Tanajewska Alicja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(24)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Tanajewska Alicja
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Nauczanie
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Gramatyka
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie w szkołach średnich
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Programy nauczania początkowego
(6)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 190-[194].
Dla nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 128-131.
Dla nauczycieli i wychowawców drugiego etapu nauczania, nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach:Ľ posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego;Ľ posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej;Ľ z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia;Ľ ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia);Ľ ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD;Ľ słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem;Ľ przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe);Ľ w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-168.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego; posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej; z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia; ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia); ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD; słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem; przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe); w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie MENiS z dnia 13 stycznia 2005 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym.
Bibliogr. s. 101-104.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 99.
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym stopnia umiarkowanego układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tematycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności.Niniejsza publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. i okł.: Szkoła podstawowa, gimnazjum.
Bibliogr. s. 155-157.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące:zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia;rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną;form i metod pracy;form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-94.
Ja też to potrafię to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi dod. do tyt. na okł.
U dołu s. tyt.: "Przygotowane w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej: - z dnia 17 listopada 2010 roku [...]".
Bibliogr. s. 155-159.
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, a także o specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Może być wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania; uczniów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzekającej o różnego typu trudnościach w nauce oraz zaburzeniach w zachowaniu, wynikających z deficytów rozwojowych. Charakter publikacji umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, swobodny dobór materiału, metod oraz form pracy wspomagających proces nauczania i wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 115-116.
Program nauczania dla uczniów klasy pierwszej kształcenia zintegrowanego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Program nauczania dla uczniów klasy drugiej kształcenia zintegrowanego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Program nauczania dla uczniów klasy pierwszej kształcenia zintegrowanego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Program nauczania dla uczniów klasy trzeciej kształcenia zintegrowanego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[123].
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole.W książce znajdują się:Ľ arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną);Ľ analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego);Ľ diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;Ľ informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punktacją dla nauczyciela będąca informacją o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Tematyka kart pracy jest zgodna z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej z zakresu kompetencji i oczekiwanych osiągnięć dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole dotyczących: wychowania zdrowotnego, wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego, rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, edukacji przyrodniczej i edukacji plastycznej.Karty pracy zostały opracowane zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom:dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65.
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci.Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;Ľ A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.Publikacja Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole powstała z myślą o dzieciach kończących edukację przedszkolną i rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Książka z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-[120].
Autorki, wychodząc naprzeciw decyzji MEN dotyczącej edukacji dziecka sześcioletniego, przygotowały propozycję edukacyjną Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start, której celem jest między innymi:- wspomaganie dobrego startu dziecka sześcioletniego w szkole;- przedstawienie charakterystyki rozwoju dziecka sześcioletniego;- ukazanie zadań szkoły, wychowawcy, nauczycieli związanych z edukacją dziecka sześcioletniego w szkole;- wsparcie nauczyciela w sposobach i formach planowania oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej;- zaproponowanie różnorodnych indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Współwydane: Gramatyka bez tajemnic : zestaw ćwiczeń do nauki o języku dla uczniów 6 klasy / Alicja Tanajewska, Iwona Kiełpińska, Ewa Korzeniewska.
Publikacja "Gramatyka bez tajemnic. Zestaw ćwiczeń do nauki o języku dla uczniów klas 5 i 6." zawiera bogaty zakres ćwiczeń gramatycznych przygotowany z myślą o uczniach klas 5 i 6.Różnorodność zadań, ciekawa tematyka oraz zachęcające do myślenia i dyskusji zagadnienia - "Gramatyką bez tajemnic" da uczniom możliwość poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności z zakresu: składni (rodzajów wypowiedzeń; rozpoznawania podmiotu i orzeczenia), odmiennych części mowy (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki, zaimki), nieodmiennych części mowy(przysłówki, przyimki, spójniki), liter i głosek, wyrazów i związków wyrazowych oraz związków frazeologicznych.Książka prezentuje i pozwala ćwiczyć zagadnienia gramatyczne w naturalnych, dostosowanych do wieku uczniów kontekstach, które odwołują się do życia codziennego i zainteresowań dzieci.Adresatem książki są: uczniowie klasy 5 i 6, nauczyciele uczący języka polskiego w klasach 5 i 6 oraz terapeuci prowadzący terapię pedagogiczną.Publikacja może być z powodzeniem wykorzystywana zarówno przez uczniów w trakcie pracy samodzielnej, jak również przez nauczycieli bezpośrednio przy warsztacie pracy w ramach zajęć: języka polskiego, dydaktyczno-wyrównawczych i kompensacyjno-korekcyjnych.Jej głównym celem jest pomoc w uzyskaniu wysokiego poziomu nauczania języka polskiego, a także korzystny wpływ na końcowy rezultat wyników otrzymanych ze sprawdzianu szóstoklasisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 88.
W publikacji "Lubię gramatykę. Zestaw ćwiczeń i kompendium wiedzy do nauki o języku dla uczniów klas 4." zaprezentowano ćwiczenia gramatyczne z zakresu: składni, ćwiczeń syntaktycznych (związanych z rozpoznawaniem podmiotu i orzeczenia), związków wyrazowych, ćwiczeń frazeologicznych, odmiennych i nieodmiennych części mowy, fonetyki, słowotwórstwa oraz stylistyki.Układ materiału ma charakter koncentryczno-spiralny, to znaczy, że jest powtarzany, utrwalany i rozszerzany w kolejnych klasach.Zestawy ćwiczeń do nauki o języku wprowadzane są cyklicznie, małymi kroczkami - zgodnie z zasadą przystępności i stopniowania trudności. Są one atrakcyjne i różnorodne. Zachęcają ucznia do pracy indywidualnej lub grupowej. Umożliwiają swobodę działania w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, zadań oraz metod i form pracy wspomagających naukę o języku.Adresatem książki "Lubię gramatykę. Zestaw ćwiczeń i kompendium wiedzy do nauki o języku dla uczniów klas 4." są: uczniowie klasy 4, nauczyciele uczący języka polskiego w klasach 4 i terapeuci prowadzący terapię pedagogiczną.Publikacja może być z powodzeniem wykorzystywana przez nauczycieli uczących języka polskiego w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz kompensacyjno-korekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-176.
W książce przedstawiono m.in. zakres i układ treści gramatycznych z elementami wiedzy o języku dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1-3), które ukierunkowują pracę nauczyciela na uzyskanie określonych wyników. Prezentowane zestawy zadań zawierają materiał gramatyczny dostosowany do wymaganych treści kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-212.
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w swojej codziennej pracy coraz częściej mają do czynienia z uczniami przejawiającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Co roku rośnie też liczba dzieci kierowanych do poradni psychologiczno-pedagogicznych, w których otrzymują opinie o dysleksji rozwojowej.Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców, autorki opracowały program zawierający zestawy ćwiczeń mających na celu pomoc dzieciom w opanowaniu i utrwaleniu reguł i zasad ortograficznych. Zamieszczone w książce zadania przewidziane dla uczniów klas 1-3 zawierają materiał ortograficzny dostosowany do wymaganych treści kształceniowych."Metodyka nauczania ortografii. Zestaw ćwiczeń i zasad ortograficznych dla uczniów klas 1-3" zawiera podstawowe i niezbędne informacje z zakresu metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i bliskiego im słownictwa.O efektach procesu uczenia się, w tym także kształtowania umiejętności poprawnego pisania, w znacznym stopniu decyduje prawidłowa organizacja tego procesu. Powinien on być działalnością systematyczną, nastawioną na osiągnięcie określonego celu przy pełnej aktywności nauczyciela i uczniów, toteż znajomość metodyki nauczania ortografii jest niezbędna dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-178.
Książka zawiera podstawowe i niezbędne wiadomości dotyczące metodyki nauczania ortografii oraz opanowania przez uczniów umiejętności przestrzegania poprawności ortograficznej w zakresie poznanych zasad i reguł. Zamieszczone w publikacji zestawy ćwiczeń ortograficznych przeznaczone dla uczniów klas 4-6 uwzględniają zasadę stopniowania trudności oraz wymagane treści nauczania zawarte w podstawie programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 74-75.
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 112.
Publikacja została przygotowana z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Podróż przez pory roku z kartami pracy. Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18651 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej