Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(5)
dostępne
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Wrażliwość
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Cierpienie
(1)
Empatia
(1)
Gniew
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Lęk
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychoterapia
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Uczucia
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach 371-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The highly sensitive child : helping our children thrive when the world overwhelms them.
Bibliografia na stronach [371]-379.
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: Ľ zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; Ľ poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; Ľ wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; Ľ pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; Ľ zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; Ľ przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; Ľ uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; Ľ wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [213]-216.
Życie bywa trudne, a przyszłość niepewna, przeszłość zaś często okazuje się bolesna. Niepokoimy się o zdrowie i bezpieczeństwo bliskich nam osób, o pracę, naukę, finanse, relacje z ludźmi. Martwimy się wydarzeniami na świecie, ale także przyziemnymi sprawami, jak przybycie na czas na spotkanie czy codzienne obowiązki. Wciąż zadajemy sobie pytanie? A co, jeśli??? Nadmiernie skupiamy się na możliwości pojawienia się w przyszłości jakichś problemów bądź w nieskończoność analizujemy przeszłe, bolesne dla nas wydarzenia przeżywamy je ponownie w swoim umyśle, zastanawiając się, dlaczego do nich doszło, jaki mają na nas wpływ, czy nasze życie kiedykolwiek będzie jeszcze takie samo. Wpadamy w błędne koło, starając się przestać myśleć o przykrych doświadczeniach, szukając winnych lub obwiniając siebie. Nawracające negatywne myśli powodują emocjonalny ból i cierpienie. Wywołują tak nieprzyjemne emocje, jak poczucie winy, żal, upokorzenie czy uraza, są także przyczyną przewlekłego lęku i depresji. Nie poddają się kontroli, a usilne próby stłumienia ich lub przezwyciężenia okazują się nieskuteczne. Poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z dwiema formami negatywnego myślenia zamartwianiem się i rozpamiętywaniem (ruminowaniem). Zmiana sposobu myślenia przyniesie ci spokój i równowagę, a wówczas lepiej poradzisz sobie z codziennymi trudnościami oraz przyjmiesz bardziej akceptującą postawę wobec tego, czego zmienić się nie da. Nie musisz podporządkowywać się nawracającym negatywnym myślom. Jeśli szukasz sposobu na burzę szalejącą w twojej głowie, to sięgnij po ten poradnik. Zamieszczone w nim ćwiczenia pomogą ci przerwać błędne koło negatywnego myślenia, aby doświadczyć spokoju i ulgi oraz wieść bardziej produktywne, wypełnione sensem życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21742 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.05.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty.
Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?
Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią.
Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie.
Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22691 D (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [450]-453. Indeks.
Skierowana do praktyków o różnym poziomie doświadczenia.
Dogłębne, integracyjne podejście pomagające uleczyć traumę Terapia akceptacji i zaangażowania skoncentrowana na traumie to elastyczny, kompleksowy model leczenia wielu problemów związanych z traumą, w tym zaburzenia stresowego pourazowego, zaburzeń lękowych i osobowości, depresji, uzależnień, krzywdy moralnej, przewlekłego bólu, wstydu, tendencji samobójczych, samookaleczania, bezsenności, żałoby powikłanej, problemów seksualnych czy agresji.
Niniejsza książka, autorstwa cieszącego się uznaniem na całym świecie terapeuty i trenera ACT, jest skierowana do praktyków o różnym poziomie doświadczenia. Zawiera omówienie nowatorskich strategii, które pozwalają uzdrowić przeszłość, żyć w teraźniejszości i budować przyszłość. Prezentowane techniki pracy z treściami poznawczymi, emocjami, wspomnieniami i ciałem zostały bogato zilustrowane przykładami z praktyki klinicznej, fragmentami rozmów z klientami, ćwiczeniami i metaforami. Autor podaje także wskazówki dotyczące wykorzystania zasobów innych modeli terapeutycznych, na przykład terapii EMDR czy przedłużonej ekspozycji.
Dzięki przedstawionemu w książce podejściu – opartemu na współczuciu i ekspozycji – specjaliści w dziedzinie zdrowia psychicznego będą mogli pomóc klientom: • nawiązać kontakt z własnym ciałem i dostroić się do niego, by odzyskać poczucie ugruntowania; • poradzić sobie tak z nadmiernym, jak z niedostatecznym pobudzeniem; • uwolnić się od stanów dysocjacyjnych; • przejść od nienawiści do siebie do samowspółczucia; • wyzwolić się spod wpływu bolesnych myśli i emocji; • rozwinąć zintegrowane poczucie Ja; • przepracować traumatyczne wspomnienia; • rozpoznać własne wartości i żyć zgodnie z nimi; • doświadczyć potraumatycznego wzrostu.
ACT skoncentrowana na traumie to przeznaczony dla profesjonalistów podręcznik pełen przydatnych ćwiczeń, praktycznych wskazówek, użytecznych przykładów i zapadających w pamięć metafor, w którym autor krok po kroku przeprowadza czytelnika przez proces pracy z osobami z historią traumy. Russ Harris, słynący z tego, że potrafi przekazać trudne treści w sposób niezwykle przystępny, podpowiada również, jak poradzić sobie z trudnościami, które mogą pojawić się po drodze. Zdecydowanie jest to książka godna polecenia zarówno tym, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o zastosowaniach ACT, jak i tym, którzy szukają nowego podejścia umożliwiającego efektywną pracę z osobami z doświadczeniem traumy.- dr Joanna Dudek psycholożka, psychoterapeutka, adiunkt na Uniwersytecie SWPS [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22759 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2. (dostępność ok. 22.08.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ACT workbook for anger : manage emotions and take back your life with acceptance and commitment therapy.
Nie możesz zaprzeczyć emocjom, możesz jednak pracować nad swoim zachowaniem, aby nie szkodziło tobie i twoim bliskim. Książka zawiera kompleksowy program radzenia sobie ze złością. Dowiesz się z niej, jak reagować na tę emocję, aby żyć w zgodzie ze sobą i z własnymi wartościami, zaspokajać swoje potrzeby oraz osiągać zamierzone cele. Poznasz sposoby na to, jak żyć ze złością, ale nie pozwalać jej kierować sobą ani nie dawać się jej przytłoczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22379 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej