Wychowanie pozaszkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(12)
Autor
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Balcerek Marian
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Czajkowski Kazimierz
(1)
Felistak Aleksander
(1)
Grzelak Janusz
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Sampson Scott D. (1961- )
(1)
Sochocki Marcin J
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Trempała Edmund
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Żywina Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Wychowanie pozaszkolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20556 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Na grzb. oznaczono jako: XVII/3.
Tekst częśc. czes., ukr. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 393-406.
Ze wstępu do wydania drugiegoWśród szczególnie ważnych wartości, zwłaszcza rozpatrywanych z pozycji dopełniających się związków edukacji, wychowania fizycznego, krajoznawstwa, turystyki, rekreacji, sportu oraz pedagogiki i nauk o kulturze fizycznej, coraz częściej wymienia się czas.Zmiana w patrzeniu na tę kategorię wartości w kształtowaniu osobowości człowieka wskazuje, że zbliżamy się do społeczeństwa czasu. Aktywność szkolna i zawodowa oraz czas wolny nie będą już jego biegunami. Będą się one przenikały i na siebie zachodziły.W rezultacie licznie formułowanych przez społeczeństwo postulatów i żądań, od początku września 1981 roku obowiązuje w naszym kraju pięciodniowy tydzień nauki i pracy zawodowej. W związku z tym zwiększyła się znacznie ilość czasu wolnego, a tym samym wzrosło znaczenie jego organizacji i wykorzystania, służących wielostronnemu rozwojowi osobowości dzieci, młodzieży i dorosłych. Czy potrafimy tę szansę wykorzystać?Olbrzymia rola w przygotowywaniu młodego pokolenia Polaków do organizacji i pożytecznego spędzania czasu wolnego przypada zajęciom pozalekcyjnym i pozaszkolnym. Pomocą we właściwym wypełnianiu jej ma służyć książka mego autorstwa Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna. Nakład pierwszego wydania po kilku miesiącach został wyczerpany.Po pierwszym wydaniu tej publikacji ukazały się bardzo pozytywne recenzje w takich czasopismach pedagogicznych i krajoznawczo-turystycznych, jak: "Edukacja Ustawiczna Dorosłych", "Forum Akademickie", "Hejnał Oświatowy", "Lider", "Poznaj Swój Kraj", "Wędrujemy", "Wychowanie Na Co Dzień", "Zeszyty Naukowe Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych", napisane przez znawców tej problematyki, znanych ze stawiania publikacjom wysokich wymagań poznawczych, metodologicznych i metodycznych. prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15889 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44787 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6777 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12022, 13596 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów * Wprowadzenie - Bożena Matyjas, Renata Stojecka-Zuber * Opieka i wychowanie w rodzinie * PAULINA FORMA - Uwarunkowania realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej * w rodzinach wielodzietnych * MAŁGORZATA WOLSKA-DŁUGOSZ - Bezrobocie jako czynnik warunkujący realizację funkcji rodziny * PATRYCJA HANYGA-JANCZAK - Rola rodziny w procesie wychowania do czasu wolnego * RENATA STOJECKA-ZUBER - Rodzina zastępcza jako forma pomocy dziecku * osieroconemu w zapisach prawnych i rzeczywistości * Opieka i wychowanie w szkole * BOŻENA MATYJAS - Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej szkoły * RENATA STOJECKA-ZUBER - Funkcjonowanie świetlicy szkolnej w zakresie opieki i wychowania * JOLANTA BIAŁA - Formy pomocy świadczone dzieciom ze środowiska biedy * PATRYCJA HANYGA-JANCZAK - Rola szkoły w procesie wychowania do czasu wolnego * Opieka i wychowanie w środowisku * MAŁGORZATA PORĄBANIEC - Samorząd terytorialny i instytucje pomocowe w Kielcach w latach 1990-2005 * RENATA STOJECKA-ZUBER - Zadania placówek wsparcia dziennego w kompensowaniu braków opiekuńczo-wychowawczych rodzin dysfunkcjonalnych * PAULINA FORMA - Rodzinny Ośrodek Diagnostyczno-Konsultacyjny jako placówka wspierająca rodzinę * BOŻENA MATYJAS - Zakład leczniczy jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze dzieci przewlekle chorych * JOLANTA BIAŁA - Zagrożenia wynikające z oglądania niektórych programów * telewizyjnych oraz korzystania z Internetu * Aneksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5074, 5075 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-99.
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie interesujących zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się . Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się "okazje dydaktyczne" czy też "okazje edukacyjne". Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi.Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z problemem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne metody nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, aby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, opisał własnymi słowami to, co my chcemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciom uczyć się od siebie nawzajem i my uczmy się od nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-336.
Zaledwie 6 dzieci w wieku 9-13 lat wybiera zabawę na podwórku zamiast gry na komputerze. Większość dzieci spędza 7-10 godzin dziennie gapiąc się w ekran telewizora, komputera, tabletu lub telefonu, a mniej niż 30 minut dziennie na podwórku, obcując z przyrodą. Scott D. Sampson, prowadzący popularny program dla dzieci "Dinopociąg", napisał poradnik dla wszystkich, którzy chcą rozbudzać w pociechach zainteresowanie przyrodą, odkrywać mechanizmy rządzące naturą i wpajać dzieciom radość z przebywania na świeżym powietrzu. Nauczyciele, rodzice i opiekunowie często nie mają podstawowej wiedzy o tym, jak rozniecać w maluchach zapał do poznawania tajemniczego świata przyrody. Oto szybkie i skuteczne antidotum na ten problem - garść pomysłowych wskazówek, które sprawią, że każdy dorosły podniesie się z kanapy i z ochotą popędzi eksplorować przyrodę ze swoim dzieckiem.
Przedmowa * Wstęp: Kalosze pełne kijanek * Co to jest natura i jak dziś wygląda dzieciństwo * NATURA UTRACONA, NATURA ODNALEZIONA * 1. Dziki umysł: Co to jest natura i czy naprawdę jest nam potrzebna * 2. Potęga miejsca: Odkrywanie natury w pobliżu * PODSTAWOWE ELEMENTY * 3. Ścieżka Kojota: Podstawy nauczania natury * 4. Nieskończone powiązania: Pedagogika miejsca * 5. Matki na zawsze: Ponowne odkrywanie istoty opowieści * ETAPY ŻYCIA * 6. Wesoły naukowiec: Nauczanie małych dzieci * 7. Wiek umiejętności: Nauczanie dzieci w wieku szkolnym * 8. Zwierzę towarzyskie: Nauczanie młodzieży * PRZESZKODY i ROZWIĄZANIA * 9. Niebezpieczne związki: Równoważenie technologii i natury * 10. Rewolucja renaturalizacyjna: Hodowanie miłośników natury w dużych miastach * Epilog *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18066 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela. C, Treść i Metody Wychowania ; 8)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13198 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej