Przedsiębiorstwo wielonarodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(35)
Forma i typ
Książki
(34)
Proza
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(21)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(5)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bartosik-|Purgat Małgorzata
(1)
Białek Józef (1957- )
(1)
Bielawski Paweł
(1)
Bolesta|-Kukułka Krystyna
(1)
Castells Manuel
(1)
Dolatowska Anna
(1)
Frączyk Izabella (1970- )
(1)
Geißler Heike (1977- )
(1)
Gorczyńska Alina
(1)
Houellebecq Michel (1958- )
(1)
Jarczewska|-Romaniuk Aleksandra
(1)
Jarosiński Mirosław
(1)
Kacprzak Katarzyna
(1)
Kalinowska Elżbieta
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Knight Philip
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kraj Kamil
(1)
Kuzio Piotr
(1)
Landau Zbigniew (1931-)
(1)
Lyons Daniel (1960- )
(1)
Majchrzak Marcin
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Morgan Richard K. (1965- )
(1)
Nowak-|Far Artur
(1)
Nowakowski Maurycy (1982- )
(1)
Pawelec Marek (tłumacz)
(1)
Piasecki Ryszard
(1)
Piórko Katarzyna
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Poznańska Krystyna (1954- )
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Rost Małgorzata
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Różański Jerzy
(1)
Sadowski Zdzisław (1925- )
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Staszczak Dariusz Eligiusz (1968- )
(1)
Suder Grzegorz
(1)
Szymański Maciej (tłumacz)
(1)
Tomaszewski Jerzy
(1)
Trocki Michał
(1)
Walas-Trębacz Jolanta
(1)
Wieleżyńska Ewa
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Witkowski Czesław
(1)
Wróblewski Andrzej. (1954- )
(1)
Wyrobek Joanna
(1)
Wójciak Karolina (1984- )
(1)
Yip George S
(1)
Świerzewski Olgierd
(1)
Żbikowska Agnieszka (public relations)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(5224)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3260)
Tajemnica
(2964)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2523)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1003)
Chłopcy
(1002)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(933)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(679)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(623)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(553)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Rosja
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(5)
Powieść obyczajowa
(4)
Podręcznik
(3)
Kryminał
(2)
Thriller
(2)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Reportaż fabularny
(1)
Sensacja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49082 (1 egz.)
Kaucja: 37,80 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51398 (1 egz.)
Kaucja: 29,60 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [263]-268.
Dla osób zawodowo zajmujących się zagadnieniami polityki innowacyjnej, zarządzania innowacjami, procesami globalizacji, ale także dla wykładowców wyższych uczelni, doktorantów i studentów.
"Książka powinna zainteresować osoby zajmujące się zawodowo zagadnieniami polityki innowacyjnej (a nawet szerzej - gospodarczej), zarządzania innowacjami, procesami globalizacji. Będzie przydatna dla wykładowców wyższych uczelni, doktorantów i studentów co najmniej kilku kierunków studiów i specjalności, w tym ekonomia, zarządzanie, inżynieria produkcji." Z recenzji prof. dr hab. Inż. Krzysztofa Santarka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55735 (1 egz.)
Kaucja: 51,03 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 165-170.
Dla menedżerów i praktyków zarządzania, także dla pracowników działów personalnych oraz firm doradczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [595]-603.
Wybierz kategorię Tytułowy plan wydawniczy PWE - PDF Ekonomia Finanse i bankowość Geografia i turystyka Hotelarstwo i gastronomia Integracja europejska Języki obce Kulinaria Logistyka Marketing Metody ilościowe, informatyka Międzynarodowe stosunki gospodarcze, handel zagraniczny Ochrona środowiska Psychologia dla menedżerów Rachunkowość Statystyka Zarządzanie Zasoby ludzkie Serie wydawnicze Czasopisma Książki po 10 zł Wydawnictwa partnerskie Biznes międzynarodowy Jan RymarczykBiznes międzynarodowyPoleć produkt znajomemuDrukuj opis produktuZapytaj o produktProdukt dostępny: 978-83-208-2029-4Cena katalogowa: 84.90 plnCena brutto: 76.41 PLNOszczędzasz: 8.49 plnWe współczesnej gospodarce światowej rozwój biznesu międzynarodowego odbywa się pod wpływem dwóch trendów - globalizacji i integracji regionalnej. W efekcie tego przedsiębiorstwa działają w otoczeniu cechującym się szybkim postępem technicznym, skróceniem cyklu życia produktu, wzrostem znaczenia skali produkcji, zaostrzeniem się konkurencji, zwiększeniem roli badań i rozwoju, a także możliwością prowadzenia biznesu praktycznie na całym świecie wskutek likwidacji barier politycznych i handlowych oraz rozwoju w sferze komunikacji i transportu.Podręcznik autorstwa Profesora Jana Rymarczyka, jest usystematyzowanym kompendium wiedzy na temat biznesu międzynarodowego. W książce autor omawia dwie zasadnicze formy biznesu międzynarodowego, tj. handel i bezpośrednie inwestycje zagraniczne, oraz działalność przedsiębiorstw w wymiarze międzynarodowym. Walorem podręcznika jest umiejętne połączenie zagadnień makroekonomicznych z mikroekonomicznymi, a także aspektów teoretycznych z praktyką działania przedsiębiorstw.Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także dla praktyków gospodarczych zainteresowanych prezentowaną tematyką.
Rozdział 1 * Globalizacja gospodarki światowej * 1.1. Pojęcie globalizacji i jej cechy * 1.2. Stymulatory globalizacji * 1.3. Czynniki hamujące procesy globalizacji * 1.4. Skutki globalizacji * 1.4.1. Uwagi ogólne * 1.4.2. Korzyści globalizacji * 1.4.3. Negatywne konsekwencje globalizacji * 1.4.4. Globalne sterowanie jako odpowiedź na współczesne wyzwania * Rozdział 2 * Regionalizm we współczesnym świecie * 2.1. Motywy tworzenia ugrupowań integracyjnych * 2.2. Formy ugrupowań integracyjnych * 2.3. Skutki regionalizmu * 2.4. Główne regionalne ugrupowania integracyjne * 2.4.1. Regionalne ugrupowania integracyjne w Europie * 2.4.1.1. Unia Europejska * 2.4.1.2. Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu * 2.4.1.3. Środkowoeuropejska Strefa Wolnego Handlu * 2.4.1.4. Wspólnota Niepodległych Państw * 2.4.2. Regionalne ugrupowania integracyjne w Ameryce * 2.4.2.1. Północnoamerykańska Strefa Wolnego Handlu * 2.4.2.2. Wspólny Rynek Ameryki Południowej * 2.4.2.3. Wspólny Rynek Andyjski * 2.4.2.4. Wspólny Rynek Ameryki Środkowej * 2.4.2.5. Wspólnota Karaibska * 2.4.2.6. Latynoamerykańskie Stowarzyszenie Integracyjne * 2.4.3. Regionalne ugrupowania integracyjne w Azji * 2.4.3.1. Stowarzyszenie Krajów Azji Południowo-Wschodniej * 2.4.3.2. Współpraca Gospodarcza Azji i Pacyfiku * 2.4.4. Regionalne ugrupowania integracyjne w Australii i Oceanii * 2.4.4.1. Regionalne Porozumienie Południowego Pacyfiku o Handlu i Współpracy Gospodarczej * 2.4.4.2. Porozumienie w Sprawie Bliższych Stosunków Ekonomicznych pomiędzy Australią i Nową Zelandią * 2.4.5. Regionalne ugrupowania integracyjne w Afryce * 2.4.5.1. Unia Afrykańska * 2.4.5.2. Wspólny Rynek Afryki Wschodniej i Południowej * 2.4.5.3. Wspólnota Ekonomiczna Państw Afryki Zachodniej * 2.4.5.4. Zachodnioafrykańska Unia Gospodarcza i Walutowa * 2.4.5.5. Wspólnota Rozwoju Afryki Południowej * 2.4.5.6. Wspólnota Państw Sahelu i Sahary * 2.4.5.7. Wspólnota Gospodarcza Państw Afryki Środkowej * Rozdział 3 * Handel jako podstawowa forma biznesu międzynarodowego * 3.1. Handel w gospodarce światowej * 3.1.1. Pojęcie, znaczenie i determinanty zmian w handlu międzynarodowym * 3.1.2. Rozmiary, dynamika, struktura i kierunki handlu międzynarodowego * 3.2. Teoretyczne podstawy handlu zagranicznego * 3.2.1. Teoria merkantylistyczna * 3.2.2. Teorie klasyczne * 3.2.3. Teorie neoklasyczne * 3.2.4. Nowoczesne teorie handlu międzynarodowego . * 3.2.4.1. Teoria kosztów alternatywnych Haberlera * 3.2.4.2. Szkoła keynesowska * 3.2.4.3. Teorie neoczynnikowe * 3.2.4.4. Teorie neotechnologiczne * 3.2.4.5. Teorie popytowo-podażowe * 3.3. Polityka handlu międzynarodowego * 3.3.1. Argumenty na rzecz swobodnego handlu i protekcjonizmu * 3.3.2. Narzędzia międzynarodowej polityki handlowej * 3.4. Światowy system handlu . * 3.4.1. Układ Ogólny o Cłach i Handlu (GATT) * 3.4.2. Rundy handlowe i powstanie Światowej Organizacji Handlu (WTO) * 3.4.3. Inne organizacje wpływające na handel światowy * 3.5. Handel międzynarodowy a wzrost gospodarczy i efektywność gospodarowania * 3.5.1. Podstawowe efekty wzrostowe handlu międzynarodowego * 3.5.2. Mnożnik handlu zagranicznego * Rozdział 4 * Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako rozwinięta forma biznesu międzynarodowego * 4.1. Pojęcie i formy inwestycji zagranicznych * 4.1.1. Pojęcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) * 4.1.2. Formy bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.1.3. Zagraniczne inwestycje portfelowe * 4.2. Teoretyczne podstawy bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.2.1. Teorie makroekonomiczne * 4.2.1.1. Teoria obszarów walutowych Alibera * 4.2.1.2. Teoria cyklu życia produktu Vernona * 4.2.1.3. Teoria lokalizacji * 4.2.1.4. Teorie Kojimy i Ozawy oparte na przewagach komparatywnych * 4.2.1.5. Teoria diamentu Portera * 4.2.2. Teorie mikroekonomiczne * 4.2.2.1. Teoria monopolistycznej przewagi Hymera i Kindlebergera * 4.2.2.2. Teoria oligopolistycznej reakcji Knickerbockera * 4.2.2.3. Teoria internalizacji * 4.2.2.4. Teoria ewolucyjnego rozwoju szkoły uppsalskiej i helsińskiej * 4.2.2.5. Teoria portfela inwestycyjnego Markowitza * 4.2.2.6. Teoria systemów wzajemnych powiązań * 4.2.2.7. Teoria opcji rzeczywistych Buckleya * 4.2.3. Eklektyczna teoria Dunninga * 4.2.4. Uwagi końcowe * 4.3. Motywy bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.3.1. Motywy zaopatrzeniowe * 4.3.2. Motywy rynkowe * 4.3.3. Motywy kosztowe * 4.3.4. Motywy polityczne * 4.3.5. Motywy strategiczne * 4.4. Rozmiary i struktura bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.4.1. Wielkość i dynamika napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.4.2. Kierunki napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.4.3. Źródła pochodzenia bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.4.4. Sektorowy podział bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.5. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na gospodarkę kraju goszczącego * 4.5.1. Uwagi ogólne * 4.5.2. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na zatrudnienie * 4.5.3. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na handel zagraniczny i bilans płatniczy * 4.5.4. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na badania i rozwój technologii * 4.5.5. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na środowisko naturalne * 4.5.6. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na wzrost gospodarczy * 4.5.7. Polityczny wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.5.8. Społeczno-kulturowy wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych * 4.6. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na gospodarkę kraju ich pochodzenia * 4.6.1. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na zatrudnienie * 4.6.2. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na handel zagraniczny i bilans płatniczy * 4.6.3. Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na badania i rozwój technologii * Rozdział 5 * Korporacje transnarodowe w gospodarce światowej * 5.1. Pojęcie przedsiębiorstwa międzynarodowego * 5.2. Teorie przedsiębiorstwa międzynarodowego * 5.2.1. Zorientowana na transfer zasobów teoria zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym Fayerweathera * 5.2.2. Teoria globalnej konkurencji Portera * 5.2.3. Behawiorystyczna teoria Aharoniego * 5.2.4. Teoria oparta na zasobach * 5.2.5. Teoria agenta . * 5.2.6. Teoria operacyjnej elastyczności Koguta * 5.2.7. Postmodernistyczne teorie zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym * 5.3. Rozwój i znaczenie korporacji transnarodowych * Rozdział 6 * Tworzenie strategii przedsiębiorstwa międzynarodowego i wybór orientacji strategicznej * 6.1. Planowanie strategiczne * 6.2. Wybór orientacji strategicznej * Rozdział 7 * Strategie wejścia na rynki zagraniczne * 7.1. Determinanty wyboru form wejścia * 7.1.1. Czynniki przedsiębiorstwa * 7.1.2. Wpływ rynku krajowego * 7.1.3. Wpływ rynku zagranicznego * 7.2. Rodzaje form wejścia * 7.2.1. Formy funkcjonalne * 7.2.1.1. Eksport * 7.2.1.2. Import * 7.2.1.3. Handel tranzytowy * 7.2.1.4. Obrót uszlachetniający * 7.2.1.5. Handel wymienny * 7.2.1.6. Offset * 7.2.1.7. Clearing * 7.2.1.8. Switch * 7.2.1.9. Debt-equity swap * 7.2.1.10. Licencjonowanie * 7.2.1.11. Franchising * 7.2.1.12. Leasing * 7.2.1.13. Kontrakt menedżerski * 7.2.1.14. Budowa zakładu pod klucz * 7.2.2. Formy instytucjonalne * 7.2.2.1. Wybór pomiędzy oddziałem, spółką córką a joint venture * 7.2.2.2. Joint venture * 7.2.2.3. Fuzje i przejęcia * 7.2.2.4. Mniejszościowe uczestnictwo * 7.2.3. Alianse strategiczne jako forma pośrednia * 7.2.3.1. Pojęcie i cel tworzenia * 7.2.3.2. Warunki powstania i funkcjonowania * 7.2.3.3. Rodzaje aliansów strategicznych * 7.2.3.4. Potencjalne konflikty * Rozdział 8 * Strategie konkurencji przedsiębiorstwa międzynarodowego * 8.1. Pojęcie strategii konkurencji * 8.2. Przywództwo kosztowe * 8.3. Różnicowanie * 8.4. Koncentracja * 8.5. Konkurencja a gospodarka oparta na wiedzy * 8.6. Znaczenie łańcucha tworzenia wartości w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa * Rozdział 9 * Łańcuch dostaw przedsiębiorstwa międzynarodowego * 9.1. Pojęcie łańcucha dostaw i zarządzanie nim * 9.2. Logistyka w procesach zarządzania łańcuchem dostaw * 9.3. Zaopatrzenie jako element łańcucha dostaw * 9.4. Produkcja jako element łańcucha dostaw * 9.4.1. Wybór kraju i miejsca produkcji * 9.4.2. Wybór rodzaju produktu i sposobu wytwarzania * 9.4.3. Planowanie zdolności produkcyjnej i rozmiarów zakładu * 9.4.4. Organizacja produkcji * 9.4.5. Jakość produkcji * 9.5. Outsourcing i offshoring czynności globalnego łańcucha dostaw * 9.5.1. Pojęcie outsourcingu * 9.5.2. Motywy outsourcingu * 9.5.3. Offshoring * 9.5.4. Korzyści wynikające z outsourcingu * 9.5.5. Ryzyka związane z outsourcingiem * Rozdział 10 * Strategie marketingowe przedsiębiorstwa międzynarodowego * 10.1. Pojęcie marketingu * 10.2. Badania marketingowe * 10.3. Standaryzacja, adaptacja lub formułowanie nowej strategii marketingowej * 10.4. Strategia produktu * 10.4.1. Czynniki wpływające na strategię produktu * 10.4.2. Podrabianie produktów * 10.5. Strategia cen * 10.5.1. Determinanty strategii cenowej * 10.5.2. Rodzaje strategii cenowej * 10.5.3. Kształtowanie cen nowych produktów lub na nowych rynkach oraz cen linii produktu * 10.6. Strategia dystrybucji * 10.6.1. Pojęcie systemu dystrybucji i wybór kanału dystrybucji * 10.6.2. Wybór pośredników i zarządzanie kanałami dystrybucji * 10.7. Strategia komunikacji * 10.7.1. Pojęcie komunikacji i jej narzędzia * 10.7.2. Reklama * 10.7.3. Public relations * 10.7.4. Promocja sprzedaży * 10.7.5. Sprzedaż osobista * 10.7.6. Marketing bezpośredni * 10.7.7. Wykorzystanie Internetu w marketingu-mix * Rozdział 11 * Strategie zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie międzynarodowym * 11.1. Podstawowe problemy i orientacje strategiczne międzynarodowego zarządzania kadrami * 11.2. Rekrutacja i selekcja * 11.3. Szkolenie międzynarodowych menedżerów * 11.4. Szok kulturowy związany z delegacją . * 11.5. Wynagrodzenie delegowanych pracowników * 11.6. Szok kulturowy związany z powrotem do kraju * 11.7. Relacje pomiędzy pracownikami a kierownictwem * Rozdział 12 * Strategie badań i rozwoju przedsiębiorstwa międzynarodowego * 12.1. Podstawowe trendy w światowych badaniach i rozwoju * 12.2. Formułowanie strategii badań i rozwoju * 12.3. Źródła pochodzenia badań i rozwoju * 12.4. Koncepcje międzynarodowej organizacji badań i rozwoju * 12.5. Rola spółek córek w badaniach i rozwoju przedsiębiorstwa międzynarodowego * 12.6. Modele rozwoju innowacji * 12.7. Umiędzynarodowienie badań i rozwoju przez korporacje transnarodow * Rozdział 13 * Strategie finansów i zasady rachunkowości przedsiębiorstwa międzynarodowego * 13.1. Specyfika strategii finansowej przedsiębiorstwa międzynarodowego * 13.2. Źródła finansowania * 13.2.1. Kapitał własny * 13.2.2. Finansowanie długiem * 13.2.3. Środki własne pozyskane w trakcie funkcjonowania przedsiębiorstwa * 13.2.4. Ceny transferowe * 13.3. Międzynarodowe centra finansowe * 13.4. Struktura kapitału * 13.5. Globalne zarządzanie gotówką * 13.6. Zarządzanie podatkami * 13.7. Zarządzanie ryzykiem kursowym * 13.8. Definicja i zadania rachunkowości * 13.8.1. Czynniki wpływające na zróżnicowanie rachunkowości w poszczególnych krajach * 13.8.2. Rodzaje systemów rachunkowości i ich harmonizacja * 13.8.3. Konsolidacja sprawozdań i przeliczanie walut * Rozdział 14 * Strategie zarządzania ryzykiem politycznym w przedsiębiorstwie międzynarodowym * 14.1. Pojęcie ryzyka politycznego i jego przyczyny * 14.2. Rodzaje ryzyka * 14.3. Sposoby zmniejszania ryzyka * 14.4. Ocena ryzyka * Rozdział 15 * Organizacja międzynarodowej działalności przedsiębiorstwa * 15.1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstw a jego statut * 15.2. Czynniki wpływające na organizację przedsiębiorstwa * 15.3. Organizacja handlu zagranicznego * 15.3.1. Czynniki wpływające na organizację handlu zagranicznego * 15.3.2. Niespecyficzne formy organizacji handlu zagranicznego * 15.3.3. Samodzielny dział handlu zagranicznego * 15.3.4. Zewnętrzna organizacja handlu zagranicznego * 15.4. Zdywersyfikowane struktury organizacyjne przedsiębiorstwa międzynarodowego * 15.4.1. Uwagi ogólne * 15.4.2. Międzynarodowa dywizja * 15.4.3. Organizacja holdingowa międzynarodowej dywizji * 15.5. Struktury zintegrowane * 15.5.1. Zintegrowana struktura funkcjonalna * 15.5.2. Zintegrowana struktura według produktów * 15.5.3. Zintegrowana struktura geograficzna (według regionów) * 15.5.4. Zintegrowana struktura według grup klientów * 15.5.5. Organizacja według projektów w zintegrowanej strukturze przedsiębiorstwa * 15.5.6. Struktury wielowymiarowe * 15.6. Nowe ujęcie rozwoju struktur organizacyjnych przedsiębiorstw międzynarodowych * 15.6.1. Czynniki wpływające na struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych * 15.6.1.1. Wpływ strategicznej pozycji branży * 15.6.1.2. Znaczenie administracyjnego dziedzictwa (kultury przedsiębiorstwa) * 15.6.2. Modele organizacyjne przedsiębiorstwa międzynarodowego * 15.6.2.1. Model przedsiębiorstwa wielonarodowego * 15.6.2.2. Model przedsiębiorstwa międzynarodowego * 15.6.2.3. Model przedsiębiorstwa globalnego * 15.6.3. Kompleksowy charakter strategii działania przedsiębiorstw na rynku globalnym — model przedsiębiorstwa transnarodowego * 15.6.4. Perspektywa rozwoju struktur transnarodowych w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 15.7. Struktury wirtualne * 15.7.1. Pojęcie przedsiębiorstwa wirtualnego * 15.7.2. Organizacja przedsiębiorstwa wirtualnego * 15.7.3. Przyczyny powstania i korzyści związków wirtualnych * 15.7.4. Zagrożenia związane z działalnością wirtualną * 15.7.5. Przedsiębiorstwa ,,globalne od urodzenia’’ * 15.8. Uwagi końcowe * Rozdział 16 * Kierowanie międzynarodowymi funkcjami przedsiębiorstwa: controlling * 16.1. Pojęcie i zadania controllingu * 16.2. Międzynarodowy controlling strategiczny * 16.2.1. Zadania i specyfika międzynarodowego controllingu strategicznego * 16.2.2. Instrumenty międzynarodowego controllingu strategicznego * 16.2.2.1. Strategiczna karta wyników * 16.2.2.2. Wartość dla udziałowców * 16.2.2.3. Model PIMS * 16.2.2.4. Krzywa doświadczenia * 16.2.2.5. Analiza mocnych i słabych stron * 16.2.2.6. Strategiczny bilans * 16.2.2.7. Luka strategiczna * 16.3. Międzynarodowy controlling operacyjny * 16.3.1. Zadania controllingu operacyjnego * 16.3.1.1. Planowanie operacyjne * 16.3.1.2. Informacja i sprawozdawczość * 16.3.1.3. Analiza, kontrola i sterowanie * 16.3.2. Instrumenty controllingu operacyjnego * 16.3.3. Szczególne cechy międzynarodowego controllingu operacyjnego * 16.3.3.1. Zróżnicowane przepisy rachunkowości * 16.3.3.2. Fluktuacja kursów walut * 16.3.3.3. Oprocentowanie obcego kapitału * 16.3.3.4. Zróżnicowane obciążenia podatkowe * 16.3.3.5. Transfer dywidend i kapitału * 16.4. Organizacja controllingu w przedsiębiorstwie międzynarodowym * 16.4.1. Usytuowanie controllingu w strukturze przedsiębiorstwa * 16.4.2. Wewnętrzna organizacja controllingu * Rozdział 17 * Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce światowej * 17.1. Pojęcie oraz cechy małych i średnich przedsiębiorstw * 17.2. Stymulatory i bariery internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw * 17.3. Strukturalne czynniki internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw * 17.4. Formy i strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw * 17.5. Rozmiary umiędzynarodowienia małych i średnich przedsiębiorstw * 17.6. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw * 17.6.1. Porównanie innowacyjności MŚP i dużych przedsiębiorstw * 17.6.2. Charakter innowacyjnej działalności małych i średnich przedsiębiorstw * 17.7. Klastry jako efektywna forma współpracy i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw * 17.7.1. Pojęcie klastra i jego cechy * 17.7.2. Przyczyny powstania klastrów * 17.7.3. Efekty działalności klastrów * 17.7.4. Wpływ korporacji transnarodowych na klastry * 17.7.5. Wpływ klastrów na korporacje transnarodowe * 17.8. Uwagi końcowe * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 338 (1 egz.)
Kaucja: 57,32 zł
Książka
W koszyku
(Kluczowe Problemy Gospodarki)
Bibliogr. s. 33-34, 87, wykaz ustaw s. 87-88.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43324 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49465 (1 egz.)
Kaucja: 18,00 zł
Książka
W koszyku
Master / Olgierd Świerzewski. - Wydanie I. - Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA, 2016. - 526, [2] strony ; 24 cm.
U góry okładki: Świerzewski udowadnia, że walka o władzę w korporacji jest bardziej fascynująca i bezwzględna niż wojny gangów. - Piotr Bratkowski, "Newsweek".
U dołu okładki: Zero skrupułów, zero empatii, zero moralności.
Aleks Rymer, specjalista w Green Stone jest niczym cyborg, doskonale wytrenowany najemnik, który zniszczy każdego, kto stanie mu na drodze. Nigdy nie wybacza, nigdy nie zapomina. Jak mało kto opanował szatańskie zasady swego świata i niczym Bóg lub Lucyfer rozdaje karty, decydując, kto przetrwa w jego bezwzględnym świecie. Nikt nie zdoła przed nim uciec, można mu tylko zaprzedać duszę albo umrzeć. Witamy w brutalnym świecie finansowego imperium. Witamy w korporacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51787 (1 egz.)
Kaucja: 28,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matylda / Karolina Wójciak. - Vancouver ; [Warszawa] : Karolina Wójciak, 2018. - 338, [3] strony ; 21 cm.
U dołu okładki: Każdy ma jakąś historię której nikomu ne zdradzi.
Miejsce wydania wg serwisu e-ISBN.
Po dostaniu się na praktyki do korporacji Matylda jest przekonana, że jej życie wreszcie nabierze barw, zaś Kostkowi, który chwilowo przerwał studia i rzucił się w wir pracy, by zarobić na utrzymanie, wydaje się, że jest zaledwie o krok od zrealizowania swych planów. Tak niewiele potrzeba im do szczęścia. Powieść o młodych ludziach, którzy mieszkając w wielkim mieście, zmuszani są do podejmowania trudnych decyzji. Każde z nich stara się przetrwać, stać się lepszą wersją samego siebie i osiągnąć coś w życiu. Tymczasem los rzuca im kłody pod nogi, zmieniając ich życie w lawinę beznadziejności. Postawieni przed wyborem, czy przyjąć los z pokorą, czy też zmieniać go na siłę, szukają dróg wyjścia, które niestety czasem kończą się ślepym zaułkiem. "Wydawało mi się, że uderzę ją tak mocno, że jej ciało poleci gdzieś w powietrze, a potem opadnie z hukiem na bok i od razu się zabije. Tymczasem prędkość była za mała, by osiągnąćten cel. Uderzenie tylko ją przewróciło, a następnie wpadła pod koła. Przejechanie po jej ciele było przerażającym doświadczeniem. Po pierwsze miałem wrażenie, że hałas uderzania jej ciałem o podwozie był identyczny z tym, jakbym wjechał na jakąś wyboistą drogę, a po drugie stało się to tak szybko, że gdy zatrzymałem samochód, nie wiedziałem, co dalej zrobić. Obaj zamarliśmy.- Przejedź ją jeszcze raz - rzucił po chwili Kamil. - Wiesz, na wypadek gdyby jeszcze żyła".? Czy gdy traci się grunt pod nogami, wszystkie chwyty są dozwolone? Jak daleko można się posunąć w ucieczce przed bezlitosnym losem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Naokoło Świata / Zysk i S-ka Wydawnictwo)
Na okł. : " Pociąg krążył po wioskach, bocznicach i miasteczkach, a każdy postój to mniejsza lub większa bijatyka z miejscowymi, którzy najpierw chcą kilka flaszek kupić, a jak się nie da to zabrać."
"Bohater książki, właściciel jednoosobowej firmy prowadzi w latach dziewięćdziesiątych interesy za wschodnią granicą. Musi dać sobie radę w świecie absurdu zaludnionym przez Starych i Nowych Rosjan. Ale nawet w najtrudniejszych chwilach nie opuszcza go rodzaj zauroczenia rosyjską duszą. Autor nie jest biernym słuchaczem opowieści bohatera. Odtwarza je w iście zoszczenkowskim klimacie. I to się lubi!""Polityka"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 913(4) Rosja (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46131 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej