Zarządzanie kryzysowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(46)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(39)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Smektała Tymon (1977- )
(3)
Szymonik Andrzej
(3)
Godek Jacek
(2)
Graczyk Krzysztof
(2)
Gryz Jarosław
(2)
Lisiecki Marek (1950- )
(2)
Nakielski Grzegorz
(2)
Sigríđur Hagalín Björnsdóttir (1974 - )
(2)
Tabaczniuk Tadeusz
(2)
Anthonissen Peter Frans
(1)
Baran Krzysztof W
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Berliński Lechosław (1944- )
(1)
Bigaj Wojciech
(1)
Borski Maciej
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Cupryjak Marek
(1)
Częścik Robert
(1)
Danieluk Barbara
(1)
Derelkowska Anna
(1)
Domańska Joanna (1970- )
(1)
Falecki Janusz
(1)
Ferenc Andrzej (1959- )
(1)
Florczak Izabela
(1)
Gigol Tomasz
(1)
Gozdór Grzegorz
(1)
Gumieniak Agata
(1)
Hartley Kate
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Jabłonowski Marek
(1)
Jaworska Katarzyna (prawo pracy)
(1)
Kaczmarczyk Barbara (nauki wojskowe)
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamiński Jarosław
(1)
Karzełek Fryderyk
(1)
Kisilowska Małgorzata
(1)
Kitler Waldemar
(1)
Korzeniowski Leszek (zarządzanie)
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Koszewska Katarzyna
(1)
Krej Natalia
(1)
Krynojewski Franciszek R
(1)
Książek Daniel
(1)
Księżyk Kamila
(1)
Kwiatkowski Stanisław
(1)
Kąkol Urszula
(1)
Kędzierska Grażyna
(1)
Larkin Judy
(1)
Lekston Mariusz
(1)
Leszczyński Marek (ekonomia)
(1)
Majchrzak Dariusz
(1)
Marczewski Marcin
(1)
Milli Dorota
(1)
Nepelski Mariusz
(1)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(1)
Owsiak Stanisław (1946- )
(1)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Pająk Kazimierz
(1)
Pepłoński Andrzej (1944- )
(1)
Piszczek Anna (prawo)
(1)
Prońko Jarosław
(1)
Przybyłowicz Ariel
(1)
Raczkowska-Lipińska Mirosława
(1)
Regester Michael
(1)
Rogacka-Łukasik Anna
(1)
Rolka Anna
(1)
Rostek Katarzyna
(1)
Siemak Zbigniew
(1)
Sienkiewicz-|Małyjurek Katarzyna
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Smagowicz Justyna
(1)
Smolak Leszek
(1)
Stefański Krzysztof (prawo)
(1)
Struniawski Jarosław
(1)
Stęplewski Bogumił
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Truchan Radosław
(1)
Tyburska Agata
(1)
Uklańska Anna
(1)
Witoszko Wioletta
(1)
Wiśniewski Bernard (nauki wojskowe)
(1)
Wiśniewski Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Zdrodowski Bogdan
(1)
Zdyb Marian (1951- )
(1)
Zrałek Maria
(1)
Zwoliński Łukasz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zych Jan
(1)
Łachacz Tomasz
(1)
Żołyński Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Studenci
(3)
Księgowi
(1)
Pracownicy HR
(1)
Prawnicy
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura islandzka
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5207)
Rodzina
(4011)
Przyjaźń
(3833)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2953)
Zarządzanie kryzysowe
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2937)
Relacje międzyludzkie
(2516)
Zabójstwo
(2173)
Życie codzienne
(1907)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1378)
II wojna światowa (1939-1945)
(1364)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Wybory życiowe
(934)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(880)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(861)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(455)
Postawy
(452)
Lekarze
(448)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(429)
Czarownice i czarownicy
(427)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(3)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Islandia
(2)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Dystopia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Powieść
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bezpieczeństwo i wojskowość
(8)
Zarządzanie i marketing
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52571 (1 egz.)
Kaucja: 39,87 zł
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Bibliografia na stronach 553-[563].
Książka jest przeznaczona zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa. Przedstawione w niej analizy mogą służyć również jako pomoc dla działów księgowych i HR, które opracowują strategie ubiegania się o pomoc w związku z epidemią oraz dokonują optymalizacji zatrudnienia.
Publikacja zawiera omówienie aktów prawnych wydanych w konsekwencji epidemii koronawirusa w zakresie, w jakim odnoszą się do prawa pracy, prawa urzędniczego oraz prawa ubezpieczeń społecznych. Uwzględnia rozwiązania wynikające ze specustaw: Tarcza 1.0, Tarcza 2.0 oraz - obowiązująca od 16 maja 2020 r. - Tarcza 3.0.Kryzys wywołany przez SARS-CoV-2 w znaczący sposób wpłynął na sytuację podmiotów zatrudniających i zatrudnianych. Uchwalone w związku z nim regulacje prawne objęły takie obszary jak:nakładanie dodatkowych obowiązków na pracodawców,zatrudnianie cudzoziemców,zatrudnianie urzędników,określanie statusu osób ubezpieczonych w czasie epidemii.Osią regulacji stały się jednak przepisy dotyczące wsparcia pracodawców i osób zatrudnionych w walce z negatywnymi skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa, który, uderzywszy w gospodarkę, wpłynął negatywnie na rynek pracy. Adresaci: Książka jest przeznaczona zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa. Przedstawione w niej analizy mogą służyć również jako pomoc dla działów księgowych i HR, które opracowują strategie ubiegania się o pomoc w związku z epidemią oraz dokonują optymalizacji zatrudnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57558 (1 egz.)
Kaucja: 119,25 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-291.
Książka Zarządzanie i dowodzenie Ochotniczą Strażą Pożarną napisana jest przede wszystkim przez strażaka dla strażaków. Przeznaczona jest głównie dla działaczy OSP i ZOSP RP, oficerów i podoficerów PSP oraz szefów i pracowników gminnych (miejskich) centrów zarządzania kryzysowego. Może także znacznie wzbogacić wiedzę innych osób z zakresu zarządzania organizacjami ratowniczymi, oraz studentom kierunków zarządzania i kierunków pożarniczych. Z recenzji Prof. nadzw. dr hab. Elżbiety Jędrych: Autor w swojej pracy opisuje między innymi Ochotniczą Straż Pożarną (OSP) jako jednostkę zajmującą się typową działalnością operacyjno-techniczną, związaną z udziałem ratowniczym: - w akcjach pożarniczych, - w akcjach przeciwpowodziowych, - w akcjach odśnieżania, - w zdarzeniach katastrof i zagrożeń technicznych i chemicznych, szczególnie w wypadkach drogowych, - w eliminacji innych zdarzeń losowych zagrażających życiu i mieniu. Autor wykorzystał najbardziej nowoczesną wiedzę z nauk zarządzania oraz wiedzę ratowniczo- gaśniczą. Pozycja powinna być znana wszystkim działaczom OSP, ZOSP RP, przedstawicielom nauk zarządzania (zagadnienia dla nich stosunkowo nowe) oraz strażakom zawodowym. Można stwierdzić, że książka ta jest niejako «nowoczesną encyklopedią zarządzania OSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55149 (1 egz.)
Kaucja: 37,51 zł
Książka
W koszyku
( Świat, Konflikty, Pokój / Uniwersytet Szczeciński. Katedra Badań nad Konfliktami i Pokojem)
Bibliogr. s. 345-370.
ROZDZIAŁ PIERWSZY * Bezpieczeństwo obiektów i osób w świetle obowiązujących przepisów prawnych * ROZDZIAŁ DRUGI * Zagrożenie ze strony organizacji terrorystycznych i przestępczych * ROZDZIAŁ TRZECI * Terroryzm bombowy w aspekcie bezpieczeństwa obiektów i osób * RODZIAŁ CZWARTY * Zarządzanie sytuacją kryzysową ROZDZIAŁ PIĄTY * Negocjacje policyjne w sytuacjach kryzysowych * * RODZIAŁ SZÓSTY * Ochrona VIP * * RODZIAŁ SIÓDMY * Bezpieczeństwo imprez masowych * * ROZDZIAŁ ÓSMY * Siły i służby do działań antyterrorystycznych i kontrterrorystycznych * * ZAKOŁCZENIE * * BIBLIOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55369 (1 egz.)
Kaucja: 34,01 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryzys przedsiębiorstwa a przywództwo / Tomasz Gigol. - Warszawa : Difin, 2015. - 236 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 216-232.
Książka opisuje zjawisko kryzysu przedsiębiorstwa od strony przywództwa. Kryzys przedsiębiorstwa jest rozumiany jako narastający proces - od kryzysu strategii, poprzez kryzys wyników, aż do kryzysu płynności i zagrożenia bankructwem.Książka odpowiada na pytanie jaki powinien być skuteczny przywódca kryzysowy oraz jaką rolę pełni przywódca w kryzysie przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 38,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie artykułów również w jęzku angielskim.
Bezpieczeństwo oznacza poczucie braku zagrożenia, stan psychiczny lub prawny w jednostkach, które daje poczucie pewności, oparcie w drugiej osobie lub sprawnie działającym systemie prawnym; przeciwieństwo zagrożenia. W warunkach społecznych bezpieczeństwo obejmuje zaspokojenie takich potrzeb, jak: istnienie, przetrwanie całości, niezależność, spokój, posiadanie i pewność rozumu. Bezpieczeństwo państwa dzieli się na bezpieczeństwo międzynarodowe i narodowe. Przez bezpieczeństwo narodowe należy rozumieć stan uzyskany w wyniku zorganizowanej obrony i ochrony przed zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi, określane stosunkiem potencjału obronnego do zagrożeń. Natomiast bezpieczeństwo międzynarodowe dotyczy bezpieczeństwa państw w skali danego regionu lub całego świata. Podział ten jest jednak czysto umowny, gdyż bezpieczeństwo państw w stosunkach międzynarodowych, obiektywnie rzecz ujmując, ma zawsze charakter międzynarodowy. Istotą bezpieczeństwa międzynarodowego jest zatem całość więzi pomiędzy poszczególnymi uczestnikami systemu międzynarodowego, które gwarantują zachowanie pokoju. Bezpieczeństwo narodowe jest terminem wieloznacznym. Zazwyczaj pojęcia takie powodują komplikacje przy definiowaniu, dlatego celowe jest, aby rozpatrywać je, uwzględniając wieloaspektowość terminu. Bezpieczeństwo narodowe może być definiowane na wiele sposobów, na przykład może oznaczać stan braku zagrożenia dla narodu. Te właśnie dążenia do ochrony (obrony) i/lub sama ochrona są pojęciowo utożsamiane z bezpieczeństwem narodowym. W tym kontekście bezpieczeństwo narodowe oznacza stan gotowości do przeciwdziałania zagrożeniom oraz do odpowiedniego powstrzymywania działań godzących w dobro narodu, zdrowie i mienie obywateli. Bezpieczeństwo może również oznaczać pewien stan, w którym zostały podjęte odpowiednie (względem przyjętego kryterium w danej sytuacji) przedsięwzięcia w celu niedopuszczenia do zagrożeń, a jeśli już wystąpiły - w celu minimalizacji skutków jego zaistnienia. [...] Wstęp
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [225]-230.
Streszczenie w języku angielskim.
Współcześnie, funkcjonowanie wielu sfer administracji publicznej, a w jej ramach struktur zarządzania kryzysowego, jest uzależnione od ilości i jakości informacji, sprawności środków technicznych i programowych informatyki. Jest to spowodowane przede wszystkim dynamiką oraz ilością zachodzących zjawisk, procesów i wynikającym z tego wzrostem zapotrzebowania na informacje - podstawie, których są podejmowane są działania. Zarządzanie kryzysowe (ZK) jest procesem informacyjno-decyzyjnym. Trudnym, wręcz niemożliwym jest skuteczne funkcjonowanie systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, w tym też na szczeblu gminy/powiatu, bez sprawnego, efektywnego systemu kierowania. Wynika to z mnogości uczestników systemu ZK oraz w znacznej mierze, nieprzewidywalności i związanym z tym wprost - deficytem czasowym. To z kolei wymusza stwierdzenie, że wspomaganie informatyczne procesów decyzyjnych jest tym elementem całego systemu zarządzania kryzysowego, od którego zależy w zdecydowanej mierze jego sprawne i efektywne działanie. [frg. wstępu]
WSTĘP * Rozdział 1 PLANOWANIE W ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM (Grzegorz Nakielski) * 1.1. Istota i funkcje zarządzania * 1.2. Proces zarządzania kryzysowego * 1.2.1. Podstawy zarządzania w sytuacjach kryzysowych - wybrane problemy * 1.2.2. Proces zarządzania kryzysowego * 1.3. Proces planowania w zarządzaniu kryzysowym * 1.3.1. Proces planowania - ujęcie ogólne * 1.3.2. Funkcje zarządzania - planowanie * 1.3.2.1. Definicja i istota planowania i podejmowania decyzji * 1.3.2.2. Planowanie w zarządzaniu kryzysowym na szczeblu samorządowym * 1.4. Metodyka opracowania planu zarządzania kryzysowego * 1.5. Etapy opracowania planu zarządzania kryzysowego * 1.6. Podejmowanie decyzji - cykl decyzyjny zespołu zarządzania kryzysowego * Rozdział 2 WYKONYWANIE DOKUMENTÓW GRAFICZNYCH W PLANACH ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO (Krzysztof Graczyk) * 2.1. Plany zarządzania kryzysowego szczebla powiat/gmina * 2.2. Praca na mapach * 2.2.1. Nomenklatura i godła map * 2.2.2. Zasady wyboru map do wykonania Planów Zarządzania Kryzysowego * 2.2.3. Zasady tworzenia znaków i symboli graficznych * 2.3. Zasady określania współrzędnych na mapie * Rozdział 3 SYSTEMY WSPOMAGANIA DECYZJI W PROCESIE ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO W ADMINISTRACJI PAŁSTWOWEJ I TERENOWEJ (Tadeusz Tabaczniuk) * 3.1. Systemy wspomagania decyzji na szczeblu gminy/powiatu * 3.1.1. Policja * 3.1.2. Państwowa Straż Pożarna * 3.1.3. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego * 3.1.4. Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego * 3.1.5. Sieci wodne * 3.1.6. Sieci energetyczne * 3.1.7. Sieci gazowe * 3.2. Wybrane systemy wspomagania decyzji szczebla wojewódzkiego/krajowego * 3.2.1. Platforma Operacyjna Zarządzania Kryzysowego "Kleopatra" * 3.2.2. Samodzielna aplikacja "Arcus 2015. Net" * 3.2.3. Centralna Aplikacja Raportująca * 3.2.4. Regionalny System Ostrzegania * 3.2.5. System Powiadamiania Ratunkowego * 3.2.6. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Zielonej Górze * 3.2.7. Siły Zbrojne RP * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * STRESZCZENIE * ABSTRACT
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57811 (1 egz.)
Kaucja: 36,05 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 355 (1 egz.)
Kaucja: 31,32 zł
Książka
W koszyku
Komunikacja w kryzysie / Kate Hartley ; przekład Aleksandra Ożarowska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 239, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: jak zrozumieć i kształtować zachowanie konsumentów, aby wasza marka cieszyła się jeszcze większym zaufaniem.
Bibliografia, netografia na stronie [241].
Dla specjalistów ds. PR lub komunikacji, a także dla studentów marketingu, zarządzania, komunikacji medialnej.
Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. PR lub komunikacji, którzy chcą zrozumieć nową rzeczywistość zarządzania kryzysem, a także odpowiednio przygotować się do sytuacji kryzysowej, aby móc ją rozpoznać i właściwie na nią zareagować. Komunikacja w kryzysie stawia na głowie standardowe zarządzanie kryzysem zniewolone przez procesy i zachęca czytelników do porzucenia typowych korporacyjnych protokołów i schematów komunikacji. Kate Hartley uważa, że organizacje powinny spojrzeć na kryzys z punktu widzenia konsumentów i uczłowieczyć przekazywane im informacje. Jej książka pełna jest pomocnych wskazówek i praktycznych porad, które można wykorzystać w każdej sytuacji kryzysowej, a także nie brakuje tu fascynujących przykładów pokazujących nam, jak odróżniać codzienne problemy od prawdziwego kryzysu. Dowiemy się również dlaczego uwielbiamy nienawidzić nasze ulubione marki oraz poznamy najgorętsze tematy zarządzania kryzysem, takie jak rozwiązywanie problemu fałszywych wiadomości, plotek oraz trolli grasujących na mediach społecznościowych. Dzięki wywiadom i anegdotom pochodzącym od liderów wielu globalnych organizacji, Komunikacja w kryzysie świetnie wpisuje się w kulturę długoterminowego zarządzania reputacją. Kate Hartley jest jedną z założycielek Polpeo, czyli agencji przeprowadzającej symulacje kryzysu, która współpracuje z największymi firmami na świecie. Hartley może poszczycić się dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w branży korporacyjnego PR-u oraz zarządzania kryzysem i reputacją, a do swoich doświadczeń może zaliczyć również wygłaszanie prezentacji i prowadzenie warsztatów z zakresu wpływu mediów społecznościowych na zarządzanie kryzysem podczas międzynarodowych wydarzeń takich jak SXSW, The Global PR Summit, PR Week’s Crisiss Comms czy Social Media Today’s Social Shake Up. Poza tym Hartley jest członkiem organizacji CIPR i PRCA oraz zasiada w cyfrowym komitecie wykonawczym PRCA, który ma na celu kształtować najlepsze standardy pracy w branży PR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57619 (1 egz.)
Kaucja: 50,37 zł
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo : programy promocji, T.5 / Brunon Hołyst. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 971 stron : fotografie, wykresy ; 25 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; T.5)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [935]-971.
Promocja bezpieczeństwa to działania zmierzające do jego upowszechniania, lansowania i popularyzacji.Układ i zakres tomu V - podobnie jak w poprzednich czterech tomach cyklu - jest spójny i ciekawie ujęty.Poza promocją bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym. Czytelnik znajdzie w nim między innymi rozważania o inicjatorach i organizatorach działań, o grupach społecznych, które należy objąć szczególnym oddziaływaniem w zakresie tej promocji, oraz o wykorzystaniu zdobyczy techniki w promowaniu bezpieczeństwa.
Część I * PROMOCJA BEZPIECZEŁSTWA -WYMIAR INDYWIDUALNY * Rozdział 1. Zdrowie fizyczne * 1.1. Uwagi wprowadzające * 1.2. Relacje zdrowie - choroba * 1.3. Współczesne koncepcje zdrowia * 1.4. Zdrowie obiektywne i zdrowie subiektywne * 1.5. Nowe możliwości promocji zdrowia * Rozdział 2. Zdrowie psychiczne * 2.1. Istota promocji bezpieczeństwa psychicznego * 2.2. Rozwój cywilizacji * 2.3. Promocja zdrowia psychicznego * 2.4. Koncepcja salutogenezy * 2.5. Inteligencja emocjonalna * Rozdział 3. Zdrowie duchowe * 3.1. Specyfika zdrowia duchowego * 3.2. Przemijanie życia * 3.3. Frustracja egzystencjalna * 3.4. Dwa modele życia * 3.5. Orientacja merkantylna * Rozdział 4. Rodzina * 4.1. Funkcje rodziny * 4.2. Style wychowania * 4.3. Błędy wychowawcze * 4.4. Zjawisko wsparcia * 4.5. Dialog informacyjny * Część II * PROMOCJA BEZPIECZEŁSTWA - WYMIAR SPOŁECZNY * Rozdział 5. Zdrowie społeczne * 5.1. Istota promocji zdrowia społecznego * 5.2. Różnice w zachowaniu społecznym jednostki * 5.3. Różnorodne formy interakcji * 5.4. Percepcja interpersonalna * 5.5. Rozwój zawodowy * Rozdział 6. Szkoła * 6.1. Diagnozowanie trudnych sytuacji wychowawczych * 6.2. Problem umiejętności zawodowych nauczyciela * 6.3. Relacje nauczyciel-uczeń * 6.4. Ocena przez uczniów nauczyciela * 6.5. Klimat klasy * 6.6. Szkolny program interwencyjny * Rozdział 7. Miejsce pracy * 7.1. Przystosowanie zawodowe * 7.2. Teoria osobowości J. Hollanda * 7.3. Zadowolenie z pracy * 7.4. Kultura miejsca pracy * 7.5. Sposoby opanowania stresu * 7.6. Sytuacje zagrożenia * Rozdział 8. Środowisko lokalne * 8.1. Środowisko lokalne jako czynnik socjalizacji * 8.2. Związki psychiczne * 8.3. Miasto i wieś jako środowiska wychowawcze * 8.4. Aktywność jako działanie społeczne * 8.5. Czynniki kształtujące bezpieczeństwo w środowisku lokalnym * 8.6. Zadania społeczności lokalnej * Rozdział 9. Środowisko miejsca zamieszkania * 9.1. Kryteria jakości środowiska * 9.2. Zróżnicowane percepcje środowiska * 9.3. Paradygmaty bezpieczeństwa środowiska * 9.4. Projektowanie architektoniczne * 9.5. Kontrola dostępu * 9.6. Włamania do samochodów * 9.7. Środki techniczne bezpieczeństwa budynków wielorodzinnych * 9.8. Oświetlenie * 9.9. Różne aspekty bezpieczeństwa * Rozdział 10. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym * 10.1. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym * 10.2. Infrastruktura drogowa * 10.3. Zasada ograniczonego zaufania * 10.4. Rola policji * 10.5. Zadania wymiaru sprawiedliwości * 10.6. Programy informacyjne * 10.7. Systemowa realizacja zasad profilaktyki * 10.8. Agresja drogowa * Rozdział 11. Postawy pokojowe i tolerancja * 11.1. Istota pacyfizmu * 11.2. Rola emocji w zachowaniach zbiorowych * 11.3. Promocja tolerancji * 11.4. Grupowe poczucie wartości * 11.5. Typy tożsamości * 11.6. Kultura tolerancji * Rozdział 12. Kultura, zaufanie i kooperacja * 12.1. Proces neutralizacji aksjologicznej i jego skutki * 12.2. Tożsamość społeczna jednostki * 12.3. Kooperatywne postawy wobec różnych grup * Rozdział 13. Promocja postaw obywatelskich * 13.1. Edukacja obywatelska * 13.2. Nadzór nad działaniami władz * 13.3. Rola szkoły w rozwijaniu kompetencji * 13.3. Polityka edukacyjna * 13.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa * Rozdział 14. Postawy prospołeczne * 14.1. Etyka cnót * 14.2. Zachowania prospołeczne * 14.3. Altruizm i empatia * 14.4. Rozumowanie moralne * 14.5. Oddziaływania wychowawcze * Rozdział 15. Promocja konstruktywnych postaw ekonomicznych * 15.1. Równowaga ekonomiczna * 15.2. Nierówności ekonomiczne * 15.3. Społeczna gospodarka rynkowa * 15.4. Postawy konsumpcyjne młodzieży * 15.5. Budżet obywatelski * 15.6. Internet * Część III * PROMOCJA BEZPIECZEŁSTWA - ŚRODOWISKO NATURALNE I CYWILIZACJA * Rozdział 16. Ekologia * 16.1. Ogólne zagadnienia ochrony środowiska naturalnego * 16.2. Programy działania na rzecz ochrony środowiska * 16.3. Czynniki kształtujące politykę ochrony środowiska * 16.4. Turystyka a ochrona środowiska * 16.5. Promocja bezpieczeństwa w biosferze * Rozdział 17. Technosfera * 17.1. Wpływ techniki na życie człowieka * 17.2. Zagrożenia kultury przez rozwój techniki * 17.3. Zwycięzcy i przegrani * 17.4. Zmiany w psychice pod wpływem telewizji * 17.5. Zalew informacji * 17.6. Zagrożenia technologiczne a promocja bezpieczeństwa * Rozdział 18. Infosfera * 18.1. Metabolizm informacyjny * 18.2. Wielkie rewolucje w dostępie do informacji * 18.3. Samoregulacja zachowania * 18.4. Metapoznanie * 18.5. Upowszechnianie wiedzy * 18.6. Niezmienność typów temperamentu * 18.7. Skutki systemu masowego komunikowania * 18.8. Karta Etyczna Mediów * 18.9. Bezpieczeństwo systemów komputerowych * Część IV * INICJATORZY I ORGANIZATORZY DZIAŁAŁ PROMOCYJNYCH NA RZECZ BEZPIECZEŁSTWA * Rozdział 19. Administracja państwowa * 19.1. Etos administracji państwowej * 19.2. Godność petenta i urzędnika * 19.3. Zaufanie obywateli do organów państwa * 19.4. Europejski kodeks dobrej praktyki administracyjnej * 19.5. Elity społeczne * Rozdział 20. Działalność władz samorządowych * 20.1. Rola władz lokalnych * 20.2. Konflikt interesów * 20.3. Kodeks etyczny w samorządach * 20.4. Efektywne zarządzanie * 20.5. Przeciwdziałanie korupcji * Rozdział 21. Relacje obywateli z przedstawicielami administracji * 21.1. Stereotyp urzędnika i petenta * 21.2. Jakość relacji obywatela z władzą * 21.3. Promocja bezpieczeństwa obywateli w kontaktach z administracją * 21.4. Kształtowanie mechanizmów odpowiedzialności * Rozdział 22. Zadania policji * 22.1. Współdziałanie policji ze społeczeństwem * 22.2. Polityka społeczna wobec przestępczości * 22.3. Wcześniejsze stadia profilaktyki * 22.4. Zadania policji w realizacji community policing * 22.5. Służba patrolowa * Rozdział 23. Media * 23.1. Pojęcie mediów * 23.2. Rola telewizji w życiu indywidualnym i publicznym * 23.3. Polityka edukacyjna * 23.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa * Rozdział 24. Edukacja * 24.1. Klimat w szkole * 24.2. Samoocena nauczyciela w procesie edukacyjnym * 24.3. Kompetencje nauczyciela * 24.4. Negocjacje jako metoda kontaktów nauczyciela z uczniem * 24.5. Niepowodzenia szkolne * 24.6. Tutoring * Rozdział 25. Stowarzyszenia sportowe * 25.1. Rola sportu * 25.2. Agresja w sporcie * 25.3. Badania osobowościowe sportowca * 25.4. Przestrzeganie reguł sportowych * 25.5. Sukces sportowy * Rozdział 26. Organizacje pozarządowe * 26.1. Cele organizacji obywatelskich * 26.2. Zagrożenia dla autonomii stowarzyszeń * 26.3. Formy organizacji pozarządowych * 26.4. Pomoc społeczna * 26.5. Finanse * 26.6. Programy promocji bezpieczeństwa * Rozdział 27. Organizacje międzynarodowe * 27.1. Reforma systemu funkcjonowania organizacji międzynarodowych * 27.2. Przeciwdziałanie naruszeniom prawa * 27.3. Nowe wyzwania przed organizacjami międzynarodowymi * 27.4. Problem wzajemnych relacji kulturowych * 27.5. Gospodarstwa domowe * 27.6. Stosunki międzyorganizacyjne * Część V * GRUPY OBJĘTE SZCZEGÓLNYMI ODDZIAŁYWANIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI BEZPIECZEŁSTWA * Rozdział 28. Dzieci i młodzież * 28.1. Struktura potrzeb człowieka * 28.2. Rola dialogu a poczucie bezpieczeństwa * 28.3. Role społeczne nauczyciela * Rozdział 29. Kobiety * 29.1. Sytuacja kobiet * 29.2. Praca w środowiskach mieszanych * 29.3. Przeszkody w awansie zawodowym kobiet * 29.4. Przemoc wobec kobiet * Rozdział 30. Osoby starsze * 30.1. Skutki procesu starzenia * 30.2. Opieka nad osobami starszymi * 30.3. Usprawnienia pracy socjalnej * 30.4. Zagrożenia bezpieczeństwa osób starszych * Rozdział 31. Pacjenci * 31.1. Ewolucja w podejściu do istoty zdrowia * 31.2. Prawa pacjenta * 31.3. Promocja prawidłowych relacji z otoczeniem * 31.4. Działania w kierunku zmniejszenia ryzyka chorób * Rozdział 32. Osoby podejmujące próby samobójcze * 32.1. Indywidualny i społeczny wymiar zachowań suicydalnych * 32.2. Motywy podjęcia prób samobójczych * 32.3. Promocja zdrowia * 32.4. Teoria poznawczo-behawioralna * Rozdział 33. Niepełnosprawni * 33.1. Pojęcie niepełnosprawności * 33.2. Procedura orzekania o niepełnosprawności * 33.3. Uprawnienia osób niepełnosprawnych * 33.4. Zaburzenia psychiczne osób niepełnosprawnych * 33.5. Środowiskowe domy samopomocy * 33.6. Zespoły leczenia środowiskowego * 33.7. Ośrodki wsparcia społecznego * Rozdział 34. Wykluczeni z powodu ubóstwa * 34.1. Kategorie ubóstwa * 34.2. Progi ubóstwa * 34.3. System pomocy * Rozdział 36. Ofiary kryzysów emocjonalnych i rozwojowych * 35.1. "Bieg życia" * 35.2. Kryzysy w życiu * 35.3. Periodyzacja rozwoju człowieka * 35.4. Bunt dorastania * 35.5. Ocena cech dorosłości * 35.6. Trening interpersonalny * Rozdział 36. Osoby skazane i zagrożone demoralizacją * 36.1. Rola zakładu penitencjarnego w procesie resocjalizacji * 36.2. Ocena czynników wskazujących na osobowość antyspołeczną * 36.3. Zapotrzebowanie na stymulację * 36.4. Postulaty zwiększenia efektywności resocjalizacji * 36.5. Promocja bezpieczeństwa w rodzinach dysfunkcyjnych * 36.6. Świetlice z programem socjoterapeutycznym * Rozdział 37. Uzależnieni od alkoholu i hazardu * 37.1. Negatywne skutki uzależnienia od hazardu * 37.2. Metody leczenia alkoholików * 37.3. Przemoc w rodzinie alkoholików * 37.4. Nadużycie alkoholu wśród młodzieży * 37.5. Uzależenie od hazardu * Rozdział 38. Imigranci * 38.1. Podstawy prawne polityki migracyjnej * 38.2. Pomoc cudzoziemcom * 38.3. Integracja społeczna cudzoziemców * Część VI * TECHNICZNE SYSTEMY BEZPIECZEŁSTWA * Rozdział 39. Uwagi wstępne * Rozdział 40. Klasyfikacja urządzeń i systemów alarmowych * 40.1. Klasyfikacja systemów alarmowych * 40.2. Charakterystyka ogólna systemów sygnalizacji zagrożeń * 40.3. Zasady klasyfikacji urządzeń i systemów alarmowych * 40.4. Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów alarmowych * 40 5. Podstawowe kryteria klasyfikacji urządzeń * 40.6. Wymagania ogólne, zasady stosowania systemów alarmowych * Rozdział 41. Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne * Rozdział 42. Antyterrorystyczne urządzenia zabezpieczające * 42.1. Wprowadzenie * 42.2. Urządzenia rentgenowskie * 42.3. Bramki * 42.4. Inne urządzenia mechaniczno-elektryczne * Rozdział 43. Elektroniczne systemy bezpieczeństwa * 43.1. Wprowadzenie * 43.2. Systemy sygnalizacji włamania i napadu * 43.2.1. Systemy alarmowe skupione * 43.2.2. Systemy alarmowe rozproszone * 43.2.3. Systemy alarmowe mieszane * 43.2.4. Podsumowanie dotyczące konfiguracji SSWiN * 43.3. Urządzenia wchodzące w skład systemów alarmowych * 43.3.1. Centrale alarmowe * 43.3.2. Czujki alarmowe * 43.3.3. Sygnalizatory akustyczne i optyczne * 43.3.4. Zasilacze i akumulatory * 43.3.5. Manipulatory * 43.3.6. Dialery telekomunikacyjne, nadajniki, odbiorniki jako urządzenia transmisji zdarzeń * 43.3.7. Linie wejściowe (dozorowe) * 43.3.8. Linie wyjściowe * 43.3.9. Tablice synoptyczne i drukarki * 43.3.10. Informatyczny nadzór nad systemem alarmowym * 43.4. Konserwacja systemów alarmowych * 43.5. Systemy kontroli dostępu * 43.5.1. Biometryka * 43.5.2. Współpraca systemów kontroli dostępu z zabezpieczeniami mechanicznymi * 43.6. Systemy monitoringu wizyjnego * 43.6.1. Wprowadzenie * 43.6.2. Podstawowe zasady konfiguracji systemów monitoringu wizyjnego * 43.6.3. Systemy rejestracji zdarzeń * 43.6.4. CCTV IP * 43.7. Systemy Sygnalizacji Pożarowej * 43.7.1. Elektroniczny system sygnalizacji pożarowej dla pojazdów ruchomych * 43.8. Integracja systemów alarmowych * 43.8.1. Wprowadzenie * 43.8.2. Przykłady integracji elektronicznych systemów bezpieczeństwa * 43.8.3. Budynek inteligentny * 43.9. Zasady doboru systemów zabezpieczeń do określonych obiektów * 43.9.1. Wprowadzenie * 43.9.2. Zasady doboru zabezpieczeń * Rozdział 44. Przyszłościowe rozwiązania systemów bezpieczeństwa * Rozdział 45. Zakończenie i wnioski * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 327 (1 egz.)
Kaucja: 116,61 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 157-167.
Celem pracy jest wskazanie kierunków i sposobów racjonalizacji systemu zarządzania kryzysowego Straży Granicznej. Uznano jednocześnie, że tak określony cel możliwy będzie do osiągnięcia przez rozwiązanie problemów mieszczących się w kilku obszarach. Pierwszy z nich to dokonanie analizy porównawczej takich pojęć jak: "bezpieczeństwo", "zagrożenie", "ochrona granicy państwowej", "kontrola ruchu granicznego", "zarządzanie", "zarządzanie kryzysowe", "organizacja", "system" i w końcu "system zarządzania kryzysowego". Analiza porównawcza umożliwi wyjaśnienie istoty współczesnego pojmowania tych zagadnień, a także wskaże na zachodzące relacje pomiędzy niektórymi z nich. Drugi z kolei to analiza pod kątem poprawności realizacji zadań przez Straż Graniczną w sytuacjach kryzysowych przy uwzględnieniu jej struktury, środowiska, w którym funkcjonuje, rozwiązań organizacyjno-prawnych mających zastosowanie w sytuacjach kryzysowych, potencjału, który posiada i którym mogłaby dysponować w sytuacjach kryzysowych.Kolejny obszar to identyfikacja obszarów, dzięki którym możliwa jest racjonalizacja procesów zarządzania kryzysowego w ogóle, ale szczególnie w Straży Granicznej. W książce wskazano sytuacje kryzysowe, z którymi Straż Graniczna ma najczęściej do czynienia, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk nielegalnej migracji i przemytu narkotyków. Obszar badań obejmuje lata 2006 - 2013. Straż Graniczna w celu realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego współpracuje z wieloma podmiotami. W monografii wskazano te instytucje państwowe, organizacje pozarządowe i podmioty zagraniczne, z którymi formacja ta najczęściej wspólnie realizuje działania w sytuacjach kryzysowych. W opracowaniu, oprócz źródeł prawa powszechnie obowiązującego wykorzystano dokumenty nie będące przepisami prawa. Ponadto zaznaczyć należy, że książka ta odzwierciedla stan prawny na dzień 31 października 2014 roku. Publikacja ta została opracowana w oparciu o badania naukowe, wybrane pozycje książkowe z zakresu bezpieczeństwa, zagrożeń, organizacji i zarządzania, zarządzania kryzysowego, Straży Granicznej, przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a także o te, które nie są aktami prawnymi. Podczas analiz i ocen sporządzonego opracowania wykorzystano literaturę autorstwa i współautorstwa m.in. Krzysztofa Ficonia, Bernarda Wiśniewskiego, Jarosława Prońki, Waldemara Kitlera, Zbigniewa Ścibiorka, Stanisława Dworeckiego, Jarosława Gryza, Ryszarda Jakubczaka, Michaela Amstronga, Petera Druckera, Józefa Penca i wielu innych. W rozdziale pierwszym zaprezentowano sposoby postrzegania bezpieczeństwa państwa, a także wskazano na kilka jego przykładowych podziałów. Analogicznie uczyniono w odniesieniu do zagrożenia. W rozdziale tym przeznaczono również miejsce na wyjaśnienie takich terminów jak: "ochrona granicy państwowej" i "kontrola ruchu granicznego". Po czym przedstawiono teoretyczne ujęcie zarządzania w ogóle oraz zarządzania kryzysowego. Przytoczone definicje i poglądy umożliwiają rozleglejsze spojrzenie na omawiane w rozdziale zagadnienia i wprowadzają do dyskusji dotyczących zagadnień poruszanych w następnych rozdziałach. Drugi rozdział poświęcony został takim zagadnieniom jak organizacja i system. Analiza wskazanych wyżej terminów, a także zdefiniowanych w rozdziale pierwszym stała się punktem wyjścia do przedstawienia systemu zarządzania kryzysowego. Z kolei rozdział trzeci w całości obejmuje informacje dotyczące formacji umundurowanej, jaką jest Straż Graniczna. Szczególne miejsce w tym rozdziale zajmuje historia jej powstania, a także szereg jej transformacji. Straż Graniczna jawi się jako organizacja zhierarchizowana, której struktura dostosowywana jest do potrzeb krajowych i międzynarodowych. Jej zadania zaś nie ulegają zmianom, choć ich realizacja w odniesieniu do granicy zewnętrznej i wewnętrznej z pewnością nie jest taka sama. Funkcjonowanie Straży Granicznej uzależnione jest w pewnym sensie od środowiska, w jakim funkcjonuje. Temu zagadnieniu został poświęcony rozdział czwarty. Wskazano w nim również rolę, jaką odgrywa Straż Graniczna na arenie międzynarodowej oraz zagrożenia, które pozostają w jej właściwości. Dokonano w tym rozdziale analizy porównawczej w zakresie tendencji spadkowych bądź wzrostowych wybranych zagrożeń. Uwzględniono również charakterystykę pozostałych zagrożeń, które nie pozostają bez wpływu na działanie Straży Granicznej. Straż Graniczna podejmuje szeroko rozumiane działania również w sytuacjach kryzysowych, dlatego też do ich realizacji służy pewien system. Te treści zostały ujęte w rozdziale piątym opracowania. W rozdziale tym opisano zagadnienia związanym z organizacją systemu zarządzania kryzysowego Straży Granicznej, a w szczególności zasady jego funkcjonowania oraz czynniki wpływające na jego skuteczność. Skuteczność realizacji działań uzależniona jest od szeroko rozumianego kształcenia. Dlatego też w rozdziale szóstym opisano, w jaki sposób Straż Graniczna dba o wiedzę i umiejętności swoich funkcjonariuszy. Doskonalenie to jest cenne szczególnie dlatego, że funkcjonariusze Straży edukują się w Straży Granicznej, poza jej strukturami w kraju, a także poza jego granicami. Dostrzec należy, że przedstawiciele różnych instytucji dostrzegają potrzebę wspólnej wymiany doświadczeń. Dzięki nim możliwe jest zdobywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności, co w konsekwencji ma przełożenie na podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Z kolei w rozdziale siódmym podjęto dyskusję na temat istoty współdziałania. Przytoczono w nim wiele definicji, a następnie dokonano ich porównania. Wskazano w nim podmioty państwowe, pozarządowe, a także zagraniczne, z którymi Straż Graniczna realizuje zadania. Scharakteryzowano również treści porozumień pomiędzy wybranymi podmiotami. Przedostatni, ósmy rozdział, to prezentacja udziału funkcjonariuszy Straży Granicznej w różnych sytuacjach kryzysowych. Wskazano w nim również na możliwości doskonalenia umiejętności funkcjonariuszy Straży Granicznej, które można osiągnąć, biorąc udział w różnego rodzaju ćwiczeniach. Tego typu edukacja jest jedną z form osiągnięcia założonego celu, jakim jest skuteczne działanie funkcjonariuszy Straży Granicznej na miejscu zdarzenia. Ostatni rozdział, dziewiąty, prezentuje kierunki i sposoby racjonalizacji działania w sytuacjach kryzysowych. Wskazuje na możliwości zwiększania efektywności zarządzania kryzysowego w Straży Granicznej. Poruszono w nim takie sprawy jak: zarządzanie zasobami ludzkimi (zwracając szczególną uwagę na rolę człowieka), organizację ćwiczeń (wskazując na potrzebę ich organizacji), komunikację kryzysową, stres i metody radzenia sobie z nim w sytuacjach kryzysowych, a także na modelowanie i wspomaganie komputerowe zarządzania kryzysowego. Zaprezentowane powyżej poszczególne części pracy zostały przedstawione w kontekście zmian zachodzących w środowisku funkcjonowania SG. Skłaniają do poszukiwania na podstawie doświadczeń i teorii skutecznych rozwiązań, działań czy wprowadzenia procesów dotyczących zarządzania kryzysowego w taki sposób, aby dały jak największe efekty przy jak najmniejszych nakładach. Opracowanie jest efektem badań prowadzonych przez autorkę w latach 2005 - 2014. Poprzedzają je opracowania własne i współautorstwa dotyczące zagadnień zarządzania kryzysowego. Ksiązka skierowana jest do ludzi nauki, studentów, funkcjonariuszy i pracowników cywilnych poszczególnych umundurowanych formacji oraz pracowników administracji samorządowej, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami zarządzania kryzysowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55268 (1 egz.)
Kaucja: 84,16 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [158]-166.
Niniejsza monografia jest próbą syntetycznego opisu i krytycznej oceny działań polskiej administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego w warunkach epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ze szczególnym uwzględnieniem okresu tzw. pierwszej fali pandemii, a zatem okresu przypadającego na miesiące wiosenne 2020 roku. Autorzy przedstawią wybrane działania i zaniechania państwa, wpisujące się w aktywność związaną z przeciwdziałaniem kryzysowi i reagowaniem na jego przejawy, próbując odpowiedzieć na pytanie: na ile owe działania były zgodne z regułami nowoczesnego zarządzania kryzysowego? W tym kontekście zaprezentowane i omówione zostaną wyniki badania "Wybrane aspekty zarządzania epidemią SARS-CoV-2 w percepcji pracowników sektora ochrony zdrowia", zrealizowanego przez Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości Wyższej Szkoły Humanitas, pod kierunkiem Michała Kaczmarczyka. Celem badania było poznanie opinii lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, elektroradiologów i menedżerów ochrony zdrowia na temat wybranych elementów procesu zarządzania sytuacją kryzysową związaną z epidemią COVID-19. Badanie, o charakterze ogólnopolskim, przeprowadzono w okresie od 20 kwietnia do 20 maja 2020 roku z wykorzystaniem metody ankietowej bezosobowej oraz metody wywiadu pogłębionego. Przedmiotowe badanie dotyczyło tylko niektórych aspektów zarządzania epidemią i nie odnosiło się do całokształtu działań administracjipaństwowej w tym zakresie. Z tych też powodów niniejsza monografia nie macharakteru kompleksowej analizy i oceny wszystkich elementów strategii antykryzysowej państwa, ale poświęca uwagę kilku wybranym zagadnieniom, takim jak przygotowanie i wdrożenie wybranych procedur antykryzysowych, zapewnienie zabezpieczenia logistycznego dla systemu ochrony zdrowia czy komunikacja kryzysowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58474 (1 egz.)
Kaucja: 31,94 zł
Książka
W koszyku
Miał 36 lat, gdy zbankrutował. Stracił dom, samochód, źródło utrzymania. To była trauma, z której trudno się podnieść. Długi spłacał kilkanaście lat. Dziś Fryderyk Karzełek, trener i mentor biznesu, swoją własną historią pokazuje, że problemy mogą wyjść nam na dobre. Nawet w czasach lockdownu i pandemii, które zmieniły nasz sposób funkcjonowania w pracy, życiu prywatnym i biznesie. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: - poradzić sobie z kłopotami, by ostatecznie w nich nie utonąć, - zbudować wewnętrzną siłę w trudnych czasach, - przygotować ciało i psychikę do działania, gdy nic nam nie sprzyja, - znajdować szanse tam, gdzie inni widzą przeszkody, - rozpoznać, że czas już odpuścić, zejść ze zdechłego konia i zacząć wszystko na nowo. Gdy znajdujemy się w trudnej sytuacji, czujemy gniew, przerażenie, strach. Walczymy o przetrwanie i przestajemy myśleć racjonalnie. W kryzysie działamy w trybie awaryjnym, który ogranicza nasz sposób postrzegania rzeczywistości. Ale wszystkie cele, jakie mamy są opakowane w przeszkody. Chodzi o to, by wypracować sobie nawyk radzenia sobie z nimi i nauczyć się traktować je nie jak koniec świata, lecz ważną lekcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-[388].
W monografii przedstawiono zaawansowaną metodykę oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Jest realizacją obowiązku posiadania krajowej metodyki w tym zakresie, spoczywającego na Polsce jako członku Unii Europejskiej. W pełni respektuje regulacje prawne obowiązujące w Polsce, w szczególności Ustawę o zarządzaniu kryzysowym oraz Unijny Mechanizm Ochrony Ludności.
Wstęp * Część I. Publiczne zarządzanie kryzysowe a zarządzanie ryzykiem * 1. Podstawy prawne publicznego zarządzania kryzysowego oraz wzorce dobrych praktyk * 1.1. Rozwiązania Unii Europejskiej * 1.2. Regulacje prawne Rzeczypospolitej Polskiej * 1.3. Dobre praktyki * 1.3.1. Organizacje ustalające normy i standardy * 1.3.2. Normy i standardy * 1.3.3. Normy i standardy sektora finansowego * 1.3.4. Wytyczne narodowe * 1.3.5. Stowarzyszenia zawodowe * 1.3.6. Organizacje posiadające własne metodyki * 2. Proces i zakres publicznego zarządzania kryzysowego * 2.1. Triada: ryzyko - bezpieczeństwo - reagowanie * 2.2. Identyfikacja zagrożeń * 2.3. Analiza i ocena ryzyka * 2.4. Postępowanie z ryzykiem * 2.5. Zapewnianie bezpieczeństwa wobec zagrożeń * 2.6. Reagowanie na zakłócenia * 2.7. Komunikacja kryzysowa * 2.8. Dojrzałość zarządzania kryzysowego * 3. Wybrane standardy i metody zarządzania ryzykiem * 3.1. Przegląd standardów * 3.2. Przegląd metod * 3.2.1. Analiza BIA * 3.2.2. Szacowanie ryzyka * 3.2.3. Analiza i agregacja danych geoprzestrzennych jako wsparcie analizy ryzyka * 4. Podstawy teorii organizacji i zarządzania wykorzystywane w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 4.1. Zarządzanie organizacjami publicznymi a publiczne zarządzanie kryzysowe * 4.2. Publiczne zarządzanie kryzysowe na tle rozwoju nurtów zarządzania * 4.3. Współczesne trendy i koncepcje w zarządzaniu organizacjami * 4.3.1. Analiza otoczenia organizacji i interesariuszy * 4.3.2. Koncepcja Kaizen * 4.3.3. Koncepcja TQM i modele doskonałości organizacji * 4.3.4. Podejście procesowe i modele dojrzałości procesowej organizacji * 4.3.5. Koncepcja Lean Management * 4.3.6. Kreatywność, innowacje, organizacje innowacyjne * 4.3.7. Koncepcja zarządzania zmianą * 4.3.8. Koncepcja zarządzania wiedzą * 4.3.9. Koncepcja zarządzania kompetencjami i organizacji uczącej się * 4.3.10. Organizacje sieciowe * 4.3.11. Zarządzanie projektami i zarządzanie przez projekty * 4.3.12. Benchmarking * 4.4. Metody eksperckie * 4.4.1. Podejście foresight * 4.4.2. Metoda delficka * 4.4.3. Panele ekspertów * 4.4.4. Mocne i słabe strony metod eksperckich * 4.5. Metody twórczego myślenia i poszukiwania rozwiązań * 4.5.1. Metody wykorzystywane w ocenie ryzyka * 4.5.2. Burza mózgów i jej odmiany * 4.5.3. Myślenie lateralne * 4.5.4. Mapy myśli * 4.5.5. Wykres Ishikawy * 4.5.6. 5?dlaczego * 4.5.7. Diagram konfliktu * 4.5.8. Drzewo decyzyjne * 4.5.9. Diagram pokrewieństwa * 4.5.10. Analiza pola sił * 4.6. Możliwości wykorzystania współczesnych koncepcji i metod zarządzania w publicznym zarządzaniu kryzysowym * * Część II. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 5. Podmioty odpowiedzialne za ocenę ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 5.1. Ocena ryzyka w dokumentacji publicznego zarządzania kryzysowego * 5.2. Struktura podmiotów odpowiedzialnych za ocenę ryzyka * 5.3. Zakres obowiązków podmiotów odpowiedzialnych za ocenę ryzyka * 5.3.1. Ocena ryzyka na szczeblu gminnym * 5.3.2. Ocena ryzyka na szczeblu powiatowym * 5.3.3. Ocena ryzyka na szczeblu wojewódzkim * 5.3.4. Ocena ryzyka na szczeblu resortowym * 5.3.5. Ocena ryzyka na szczeblu krajowym * 6. Ideowa struktura metodyki oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 6.1. Założenia metodyki oceny ryzyka * 6.2. Model powiązań modułów metodyki * 6.3. Charakterystyka modułów metodyki * 7. Przygotowanie do oceny ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa * 7.1. Moduł M1 - organizacja pracy zespołu oceny ryzyka * 7.1.1. Podstawy teoretyczne organizowania zespołu oceny ryzyka * 7.1.2. Procedura powołania zespołu oceny ryzyka * 7.1.3. Wyniki modułu M1 * 7.2. Moduł M2 - charakterystyka podmiotu chronionego * 7.2.1. Podstawy teoretyczne procesu oceny ryzyka * 7.2.2. Procedura charakteryzowania podmiotu chronionego * 7.2.3. Wyniki modułu M2 * 7.3. Moduł M3 - wyznaczanie podsystemów i grup zasobów infrastruktury krytycznej państwa * 7.3.1. Formalne zasady wyznaczania podsystemów infrastruktury krytycznej * 7.3.2. Procedura wyznaczania podsystemów i grup zasobów infrastruktury krytycznej * 7.3.3. Wyniki modułu M3 * 7.4. Moduł M4 - obliczanie zmiennych ryzyka * 7.4.1. Podstawy teoretyczne - model ryzyka * 7.4.2. Podstawy teoretyczne - obliczanie i agregowanie wartości zmiennych ryzyka * 7.4.3. Procedura obliczania i agregowania wartości zmiennych ryzyka * 7.4.4. Wyniki modułu M4 * 8. Ocena ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa * 8.1. Moduł M5a - identyfikacja zagrożeń * 8.1.1. Podstawy teoretyczne identyfikacji zagrożeń * 8.1.2. Procedura identyfikacji zagrożeń w systemach infrastruktury krytycznej * 8.2.3. Wyniki modułu M5a * 8.2. Moduł M5b - analiza i szacowanie ryzyka * 8.2.1. Podstawy teoretyczne oceny ryzyka * 8.2.2. Procedura analizy i szacowania ryzyka * 8.2.3. Wyniki modułu M5b * 8.3. Moduł M6 - kryteria akceptowalności ryzyka * 8.3.1. Podstawy teoretyczne oceny akceptowalności ryzyka * 8.3.2. Procedura klasyfikowania poziomów ryzyka * 8.3.3. Wyniki modułu M6 * 9. Wykorzystywanie oceny ryzyka * 9.1. Moduł M7 - uwzględnianie zależności w ocenie ryzyka oraz prognozowanie rozprzestrzeniania się zagrożeń * 9.1.1. Podstawy teoretyczne identyfikacji zależności w ocenie ryzyka * 9.1.2. Procedura identyfikacji zależności oraz prognozowania rozprzestrzeniania się zagrożeń w ocenie ryzyka * 9.1.3. Wyniki modułu M7 * 9.2. Moduł M8 - ustalanie kryteriów przejścia zagrożenia w sytuację kryzysową * 9.2.1. Procedura ustalania kryteriów przejścia zagrożenia w sytuację kryzysową * 9.2.2. Wyniki modułu M8 * 9.3. Moduł M9 - sprawozdawczość i międzyszczeblowe przekazywanie oceny ryzyka * 9.3.1. Procedura sprawozdawczości i przekazywania ocen * 9.3.2. Wyniki modułu M9 * * Część III. Zarządzanie wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 10. Podstawy teoretyczne zarządzania wiedzą * 10.1. Piramida wiedzy * 10.2. Proces zarządzania wiedzą * 10.3. Modele procesu zarządzania wiedzą * 11. Model zarządzania wiedzą rekomendowany do publicznego zarządzania kryzysowego * 11.1. Model zasobowy w zarządzaniu wiedzą * 11.1.1. Identyfikacja wiedzy * 11.1.2. Pozyskiwanie wiedzy * 11.1.3. Zachowywanie wiedzy * 11.1.4. Ocena i rozwijanie wiedzy * 11.1.5. Rozpowszechnianie i wykorzystywanie wiedzy * 11.2. Informatyczne wspomaganie zarządzania wiedzą * 11.2.1. Zadania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą * 11.2.2. Model informatycznego systemu zarządzania wiedzą * 12. Rozwijanie zarządzania wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 12.1. Doskonalenie procesu zarządzania wiedzą o ryzyku * 12.2. Integracja procesów zarządzania wiedzą i publicznego zarządzania kryzysowego * Podsumowanie * Słownik pojęć * Spis rysunków * Spis tabel * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 202)
Bibliografia na stronach 262-[276].
Tytuł i spis treści także w języku angielskim.
To niezwykle ciekawa analiza, która daje obraz tego, jak polskie biblioteki publiczne funkcjonowały na początku pandemii COVID-19. Zebranie tych danych było uzasadnione badawczo i dało asumpt, po pierwsze, do dokonania oceny funkcjonowania bibliotek publicznych w tym czasie. Po drugie, powinno przyczynić się do podjęcia działań, służących wypracowaniu strategii radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi nie tylko w bibliotekach, ale szerzej - w instytucjach sektora kultury. [Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Fedorowicz-Kruszewskiej]
Wstęp * Rozdział 1. Biblioteki w sytuacji kryzysowej – podstawy teoretyczne, doświadczenia badawcze * 1.1. Biblioteki publiczne w społecznościach lokalnych * 1.2. Biblioteki w kryzysie społecznym * 1.2.1. Sytuacje kryzysowe spowodowane przez katastrofy naturalne * 1.2.2. Kryzysy spowodowane przez konflikty * 1.3. Rekomendacje * Podsumowanie * Rozdział 2. Pandemia SARS-CoV-2 i jej wpływ na funkcjonowanie bibliotek publicznych * 2.1. Pierwszy okres pandemii: od 1 stycznia do 31 lipca 2020 roku * 2.1.1. Kalendarz pierwszego okresu pandemii w Polsce: od 4 marca do 31 lipca 2020 roku * 2.2. Regulacje prawne związane z pandemią koronawirusa, wpływające na działalność bibliotek publicznych w okresie od 1 marca do 31 lipca 2020 roku * 2.3. Epidemie i pandemie w XXI wieku * 2.4. Sytuacja bibliotek w Europie i na świecie – raporty IFLA i EBLIDA * 2.5. COVID-19 – doświadczenia bibliotek i bibliotekarzy polskich * 2.6. Rekomendacje * Podsumowanie * Rozdział 3. Wpływ pandemii na społeczeństwo oraz sektor kultury w Polsce – analiza danych zastanych * 3.1. Życie i postawy społeczne w czasie pandemii * 3.2. Funkcjonowanie instytucji kultury i aktywność kulturalna * 3.3. Trendy i perspektywy na czas popandemiczny * Podsumowanie * Rozdział 4. Cele, próba, metodologia i przebieg badania * 4.1. Procedura, metoda i narzędzia badawcze * 4.2. Charakterystyka grupy badawczej * 4.3. Narzędzie analizy danych: kodowanie otwarte * Rozdział 5. Otwarte, chociaż zamknięte? Biblioteki w okresie lockdownu * 5.1. Komunikacja i praca w zespole * 5.1.1. Praca w dostępnych formach i trybach * 5.1.2. „Nadrabianie zaległości” * 5.1.3. Szkolenia i rozwój kompetencji * 5.1.4. Biblioteki jednoosobowe * 5.1.5. Zamknięte biblioteki * 5.2. Komunikacja zewnętrzna * 5.2.1. Współpraca regionalna bibliotek * 5.2.2. Organ prowadzący * 5.2.3. Biblioteka Narodowa * 5.2.4. Zakupy książek * 5.2.5. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich * 5.2.6. Krytyka przepływu informacji * 5.3. Komunikacja z użytkownikami * 5.3.1. Strony internetowe * 5.3.2. Media społecznościowe i komunikatory * 5.3.3. Telefon * 5.3.4. Mail * 5.3.5. „Tablica informacyjna” * 5.3.6. Media lokalne * 5.4. Działalność online * Podsumowanie * Rozdział 6. Uchylamy drzwi… Biblioteczne powroty do działalności * 6.1. Komunikacja i praca w zespole * 6.2. Komunikacja z partnerami zewnętrznymi * 6.2.1. Komunikacja między bibliotekami * 6.2.2. Kontakty z organem prowadzącym * 6.2.3. Biblioteka Narodowa * 6.2.4. Zakup * 6.2.5. Inne podmioty * 6.2.6. Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich * 6.3. Komunikacja z użytkownikami * 6.3.1. Strona internetowa * 6.3.2. Media społecznościowe i komunikatory * 6.3.3. „Tablica informacyjna” * 6.3.4. Media lokalne * 6.3.5. Odwiedziny czytelników * 6.3.6. Kontakt telefoniczny * 6.3.7. Komunikacja mailowa * 6.4. Działalność online * Podsumowanie * Rozdział 7. Wpływ pandemii na biblioteki – w opinii bibliotekarzy * 7.1. Co pandemia zrobiła/dała bibliotekom? * 7.1.1. Negatywne skutki pandemii dla bibliotek * 7.1.2. Pozytywne skutki pandemii dla bibliotek * 7.2. Uwagi własne * 7.2.1. Ocena sytuacji i informacja o działaniach bieżących * 7.2.2. Emocje związane z doświadczeniem pandemii * 7.2.3. W kontakcie z czytelnikami * Podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia * Załącznik. Zestawienie przykładowych odpowiedzi respondentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58165 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Książka
W koszyku
Monitoring zagrożeń bezpieczeństwa / Leszek F. Korzeniowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 223, [1] strona : ilustracje, fotografie, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [210]-223.
Książka może służyć jako podręcznik dla studentów i nauczycieli specjalności inżynieria bezpieczeństwa, bezpieczeństwo narodowe i bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo obywatelskie, zarządzanie bezpieczeństwem, zarządzanie w sytuacjji kryzysowej i podobnych.
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kontynuacją serii publikacji w naukach o bezpieczeństwie (securitologii) i przedstawia niebezpieczeństwa współczesnego świata. Na tej podstawie specjaliści zarządzania, działacze społeczni i politycy mogą próbować rozumieć i interpretować zagrożenia, planować i realizować projekty ratujące ludzi, zapobiegające katastrofom lub regenerujące środowisko przyrodnicze i społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58618 (1 egz.)
Kaucja: 41,30 zł
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. DF 49719 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej