Etyka zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Ishiguro Kazuo (1954- )
(2)
Rybicki Jan (tłumacz)
(2)
Aleksandrowicz Jerzy W. (1936- )
(1)
Arnold Thomas (1985- )
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Kierownik
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Magister
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Pomoc apteczna
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Stażysta
(1)
Arnold Thomas (1985- ). Techniczka
(1)
Bomba Jacek (1941- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Fenton George (1949- )
(1)
Filipiak Maja
(1)
Goryńska-Bittner Barbara
(1)
Gorzelak Konrad (psycholog)
(1)
Gruba Agnieszka
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Helios Joanna
(1)
Ignatowski Grzegorz (1960- )
(1)
Itrich-Drabarek Jolanta
(1)
Jabłoński Mariusz (prawo)
(1)
Jedlecka Wioletta
(1)
Johns Dave
(1)
Jordan Jack
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kulesza Michał
(1)
Laverty Paul (1957- )
(1)
Loach Ken (1936- )
(1)
Madejski Radosław
(1)
Michalik Mieczysław (1927- )
(1)
Myśliwiec Grzegorz (1955- )
(1)
Neale Stephen
(1)
Niziołek Magdalena
(1)
Nowacki Józef (1923-2005)
(1)
Nowak Anna
(1)
Ochman Piotr
(1)
Phillips Judith Eleri
(1)
Ryan Robbie
(1)
Spencer-Arnell Lisa
(1)
Squires Hayley (1988- )
(1)
Stanek Aleksandra
(1)
Stępień Jerzy (etyka zawodowa)
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Tobor Zygmunt
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wilczyński Jan Zygmunt (1891-1970)
(1)
Wilson Liz
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Węgrzyn Justyna
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zatoński Maciej D
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Psycholodzy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radcy prawni
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(3)
Literatura polska
(2)
Film angielski
(1)
Film belgijski
(1)
Film francuski
(1)
Temat
Kobieta
(5202)
Rodzina
(4008)
Przyjaźń
(3826)
Miłość
(3252)
Tajemnica
(2947)
Etyka zawodowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2933)
Relacje międzyludzkie
(2512)
Zabójstwo
(2168)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1728)
Zwierzęta
(1602)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1397)
Nastolatki
(1375)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1013)
Chłopcy
(996)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Sekrety rodzinne
(929)
Wybory życiowe
(929)
Policjanci
(907)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(878)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(678)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(649)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(472)
Seryjni zabójcy
(469)
Przyroda
(460)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Ludzie bogaci
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(418)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film fabularny
(1)
Kazusy
(1)
Kryminał
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Synteza
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Substancja czynna / Thomas Arnold. - Czerwionka-Leszczyny : Wydawnictwo Vectra, 2020. - 391 stron ; 20 cm.
Na książće wyłącznie pseudonim autora, nazwa właściwa: Arnold Płaczek.
Zawiera: Stażysta ; Techniczka ; Magister ; Kierownik ; Pomoc apteczna.
Książka dostępna również jako e-book.
"Substancja czynna" to zbiór opowiadań kryminalno-obyczajowych, głęboko zakorzenionych w realiach polskiego rynku farmaceutycznego. Jak bardzo przesuniesz granice, aby odnieść sukces? Co zrobisz, jeśli zostaniesz postawiony pod ścianą? Ile potrafisz znieść? Pięć historii odnoszących się do pięciu stanowisk w aptece nie tylko obrazuje życie pracowników poza pierwszym stołem, ale również dosadnie, a często także brutalnie odpowiada na pytania, co by było, gdyby etyka zawodowa i zdrowy rozsądek przegrały walkę z ludzkimi żądzami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 597-621. Indeksy.
Etyka zawodu psychologa. Wydanie nowe to poszerzony i zaktualizowany podręcznik porządkujący wiedzę z zakresu etycznych aspektów działalności psychologa: prowadzącego działalność badawczą, naukową oraz dydaktyczną. Autorzy omówili standardy postępowania wobec osób badanych, etyczne aspekty najbardziej kontrowersyjnych eksperymentów w historii psychologii oraz powinności psychologa jako członka społeczności naukowej. W tej części Czytelnik znajdzie także informacje dotyczące zasad nauczania etyki zawodu psychologa oraz etycznych aspektów nauczania psychologii i prowadzenia szkoleń dla przedstawicieli innych profesji prowadzącego działalność praktyczną jako diagnosta. W podręczniku zawarto informacje na temat standardów prowadzenia diagnozy, ochrony dokumentacji i stosowania testów psychologicznych oraz formułowania opinii i orzeczeń udzielającego pomocy psychologicznej. Autorzy uporządkowali standardy udzielania pomocy psychologicznej (także osobom chorym, w podeszłym wieku oraz niepełnoletnim), dylematy etyczne w pracy psychologa sądowego oraz zasady, jakimi powinien się kierować psycholog wypowiadający się w środkach masowego przekazu.Najważniejszą zmianą wprowadzoną w nowym wydaniu jest dodatkowa część podręcznika - pierwsze w Polsce opracowanie prezentujące opisy przypadków naruszenia przez psychologów standardów etycznych. Wszystkie case studies pochodzą z wieloletniej praktyki dr Zuzanny Toeplitz (przewodniczącej Sądu Koleżeńskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego I Instancji) oraz dr Małgorzaty Toeplitz-Winiewskiej (przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego).Przygotowując ten podręcznik, myśleliśmy o tym, aby mógł być on użyteczny jako pomoc dydaktyczna zarówno na zajęciach z etyki zawodu psychologa, jak i na zajęciach kształtujących wiedzę i umiejętności w zakresie metodologii badań psychologicznych, diagnostyki psychologicznej, pomocy psychologicznej czy działalności nauczycielskiej i ekspertalnej. Ponadto uznaliśmy, że w podręczniku etyki zawodu psychologa nie można pominąć ważnych zagadnień z podstaw etyki jako takiej. To na tym fundamencie można budować szczegółowe zalecenia odnoszące się do rozwiązań etycznie poprawnych w różnych sferach działalności zawodowej psychologa.Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18947 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
Bibliogr. i bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Grzegorza Grzybka strony 151-163 i bibliografia strony 133-151.
Streszczenie angielskie. Spis treści także angielski.
Część pierwsza * PODSTAWY ETYKI ZAWODOWEJ * Rozdział pierwszy * Etyka a etyka pracy * 1. Etyka a etyka rozwoju * 2. Natura pracy a praca jako wartość * 3. Etyka pracy a etyka zawodowa * Rozdział drugi * Etyka zawodowa jako etyka stosowana * 1. W poszukiwaniu podstaw teoretycznych etyki zawodowej * 2. Utylitaryzm a etyka zawodowa * 3. Rozwój etyk stosowanych a zasady konstruowania etyk zawodowych * * * Część druga * ETYKI ZAWODOWE – PRZYKŁADY REALIZACJI * Rozdział trzeci * Etos nauczyciela * 1. Specyfika pracy naukowej i nauczyciela akademickiego * 2. Mądrość, prawda a pasja naukowa * 3. Kodeksy etyczne, zagrożenia moralne w pracy akademickiej a etos * Rozdział czwarty * Etos wychowawcy * 1. Natura pracy wychowawczej * 2. Godność osoby jako podstawa relacji wychowawca – wychowanek * 3. Etos wychowawcy * Rozdział piąty * Etos pracownika socjalnego * 1. Społeczny wymiar pracy socjalnej * 2. Wolność jako przestrzeń pomocy społecznej * 3. Normy i zasady w pracy socjalnej * Zakończenie * Bibliografia * Abstrakt
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aplikacja radcowska : etyka zawodu radcy prawnego / Joanna Helios, Wioletta Jedlecka, Piotr Ochman. - Stan prawny na 10 sierpnia 2022 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 321, [2] strony ; 21 cm.
(Aplikacje Prawnicze)
Na okładce: Kolokwium ustne.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 319-[323].
Książka dostępna także jako e-book.
Publikacja zawiera odpowiedzi na pytania obowiązujące na kolokwium ustnym z etyki radcy prawnego, zasad wykonywania zawodu oraz organizacji i funkcjonowania samorządu radców. Kazusy zostały opracowane w odniesieniu do regulacji wynikających z: Ľ ustawy o radcach prawnych, Ľ Kodeksu Etyki Radcy Prawnego, Ľ Zbioru Stanowisk Komisji Etyki i Wykonywania Zawodu, Ľ regulaminu wykonywania zawodu radcy prawnego, Ľ innych istotnych dla poruszanej materii aktów prawnych. Książka będzie pomocna w poszukiwaniu własnych odpowiedzi na niełatwe i kontrowersyjne pytania pojawiające się w związku z wykonywaniem tego niezwykle ważnego zawodu prawniczego.
Wykaz skrótów * Wstęp * Część I * ETYKA RADCY PRAWNEGO * Kazus 1 * Dochodzenie wynagrodzenia od klienta na drodze sądowej * a tajemnica zawodowa * Kazus 2 * Wykorzystanie informacji i dokumentów klienta * w postępowaniu sądowym przeciwko klientowi * Kazus 3 * Tajemnica negocjacji, w których radca prawny nie brał * udziału * Kazus 4 * Dowód z korespondencji elektronicznej zawierającej * ustalenia ugodowe * Kazus 5 * Informowanie o wykonywaniu zawodu w przedsiębiorstwie * byłego klienta * Kazus 6 * Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem podmiotów * trzecich * Kazus 7 * Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem portalu * społecznościowego * Kazus 8 * Reklama działalności na mapie informacyjnej i telebimie * Kazus 9 * Podział kosztów zastępstwa procesowego z klientem * Kazus 10 * Wynagrodzenie pro bono a wynagrodzenie za pomyślny * wynik sprawy * Kazus 11 * Dodatkowe wynagrodzenie za pomyślny wynik sprawy * Kazus 12 * Stosowanie przez byłego pracodawcę zasad rozliczeń * kosztów zastępstwa prawnego * Kazus 13 * Wspólne opinie a niezależność i samodzielność zawodu * radcy prawnego * Kazus 14 * Używanie tytułu zawodowego na portalu społecznościowym * przez radcę prawnego niewykonującego zawodu * Kazus 15 * Korzystanie z wizytówek przez aplikantów radcowskich * Kazus 16 * Wyznaczenie tymczasowego pełnomocnika a specjalizacja * radcy prawnego * Kazus 17 * Zakres obowiązków radcy prawnego świadczącego pomoc * prawną dla spółdzielni * Kazus 18 * Łączenie zawodu radcy prawnego z funkcją prezesa zarządu * spółki z ograniczoną odpowiedzialnością * Kazus 19 * Informowanie o wykonywaniu zawodu na stroju * kolarskim * Kazus 20 * Funkcja mediatora w Centrum Mediacji przy KNF * a reprezentowanie klientów indywidualnych w sporach * frankowych * Kazus 21 * Zakres obowiązków radcy prawnego świadczącego pomoc * prawną dla Powiatowego Urzędu Pracy oraz powiatu * Kazus 22 * Obowiązki radcy prawnego w przypadku reprezentowania * klienta w sporze z adwokatem * Kazus 23 * Świadczenie obsługi prawnej byłemu p.o. dyrektora * podmiotu leczniczego w sporze przeciwko tej jednostce * Kazus 24 * Świadczenie pomocy prawnej dla spółek grupy kapitałowej * Kazus 25 * Reprezentowanie klientów w sporach przeciwko podmiotowi * leczniczemu obsługiwanemu przez radcę prawnego * Kazus 26 * Reprezentowanie pracodawcy w sporze przeciwko radcy * prawnemu zatrudnionemu w tym samym podmiocie * Kazus 27 * Obowiązek wyłączenia się od prowadzenia spraw w organie * administracji publicznej * Kazus 28 * Reprezentacja stron przeciwnych przez radców prawnych * z jednej kancelarii * Kazus 29 * Świadczenie pomocy prawnej na rzecz gminy oraz spółki * komunalnej * Kazus 30 * Prowadzenie kancelarii radcy prawnego a świadczenie * usług w zakresie ochrony danych osobowych * Kazus 31 * Wynajem powierzchni biurowych przez kancelarię radców * prawnych * Kazus 32 * Przeprowadzenie szkolenia a udzielenie pomocy prawnej * stronie przeciwnej * Kazus 33 * Obowiązek zatrudnionego radcy prawnego wydania opinii * o innym radcy prawnym * Kazus 34 * Przekazanie informacji dotyczących planów klienta innemu * klientowi * Kazus 35 * Łączenie funkcji członka rady nadzorczej i świadczenia * pomocy prawnej na rzecz spółki * Kazus 36 * Sprzeczność interesów a udzielenie pełnomocnictwa * substytucyjnego * Kazus 37 * Pełnomocnik pokrzywdzonego w sprawie karnej * a przesłuchanie w charakterze świadka * Kazus 38 * Świadczenie pomocy prawnej na rzecz gminy a wyznaczenie * do prowadzenia sprawy z urzędu przeciwko niej * Kazus 39 * Zlecenie prowadzenia sprawy a zatrudnienie małżonka * radcy prawnego w jednostce samorządu terytorialnego * Kazus 40 * Kontynuacja świadczenia pomocy prawnej po zamknięciu * kancelarii * Kazus 41 * Miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe a koszty zastępstwa * prawnego * Kazus 42 * Dbałość o godność zawodu w życiu prywatnym * Kazus 43 * Wpływ zachowania radcy prawnego przed wpisem na listę * Kazus 44 * Świadczenie pomocy prawnej na rzecz partnerów * biznesowych klienta * Kazus 45 * Łączenie funkcji inspektora ds. zamówień publicznych * i radcy prawnego u jednego pracodawcy * Kazus 46 * Dopuszczalność prowadzenia nieprawniczej działalności * gospodarczej przez radcę prawnego wykonującego zawód * w ramach stosunku pracy * Kazus 47 * Świadczenie pomocy prawnej na rzecz spółek * holdingowych * Kazus 48 * Przekazanie klientowi danych finansowych radcy * prawnego * Kazus 49 * Udzielenie audytorowi informacji na temat toczących się * spraw sądowych klienta * Kazus 50 * Zadawanie pytań świadkowi - radcy prawnemu co do * okoliczności objętych tajemnicą zawodową * Kazus 51 * Dopuszczalność złożenia NIK wyjaśnień w zakresie * regulacji umownych tworzonych przez radcę prawnego * w związku z kontrolą klienta * Część II * ZASADY WYKONYWANIA ZAWODU RADCY PRAWNEGO * Kazus 1 * Zakres czasowy obowiązywania tajemnicy zawodowej * aplikanta radcowskiego * Kazus 2 * Obowiązek przedłożenia w ramach kontroli skarbowej * dokumentów finansowych radcy prawnego * Kazus 3 * Świadczenie pomocy prawnej on-line * Kazus 4 * Tajemnica zawodowa a zeznania na okoliczność * ustaleń dokonywanych z klientem w procesie * odszkodowawczym * Kazus 5 * Tajemnica obrończa a zeznania radcy prawnego w sprawie * o podział majątku * Kazus 6 * Wykorzystanie w procesie karnym nagrań rozmowy * telefonicznej obrońcy z klientem * Kazus 7 * Zwolnienie radcy prawnego z tajemnicy zawodowej * lub obrończej przez sejmową komisję śledczą oraz * komisję do spraw usuwania skutków prawnych decyzji * reprywatyzacyjnych * Kazus 8 * Obowiązki radcy prawnego w związku z zawarciem umowy * z klientem * Kazus 9 * Dokumentacja i korespondencja radcy prawnego a kontrola * dokonywana przez pracodawcę * Kazus 10 * Obowiązek zachowania tajemnicy przez aplikanta * radcowskiego * Kazus 11 * Ujawnienie tajemnicy zawodowej przez radcę prawnego, * przeciwko któremu toczy się postępowanie wyjaśniające * lub dyscyplinarne * Kazus 12 * Przeszukanie kancelarii w związku ze sprawą klienta * Kazus 13 * Fakty i twierdzenia strony wyrażone w piśmie procesowym * a tajemnica zawodowa * Kazus 14 * Zwolnienie z tajemnicy zawodowej przez sędziego * mianowanego przez "neo-KRS" * Kazus 15 * Obowiązek informowania o stanie sprawy klienta zakładu * ubezpieczeń * Kazus 16 * Zasady organizacji wideokonferencji przez radcę * prawnego * Kazus 17 * Dodatkowe wynagrodzenie z tytułu kosztów zastępstwa * procesowego po ustaniu stosunku pracy w państwowej * jednostce budżetowej * Kazus 18 * Porozumienie z klientem o podziale kosztów zastępstwa * procesowego a żądanie zasądzenia kosztów w pełnej * wysokości * Kazus 19 * Dodatkowe wynagrodzenie radcy prawnego w przypadku * występowania w postępowaniu odwoławczym przed * Krajową Izbą Odwoławczą * Kazus 20 * Dopuszczalność informowania innych radców prawnych * o możliwości naruszenia wobec nich zasad etyki * i wykonywania zawodu przez innego radcę prawnego * Kazus 21 * Proporcjonalne wynagrodzenie z tytułu świadczenia * pomocy prawnej w jednostce budżetowej * Kazus 22 * Posługiwanie się tytułem zawodowym "radcy prawnego" * (mecenasa) * Kazus 23 * Zatrudnienie radcy prawnego na dwóch różnych * stanowiskach w tym samym podmiocie * Kazus 24 * Kwalifikacje osoby pełniącej funkcję koordynatora * Kazus 25 * Obowiązek udostępnienia ubezpieczycielowi dokumentacji * klienta * Kazus 26 * Zatrudnienie radcy prawnego w kancelarii adwokackiej * Kazus 27 * Kontynuowanie spraw z urzędu przez radcę prawnego * zarejestrowanego jako osoba bezrobotna * Kazus 28 * Uiszczanie składki i zawieszenie wykonywania zawodu * a status osoby bezrobotnej * Kazus 29 * Świadczenie pomocy prawnej na kilku etatach i w różnych * formach łącznie * Kazus 30 * Konsekwencje postępowania radcy prawnego naruszającego * dobra osobiste członków spółdzielni * Kazus 31 * Adwokat niewykonujący zawodu jako przełożony radcy * prawnego * Kazus 32 * Ocena pracy radcy prawnego przez spółkę * Kazus 33 * Faktura a koszty zastępstwa pełnomocnika z urzędu * zasądzone od drugiej strony * Kazus 34 * Współpraca radcy prawnego ze spółką z ograniczoną * odpowiedzialnością oraz jej klientami * Kazus 35 * Uprawnienia aplikanta radcowskiego przed upływem * 6 miesięcy aplikacji oraz po jej ukończeniu * Kazus 36 * Wspólne wykonywanie zawodu z prawnikiem zagranicznym * Kazus 37 * Przystąpienie do spółki cywilnej świadczącej usługi * związane z ochroną danych osobowych z osobami * niebędącymi radcami prawnymi * Kazus 38 * Zakończenie świadczenia pomocy prawnej i zwrot * dokumentów klienta * Kazus 39 * Zatrudnienie radcy prawnego na stanowisku zastępcy * dyrektora departamentu legislacji * Kazus 40 * Świadczenie pomocy prawnej w ramach nieodpłatnej * pomocy prawnej * Kazus 41 * Radca prawny zatrudniony na podstawie umowy o pracę * a obrona w sprawie o wykroczenie skarbowe * Kazus 42 * Sprzedaż usług radcy prawnego przez Internet * Kazus 43 * Instrukcje klienta w sprawie z urzędu * Kazus 44 * Ochrona dóbr osobistych radcy prawnego * Kazus 45 * Realizacja obowiązku szkoleniowego przez radcę prawnego * wykonującego zawód jako adwokat europejski w innym * kraju * Kazus 46 * Ustna umowa o świadczenie pomocy prawnej * Kazus 47 * Powołanie radcy prawnego do komisji antymobbingowej * Kazus 48 * Obowiązek stosowania się do poleceń klienta przy * sporządzaniu opinii * Kazus 49 * Wynagrodzenie zastępcy radcy prawnego * Kazus 50 * Kodeks Etyki Prawników Europejskich a KERP * Kazus 51 * Umowa o dodatkowe honorarium za pomyślny wynik * sprawy z podmiotem zagranicznym * Kazus 52 * Odpowiedzialność radcy prawnego za ujawnienie tajemnicy * zawodowej przez pracowników kancelarii * Kazus 53 * Rozliczenie środków klienta * Kazus 54 * Zasady przechowywania akt sprawy * Kazus 55 * Zwolnienie z obowiązku wykonywania funkcji obrońcy * z urzędu * Wybrana literatura * Wybrane źródła prawa *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58598 (1 egz.)
Kaucja: 65,86 zł
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Książka ma na celu zrozumienie zachowań patologicznych, które wpływają destrukcyjnie na rozwój społeczny i gospodarczy. Pierwsze rozdziały poświęcone zostały patologiom z perspektywy socjologicznej, prawnej oraz krytycznego nurtu zarządzania. Czytelnik może zapoznać się z problematyką mobbingu i konformizmu. W książce nie mogło zabraknąć analizy rozwiązań służących przeciwdziałaniu patologiom organizacji. Czytelnika zainteresują takie zagadnienia, jak: uczciwość w sferze finansów i patologie dotyczące życia akademickiego, nieprawidłowości w rachunkowości, polityce i bezpieczeństwie narodowym. Bezcenne są rozważania na temat problemów w policji, geodezji oraz w zamówieniach publicznych. Nie zapomniano również o fizjoterapii, informatyce i public relations. Należy podkreślić, że prezentowana książka jest antologią, można ją zatem czytać rozdział po rozdziale lub według własnych, wybranych zainteresowań. Wszystko to sprawia, że publikacja - jak zauważa jeden z jej recenzentów - "jest ze wszech miar pożądaną pozycją na polskim rynku wydawniczym".
Rozdział 1. Patologie współczesnego społeczeństwa w perspektywie socjologicznych koncepcji etiologii dewiacji społecznych * Jolanta Kopka * 1.1. Czym jest patologia społeczna? * 1.2. Czy dewiacja to coś innego niż patologia? * 1.3. Anomia jako podstawowy wymiar patologii społecznej * 1.4. Rodzaje patologii z odniesieniem do teorii socjologicznych * 1.5. Od dezorientacji i dezorganizacji do patologii * 1.6. Patologie jako immanentna cecha systemów społecznych * Bibliografia * Rozdział 2. Operacyjność liberalnych instytucji doktrynalno-prawnych w ocenie patologii prawa przez Trybunał Konstytucyjny * Paweł Sydor * Wstęp * 2.1. Sądownictwo konstytucyjne * 2.2. Wolność, równość, własność (braterstwo) w ujęciu doktrynalnym * 2.3. Wolność w tradycji liberalnej * 2.4. Równość w tradycji liberalnej * 2.5. Własność w tradycji liberalnej * 2.6. Braterstwo * 2.7. Wolność * 2.8. Równość * 2.9. Własność * 2.10. Zasady współżycia społecznego * 2.11. Tytułem podsumowania * Bibliografia * Rozdział 3. Patologie menedżeryzmu z perspektywy krytycznego nurtu zarządzania * Łukasz Sułkowski * Wstęp * 3.1. Założenia krytycznego nurtu zarządzania * 3.2. Patologie zarządzania * 3.3. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 4. Patologie organizacji. Kierunki przeciwdziałania * Zbysław Dobrowolski * Wstęp * 4.1. Patologie organizacyjne w ujęciu teoretycznym * 4.2. Determinanty i kierunki przeciwdziałania patologii organizacji * 4.3. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 5. Pomiędzy kulturą organizacyjną a osobowością sprawcy. Kulturowe i osobowościowe podłoże mobbingu * Marek Krawiec * * Bibliografia * Rozdział 6. Konformizm w pespektywie życia zawodowego * Grzegorz Ignatowski * 6.1. Pojęcie konformizmu * 6.2. Przyczyny konformizmu * 6.3. Konformizm a nasza gospodarcza przyszłość * Bibliografia * Rozdział 7. Między wiedzą a władzą – patologie w doświadczeniach nauczycieli akademickich * Ryszard Kucha, Dorota Zdybel * * 7.1. Między podtrzymywaniem tradycji a mitologią nowoczesności * 7.2. Upiór krajowych ram kwalifikacji krąży nad Unią Europejską i Polską, kędy jego chichot rozbrzmiewa najgłośniej * 7.3. Zderzenie kultur – wspólnota rozumu czy przedsiębiorstwo przerobu studentów * 7.4. Patologie systemu czy ułomność ludzka? * 7.5. Nauczyciel akademicki – mistrz, trener czy biznesowy partner studenta szkoły wyższej * Bibliografia * Rozdział 8. Piekielna pustka. Patologie kształcenia w uniwersytecie neoliberalnym * Emilia Nagucka, Michał Zawadzki * Wstęp * 8.1. Opis metody * 8.2. Wyniki badań (Michał Zawadzki) * 8.3. Wyniki badań (Emilia Nagucka) * 8.4. Wnioski * 8.5. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 9. Uczciwość w sferze finansów * Witold M. Orłowski * Bibliografia * Rozdział 10. Patologie współczesnych menedżerów rachunkowości * Paweł Żuraw * Wstęp * 10.1. Menedżerowie rachunkowości XXI wieku * 10.2. Zachowania patologiczne w obszarze rachunkowości * 10.3. Wybrane fakty, statystyki i analizy * 10.4. Zakończenie * Bibliografia * Rozdział 11. Patologie zachowań polityków w demokracji medialnej * Michał Skorzycki * * Wstęp * 11.1. Demokracja medialna i mediatyzacja polityki * 11.2. Manipulacje * 11.3. Entertainizacja polityki * 11.4. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 12. Między lękiem a beztroską. Z patologii polityki i bezpieczeństwa * Krzysztof Skusiewicz * * Bibliografia * Rozdział 13. Przemoc w rodzinach policjantów * Sławomir Szymański * Wstęp * 13.1. Policjanci przeciwko przemocy domowej * 13.2. Cienie policyjnej służby * 13.3. Gdy policjant staje się oprawcą * 13.4. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 14. Normatywne źródła zachowań patologicznych na przykładzie środowisk geodezyjnych * Andrzej Kaźmierczak * Wstęp * 14.1. Normy etyczne i normy prawa * 14.2. Erozja systemu moralnego * 14.3. Anatomia przypadku * 14.4. Normy prawa i etyka przyzwolenia * 14.5. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 15. Patologia w zamówieniach publicznych. Legalne determinanty patologii * Radosław Rabiański * Wstęp * 15.1. Trochę historii * 15.2. Prawo zamówień publicznych w Polsce * 15.3. Zakres stosowania ustawy * 15.4. Zasady udzielania zamówień publicznych * 15.5. Tryby udzielania zamówień publicznych * 15.6. W poszukiwaniu legalnych determinant patologii (LDP) * 15.7. Bariery w dostępie do zamówień * 15.8. Nieuczciwa konkurencja * 15.9. Próg bagatelności * 15.10. Zamiast zakończenia. W stronę naukowej patologiki * Bibliografia * Rozdział 16. Patologie społeczno-zawodowe przejawem nieposzanowania kodeksów etycznych na przykładzie środowiska fizjoterapeutów * Katarzyna Dudek * Wstęp * 16.1. Cele badań * 16.2. Podstawy teoretyczne * 16.3. Metoda analizy * 16.4. Charakterystyka próby badawczej * 16.5. Wyniki badań * 16.6. Wnioski i podsumowanie * Podziękowania * Bibliografia * Rozdział 17. Zagrożenia w pracy informatyka * Krzysztof Przybyszewski, Zbigniew Filutowicz * Wstęp * 17.1. O uwarunkowaniach patologii zawodowych wśród informatyków * 17.2. Problemy społeczne i zawodowe informatyki * 17.3. Zagrożenia związane z inżynierią oprogramowania * 17.4. Podsumowanie * Bibliografia * Rozdział 18. Problemy z komunikacją a kategorie normatywne public realtions * Renata Jagodzińska * * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The remains of the day.
Dostępne również jako audiobook.
Nagroda Man Booker Prize.
Stevens to kamerdyner idealny, który ponad wszystko stawia lojalność wobec chlebodawcy i perfekcyjne wykonywanie obowiązków. Jego największą ambicją jest dbanie o to, by w Darlington Hall wszystko chodziło jak w zegarku, i temu podporządkowuje życie. Dopiero po latach, podczas podróży po Anglii, wspominając minione lata, musi nieuchronnie dojść do wniosku, że zadowalał się namiastką życia i stracił szansę na szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The remains of the day.
Stevens to kamerdyner idealny, stawiający ponad wszystko lojalność wobec chlebodawcy i perfekcyjne wypełnianie obowiązków. Właśnie temu podporządkowuje całe swoje życie. Po latach pracy w Darlington Hall, kiedy rezydencja jest już owiana złą sławą z powodu pronazistowskich sympatii jej właściciela, Stevens wybiera się w podróż, aby namówić do powrotu dawną gospodynię, pannę Kenton. Przemierzając Anglię, wspomina przeszłość i nieuchronnie musi dojść do wniosku, że zadowalając się namiastką życia, stracił szansę na miłość i szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 30.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka omawia zasady etyki zawodowej funkcjonariuszy policji, straży granicznej i służby celnej, służby więziennej, straży pożarnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Biura Ochrony Rządu. Przeprowadzone badania i analizy pozwoliły jej na sformułowanie wielu wniosków, które mają wysoki poziom użyteczności, zarówno dla polityków, przedstawicieli administracji publicznej, jak i studentów prawa, nauk politycznych oraz bezpieczeństwa narodowego.
Wstęp * Rozdział I. Rola etyki w państwie demokratycznym * 1.1. Pojęcie etyki i moralności * 1.2. Deontologia, etyka zawodowa i etos zawodowy, infrastruktura etyczna * 1.3. Etyka prywatna a etyka publiczna * 1.4. Etyka kodeksowa a etyka sytuacyjna * Rozdział II. System wartości funkcjonariuszy państwowych * 2.1. Specyfika pracy funkcjonariuszy służb państwowych * 2.2. Praworządność * 2.3. Patriotyzm * 2.4. Misja służby publicznej i honor * 2.5. Odpowiedzialność * 2.6. Neutralność polityczna * 2.7. Bezstronność * 2.8. Profesjonalizm, rzetelność i lojalność * 2.9. Godne zachowanie w służbie i poza służbą * Rozdział III. Etyka funkcjonariuszy policji w wybranych państwach * 3.1. Znaczenie kodeksów etycznych * 3.2. Kodeksy etyczne policji w USA * 3.3. Etyka zawodowa policji w Anglii, Walii i Szkocji * 3.4. Kodeks etyczny francuskiego policjanta * 3.5. Etyka policji w irlandii północnej * Rozdział IV. Kodeksy etyczne służb państwowych w Polsce * 4.1. Etyka funkcjonariuszy policji * 4.2. Zasady etyczne centralnego Biura Antykorupcyjnego i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego * 4.3. Kodeksy etyczne służby celnej i straży granicznej * 4.4. Etyka funkcjonariuszy służby więziennej * 4.5. Etyka funkcjonariuszy Biura Ochrony rządu * 4.6. Etyka funkcjonariuszy straży pożarnej * Rozdział V. Wybrane problemy etyczne służb państwowych * 5.1. Przyczyny łamania standardów etycznych przez funkcjonariuszy służb państwowych * 5.2. Nadmierne upolitycznienie instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego * 5.3. Problemy naboru i zarządzania instytucjami służb państwowych * 5.4. Korupcja * 5.5. Mobbing i molestowanie seksualne * 5.6. Cynizm i omnipotencja * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-301.
Rozdział I Zawody zaufania publicznego i zawody prawnicze / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział II Ochrona informacji i jej źródeł / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział III Pojęcie i klasyfikacja tajemnic / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział IV Prawne zdefiniowanie tajemnic osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział V Obowiązek ochrony prywatności i danych osobowych / Justyna Węgrzyn ; Rozdział VI Odpowiedzialność karna za naruszenie tajemnicy zawodowej / Mariusz Jabłoński, Justyna Węgrzyn ; Rozdział VII Ochrona tajemnic zawodów zaufania publicznego jako podstawa ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej i prawa do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego / Mariusz Jabłoński.
"W prezentowanym opracowaniu będziemy starali się rozwiązać jedynie część istniejących obecnie problemów interpretacyjnych, podejmują jednocześnie próbę zdefiniowania zasadych ochrony informacji przez osoby wykonujące zawody prawnicze (z których znaczna część identyfikowana jest również z osobami będącymi funcjonariuszmi publicznymi lub pełniącymi funkcje publiczne), objętych na gruncie przepisów ustawowych tajemnicą." fragment ze wstępu.
Rozdział I Zawody zaufania publicznego i zawody prawnicze * 1. Konstytucjonalizacja pojęcia zawodu zaufania publicznego * 2. Zawód prawniczy * 3. Klasyfikacja prawniczych zawodów jako zawodów zaufania publicznego * Rozdział II Ochrona informacji i jej źródeł * 1. Pojęcie i źródła informacji * 2. Konstytucyjne podstawy realizacji prawa do informacji * 3. Konstytucyjne granice prawa do informacji * 4. Status prawny osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego z punktu widzenia zdefiniowania gwarancji ochrony posiadanych przez nich informacji * 4.1. Osoba wykonująca prawniczy zawód zaufania publicznego jako funkcjonariusz publiczny * 4.2. Pełnienie przez osobę wykonującą prawniczy zawód zaufania publicznego funkcji publicznej * 4.3. Ochrona informacji w praktyce wykonywania zawodu adwokata i radcy prawnego * 5. Obowiązek czy prawo ochrony tajemnicy osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego * 5.1. Obowiązek działania na podstawie i w granicach prawa * 5.2. Ochrona tajemnicy jako obowiązek zachowania poufności pozyskanych informacji * Rozdział III Pojęcie i klasyfikacja tajemnic * 1. Jawność informacji * 2. Istota tajemnicy i sposoby definiowania obowiązku jej ochrony * 3. Specyfika klasyfikowania tajemnic w polskim porządku prawnym * 4. Zasady i procedury uchylania tajemnic – ujęcie modelowe * Rozdział IV Prawne zdefiniowanie tajemnic osób wykonujących prawnicze zawody zaufania publicznego * 1.Tajemnica adwokacka * 2. Tajemnica radcowska * 3. Tajemnica notarialna * 4. Tajemnica komornicza * 5. Tajemnica sędziowska * 6. Tajemnica prokuratorska * 7. Tajemnica wiążąca radców Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej * 8. Tajemnica prokuratora Instytutu Pamięci Narodowej * 9. Tajemnica wiążąca asesora sądowego * 10. Tajemnica wiążąca asesora prokuratury * 11. Tajemnica wiążąca referendarza sądowego * 12. Tajemnica wiążąca asystenta sędziego * 13. Tajemnica wiążąca asystentów prokuratorów i starszych asystentów prokuratorów * 14. Specjalne procedury służące ochronie dokumentów * 14.1. Nadanie klauzuli tajności * 14.2. Zabezpieczenie dokumentów objętych tajemnicą zawodową przez organ przeprowadzający czynności przeszukania lub zatrzymania * Rozdział V Obowiązek ochrony prywatności i danych osobowych * 1. Zakres i charakter ochrony * 2. Pojęcie prywatności * 2.1. Ochrona prywatności w trakcie postępowania prowadzonego przez organy publiczne * 2.2. Dane osobowe jako informacje chronione * 2.2.1. Specyfika zabezpieczeń danych osobowych w związku z ich przetwarzaniem * 2.2.2. Kontrola przetwarzania danych osobowych jako element ich ochrony * 3. Prawo do ochrony prywatności i danych osobowych a zasady wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych przez Policję * Rozdział VI Odpowiedzialność karna za naruszenie tajemnicy zawodowej * 1. Zakres odpowiedzialności * 2. Zbieg przepisów o odpowiedzialności * Rozdział VII Ochrona tajemnic zawodów zaufania publicznego jako podstawa ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej i prawa do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego * 1. Prawo dostępu do informacji publicznej i prawo do ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego * 2. Osoba wykonująca prawniczy zawód zaufania publicznego jako zobowiązany do udostępniania informacji publicznej i informacji sektora publicznego * 2.1. Zasadność udostępnienia informacji publicznej i informacji sektora publicznego przez adwokata i radcę prawnego * 2.2. Komornik sądowy i notariusz jako zobowiązani na podstawie udip. i upwisp. * 2.3. Udostępnianie informacji publicznej i informacji sektora publicznego przez sądy, prokuraturę, Prokuratorię Generalną RP i IPN * 2.4. Ochrona „wytycznych służbowych” w kontekście ich udostępniania na podstawie udip. i upwisp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56472 (1 egz.)
Kaucja: 122,85 zł
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Trudno o bardziej skutecznego mordercę niż wprawny chirurg.
Trudno o bardziej skutecznego mordercę niż wprawny chirurg. Mój syn został porwany. Teraz muszę dokonać wyboru. Albo mój pacjent nie przeżyje operacji, albo już nigdy nie zobaczę mojego dziecka. Na stole operacyjnym leży człowiek. Jako chirurg mam za zadanie go uratować. Jako matka wiem, że muszę go zabić. Ktoś mógłby pomyśleć, że jestem potworem. Ale mam tylko jedno wyjście. Nikt nie może odkryć, że popełniłam morderstwo. W przeciwnym razie mój syn umrze. Tragiczny dylemat moralny i zawrotne tempo. Historia, która pochłania od pierwszej strony. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821-3 ang. (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Psychologia w zawodzie i w pracy opiekuna medycznego / Joanna Kliszcz. - Sopot : GWP, 2019. - 264 strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [239]-254. Indeksy.
Jakie kwalifikacje powinien mieć opiekun medyczny? Na jakie trudności jest narażony? W jaki sposób rozmawiać z osobami starszymi? Jak komunikować się z rodziną podopiecznego? Jak poradzić sobie z chorobą najbliższych? Z roku na rok rośnie liczba osób starszych w naszym społeczeństwie. Opieka nad nimi, to bardzo ważny i trudny społecznie temat. Autorka książki wskazuje główne przyczyny rosnącego zapotrzebowania na opiekunów medycznych i bardzo dokładnie omawia ich rolę. Zauważa duże znaczenie pracy opiekunów zarówno w ujęciu medycznym, jak i społecznym, jak również przybliża najważniejsze kompetencje i cechy osoby pełniącej tę rolę. Przedstawia analizę rozwoju psychofizycznego człowieka, wyszczególniając jego kolejne etapy, pomaga zrozumieć jak funkcjonuje psychika człowieka, w zależności od wieku oraz na czym skupiają się jego działania. Zwraca także uwagę na najczęstsze choroby i dysfunkcje dotyczące osób starszych, tłumaczy też z jakimi trudnościami i problemami wiąże się ten etap życia człowieka. Następnie pokazuje dualizm i złożoność relacji opiekun-podopieczny. Książka dostarcza również informacji o prawidłowym sposobie komunikacji z osobą starszą, uwzględniając typowe dla wieku blokady, czy przeszkody. Pomaga wypracować najlepszy model rozmowy, zachowując komfort obu stron. Przedstawia również prawidłowe zasady komunikacji z rodziną podopiecznego, a także wskazuje najczęściej popełniane błędy. Autorka omawia również obciążenia psychofizyczne, z którymi może się zmierzyć opiekun. Szczegółowo przedstawia najczęściej spotykane zagrożenia. Podpowiada jak poradzić sobie z chorobą rodziców, dziadków. Porusza także trudny temat dylematów etycznych i moralności, co czyni książkę kompletnym studium nie tylko dla zawodowych opiekunów medycznych, ale również dla osób, które na co dzień mierzą się z chorobą bliskiej osoby.
Wstęp * Rozdział 1. Rola i miejsce opiekuna medycznego w systemie opieki długoterminowej * 1.1. Opiekun medyczny -krótka historia zawodu i perspektywy na przyszłość * 1.2. Cele i zadania * 1.3. Kompetencje i kwalifikacje * Rozdział 2. Rozwój psychofizyczny człowieka * 2.1. Rozwój psychofizyczny-perspektywa biologiczna * 2.2. Rozwój psychofizyczny - perspektywa społeczna i psychologiczna * 2.3. Starzenie się i starość - mity i stereotypy społeczne * Rozdział 3. Fizjologia i patologia okresu starzenia się i starości * 3.1. Starzenie się fizjologiczne * 3.2. Starzenie się patologiczne * 3.3. Psychopatologia stanów otępiennych * 3.4. Procesy poznawcze - zmiany w następstwie starzenia się układu nerwowego * 3.5. Pozytywne starzenie się * Rozdział 4. Psychologia potrzeb człowieka w okresie późnej dorosłości * 4.1. Poczucie sprawstwa i autonomii a godność osoby w podeszłym wieku * 4.2. Piramida potrzeb według Abrahama H. Masłowa z perspektywy okresu starzenia się i starości * 4.3. Potrzeby seksualne w okresie późnej dorosłości * Rozdział 5. Opiekun - podopieczny: relacja dwukierunkowa * Rozdział 6. Komunikacja interpersonalna w relacji z podopiecznym i jego bliskimi * 6.1. Zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej * 6.2. Rodzaje komunikacji interpersonalnej * 6.3. Bariery i błędy w komunikowaniu się * 6.4. Komunikacja interpersonalna uwzględniająca wiek i rodzaj dysfunkcji * 6.5. Komunikacja z rodziną pacjenta * 6.6. Dotyk w procesie komunikowania się - niedoceniana, lecz ważna forma interakcji * 6.7. Aktywne słuchanie * 6.8. Asertywność w pracy opiekuna * Rozdział 7. Stres w pracy opiekuna * 7.1. Stres biologiczny i psychologiczny - wewnętrzne zasoby jednostki i strategie zaradcze * 7.2. Obciążenia psychofizyczne w pracy opiekuna - przyczyny i następstwa * 7.3. Zespół stresu opiekuna * Rozdział 8. Etyka i dylematy etyczne w pracy opiekuna * 8.1. Etyka jako nauka o moralności * 8.2. Powinności moralne i kodeks etyczny * 8.3. Dylematy etyczne w pracy opiekuńczej * Na zakończenie * Bibliografia * Indeks osobowy * Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56954 (1 egz.)
Kaucja: 39,42 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w terapii / Herschel Knapp ; przełożyła Magdalena Trzcińska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 272, [1] strona ; 24 cm.
(Terapia)
Bibliografia na stronach [264]-267. Indeksy.
Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między relacjami społecznymi, a relacją terapeutyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58316 (1 egz.)
Kaucja: 43,07 zł
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia na stronach 441-444.
Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji.Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:- formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,- kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,- samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,- skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,- kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20797 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 55,20 zł
Film
DVD
W koszyku
Ja, Daniel Blake [Film] / reżyseria Ken Loach ; scenariusz Paul Laverty. - Warszawa : M2 Films, [2017]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
96 min.
Data wydania wg BN.
Jak zrobić film Kena Loacha.
Muzyka George Fenton ; zdjęcia Robbie Ryan.
Dave Johns, Hayley Squires [i inni].
Oryginalny film wyprodukowano w 2016 r.
DVD-Video ; Dolby Digital 5.1 ; format obrazu: 16:9.
Ścieżka dźwiękowa w języku angielskim, lektor i napisy polskie.
BAFTA (2017): Najlepszy film brytyjski Ken Loach, Paul Laverty, Rebecca O`Brien ; Złota Palma (2016): Najlepszy film Ken Loach
Niesamowicie wzruszająca i pełna humoru historia dojrzałego mężczyzny, który decyduje się pomóc samotnej matce z dwójką dzieci stanąć na nogi. Jednak gdy sam zacznie starać się o zasiłek, trafi w tryby bezdusznej biurokratycznej machiny niczym z powieści Franza Kafki. Pomimo obojętności urzędników i kolejnych wyzwań jakimi muszą sprostać w codziennym życiu, Daniel i Katie na nowo odnajdą radość życia i prawdziwej przyjaźni. (opis pochodzi ze strony: https://www.empik.com/ja-daniel-blake-loach-ken,p1136838505,film-p).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-142.
Dla studentów kierunków ekonomicznych.
W książce autor w sposób przyjazny czytelnikowi opisuje: - podstawowe pojęcia etyczne i miejsce etyki zawodowej w świecie wartości; - relacje między firmą a organami władzy, główne patologie występujące w tym środowisku, korupcję; - relacje pracownik - firma. Analizuje fazy pozyskania pracownika dla firmy oraz relacje władz z firmą jako całością; - funkcjonowanie człowieka w organizacji, relacje z przełożonym, mobbing; - relacje firmy z klientem, etyczną promocję i reklamę; - relacje firmy z szeroko rozumianym otoczeniem, odpowiedzialność dostawcy, rzetelność pracy oraz dialog ze społeczeństwem; - relacje partnerów w biznesie, etykę negocjacji; - etyczne aspekty relacji mistrz - uczeń. Zamieszczone w rozdziałach przykłady w istotny sposób uatrakcyjniają lekturę, jednocześnie zmuszają czytelnika do samodzielnego myślenia, a wykładowcy dają możliwość przeprowadzenia dyskusji ze studentami. dr Grzegorz Sołtysiak
1. Metodologia etyki gospodarczej i zawodowej * 1.1. Miejsce norm moralnych wśród innych norm regulujących zachowania człowieka * 1.2. Język etyki, czyli jak rozmawiać o etyce * 1.3. Biznes - moralny, niemoralny czy może amoralny? * 1.4. Intencja a wynik działania * 1.5. Gospodarka - w drodze do świata duchowości * 2. Relacja firma - organy władzy * 2.1. Bezstronność i równe szanse podmiotów * 2.1.1. Zamówienia publiczne jako przykład poszukiwania ładu moralnego w gospodarce * 2.1.2. Konkurs, przetarg i inne sposoby wyrównywania szans podmiotów w biznesie * 2.2. Bezstronność arbitrów jako fundament sprawiedliwego biznesu * 2.3. Etyka kontroli * 2.3.1. Zasady kontroli * 2.4. Uczciwy i transparentny lobbing jako wyraz etycznej promocji interesów grupowych * 2.4.1. Problem z lobbingiem w Polsce * 2.5. Korupcja jako patologia relacji biznes - państwo * 2.5.1. Fenomen Skandynawii * 2.5.2. Rodzaje korupcji * 2.5.3. Walka z korupcją - determinacja i nadzieje * 2.5.4. Aspekt personalny - korupcyjni "janczarzy" * 3. Relacja pracownik - firma * 3.1. Syndrom superdyspozycyjności oraz narzucony pracoholizm - nowa jakość pracy czy współczesne niewolnictwo? * 3.2. Etycznie przed zatrudnieniem * 3.3. Etycznie w procesie rekrutacji * 3.4. Etyczne problemy adaptacji zawodowej * 3.5. Lojalność władz firmy wobec akcjonariuszy * 3.5.1. Dobre praktyki rad nadzorczych * 3.5.2. Dobre praktyki zarządów * 4. Relacja pracownik - przełożony * 4.1. Odpowiedzialny szef - zjawisko mobbingu * 4.2. Molestowanie seksualne * 5. Relacja firma - klient * 5.1. Etyka w marketingu * 5.2. Wprowadzanie klienta w błąd * 5.3. Wywieranie niedopuszczalnej presji na klienta * 5.4. Etyczna reklama * 5.4.1. Przejawy manipulowania klientem w reklamie * 5.4.2. Przejawy naruszania dobrych obyczajów w reklamie * 5.4.3. Przejawy reklamy konfrontacyjnej * 5.5. Ciało człowieka w reklamie * 5.5.1. Przesłanki promocji produktów z wykorzystaniem erotyki * 5.5.2. Poziomy akceptacji erotyki w reklamie * 5.6. Reklama a dzieci * 5.7. Promocja i reklama produktów leczniczych * 5.8. Etyka mediów - odpowiedzialna informacja * 6. Relacja firma - otoczenie * 6.1. Koncepcje odpowiedzialności dostawcy * 6.2. Etyczny profesjonalizm * 6.2.1. Zasady rzetelności zawodowej * 6.2.2. Unikanie konfliktu interesów * 6.2.3. Korzyści własne pracownika a korzyści firmy * 6.3. Dialog społeczny jako najwyższa forma odpowiedzialności społecznej firm * 6.4. Dylematy etyczne przedsiębiorców * 6.4.1. Przedsiębiorcy wobec środowiska naturalnego * 6.4.2. Model etycznego działania decyzji strategicznych w biznesie Collinsa * 6.4.3. Globalizacja - aspekty etyczne * 6.5. Ruchy ekologiczne i konsumenckie a etyka gospodarowania * 7. Relacje między partnerami - etyka konfliktu i negocjacji * 7.1. Konflikt jako czynnik warunkujący skłonność stron do podejmowania działań nieetycznych * 7.2. Prawda i kłamstwo w negocjacjach * 7.3. Uczciwa rywalizacja twórców * 7.3.1. Zasady autorstwa publikacji naukowych * 7.3.2. Plagiat - kradzież własności intelektualnej * 7.3.3. Ściąganie - choroba edukacji * 8. Relacja mistrz - uczeń * 8.1. Moralny autorytet i wychowawca * 8.2. Kompetentny przewodnik po świecie wiedzy * 8.3. Sprawiedliwy oceniający i opiniodawca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 25,71 zł
Książka
W koszyku
Na książce błędna nazwa autora, prawidłowa: Stephen Neal.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Inteligencja emocjonalna to zdolność rozpoznawania uczuć własnych oraz uczuć innych osób. Zastosowanie jej w coachingu pomaga doskonalić swoje umiejętności oraz kierować rozwojem innych. Lektura tej książki pozwala m.in.: - spojrzeć z nowej perspektywy na metody rozwoju osobistego, - zwiększyć swoją świadomość i odpowiedzialność, - rozwinąć umiejętność prowadzenia coachingu dla innych osób, np. podwładnych, - poznać skuteczne sposoby rozpoznawania emocji i zarządzania nimi, - określić i - w razie potrzeby - skorygować swoją postawę życiową, - nauczyć się wyznaczać cele, których osiąganie daje prawdziwą satysfakcję. Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera. Czytelnik znajdzie tu liczne zadania do wykonania, studia i opisy przypadków, kwestionariusze do wypełnienia, listy kontrolne, formularze, wywiady z coachami praktykami, listę pytań, które należy zadać przed rozpoczęciem i w trakcie coachingu, przykład umowy coachingowej do podpisania przed rozpoczęciem coachingu, a także przykładowy kodeks etyczny dotyczący sposobu prowadzenia coachingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do prawoznawstwa / Józef Nowacki, Zygmunt Tobor. - Wydanie 6. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 403 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach [399]-403.
Dla studentów wydziałów prawa, administracji, stosunków międzynarodowych, finansów oraz marketingu i zarządzania.
W podręczniku zaprezentowano podstawowe pojęcia nauk prawnych, takie jak: przepis prawa, w tym jego rodzaje i adresaci, fakt prawny oraz skutek prawny. Omówiono problematykę stanowienia i stosowania prawa, znaczenie wykładni prawa i argumentacji prawniczej w praktyce prawniczej, mechanizmy wpływające na treść finalnych rozstrzygnięć podejmowanych przez organy wymiaru sprawiedliwości. Autorzy wyjaśnili różnicę między przepisem prawnym a normą prawną, a także przedstawili sposoby powstawania prawa. W szóstym wydaniu publikacji rozbudowano rozważania dotyczące m.in.: adresatów przepisów prawa ; faktów prawnych ; podziału norm na zasady i reguły ; doktryny pasywizmu i aktywizmu sędziowskiego. Ponadto uaktualniono rozważania dotyczące prawa europejskiego oraz etyki zawodów prawniczych oraz dodano nowe zakończenie. Podręcznik cechuje krytyczne podejście do przedstawianych zagadnień, ich bogata dokumentacja oraz wykazywanie zależności różnych koncepcji od przyjmowanych założeń wartościujących. Do zalet pracy należą jasny i zrozumiały język, przejrzysty układ materiału oraz ilustrowanie omawianych problemów umiejętnie dobranymi przykładami. Analiza kwestii omawianych w książce została dokonana w kontekście obowiązujących przepisów prawa i praktyki orzeczniczej. Opracowanie jest przeznaczone dla studentów wydziałów prawa, administracji, stosunków międzynarodowych, finansów oraz marketingu i zarządzania. Zainteresuje także praktyków prawa oraz osoby, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie języka aktów prawnych oraz wspólnoty prawniczej, a przede wszystkim zrozumieć prawidłowości rządzące procesami stanowienia i stosowania prawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58578 (1 egz.)
Kaucja: 43,97 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej