Kompetencje kluczowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Uszyńska-Jarmoc Janina
(3)
Allen David (1945- )
(2)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Chybicka Anna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hall Brandon (1951- )
(1)
Holiday Ryan
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Waśko Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(5201)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3826)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2947)
Kompetencje kluczowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2512)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1601)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1396)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1362)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(992)
Sekrety rodzinne
(929)
Wybory życiowe
(928)
Policjanci
(907)
Żydzi
(891)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(819)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(468)
Przyroda
(460)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Ludzie bogaci
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(417)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Getting things done czyli Sztuka bezstresowej efektywności : bestseller Davida Allena / [tłumaczenie Zbigniew Waśko]. - Wydanie 2. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 424 strony : ilustracje ; 21 cm + 1 płyta (CD-MP3) (14 godz. 46 min).
(Onepress Power)
Tłumaczenie z wykorzystaniem fragmentów książki "Getting things done, czyli sztuka bezstresowej efektywności" w tłumaczeniu Marcina Kapeli.
Na okładce: Całkiem nowe wydanie.
Indeks.
Całkiem nowe wydanie!Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres!Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany.Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do "gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów". I oczywiście do Ciebie!Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu — efekty nie dadzą na siebie czekać!Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The Getting Things Done workbook : 10 moves to stress-free productivity.
Efektywność stała się bardzo ważna. Wymagamy jej od siebie i innych. Bycie produktywnym nie jest jednak łatwe. W natłoku zadań, newsów, e-maili i innych rozpraszaczy uwagi trudno o właściwe zarządzanie czasem, dokonywanie odpowiednich wyborów i konsekwentne realizowanie wyznaczonych celów, a skutkiem popełnionych błędów, poza niepowodzeniem, jest narastający stres i poczucie przytłoczenia. Na szczęście tak być nie musi. Dzięki metodzie Getting Things Done wykonasz wszystkie ważne zadania, zwiększysz swoją kreatywność, a dodatkowo odzyskasz spokój i radość z życia.To wyjątkowo przystępny podręcznik praktycznego stosowania metody GTD. Wyjaśniono tu wszystkie potrzebne zasady i prawidła oraz wskazano cele do osiągnięcia na poszczególnych etapach. W każdym rozdziale przedstawiono wyzwanie, z którym musisz się uporać, techniki pracy, szereg porad, a także nieco bardziej szczegółowe wskazówki. Dowiesz się również, jak monitorować swoje postępy. Podręcznik zawiera łatwe do przyswojenia zagadnienia, z którymi można zapoznać się w niemal dowolnej kolejności. Został przygotowany tak, aby stanowić możliwie jak najprzydatniejszy zestaw instrukcji, z którego skorzystają zarówno doświadczeni praktycy GTD, jak i osoby początkujące. Przekonaj się, jak bardzo satysfakcjonująca jest osobista efektywność!W tej książce:praktyczne podstawy metody GTD i 10 działań GTDdokładny opis 10 działaństosowanie zasady 2 minut oraz list GTDprzeglądy dzienne i tygodniowe oraz ich znaczenietechniki przydatnej samooceny i śledzenia postępówO autorachDavid Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii.Dr Brandon Hall - specjalizuje się w nauczaniu, jak osiągać ambitne cele osobiste. Uczestniczy w konferencjach na całym świecie. Pracował z takimi firmami jak IBM, Apple, GE, Cisco, Microsoft, a także z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Do zastosowania: w pracy z grupą, w coachingu, w biznesie.
Bibliografia na stronach 197-198.
Jak uwolnić mózg od sztampowego myślenia i skierować go na całkiem nowe tory? Co pobudza umysł do kreatywności? W jaki sposób zmotywować grupę do twórczej i nieszablonowej pracy nad problemem? Czy trudno jest wyzwolić w ludziach potencjał kreatywności? Jak tworzyć, wdrażać i oceniać innowacje?Na te i wiele innych pytań odpowiada dr Aneta Chybicka w książce Outside the box. To poradnik napisany przez praktyka dla praktyków. Zawiera wiele studiów przypadku opisujących realne sytuacje biznesowe, dzięki czemu łatwo jest przełożyć zawartą w nim wiedzę na rzeczywiste potrzeby zawodowe.Książka pomaga rozwinąć jedną z najbardziej potrzebnych współcześnie kompetencji, jaką jest kreatywność. Jest źródłem nie tylko wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznych umiejętności stosowania technik twórczego myślenia w pracy indywidualnej i grupowej. Pokazuje, jak pobudzać do zmian oraz jak kreować i wdrażać zmiany. Pomoże ci pokierować pracą grupy w taki sposób, aby dojść do nowego i użytecznego rozwiązania problemu. Lektura poradnika przygotuje cię do poprowadzenia pracy twórczej z innymi.Dzięki tej książce poznasz:Ľ reguły kreatywnego myślenia,Ľ narzędzia do wdrożenia reguł twórczego myślenia w zespole,Ľ metody rozwijania kreatywności,Ľ gotowe scenariusze do wykorzystania w pracy,Ľ techniki oceniania pomysłów,Ľ zasady komunikacji pobudzającej innowacyjność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The obstacle is the way : the timeless art of turning trials into triumph.
Bibliografia na stronach 201-207.
Pokonywanie przeszkód, które stają nam na drodze, bywa frustrujące. Jeśli przeszkody są duże, nasze cele oddalają się z prędkością światła i na zawsze pozostają w sferze marzeń. Ta zasada nie dotyczy jednak wszystkich — istnieją ludzie, dla których przeszkody są częścią drogi umożliwiającej realizację celów. Potrafią oni zmienić perspektywę, trafnie określić rodzaj trudności, z jaką mają do czynienia, i wyciągnąć wnioski na przyszłość. To pozwala im obrócić dowolną przeszkodę w sukces.O takich ludziach i sposobach ich działania opowiada ta książka. Znajdziesz w niej zbiorową mądrość, opartą na zasadach starożytnych stoików. Pomoże Ci ona pokonać różne przeszkody: mentalne, fizyczne, emocjonalne, a także pozorne. Dowiesz się z niej, jak pokonać dowolną blokadę, w pełni wykorzystać swoje atuty i zmienić wiele negatywnych sytuacji, w których się znajdziesz, w pozytywne — albo przynajmniej znaleźć w nich jakieś dobre strony. Uwierz, że każde niepowodzenie da się przekształcić w sukces. Zdyscyplinuj postrzeganie, działanie i wolę Uświadom sobie swoją moc i trzymaj nerwy na wodzy Kontroluj emocje, ćwicz obiektywizm, zmień perspektywę Żyj tu i teraz, myśl inaczej, szukaj okazji Przygotuj się do działania — i działaj Naucz się wytrwałości, podejmuj próby i realizuj proces Rób dobrze to, co do Ciebie należy Pamiętaj, że dobre jest to, co działa Użyj przeszkody przeciwko niej samej Ukierunkuj swoją energię i przejdź do ofensywy Zbuduj wewnętrzną cytadelę Przewiduj, akceptuj to, co się dzieje, i medytuj nad śmiertelnością Naucz się sztuki przyzwolenia i samozaparcia Przygotuj się, żeby zacząć od nowaNawet najcięższe próby możesz zmienić w największe triumfy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 386 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 383-386.
Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się? Dlaczego uczniowie się (nie) uczą? Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów? Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 217.
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami.Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Rozdział 1. Charakter i tożsamość, kształtowane w relacji do ja i w grupie rówieśniczej przez gry i zabawy * Zabawa nr 1. SZCZĘŚLIWY RZUT * Zabawa nr 2. PALETA MOŻLIWOŚCI * Zabawa nr 3. PUZZLE PRZYJAŹNI * Zabawa nr 4. ZAMIANA * Zabawa nr 5. LIKE * Zabawa nr 6. POKOCHAĆ SIEBIE PRAWDZIWIE * Zabawa nr 7. KIJ I MARCHEWKA * Zabawa nr 8. PONIEDZIAŁKOWA REWOLUCJA * Zabawa nr 9. SMAK ZWYCIĘSTWA * Zabawa nr 10. NIETYPOWA SYTUACJA * Rozdział 2. Projekty rozwijające kluczowe kompetencje społeczne, poznawcze, emocjonalne * Zabawa nr 1. WORECZKI PEŁNE MIŁOŚCI * Zabawa nr 2. DROGA DO CELU * Zabawa nr 3. POZA HORYZONT * Zabawa nr 4. WIRUS * Zabawa nr 5. ZOSTAŁ WŁASNYM PREZES * Zabawa nr 6. WIO LEOKADIO * Zabawa nr 7. OGRODNIK * Zabawa nr 8. PO NITCE DO KŁĘBKA * Zabawa nr 9. SCHODY, SCHODY, SCHODY * Zabawa nr 10. TABLICA CHWAŁY * Rozdział 3. Zabawy i gry kompensacyjne dla dzieci i młodzieży z deficytami rozwojowymi * Zabawa nr 1. KONCERT Z POCZUCIEM HUMORU * Zabawa nr 2. ZACZAROWANA SKAŁA * Zabawa nr 3. SOKOLE OKO * Zabawa nr 4. TYGRYS POD ŁAWKĄ * Zabawa nr 5. KONCENTRACJA NA CELU * Zabawa nr 6. GWIAZDKA Z NIEBA * Zabawa nr 7. SZACUNEK * Zabawa nr 8. WODOSPAD * Zabawa nr 9. FIGURY Z CHARAKTEREM * Zabawa nr 10. WIDZĘ, SŁYSZĘ I CZUJĘ MUZYKĘ * Rozdział 4. Projekty kształtujące świadomość i odpowiedzialność dzieci i młodzieży związane ze współczesnymi zagrożeniami * Zabawa nr 1. WIRTUALNA NIESPODZIANKA * Zabawa nr 2. UCZTA * Zabawa nr 3. SMS-OWY WIRTUOZ * Zabawa nr 4. PAJĘCZA SIEĆ * Zabawa nr 5. OSOBISTY HERB * Zabawa nr 6. FIKCYJNA GRA SŁÓW * Zabawa nr 7. 100-letni NASTOLATEK * Zabawa nr 8. KTO PYTA NIE BŁĄDZI, KTO ODPOWIADA MA KŁOPOTY * Zabawa nr 9. ZDJĘCIE – OBRAZ KREOWANY ROZSĄDKIEM * Zabawa nr 10. PANTOMIMA INFORMATYCZNA * Rozdział 5. Scenariusze zajęć do indywidualnej pracy z dzieckiem * Zabawa nr 1. LUSTERECZKO POWIEDZ PRZECIE… * Zabawa nr 2. BRZYDKIE KACZĄTKO… * Zabawa nr 3. MOJE MIEJSCE W ŚWIECIE * Zabawa nr 4. MYŚLĘ, WIĘC JESTEM, BIJĘ WIĘC MNIE NIE MA * Zabawa nr 5. KATHARSIS * Zabawa nr 6. WZIĄĆ BYKA ZA ROGI * Zabawa nr 7. WIRTUALNA TOŻSAMOŚĆ * Zabawa nr 8. POMÓŻ FRANKOWI * Zabawa nr 9. CZASEM DOBRY CZASEM ZŁY, PO PROSTU NORMALNY * Zabawa nr 10. JESTEM SOBĄ I JESTEM Z TEGO DUMNY * Rozdział 6. Zabawy dla rodziców * Zabawa nr 1. UKRYTY SKARB * Zabawa nr 2. DOMOWY TOR PRZESZKÓD * Zabawa nr 3. SKLONOWANE ŻYCIE * Zabawa nr 4. PALUSZEK I GŁÓWKA * Zabawa nr 5. POWIEDZ MI JAK MNIE KOCHASZ * Zabawa nr 6. POZNAJMY SIĘ… * Zabawa nr 7. ETYKIETA * Zabawa nr 8. W KRZYWYM ZWIERCIADLE * Zabawa nr 9. ŚWIAT PRZEŻYĆ DZIECKA * Zabawa nr 10. ŚRUBKOWY ŚWIAT TATY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17715 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej drugą z serii książek (pierwsza to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w praktyczną problematykę kompetencji kluczowych. Czytelnik poznaje wiele rozwiązań praktycznych realizowanych już od przedszkola, jak również sprawdzone sposoby organizowania pracy i nowe spojrzenia na metody i możliwości edukacyjne kształtujące rozwój kompetencji kluczowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.W publikacji, będącej pierwszą z serii książek (druga to ?Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna?) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w teoretyczną i metodologiczną problematykę badań kompetencji kluczowych uczniów. Opisywane analizy dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe. Prezentowana publikacja jest wynikiem zaproszenia do dyskusji wielu pedagogów i psychologów z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Jest ważnym głosem w dyskusji nad rozwojem kompetencji w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-257.
Cechy współczesnego świata i wyzwania stojące przed edukacją początkową dziecka zrodziły pomysł napisania tej książki. Powstała z myślą o studentach - przyszłych nauczycielach, a także nauczycielach już pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą być coraz lepiej przygotowani do krytycznej refleksji nad współczesną edukacją, a jednocześnie sprostać jej aktualnym wyzwaniom. Przedmiotem tej monografii są wybrane problemy rozwijania kompetencji kluczowych w procesie edukacji elementarnej - w przedszkolu i szkole.Zamiarem autorów jest ukazanie czytelnikom istoty kompetencji kluczowych, warunków i możliwości ich rozwijania w pracy z dzieckiem. Przedstawiono autorskie rozwiązania organizacyjne i programowe w edukacji początkowej - nowatorskie w odniesieniu nie tylko do treści, ale także do form i metod pracy z dziećmi w sferze rozwijania kompetencji kluczowych. Zmiana w podejściu do metod realizacji treści edukacji początkowej wyraża się w przyjęciu postulatów psychologii i pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego.Książka składa się z trzech części. W pierwszej, która ma charakter teoretyczny, omówiono źródła, konteksty oraz warunki i sposoby stymulowania rozwoju poszczególnych składników kompetencji kluczowych. Metody stosowane przez nauczyciela w procesie stymulowania rozwoju kompetencji kluczowych osadzono we współczesnych teoriach edukacyjnych. Zaakcentowano szczególną rolę kompetencji uczenia się w procesie nabywania wszystkich pozostałych kompetencji kluczowych.W części drugiej przedstawiono określone przez Parlament Europejski kompetencje kluczowe, odnosząc je do oczekiwanej wiedzy, umiejętności i postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym. Implikacje praktyczne omówione w tej części wynikają z podstawowych założeń pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. W kolejnych rozdziałach, które poświęcone są poszczególnym kompetencjom kluczowym, uwzględniono podobne perspektywy analizy...W części trzeciej wskazano wybrane aspekty działalności edukacyjnej wpierającej rozwój kompetencji kluczowych, w tym podkreślono szczególnie rolę nauczyciela i budowania przez niego pozytywnych relacji z uczniami.
Część I * Kompetencje kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe życie * Rozdział 1 * Istota i rodzaje kompetencji kluczowych (Barbara Dudel)á * Rozdział 2 * Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych * (Małgorzata Głoskowska-Sołdatow)á* Rozdział 3 * Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych (Janina Uszyńska-Jarmoc)á* Część II * Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole * Rozdział 4 * Porozumiewanie się w języku ojczystym * (Małgorzata Głoskowska-Sołdatow)á* Rozdział 5 * Porozumiewanie się w językach obcych (Grażyna Erenc-Grygoruk)á* Rozdział 6 * Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych * (Barbara Dudel, Jolanta Szada-Borzyszkowska)á * Rozdział 7 * Kompetencje informatyczne (Elżbieta Hałaburda)á* Rozdział 8 * Kompetencja uczenia się (Janina Uszyńska-Jarmoc)á* Rozdział 9 * Kompetencje społeczne i obywatelskie (Anna Kienig)á* Rozdział 10 * Inicjatywność i przedsiębiorczość (Emilia Jakubowska)á* Rozdział 11 * Świadomość i ekspresja kulturalna (Zofia Redlarska)á* Rozdział 12 * Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczną (Katarzyna Nadachewicz)á* Część III * Nauczyciel XXI wieku – wybrane aspekty działalności edukacyjnej * Rozdział 13 * Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka (Elżbieta Jaszczyszyn)á* Rozdział 14 * Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (Jolanta Szada-Borzyszkowska)á á
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16775 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej