Kadry
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(198)
Forma i typ
Książki
(197)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(196)
wypożyczone
(17)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(152)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(6)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(4)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(36)
Autor
Kożusznik Barbara
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Ehrlich Andrzej
(5)
Pocztowski Aleksy
(5)
Armstrong Michael
(4)
Armstrong Michael (1928- )
(4)
Hędrzak Anna
(4)
Juchnowicz Marta (1948- )
(4)
Król Henryk (zarządzanie)
(4)
Juchnowicz Marta
(3)
Lany Magdalena
(3)
Ludwiczyński Antoni
(3)
Marciniak Jarosław
(3)
Penc Józef
(3)
Suchar Marek
(3)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Antczak Zbigniew
(2)
Balasiewicz Andrzej
(2)
Bibrowski Władysław
(2)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(2)
Będkowska Aneta
(2)
Canwell Diane
(2)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(2)
Dale Margaret
(2)
Danilewicz Dariusz
(2)
DeMarco Tom
(2)
Fryczyńska Marzena
(2)
Jurkowski Ryszard
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kostera Monika
(2)
Lewicka Dagmara
(2)
Lipka Anna
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
McGee Rita
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Rae Leslie
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Sedlak Kazimierz
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Surtees Mark
(2)
Sutherland Jonathan
(2)
Woźniak Jacek (1957- )
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Wójcik Leszek
(2)
Zając Czesław
(2)
Adair John (1934- )
(1)
Adair John Eric (1934-)
(1)
Adair John Eric (1934-). Anatomia biznesu
(1)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Avery Gayle C
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Badura Wojciech (1967- )
(1)
Baron Angela
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beech Nic
(1)
Belbin R. Meredith
(1)
Belker Loren B
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bloch-|Rowińska Janina
(1)
Borowska Joanna
(1)
Bramham John (1944- )
(1)
Brockbank Wayne
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Bugdol Marek
(1)
Buzan Tony (1942- )
(1)
Bąk Ewa
(1)
Bąk-|Grabowska Dominika
(1)
Błaż Agata
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chmiel Nick
(1)
Chybicka Anna
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Cisek Marta
(1)
Clutterbuck David
(1)
Cook Mary F. (1937- )
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Cox Charles
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czardybon Agnieszka
(1)
Czarnota-Bojarska Joanna (1966- )
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Delooz Pierre
(1)
Dottino Tony
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Dąbrowski Jarosław
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip. (1975- )
(1)
Eaton David
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(122)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(197)
Język
polski
(198)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Studenci
(11)
Menedżerowie
(4)
Dyrektorzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy działu HR
(1)
Rekruterzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci wydziału zarządzania
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Kadry
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Zarządzanie
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Poradnik
(24)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Podręczniki
(6)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Encyklopedia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(19)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
198 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [229]-240.
Podręcznik dla studentów uczelni ekonomicznych.
Celem podręcznika jest przybliżenie Czytelnikowi współczesnych problemów w zarządzaniu zasobami ludzkimi, występujących zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego. W poszczególnych sześciu rozdziałach przedstawiono strategiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, które staje się koniecznością współczesnych organizacji, tak biznesowych, jak i sektora publicznego, gwarantującą ich efektywne funkcjonowanie i dynamiczny rozwój.Podręcznik został napisany z myślą o studentach uczelni ekonomicznych, szczególnie może być polecany na kierunku zarządzanie. Stanowi także kompendium wiedzy skierowane do praktyków zarządzających przedsiębiorstwami oraz instytucjami administracji publicznej.
Rozdział 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie * 1.1. Pojęcie, cele i ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi * 1.2. Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi * 1.3. Charakterystyka najważniejszych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi * 1.4. Diagnoza zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie * 1.5. Współczesne kierunki rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi * Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami menedżerskimi w przedsiębiorstwie * 2.1. Pojęcie i cechy kompetencji menedżerskich * 2.2. Charakterystyka składników struktury kompetencji menedżerskich * 2.3. Modele kompetencji menedżerskich * 2.4. Przegląd metod oceny kompetencji menedżerskich * 2.5. Przegląd metod doskonalenia kompetencji menedżerskich * Rozdział 3. Kapitał ludzki jako podstawowy zasób kształtujący wartość przedsiębiorstwa * 3.1. Znaczenie kapitału ludzkiego jako czynnika budującego wartość niematerialną przedsiębiorstwa * 3.2. Pojęcie i struktura kapitału ludzkiego * 3.3. Modele zarządzania kapitałem ludzkim * 3.4. Wybrane metody oceny poziomu kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie * 3.5. Pomiar i poziomy oceny wpływu kapitału ludzkiego na cele przedsiębiorstwa * Rozdział 4. Wpływ pracy zespołowej na efektywność przedsiębiorstwa * 4.1. Pojęcie i przyczyny tworzenia zespołów w przedsiębiorstwie * 4.2. Rodzaje zespołów i ich funkcje * 4.3. Determinanty i proces tworzenia zespołu w przedsiębiorstwie * 4.4. Czynniki kształtujące poziom efektywności pracy zespołowej * 4.5. Miejsce oceny efektywności zespołu w systemowej ocenie efektywności przedsiębiorstwa * Rozdział 5. Kreowanie kultury organizacyjnej * 5.1. Pojęcie i rodzaje kultury organizacyjnej * 5.2. Wpływ kultury organizacyjnej na jakość kapitału ludzkiego * 5.3. Metody diagnozowania kultury organizacyjnej * 5.4. Model Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości jako przykład narzędzia wykorzystywanego w procesie kształtowania kultury organizacyjnej i jakości funkcjonowania organizacji * 5.5. Kultura organizacyjna, a proces zmian i doskonalenia funkcjonowania organizacji * Rozdział 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej * 6.1. Administracja publiczna jako obszar zarządzania * 6.2. Cele i uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze publicznym * 6.3. Jakość pracy w administracji publicznej * 6.4. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi w administracji państwowej * 6.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w samorządzie terytorialnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR / Wolters Kluwer Polska)
Bibliogr. s. [287]-293. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 213-216. Indeks.
Autorzy książki, szefowie grupy doradczej RBL, pokazują, jak wielki wpływ mają praktyki zarządzania zasobami ludzkimi na funkcjonowanie catego przedsiębiorstwa. Uważają, że ze względu na kontekst działalności firmy oraz oczekiwania klientów i inwestorów działy HR powinny rozważyć reorganizację swojej pracy. W szczególności podpowiadają, jak:* uwzględniać zmiany w otoczeniu biznesowym,* planować cele przekształceń i oceniać ich realizację,* reorganizować pracę działów i specjalistów HR,* dzielić odpowiedzialność i zadania wśród osób zaangażowanych w transformację.Koncepcję autorów ilustrują inspirujące studia przypadków czterech dużych firm, opisane przez osoby kierujące projektami transformacji. W książce zamieszczono też praktyczne narzędzia pozwalające szefom HR zaprojektować i zrealizować przekształcenia we własnych działach, a dzięki temu przyczynić się do sukcesu swojej firmy."Bardzo wnikliwy i praktyczny podręcznik. Żelazna pozycja dla prezesów, menedżerów i szefów HR pragnących zmaksymalizować wymierne wyniki przedsiębiorstwa poprzez inwestycje w ZZL i przekształcenie działu HR. Kupię kilka egzemplarzy dla zespołu HR w Nokii."Hallstein Moerk, wiceprezes wykonawczy ds. HR, Nokia"Książka ta ma na celu rzeczywiste podniesienie rangi obszaru ZZL. W obliczu coraz większej złożoności otoczenia, Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi podkreśla, że dział HR powinien utrzymywać kontakt z menedżerami operacyjnymi, klientami oraz inwestorami".Tony McCarthy, szef działu personalnego i efektywności organizacyjnej, British Airways
CZĘŚĆ I. PODRĘCZNIK TRANSFORMACJI PRAKTYKI ZZL * Rozdział 1. Wstęp do transformacji ZZL * Źródła (skąd wzięła się ta książka) * Odbiorcy (kto powinien przeczytać tę książkę) * Nasza defi nicja transformacji praktyki ZZL * Model transformacji ZZL * Narzędzia transformacji ZZL * Faza 1. Kontekst biznesowy * Rozdział 2. Dlaczego przeprowadzać transformację? * Świadomość ogólnego otoczenia biznesowego oraz oczekiwań interesariuszy * Uzasadnij projekt transformacji ZZL * Podsumowanie * Faza 2. Wyniki * Rozdział 3. Jakie są wyniki transformacji praktyki ZZL? * Ocena z punktu widzenia interesariuszy * Ocena z punktu widzenia umiejętności * Podsumowanie * Faza 3. Reorganizacja ZZL * Rozdział 4. Przebudowa działu HR * Transformacja strategii ZZL * Transformacja organizacji działu HR * Obszar 1: centra obsługi * Obszar 2: ZZL korporacyjne (nadzorcze) * Obszar 3: dział HR w jednostkach biznesowych (partnerstwo strategiczne) * Obszar 4: centra wiedzy * Obszar 5: wykonawcy operacyjni * Podsumowanie: przebudowa działu HR * Rozdział 5. Jak przeprowadzić transformację * Praca działu HR: cztery obszary praktyk * Proces: sposoby rozwijania praktyk ZZL * Wprowadzanie zmian: transformacja praktyk ZZL * Rozdział 6. Doskonalenie specjalistów HR * Krok 1: teoria i standardy * Krok 2: ocena * Krok 3: inwestycje * Krok 4: ocena i kontynuacja * Podsumowanie * Faza 4. Odpowiedzialność za transformację ZZL * Rozdział 7. Podział odpowiedzialności za transformację * Przywódcy i specjaliści HR * Menedżerowie operacyjni * Klienci i inwestorzy * Konsultanci i doradcy * Łączenie różnych punktów widzenia w zespole ds. transformacji ZZL * Rozdział 8. Realizacja projektu transformacji * Co powinno się stać: punkty przełomowe, działania i wyniki * Dzieje się to, co powinno się dziać * Podsumowanie: proces przeprowadzenia transformacji ZZL * CZĘŚĆ II. RELACJE Z POLA BITWY: STUDIA PRZYPADKÓW * Wstęp do studiów przypadków * Rozdział 9. Flextronics: budowanie od podstaw strategicznej organizacji HR * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: identyfi kowanie głównych umiejętności organizacyjnych * Faza 3: projektowanie ZZL - rozwój organizacji, praktyk i specjalistów * Faza 4: odpowiedzialność i trwała zmiana * Następne kroki * Rozdział 10. Pfizer: mniej, lepiej, szybciej * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: wyniki przedsiębiorstwa * Faza 3a: klasyfi kacja pracy (przebudowa ZZL I) * Faza 3b: organizacja pracy (przebudowa ZZL II) * Faza 3c: wzór na talent (przebudowa ZZL III) * Faza 4: realizacja * Następne kroki * Rozdział 11. Intel: przeniesienie akcentu z taktyki na strategię * Faza 1: historia i kontekst biznesowy * Faza 2: oczekiwane wyniki * Faza 3: reorganizacja ZZL * Faza 4: realizacja i odpowiedzialność * Następne kroki * Rozdział 12. Takeda: budowanie umiejętności w prężnie rozwijającej się filii * Początki * Faza 1: kontekst biznesowy * Faza 2: wyniki * Faza 3: reorganizacja ZZL * Organizacja, praktycy i specjaliści HR * Faza 4: odpowiedzialność i ciągła komunikacja * Następne kroki * Aneks: zestaw narzędzi transformacji ZZL * Bibliografia i polecane lektury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Tyt. oryg.: "The competencies handbook" 1999.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45847 (1 egz.)
Kaucja: 51,20 zł
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Leading a software development team : a developer`s guide to successfully leading people and projects" 2001.
Bibliogr. s. 328-330. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47007 (1 egz.)
Kaucja: 42,40 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50918 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52435 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Książka
W koszyku
W książce, przygotowanej przez przedstawicieli nauk ekonomicznych z całej Polski, przedstawiono uwarunkowania i specyfikę funkcji personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach (MŚP), strategie i metody stosowane w tego typu organizacjach, kwestie elastycznych form zatrudnienia i wynagradzania. Podano także kilka przykładów realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach różnych branż.W siedmiu odrębnych tematycznie częściach zaprezentowano zagadnienia dotyczące m.in.: przedsiębiorczości i aktywności zawodowej starszych pracowników w MŚP, przeciwdziałania pracoholizmowi w małych przedsiębiorstwach, pozyskiwania kadry kierowniczej i procedur diagnozowania utalentowanych pracowników, relacji sieciowych w MŚP i ich wpływu na realizację zadań personalnych, a także wykorzystania technik informatycznych, stresu zawodowego i zarządzania konfliktem, kształtowania wynagrodzeń i problemu płacy godziwej, metod diagnozy i zarządzania opartego na kompetencjach, roli unijnych instrumentów wspierania rozwoju kapitału ludzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Na s. 4 okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46383 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48689 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
Bibliogr. s. [326]-343. Indeks.
Dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów oraz właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw.
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego. Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i selekcji. Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy. Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności przedsiębiorstw. Publikacja jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także do osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
Wstęp * ROZDZIAŁ 1. Rekrutacja i jej cele * ROZDZIAŁ 2. Przygotowanie profilu rekrutacyjnego i planu rekrutacji * ROZDZIAŁ 3. Planowanie komunikowania się * ROZDZIAŁ 4. Rekrutacja internetowa i jej możliwe wykorzystanie * ROZDZIAŁ 5. Praktyka rekrutacji internetowej * ROZDZIAŁ 6. Metody selekcji oparte na kwestionariuszach * ROZDZIAŁ 7. Metody selekcji oparte na wywiadzie * ROZDZIAŁ 8. Metody selekcji oparte na ocenie działania * ROZDZIAŁ 9. Dokonywanie końcowego wyboru na podstawie różnorodnych danych * ROZDZIAŁ 10. Adaptacja nowego pracownika * Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55753 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. [322]-335.
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.Druga część ma charakter praktyczny - autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji * 1.1. Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć * 1.2. Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych * 1.3. Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle * 1.4. Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji) * 1.5. Teorie procesu motywacji * ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji * 2.1. Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji * 2.2. Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne * 2.3. Zaangażowanie organizacyjne * 2.4. Postrzegane wsparcie ze strony organizacji * 2.5. Osobiste zaangażowanie w pracę * 2.6. Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie * 2.7. Współczesne badania nad satysfakcją pracowników * 2.7.1. Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne * 2.7.2. Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład * 3. Systemy motywacyjne a wynagradzanie * 3.1. Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego * 3.2. Bieżące wynagrodzenia gwarantowane * 3.3. Wynagrodzenia zmienne * 3.4. Świadczenia dodatkowe * 3.4.1. "Kafeteryjne" systemy świadczeń * 3.4.2. Świadczenia partycypacyjne * 3.5. Wynagrodzenie odroczone * 3.6. Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego * ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy * 4.1. Stres a ocena środowiska pracy * 4.2. Stres w pracy jako problem zarządzania * 4.3. Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny * 4.4. Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy * 4.5. Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy * 4.6. Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem * ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym * 5.1. Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników * 5.2. Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy * 5.3. Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych * 5.4. Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami * 5.5. Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji * CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych * ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla * 6.1. Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania * 6.2. Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów * 6.3. Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji * 6.4. Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy? * 6.5. Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy * ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy * 7.1. Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu * 7.2. Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa * 7.3. Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy * 7.4. Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów * 7.5. Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane * ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców * 8.1. Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm * 8.2. Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców * 8.3. Motywacyjne znaczenie systemów kontroli * 8.4. Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych * 8.5. Konkursy dla sprzedawców * 8.6. Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców * 8.7. Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
Bibliografia na stronach XVII-XXVI. Indeks.
Streszczenie również w języku niemieckim.
Książka jest monografią szeroko i dokładnie omawiającą temat partycypacji pracowniczej. Autor przedstawia problematykę partycypacji pracowniczej w kontekście zmieniających się stosunków pracy w XX i XXI w. na tle prawno-porównawczym. Publikacja kładzie nacisk na wielostronność uwarunkowań partycypacji a w szczególności jej głębokie oddziaływanie na sferę interesów pracowników i pracodawców. Walorem książki jest także omawianie podjętego tematu na tle dorobku nauk pozaprawnych, zajmujących się rolą człowieka w procesie pracy. Autor omawia pojęcie oraz ideowe korzenie partycypacji, charakteryzuje partycypację przedstawicielską oraz omawia jej genezę i rozwój. Jako osobne zagadnienie przybliża rozwój partycypacji przedstawicielskiej w Polsce. W publikacji podjęto również problem partycypacji kapitałowej oraz akcjonariatu pracowniczego. Autor nie pomija też ważnej teoretycznie i praktycznie kwestii roli związków zawodowych w realizacji idei pracowniczej partycypacji. Zwraca przy tym uwagę na rozwiązania wynikające z prawa unijnego, zwłaszcza ustanawiające w państwach członkowskich rady pracownicze jako organ pozazwiązkowy. Wypada jednak zauważyć, że zarówno przedstawicielstwo związkowe, jak i organy partycypacyjne mogą się posługiwać w stosunkach z pracodawcą tą samą metodą negocjacyjną, właściwą i w konfliktach i w partycypacji. Wszelako pozazwiązkowe organy partycypacyjne wydają się być lepiej dostosowane do form przedsiębiorstwa dominujących w gospodarce wolnorynkowej. Uwzględnienie tego wątku w książce potwierdza jej wieloaspektowy charakter także w rozważaniach jurydycznych, wzbogaconych zwłaszcza o konstrukcje prawa handlowego. Monografię przygotowano z myślą o praktykach - osobach świadczących profesjonalną pomoc prawną, tj. adwokatach, radcach prawnych, jak i teoretykach. Publikacja będzie przydatna również dla aplikantów zawodów prawniczych i studentów prawa oraz dla wszystkich osób zainteresowanych materią partycypacji pracowniczej, którzy chcą pogłębić wiedzę na ten temat, szczególnie pracodawców i pracowników.
Przedmowa * Wykaz skrótów * Bibliografia * Wstęp * Rozdział I. Zagadnienia ogólne * § 1. Pojęcie partycypacji * § 2. Pojęcie partycypacji pracowniczej * § 3. Ideowe korzenie partycypacji * § 4. Pierwiastek partycypacji w treści indywidualnych stosunków pracy * § 5. Partycypacja bezpośrednia * Rozdział II. Partycypacja przedstawicielska * § 1. Ogólna charakterystyka * I. Partycypacja przedstawicielska w kontekście działania związków zawodowych * II. Pojęcie zarządzania organizacją gospodarczą * III. Ocena partycypacji przedstawicielskiej w świetle ekonomii * IV. Zakresy przedmiotowe partycypacji * V. Stopnie partycypacji * VI. Szczeble partycypacji * VII. Partycypacja przedstawicielska a kapitałowa * § 2. Geneza i rozwój partycypacji przedstawicielskiej * I. Rys historyczny i przegląd rozwiązań krajowych * II. Partycypacja w prawie międzynarodowym i europejskim * 1. Partycypacja w prawie międzynarodowym * 2. Partycypacja w prawie Rady Europy * 3. Partycypacja w prawie traktatowym oraz w programach Unii Europejskiej * III. Partycypacja przedstawicielska we wspólnotowym prawie wtórnym * 1. Europejskie standardy partycypacji w zakładach pracy o zasięgu krajowym * 2. Przedstawicielstwo pracownicze * A. Uwagi wprowadzające * B. Geneza dyrektywy Nr 2002/14/WE * C. Przegląd postanowień dyrektywy * 3. Standardy partycypacji w korporacjach transnarodowych * A. Wprowadzenie * B. Europejska Rada Zakładowa * a. Geneza * b. Zrewidowana dyrektywa o europejskiej radzie zakładowej * c. Przegląd treści dyrektywy * d. Europejskie rady zakładowe w praktyce. Dalsze perspektywy * IV. Urządzenia partycypacji pracowniczej w organizacjach gospodarczych „na prawie europejskim” (spółka europejska, spółdzielnia europejska, spółka powstała z transgranicznego łączenia się spółek) * 1. Uwagi wstępne * 2. Zaangażowanie pracowników w spółce europejskiej * A. Geneza * B. Pojęcie spółki europejskiej w świetle rozporządzenia Nr 2157/2001 * C. Przegląd treści dyrektywy Nr 2001/86/WE * 3. Zaangażowanie pracowników w spółdzielni europejskiej * A. Pojęcie spółdzielni europejskiej w świetle rozporządzenia Nr 1435/2003 * B. Zasady zaangażowania pracowników w spółdzielni europejskiej * Transgraniczne łączenie się spółek a problem partycypacji * A. Uwagi wprowadzające * B. Problem partycypacji w świetle dyrektywy Nr 2005/56/WE * Rozdział III. Rozwój partycypacji przedstawicielskiej w Polsce * § 1. Samorząd załogi przedsiębiorstwa państwowego * I. Wprowadzenie * II. Antecedencje * III. Preludium * IV. Nierozegrana bitwa * V. Status prawny samorządu pracowniczego w świetle ustawy o samorządzie załogi przedsiębiorstwa państwowego oraz ustawy o przedsiębiorstwach państwowych * VI. Przymusowy letarg i walka pozycyjna * VII. Pyrrusowe zwycięstwo * VIII. Upadek i życie po życiu * § 2. Status prawny przedstawicieli pracowników w radzie nadzorczej i zarządzie * I. Uwagi wstępne * II. Stosunek organizacyjny * III. Stosunek pracy * IV. Zbiorowy stosunek pracy * § 3. Urządzenia partycypacji przedstawicielskiej będące efektem wdrożenia prawa europejskiego * I. Implementacja dyrektyw dotyczących transnarodowych organizacji gospodarczych * 1. Wprowadzenie * 2. Ustawa o europejskich radach zakładowych * 3. Uwagi dotyczące stosowania ustawy o ERZ w praktyce zakładów pracy * 4. Ustawa o europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych i spółce europejskiej * 5. Ustawa o spółdzielni europejskiej * 6. Implementacja dyrektywy Nr 2005/56/WE w sprawie transgranicznego łączenia się spółek kapitałowych do prawa polskiego * 7. Geneza polskiej ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji * 8. Kompetencje rady pracowników w świetle ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji * 9. Rady pracowników a zakładowe organizacje związkowe * 10. Ocena realizacji ustawy w praktyce zakładów pracy * II. Przedstawiciele pracowników powoływani ad hoc * 1. Ogólna charakterystyka i zakres przedmiotowy * 2. Problemy prawne funkcjonowania przedstawicieli ad hocw praktyce zakładów pracy * III. Przedstawicielstwo pracownicze. Propozycje de lege ferenda * Rozdział IV. Partycypacja kapitałowa. Akcjonariat pracowniczy * § 1. Istota i definicje * § 2. Rys historyczny akcjonariatu pracowniczego w świecie * § 3. Akcjonariat pracowniczy w Polsce w kontekście prywatyzacji * I. Stan prawny i cele akcjonariatu * II. Ocena akcjonariatu „okołoprywatyzacyjnego” * § 4. Akcjonariat pracowniczy. Perspektywy rozwoju partycypacji kapitałowej * § 5. Stanowisko Unii Europejskiej * § 6. Ref leksje nad charakterem prawnym partycypacji kapitałowej * Rozdział V. Uwagi końcowe * Streszczenie * Zusammenfassung * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Świadomość tego z ,,kim`` lub ,,czym`` w istocie przychodzi sie zmerzyć, podejmując trud zarządzania ludźmi, wydaje się kwestią kluczową. Nie można do niej podchodzić jednak w sposób powierzchowny wykazując ignoranctwo i nadmierną, pewność siebie. Dlaczego? Bo materia, którą przychodzi zarządzać to prawdziwa potęga. Mózg ludzki, bo o nim mowa to siedziba naszego intelektu- decydująca o życiu i śmierci, dla której nie istnieją żadne granice.(...) A więc tak naprawdę zarządzanie ludźmi to zarządzanie ich mózgami, w których tkwią niezbadane moźliwości mogące przyczyniać się do sukcesu organizacji, do jej rozwoju, ale także mogące stanowić źródło zupełnej jej klęski. Niedostrzeganie owej prawdy wydaje się wielce nierozważne.(...) Jak więc umiejętnie zarządzać tak skomplikowaną i złożoną materią, aby w ostatecznym rozrachunku korzyści przewyższały jednak straty? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali Autorzy artykułów zgromadzonych w niniejszej monografii, którzy za cel postawili sobie próbę przybliżenia - w warstwie teoretyczno-metodycznej i empirycznej - wielowymiarowego charakteru dociekań dotyczących zarządzania ludźmi w kontekście wyzwań jakich dostarcza współczesny świat. dr hab. Anna Wziątek-Staśko, prof. WSB
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56336 (1 egz.)
Kaucja: 32,80 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w międzynarodowych korporacjach, funkcjonujących w świecie gospodarki opartej na wiedzy i wielokulturowości, jest złożone i wielowymiarowe. Dotyczy to zwłaszcza grup kapitałowych o charakterze międzynarodowym, które - poprzez przejęcia i fuzje, w procesach umiędzynaradawiania - włączają zagraniczne przedsiębiorstwa w swoje struktury. Przyjęte sposoby zarządzania takimi organizacjami gospodarczymi nie zawsze są skuteczne, stąd rodzi się potrzeba wypracowania efektywnych metod rozwiązywania występujących w nich złożonych problemów społecznych (personalnych, interpersonalnych, kulturowych) oraz organizacyjnych. W tym celu poszukuje się m.in. wzorca menedżera i specjalisty międzynarodowego (przyszłego ekspatrianta), aby zapewnić spójność kultury organizacyjnej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych.W Zarządzaniu zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych Autor, Czesław Zając zwraca szczególną uwagę na:- problematykę lokalizacji funkcji personalnej w strukturach grup kapitałowych;- koncepcję strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w warunkach wielokulturowości występującej w międzynarodowych grupach kapitałowych ;- metody i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi, które mogą być wykorzystywane w grupach kapitałowych;- kompetencje i postawy menedżerów międzynarodowych oraz metody oceny ich pracy;- identyfikację problemów specyficznych dla zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej spółek tworzących grupy kapitałowe różnego rodzaju oraz dla studentów zarządzania, a także słuchaczy szkoleń i podyplomowych studiów menedżerskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53992 (1 egz.)
Kaucja: 37,07 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 623-[637]. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Kaucja: 120,00 zł
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.65 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej