Kranowitz Carol Stock
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(477)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Kranowitz Carol Stock
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Ławnicki Lucjan
(240)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(239)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(226)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(155)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Łoziński Jerzy (1947- )
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Autyzm
(1)
COVID-19
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja domowa
(1)
Kwarantanna (medycyna)
(1)
Młodzież
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Gry i zabawy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 - konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna - stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka "Autyzm w czasie pandemii" zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57855 (1 egz.)
Kaucja: 23,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tyt. oryg.: The out-of -sync child : recognizing and coping with sensory processing disorder.
Bibliogr. s. 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozpoznanie * 1.Czy u twojego dziecka występuje zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Czwórka nie-zgranych dzieci w domu i w przeszkolił * Zaburzenie przetwarzania sensorycznego: krótka definicja * Najczęstsze objawy * Czym nie jest SPD: podobne symptomy * Problemy powiązane z SPD * Możliwe przyczyny * U kogo występuje dysfunkcja integracji sensorycznej? * Nasze problemy z przetwarzaniem sensorycznym * Przykładowy kwestionariusz historii sensoryczno-motorycznej * Nadzieja jest tuż, tuż * 2.Co może pójść nie tak? * Zmysły * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci * Więc czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Sześć istotnych zastrzeżeń * Typowe a zaburzone przetwarzanie sensoryczne * 3.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * ze zmysłem dotyku * Troje przedszkolaków w trakcie zajęć w kręgu * Płynnie funkcjonujący układ dotykowy * Nie-zgrany zmysł dotyku * W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji dotykowej * 4.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * z układem przedsionkowym * Dwóch pierwszaków w wesołym miasteczku * Płynnie funkcjonujący układ przedsionkowy * Nie-zgrany układ przedsionkowy * W jaki sposób układ przedsionkowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji przedsionkowej * 5.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem z układem proprioceptywnym * Pewien dziewięciolatek na pływalni * Płynnie funkcjonujący układ proprioceptywny * Nie-zgrany układ proprioceptywny * W jaki sposób układ proprioceptywny wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji proprioceptywnej * 6.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem wzroku * Dwie gimnazjalistki w szkole * Płynnie funkcjonujący zmysł wzroku * Nie-zgrany zmysł wzroku * Charakterystyka dysfunkcji wzrokowej * 7.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem słuchu * Trzecioklasistka na lekcji muzyki * Płynnie funkcjonujący zmysł słuchu * Nie-zgrany zmysł słuchu * Charakterystyka dysfunkcji słuchowej * CZĘŚĆ DRUGA: Terapia * 8.Diagnoza i leczenie * Poszukiwanie odpowiedzi przez rodzica * Kiedy twojemu dziecku potrzebna jest profesjonalna pomoc * Dokumentowanie zachowania dziecka * Diagnozowanie problemu * Różne terapie, różne podejścia * Spotkanie terapeuty z dzieckiem * Prowadzenie notatek * 9.Twoje dziecko w domu * Olśnienie rodzica * Zbilansowana dieta sensoryczna * Pobudzanie przetwarzania sensorycznego w domu * 10.Twoje dziecko w przedszkolu i szkole * Ile potrafi zdziałać komunikacja! * Gdybyż tylko szkoła bardziej przypominała dom * Komu powiedzieć? * Dopasowanie szkoły i dziecka * Wspieranie sukcesu twojego dziecka w szkole * 11.Radzenie sobie z emocjami dziecka * Typowy okropny poranek * Porady ekspertów * Co robić, a czego nie robić * 12.Zobacz swoje dziecko w innym świetle * Rodzicielskie olśnienie * Oświecenie * Słowa otuchy innych rodziców * Dodatek A: Maszyna przetwarzania sensorycznego * Dodatek B: Cztery poziomy integracji sensoryczne) według dr Ayres * Słowniczek * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
"Polecane książki i inne media" s. 334-[336].
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1.Dzieci potrzebują ruchu! * Nie-zgrane dziecko * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego (SPD)? * Terapia integracji sensorycznej * Bezpieczne gry i zabawy pomogą się dziecku zgrać * Bezpieczne: sensoryczno-motoryczne, odpowiednie, przyjemne, łatwe * Przygotowania do bezpiecznych gier i zabaw * Tak i nie * Siedem zasad * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysły * 2.Dotyk (zmysł dotyku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku * Bałagan z niby-farbą * Myjnia z pianki do golenia Śliskie kształty Piaskowe wydmy Dotykowe kształty * Ciastołina * Ciężkie dłonie * Zabawa w chowanego z małymi zabawkami * Szymon mówi - Zrób mi obiad! * W dotykowej spiżarni * Ślady stóp * Precelkowe ludziki * Świąteczne dekoracje * Czarodziejski kolor * Paćkanie bez upaćkania * Kleju, idź sobie! * Na dotykowym szlaku * Teatralne przebieranki * Mumia * Hot dog * Bogactwo w trawie * Przyrodnicza bransoletka * Siorb-preza * 3.Ruch i równowaga (zmysł przedsionkowy) * Ćwiczenia rozwijające zmysł przedsionkowy * Na jednej nóżce * Bujawka Matthew * Rozśpiewana trampolina * Beczka radości * Delikatne rozrabianie * Łódka wiosłowa Na ryby Samolot Konik Jedzie, jedzie pan, pan, pan Lisek i Piernikowy Ludek Przechadzka z taczką Przejażdżka na barana Podwójny tancerz Przewrotkowy ogonek * Moja mała pralnia * Rozhuśtany baseball * Ciasto dla pałkarza Rozhuśtane kopanie Trzęsienie ziemi * Wyprawa na Marsa * Ciocia Klocia * Gosia leci na Słońce * Kąpiel w balii * 4.Pozycja ciała (zmysł proprioceptywny) * Ćwiczenia rozwijające zmysł proprioceptywny * Mata asekuracyjna * Zabawa z dętką * Butelka dla brzdąca * Zabawa z liną * Siatkowy latawiec * Papierowa piłka nożna * Czysty ogródek * Rozkruszanka * Młotek i gwoździe * Wszędzie dobrze, ale w pudełku najlepiej * Na pozycje! * Taśmy-rozciągajki * Jak motylek * Sztuczki z tunelem * Czołganie Na czworakach Ach, śpij, kochanie Spadnij i zgadnij -Kolano czy łokieć? Dotykamy, wyczuwamy Zabłąkany puzzel Pchanie piłki Tunelowy bieg z przeszkodami * Zakupy * Dygotki na pralce * Zgadnij, jak to daleko * Trzymaj ścianę! * Więcej ciekawych pomysłów związanych z propriocepcją * 5.Widzenie (zmysł wzroku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł wzroku * Przekłuwanie O * Plan jak na dłoni * Cytrusowe piłki * Zgadywanki z przedmiotami * Jai alai z grochowymi woreczkami * Wędkowanie * Polowanie na fistaszki * Miliony pudełek * Zabawy rynnowe * Chłodzące kolory * Celny strumień * Kod metronomowy * Latarkowy berek * 6.Słyszenie (zmysł słuchu) * Ćwiczenia rozwijające zmysł słuchu * Rozciąganie z fletem * Słyszeć, widzieć, ruszyć * Taniec z papierowymi talerzami * Wystukiwane melodie * Dopasuj dźwięk * Wyśpiewana gama * Jack i Jill * Muzyczne obręcze * Świąteczne rymy * Kamerton i korek * Bum, pum, dum, dmuch! * Pytania * Ptasie trele * 7.Węch (zmysł powonienia) i smak (zmysł smaku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł powonienia i zmysł smaku * Powiedz, co czujesz * Kulka zapachowa * Zgnieć i powąchaj * Pachnące fiszki * Smello * Posmakuj i powiedz * Nowe wrażenia smakowe * Pora na sałatę * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające umiejętności * 8.Umiejętności oralno-motoryczne * Ćwiczenia rozwijające umiejętności oralno-motoryczne * Żujkowy naszyjnik * Mus jabłkowy przez słomkę * Pracowici pasterze * Chuchanie i dmuchanie * Zaczarowany ogród * Powietrzne zawody * Wydmuchane smuteczki * Nadmuchane gumy * Dynio, dynio * Pocałuj lustro * Dinozaurowy poranek * Szczęśliwa latte Jeffa Cirillo * planowanie motoryczne * Ćwiczenia rozwijające planowanie motoryczne * Rączki na stopy, paluszki na nosy * Pudełkowa ścieżka * Pchaczka * Tor przeszkód * Zabawa z metronomem * Pani Północ * 10.Precyzyjne umiejętności motoryczne (mała motoryka) * Ćwiczenia rozwijające małą motorykę * Klamerkowy strój * Bąbelkowe wybuchy * Budowle z wykałaczek * Tryskające wyścigi * Wyciśnij bryzę * Królicze uszy * No to siu-siu! * Bazgroły na toalecie * Chwytliwe paluszki * 11.Koordynacja obustronna i przekraczanie linii środka ciała * Ćwiczenia rozwijające koordynację obustronną * i umiejętność przekraczania linii środka ciała * Malujemy płot * Polowanie na niedźwiedzie * Łap bąbelki * Słoik masła orzechowego * Marmurowe ślady * Ślady opon * Przekładamy woreczki * Dodatek. Więcej gier i zabaw * Różowy jedwab Ogród zen Ściskacz! Ruszamy samogłoskami * Skacz jak piłeczka Sensoryczny robot Na dachu świata Zapaśnicze ruchy * Gumowa piłka-gumka W kartonowej rurce Sensoryczna symfonia * Ruchliwa gra w kości Mój ulubiony tor przeszkód * Sensoryczne podchody Trzy razy joga * Słowniczek * Przydatne przedmioty * Tabela zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15877 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 483.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe "przepisy" na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18766 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej