Rehabilitacja medyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Banat Marcin
(1)
Barbasiewicz Agnieszka
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Butkiewicz Zuzanna
(1)
Buć Joanna
(1)
Chojnowska Emilia (fizykoterapeuta)
(1)
Daroszewski Paweł
(1)
Dega Wiktor (1896-1995)
(1)
Donatelli Robert A
(1)
Dow David
(1)
Dow Mike
(1)
Drwięga Małgorzata (ortopeda)
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Fraser Henry
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gnat Rafał
(1)
Grass Łukasz (1976- )
(1)
Greń Hanna (1959- )
(1)
Hardukiewicz-Chojnowska Joanna
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Janus Katarzyna (pisarka)
(1)
Jarząbek Aneta
(1)
Jaworek Rafał
(1)
Johnson Jane (1965- )
(1)
Jopek Renata
(1)
Justa Aleksandra (1969- )
(1)
Kamiński Jakub (ortopeda)
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kokosz Mirosław
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Lenartowicz Michał (nauki kultury fizycznej)
(1)
Lewandowski Jacek (rehabilitacja)
(1)
Mańka Jacek
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Milanowska Kazimiera (1926- )
(1)
Mioduszewski Paweł
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Paszkowska Małgorzata
(1)
Patalon Mateusz
(1)
Rosińska Agnieszka (fizjoterapeuta)
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Skrobański Andrzej
(1)
Stocka-Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Stolba Katarzyna
(1)
Sutton Megan
(1)
Tarczyński Mariusz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Urban Andrzej
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Zdanowska Urszula
(1)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Święcicka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(3)
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Rehabilitacja medyczna
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bystrzyca (woj. lubelskie, pow. lubelski, gm. Wólka)
(1)
Górzno (woj. wielkopolskie, pow. leszczyński, gm. Krzemieniewo)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Autobiografia
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(13)
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To, co mi pomaga / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Ewa Święcicka]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 93 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
Na stronie tytułowej i okładce: Zgodne z nową podstawą programową MEN.
Seria książek opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. dla nauczycieli i terapeutów realizujących treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej.
Wydanie skoroszytowe.
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną" to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu "To, co mi pomaga". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje..
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia : organiczne zaburzenia mowy / redakcja naukowa prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski ; współpraca dr hab. Ewa Humieniuk. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, copyright 2021. - XX, [2], 532 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na stronie tytułowej błędna nazwa redaktora, nazwa właściwa: Ewa Humeniuk.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy. Książka została przygotowana przez interdyscyplinarny zespół autorów: neurochirurgów, neurologopedów, neuropsychologów, językoznawców, psychologów, neurologa, otolaryngologa foniatry i audiologa, fizjoterapeuty, stomatologa, pedagoga specjalnego oraz socjologa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [185]-192.
Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną [.]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. USPrzedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.
Wstęp áá7 * Rozdział I * Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym – * symptomatologia i etiologia á11 * Charakterystyka osób głęboko upośledzonych umysłowo á11 * Etiologia i sposoby diagnozowania upośledzenia umysłowego * w stopniu głębokim á19 * Rozdział II * Rewalidacja i edukacja uczniów * głęboko upośledzonych umysłowo á25 * Kształcenie ucznia z głęboką niepełnosprawnością intelektualną * w świetle przepisów prawnych á25 * Rewalidacja – pojęcie i zasady pracy rewalidacyjnej á28 * Strategie postępowania rewalidacyjno-wychowawczego á34 * Metody pracy z uczniem głęboko upośledzonym umysłowo á44 * Rozdział III * Metodologiczne podstawy badań á63 * Rozdział IV * Struktura organizacyjno-prawna zajęć * rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach * a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych * umysłowo á71 * Organizacja zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i jej wpływ na osiąganie różnych * rodzajów umiejętności przez osoby głęboko upośledzone á72 * Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a wyniki dotyczące * różnych dziedzin funkcjonowania osób z głębokim upośledzeniem * umysłowym á96 * Współpraca ze środowiskiem rodzinnym lub personelem * opiekuńczym placówek pobytu stałego 116 * Rozdział V * Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego * uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające * na efektywność prowadzonej edukacji 129 * Występowanie sprzężonych zaburzeń rozwojowych * i zachowań trudnych a rozwój społeczny i psychomotoryczny uczniów 130 * Objawy i przebieg chorób somatycznych * a rozwój funkcjonalny badanych osób 139 * Udział badanych uczniów we wcześniejszych formach usprawniania * rewalidacyjnego a ich umiejętności funkcjonalne 145 * Rozdział VI * Analiza indywidualnych przypadków 149 * Agata M. (ur. w 1999 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 149 * Tomasz Ch. (ur. w 1996 r.) – uczeń ośrodka pozarządowego 154 * Beata D. (ur. w 1986 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 160 * Sabina T. (ur. w 1982 r.) – mieszkanka domu pomocy społecznej 166 * Krzysztof G. (ur. w 1990 r.) – uczeń ośrodka pozarządowego 172 * Rozdział VII * Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. * Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 177 * Zakończenie 183
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16561 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej