Bednarek Józef
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bednarek Józef
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
Internet
(5)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Przestępstwo komputerowe
(3)
Edukacja medialna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Multimedia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego * Józef Bednarek * Wstęp * 1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych? * 1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej? * 1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne? * 1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne? * Wnioski * Bibliografia * 2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji * Dominika Urbańska-Galanciak * Wstęp * 2.1. Gry wideo - dobre i złe strony * 2.2. Edukacyjne walory gier wideo * 2.3. Czego uczą gry? * Wnioski * Bibliografia * 3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia * Renata Tomaszewska-Lipiec * Wstęp * 3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej * 3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem * 3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie * Wnioski * Bibliografia * 4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych * Sebastian Koczy * Wstęp * 4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych * 4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych * 4.3. Relacje człowiek - robot a wizja przyszłości * 4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się * 4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości * Wnioski * Bibliografia * 5. Uczeń w cyfrowej szkole - szanse i zagrożenia * Waldemar Grądzki * Wstęp * 5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych * 5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły * 5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci * Wnioski * Bibliografia * 6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy * Leszek Zakrzewski * Wstęp * 6.1. Komunikacja - Informacja - Wiedza * 6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy * 6.3. Wykluczenie cyfrowe * 6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli * Wnioski * Bibliografia * 7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych * Weronika Kowalska * Wstęp * 7.1. Kompetencje społeczne * 7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych * 7.3. Internet - komunikacja w sieci * Wnioski * Bibliografia * 8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej * Nataliya Woźniak * Wnioski * Bibliografia * 9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni - świat wirtualny w realiach second life * Przemysław Zapędowski * Wstęp * 9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi * 9.2. Wirtualne światy * 9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach * 9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty * Wnioski * Bibliografia * 10. "Media literacy" jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów * Marta Czerwiec * Wstęp * 10.1. Media a społeczeństwo * 10.2. Niebezpieczne treści * 10.3. Seks w mediach - jak o tym rozmawiać? * 10.4. Przedszkolak jako świadomy widz * Wnioski * Bibliografia * 11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne * Krzysztof Lewandowski * Wstęp * 11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives * 11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej * 11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców * 11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej * 11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych * Wnioski * Bibliografia * 12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej * Jacek Frentzel * Wstęp * 12.1. Kilka słów o społeczeństwie * 12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ * 12.3. Komunikacja interpersonalna - liczy się nie tylko treść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. - Warszawa : "Mikom", 2002. - 342 s. : il ; 24 cm.
(Szkoła, Dydaktyka, Zadania)
Książka, adresowana jest do wszystkich korzystających z mediów. Wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji.Zawiera ona dwie zasadnicze części.Pierwsza - teoretyczna podejmuje analizę najważniejszych koncepcje i inne kwestii wynikających z istoty kształcenia, zwłaszcza funkcji i zadań nauczania-uczenia się multimedialnego.Druga, stanowiąca swoisty poradnik, podejmuje podstawowe problemy związane ze stosowaniem mediów m.in. komputerów, Internetu, telewizji cyfrowej, telefonów komórkowych i ich przydatnością w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć dydaktycznych przez nauczycieli. Jej adresatami są również uczniowie (studenci) i dorośli, którzy mogą wzbogacać różnorodną wiedzę z najnowszych elektronicznych źródeł informacyjnych, jak również poszukiwać wielu informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni). Ponadto umieszczono w niej bogaty wykaz najnowszej bibliografii z zakresu kształcenia i mediów oraz liczne załączniki.Jest ona przeznaczona dla nauczycieli wszystkich przedmiotów (dyscyplin), jak również uczniów studentów, zwłaszcza studiów pedagogicznych, informatycznych informatycznych innych kierunków korzystających z najnowszych mediów nie tylko w kształceniu, ale i życiu codziennym, pracy zawodowej przy realizacji różnorodnych zadań.Józef Bednarek, autor wielu prac o tej tematyce, jest profesorem Katedry Dydaktyki i Pedeutologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 702, 494 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-409. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-409. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. - Wyd. 1 , dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 412 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 381-409. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą nowych niebezpiecznych zjawisk, zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Dlatego Autor poleca tę książkę szerokiemu gronu odbiorców, w szczególności rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom szkół różnych szczebli edukacji oraz specjalistom zajmującym się profilaktyką i terapią. Publikacja przydatna również będzie dla pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni humanistycznych i społecznych, a także studentów.
1. Nowe kompetencje nauczycieli w zakresie możliwości i niebezpieczeństw cyberprzestrzeni * Anna Andrzejewska * Wstęp * 1.1. Nowa rola nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości informatycznej * 1.2. Cyberprzestrzeń wyzwaniem dla współczesnego pedagoga * 1.3. Nowe kompetencje nauczyciela w obliczu rozwoju cyberprzestrzeni * Wnioski * Bibliografia * 2. Nowe obszary zagrożenia niepełnosprawnością i wykluczeniem osób 45+ w społeczeństwie wiedzy * Jakub Jerzy Czarkowski * Wstęp * 2.1. Coraz nowsze technologie, coraz starsze społeczeństwo * 2.2. Wiedza w gospodarce i społeczeństwie wiedzy * 2.3. Nowe obszary zagrożenia wykluczeniem * 2.4. Szanse, jakie tworzy nowa technologia * 2.5. Propozycja komplementarna * 2.6. Czy pozostaniemy sobą? * Wnioski * Bibliografia * 3. Współczesne uwarunkowania handlu ludźmi * Marek Cendrowski * Wstęp * 3.1. Początki handlu ludźmi * 3.2. Prawo a handel ludźmi * 3.3. Ściganie handlu ludźmi w Polsce * 3.4. Nowe oblicza handlu ludźmi * 3.5. Handel ludźmi w Polsce. Wybrane statystyki * 3.6. Handel ludźmi a Internet * 3.7. Handel ludźmi jako obszar przestępstw okołoegzystencjalnych * Wnioski * Bibliografia * 4. Ciemna strona sieci - zagrożenia internetowe oraz ich konsekwencje dla uczniów * Anna Wrona * Wstęp * 4.1. Istota zjawiska zagrożeń internetowych * 4.2. Przemoc w Internecie - zjawisko i przeciwdziałanie * 4.3. Pornografia internetowa zagrożeniem dla uczniów * 4.4. Seksting - upublicznianie nagich zdjęć * 4.5. Bezpieczeństwo w Internecie * Wnioski * Bibliografia * 5. "Kop" i "odlot" w wirtualnym świecie * Jarosław Korczak * Wstęp * 5.1. Charakter informacji na stronach WWW * 5.2. Leki a narkotyki * 5.3. Leki działające pobudzająco wykorzystywane jako legalna alternatywa dla amfetaminy i kokainy * 5.4. Leki na kaszel o działaniu otępiająco-halucynogennym wykorzystywane jako legalna alternatywa dla takich narkotyków, jak heroina, PCP czy LSD * 5.5. Przykłady najpopularniejszych leków na kaszel o działaniu dysocjano-euforyzującym, zawierających DXM * 5.6. Leki, narkotyki a Internet * Wnioski * Bibliografia * 6. Prawne aspekty cyberprzestępczości * Krzysztof Zimny * Wstęp * 6.1. Cyberprzestępczość w Internecie * 6.2. Cyberprzestępczość według Interpolu * 6.3. Cyberprzestępczość według Rady Europy * 6.4. Definicja cyberprzestępczości wg Unii Europejskiej * 6.5. Definicja cyberprzestępczości w polskim prawodawstwie * 6.6. Charakterystyka wybranych przestępstw i metod działania sprawców * 6.7. Cyberprzestępczość w statystykach polskich * 6.8. Ochrona prawna przed cyberprzestępczością w Polsce * Wnioski * Bibliografia * 7. Wolność słowa w świecie wirtualnym - wartość nadużywana * Dorota Marczuk, Kinga Kucała * Wstęp * 7.1. Obszary świata wirtualnego * 7.2. Wolność słowa jako wartość * 7.3. Internet i social media * 7.4. Postawa krytyczna wobec informacji zawartych w mediach * Wnioski * Bibliografia * 8. Bezpieczeństwo człowieka w społeczeństwie nadzorowanym * Piotr Krawczyk * Wstęp * 8.1. Społeczeństwo nadzorowane jako nieuchronna konsekwencja zmiany społecznej * 8.2. Technologie w służbie kontroli * 8.3. Zagrożenia dla prywatności w perspektywie pedagogicznej * Wnioski * Bibliografia * 9. Religijność człowieka jeszcze realna czy już wirtualna? * Mariusz Szymański, Erwin Jaworski * Wstęp * 9.1. Religia a religijność * 9.2. Religia w sieci a religia sieciowa * 9.3. Wirtualne wspólnoty religijne * 9.4. Wirtualne obrzędy religijne * Wnioski * Bibliografia * 10. Nowe wyzwania profilaktyki w kontekście zagrożeń dzieci i młodzieży * Ewa Krzyżak-Szymańska, Andrzej Szymański * Wstęp * 10.1. Istota działań profilaktycznych * 10.2. Nowe zagrożenia w środowisku dzieci i młodzieży * 10.3. Profilaktyka niebezpiecznego korzystania z Internetu i z komputera * 10.4. Zapobieganie negatywnemu wpływowi gier komputerowych na młodego odbiorcę * 10.5. Profilaktyka fonoholizmu wśród dzieci i młodzieży * 10.6. Nowy wymiar profilaktyki w społeczeństwie wiedzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17472 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. czes., ros.
Rewolucja informatyczna (informacyjno-komunikacyjna), nazywana "trzecią rewolucją przemysłową", zmieniła radykalnie komunikację międzyludzką. Wskutek gwałtownego rozwoju mediów elektronicznych, dynamicznej ekspansji technologiiinformacyjno-komunikacyjnych pojawiły się nowe możliwości wymiany informacji i porozumiewania się ludzi.Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu, mając świadomość nowych szans, wyzwań i zagrożeń komunikacji w świecie wirtualnym, zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowiskakademickich oraz innych instytucji Polski i innych krajów. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów komunikowania w wirtualnym świecie. Autorzy poszczególnych opracowań podejmują w nich wielowątkowe analizy zamieszczone w trzech częściach pracy. W części pierwszej przedstawiono wychowawczy kontekst wirtualnego komunikowania się. Kształcenie do bezpiecznego korzystania z mediów i cyberprzestrzeni to część druga. W trzeciej zaś scharakteryzowano empiryczne aspekty kształtowania postaw dzieci i młodzieży. W każdej z tych części jest po kilka lub kilkanaście opracowań.
CZĘŚĆ I * WYCHOWAWCZY KONTEKST WIRTUALNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ * Rozdział I * Pedagogiczne aspekty komunikowania w świecie wirtualnym (Andrzej Bałandynowicz) * Rozdział II * Środki masowego przekazu w procesie wychowania dzieci i młodzieży (ks. Jan Śledzianowski) * Rozdział III * Cywilizacja techniczna i pedagogia chrześcijańska (ks. Janusz Królikowski) * Rozdział IV * Media jako czynnik kształtowania osobowości (Henryk Budzeń) * Rozdział V * Podstawowe problemy etyczno-moralne społeczeństwa medialnego. Refleksja w świetle personalizmu etycznego Karola Wojtyły -- Jana Pawła II (ks. Mariusz Sztaba) * Rozdział VI * Komunikacja społeczna nauką XXI wieku (fakty i realia) (Józef Podgórecki, Aleksandra Dąbrowska) * Rozdział VII * Nowe media w życiu młodzieży w świetle badań licealistów z regionu radomskiego (Barbara * Borowska) * Rozdział VIII * Wpływ mediów na życie młodzieży licealnej (Kamila Tusznio) * Rozdział IX * Informacja jako czynnik współczesnej edukacji (Lech Hyb) * Rozdział X * Postawa młodzieży wobec mediów (Andrzej Słomka) * Rozdział XI * Internet wypełnieniem czasu wolnego młodzieży (Paulina Wieruszewska) * CZĘŚĆ II * KSZTAŁCENIE DO BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z MEDIÓW I CYBERPRZESTRZENI * Rozdział I * Internetowe zaspokajanie potrzeb przez obywateli online (Magdalena Nowacka) * Rozdział II * Religia a Internet (Tomasz Suś) * Rozdział III * Znaczenie Internetu w edukacji pokolenia sieci (Anita Karyń) * Rozdział IV * Nowoczesne technologie a komunikacja międzyludzka osób z niepełnosprawnością (Janusz Stanek) * Rozdział V * Wykorzystanie technologii informacyjnej w zarządzaniu wiedzą (Krystyna Korneta) * Rozdział VI * Efektívnosť a kvalita vyučovacieho procesu s použitím učebného textu (Ján Bajtoš, Iveta Kmecová) * Rozdział VII * Podpora informačno-komunikačných technológií pri realizácii mikrovyučovania (Ján Bajtoš, Renáta Orosová) * Rozdział VIII * Mikrovyučovanie ako progresívna edukačná technológia v príprave budúcich učiteľov (Ján Bajtoš,Patrícia Pišteková) * Rozdział IX * E-learning -- edukačná koncepcia informačnej spoločnosti (Ján Bajtoš) * Rozdział X * Sztuki audiowizualne w kontekście przemian kultury współczesnej (Janusz Plisiecki) * CZĘŚĆ III * EMPIRYCZNE ASPEKTY KSZTAŁTOWANIA POSTAW DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Rola forów internetowych w życiu dzieci i młodzieży (Anna Andrzejewska) * Rozdział II * Internet wobec nowych wyzwań -- w służbie ewangelizacji -- w świetle nauczania Jana Pawła II (Marzena Gralak) * Rozdział III * Aktywizacja seniorów w społeczeństwie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (Ryszard Błaszkiewicz) * Rozdział IV * Sztuka biologiczna, transgeniczna, telematyczna, robotyczna, czyli o karmieniu obiektów artystycznych i „klikaniu" w rzeczywistość (Anna Steliga) * Rozdział V * Naruszenie dóbr osobistych w Internecie. Zarys problematyki (Jan Plis) * Rozdział VI * ????????? ?????? ????????????? ??????????? ??? ?????????? ???????? ?????????- ???????????????? ?????? (Swjetłana Snapkowska) * Rozdział VII * Uczeń -- komputer -- książka -- wiedza (Jan Rajmund Paśko) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
CZĘŚĆ I * ZAGROŻENIA ŚWIATA WIRTUALNEGO * Rozdział I * Pedagogiczny wymiar cyberprzestępstw dzieci i młodzieży (Józef Bednarek) * Rozdział II * Dziecko w świecie rzeczywistym i wirtualnym (Anna Andrzejewska) * Rozdział III * Wychowawcze i demoralizujące czynniki związane z Internetem (Tadeusz Sakowicz) * Rozdział IV * Przemoc wirtualna, jej skutki i metody przeciwdziałania (Maria Kotomska) * Rozdział V * Potrzeba humanizmu w wirtualnym świecie - pedagogiczne dylematy (Rafał Czupryk) * Rozdział VI * Ciemna strona sieci (Eliza Mazur, Edyta Laurman- Jarząbek) * Rozdział VII * Siecioholizm, jako ukryta forma wirtualnego świata, destabilizacją funkcjonowania życia rodzinnego i społecznego w Polsce (Andrzej Kobiałka) * Rozdział VIII * Problem dozwolonego użytku w cyberprzestrzeni. Aspekty prawne i etyczne (Łukasz Fura) * Rozdział IX * Polityka Unii Europejskiej w zakresie cyberprzestępczości (Małgorzata Gruchoła) * Rozdział X * Cyberprzestępstwa - aktywność poznawcza czy przyjemność (Zdzisław Majchrzyk) * Rozdział XI * Negatywny wpływ mediów na rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Konstrukty osobiste jako świadectwo złożoności poznawczej człowieka w koncepcji J. Delia (Iwona Błaszczak) * Rozdział XII * Edukacja medialna i informatyczna wobec szans i zagrożeń świata wirtualnego (Grzegorz Kiedrowicz, Katarzyna Ziębakowska-Cecot) * Rozdział XIII * Kobieta w wirtualnej popkulturze - wyzwania i zagrożenia (Marta Wiszniowska-Majchrzyk) * CZĘŚĆ II * NIEBEZPIECZEŁSTWA GIER KOMPUTEROWYCH * Rozdział I * Rola gier komputerowych w życiu młodzieży (Grażyna Durka) * Rozdział II * Społeczny odbiór gier komputerowych (Alina Maria Basak) * Rozdział III * Znaczenie gier komputerowych w rozwoju dziecka na progu szkoły (Wanda Grelowska) * CZĘŚĆ III * CYBERPRZEMOC - NOWYM ZAGROŻENIEM DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Przemoc i agresja w świecie nowoczesnych mediów (Renata Kowal) * Rozdział II * Agresja elektroniczna w ocenie uczniów Liceum Plastycznego w Płocku (Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska) * Rozdział III * Cyberprzemoc wśród nieletnich. Aspekt teoretyczny i empiryczny (Małgorzata Kołecka) * CZĘŚĆ IV * PATOLOGIE SPOŁECZNE W SIECI * Rozdział I * Patologie i zagrożenia w świecie wirtualnym (Sylwester Bębas) * Rozdział II * Cyberstalking. Podstawowe problemy prawnokarnej ochrony (Jerzy Plis) * Rozdział III * Cyberseks + wirtualny świat, prawdziwe cierpienie (Ks. Grzegorz Kudlak) * Rozdział IV * Dziecko w obliczu patologii świata wirtualnego (Antoni Kasprzycki) * Rozdział V * Śmierć w sieci. Modelowanie zachowań agresywnych w grach komputerowych i sieciowych (Mariusz Jędrzejko) * Rozdział VI * Elektroniczne uzależnienia współczesnej młodzieży (Janusz Ropski) * Rozdział VII * Edukacja e+learningowa w warunkach izolacji penitencjarnej (Krzysztof Linowski) * Rozdział VIII * Rola telewizji w zapobieganiu patologii społecznej. Granice autonomii i profesjonalnej ingerencji w emisję programów telewizyjnych, w opiniach studentów pedagogiki (Dorota Pstrąg, Józef Rejman) * Rozdział IX * Fonoholizm jako nowe uzależnienie wśród nastolatków (Irena Motow) * Rozdział X * Realizacja technologii edukacyjnych jako jeden ze sposobów poprzedzenia uzależnienia od czynników psychoaktywnych (Oleksandra Jankowycz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16942 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej