Edukacja międzykulturowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Filmy i seriale
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Autor
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(5)
Kubin Katarzyna
(3)
Czerniejewska Izabela (1976- )
(2)
Klorek Natalia
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Wołkowicz Iwona (multimedia)
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Awramiuk Elżbieta
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Borowiak Agnieszka
(1)
Budweil Filip (1976- )
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Chrzanowska Aleksandra
(1)
Cudowska Agata
(1)
Decewicz Mieczysława
(1)
Diouf Mamadou (1963- )
(1)
Dybowski Marcin
(1)
Fredro Maria
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grajdzica Anna
(1)
Grudzińska Anna (etnologia ; orientaistyka)
(1)
Kamińska Krystyna (pedagog)
(1)
Kantor Ryszard (1947- )
(1)
Kosowska-Rataj Jadwiga
(1)
Koszewska Katarzyna
(1)
Kubiszyn Marta (1972- )
(1)
Kurowska Barbara (pedagogika)
(1)
Lacabidze Besik
(1)
Lankiewicz Sylwia
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Marek Agata
(1)
Matuszak Dominika
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Piechaczek-Ogierman Gabriela
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Potoniec Katarzyna
(1)
Rabczuk Wiktor (1931- )
(1)
Rozumko Agata
(1)
Różańska Aniela
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Suchodolska Joanna
(1)
Szajner Agnieszka
(1)
Szarota Piotr (1966- )
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szostak-Król Katarzyna (1978- )
(1)
Tulshaev Muslim
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Dla filologów, nauczycieli języków obcych, tłumaczy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Edukacja międzykulturowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Afryka
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Film edukacyjny
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 721)
Bibliogr. s. 396-415.
Publikacja odpowiada na zapotrzebowanie teoretyków zajmujących się ewolucją kultury i jej wieloma kontekstami, ale także praktyków - pedagogów, psychologów, nauczycieli, którzy tworzą i wykorzystują strategie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oparte na założeniach pedagogiki kultury. Zawiera pięć części: I. Edukacja plastyczna i muzyczna; II. Edukacja w teatrze i w muzeum; III. Media w edukacji; IV. Międzykulturowe i wielokulturowe konteksty edukacji; V. Kreacyjne i kulturowe wartości edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzykulturowa)
Spis treści w jęz. pol. i ang. Streszcz. ang.
Wielokulturowość spostrzegana jest jako bogactwo i szansa rozwoju współczesnych społeczeństw, ale rodzi też wiele problemów. Idee i praktyka edukacji międzykulturowej eksponują przede wszystkim pozytywne strony i prorozwojowe możliwości wielokulturowości. Sprawom tym poświęcona jest obszerna literatura - w tym seria publikacji "Edukacja Międzykulturowa". W pracach z zakresu pedagogiki międzykulturowej - rozumianej jako subdyscyplina nauk pedagogicznych - oraz edukacji międzykulturowej - jako obszaru praktyki społecznej - dostrzegane są również liczne problemy, które występują w wielokulturowym świecie. Ten tom dotyczy właśnie głównie zjawisk trudnych, konfliktowych, nękających społeczeństwa wielonarodowe, wieloetniczne, wielowyznaniowe - ogólnie określane jako wielokulturowe.Fragment Wprowadzenia Praca zbiorowa Wielokulturowość i problemy edukacji jest kolejnym tomem z serii "Edukacja Międzykulturowa" Opracowanie poświęcone jest zagadnieniom edukacji w środowiskach wielokulturowych. Autorzy opisują różne problemy wynikające z dynamizmu przenikających się przestrzeni kulturowych związanych ze sferą edukacji. Uwzględniając konteksty - kulturowe, ekonomiczne, społeczno-polityczne oraz osobowościowe - omawiają zadania szkoły w zmieniającym się społeczeństwie wielokulturowym. W publikacji prezentowane są wyniki badań prowadzonych w różnych grupach społecznych - wśród nauczycieli, uczniów, grup mniejszościowych, imigrantów, a także bogate analizy teoretyczne, uwzględniające złożone uwarunkowania historyczno-polityczne i społeczno-ekonomiczne omawianych problemów i zagadnień różnorodności kulturowych. Przytoczone przez badaczy egzemplifikacje działań edukacyjnych świadczą o tym, że szkoła jako instytucja wychowawca odgrywa coraz większą rolę w procesach integracji społeczności wielokulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz publ. aut. s. [411], bibliogr. s. 393-410.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia w turystyce kulturowej / Armin Mikos von Rohrscheidt. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 378 stron, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
(Historia w Działaniu)
Bibiografia na stronach [347]-360. Indeks.
Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćby spacery miejskie, które pozwalają odkrywać tajemnice swojej okolicy. Coraz więcej ludzi interesuje się własnym otoczeniem i jego historią, nie tylko lokalną, lecz także regionalną. Przedstawiamy publikację na temat wykorzystania historii i dziedzictwa w turystyce kulturowej. Autor - wykładowca akademicki, a równocześnie wieloletni organizator turystyki - oprócz ukazania podstawowych aspektów teoretycznych: zakresu pojęcia i obszaru działań turystyki kulturowej, jej roli w popularyzacji dziedzictwa narodowego i rozwijaniu tożsamości historycznej czy znaczenia w promocji miejscowości i regionów, zapoznaje czytelnika z różnymi formami aktywności, typowymi atrakcjami i sposobami organizacji imprez turystycznych. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek oraz przykłady dobrych praktyk, dzięki czemu pomoże każdemu organizatorowi rozwinąć skrzydła i jak najpełniej wykorzystać potencjał historyczny danego miejsca lub rejonu. Książka jest poradnikiem eksperckim dla osób związanych zawodowo z turystyką, może być też podręcznikiem pomocniczym dla studentów kierunków historycznych i pokrewnych (m.in. popularyzacja historii, historia w przestrzeni publicznej, turystyka historyczna, animacja kultury, muzealnictwo), a także doskonałym kompendium dla amatorów historii, np. rekonstruktorów, jak i czynnych pracowników instytucji kultury.
WPROWADZENIE * ROZDZIAŁ 1 * Czym jest turystyka kulturowa? * 1.1. Turystyka kulturowa jako rodzaj turystyki ze specyficzną grupą atrakcji * 1.2. Turystyka kulturowa jasko forma uczestnictwa w kulturze * 1.3. Turystyka kulturowa jako instrument dystrybucji dziedzictwa * 1.4. Doświadczenie „swojego” i „obcego” budujące tożsamość * i otwartość * ROZDZIAŁ 2 * Jak turystyka kulturowa współtworzy identyfikację narodową i regionalną * 2.1 Szlaki dziedzictwa * 2.2. Centra interpretacji dziedzictwa i historii oraz ekomuzea * Studium przypadku: Centrum interpretacji dziedzictwa Brama Poznania ICHOT jako organizator spotkania z dziedzictwem i przeszłością * 2.3. Propozycje turystycznych gier tematycznych * 2.4. Eventy żywej historii * 2.5. Turyści we własnym mieście? * Studium przypadku: „Nowy” Szlak Piastowski * ROZDZIAŁ 3 * Turystyka kulturowa w edukacji historycznej * 3.1. Edukacyjne funkcje turystyki kulturowej * 3.2. Atrakcyjny kontekst i warunki doświadczania i nauki poza szkołą * 3.3. Doświadczenie na miejscu akcji * 3.4. Edukacja po szkole * 3.5. Narracja z pierwszej ręki * 3.6. Własne i zapożyczone metody edukacji historycznej w turystyce * 3.7. Przykłady nowoczesnych metod edukacji historycznej w turystyce * Studium przypadku: Przykład zwiedzania fabularyzowanego. * Czarownica z Freiburga (Die Hexe von Frieburg) * ROZDZIAŁ 4 * Produkty i programy turystyki kulturowej: od spaceru do wyprawy * 4.1. Spacer historyczny * 4.2. Trasa tematyczna * 4.3. Warsztat tematyczny lub kreatywny * 4.4. Pakiet lokalny * 4.5. Pobyt przeżyciowy i kreatywny * 4.6. Inscenizacja jako moduł zorganizowanej turystyki * 4.7. * Wycieczka krok po kroku * Studium przypadku: Schwarzwald Tourismus – oferta warsztatów kreatywnych dla turystów 2016 * ROZDZIAŁ 5 * Jakie zasoby i walory historii eksploatuje turystyka kulturowa? * 5.1. Miejsca wydarzeń * 5.2. Procesy historyczne * 5.3. Dokumenty historii * 5.4. Idee i pomysły oraz ich losy * 5.5. Teksty kultury * 5.6. Biografie wybitnych ludzi * 5.7. Dzieje grup i społeczności * 5.8. Historia zwykłych ludzi * Studium przypadku: Pakiet Wycieczka „Solidarność” jako forma edukacyjnego wykorzystania miejsc i dokumentów historii * ROZDZIAŁ 6 * Odmiany turystyki ukierunkowanej na historię i dziedzictwo * 6.1. Podstawy typologii form turystyki kulturowej * 6.2. Turystyka dziedzictwa kulturowego * 6.3. Turystyka historyczna i turystyka żywej historii * 6.4. Turystyka archeologiczna (archeoturystyka) * 6.5. Turystyka miejska * 6.6. Regionalna turystyka kulturowa * 6.7. Turystyka etniczna do korzeni (roots tourism) * 6.8. Podróże tematyczne (z wątkiem historycznym) * 6.9. Kulturowa turystyka militarna * Studium przypadku: XVII Festiwal Słowian i Wikingów, program 2016 * ROZDZIAŁ 7 * Organizatorzy i wykonawcy * 7.1. Organizatorzy turystyki * 7.2. Gospodarze zasobów i walorów * 7.3. Samorządy i ich agendy * 7.4. Organizatorzy eventów * 7.5. Samodzielni interpretatorzy * 7.6. Nauczyciele * 7.7. Twórcy i pasjonaci * 7.8. Pozostali * Studium przypadku: Jak powstaje wycieczka kulturowa * ROZDZIAŁ 8 * Obiekty i miejsca związane z historią jako walory i atrakcje turystyczne * 8.1. Autentyczność jako magnes turystyczny * 8.2. Fenomen atrakcji turystycznej * 8.3. Udostępnianie atrakcji * 8.4. Atrakcja jako przestrzeń współpracy * 8.5. Obiekt, miejsce i przestrzeń jako pole konfliktów * Studium przypadku: Muzeum (nie) chce turystów * ROZDZIAŁ 9 * Zagospodarowanie miejsc i kolekcji na potrzeby turystyki * 9.1. Misja i ochrona a turystyka * 9.2. Wymagania podstawowe * 9.3. Współczesne standardy obsługi turystów * 9.4. Problematyka interpretacji i narracji * 9.5. Zagospodarowanie miejsc historycznych na potrzeby turystyki * Studium przypadku: Oferta turystyczna Twierdzy Bourtange (Holandia) * ROZDZIAŁ 10 * Współpraca gospodarzy z turystyką i turystami * 10.1. Kształtowanie wzajemnych relacji partnerów * 10.2. Oferta własna atrakcji a potrzeby organizatorów turystyki * 10.3. Proponowane modele współdziałania * 10.4. Promocja obiektów i jej adresaci * 10.5. Prawne ramy organizowania TKHD * Studium przypadku: Porozumienie między obiektem, samorządem i szlakiem o dostępności i obsłudze turystów * ZAKOŁCZENIE * Przyszłość edukacji historycznej w turystyce – prognozy i wnioski dla interesariuszy * BIBLIOGRAFIA * INDEKS RZECZOWY * SPIS SCHEMATÓW TABLIC I ILUSTRACJI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
Wyd. 1 pt.: Kreowanie tożsamości dziecka.
Bibliogr. s. 237-242. Indeksy.
Książka otrzymała Nagrodę Edukacja XXI podczas Targów Książki Edukacyjnej Edukacja"Książka ta jest wartościową próbą zarysowania dotychczasowego dorobku teoretycznego edukacji wielokulturowej i międzykulturowej. Autor formułuje oryginalną holistyczną koncepcję edukacji tego typu, co sprawia, że ksiązka zainteresuje zarówno czytelników dobrze zorientowanych z tej dziedziny, jak i tych, którzy dopiero ją poznają".Z recenzjii prof T. Lewowickiego
Wstęp * Ku tożsamości międzykulturowej * 1. Edukacja międzykulturowa - zadania i możliwości * 2. Procesy kreowania tożsamości kulturowej * 3. Program uwrażliwiania kulturowego “Ku tożsamości * międzykulturowej” * 4. Holistyczna koncepcja edukacji międzykulturowej * Zakończenie * Bibliografia, indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Bibliografia, netografia na stronach 373-403. Indeksy.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce autorstwa prof. Jerzego Nikitorowicza pt. Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamościWydanie podręcznika Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości jest pedagogom, a szczególnie pedagogom międzykulturowym, bardzo potrzebne, ponieważ porządkuje aktualne myślenie o problemach związanych z wielo-kulturowością i edukacją międzykulturową. [...]Autor publikacji [.] od początku lat 90. ubiegłego wieku kreuje i systematycznie roz-wija w swojej białostockiej szkole naukowej studia i badania międzykulturowe. Poczynania badawcze i strukturalne Jerzego Nikitorowicza w obszarze etnopedagogiki ukierunkowane są zarówno licznymi teoriami z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, jak i - co wydaje się zjawiskiem nieczęstym w pedagogice - oryginalną własną propozycją teoretyczną, wypra-cowaną w toku wieloletnich badań. Teoria wielozakresowej i wielowymiarowej tożsamości (TWiWT) jest ważną pedagogiczną perspektywą w poszukiwaniu prawidłowości warunkują-cych kształtowanie się poczucia tożsamości w warunkach wielokulturowości oraz całościo-wym i zarazem porównawczym ujęciem procesów i zjawisk zachodzących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo.Z recenzji prof. dr hab. Ewy Ogrodzkiej-MazurEtnopedagogika staje przed ważnym wyzwaniem, którym jest problem wielości jestestwa (wielowymiarowości tożsamości). Dynamika, zmienność i nieprzewidywalność procesu kształtowania się tożsamości wydają się coraz bardziej intrygujące - z jednej strony fascynujące, bardzo złożone i wielowymiarowe w medialnym świecie potopu informacyjnego, z drugiej zaś kłopotliwe, konfliktowe i stresujące wobec konieczności bycia i funkcjonowania w wielu grupach, społecznościach i kulturach jednocześnie, prezentowania lojalności i wielolojalności. Coraz częściej stajemy wobec istotnego wyzwania - jak prowadzić tożsamościowy dialog wewnętrzny i zewnętrzny, aby rozumieć świat i nie zamykać się w nim, korzystać z dorobku innych kultur i jednocześnie wzbogacać siebie i innych?W niniejszej książce, po określeniu przedmiotu zainteresowań etnopedagogiki, scharakteryzowaniu edukacji i enkulturacji jako głównych kategorii etnopedagogiki, zwróciłem uwagę na wielokulturowość jako stan faktyczny, fakt empiryczny. Pozwoliło mi to przedstawić negatywne skutki prowadzonej polityki wielokulturowości i wskazać na potrzebę kreowania kilku nurtów rozwoju człowieka i jego kultury (nurt kultury i tradycji regionalnych, kultur narodowych, kultury obywatelskiej, ustawicznego dialogu wspierającego kształtowanie się społeczeństw wielokulturowych). W realizacji tych nurtów upatruję najbardziej istotnego wyzwania etnopedagogiki i w tym kontekście prezentuję rozumienie kultury, tradycji, uwypuklając jej aspekt czynnościowy, przedmiotowy i podmiotowy. Następnie omawiam zagadnienie kultury pamięci zbiorowej, lokalnej-zakorzeniającej, problem kultur narodowych, kultury obywatelskiej oraz kultury państw kształtujących społeczeństwa obywatelskie. Zwróciłem także uwagę na kulturę pogranicza i przedstawiłem koncepcję kształtowania się człowieka pogranicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
(Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
W cop. r. wyd. 2003.
Indeksy.
Bibliogr. s. 237-242.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46769 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9101, 8440, 7758 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O potrzebie dialogu kultur i ludzi / red. Tadeusz Pilch. - Warszawa : "Żak", 2000. - 437 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst równol. pol., czes., lit., niem., ros., ukr., słow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6309, 5882 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Program Kształtowania Wrażliwości na Odmienność "Przygody Innego" to program realizowany przez Fundację Edukacji i Twórczości w Białymstoku w przedszkolach oraz podstawówkach. Ma on przybliżyć dzieciom pojęcie wielokulturowości.Program Kształtowania Wrażliwości na Odmienność "Przygody Innego" był początkowo akcją pilotażową przeprowadzaną w przedszkolach i podstawówkach. Okazało się, że z dziećmi najlepiej dyskutować o odmienności za pomocą bajek - to właśnie te doświadczenia przyczyniły się do powstania książki "Przygody Innego - bajki w edukacji międzykulturowej". Felietony pisane przez pedagogów, ale także bajki zawarte w tej publikacji mogą stanowić idealną podstawę do rozmowy z maluchami na temat różnic między ludźmi - kulturowych, rasowych, czy religijnych. Ponadto wraz z premierą książki ruszyło jednodniowe, bezpłatne szkolenie dla nauczycieli - "Przygody Innego - bajki w edukacji międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16457 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"...Wiedza i sprawność językowa nauczyciela to niezwykle istotne czynniki w nauczaniu warunkujące efektywność procesu dydaktycznego. Podjęta w niniejszej publikacji dyskusja w znacznej mierze dotyczy kształcenia filologów, często przyszłych nauczycieli, metodyków i tłumaczy. Wiedza językowa w kształceniu filologów to nie tylko wiedza z zakresu nauczanego języka obcego czy, coraz częściej, kilku języków obcych, lecz także wiedza dotycząca języka ojczystego. Istotne miejsce zajmuje tu także kompetencja interkulturowa. [ze Wstępu Agaty Rozumko i Elżbiety Awramiuk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 81 (1 egz.)
Kaucja: 22,96 zł
Książka
W koszyku
Po licznych pracach teoretycznych pojawia się opracowanie wspomagające praktykę edukacji wielo- i międzykulturowej. [.] Redaktorzy tomu zadbali o adekwatne do zamieszczonych scenariuszy zajęć wsparcie teoretyczne obejmujące istotne dla praktyki edukacyjnej kwestie. [.] Zarówno w części odnoszącej się do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, jak i w części dotyczącej edukacji uczniów szkoły podstawowej znalazły się propozycje rozwiązań metodycznych zajęć ukierunkowanych na świat kulturowy, kulturę narodową, europejską i kulturę regionu, poznawanie innych kultur, postrzeganie różnic, tolerancję, pozbywanie się uprzedzeń i stereotypów oraz budowanie własnej tożsamości. [.] Zawarte w tomie scenariusze zajęć [.] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. [.] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym. [.] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Część I * Przedszkolak wobec znajomości regionu, Innego i samego siebie * Jolanta Suchodolska * Wprowadzenie * Barbara Chojnacka-Synaszko * Dziecko w wieku przedszkolnym poznaje świat kulturowy * Scenariusze * Jolanta Suchodolska * Poznajemy Innego i jego kulturę oraz kształtujemy tolerancję * Scenariusze * Część II * Dziecko w szkole podstawowej wobec dziedzictwa kulturowego regionu, narodu i Europy * Alina Szczurek-Boruta * Wprowadzenie * Alina Szczurek-Boruta * Poznajemy region, kształtujemy otwartość na dziedzictwo kultury narodowej i europejskiej * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III * Aniela Różańska * Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas I–III * Scenariusze – propozycje zajęć dla klas IV–VI * Gabriela Piechaczek-Ogierman * Kształtujemy postawy otwarte na świat i budujemy własną tożsamość * Scenariusze * Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa” * Spis scenariuszy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 240-248.
Problematyka podjęta w publikacji dotyczy integracji oraz integracji międzykulturowej uczniów Zespołu Szkół im. Zygmunta Mineyki przy Ambasadzie RP w Atenach. Podstawowym kontekstem teoretycznym pracy są zagadnienia integracji (społecznej, kulturowej), specyfika integracji dzieci imigrantów w Szkołach w Europie oraz edukacja międzykulturowa.Szczególną uwagę autorka poświęca zagadnieniom międzykulturowości i sposobom jej wspierania przez działania szkoły polskiej. Środowisko będące przedmiotem eksploracji badawczych to uczniowie i nauczyciele ZSpARP w Atenach. Placówka ta jest wyjątkowa w swej specyfice przez to, że jako jedyna w świecie realizuje ramowy program nauczania szkoły polskiej, funkcjonując poza granicami kraju. Celem badań są poznanie i opis tego, w jaki sposób szkoła polska funkcjonuje i poprzez jakie działania wspiera proces integracji międzykulturowej uczniów. Założeniem autorki było również rozpoznanie czynników generujących poziom tej integracji, wreszcie sformułowanie wniosków w postaci postulatów w zakresie kształcenia międzykulturowego uczniów szkoły polskiej w Atenach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3713 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Być uchodźcą [Film] / reżyseria zdjęcia, montaż Marcin Wołkowicz. - Piaseczno : Tutto Arts & Media, 2014. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
ok. 18 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2104 r.
Scenariusz lekcji do pobrania: www.tuttoarts.pl/SCENARIUSZE/uchodzca.pdf.
Film: "Być uchodźcą" (17:22).
Reżyseria, zdjęcia, montaż Marcin Wołkowicz ; dźwięk, animacja Iwona Wołkowicz ; muzyka Miłosz Pawski.
Muslim Tulshaev, Besik Lacabidze, Sylwia Lankiewicz.
Dla młodzieży z gimnzajum i szkół ponadgimnazjalnych.
DVD-Video.
Ścieżka dźwiekowa w języku polskim.
Festiwal Kino Ciśnień 2014 - Nagroda główna
Festiwal Offenllada, 2014 - Oficjalna selekcja
Festiwal Edukino, 2015 - Wyróżnienie
Festiwal Kino z Duszą, 2015 - Oficjalna selekcja
W filmie poznajemy historię 18-letniego Czeczena, który w Polsce mieszka już 10 lat. Opowiada on o swoim życiu w Polsce, o marzeniach i zderzeniu tych marzeń z rzeczywistością. Ukazana lekcja w szkole - pokazuje skomplikowaną sytuację obu stron, Polaków i Czeczenów. Granica między dwoma grupami zarysowana jest bardzo wyraźnie na kilku płaszczyznach. Obie opowieści - obserwowana lekcja w polskiej szkole i historia młodego Czeczenia wzajemnie się dopełniają, tworząc skomplikowany obraz relacji między obiema narodowościami (opis pochodzi z opakowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4745 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Migracje i wielokulturowość [Film] / reżyseria, zdjęcia, montaż Marcin Wołkowicz. - [Piaseczno] : Tutto Arts & Media, 2014. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwięk, kolorowy ; 12 cm.
(Globalny Świat ; 02)
ok. 13 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2104 r.
Scenariusz lekcji do pobrania : www.tuttoarts.pl/SCENARIUSZE/migracje.pdf.
Film: "Migracje i wielokulturowość" (12:22).
Reżyseria zdjęcia montaż Marcin Wołkowicz ; dźwięk Marcin Chmielowski ; fotografir Dominika Matuszak ; animimacje oprawa graficzna Iwona Wołkowicz ;
Filip Budweil, Aleksandra Chrzanowska.
Film dla uczniów i nauczycieli szkół gimnazjalnych do wykorzystania na lekcje wiedzy o społeczeństwie oraz godzinie wychowawczej.
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
Drugi film z serii “Globalny Świat" dotyczy zjawiska migracji (w tym również uchodźctwa), wyjaśnia jego przyczyny oraz konsekwencje. Porusza również tematykę wielokulturowości. Film, w sposób kompleksowy, porusza zagadnienia tzw. edukacji globalnej, znajdującej się w podstawie programowej. Do wykorzystania przez nauczyciela na lekcjach wiedzy o społeczeństwie oraz godzinie wychowawczej. Film został wzbogacony wypowiedzią eksperta (opis pochodzi ze strony www.ksiagarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [119]-131, [139]-165.
Edukacja międzykulturowa - przewodnik to opracowanie adresowane do badaczy, nauczycieli, uczniów i studentów oraz innych osób zainteresowanych zróżnicowaniem kulturowym w kontekście edukacyjnym. Zawiera definicje oraz historię ewolucji podstawowych kategorii pojęciowych (m.in. zróżnicowanie kulturowe, wielokulturowość, międzykulturowość, granice i pogranicza, człowiek pogranicza i tożsamość międzykulturowa); rys historyczny edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego (edukacja wielokulturowa, międzykulturowa, regionalna, obywatelska) oraz pedagogiki międzykulturowej jako poddyscypliny pedagogicznej; listę prawie 500 tytułów literatury przedmiotu oraz ponad 80 adresów stron internetowych instytucji, organizacji i projektów edukacyjnych dotyczących tej problematyki. Może służyć zarówno jako podręcznik do zajęć z edukacji międzykulturowej, jak i jako pomoc naukowa przy pisaniu prac oraz poszukiwaniu pomysłów do koncepcji edukacji międzykulturowej. Podejmowana tu problematyka jest obecnie "modna" nie tylko ze względu na coraz częstsze pojawianie się zjawisk związanych z występowaniem mniejszości kulturowych domagających się swoich praw, ale również z uwagi na coraz liczniejsze kontakty z cudzoziemcami - np. podczas migracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2570 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej