Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(194)
Forma i typ
Książki
(194)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(13)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(190)
Autor
Tanajewska Alicja
(9)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(8)
Brudnik Edyta
(5)
Piekarska Anna
(5)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(5)
Kołodziejska Dorota
(4)
Naprawa Renata
(4)
Bigott Danuta
(3)
Gorczyca Wojciech (1947- )
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Lipska-Gorczyca Barbara
(3)
Mach Cecylia
(3)
Mazek Dorota (1972- )
(3)
Strasz Małgorzata
(3)
Styn Ludwika
(3)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Bargoń Jadwiga
(2)
Bornholtz Adela (1901-1981)
(2)
Czerniawska Henryka
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Hoffman-Lipska Ewa (1930- )
(2)
Jaczyńska Agnieszka
(2)
Jaworski Michał (1921- )
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Plec Aleksandra
(2)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(2)
Skoczylas Marzenna
(2)
Swoboda Ewa
(2)
Zielińska Ewa (pedagog)
(2)
Zioło Zbigniew (1935- )
(2)
Żmijska Hanna
(2)
Andrzejewska Jadwiga (1923- )
(1)
Angiel Joanna
(1)
Applebaum Mark
(1)
Aquilar Marcela
(1)
Bajor-Zagórska Agnieszka
(1)
Bala Agnieszka
(1)
Banasiewicz Andrzej
(1)
Banaś Renata
(1)
Bartmiński Jerzy (1939- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Batke Jolanta
(1)
Benavides Francisco
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bleja-Sosna Barbara
(1)
Bobrowska Ładysława
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Boraczyńska Małgorzata
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Braun Marcin
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Buczkowska Aneta
(1)
Buczyńska Teresa
(1)
Budzik Małgorzata
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cackowska Maria (1933-2004)
(1)
Centkowski Jerzy (1941- )
(1)
Chwastniewska Danuta
(1)
Cichy Danuta (1933- )
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Klemke Elżbieta (1958- )
(1)
Czyż Stanisław (wychowanie fizyczne)
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Diouf Mamadou (1963- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drażyńska-Deja Maria
(1)
Dudek Antoni (1966- )
(1)
Dumont Hanna
(1)
Dybska Hanna
(1)
Dziedziewicz Dorota
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Dąbek Krystyna. Z Jackiem w świat
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Fijałkowski Włodzimierz (1917-2003)
(1)
Filip Jan
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Forma Bożena
(1)
Formella Małgorzata
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Furmanik-Celejewska Adrianna (1988- )
(1)
Gajda Aleksandra (pedagog)
(1)
Gajos Katarzyna
(1)
Gawryłkiewicz Jolanta
(1)
Gawryłkiewicz Miłosz
(1)
Giermakowski Marian
(1)
Gispert Carlos
(1)
Gordon Edwin Elias (1927- )
(1)
Gołębiowski Krzysztof (fizyka)
(1)
Grabowski Waldemar (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(194)
Język
polski
(191)
rosyjski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele języków obcych
(1)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Język polski
(16)
Dziecko
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Matematyka
(12)
Historia
(11)
Nauczanie
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Czytanie
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Dojrzałość szkolna
(8)
Uczniowie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Pisanie
(6)
Muzyka
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Dziecko trudne
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Języki
(4)
Przyroda
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Geografia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Informatyka
(3)
Język angielski
(3)
Język rosyjski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Osobowość
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Arteterapia
(2)
Astronomia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja filmowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Katecheza
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Oceny szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzice
(2)
Samowychowanie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Sztuka
(2)
Technika
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie komunikacyjne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wycieczki szkolne
(2)
Zachowanie
(2)
Zdolności
(2)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia
(1)
Błędy dydaktyczne
(1)
Chemia
(1)
Cichy, Danuta (1933- )
(1)
Dekalog
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje
(1)
Etyka
(1)
Fizyka
(1)
Gordon, Edwin (1927- )
(1)
Gry i zabawy
(1)
Holocaust
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(1)
1939-
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Gatunek
Powieść
(36883)
Opowiadania i nowele
(13407)
Powieść obyczajowa
(7769)
Poradnik
(5563)
Podręcznik
(4821)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Wydawnictwa popularne
(4772)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4222)
Biografia
(3945)
Wiersze
(3444)
Thriller
(3356)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2723)
Publikacja bogato ilustrowana
(2563)
Fantastyka
(2404)
Romans
(2404)
Pamiętniki i wspomnienia
(2389)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2215)
Antologia
(2189)
Powieść historyczna
(1985)
Książka obrazkowa
(1649)
Sensacja
(1371)
Powieść psychologiczna
(1309)
Przewodnik turystyczny
(1258)
Encyklopedia
(1113)
Reportaż
(1048)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(938)
Ćwiczenia i zadania
(914)
Adaptacja literacka
(911)
Saga rodzinna
(901)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(633)
Komiks
(620)
Książki dla małych dzieci
(588)
Powieść erotyczna
(583)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(539)
Praca zbiorowa
(534)
Powieść biograficzna
(517)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(487)
Esej
(470)
Publikacje dla dzieci
(464)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(438)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Wywiad dziennikarski
(410)
Publicystyka polska
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komiks przygodowy
(366)
Komedia
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(334)
Gry i zabawy umysłowe
(331)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(252)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(219)
Przewodniki turystyczne
(209)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(184)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Autobiografia
(162)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
194 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
U dołu okł.: W przedszkolu, na świetlicy, w szkole.
U dołu okł.: Nazwa oryginalna wyd. HERDER.
Indeks.
Nauczyciele i rodzice doskonale wiedzą, jak trudno jest poskromić małego złośnika. Często jednak lekceważy się ważną przyczynę agresywnego zachowania, jaką jest brak ruchu. Nasze dzieci przebywają w świecie, w którym jest mało miejsca i mało czasu na sytuacje pełne przygód i ruchu. Większość pokoi dziecinnych jest malutka i przeładowana zabawkami.W książce tej znajdziemy wiele pomysłów na pracę z dziećmi, pozwalających pozbyć się nagromadzonej agresji oraz uczących pozytywnego wykorzystania złości. Zabawy te mogą pomóc w zapobieganiu agresywnym zachowaniom, w dostrzeżeniu niepożądanych postaw oraz w odpowiednim reagowaniu na nie - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia.Odbiorcy:- nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej.- także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas.Dlaczego warto nabyć tę książkę:- to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier, które pomogą dzieciom uporać się z negatywnymi emocjami.- jest pełna ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teki Edukacyjne IPN)
Opis wg teki.
Materiały dla ucznia : historia, słownik pojęć, biogramy, kalendarium, utwory literackie, bibliografia. Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, tematy esejów, bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14857, 14856 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jak oceniać? / Klemens Stróżyński, Marian Giermakowski. - Jelenia Góra : Wydaw. Nauczycielskie, 1999. - 77, [1] s. : wykr. ; 17 cm.
(Przewodnik Nauczyciela)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-[230].
Poradnik dla nauczycieli i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10289, 10288 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla nauczycieli i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Metodyczna - Edukacja Obywatelska)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140-143.
Poradnik stanowi niezwykle cenne źródło wiedzy dla nauczycieli - dotyczy sposobów pracy z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Jego logiczna forma, czytelny układ treści oraz przejrzystość poszczególnych modułów pozwalają szybko zorientować się w zawartości i sprawnie poruszać po poszczególnych częściach. Bogactwo konkretnych przykładów popartych dużą wiedzą merytoryczną autorki zapewnia wysoki poziom metodyczny i praktyczny poradnika.Część praktyczna zawiera zgodne z podstawą programową konspekty, scenariusze zajęć, a także przykłady prac projektowych i badawczych, uwzględniające indywidualizację pracy z uczniem zdolnym.Książka bogata jest w przykłady zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym i pozalekcyjnym, np. scenariusze, konspekty, ciekawe zadania, bank ćwiczeń, a także aktywizujące metody i formy pracy. Proponowane lekcje zawierają wskazówki do pracy z uczniami o różnorodnych uzdolnieniach. Autorka proponuje lekcje kreatorskie wzbogacone o komponent internetowy oraz lekcje prowadzone metodami aktywizującymi, podczas których uczeń stawiany jest w sytuacji badacza. Przedstawia przykłady stosowania alternatywnych metod nauczania, nastawionych na pracę twórczą.W poradniku odnajdziemy pomoce dydaktyczne i cenną wiedzę, przydatnych zarówno nauczycielowi, jak i innym osobom pracującym na co dzień z uczniem zdolnym. Warto go polecić wychowawcom, rodzicom oraz osobom prowadzącym zajęcia rozwijające zdolności w domach kultury czy szkołach artystycznych. Wskazuje sposoby różnorodnego rozwijania zdolności cały czas podkreślając, że zdolność to przede wszystkim umiejętność przełożenia swoich możliwości intelektualnych na konkretne działanie. (Kamilla Przychodzień, fragmenty recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17456, 17457 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znajdują się opisy różnorodnych zabawy podzielonych według pór roku, możliwych do wykorzystania w każdych okolicznościach, z każdą grupą wiekową dzieci o różnym potencjale, możliwościach i potrzebach. Zabawy te uwzględniają rozmaite aktywności: ruchową, rytmiczno-muzyczną, językową, dramową, plastyczną i inne. Mają rozwijać logiczne i kreatywne myślenie, wyobraźnię, poczucie rytmu, doskonalić płynność ruchu i sprawność fizyczną, wspierać koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę ręki, wyzwalać potrzebę tworzenia, a także rozwijać dziecko w sferze społecznej, emocjonalnej i integracyjnej. Mają też doskonalić umiejętność pracy w zespole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11184 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teki Edukacyjne IPN)
Opis wg teki.
Bibliogr. s. 15-16.
Zawiera: Materiały dla ucznia : historia, słownik pojęć, biogramy, kalendarium, wybór źródeł. Materiały dla nauczyciela : scenariusze lekcji, tematy esejów, bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14859, 14858 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspergera * * * Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera * Gospodarka żetonowa – system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA * * * Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera * Trening umiejętności społecznych * Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźców zmysłowych * Terapia mowy * Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne * Hipo- i dogoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[123].
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole.W książce znajdują się:Ľ arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną);Ľ analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego);Ľ diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;Ľ informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punktacją dla nauczyciela będąca informacją o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Tematyka kart pracy jest zgodna z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej z zakresu kompetencji i oczekiwanych osiągnięć dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole dotyczących: wychowania zdrowotnego, wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego, rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, edukacji przyrodniczej i edukacji plastycznej.Karty pracy zostały opracowane zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom:dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65.
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci.Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.Publikacja Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole powstała z myślą o dzieciach kończących edukację przedszkolną i rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Książka z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-176.
W książce przedstawiono m.in. zakres i układ treści gramatycznych z elementami wiedzy o języku dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3), które ukierunkowują pracę nauczyciela na uzyskanie określonych wyników. Prezentowane zestawy zadań zawierają materiał gramatyczny dostosowany do wymaganych treści kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-212.
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w swojej codziennej pracy coraz częściej mają do czynienia z uczniami przejawiającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Co roku rośnie też liczba dzieci kierowanych do poradni psychologiczno-pedagogicznych, w których otrzymują opinie o dysleksji rozwojowej.Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców, autorki opracowały program zawierający zestawy ćwiczeń mających na celu pomoc dzieciom w opanowaniu i utrwaleniu reguł i zasad ortograficznych. Zamieszczone w książce zadania przewidziane dla uczniów klas 1-3 zawierają materiał ortograficzny dostosowany do wymaganych treści kształceniowych."Metodyka nauczania ortografii. Zestaw ćwiczeń i zasad ortograficznych dla uczniów klas 1-3" zawiera podstawowe i niezbędne informacje z zakresu metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i bliskiego im słownictwa.O efektach procesu uczenia się, w tym także kształtowania umiejętności poprawnego pisania, w znacznym stopniu decyduje prawidłowa organizacja tego procesu. Powinien on być działalnością systematyczną, nastawioną na osiągnięcie określonego celu przy pełnej aktywności nauczyciela i uczniów, toteż znajomość metodyki nauczania ortografii jest niezbędna dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-178.
Książka zawiera podstawowe i niezbędne wiadomości dotyczące metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i reguł. Zamieszczone w publikacji zestawy ćwiczeń ortograficznych przeznaczone dla uczniów klas 4-6 uwzględniają zasadę stopniowania trudności oraz wymagane treści nauczania zawarte w podstawie programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18254 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej