Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(1)
Broda Martyna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jakubowska Magdalena (ilustratorka)
(1)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kostuch-Wiśniewska Beata
(1)
Kot Marcin
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Nelsen Jane
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Rola Beata
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szustak Adam (1978- )
(1)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(1)
Żmuda Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Niemowlę
(2)
Wychowanie
(2)
Autyzm
(1)
Bunt
(1)
COVID-19
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Edukacja domowa
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język dziecka
(1)
Katolicyzm
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kwarantanna (medycyna)
(1)
Logopedia
(1)
Medytacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nastolatki
(1)
Noworodek
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Materiały konferencyjne
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki.
Książka przeznaczona dla młodszych przedszkolaków.
Kolejna odsłona bestsellerowych "Relaksacji dla dzieci" z serii "Jesteś kimś wyjątkowym" autorstwa Martyny Brody, tym razem w wersji dla nieco młodszych przedszkolaków. Unikalny zbiór historii dla dzieci, które potrzebują wyciszenia, relaksu i odpoczynku po trudnych chwilach.
RELAKSACJE DLA DZIECI: - rozwijają wyobraźnię, - uspokajają i redukują lęki, - wzmacniają koncentrację uwagi.
Ta książka to nie tylko sposób na ćwiczenie relaksacji i wizualizacji, ale również świetne narzędzie do pracy z dziećmi. [Opis pochodzi z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 81-84.
Porady dla rodziców, opiekunów, studentów, terapeutów w oparciu o całościowy rozwój dziecka - Dominika Czachorowska Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka:- porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka;- bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce;- omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy;- omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy.Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy.Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy.Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego.Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21952 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 - konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna - stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka "Autyzm w czasie pandemii" zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57855 (1 egz.)
Kaucja: 23,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20292, 20291 (2 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 357-361.
Bestsellerowy przewodnik po wychowywaniu małych dzieci według Pozytywnej Dyscypliny.W środku znajdziesz praktyczne rozwiązania i konkretne porady, jak:- zachęcać dzieci do samodzielności i eksplorowania, ustalając odpowiednie granice- korzystać z metod, które NIE opierają się na karach, a które wpajają wartościowekompetencje społeczne i emocjonalne w domu i poza nim,- wspierać poczucie kompetencji i własnej wartości rozumiejąc, które zachowania są odpowiednie do wieku- rozpoznać, kiedy dziecko jest gotowe na wyzwania związane z samodzielnymzasypianiem, jedzeniem, nocnikiem, oraz jak unikać przepychanek o władzę, które przy okazji często się pojawiają- zrozumieć, co mówią najnowsze badania w dziedzinie rozwoju mózgu o wychowywaniu zdrowych dzieci- i dużo, dużo więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21207 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.05.2024)
Książka
W koszyku
Autyzm / Joanna Stalka-Jarska - Warszawa : Wydawnictwo RM, 2024. - 271, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Żyj Lepiej)
U dołu okładki: Jak rozpoznawać autyzm i wspierać osoby w spektrum.
Bibliografia na stronach 261-[264].
Dostępna także jako audiobook i e-book.
Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu. Dowiesz się z niej: czym jest spektrum autyzmu i jak się go diagnozuje, ; jak zrozumieć swoje dziecko, oswoić i zaakceptować autyzm, ; jaki nurt terapeutyczny i jaką placówkę edukacyjną wybrać, ; jak rozwinąć komunikację i/lub mowę dziecka z autyzmem, ; jakie są sposoby stymulowania rozwoju dziecka, ; jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami podopiecznego. A także: jak uzyskać orzeczenie o niepełnosprawności i zapisać dziecko na darmowe zajęcia terapeutyczne, ; przed jakimi wyzwaniami stoi cała wasza rodzina, ; jak zadbać o siebie w trudnych chwilach. Poradnik uzupełniają głosy ekspertów, którzy przybliżają sytuację oraz dostępne wsparcie dla dzieci w spektrum autyzmu i ich opiekunów, a także wierszyki logopedyczne pomagające stymulować mowę podopiecznego. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Akrobatyka rodzicielska [Książka mówiona] / Adam Szustak. - Kraków : Fundacja Malak, copyright 2020. - 1 dysk optyczny (CD-Audio) : digital, stereo ; 12 cm + książka: 27, [3] strony : ilustarcje kolorowe ; 19 cm.
3 godz. 59 min. 45 s.
Dodatek drukowany zawiera podtytuł: Konferencje dla rodziców i opiekunów.
Książka stanowi integralną część opakowania i zawiera komentarz.
Adam Szustak.
Nagranie w formacie mp3.
"Akrobatyka rodzicielska" to druga część cyklu konferencji Adama Szustaka OP, poświęconego budowaniu relacji w małżeństwie i rodzinie. Tym razem na podstawie wnikliwej lektury Pisma Świętego oraz doświadczenia licznych spotkań i rozmów z narzeczonymi, małżeństwami i rodzicami ojciec Adam zaprasza do wspólnego przyjrzenia się sposobom kształtowania zdrowych i rozwijających (dla obydwu stron) relacji rodziców z ich dziećmi. Audiobook zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących między innymi wychowywania dziecka ku samodzielności i dojrzałości, sposobów ustalania i egzekwowania zasad obowiązujących w domu, budowania więzi z dzieckiem na różnych etapach jego rozwoju, a także pomagania mu w odkrywaniu własnej tożsamości oraz szczęścia z niego wynikającego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną.Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20518 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Charaktery, Fundacja TVN, Zdrowie w głowie, Amazon.
Kompendium dopasowane do współczesnych problemów nastolatków i ich rodziców/opiekunów. W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik “Nastolatki na zakręcie”. Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. [Opis pochodzi ze strony taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej