Cyberkultura
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(13)
Proza
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(3)
Chmielecka Julia
(1)
Chorąży Wojciech (1973- )
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dijk Jan van (1952- )
(1)
Dovey Jon (1955- )
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Giddings Seth
(1)
Grant Iain Hamilton
(1)
Górska Monika (1964- )
(1)
Kaliszewski Andrzej (1954- )
(1)
Kelly Kieran
(1)
Kidacka Elżbieta
(1)
Kołodziej Katarzyna (ilustratorka)
(1)
Krawczyk Ines
(1)
Lanier Jaron
(1)
Lister Martin (1947- )
(1)
Lobin Henning
(1)
Lorek Marta
(1)
Misiorek Tomasz
(1)
Musiał Łukasz (1976- )
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Szawiel Anna (1982- )
(1)
Tapscott Don
(1)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(1)
Young Miles (1954- )
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Cyberkultura
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Powieść
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Internet złych rzeczy / Julia Chmielecka. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2017. - 319, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
#cyberbullying #pornografiadziecieca #haking #cyberterroryzm #trollowanie #handelnarkotykami #phishing #stalking. To tylko niektóre z zagrożeń czyhających w sieci. I wcale nie trzeba ich szukać w Darknecie. Są na Facebook, Snapchacie czy Twiterze. We wszystkich miejscach, do których dostęp macie Ty i Twoje dzieci. By paść ofiarą cyberprzestępców, wystarczy niewiele - zwykła ludzka ciekawość lub dziecięca naiwność. Tkwimy w iluzji, że złe rzeczy, które przytrafiają nam się w sieci, nie są naszą winą i nie chcemy wziąć odpowiedzialności za swoją nieuważność czy głupotę. Internet złych rzeczy istnieje wszędzie. I tylko od nas zależy, czy damy mu się pochłonąć. W Darknecie pornografia dziecięca jest twarda i brutalna, a pedofile bez skrupułów. Materiały z Clearnetu są mniej szokujące i często nie można ich uznać za pornograficzne, choćby zdjęcia dzieci na basenie czy na plaży. Ile takich zdjęć chłopców i dziewczynek trafia na Facebooka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Jana van Dijka jest uznanym na świecie, całościowym wprowadzeniem do socjologicznej analizy wpływu nowych mediów na życie społeczne, zarówno w jego wymiarze prywatnym, jak i publicznym. Autor przedstawia technologiczne, ekonomiczne, polityczne, socjologiczne, kulturowe i psychologiczne aspekty nowych mediów. Ukazuje rewolucję medialną, jaka przetoczyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, zwłaszcza rozpowszechnienie internetu, telefonii komórkowych, sieci komputerowych, oraz zarysowuje główne perspektywy badania i rozumienia współczesnego, globalnego społeczeństwa sieci.
Rozdział 1. WPROWADZENIE * Nowa infrastruktura społeczeństwa * Druga rewolucja komunikacyjna * Cechy nowych mediów * Zdolności komunikacyjne nowych mediów * Charakter i układ książki * Rozdział 2. SIECI: UKŁAD NERWOWY SPOŁECZEŁSTWA * Społeczeństwo sieci i inne klasyfikacje * Krótka historia ludzkiej sieci * Sieci na wszystkich poziomach * Przyczyny powstawania sieci * Od społeczeństwa masowego do społeczeństwa sieci * Zmieniające się relacje w społeczeństwie sieci * Rozdział 3. TECHNOLOGIA * Wprowadzenie * Techniczne fundamenty społeczeństwa sieci * Sieci telekomunikacyjne * Sieci wymiany danych * Sieci komunikacji masowej * Sieci zintegrowane * Sieci multimedialne i szerokopasmowe * Przyszłe trendy * Rozdział 4. GOSPODARKA * Wprowadzenie * Przyczyny obecnej rewolucji komunikacyjnej * Gospodarka przepływów * Rynki, hierarchie i sieci * Nowa gospodarka? * Producenci: od infrastruktury do dostawców usług * Producenci infrastruktury * Operatorzy i zarządcy sieci * Dostawcy usług * Koncentracje * Od deregulacji do powtórnej regulacji * Konsumenci: ofensywa producentów i klienci * Rządy i korporacje * Gospodarstwa domowe i jednostki * Wnioski * Rozdział 5. POLITYKA I WŁADZA * Wprowadzenie * Podatność na zagrożenia * Rozproszenie i koncentracja polityki * Twierdzenia na temat e-rządu i demokracji cyfrowej * Władza w organizacji * Kontrola i władza * Podział pracy i koordynacja * Prywatność i autonomia osobista * Czym jest prywatność? * Zagrożenia prywatności * Obrona prywatności * Autonomia osobista * Wnioski * Rozdział 6. PRAWO * Wprowadzenie * Osłabienie prawa przez sieci * Kto rządzi Internetem? * Prawo do informacji i komunikacji * Prawa własności * Prawo do prywatności * Wnioski * Rozdział 7. STRUKTURA SPOŁECZNA * Wprowadzenie * Przestrzeń i czas w społeczeństwie sieci * Zacieranie granic między sferami życia * Wspólnoty i relacje społeczne * Jedność i fragmentacja: nowa spójność społeczna * Sieci i (nie)równość społeczna * Wykluczenie cyfrowe * Niestabilność społeczeństwa sieci * Wnioski * Rozdział 8. KULTURA * Wprowadzenie * Życie w kulturze cyfrowej * Wstępne zaprogramowanie i kreatywność * Fragmentaryzacja i kolaż * Przyspieszenie * Wizualizacja * Ilość i jakość treści w nowych mediach * Zmiana wykorzystania mediów * Wnioski * Rozdział 9. PSYCHOLOGIA * Wprowadzenie * Percepcja i nowe media * Od bezpośredniego doświadczenia do zapośredniczonej percepcji * Zmiany w trybach komunikacji symbolicznej i potrzebnych kompetencji umysłowych * Poznanie i nowe media * Uczenie się z nowymi mediami * Psychologia społeczna CMC * Uzależnienie od technologii * Zalety i wady komunikacji interpersonalnej * Dynamika grupowa * Partycypacja i podejmowanie decyzji * Standardy i netykieta * Zmiany w ludzkiej osobowości? * Wnioski * Rozdział 10. WNIOSKI I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŁ * Wprowadzenie * Wnioski ogólne * Społeczeństwo informacji i sieci w Ameryce Północnej, Europie, Azji Wschodniej i Trzecim Świecie * Propozycje rozwiązań * Dostęp * Bezpieczeństwo * Układ * Kontrola * Legalność * Korzyści * Treść
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberkolonializm / Krzysztof Gawkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 337, [7] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów....
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach [317]-334.
Ludzkość od wielu tysięcy lat przekształca i zmienia otaczającą ją przestrzeń. Jednak nawet XIX-wieczna rewolucja przemysłowa nie przyczyniła się w tak dużym stopniu do zmiany codziennego życia, ewolucji struktur społecznych czy uwarunkowań psychologicznych, jak współczesny cybernetyczno-internetowy postęp. Nowoczesna technologia już dawno przekroczyła granice wieku użytkownika, a teraz mierzy się z granicą czasu. Zaledwie 2 procent ludzi na świecie, którzy mają dostęp do komputera, smartfonu czy internetu, deklaruje, że mogłoby bez nich żyć. W której grupie jesteś Ty? Dobrodziejstwa technologiczne otoczyły życie człowieka jak pajęczyna, z której już dziś wydostać się jest niezwykle ciężko, a za kilka lat może to być już całkiem niemożliwe. Rozwój nowoczesnych technologii niesie ze sobą wiele korzyści, ale i jeszcze więcej zagrożeń. Rodzi również pytania o kondycję ludzkości, o wszechobecną możliwość manipulacji. Polityka, bezpieczeństwo, nasza własna prywatność i anonimowość — to wszystko są zagadnienia, które Krzysztof Gawkowski porusza w swojej książce. Przeczytaj i dowiedz się, gdzie czają się niebezpieczeństwa i jak się przed nimi chronić. Naucz się, jak nie dać się pochłonąć i oszukać w cyfrowym świecie. Cyberkolonializm to książka o bliskiej przyszłości, która na pewno zmieni Twoje życie. Może sam zostaniesz cyfrowym rewolucjonistą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Visual storytelling : jak opowiadać językiem video / Monika Górska. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : PWN, 2019. - 269, [1] strona : ilustracje (głownie kolorowe) ; 24 cm.
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 248-[262].
Na naszych oczach język video staje się nowym angielskim. Książka dr Moniki Górskiej uczy jak używać tego uniwersalnego języka, by dotrzeć i porozumieć się z wszystkimi, na których nam zależy. To praktyczny przewodnik po multiplatformowym świecie telewizji, Internetu i filmu, odsłaniający krok po kroku sekrety i techniki narracji filmowej. Rewolucja internetowa na początku XXI wieku sprawiła, że dostaliśmy środek masowego przekazu do użytku bezpośredniego, z pominięciem dystrybutorów filmów, producentów, redakcji, wydawnictw, redaktorów czy dziennikarzy. Jeszcze do niedawna dominował bierny konsument filmowych obrazów. Teraz pojawia się nowy model widza, który z konsumenta staje się producentem. Rośnie pokolenie nowoczesnych reżyserów-reporterów, którzy nie potrzebują sprzętu za kilkadziesiąt tysięcy, żeby zrobić swój film. Wystarczy im prosta kamera, aparat a nawet telefon komórkowy, by nakręcić i opublikować w sieci dowolną treść. Pytanie tylko, jak zrobić, żeby jeszcze ktoś zechciał to oglądać. Napisany barwnym, przystępnym językiem podręcznik pokazuje, na czym praktycznie polega sztuka opowiadania językiem video. Przedstawia mnóstwo sprawdzonych patentów i metod do natychmiastowego zastosowania przy realizacji reportaży, filmów dokumentalnych, wywiadów, vlogów i we wszelkich formach marketingu video w sieci. Autorka skupia się na tym, jak opowiadając słowem, obrazem, dźwiękiem i ciszą działać na wyobraźnię i emocje widza, by wywołać dokładnie taki efekt, na jakim twórcy zależy. A może nawet zmienić świat? By miał się lepiej i był bardziej ludzki.
Dla Ciebie * 1. Kto opowie najlepszą historię, wygrywa * Sztuka przetrwania * Początek i koniec kina * Narodziny reportażu * Powrót kina * Opowieść w chmurze * Sens w bezsensie * Subiektywnie czy obiektywnie, rzecz ujmując? * 2. Powiedz mi, jaką wybierasz rolę, a powiem ci, jak opowiadać. Osiem ról reportera * Reportaż wydarzeniowy - reporter: świadek bezpośredni * Reportaż interwencyjny - reporter: obrońca, adwokat * Reportaż śledczy - reporter: detektyw, prokurator * Reportaż problemowy - reporter: diagnostyk, przewodnik * Reportaż portret - reporter: artysta * Reportaż podróżniczy - reporter: odkrywca * Duży reportaż - reporter: tłumacz rzeczywistości * Reportaż wydarzeniowy * Reportaż interwencyjny * Reportaż śledczy * Reportaż problemowy * Reportaż portret * Reportaż podróżniczy - travellogue * Duży reportaż {grand reportage) * Ósma rola. Reżyser * 3. CO? Skrzynka z narzędziami * Temat: esencja reportażu * Radar i lupa, czyli gdzie znaleźć temat * Media społecznościowe * Skorowidz reportera * Wstępna dokumentacja * Drugi etap dokumentacji * Reportaż: "wypowiedź na temat" * Kurs i ster * Bohater i "co go boli" * Bohater-opowieść i bohater-metafora * Protagonista * Antagonista * Rozmowa dokumentacyjna - sztuka słuchania * Anatomia wywiadu reportażowego * Sztuka pytania * Wstępny montaż wywiadu * Akcja w reportażu * Akcja: prosta, zawikłana, epizodyczna * Akcja dynamiczna i statyczna * Rola konfliktu * JA kontra JA, JA kontra ON, JA kontra ONI. JA kontra ŻYWIOŁ, * JA kontra LOS * 4. KTO? Pozwól, że opowiem, czyli o narratorze reportażu * Narracja autorska * Narrator bezpośredni - JA * Narrator pośredni * Narracja postaciowa * 5. KOMU? Po obu stronach ekranu * Pokaż mi twój świat, a powiem kim jesteś * Zobaczyć, zrozumieć, przeżyć... * Poczuć więź * 6. JAK? Język video od kuchni * Przez oczy do serca. Kompozycja obrazu * Kontury i bryły * Światło: wyzwalacz głębi * Kontrast światłocienia * Kolor i kąt padania światła * Perspektywa w przestrzeni * Perspektywa w ruchu * Nakładające się plany * Proporcje * Odbicia i cienie * Głębia ostrości * Spojrzenie z lotu ptaka * Perspektywa żabia * Od kadru do sekwencji, czyli gramatyka języka filmowego * Kadr jak litera * Kamera na poziomie oczu * Kamera poniżej poziomu oczu * Kamera powyżej poziomu oczu * Kamera skierowana na część człowieka * Ujęcie jak słowo * Plany od "detalu" do "totalu" * Sekwencja ujęć jak zdanie * Panorama pozioma i pionowa * Scena jak akapit * Sekwencja scen jak rozdział * Dźwięk w roli głównej * Wielomówna cisza * Dopowiadająca muzyka * Słowo o słowie * Z wizjonera rewizor, czyli montaż: sztuka wyboru * Montaż narracyjny: pewnego razu... * Montaż skojarzeniowy: fabryka emocji * Montaż mozaikowy: muzyka oczu * 7. JAK TO SIĘ ROBI * Struktura opowieści SyKoMoR * SYtuacja * Komplikacje * MOment przełomu * Rozwiązanie * Jak to działa: SYtuacja * Jak to działa: Komplikacje * Dak to działa: MOment przełomu * Jak to działa: Rozwiązanie * Cztery magnetyczne początki * Zaczynaj z wizją końca * 8. Z jakim skutkiem * Styl: "charakter pisma" storytellera * Od elipsy do hiperboli * Reguła klepsydry * Opowieść na pożegnanie: Trzy sita Sokratesa * Podziękowania * Bibliografia * Publikacje książkowe * Artykuły w tomach zbiorowych i czasopismach * Strony internetowe * Spis reportaży i filmów dokumentalnych omawianych w pracy * Spis ilustracji * Kim jest dr Monika Górska? * Nagrody i wyróżnienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Bibliogr. s. [253]-260. Indeks.
W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.Książka ta jest podręcznikiem akademickim dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej I i II stopnia, a konkretnie do wykładanego w ramach tych studiów przedmiotu Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 7.0 (1 egz.)
Kaucja: 33,69 zł
Książka
W koszyku
Hej, czy znacie kogoś, kto jest przeciętniakiem, ale umie sobie wyobrazić, że jest kimś zupełnie innym - wspaniałym, uwielbianym, zdolnym, dzielnym...?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielki wybuch czyli K. kontra K. / Barbara Kosmowska, Grzegorz Kasdepke ; zilustrowała Anna Wielbut. - Wydanie II w Wydawnictwie Literatura. - Łódź : Literatura , 2020. - 174, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(To Lubię)
Ksenia i Kryspin znają się z realu, ale zaprzyjaźniają się w sieci. Oboje niepozorni, Kryspin trochę ofermowaty, typ mola w okularach, Ksenia nieakceptowana przez koleżanki, przez niektórych uważana wręcz za dziwaczkę. W wirtualnym świecie czują się pewniej. Grając wspólnie online w Gwiezdnych Rycerzy, dodają sobie atrybutów, są pewni siebie, zabawni i mocni. Ale kiedy Kryspin proponuje, żeby się spotkali, Ksenia się wycofuje, wystraszona, że nie jest taka spoko, jak się opisała w necie. Kryspin nie odpuszcza - wie, że Ksenia jest z jego szkoły i szuka jej wśród koleżanek, prowokując kolejne niezręczne sytuacje. Wszystko zaczyna się komplikować, kiedy Ksenia znajduje psa Kryspina, a Kryspin nie wraca do domu na noc, bo go szuka. Czy w tych okolicznościach przyjaciołom uda się w końcu spotkać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Wielki wybuch czyli K. kontra K. [Książka mówiona] / Barbara Kosmowska, Grzegorz Kasdepke. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, 2017. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
255 min
Nagranie na podstawie edycji książkowej: Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2017.
Czytają: Anna Szawiel, Wojciech Chorąży.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Świat wirtualny ma wiele zalet: można w nim szybko i łatwo nawiązywać nowe znajomości, być, kim tylko się chce. Można opowiadać o sobie niestworzone historie, bo przecież nikt tego nie sprawdzi! Czy na pewno.? Ksenia i Kryspin - bohaterowie Wielkiego Wybuchu - w realu są zakompleksionymi, niezdarnymi outsiderami, w sieci zaś - kreują się na pewnych siebie liderów, którzy "budzą postrach" wśród rówieśników. Jak długo jednak można udawać kogoś, kim się nie jest? I co się stanie, gdy prawda w końcu wyjdzie na jaw?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co zrobić, by nie zagubić się w sieci, i w jaki sposób zadbać, by KULTURA przez nasze zachowanie nie dała nura? Podpowiedzą wam to Tosia i Kuba (oraz pewien domowy. dinozaur), którzy na swojej skórze przekonali się,jak się kończą historie z dzwoniącym telefonem w kinie czy nielegalnym ściąganiem filmów z sieci. Oni wiedzą już, jak poradzić sobie z hejterami i że internetowe znajomości należy zawierać bardzo ostrożnie. Dzięki tej książce dowiesz się (między innymi): - dlaczego w internecie należy chronić swoje dane osobowe, - kiedy nie wypada pisać SMS-ów i rozmawiać przez telefon, - dlaczego do sieci nie wrzuca się zdjęć innych osób bez pytania, - że hejt jest niedopuszczalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Masz smartfona? Żyjesz w klatce. Jesteś pod ciągłą obserwacją. Każdy Twój ruch jest śledzony, oceniany i analizowany. Bez przerwy otrzymujesz spreparowany materiał. Krok po kroku jesteś sterowany przez algorytmy inżynierów, których nie znasz, i popychany do działań, których cele są Ci niewiadome. Powoli stajesz się tresowanym zwierzątkiem, zdalnie kontrolowanym przez wielkie korporacje. I nie masz pojęcia, kto i w jaki sposób wykorzysta zdobytą w ten sposób władzę. Brzmi to okropnie? Jest jeszcze gorzej: to wszystko dzieje się za Twoją zgodą! Dzięki tej książce odkryjesz, jak bardzo niebezpieczne są media społecznościowe i dlaczego, aby móc zarabiać pieniądze, muszą działać na szkodę społeczeństwa. Dowiesz się, jak wywoływane są uzależnienia, przez które ludzie wariują. Stopniowo tracą też swoją indywidualność. Anonimowość w środowisku sieci z kolei wyciąga z nich i wzmacnia najgorsze cechy. W książce opisano mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi. Z potęgi tych mechanizmów na ogół nie zdajemy sobie sprawy. Dopiero uświadomienie sobie, co za nimi stoi, jak konkretnie działają i jakie będą ich możliwe konsekwencje dla naszej cywilizacji, pozwoli na przemyślenie decyzji o usunięciu kont z mediów społecznościowych - niektórych lub wszystkich. Ostatnie słowo jeszcze należy do Ciebie.
Wstęp - z kotami * ARGUMENT PIERWSZY. Tracisz wolną wolę * Witaj w klatce, która wszędzie za tobą chodzi * Szalony naukowiec jednak troszczy się o psa w klatce * Trik i marchewka * Pokusa tajemnicy * Niebo i piekło to inni * Bit jako przynęta * Uzależnienie, przedstawiam ci efekt sieci * Uzależnienie i wolna wola to przeciwności * ARGUMENT DRUGI. Rezygnacja z mediów społecznościowych jest najbardziej precyzyjnym sposobem na oparcie się obłędowi naszych czasów * Machina BUMMER * Części, z których składa się machina BUMMER * Skala problemu jest ograniczona, możemy więc nad nim zapanować * ARGUMENT TRZECI. Media społecznościowe sprawiają, że stajesz się dupkiem * Sadza na śniegu * Spotkanie z moim wewnętrznym trollem * Tajemnicza natura technologii wzmacniania dupków * Najgłówniejszy z głównych przełączników * Idź tam, gdzie traktujesz innych najlepiej * ARGUMENT CZWARTY. Media społecznościowe podkopują prawdę * Wszyscy wiedzą * Gdy ludzie są fałszywi, wszystko staje się fałszywe * BUMMER zabija * ARGUMENT PIĄTY. Media społecznościowe sprawiają, że to, co mówisz, nie ma znaczenia * Otwarte znaczenie * POD ludzie * ARGUMENT SZÓSTY. Media społecznościowe niszczą twoją zdolność empatii * Znieczulica społeczna wywoływana cyfrowo * Zagubiona teoria w twoim mózgu * ARGUMENT SIÓDMY. Media społecznościowe sprawiają, że jesteś nieszczęśliwy * Dlaczego tak wiele tweetów kończy się słowem "smutne"? * Mroczne oblicze BUMMER-a * Wysoki zamek * ARGUMENT ÓSMY. Media społecznościowe nie chcą, byś miał finansową godność * Podwójny BUMMER * BUMMER w powijakach * Skłócony BUMMER * BUMMER-owskie klapki na oczach * Lepsze niż BUMMER * Perspektywa korporacji * Perspektywa użytkownika * ARGUMENT DZIEWIĄTY. Media społecznościowe uniemożliwiają prowadzenie polityki * Łuk moralności płonie * Arabska wiosna * Gamergate * LGBTQ * Ani na lewo, ani na prawo, ale prosto w dół * Black Lives Matter * Gdybyż tylko ta gra już się skończyła * ARGUMENT DZIESIĄTY. Media społecznościowe nienawidzą twojej duszy * Metafizyczna metafora * Pierwsze cztery zasady BUMMER-owskiej duchowości * BUMMER-owska wiara * BUMMER-owskie niebo * Egzystencja bez BUMMER-a * BUMMER-owska antymagia * Konkluzja. Koty mają dziewięć żywotów * Podziękowania * O autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58311 (1 egz.)
Kaucja: 21,50 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Bibliografia na stronach 344-366.
My, ludzie, nie jesteśmy już dzisiaj jedynymi, którzy piszą i czytają. Komputery też to umieją. Po tysiącleciach monopolu na pisanie zmuszeni jesteśmy ten bastion ludzkości poddać. Książka pokazuje jak zmienił się proces czytania i pisania w dobie komputerów. Książki, biblioteki i wydawnictwa, szkoły i uniwersytety, prasa i cenzura - próbują odnaleźć się wobec głębokiego przełomu. Henning Lobin z pasją opowiada o skutkach skomputeryzowania, zaglądając do instytucji, przyglądając się codziennemu życiu i oceniając cyfrową kulturę przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media)
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo "nowych mediów", poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami.Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia.Jon Dovey, Seth Giddings, Kieran Kelly i Martin Lister są pracownikami Instytutu Kultury, Mediów i Dramatu na Wydziale Sztuk Kreatywnych Uniwersytetu Zachodniej Anglii w Bristolu. Iain Grant jest kierownikiem Instytutu Filozofii na Wydziale Nauk Społecznych i Humanistycznych tego samego uniwersytetu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52774 (1 egz.)
Kaucja: 47,85 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52824 (1 egz.)
Kaucja: 34,80 zł
Książka
W koszyku
Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej / Miles Young ; przełożył Michał Zagrodzki. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2018. - 286, [2] strony : ilustracje ; 26 cm.
Bibliografia na stronie [277]. Indeks.
David Ogilvy pozostał w naszej pamięci jako jeden z najbardziej wpływowych ludzi reklamy wszech czasów. Jego bestseler Ogilvy o reklamie podawał konkretne, rzeczowe rady pracownikom marketingu, PR, reklamy i branż pokrewnych, którzy chcieli odnosić większe sukcesy. Stał się w istocie branżowym podręcznikiem. Coraz szybsze tempo zmian zachodzących w epoce cyfrowej stawia agencjom reklamowym i ich klientom liczne nowe wymagania, a zarazem stwarza nowe okazje. Miles Young, wykorzystując doświadczenia zdobyte w czasie długiej i pełnej sukcesów pracy w agencji reklamowej Ogilvy & Mather, napisał ten bardzo potrzebny podręcznik, w którym przedstawia elementarne prawdy, wydobyte kosztem wielkich starań z szumu cyfrowego. Rozważania, poparte wynikami najnowszych badań naukowych oraz zilustrowane studiami przypadków najlepszych kampanii reklamowych, zawierają praktyczne rady dla wszystkich, którzy zamierzają podjąć pracę w reklamie albo już w niej pracują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej