podręcznik
(15)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Dane statystyczne
(3)
Esej
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(3)
Antologia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Szkic literacki
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Literatura polska
(1)
Podręczniki
(1)
Przewodnik historyczny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Synteza
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Historia
(13)
Literaturoznawstwo
(11)
Filozofia i etyka
(9)
Zarządzanie i marketing
(9)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Teksty zawarte w tej publikacji [...] stanowią efekt ogólnopolskiej konferencji naukowej, zorganizowanej w dniach 16-17 czerwca 2008 [...].
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia na stronach 311-335.
Publikacja z zakresu psychologii rodziny. Prezentowane w książce kwestie teoretyczne i rezultaty najnowszych badań dotyczą jakości oraz znaczenia relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw.Autorka w podjętych analizach koncentruje się na czterech następujących zagadnieniach: charakterystyka psychologicznych aspektów relacji z rodzeństwem w okresie dorosłości; wyróżnienie wzorców relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw; określenie związku pomiędzy krytycznymi wydarzeniami życiowymi a pozytywnymi i negatywnymi aspektami relacji rodzeństw oraz oszacowanie buforowej roli relacji z rodzeństwem w obliczu krytycznych wydarzeń życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20014 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Kim Jest Człowiek?)
Bibliografia na stronach 493-[515]. Indeksy.
Istot posiadających status moralny nie możemy traktować w sposób dowolny, gdyż mamy wobec nich obowiązki wynikające z moralności. Co jednak decyduje o tym, komu lub czemu przypisujemy status moralny? Życie, odczuwanie, osobowość czy rola organizmu w środowisku naturalnym bądź społecznym? Mary Anne Warren nie ogranicza się do jednego kryterium, lecz kwestię statusu moralnego rozpatruje wieloaspektowo. Każde kryterium omawia niezwykle skrupulatnie, co czyni z jej książki kompendium, wyjątkową lekturę dla osób chcących wyrobić sobie opinię lub poszukujących argumentów na poparcie własnych poglądów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57633 (1 egz.)
Kaucja: 33,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. po pracach.
Książka ta wyrasta z wieloletnich zainteresowań naukowych pracowników Katedry Socjologii Stosowanej i Pracy Socjalnej Uniwersytetu Łódzkiego. Odkrycie "dzieci" jako szczególnej kategorii społecznej zostało dokonane przez nas przypadkiem. Punktem wyjścia badań realizowanych na początku lat 90. przez pracowników dzisiejszej KSSiPS były przemiany w strukturze społecznej po restytucji kapitalizmuw Polsce w roku 1989. Chcieliśmy ustalić i zrozumieć, co dzieje się z lawinowo zwiększającą się liczbąbezrobotnych, którzy z członków "przodującej klasy robotniczej" stawali się z dnia na dzień "ludźmi zbędnymi". Interesowali nas dorośli, którzy tracili dotychczasowy status społeczno-ekonomiczny, a nie ich dzieci, których nie uwzględnia się przecież w badaniach struktury społecznej. Dzieci, podobnie jak inni niepracujący członkowie rodziny, mają status społeczny zależny od głowy rodziny.Kiedy bezrobotni zaczęli stopniowo przekształcać się w kategorię społeczną świadczeniobiorców pomocy społecznej, której status jest takżezależny, ale od państwa, sytuacja statusowa ich dzieci stała się jeszczebardziej rozmyta, a ich obecność w przestrzeni społecznej jeszczebardziej niezauważalna. I wtedy "przypadkowo" odkryliśmy, że bieda wśróddzieci ma większy zasięg niż wśród dorosłych, a więc, że dzieci stanowiąliczną zbiorowość wśród ludności biednej. Okazało się także, że miejscadużej koncentracji ludności biednej, które nazwaliśmy "enklawami biedy",ujawniły się przede wszystkim dlatego, że tam właśnie bieda wśród dziecibyła najbardziej nasilona. (...)Respondenci wspominali swoje dzieciństwo, opowiadali o swoich dzieciach, gdy były małe oraz gdy dorosły, martwili się o wnuki, które w czasie badań były dziećmi. Z przedstawianych relacji wyłaniał się obraz zaniedbania, jako wspólnego doświadczenia różnych generacji dorastających w sąsiedztwach naznaczonych biedą i wykluczeniem społecznym. Obraz ten różnicował się w zależności od tego, w jakim kontekście społeczno-politycznym przebiegało dzieciństwo (por. Warzywoda-Kruszyńska 2003), ale nie ulegało wątpliwości, że bieda w okresie dzieciństwa i młodości odciska piętno na całym przebiegu życia. (.) Odkrycie" przez nas socjologii dzieciństwa, jako subdyscypliny socjologii rozwijającej się w ostatnich dekadach na Zachodzie, nadało nowy impuls prowadzonym przez nas badaniom. (.) Opracowania koleżanek i kolegów z innych ośrodków naukowych wzbogacają wyniki naszych badań, wskazują na zagadnienia uwzględniane przez nas w mniejszym stopniu lub sugerują możliwość zastosowania innego podejścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54497 (1 egz.)
Kaucja: 43,86 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [209]-222.
Dostępne również jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych, gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy, lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania, zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny, które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego, a więc i edukacyjnego.Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej, dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ, zdeterminowany różnymi czynnikami, można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania, np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych, co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych. "Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się [...] jako atrakcyjna forma kształcenia, dość łatwa i szybka w realizacji, niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi, że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma, która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego, stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej, co jest niewątpliwą zaletą pracy." Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej, Uniwersytet Warszawski
Wykaz skrótów * Wprowadzenie * 1. W gąszczu terminów i zjawisk - co wiemy o e-edukacji? * 1.1. E-learning i jego formy * 1.2. Organizacja instytucjonalna e-edukacji * 1.3. Pedagogiczne, metodyczne i dydaktyczne aspekty e-learningu * 2. Projekt metodyczny e-zajęć - od pomysłu do ewaluacji * 2.1. Założenia * 2.2. Analiza - etap metapytań * 2.3. Projektowanie - etap pomysłów * 2.4. Opracowanie - etap tworzenia e-zajęć * 2.4.1. Materiały informacyjne * 2.4.2. Materiały służące przekazywaniu i budowaniu wiedzy * 2.4.3. Materiały służące aktywizacji, motywujące i utrwalające wiedzę * 2.4.4. Materiały sprawdzające wiedzę i umiejętności * 2.5. Realizacja - etap udostępnienia i przeprowadzenia e-zajęć * 2.6. Ewaluacja - etap monitorowania i sprawdzania osiągnięcia celów i efektów kształcenia * 2.7. Wnioski * 3. Studium przypadku - konwersatorium z kultury języka polskiego (opracowane według modelu ADDIE) * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Analiza * 3.3. Projektowanie * 3.4. Opracowanie zasobów edukacyjnych i instrukcji * 3.5. Realizacja e-zajęć * 3.6. Ewaluacja * 3.6.1. Poziom reakcji * 3.6.2. Poziom nauki * 4. E-learning - założenia komunikacyjne * 4.1. Komunikacja na platformie edukacyjnej - wprowadzenie * 4.2. Założenia sytuacji komunikacyjnej w sieci i w e-edukacji * 4.2.1. Nadawca i odbiorca w e-edukacji * 4.2.2. Kontakt * 4.2.3. Przestrzeń i czas komunikacji w e-edukacji * 4.2.4. Kod * 4.3. Modele komunikacji w e-edukacji * 4.4. Wnioski * 5. E-learning - nowy paradygmat komunikacji w dyskursie edukacyjnym? * 5.1. Strategie inicjowania zajęć i komunikacji na platformie edukacyjnej * 5.1.1. Tytuł postu inicjującego * 5.1.2. Część otwierająca komunikat inicjujący * 5.1.3. Część główna komunikatu inicjującego * 5.1.4. Część zamykająca komunikat inicjujący * 5.1.5. Fortunność i niefortunność inicjowania kontaktu podczas e-zajęć * 5.2. Strategie prowadzenia dyskusji edukacyjnych podczas e-zajęć * 5.3. Zamykanie komunikacji na platformie edukacyjnej * 5.4. Wnioski * 6. Dystans w komunikacji na zajęciach zdalnych * 6.1. Formy adresatywne jako środki skracania dystansu * 6.2. Powitania * 6.3. Kolokwializmy i ekspresywizmy * 6.4. Modyfikacje pisowni i interpunkcji * 6.5. Emotikony * 6.6. Wnioski * Podsumowanie * Bibliografia * Aneks * Spis rysunków * Spis tabel * Abstract
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57598 (1 egz.)
Kaucja: 35,18 zł
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego.)
Bibliogr. s. 247-264.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51873 (1 egz.)
Kaucja: 28,71 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [213]-225.
Publikacja stanowi socjologiczną ilustrację codziennego życia i doświadczania macierzyństwa przez pary kobiet, które wspólnie podjęły decyzję o powiększeniu rodziny za sprawą sztucznego zapłodnienia. Przedstawiono proces nadawania przez nie znaczeń nowym rolom i wzorom funkcjonowania w społeczeństwie polskim, które nieustannie projektują, wcielają w życie, a następnie weryfikują w toku kolejnych interakcji. Poddane analizie przypadki składają się na historie rodzin, które – choć obecne i dostrzegalne w przestrzeni społecznej – zdają się pozostawać konceptualnie niewidzialne.
Książka jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką macierzyństwa nieheteronormatywnego, w szczególności do socjologów, psychologów (w tym dziecięcych), doradców rodzinnych i mediatorów, a także decydentów w dziedzinie prawa, zwłaszcza rodzinnego.
„Największym walorem publikacji jest ukazanie sytuacji rodzin nieheteronormatywnych we współczesnej Polsce, wraz ze specyfiką kontekstu społeczno-kulturowego charakterystycznego dla naszego kraju. Ten bardzo trudny, delikatny temat jest opracowany przez Autorkę z wnikliwością i empatią, a jednocześnie w sposób obiektywizujący i rzetelny. Monografia, obok niewątpliwego waloru naukowego, ma także ogromny ładunek edukacyjny. Dzięki niej osoby niezorientowane w specyfice badanych rodzin mogą zdobyć wiedzę ugruntowaną w badaniach naukowych”. Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57641 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dostępne również jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Tom gromadzi trzydzieści jeden tekstów w różny sposób nawiązujących do tytułowego zagadnienia. Refleksję nad rolą filologii podejmują przede wszystkim historycy języka, jednak wielość ujęć, wynikająca z różnego rozumienia idei porządkowania chaosu, różnorodność analizowanych źródeł oraz przyjmowanie różnych perspektyw badawczych nadają publikacji charakter wieloaspektowy i wielowymiarowy, inspirujący również dla przedstawicieli innych dyscyplin. Autorzy ukazują podejmowane w ciągu wieków inicjatywy i sposoby kategoryzowania treści, formułują postulaty i propozycje uporządkowania chaosu pojęciowego i terminologicznego, a także - poddając oglądowi różne typy, odmiany i gatunki tekstów oraz stosując różne narzędzia badawcze - systematyzują wiedzę o dawnej i współczesnej rzeczywistości językowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57601 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
(Aktywni (Nie)pełnosprawni)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach oraz streszczenie całości.
Książka dotyczy niepełnosprawności jako zjawiska społecznego powstającego pod wpływem czynników historycznych, kulturowych oraz politycznych, które kształtują wizerunek osoby z różnego rodzaju dysfunkcjami i prowadzą do rewidowania definicji pojęcia niepełnosprawności. Publikację kierujemy do przedstawicieli środowiska akademickiego zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, praktyków zaangażowanych w udzielnie pomocy i wsparcia tej grupie klientów oraz wszystkich zmagających się z niepełnosprawnością swoją bądź innych osób. Mamy nadzieję, że ta książka przyczyni się do rozwoju dyskusji nad sytuacją osób niepełnosprawnych w Polsce niejednokrotnie są postrzegane przez pryzmat stereotypów i społecznych uprzedzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57625 (1 egz.)
Kaucja: 26,93 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Branding / Robert Jones ; [tłumaczenie: Anna Łaszkiewicz]. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. - 156, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Krótkie Wprowadzenie ; 29)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17.0 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.A (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-232.
Książka dostępna także jako e-book.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera rozprawy oraz szkice interpretacyjne poświęcone figurom i obrazom ulicy w piśmiennictwie polskim i obcym, które w przybliżeniu da się zamknąć w ramach lat 1863-1918. Autorzy z różnych ośrodków naukowych poddali naukowej penetracji nie tylko literaturę piękną sensu stricto. Motywów urbanistycznych mieszczących się w triadzie ulica - zaułek - bruk poszukiwali również w intymistyce oraz rozmaitych gatunkach dziennikarskich, a nawet fotografiach prasowych. I odkryli, że obok refleksji cywilizacyjnych oraz świadectw XIX-wiecznej makro- i mikrohistorii zaszyfrowane zostały w owych motywach rozpoznania metafizyczne, diagnozy moralne, lęki i fascynacje podmiotu. Interesowała ich zatem aksjosemiotyka spacjalna. O kompozycji tomu przesądziła decyzja "wewnętrznego podziału tekstów i umieszczenia ich w różnych sekcjach, zatytułowanych tak, aby ujmowały najistotniejsze cechy proponowanych ujęć i tym samym ułatwiały czytelnikowi poruszanie się po ulicznym »labiryncie«" (z recenzji prof. Jolanty Sztachelskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54877 (1 egz.)
Kaucja: 42,50 zł
Książka
W koszyku
(Cyfryzacja)
Bibliografia, netografia na stronach 165-[172].
Transformacja cyfrowa to kierunek, który zmienia nie tylko biznesowy sposób funkcjonowania, ale ma wpływ na wzrost efektywności energetycznej w organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-210.
Monografia napisana przez znakomitego znawcę problematyki miejskiej będzie niewątpliwie wydarzeniem w polskim środowisku naukowym zajmującym się szeroko rozumianymi naukami o mieście. Autor podejmuje w niej nadzwyczaj aktualną problematykę odrodzenia miast przemysłowych, lub inaczej możliwości wychodzenia przez nie z kryzysu wywołanego przekształceniami systemu kapitalistycznego, w jego nową postindustrialną fazę rozwoju. W Odrodzeniu miast na podstawie olbrzymiej literatury przedmiotu Andrzej Majer daje opis i wyjaśnienie logiki funkcjonowania systemów miejskich, które wykorzystując endogenne i egzogenne czynniki stabilizacji i rozwoju ekonomicznego zaadaptowały się do nowych realiów ekonomicznych i społecznych. W dobrze uargumentowanym przekonaniu Autora monografii procesy syntetycznie nazywane "odrodzeniem miast" mają względnie uniwersalny charakter. Obserwować je można w różnych fazach zaawansowania we wszystkich rozwiniętych gospodarczo państwach, w tym również w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. I co zdaje się być szczególnie istotne, przełamanie stagnacji lub mocniej kryzysu jest możliwe nie tylko w największych miastach, ale również w miastach mniejszych. Autor precyzyjnie rozgranicza realne procesy zachodzące w strukturach funkcjonalnych i społecznych miasta od refleksji teoretycznej i badań empirycznych próbujących opisać i wyjaśnić obserwowane procesy poprzez odwołanie do ogólniejszych koncepcji teoretycznych. Dzięki temu praca jest zarazem dyskusją nad szansami rozwojowymi miast i jednocz nie nad kondycją współczesnych rozwiniętych społeczeństw oraz kierunkach zmian, jakie w ostatnich dekadach stały się ich udziałem. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Stanisława W. KłopotaUniwersytet Wrocławski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55093 (1 egz.)
Kaucja: 29,48 zł
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Socjologicznego)
Dorobek XIII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego, Zielona Góra, 13-15 września 2007 r.
Bibliogr. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52008 (1 egz.)
Kaucja: 28,71 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla badaczy kultury, bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych.
Dostępne również w formie elektronicznej.
Tekst części w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy niektórych pracach.
Książka składa się z trzech części zatytułowanych: 1. Biblioteki w ujęciu współczesnym: fakty, liczby, koncepcje, 2. Kultura czytelnicza nastolatków w świetle badań oraz 3. Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków, autorów polskich i zagranicznych. Publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu nastolatków i instytucjom, które mają na nie wpływ, a ponadto do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57590 (1 egz.)
Kaucja: 40,44 zł
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 151)
Tyt. równol.: The aspects of contemporary bibliology : contexts and transgressions.
Streszcz. ang. przy pracach.
Z zainteresowaniem przystąpiłam do obiecującej lektury publikacji poświęconej szeroko pojętej bibliologii uniwersyteckiej, nakreślonej przez bardzo odległe zagadnienia badawcze. To monumentalne opracowanie (...), obejmujące 23 artykuły naukowe różniące się objętością i zawartością merytoryczną, zasadnie podzielone przez Redakcję na cztery części. Autorzy reprezentują różne ośrodki akademickie i biblioteki naukowe, co sprzyja odrębnemu spojrzeniu na zagadnienia najszerzej pojmowanej bibliologii. Ich propozycje zawierają rozważania o charakterze przeglądowym i syntetycznym. Z recenzji prof. UJK dr hab. Jolanty Chwastyk-Kowalczyk
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55011 (1 egz.)
Kaucja: 46,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia prac Tadeusza Bernatowicza na stronach 635-640 i bibliografie, netografie przy pracach. Indeksy.
Przekazujemy w Państwa ręce księgę dedykowaną Profesorowi Tadeuszowi Bernatowiczowi – wybitnemu badaczowi dziejów architektury i sztuki nowożytnej. Artykuły autorstwa uznanych naukowców z wielu różnych ośrodków zostały ujęte w ramach sześciu rozdziałów, podejmujących problematykę m.in. radzivilianów, mecenatu królewskiego i magnackiego, konserwacji architektury, jak i sztuki nowoczesnej. Wszechstronność tematów w znakomity sposób odzwierciedla bogactwo zainteresowań samego Jubilata. Chcieliśmy naszym tomem uhonorować Profesora i uczcić 65. rocznicę urodzin tego wspaniałego naukowca i dydaktyka. Profesor Tadeusz Bernatowicz od wielu lat jest związany z łódzkim ośrodkiem. Z tego też względu zdecydowaliśmy się w tytule niniejszej publikacji przywołać nazwę jednego z przedmiotów prowadzonych przez Profesora w Instytucie Historii Sztuki UŁ. [Opis na podstawie ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 72 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, netografia na stronach 185-[194].
Michał Pabiś-Orzeszyna podjął się tematu niełatwego, również ze względu na konieczność uporządkowania znacznej materii. Nie tylko wywiązał się dobrze z tego zadania, ale z uporządkowania tego uczynił jedną z największych wartości swojej książki. Publikacja nie tylko stanowi nader kompetentne kompendium wiedzy o tzw. zwrocie historycznym w badaniach filmoznawczych, lecz także zaproszenie do dyskusji i apel o autorefleksyjność filmoznawców. Jej lektura uzmysławia metodologiczną wielość i różnorodność nurtu uważanego potocznie za jednolity. Pabiś-Orzeszyna pisze o tym przekonywająco, podając liczne dowody i osadzając je w rozmaitych kontekstach. Ukazując rozbieżności, nie tylko je porządkuje, przedstawiając przy tym własną propozycję wewnętrznych podziałów, ale też odsłania unifikacyjne dążenia humanistyki jako takiej. Dodatkowym walorem monografii, wynikającym z jej podstawowych założeń, jest analiza instytucjonalnego funkcjonowania nauki, w tym wypadku - filmoznawstwa. Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Zwierzchowskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57639 (1 egz.)
Kaucja: 33,69 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej