Etyka biznesu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(28)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Gasparski Wojciech
(4)
Lewicka-Strzałecka Anna
(2)
Żemigała Marcin
(2)
Albigowski Marek
(1)
Arszułowicz Marek
(1)
Bekas-|Nowak Monika
(1)
Bombera Przemysław
(1)
Bombera Zdzisław (1932- )
(1)
Borkowska Małgorzata
(1)
Chłus Zbigniew
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Dronia Iwona
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dziewit Daniel
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gasparski Wojciech (1936- )
(1)
Gałkowski Jerzy Wacław (1937- )
(1)
Hartman Jan
(1)
Huerta de Soto Jesús (1956- )
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta
(1)
Jeżowski Piotr
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kijak Artur
(1)
Korpus Joanna
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Maliński Mieczysław (1923- )
(1)
Matuszyński Józef
(1)
Merrill Rebecca R
(1)
Michalik Mieczysław (1927- )
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Mączyńska Elżbieta
(1)
Najder-|Stefaniak Krystyna
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Penc Józef
(1)
Pratley Peter
(1)
Reszka Paweł (1969- )
(1)
Reyes Victor Martinez
(1)
Rogowski Robert
(1)
Rożnowski Bohdan (1961- )
(1)
Siemińska Ewa (nauki ekonomiczne)
(1)
Snihur Stefan
(1)
Socha-Duśko Karolina
(1)
Sołtysiak Grzegorz (1961- )
(1)
Stelmach Waldemar
(1)
Van Duzer Jeffrey B
(1)
Vontobel Hans (1916- )
(1)
Wojciechowski Michał (1953- )
(1)
Woleński Jan (1940- )
(1)
Woytowicz-|Neymann Monika
(1)
Wójcik-Augustyniak Marzena
(1)
Zadroga Adam
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Śledziński Krzysztof
(1)
Święćkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Studenci
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Etyka biznesu
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(861)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publicystyka
(2)
Gospodarka
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Szkic literacki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradniki)
Bibliogr. s. 186-187.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51616 (1 egz.)
Kaucja: 33,08 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Politeja ; t. 1)
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 74)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 385-398. Indeks.
W epoce naznaczonej skandalami w biznesie zaufanie staje się kluczowym warunkiem sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. W wymierny sposób przyspiesza działania, zwiększa zyski i pozwala budować satysfakcjonujące relacje biznesowe i osobiste. Autor, ekspert w dziedzinie przywództwa, radzi, jak budować zaufanie i stawać się wiarygodnym partnerem w interesach, dobrym pracodawcą i porywającym liderem, a także lepszym współmałżonkiem i rodzicem. Z książki tej dowiesz się m.in.: - jakie zachowania cechują najbardziej godnych zaufania ludzi biznesu; - w jaki sposób wiarygodność pozwala zmniejszyć koszty i zmaksymalizować zyski; - jak odbudować utracone zaufanie.
JEDNA RZECZ, KTÓRA ZMIENIA WSZYSTKO * NIC NIE DZIAŁA TAK SZYBKO JAK ZAUFANIE * MOŻESZ COŚ Z TYM ZROBIĆ! * PIERWSZA FALA - ZAUFANIE DO SIEBIE * ZASADA WIARYGODNOŚCI * CZTERY PODSTAWY WIARYGODNOŚCI * Podstawa 1 - Prawość * Podstawa 2 - Intencje * Podstawa 3 - Umiejętności * Podstawa 4 - Rezultaty * DRUGA FALA - ZAUFANIE W RELACJACH * ZASADA ZACHOWANIA * Trzynaście zachowań * Zachowanie 1. Mówienie wprost * Zachowanie 2. Okazywanie szacunku * Zachowanie 3. Dbanie o przejrzystość * Zachowanie 4. Naprawianie krzywd * Zachowanie 5. Okazywanie lojalności * Zachowanie 6. Wykazywanie się rezultatami * Zachowanie 7. Doskonalenie się * Zachowanie 8. Konfrontacja z rzeczywistością * Zachowanie 9. Precyzowanie oczekiwań * Zachowanie 10. Przyjmowanie odpowiedzialności * Zachowanie 11. Najpierw słuchanie * Zachowanie 12. Dotrzymywanie zobowiązań * Zachowanie 13. Obdarzanie zaufaniem * Opracowanie planu działania * TRZECIA, CZWARTA I PIĄTA FALA * ZAUFANIE PARTNERÓW * Trzecia fala - Zaufanie w organizacjach * Czwarta fala - Zaufanie na rynku * Piąta fala - Zaufanie społeczne * WZBUDZANIE ZAUFANIA * DARZENIE "MĄDRYM ZAUFANIEM" * ODZYSKIWANIE UTRACONEGO ZAUFANIA * SKŁONNOŚĆ DO ZAUFANIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenie w języku angielskim.
Dialog od zawsze stanowił fundamentalną podstawę komunikacji między ludzkiej. Nawoływania do "nawiązania dialogu", tak często obecnie słyszane we wszystkich sferach naszego życia kulturalnego, religijnego czy też politycznego, to tak naprawdę zachęta do rozmowy, której nadrzędnym celem jest otwarcie na drugiego człowieka, promowanie tolerancji i zrozumienia. Niniejsza praca zbiorowa poświęcona jest więc tej prymarnej działalności człowieka. Dialog rozpatrywany jest tutaj z punktu widzenia interdyscyplinarnego i dotyczy takich dziedzin jak edukacja, językoznawstwo, literaturoznawstwo, czy też komunikacja społeczna i biznesowa. To właśnie dialog stanowi centrum odniesienia wszystkich prezentowanych tu artykułów.
Przedmowa * Maria Wysocka * Konsekwencje zmian. Dialog z systemem * Iwona Dronia * Dialogiczność relacji z nauczycielem akademickim a oczekiwania studentów * Mateusz Ostalak * Efektywność lekcji kulturowej przy użyciu nowoczesnej technologii i dialogu z uczniami w szkole ponadgimnazjalnej * Joanna Chłądzyńska * Spotkanie dwóch światów - o dialogach z dziećmi z zespołem Aspergera * Izabella Ławecka * Sposoby rozpoczynania dialogu w sieci w oparciu o trendy panujące wśród internautów * Artur Kijak * Współczesne teorie fonologiczne w badaniach nad strukturą dźwiękową języka polskiego * Izabela Delakowicz-Galowy * Dialog z inwestorem, czyli etyczne inwestowanie * Adam Pluszczyk * Mechanizmy pragmatyczne i środki językowe w humorze: wizerunek i stereotyp mężczyzny w wybranych dowcipach * Anna Gryglaszewska * Malarz europejski i jego dzieło we współczesnej prozie latynoamerykańskiej * Marta Oracz * Spór o piękno w Dialogu o odmiennym charakterze malowniczości i piękna Uvedala Price??a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 36,33 zł
Książka
W koszyku
Przeliczeni : tajemnice galerii handlowych / Daniel Dziewit. - Wydanie I. - Chorzów : Videograf, 2015. - 244, [4] strony, [24] strony tablic : fotografie ; 21 cm.
Poruszający dokument o dramatach najemców lokali w galeriach handlowych, napisany przez autora bloga "przeliczeni". W części pierwszej autor opisuje swoją drogę do spektakularnego bankructwa i przywołuje przykłady innych przedsiębiorców zrujnowanych przez bezwzględny system retail. Po utworzeniu bloga, zasypywany listami z różnych stron Polski, postanowił założyć stowarzyszenie, które ma bronić praw najemców. W drugiej części książki objaśnia kulisy funkcjonowania systemu retail, a także radzi, jak należy się zabezpieczyć przed niekorzystnymi zapisami w umowach i w jaki sposób wychodzić z trudnych sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46138 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46136 (1 egz.)
Kaucja: 48,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
ROZDZIAŁ 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu * ROZDZIAŁ 2. Audyt etyczny organizacji * ROZDZIAŁ 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny * ROZDZIAŁ 4. Etos ludzi i instytucji biznesu * ROZDZIAŁ 5. Etyczne aspekty działań marketingowych * ROZDZIAŁ 6. Etyka biznesu * ROZDZIAŁ 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji * ROZDZIAŁ 8. Etyka ekonomii * ROZDZIAŁ 9. Etyka gospodarcza * ROZDZIAŁ 10. Etyka powinności - deontologizm * ROZDZIAŁ 11. Etyka pożytku - utylitaryzm * ROZDZIAŁ 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa * ROZDZIAŁ 13. Etyka w public relations * ROZDZIAŁ 14. Etyka w sferze finansów * ROZDZIAŁ 15. Fuzje i przejęcia - analiza etyczna * ROZDZIAŁ 16. Geneza etyki działalności gospodarczej * ROZDZIAŁ 17. Infrastruktura etyczna biznesu * ROZDZIAŁ 18. Kodeksy i programy etyczne * ROZDZIAŁ 19. Konflikt interesów * ROZDZIAŁ 20. Konsumenci: prawa i obowiązki * ROZDZIAŁ 21. Korupcja * ROZDZIAŁ 22. Ład korporacyjny * ROZDZIAŁ 23. Menedżer - deontologia zawodu * ROZDZIAŁ 24. Oceny i decyzje moralne * ROZDZIAŁ 25. Odpowiedzialność wobec pracowników * ROZDZIAŁ 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności * ROZDZIAŁ 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego * ROZDZIAŁ 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności * ROZDZIAŁ 29. Religia i biznes * ROZDZIAŁ 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu * ROZDZIAŁ 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania * ROZDZIAŁ 32. Teoria cnót * ROZDZIAŁ 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne * ROZDZIAŁ 34. Trwały i zrównoważony rozwój * ROZDZIAŁ 35. Umowa społeczna * ROZDZIAŁ 36. Whistleblowing * ROZDZIAŁ 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej * ROZDZIAŁ 38. Zaufanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 41,51 zł
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The theory of dynamic efficiency".
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Najnowszy bestseller jednego z najwybitniejszych współczesnych przedstawicieli Szkoły Austriackiej, członka Instytutu Misesa z Alabamy (USA) oraz profesora Uniwersytetu w Madrycie. Jersusa Huerta de Soto, autora monumentalnego dzieła "Pieniądz, kredyt bankowy, cykle koniunkturalne". Ciężar emerytur, jaki ludność pracująca musi znosić, staje się coraz mniej znośny dla każdego państwa w ogóle, a w szczególności dla każdego podatnika, nad którym stoi widmo recesji gospodarczej i stale zwiększającego się opodatkowania. Staje się zatem coraz bardziej wątpliwe, czy system publicznej opieki społecznej będzie w stanie wywiązać sie z zadania, którego sie podjął, tj. wypłacić emerytury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 502/504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura biznesu : normy i formy / Irena Kamińska-Radomska. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 381, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [379]-381.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Kultura biznesu obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. W książce poruszono zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe, kwestie wizerunku i przyjęć oraz grzeczność na co dzień. Wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych, znalazły się odwołania do sfery towarzyskiej. Praca ma charakter normatywny, choć niektóre zagadnienia o większym znaczeniu kulturowym niepozbawione są podejścia opisowego, co pozostawia Czytelnika z własnymi wyborami odpowiednich zachowań w zależności od sytuacji, w której się znajdzie.
Wstęp * Kultura biznesu i kultura na co dzień * Fundamenty kultury biznesu * Zasady kontra naturalne zachowanie * Zwykła grzeczność * Komplementy * Krytyka * Asertywność i nietakt * Zwolnienie pracownika * Rozmowa kwalifikacyjna * Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym * Standardy dobrego asystenta * Kultura na drodze * Podczas lotu * Podróż pociągiem * Grzeczność przy uprawianiu sportu * Szlifowanie manier * Quiz ze zwykłej grzeczności * Komunikacja międzyludzka * Profesjonalna autoprezentacja * Prezentacja osób * Tytułowanie w rozmowie * Zapamiętywanie imion i nazwisk * Wizytówki * Komunikacja niewerbalna * Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka * Intonacja * Słuchanie * Rozmowy telefoniczne * Prezenty * Quiz z komunikacji * Korespondencja * Rodzaje korespondencji służbowej * Układ stałych elementów korespondencji * Zasady prowadzenia korespondencji służbowej * Reklamacje w korespondencji Koperty i papier firmowy * Quiz z korespondencji * Precedencja * Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa * Precedencja w sytuacjach służbowych * Quiz z precedencji * Wizerunek * Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety * Garderoba biznesmena * Garderoba bizneswoman * Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji * Quiz z wizerunku * Przyjęcia * Przyjęcia na stojąco * Przyjęcia przy stole * Zaproszenie gościa do restauracji * Przyjęcia herbatkowe * Przyjęcia ogrodowe * Quiz z przyjęć * Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań * Błędy mówcy * Radzenie sobie w trudnych sytuacjach * Radzenie sobie z tremą * Najlepszy mówca * Przygotowanie treści wystąpienia * Organizacja spotkań * Negocjacje * Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań służbowych * Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej * Systematyka różnic kulturowych * Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych * Przyjmowanie zagranicznych gości * Polska w kontekście różnic kulturowych * Quiz z różnic kulturowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55748 (1 egz.)
Kaucja: 36,42 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia na stronach 537-558.
Skuteczne zarządzanie stanowi wyzwanie dla wielu organizacji. Świadczy o zdolności budowania i urzeczywistniania strategicznych celów organizacji. Wobec powyższego warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa jest stałe generowanie zysku w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej, jak i dbałość o jakość zasobów oraz nowoczesność wewnętrznych procesów i systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 62,30 zł
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Książka dostępna również jako e-book.
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4. (dostępność ok. 28.09.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 17 (1 egz.)
Kaucja: 39,20 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46923 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48514 (1 egz.)
Kaucja: 33,60 zł
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Wojciechowi Gasparskiemu.
Bibliogr. publ. W. Gasparskiego s. 303-322 i bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3308 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej