Kompetencje emocjonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(6)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Okrasko Katarzyna
(4)
Ibarrola Begona (1954- )
(3)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(3)
Gabán Jesús (1957- )
(2)
Rebar Sarah
(2)
Allen Vanessa Green
(1)
Błaż Agata
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Englert-Bator Anna
(1)
Fanning Patrick
(1)
France Hiedi
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hay Dale F
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Ibarrola Begoña (1954- )
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Komorowska Marta
(1)
Markham Laura
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Navarro José Luis (1939- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pool Erica
(1)
Połowianiuk Olga
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rodero Paz (1957- )
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Węgrzyn Krystyna
(1)
Zurita Ona Patricia
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Rodzice
(8)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(5)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
0-5 lat
(3)
Psycholodzy
(3)
14-17 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(4)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Kompetencje emocjonalne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opowiadania i nowele
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Ponad 30 ćwiczeń, quizów i wskazówek.
Bibliografia, netografia na stronach 107-108.
Wiek: 7-10 lat.
Emocje, takie jak złość, zazdrość czy podekscytowanie, bywają na tyle przytłaczające, że trudno się im nie poddać. Z książki Ja i moje uczucia dowiesz się, że nie ma nic złego w odczuwaniu silnych emocji. Co więcej, możesz je opanować. Dzięki temu przestaniesz mieć wrażenie, że zaraz wybuchniesz! Nauczysz się, jak przejąć kontrolę nad emocjami między innymi za sprawą głębokiego oddechu, pozytywnego myślenia i wyrażania uczuć. Po skończonej lekturze będziesz w stanie poradzić sobie ze wszystkimi emocjami, również tymi trudnymi smutkiem, niepokojem czy strachem. Kiedy następnym razem poczujesz, że emocje rosną, nic cię nie zaskoczy.
Każdy ma emocje. Kiedy zrozumiesz własne uczucia, będzie ci łatwiej okazywać wsparcie innym osobom, na przykład członkom rodziny lub przyjaciołom.
Przydatne wskazówki. Dowiesz się, jak radzić sobie z emocjami. Wykonaj ćwiczenia, aby przekonać się, które wskazówki najlepiej się u ciebie sprawdzają.
Testy i ćwiczenia. Poznaj się lepiej dzięki testom sprawdź na przykład, czy rządzą tobą emocje. Baw się dobrze, wykonując ćwiczenia przeznaczone dla dzieci w wieku 7-10 lat. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty.
Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?
Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią.
Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie.
Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22691 D (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 166-190.
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami.Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20922 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.03.2024)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Piśmiennictwo na stronach 206-207.
Słowo "kompetencja" jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wychowanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym" otwierają cykl trzech zbiorów opowiadań rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19986 D (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Ilustracje na wyklejkach.
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci umiały żyć wśród innych. Tak się stanie, jeśli rodzice przekażą swym dzieciom właściwe wartości. Te wartości, takie jak umiejętność współpracy, odwaga, uprzejmość czy uczciwość, jeśli zostaną przez dziecko przyswojone, staną się częścią jego tożsamości i będą prowadzić je w dorosłym życiu. "Bajki, które uczą, jak żyć wśród innych" zamykają cykl trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział dotyczy innej wartości i opisuje dwie przygody sympatycznego bohatera, małego Indianina z Amazonii. Uczą one, jak postępować w kontaktach z innymi: zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21302 D (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Kontynuacja przygód bohaterów bestselleru "Bajki, które uczą, jak być szczęśliwym". Szczęście to stan harmonii i wewnętrznego spełnienia. To osobisty stosunek do życia, sposób jego przeżywania i odczuwania. Różni ludzie, sytuacje, miejsca i rzeczy ułatwiają nam lub utrudniają osiągnąć szczęście, ale nikt nie może nam go podarować ani odebrać. Jako rodzice i dorośli możecie wybrać sposób wychowania, który promuje rozwój zdrowy, szczęśliwy i zrównoważony. Taki, którego efektem będą dzieci szczęśliwe, dobrze rozwinięte intelektualnie, inteligentne emocjonalnie, otwarte na innych i zintegrowane ze społeczeństwem. Jeśli chcecie pomóc swoim dzieciom osiągnąć ten cel, w tej książce znajdziecie liczne wskazówki, jak wykonać to satysfakcjonujące zadanie. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20993 D (1 egz.)
(dostępność ok. 21.06.2024)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Bajki, które pomagają radzić sobie z emocjami i osiągnąć szczęście w rodzinie. Nie ma rodzin idealnych. Nie ma też dwóch rodzin takich samych. Jednak każda chce być szczęśliwa. Książka zawiera dwadzieścia opowiadań, które zapoznają nas z różnymi sytuacjami i problemami w rodzinach. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców, które przedstawiają klucz do upragnionego szczęścia: miłość, dialog, optymizm, zaufanie, współpracę i zrozumienie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 18-19 maja 2016 r., Rzeszów.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część referatów w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim przy referatach. Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Przemiany społeczne, kulturowe i gospodarcze zachodzące w ostatnich kilkudziesięciu latach w społeczeństwach zachodnich, w tym także i w Polsce, wprowadziły do dyskursu publicznego problematykę płci. Płeć człowieka stała się jedną z ważniejszych kategorii społecznych skupiając na sobie zainteresowanie naukowców oraz polityków i ideologów, często prowadząc do gorących sporów. Z wielką siłą odżyło fundamentalne pytanie o to czym różni się kobieta od mężczyzny?, ale też pojawiło się będące jego rewersem pytanie o to czym kobiety i mężczyźni są do siebie podobni? Pytania te, z jednej strony są wyrazem ludzkiej poznawczej ciekawości, potrzeby zrozumienia otaczającej rzeczywistości, ale z drugiej przejawem niepokoju osób mających poczucie, że został zachwiany jakiś istotny porządek dotychczasowego świata. Co niezwykle istotne, odpowiedzi, które padają obecnie i zapewne jeszcze pojawią się w przyszłości, mają także wymiar praktyczny, np. kształtując politykę społeczną. Celem konferencji będzie próba odpowiedzi na te dwa ważkie pytania z pozycji nauki, a w szczególności psychologii. Dyskusje i eksploracje w zakresie problematyki kobiet i mężczyzn, zamierzamy prowadzić wokół siedmiu obszarów tematycznych, niemniej jednak dopuszczamy propozycje tematyczne prelegentów, mogące wzbogacić dyskurs problematyki kobiet i mężczyzn.
Wstęp /Introduction * Część I * KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ I ZAWODOWEJ WOMEN IN PUBLIC AND PROFESSIONAL FIELD * * * Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz * Kobiety i mężczyźni na rynku pracy i w polityce. Polska na tle Unii Eu­ropejskiej / Women and Men on the Labor Market and in Politics. Poland on the Background of The European Union * * * Renate Klein * Gender-Based Abuse Through the Prism of Higher Education Institutions * * * Anna Odrowąż-Coates, Anna Perkowska-Klejman * Biographical Reflexivity of Women Serving in the Polish and Royal Air Forces * * * Część II * ZDROWIE KOBIET I MĘŻCZYZN HEALTH IN WOMEN AND MEN * * * Elżbieta Trzęsowska-Greszta, Monika Kowalska-Dąbrowska, Grażyna Domanowska * Czy zaburzenie ma płeć? Różnice płciowe w zakresie rozpowszechnie­nia, obrazu klinicznego i genezy zaburzeń psychicznych / Are Disorders Gender Related? Gender Differences in Prevalence, Symptomatology and Etiopathogenesis of Mental Disorders * * * Danuta Ochojska, Jacek Pasternak * Czynniki ryzyka zaburzeń psychicznych wśród studentek i studentów z terenu Podkarpacia / Risk Factors for Mental Disorders Among Małe and Female Students from the Area of Podkarpacie * * * Jacek Konrad Olszewski * Satysfakcja z życia, zdrowie emocjonalne i radzenie sobie ze stresem u kobiet i mężczyzn dotkniętych chorobami zagrażającymi życiu / Life Satisfaction, Emotional Health and Coping with Stress Among Women and Men Suffering from Life-Threatening Illnesses * * * Joanna Piekarska * Inteligencja emocjonalna a stres: różnice międzypłciowe / Emotional Intelligence and Stress: Gender Differences * * * Bogumiła Witkowska-Łuć * Różnice w samoocenie kobiet i mężczyzn chorujących na schizofrenię / The Differences in Self-Esteem of Women and Men Suffering from Schizophrenia * * * Jan Bielecki, Monika Królikowska * Samoocena młodych kobiet z chorobami dermatologicznymi / Self- Esteem of Women with Dermatological Diseases * * * Część III * ROLE I STEREOTYPY SPOŁECZNE SOCIAL ROLES AND STEREOTYPES * * * Maria Gablikova, Julia Halamova, Martin Kanovsky * Facial Expressions of Men and Women Analyzing Differences in Sad- * ness and Anger * * * Justyna Figas-Skrzypulec * Pomnażanie różnicy: różnorodność bohaterek jako znak egalitaryzmu w serialu Doktor Wlio / The Multiplication of Differences: Diversity of Female Characters as an Egalitarian Idea in Doctor Wlio * * * Katarzyna Serafińska * Specyfika dobrotliwości wobec kobiet. Wpływ stereotypowości kobie­cego wizerunku na seksizm wobec kobiet / Some Specifics of Benevo lence Towards Women. Influence of Sex-Stereotyping of Woman`s Rep- resentation and Sexism Against Women * * * Róża Szafranek * Odmienność kobiecego i męskiego spojrzenia na związki z dużą różnicą wieku / Differences in Female and Małe Perspective on the Relationships with a Large Age Gap * * * Część IV * RODZINA I BLISKIE ZWIĄZKI EMOCJONALNE FAMILY AND CLOSE EMOTIONAL RELATIONSHIPS * * * Jacek Łukasiewicz, Katarzyna Bakan * Osobowościowe uwarunkowania braku partnera życiowego w okresie wczesnej dorosłości / Personality Determinants of Living without a Life Partner in Early Adulthood * * * Małgorzata Marmola * Obraz dziecka u matek i ojców w wieku wczesnej dorosłości / The Im­ age of a Child in Mothers and Fathers at the Age of Early Adulthood * * * Jacek Pasternak, Katarzyna Pasternak * Retrospektywna ocena postaw rodziców a cechy osobowości i orientacja pozytywna u mężczyzn i kobiet / The Relation Between Retrospective Assessment of Parental Attitudes with The Big-Five Personality Model and Positive Orientation in Men and Women * * * Krzysztof Wąż * Socjalizacja dziewcząt i chłopców do ról rodzicielskich w sytuacji nie­planowanej prokreacji. Różnice i podobieństwa / Socialization of Girls and Boys to Their Parenthood Roles in the Aspect of Unintended Preg nancy. Differences and Similarities * * * Kamil Janowicz * Współczesne ojcostwo w oczach młodych bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Today`s Fatherhood in the Eyes of Young Childless Men and Women * * * Część V * KOMPETENCJE EMOCJONALNE I SPOŁECZNE EMOTIONAL AND SOCIAL COMPETENCES * * * Krzysztof Mudyń * Life Orientations and Explicit Values of Women and Men * * * Małgorzata Pietras-Mrozicka * Reflections on Differences in Communication with a Caregiver of a Sick Child Depending on Gender in the Perception of Medical Staff * * * Barbara Skawina * Różnice płciowe dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i ich znaczen­ie dla procesu terapeutycznego / Gender Differences of Children with Autism and Asperger`s Syndrome and Their Importance for the Thera peutic Process * * * Katarzyna Tomaszek * Kobiety i mężczyźni z poczuciem humoru, czyli o relacji między poczuciem humoru a atrakcyjnością seksualną / Women and Men with Sense of Hu­mor: The Relation Between Humor and Sexual Attractiveness * * * Weronika Urban * Konsekwencje idei binaryzmu - męskie i kobiece style komunikacji / The Conseąuences of the Idea of Binarism - Małe and Female Commu­nication Styles * * * Część VI * RÓŻNICE PŁCIOWE W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEX DIFFERENCES IN THE CONTEXT OF EDUCATION * * * Paweł Grygiel, Grzegorz Humenny, Sławomir Rębisz * Płeć a dynamika sieci rówieśniczych. Przykład drugiego etapu nauki w szkole podstawowej / Gender and Dynamics of Peer Networks: Case of the Second Stage of Education at Primary School * * * Patrycja Cicha * Edukacja zróżnicowana (nauczanie rozdzielnopłciowe) w Polsce i na świecie / Single-Sex Education in Poland and in the Word * * * Bożena Dusza * Sposoby bycia dziewcząt i chłopców w roli ucznia /Playing a Role of a Student by Girls and Boys in a High School * * * Część VII * SEKSUALNOŚĆ KOBIET I MĘŻCZYZN MALE AND FEMALE SEXUALITY * * * Kamalini Mukherjee * Exploring Gender in the context of Identity, Ideology and Performance, through Transgender Narratives * * * Tomasz Jakubowski * Różne oblicza transokobiecości. Studia przypadków osób transseksualnych typu M/K / Faces of Transfemininity: Case Studies of Mtf Transsexuals * * * Tatiana Maciejewska * Somato-męskość a współczesne koncepcje męskości / Somato-Mascu- linity and the Modern Concepts of Masculinity * * * Komitet Naukowy Międzynarodowej Konferencji Kobiety i mężczyźni. * Ró­żnice, podobieństwa / The Scientific Committee The International Scientific Conference Men And Women. Differences, Similarities
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56485 (1 egz.)
Kaucja: 34,85 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : mądre wychowanie)
Indeks.
Czy krzyczycie czasem na dziecko, choć wcale tego nie chcecie? Zależy wam na tym, by lepiej zrozumieć własne emocje i emocje dziecka? Marzycie o wychowaniu bez uciekania się do takich metod jak groźby, przekupstwa czy kary?Metoda dr Laury Markham, oparta na najnowszych badaniach dotyczących rozwoju mózgu i ogromnym doświadczeniu w pracy z rodzicami, jest równie prosta, co skuteczna. Jej główne założenie brzmi: nawiąż i utrzymuj łączność emocjonalną z dzieckiem, a dzięki temu zbudujesz z nim bliską relację.Książka zawiera:- praktyczne rozwiązania, konkretne rady i krótkie wskazówki,- przetestowane na dzieciach gotowe zwroty przeznaczone, do komunikacji z maluchami w różnym wieku,- instrukcje do zastosowania w sytuacjach kryzysowych,- informacje z zakresu psychologii dziecka.Przełomowy poradnik dla rodziców pragnących wychować odpowiedzialne, zdolne i szczęśliwe dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: CBT oparta na procesach.
Bibliografia na stronach [225]-228
Autorzy, wykorzystując zasady terapii poznawczo-behawioralnej opartej na procesach, pomogą ci zrozumieć odczuwane emocje i złagodzić związany z nimi ból, aby żyć życiem, na jakie zasługujesz. Zamiast uniwersalnej ścieżki postępowania proponują zindywidualizowane podejście, które pomoże ci zidentyfikować pierwotną przyczynę bólu emocjonalnego. Dzięki temu poradzisz sobie z trudnymi myślami i uczuciami, które sprawiają, że tkwisz w miejscu. W książce znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak przezwyciężyć niepomocne wzorce zachowania i wypracować umiejętności, które posłużą realnej zmianie życia i osobistemu rozwojowi oraz pozwolą ci zaradzić problemom do tej pory postrzeganym przez ciebie jako nierozwiązywalne. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: The Art of Talking with Children: the Simple Keys to Nurturing Kindness, Creativity, and Confidence in Kids.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania - wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku, od malucha do nastolatka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4. (dostępność ok. 19.10.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 09.07.2024)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Puszka : dobre rozmowy na ważne tematy / Magdalena Wegner-Jezierska ; ilustracje: Joanna Remus-Duda. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (14, [2] strona, [40] kart tablic) : ilustracje ; 31 cm + 1 puszka do złożenia.
Dla wychowawców, terapeutów pracujących z pacjentami indywidualnie, trenerów TUS, socjoterapeutów, rodziców, osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i młodymi dorosłymi w wieku 12-20 lat.
Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat.
W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień; 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie, cele, odmienność, nękanie, śmierć; zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji; puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania.
Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22525 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.06.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. Opis pochodzi od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20699 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej