Neuropsychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(72)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(73)
wypożyczone
(13)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(5)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(51)
Autor
Harciarek Michał
(5)
Binder Marek
(4)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Hanson Rick
(3)
Jodzio Krzysztof (1968- )
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Binder Anna
(2)
Burnett Dean
(2)
Dreien Bernadette von
(2)
Dreien Bernadette von Christina
(2)
Goldberg Elkhonon
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Herzyk Anna (1946- )
(2)
Hohol Mateusz (1987- )
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Jarząbska-Ziewiec Barbara
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(2)
Kaiser Jan (1941- )
(2)
Kuniecki Michał (1971- )
(2)
Mroziak Barbara
(2)
Sacks Oliver (1933- )
(2)
Stampfer Magdalena
(2)
Ackerman Diane (1948- )
(1)
Adams Reginald B
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Begley Sharon (1956- )
(1)
Bernhardt Klaus (1968- )
(1)
Bolewska Anna
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Brown Jason W
(1)
Burszta Wojciech J. (1957- )
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Damasio Antonio R
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Davidson Richard J
(1)
Dehaene Stanislas
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Doidge Norman
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dzierżak Ewa
(1)
Edingshaus Anne-Lydia (1940- )
(1)
Fallon James H. (1947- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Greenberg Melanie
(1)
Grunwald Martin (1966- )
(1)
Hurley Matthew M. (1977- )
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaliński Piotr muzyk). (1977-
(1)
Karpiński Maciej (językoznawca)
(1)
Kolbusz Wiesław
(1)
Kowynia Ewa
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kropotov Urij Dmitrievič
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kuśmierek Piotr
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Lang Jacek
(1)
LeDoux Joseph E. (1949- )
(1)
Levitin Daniel J
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mazurek Maria (dziennikarka)
(1)
Mińska Barbara
(1)
Mroziak Jerzy
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Nowak-Młynikowa Agnieszka
(1)
Okuniewska Hanna
(1)
Olszewski Henryk (1958- )
(1)
Peterson Jordan B. (1962- )
(1)
Pflumio Ola
(1)
Pietras Izabela
(1)
Potocki Kacper
(1)
Pöppel Ernst (1940- )
(1)
Pąchalska Maria (1949- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Ramachandran V. S
(1)
Ryn Zdzisław Jan (1938- )
(1)
Sacks Oliver (1933-2015)
(1)
Sharot Tali
(1)
Sigrist Renata
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skalska Maria
(1)
Skoczko Milena
(1)
Sudół Robert
(1)
Szczepański Janusz (tłumacz)
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szymonik Michał
(1)
Thomson Helen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Studenci
(5)
Psycholodzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwajcarska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Neuropsychologia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(13)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictw popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(20)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Biologia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Kępiński A. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis ; recenzent dr hab. Aneta Borkowska prof. UMCS. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: - rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego, - część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim, - rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania. Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce’a F. Penningtona (2009). "Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki - stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie." Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [377]-418.
Podręcznik dla studentów psychologii, lingwistyki stosowanej i różnych filologii.
Język jako przedmiot badań psychologicznych to nowoczesny podręcznik stanowiący kompendium wiedzy współczesnej z zakresu psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki. Prezentuje osiągnięcia tych dwu dziedzin, ukazując bardziej szczegółowo ich dorobek z ostatniej dekady. Wobec funkcjonujących na rynku publikacji dotyczących języka i procesów społecznego komunikowania się niniejszy podręcznik ma tę przewagę, że ukazuje nie tylko stan wiedzy "na dziś", ale i proponuje ujęcie rozbudowane - podejście psycho- i neurolingwistyczne kreśli na tle podejścia filozoficznego do języka, lingwistycznego czy socjolingwistycznego zarazem stanowiąc najpełniejszą prezentację dorobku w tych dwu obszarach badania języka w psychologii.Zaproponowany przez redaktorki tomu - Idę Kurcz i Hannę Okuniewską - układ książki- od powstania i ewolucji języka,- przez modele kompetencji językowej i kompetencji komunikacyjnej, związki języka z poznaniem i kulturą, język mówiony i pismo, język migowy (PJM), dwujęzyczność oraz tzw. język globalny,- po mózgowe mechanizmy komunikacji językowej,zapewnia Czytelnikowi klarowną nić wywodu, pozwalając zgłębiać złożoność funkcjonowania językowego, jego mechanizmy oraz uwarunkowania.(...) to publikacja niezwykle ważna i potrzebna. Jest napisana przez najwybitniejszych polskich specjalistów, w znacznej części przez samą Redaktorkę, prof. Idę Kurcz, której prace mają dla psycholingwistyki, nie tylko polskiej, znaczenie podstawowe. (...) będzie miała ona wyjątkową wartość zarówno naukową, jak edukacyjną, obejmując doskonale usystematyzowane wszystkie ważne zagadnienia z zakresu psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki. (...) Niezwykle istotne jest, że wszystkie rozdziały książki odwołują się do najnowszych światowych, bogatych, a mało w Polsce upowszechnianych, badań - dzięki temu książka odpowiada najwyższym światowym standardom jako nowoczesny podręcznik psycholingwistyki ogólnej i neurolingwistyki.Prof. dr hab. Jerzy BralczykNa taki podręcznik czekają studenci nie tylko psychologii, lingwistyki stosowanej, ale i różnych filologii. Z przyjemnością będę polecała ten podręcznik do moich wykładów z psycholingwistyki w Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.Prof. dr hab. Barbara Bokus
Część I. Psycholingwistyka ogólna * Rozdział 1. Podstawowe pojęcia psycholingwistyki. Jej powstanie i historia * Rozdział 2. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna: ich uwarunkowania biologiczne i społeczne. Model wiedzy językowej człowieka * Rozdział 3. Powstanie i ewolucja języka * Rozdział 4. Charakterystyka kompetencji językowej - wytwarzanie i percepcja mowy * Rozdział 5. Charakterystyka kompetencji językowej - reprezentacje umysowe * Rozdział 6. Charakterystyka kompetencji komunikacyjnej - teoria umysłu i pojęcia z nią związane * Rozdział 7. Charakterystyka kompetencji komunikacyjnej - teorie i badania nad efektywną komunikacją, dyskursem, tekstem i narracją * Rozdział 8. Związki języka z poznaniem i kulturą. Rola języka w społecznej koordynacji poznania * Rozdział 9. Język mówiony, pismo, Internet * Rozdział 10. Lingwistyczny opis struktury polskiego języka migowego * Rozdział 11. Propaganda, użycie języka jako instrumentu włądzy, wpływu i manipulacji społecznej * Rozdział 12. Dwujęzyczność. Właściwości dwujęzycznego umysłu i specyfika badań psychologicznych nad dwujęzycznością * Rozdział 13. Sytuacja różnych języków w świecie i problem języka globalnego * Część II. Neurolingwistyka * Rozdział 14. Mowa i język na podstawie dysfunkcji ośrodkowego układu nerwowego * Rozdział 15. Mózgowe mechanizmy komunikacji językowej z perspektywy metod neuroobrazowania * Rozdział 16. Nowe propozycje rozumienia funkcjonalnej neuroanatomii mowy i języka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 595-755. Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Lęk to książka, która wyjaśnia najbardziej palące kwestie zdrowia psychicznego, wskazując naukowe podstawy zaburzeń strachu i lęku.Zaburzenia lękowe dotykają miliony osób na całym świecie, stanowiąc jeden z najbardziej rozpowszechnionych problemów zdrowia psychicznego. Joseph LeDoux, który wraz z członkami swojego laboratorium przoduje w wysiłkach badawczych, zmierzających ku zrozumieniu i skutecznemu leczeniu lęku, w niniejszej książce wyjaśnia całą gamę zaburzeń, ich pochodzenie, a także odkrycia, które mogą przywrócić zdrowie cierpiącym na nie osobom.Przełomowa teza LeDoux głosi, że dotąd myśleliśmy o strachu i lęku w niewłaściwy sposób. Nie są one, jak sądzono dotychczas, wrodzonymi, spuszczonymi z mózgowej smyczy stanami, ale gromadzonymi przez nas doświadczeniami poznawczymi. Leczenie zaburzeń lękowych musi uwzględniać zarówno ich świadome przejawy, jak i leżące u ich podstaw nieświadome procesy neuronalne.To niezwykle ambitna, prowokacyjna, wyzywająca i ważna książka. Opisując najnowsze odkrycia neuronauki, LeDoux wyjaśnia źródła, naturę i wpływ strachu oraz zaburzeń lękowych. - "Psychology Today"LeDoux poddaje w wątpliwość dotychczasowe poglądy, wskazując jak myśleć inaczej o mózgowych źródłach strachu i zaburzeń lękowych. - "Science"LeDoux wskazuje jak najnowsze badania nad mózgowymi podstawami lęku przekładają się na nowe podejście do leczenia zaburzeń psychicznych. - "Nature"«Lęk» otwiera przed czytelnikami nowe światy myślenia i odczuwania. - "Publishers Weekly"Joseph LeDoux - amerykański neuronaukowiec, profesor Uniwersytetu Nowojorskiego, dyrektor Instytutu Mózgu Emocjonalnego i Instytutu Badań Psychiatrycznych im. Nathana S. Kline’a. Autor wielu książek m.in. Mózg emocjonalny oraz Synaptic Self. Jest także wokalistą, gitarzystą i autorem tekstów rock’n’rollowego zespołu The Amygdaloids, z którym wydał płyty takie jak All in Our Minds, Theory of My Mind oraz Anxious.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20392 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 04.08.2024)
Książka
W koszyku
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach 299-321. Indeks.
Otwierająca uszy i głowy analiza jednej z namiętności rządzących naturą człowieka!Daniel J. Levitin, niegdyś muzyk rockowy, a dziś neurobiolog, analizuje związek między muzyką - jej wykonaniami, kompozycją, sposobami słuchania i tym, co sprawia, że się nam podoba - a mózgiem człowieka. Wykorzystując najnowsze badania i przykłady muzyczne, od Mozarta, Elli Fitzgerald i U2, po Schönberga i Metallicę, Levitin pokazuje, dlaczego odczuwamy więź emocjonalną z muzyką, której słuchaliśmy, będąc nastolatkami, i jak kompozytorzy wykorzystują to, w jaki sposób nasz mózg racjonalizuje świat. Dochodzi też do niezwykłych wniosków - to 10 000 godzin ćwiczeń - a nie tylko talent - decyduje o tym, że możemy zostać wirtuozami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Warszawski. Instytut Psychologii ; 18)
Bibliogr. s. 83-97. - Rez., sum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-253.
Przełomowa książka o doświadczeniu neuroodmiennych kobiet, która zaprasza czytelniczki i czytelników do myślenia w kategoriach neuroóżnorodności - porzucenia stygmatyzacji na rzecz wzmocnienia unikatowych cech naszych umysłów.Pomimo sukcesów na polu zawodowym i prywatnym, Jenara Nerenberg miała poczucie, że nie radzi sobie w codziennym życiu. I choć diagnoza zaburzeń lękowych, którą wcześniej otrzymała, wydała jej się nie do końca trafna, zupełnie zaskoczyła ją informacja, że to, co przeżywa wiąże się tak naprawdę z autyzmem i ADHD. Zgłębiając ten temat odkryła, że jej doświadczenie jest bardzo powszechne. Ponieważ większość badań nad różnicami neurorozwojowymi koncentruje się na chłopcach, a socjalizacja dziewcząt wzmacnia maskowanie, wiele kobiet o swojej neuroatypowości dowiaduje się dopiero w wieku dorosłym, jeśli w ogóle. Miliony z nich żyją bez lub z błędnie zidentyfikowaną neuroodmiennością, w wyniku czego cierpią z powodu depresji, lęku, wstydu i niskiej samooceny.Neuroróżnorodne. Jak żyć w świecie skrojonym nie na naszą miarę ma na celu wzmocnienie kobiet, które mają głębokie poczucie tego, że są "inne", lecz do tej pory nie wiedziały, że związane jest to z ich neuroodmiennością. Przywołując rozmowy z osobami w spektrum autyzmu, z ADHD, synestezją, "zaburzeniem" przetwarzania sensorycznego i osobami wysoko wrażliwymi, Nerenberg rozwiewa powszechne mity na temat różnic neurorozwojowych i pokazuje, w jaki sposób mogą objawiać się u kobiet. Wykorzystuje do tego perspektywę neuroróżnorodności, która odchodzi od podejścia dzielącego mózgi na "normalne" i "odstające od normy" na rzecz rozpoznania bogactwa ludzkiej neurorozwojowej różnorodności.Pełna praktycznych wskazówek, dzięki którym kobiety neuroodmienne będą mogły łatwiej odnaleźć się w miejscu pracy, w relacjach i w domu, książka prezentuje wytyczne, dzięki którym możemy wspierać neuroróżnorodność i tworzyć lepsze jutro dla nas wszystkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 375-413.
Książka przeznaczona dla badaczy, klinicystów, głównie neuropsychologów, studentów neuropsychologii i psychologii klinicznej (względnie również logopedii i neurologopedii).
Rzetelne studium badawcze w obszarze otępienia Alzheimera,Książka dostarcza cennych informacji o koincydencji stosowania metod neuropsychologicznych z metodami neuropatologicznymi, szczególnie na wstępnych etapach pojawiania się objawów otępiennych, Praca zwraca uwagę na podstawowy problem diagnostyczny otępienia neurodegeneracyjnego w postaci braku ścisłej korelacji między patologią laboratoryjną a kliniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak działa pamięć / Hilde Østby, Hilde i Ylva Østby, Hilde ; przełożyła Milena Skoczko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Marginesy, 2018. - 325, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach [309-321].
Ileż razy każdy z nas mówił: "Mam to na końcu języka!" i nie umiał sobie czegoś przypomnieć? Ile razy jakiś przedmiot - jak Proustowska magdalenka - wysłał nas w czasy dzieciństwa? Ile razy nie mieliśmy pewności, czy coś nam się śniło, czy stało naprawdę? A déja vu? To dopiero zagadka! Neuropsycholożka i jej siostra dziennikarka wyruszają w szaloną podróż: od odkrycia hipokampu (konika morskiego, którego każdy z nas ma pod czaszką) aż po nowoczesne czytanie w myślach za pomocą rezonansu magnetycznego. Opowiadają o fałszywych wspomnieniach, zapominaniu i klastrach pamięci. Rozmawiają z mężczyzną, który cierpi na amnezję, dziesięcioma nurkami, czterema arcymistrzami szachowymi, śledczym z wydziału kryminalnego, śpiewakiem operowym, mistrzem pamięci, królową quizów, pisarką, laureatem Nagrody Nobla, klimatologiem i blogerką. Poza tym zrzucają własną siostrę Tonje z samolotu, żeby dowiedzieć się, czy istotnie w chwili zagrożenia człowiekowi przelatuje przed oczami całe życie (spokojnie, miała spadochron). I szukają odpowiedzi na nurtujące je pytania. Czy możemy polegać na naszej pamięci? Jak to się dzieje, że wspomnienia dzieci różnią się od wspomnień starszych ludzi? Czy można wytrenować pamięć? Jak żyć z traumatycznymi wspomnieniami - i jak żyć, będąc całkowicie pozbawionym wspomnień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 500-542.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 489-520. Indeksy.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz terapeutów i psychologów.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.Zakres tematyczny książki obejmuje:kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych.Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 356-377. Indeksy.
Dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii oraz lekarzy i fizjoterapeutów.
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu!Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu.Zakres tematyczny książki obejmuje:kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych;szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych.Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia.W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu.Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50844 (1 egz.)
Kaucja: 51,20 zł
Książka
W koszyku
Neuropsychologia tożsamości / Maria Pąchalska, Bożydar L. J. Kaczmarek, Stefan Bednarek. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 485 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 424-454.
Neuropsychologia tożsamości to nauka zajmująca się wzajemnymi powiązaniami mózgowia z systemem Ja oraz tworzoną przez ten system tożsamością indywidualną, społeczną i kulturową w celu pomocy osobie chorej. Z perspektywy teoretycznej nauka ta bada związek struktur i połączeń mózgowych z procesami poznawczymi, emocjonal­nymi i zachowaniem oraz systemem Ja ściśle związanym z tożsamością. Z perspek­tywy klinicznej opracowuje metody diagnozy i ocenia efektywność rehabilitacji chorych z niedokształceniem i/lub destabilizacją systemu Ja oraz zaburzeniami tożsamości.Monografia "Neuropsychologia tożsamości" to dzieło nowatorskie i niezwykłe - oryginalne w podejściu do problematyki tożsamości, nowoczesne w wymiarze teoretyczno-metodologicznym, erudycyjne i znakomicie napisane. Dzieło oparte na dorobku światowej nauki oraz wynikach własnych badań, pogłębione analizą przypadków klinicznych pacjentów z najczęstszymi uszkodzeniami mózgowia, potwierdzone neurofizjologicznymi markerami (tzw. medycyna faktów), inspiruje do stawiania pytań o złożoność fenomenu ludzkiego istnienia, wciąż poznawanego i nadal nie w pełni poznanego.Prof. zw. dr hab. n. med. Bożena Grochmal-BachDoświadczeni Autorzy, mający w swym dorobku liczące się monografie naukowe, uczynili tu przedmiotem opisu tożsamość człowieka, a ściślej mówiąc, możliwe powiązania biologiczne i fenomenologiczne tożsamości ze sferą opisu neuropsychologicznego. Z dzieła tego wyłania się nowe spojrzenie na sposób uprawiania neuropsychologii, wyznaczone przez szeroki humanistyczno-społeczny horyzont wzbogacający zorientowane dotychczas medycznie spojrzenie na opis zachowań ludzkich. Trzeba więc było wniknąć w strukturę Ja człowieka, by zrozumieć fenomen jego społecznego i zarazem kulturowego funkcjonowania, co Autorom monografii w pełni się udało.Prof. zw. dr hab. lek. med. Waldemar TłokińskiNowatorskie podejście Autorów do problematyki tożsamości każe przeformułować podstawowe założenia neuropsychologii, przede wszystkim zaś widzieć ją jako obszar integrujący wyniki poszukiwań prowadzonych na przecięciu dróg neuronauk medycznych i społecznych. Dzieło to buduje mosty między biologicznie zorientowanymi naukami o ludzkim mózgu a naukami humanistycznymi. Jest adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, do którego - oprócz specjalistów - należeć będą studenci psychologii i innych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, a także wszyscy zainteresowani człowiekiem i jego funkcjonowaniem w społeczeństwie i kulturze.Dr hab. Mariusz Gajewski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 619-634. Indeks.
Dlaczego ludy różnych czasów i miejsc formułowały mity i opowieści o podobnej symbolice i przesłaniu? Czy społeczności ludzkie o odmiennych przekonaniach religijnych lub ideologicznych skazane są na wieczny konflikt? Czy naukowe twierdzenia i religijne dogmaty rzeczywiście muszą pozostać względem siebie w wiecznej sprzeczności? Czy możliwe jest osłabienie skłonności jednostki do dokonywania okrucieństw motywowanych poczuciem tożsamości grupowej? Jaki sposób życia daje największe szanse wypełnienia go poczuciem sensu i znaczenia?W "Mapach sensu" Jordan B. Peterson próbuje odpowiedzieć na te pytania, stawiając nową, śmiałą hipotezę, wskazującą na związek między ustaleniami współczesnej neuropsychologii a strukturą najstarszych opowieści religijnych i mitów (jak na przykład mity sumeryjskie i egipskie) oraz alchemią. Autor czerpie też z dzieł największych mistrzów pióra takich jak Lew Tołstoj czy Aleksander Sołżenicyn, odnajdując na kartach ich powieści literackie obrazy ilustrujące jego teorię. Napisana z imponującym rozmachem interdyscyplinarna odyseja Petersona sięga od przesłania prastarych wierzeń, przez odkrycia nauk kognitywnych, po Jungowskie analizy mitologii i narracji.Ta książka to fascynująca synteza myśli archaicznej ze współczesną, a zarazem pasjonujący wgląd w źródła ludzkiej motywacji oraz sposób postrzegania świata przez człowieka różnych epok. To niezwykle wnikliwy i momentami wręcz bolesny obraz dynamiki pomiędzy siłami porządku a chaosu, zarówno na poziomie indywidualnej psychiki, jak i na płaszczyźnie całych społeczeństw. Podążając szlakami tych "map sensu" stopniowo odkrywamy tajemnicę, niemalże receptę na odnalezienie upragnionej równowagi pomiędzy tym, co nieokiełznane i zagrażające a tym, co nadmiernie stabilne i dławione strukturą - jej wyznacznikiem jest los Bohatera, odkrywcy i eksploratora, zdolnego rozpoznać skostniały porządek, zanurzyć się z powrotem w chaos, a następnie budować na nowych fundamentach. Według Autora identyfikacja z taką postawą czyni świat lepszym, a towarzyszące życiu tragedie bardziej zrozumiałymi i dzięki temu łatwiejszymi do zniesienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
My kobiety z ADHD : atypowe, neroróżnorodne, wspaniałe / Ola Pflumio. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Mando Inside, 2024. - 220, [4] strony ; 21 cm.
Trudno Ci się skupić? Masz problemy z zarządzaniem czasem? Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz? Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczy się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD. Kobiety, które nie chcą zadawać sobie pytania: „co jest ze mną nie tak?”, tylko żyć na 100%. Bo każda jest tego warta. Kilkanaście kobiet opowiedziało Oli o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, by pokochać i polubić taką, jaka jest. Psycholożka, studentka, trenerka, prawniczka, przedsiębiorczyni, dietetyczka, mama. Różne historie. Ta sama diagnoza. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 18.08.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1541 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej