Pracownicy HR
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Baran Krzysztof W
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Bigaj Wojciech
(1)
Borski Maciej
(1)
Cymerman Natalia
(1)
Czahajda Radosław
(1)
Dolot Anna
(1)
Florczak Izabela
(1)
Gumularz Mirosław
(1)
Izydorczyk Tomasz
(1)
Janiak Tomasz
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jaworska Katarzyna (prawo pracy)
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kozik Patrycja
(1)
Książek Daniel
(1)
Księżyk Kamila
(1)
Lekston Mariusz
(1)
Matras Arkadiusz
(1)
Matras Justyna
(1)
Obara Patrycja
(1)
Piszczek Anna (prawo)
(1)
Piwowarska Kinga
(1)
Piwowarski Tomasz
(1)
Prasołek Łukasz
(1)
Przybyłowicz Ariel
(1)
Reimus Tadeusz
(1)
Rogacka-Łukasik Anna
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Skupski Leszek
(1)
Stefański Krzysztof (prawo)
(1)
Szewczak Rafał
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Witoszko Wioletta
(1)
Żak Rafał
(1)
Żołyński Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(20755)
6-8 lat
(10164)
9-13 lat
(9016)
Młodzież
(8471)
0-5 lat
(6910)
Pracownicy HR
(-)
14-17 lat
(4611)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(893)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(151)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(108)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
Klasa 4.
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
A1 (poziom biegłości językowej)
(21)
A2 (poziom biegłości językowej)
(21)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
Psychiatrzy
(16)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
18+
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Temat
Prawo pracy
(4)
COVID-19
(2)
Mentoring
(2)
Trening grupowy (psychologia)
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Uczenie się
(2)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Coaching
(1)
Etyka
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Motywacja
(1)
Ochrona danych
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Praca w domu
(1)
Praca zdalna
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Prawo urzędnicze
(1)
Realcje międzyludzkie
(1)
Samokontrola
(1)
Samorealizacja
(1)
Tarcza antykryzysowa (pakiet rządowy)
(1)
Telepraca
(1)
Uczucia
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Komentarz do ustawy
(2)
Opracowanie
(2)
Akty prawne
(1)
Komentarz
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ustawa
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Bibliografia na stronach 553-[563].
Książka jest przeznaczona zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa. Przedstawione w niej analizy mogą służyć również jako pomoc dla działów księgowych i HR, które opracowują strategie ubiegania się o pomoc w związku z epidemią oraz dokonują optymalizacji zatrudnienia.
Publikacja zawiera omówienie aktów prawnych wydanych w konsekwencji epidemii koronawirusa w zakresie, w jakim odnoszą się do prawa pracy, prawa urzędniczego oraz prawa ubezpieczeń społecznych. Uwzględnia rozwiązania wynikające ze specustaw: Tarcza 1.0, Tarcza 2.0 oraz - obowiązująca od 16 maja 2020 r. - Tarcza 3.0.Kryzys wywołany przez SARS-CoV-2 w znaczący sposób wpłynął na sytuację podmiotów zatrudniających i zatrudnianych. Uchwalone w związku z nim regulacje prawne objęły takie obszary jak:nakładanie dodatkowych obowiązków na pracodawców,zatrudnianie cudzoziemców,zatrudnianie urzędników,określanie statusu osób ubezpieczonych w czasie epidemii.Osią regulacji stały się jednak przepisy dotyczące wsparcia pracodawców i osób zatrudnionych w walce z negatywnymi skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa, który, uderzywszy w gospodarkę, wpłynął negatywnie na rynek pracy. Adresaci: Książka jest przeznaczona zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa. Przedstawione w niej analizy mogą służyć również jako pomoc dla działów księgowych i HR, które opracowują strategie ubiegania się o pomoc w związku z epidemią oraz dokonują optymalizacji zatrudnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57558 (1 egz.)
Kaucja: 119,25 zł
Książka
W koszyku
Na wyklejce okładki: repozytorium C.H.Beck: bezpłatny dostęp do materiałów dodatkowych uzupełniających niniejszą książkę-repozytorium.beck.pl. Zdrapka z kodem dostępu na 2 stronie okładki.
Poradnik z wzorami dokumentów, który krok po kroku pomoże pracodawcom wdrożyć na stałe pracę zdalną w firmie. W sposób szczegółowy opisane zostały w nim wszystkie zagadnienia, które powinny znaleźć się w regulaminie pracy zdalnej oraz odrębnych procedurach z zakresu BHP i RODO. Ponadto książka zawiera wzory dokumentów niezbędnych do właściwego stosowania pracy zdalnej w praktyce.
Publikacja to: - kompleksowe i szerokie ujęcie tematyki pracy zdalnej, które pomoże pracodawcom przejść z pracy zdalnej covidowej lub telepracy na nową pracę zdalną; - spojrzenie na pracę zdalną z różnych stron, z jednoczesnym wskazaniem obowiązków wynikających z różnych dziedzin prawa, o jakich należy pamiętać, wprowadzając taką organizację pracy; - poradnik, który wskaże pracodawcom, jakie dokumenty należy stworzyć, aby prawidłowo wdrożyć pracę zdalną w organizacji i o czym powinni oni pamiętać, gdy praca zdalna będzie już faktycznie wykonywana.
Kluczowe atuty książki to przede wszystkim: - omówienie nowelizacji Kodeksu pracy dotyczącej pracy zdalnej, ale nie w oderwaniu od reszty systemu, a wręcz przeciwnie – ze wskazaniem, jak należy połączyć różne istniejące instytucje z nowymi przepisami o pracy zdalnej. [Opis pochodzi z okladki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59015 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Książka
W koszyku
Psychologia dla trenerów / Małgorzata Kossowska, Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski. - Wydanie 2. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 237 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Bibliografia na stronach 227-237.
Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka.Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo:- koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń,- mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo),- genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością,- sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi.Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibiografia, netografia na stronach [369]-373. Indeks.
Dla specjalistów prowadzących szkolenia i działania rozwojowe metodą treningu grupowego.
Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako: Projektant Jak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji? Trener Jak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy? Facylitator Jak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel? Konsultant Jak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych? Lider rozwoju Jak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji? Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.
Wstęp * Podziękowania * 1. Zanim trener wejdzie w rolę * Model ról trenera * Szkolenia oparte na dowodach * Na czym polega EBT? * Jak stosować EBT? * Proces szkoleniowy * Psychologia uczenia się * Uczenie się * Społeczne uczenie się * Pamięć * Psychologia nauczania * Zasady uczenia się dorosłych * Cykl Kolba * Strefa komfortu * Koncepcje popularne choć wadliwe * Etyka zawodu trenera * 2. Trener w roli projektanta * Proces projektowania szkoleń * Punkt wyjścia * Potrzeby * Oczekiwania * Grupa * Ramy * Wyznaczanie celów szkoleniowych * Od rozumienia kompetencji do wyznaczania celów szkoleniowych * Kompetencje twarde i miękkie * Cele ogólne i szczegółowe * Źródła celów szkoleniowych * Formułowanie celów szkoleniowych * Błędy w określaniu celów szkolenia * Cele wspierające * Uczenie uczenia się * Motywowanie do uczenia się * Budowanie poczucia bezpieczeństwa * Integracja grupy * Utrzymywanie optymalnego poziomu energii * Energizery i inne * Dobór treści szkolenia * Struktura logiczna szkolenia * Struktura: model * Struktura: proces * Struktura: Level up * Struktura: drzewo decyzyjne * Struktura: trening-informacja zwrotna * Strukturyzowanie sesji szkoleniowych * Narzędzia realizacji celów szkoleniowych * Miniwykład * Runda * Studium przypadku * Dyskusja * Symulacja * Trening oparty na odgrywaniu ról * Gra szkoleniowa * Praca w grupach * Praca indywidualna * Grywalizacja/gamifikacja (Radosław Czahajda) * Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja * Zastosowania gamifikacji * Elementy gier * Tworzenie zgamifikowanego procesu rozwojowego * Rytuały szkoleniowe * Rytuały startu szkolenia i ich funkcja * Start drugiego (i każdego kolejnego) dnia * Rytuały końcowe * Poszerzanie czasu szkolenia, czyli działania przed i po * Działania przygotowawcze i wprowadzające * Kontynuacja procesu szkoleniowego * Projektowanie procesu ewaluacji * 3. Trener w roli trenera * Komunikacja trenerska * Kontraktowanie * Praca pytaniami * Przekazywanie instrukcji * Opowiadanie historii, czyli * storytelling * Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej * Przyjmowanie rozwojowej informacji zwrotnej * Reagowanie na pytania * Omawianie doświadczeń * Prowadzenie sesji szkoleniowych * Prowadzenie miniwykładów * Prowadzenie rund * Facylitowanie pracy w podgrupach * Moderowanie dyskusji * Prowadzenie symulacji * Prowadzenie gier szkoleniowych * Prowadzenie sesji opartych na odgrywaniu ról * Prowadzenie sesji opartych na pracy indywidualnej uczestników * Praca w parze trenerskiej * Korzyści * Przygotowanie * Role w parze trenerskiej * Przestrzeń * Komunikacja w parze * Przygotowanie do pracy w parze * Informacja zwrotna * Emisja głosu (Patrycja Obara) * Tu boli, tam uwiera * Od stóp do głów * Kilka prostych technik * Wiersz na rozgrzewkę * 4. Trener w roli facylitatora * Czym jest ten tajemniczy proces grupowy? * Struktura grupy * Model grupy * Misja, cele i sposoby działania * Normy * Role grupowe * Procesy grupowe * Dlaczego relacje w grupie są takie ważne? * Typologia relacji w grupie * Dynamika relacji w grupie * Realna integracja zespołów – model: bliskość/zasoby/odpowiedzialność * Bliskość * Zasoby * Odpowiedzialność * Przywództwo i podążanie * Nad i pod powierzchnią – Waterline Model * Opór * Systemowe rozumienie grupy * Model efektywności grupy * Proces facylitacji * Rama teoretyczna * Obserwacja * Wnioskowanie * Decyzja * Interwencja * Facylitacja sesji kreatywnych (Arkadiusz Matras) * Operacje poznawcze w procesie twórczym * Abstrahowanie * Dokonywanie skojarzeń * Rozumowanie przez analogię * Metaforyzowanie * Rozumowanie dedukcyjne * Transformowanie * Bariery w twórczym myśleniu * Zasady heurystyczne * Strategie heurystyczne * Struktura sesji kreatywnej * Facylitacja sesji Action Learning (Tomasz Janiak) * Czym jest Action * Learning? * Skąd się wziął Action Learning? * Do czego służy * Action Learning? * Na czym polega Action Learning? * Jak wygląda sesja Action Learning? * Jak wykorzystać elementy * Action Learning w pracy trenera? * Podsumowanie * Facylitacja pracy grupy – coaching grupowy i zespołowy (Rafał Szewczak) * Czym jest coaching grupowy, czym jest coaching zespołowy? * Co ze szkoleń, co z coachingu? * Coaching grupowy * Coaching zespołowy * Proces coachingu interwencyjnego * Coaching zorientowany na budowanie efektywności zespołu * Podsumowanie * 5. Trener w roli konsultanta * Szkoleniowy kwintet/sekstet/septet * Przyczyny prowadzenia działań rozwojowych * Trener w procesach zmiany (Tadeusz Reimus) * Dlaczego zarządzanie zmianą organizacyjną jest takie trudne? * Skąd pojawia się taka oporowa reakcja? * Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych * Na czym polega identyfikacja i analiza? * Mała i duża analiza potrzeb * Wnioski z procesu analizy potrzeb * Poziomy potrzeb organizacyjnych * Kryteria doboru metod * Proces identyfikacji i analizy potrzeb * Gromadzenie danych * Testy wiedzy * Development Center/Ocena 360 stopni * Mała analiza potrzeb * Ewaluacja projektów rozwojowych * Cele ewaluacji szkoleń * Kryteria doboru metod * Jak możemy mierzyć? * Model Kirkpatricka * Ocena wrażenia * Ocena efektów uczenia się * Ocena umiejętności * Ocena postaw * Ocena zachowań * Ocena wskaźników organizacyjnych * Zwrot z inwestycji * Liczenie ROI raz jeszcze, tym razem błędnie * Odpowiedzialność trenera za ewaluację * 6. Trener w roli lidera rozwoju * Metodyka ośrodka oceny * Proces ośrodka rozwoju * Model kompetencji * Narzędzia * Zasady doboru narzędzi * Kluczowi ludzie w procesie DC * Co to znaczy być dobrym asesorem? * Rozwojowa informacja zwrotna * Ocena 360 stopni * Cel badania * Profil ompetencji * Skale oceny * Perspektywy oceny * Matryca oceniających * Konfiguracja narzędzia * Komunikacja projektu * Raport i informacja zwrotna * Zintegrowany system zarządzania wiedzą * Czym jest zintegrowany system zarządzania wiedzą? * Komponent kompetencyjny * Komponent systemowy * Narzędzia wspierające * Programy rozwojowe w organizacjach * Programy rozwoju menedżerów * Rozwój talentów * Wdrażanie do pracy * Programy mentoringowe * Rozwój kompetencji trenerów * 7. Trener rozwija siebie i swój biznes * Czy to zawód dla Ciebie? * Kariera trenera * Rozwój kompetencji trenera * Role trenerskie * Kompetencje * Zadania * Metody rozwoju kompetencji trenera * Godziny, godziny, godziny * Szkoły trenerów * Szkolenia doskonalące trenerów * Metodyki i narzędzia * Podpatrywanie innych * Literatura * Społeczności trenerów * Superwizja * Superwizja w pracy trenera * Styl trenerski * Certyfikacja * Prowadzenie biznesu szkoleniowego * Jak wygląda rynek? * Docieranie do klienta * Zdobywanie klienta * Podwyższanie poziomu satysfakcji * Pielęgnowanie relacji * Bibliografia * Indeks rzeczowy * Współautorzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BP 331 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyki Becka)
Publikacja skierowana jest do każdego prawnika i pracodawcy wprowadzającego rozwiązania antykryzysowe a zwłaszcza dla wszystkich osób świadczących pomoc prawną dla pracodawców, w tym: radców prawnych, adwokatów. Pomocna okaże się także dla specjalistów z zakresu prawa pracy, administracji, księgowych, przedsiębiorców czy pracowników działu HR.
Metodyka jest praktycznym komentarzem wskazującym jak należy stosować istniejące przepisy z zakresu prawa pracy z uwzględnieniem rozwiązań szczegółowych Covid-19 dotyczących m.in.: pracy zdalnej, zawieszenia obowiązku badań okresowych pracowników; przestoju ekonomicznego; obniżonego wymiaru czasu pracy; porozumienia o stosowaniu innego rozkładu czasu pracy i mniej korzystnych warunków zatrudnienia.Publikacja ta to wiarygodne źródło informacji, jak w sposób praktyczny - z uwzględnieniem szczególnych rozwiązań - w sytuacjach kryzysowych stosować przepisy prawa pracy dotyczące: organizacji pracy i BHP, czasu pracy z uwzględnieniem przestojów i różnych rozkładów czasu pracy, zmiany warunków pracy i płacy, a także ochrony danych osobowych w środowisku pracy. Publikacja omawia: Regulacje prawne Covid-19 w zakresie prawa pracy: zalecenia co do kwarantanny, izolacji, odosobnienia, konstytucyjne i ustawowe uprawnienia organów i instytucji państwowych w związku z epidemią oraz sankcje karno-administracyjne za nieprzestrzeganie nowych przepisów. Prawa i obowiązki pracowników w związku z Covid-19: kwestie związane z pracą zdalną a telepracą; zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy a uprawnienia pracownicze; zachorowania na Covid-19 jako przyczyna rozwiązania umowy o pracę; przestój w zakładzie pracy i wynagrodzenia przestojowe; badania lekarskie: wstępne i okresowe/kontrolne oraz dodatkowe w związku z epidemią; dodatkowe zasiłki opiekuńcze; podróże służbowe i delegacje a polecenie pracy; urlopy wypoczynkowe i bezpłatne; zmniejszony wymiar składek na ubezpieczenia społeczne; zwolnienia lekarskie a okres kwarantanny. Status prawny osób samozatrudnionych i zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych w związku z Covid-19: sytuacja prawna samozatrudnionych w tzw. tarczy antykryzysowej; objęcie przez państwo ochroną wynagrodzeń dla pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych; instrumenty na rzecz poprawy płynności finansowej firm; świadczenia postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zatrudnionych na umowach zlecenie i agencyjnych, zwolnienia ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe uprawnienia i obowiązki pracodawcy w związku z Covid-19: praca zdalna, zawieszenie obowiązku badań kontrolnych i okresowych pracowników; w zakładach aktywności zawodowej; zatrudnianie młodocianych; świadczenia na ochronę miejsc pracy; warunki przestoju ekonomicznego; warunki obniżonego wymiaru czasu pracy; porozumienie o stosowaniu innego rozkładu czasu pracy i mniej korzystnych warunków zatrudnienia; świadczenia postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zatrudnionych na umowach zlecenie i agencyjnych; zwolnienie ZUS dla mikroprzedsiębiorców; nowe terminy wejścia obowiązków związanych z pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK), urlopy wypoczynkowe - w tym zaległe. Autorzy w obszerny sposób wyjaśniają również wprowadzone w związku z wybuchem pandemii najnowsze unormowania, m.in.: ustawy z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.) - w której uregulowano szereg kwestii związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, mechanizmy pomocowe dla firm w dobie kryzysu oraz przepisy dotyczące ochrony konsumentów w zakresie nadmiernego wzrostu cen i innych nieuczciwych praktyk; ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 568) - nowelizacja wprowadza zmiany w kilku ustawach z zakresu ochrony zdrowia, przewiduje m.in. ograniczenie obowiązków sprawozdawczych wobec NFZ czy rozszerzenie uprawnień farmaceuty do wystawiana refundowanych recept farmaceutycznych. Ponadto stwarza możliwość udzielania wideokonsultacji przez lekarzy oraz zaostrza sankcje karno-administracyjne za niestosowanie się do wprowadzonych regulacji; rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13.3.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. z 2020 r. poz. 433 ze zm., obowiązujące od 13.3.2020 r. do 19.3.2020 r.) - które dotyczy wprowadzenia na terytorium państwa polskiego stanu zagrożenia epidemicznego w tym wprowadzenia wszelkich niezbędnych obostrzeń, tj. przywrócenia granic i kontroli granicznych, wstrzymania międzynarodowych połączeń lotniczo-pasażerskich czy zamknięcia punktów gastronomicznych; rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20.03.2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 491 ze zm.) - które dotyczy wprowadzenia na terytorium Polski stanu epidemii, tj. zwiększenia sankcji karno-administracyjnej za nieprzestrzeganie obostrzeń, zawieszenia zajęć w szkołach i na uczelni, wprowadzenia nowych uprawnień dla Ministra Zdrowia; ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 569) - rozszerzającej kompetencje Polskiego Funduszu Rozwoju, by mógł sprawnej wspierać przedsiębiorców w związku z pandemią. Ustawa zakłada również maksymalny limit wydatków budżetu państwa w latach 2020 - 2029, a ponadto regulacja usuwa niektóre ograniczenia wynikające z dotychczasowych przepisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57548 (1 egz.)
Kaucja: 143,65 zł
Książka
W koszyku
Kodeks pracy 2023 : ujednolicone przepisy z komentarzem do zmian / redaktor: Leszek Skupski. - Stan prawny na 26 kwietnia 2023 r. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2023. - 195, [1] strona ; 24 cm.
Kodeks pracy stanowi podstawowy akt prawny, który w swojej praktyce na co dzień zobowiązani są stosować pracodawcy. W niniejszym opracowaniu Czytelnik odnajdzie ujednoliconą treść przepisów KP (wg stanu prawnego na 26 kwietnia 2023 r.) wraz praktycznym omówieniem ostatnich zmian w przepisach. W wydaniu uwzględniono także zmiany wynikające z nowelizacji przepisów Kodeksu pracy o pracy zdalnej i badaniach trzeźwości pracowników. Zbiór przepisów dedykowany wszystkim pracodawcom, menedżerom HR, prawnikom oraz specjalistom zatrudnionym w działach kadrowo-płacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58864 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Kaucja: 0,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej