Bala Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bala Agnieszka
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(350)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(194)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(167)
Clark Brenda
(166)
Głowińska Anita
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(159)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Lem Stanisław (1921-2006)
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Przedszkola
(4)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Czytanie
(9)
Nauczanie początkowe
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Nauczanie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Podręczniki
(4)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Elementarz wraz z zeszytem ćwiczeń pozwala uczyć komunikacji także dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować.
Nauka czytania jest jednym z podstawowych elementów stymulujących całościowy rozwój dziecka. Dzięki niej dziecko rozumie świat, mówi o nim, o swoich odczuciach, potrzebach.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń skierowany jest do wszystkich dzieci. Jest to doskonała pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych jak i dla tych, które chcą rozwijać umiejętności czytania prostymi metodami. Formuła zestawu Elementarz wraz z Zeszytem ćwiczeń pozwala także uczyć komunikacji dzieci autystyczne i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.W pakiecie zastosowana jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) opierająca się na stymulacji prawej i lewej półkuli mózgu.Kolejność pojawiających się sylab w elementarzu jest zgodna z kolejnością pojawiających się sylab w rozwoju dziecka. Zastosowanie wyrazów globalnych ma pomóc w dalszym procesie czytania i formułowania prostych zdań. Aby uzyskać lepszą koncentrację dziecka, teksty napisane są czcionką bezszeryfową, a sylaby umieszczane są na silnie skontrastowanym tle, naprzemiennie białe sylaby czarne tło, czarne sylaby białe tło.Ćwiczenia zawarte w Elementarzu pomagają rozwijać rozumienie pojedynczych wyrazów, zdań, przeczytanych samodzielnie. Wspierają komunikację na podstawowym poziomie. Zeszyt ćwiczeń pomoże dziecku zdobywać wiedzę o świecie i ją systematyzować. Zadania w nim pomogą uczyć się wykorzystywać język, tłumaczyć znaczenie słów, zjawisk, przetwarzać informacje, analizować wydarzenia, wyodrębniać centralny element wydarzenia i jego znaczenie.Elementarz rozwijający komunikację wraz z Zeszytem ćwiczeń ma być przede wszystkim pomocą i wskazówką dla rodziców, terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniem rozwoju.Elementarz rozwijający komunikację oraz Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystany przez nauczyciela nauczania przedszkolnego, który w skuteczny sposób chce nauczyć czytać dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19695 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 40.
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieciautystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznychprzedstawia propozycję pracy w ramach:wczesnego wspomagania rozwoju dzieckaedukacjiterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie sekwencyjne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 79, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie sekwencyjne to zeszyt ćwiczeń, który przyczynia się do utrwalenia sylab wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Ćwiczenia pozwalają na łączenie sylab w wyrazy, a wyrazów w zdania przy zachowaniu określonej sekwencji (tj. dostrzeżenia wzajemnego następstwa liter w sylabie), w konsekwencji zaś ułatwiają płynne czytanie z uwzględnieniem zasad składni, fleksji i prawidłowej artykulacji. Lewopółkulowy, sekwencyjny sposób przetwarzania informacji to odczytywanie sylab. Jest to czytanie abstrakcyjne liniowo uporządkowanych dźwięków mowy. Nauka czytania następuje przez poznawanie znaczeń, a nie rozpoznawanie znaków liter. Strategia ta daje dziecku możliwość przeprowadzenia analizy i syntezy słuchowej słowa (wyrazu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkolak kocha czytać : czytanie symultaniczne / Agnieszka Bala ; ilustracja Joanna Babula. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - 55, [1] strona : ilustracje ; 28 cm + Broszura "Przedszkolak kocha czytać".
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie symultaniczne to zeszyt ćwiczeń umożliwiający utrwalenie czytania samogłosek i rzeczowników, a także czasowników wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Prawopółkulowy, symultaniczny sposób przetwarzania informacji oznacza w praktyce odczytywanie samogłosek i rzeczowników konkretnych w mianowniku. Ten sposób czytania polega na całościowym (globalnym) ujmowaniu obrazu graficznego. Uwzględnia również uczenie czytania przez poznawanie znaczeń. Czytanie symultaniczne stanowi etap przygotowawaczy do nauki czytania, który ma na celu stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przygotowująca dzieci do podjęcia nauki czytania w klasie pierwszej.- Elementarz umożliwia swobodne realizowanie różnych form i technik pracy.- Elementarz jest uzupełniony zeszytami ćwiczeń.Najpierw dzieci uczą się równolegle czytać samogłoski i wyrazy globalnie. Taka strategia umożliwia im szybkie odniesienie sukcesu w nauce czytania. Uświadamia, że czytanie jest łatwe i przyjemne. Na kolejnym etapie poznają sylaby. Rozpoczynając od zapisów prostych (sylaby otwarte) i przechodząc do trudniejszych, dzieci samodzielnie czytają teksty, dokonując syntezy sylabowej. Trenując czytanie według tej metody, wkrótce z przyjemnością będą mogły czytać dłuższe teksty.Pracując z Elementarzem, dzieci opisują zdarzenia, rozpoznają uczucia bohaterów, interpretują znaczenia zapisanych w dymkach samogłosek i sylab. Wypracowuje to gotowość do nauki czytania uczy prawidłowej techniki (np. zasady od lewej do prawej) oraz pokazuje, że każdy zapis ma swoje znaczenie, czyli odniesienie do rzeczywistości. Zapisy w dymkach stanowią prototyp słów, a nawet tekstów, które w przyszłości dzieci będą musiały czytać ze zrozumieniem.Elementarz jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, które w sposób radosny mogą rozpocząć przygodę prowadzącą do świata pisma. Propozycje w nim zawarte zapewniają bogate doświadczenia związane z rozwijaniem umiejętności prawo- i lewopółkulowych. Pozwolą osiągnąć sukcesy w nauce czytania i rozwijać różnorodne zainteresowania na kolejnych etapach edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! PRZEWODNIK DLA RODZICÓW zawiera szczegółowe polecenia i sugestie do poszczególnych stron podręcznika oraz dwóch zestawów ćwiczeń "Kocham szkołę!". Opisuje także, jak skonstruowany jest podręcznik oraz w przystępny sposób przedstawia etapy nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania).Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera: teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia (Zeszyt drugi) do nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania).Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej.Kocham szkołę! zawiera:teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16166 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej