Przedsiębiorczość
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(5)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Rachwał Tomasz
(2)
Baran Michał
(1)
Białek Józef (1957- )
(1)
Białek Maja
(1)
Bielakowski Cezary (1968- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Buczyńska Teresa
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Cieszyńska Paulina
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czapla Iwona
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Głowacka Marta (ilustratorka)
(1)
Hałyszyn-Dygas Małgorzata
(1)
Hensel Witold
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Karzełek Fryderyk
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Kosała Małgorzata
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Makieła Zbigniew (1949- )
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Michalik Zbigniew
(1)
Mierzejewska- Majcherek Janina
(1)
Mittal Nitin
(1)
Muturi Sławek
(1)
Namysł Eugeniusz
(1)
Nisztor Piotr (1984- )
(1)
Pietraszewski Marian
(1)
Randolph Marc (1958- )
(1)
Rogoda Bogdan
(1)
Rosa Ewa (tłumaczka)
(1)
Sad Katerina
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Sobiecki Roman
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szymczykiewicz Wiesław
(1)
Sękowski Maciej
(1)
Urbaniec Maria
(1)
Wawrzyniak Janusz
(1)
Wilma Anna
(1)
Witherspoon Reese (1976- )
(1)
Yan Xindi
(1)
Zieliński Kazimierz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
Ekonomiści
(2)
Menedżerowie
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Film polski
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Przedsiębiorczość
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Nauka
(434)
Język angielski
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje socjalistyczne
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Film edukacyjny
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Historia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czas spekulantów : wzlot i upadek polskiej przedsiębiorczości / Józef Białek. - Bielany Wrocławskie : Wydawnictwo "Wektory", copyright 2014. - 307, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
Książka Czas spekulantów wypełnia dotkliwą lukę w zapisie polskiego doświadczenia ostatnich dekad. Mamy tu całą antologię oryginalnych, czasem śmiesznych do łez, a czasem lekko jeżących włos na głowie polskich pomysłów na dobry interes w epoce realnego socjalizmu. Mamy imponujące nagromadzenie surrealistycznie zabawnych anegdot - całe pasmo tragikomicznych przygód, które stały się udziałem samego autora i jego znajomych z tamtej pionierskiej epoki polskiego biznesu - z bezcenną notacją niepodrabialnych kwestii dialogowych i paradą zadziwiających typów ludzkich, których energia i zapobiegliwość zdaje się nie mieć sobie równych. "Polak potrafi" - znane hasło z repertuaru propagandy PRL tu znajduje swe jakże oryginalne potwierdzenie.Grzegorz BraunSowiecki okupant był pewien, że posiadł Polskę na wieki, starał się o jakie-takie zagospodarowanie okupowanego obszaru - oczywiście w ramach ustroju, jakiego świat nie widział. Wtłoczony w te nienaturalne ramy i poddany nadzorowi polskojęzycznej wspólnoty rozbójniczej naród polski, kierowany instynktem samozachowawczym, musiał wytworzyć specyficzne formy funkcjonowania również w dziedzinie gospodarki -co znakomicie i z humorem Autor przedstawia w pierwszej części swojej książki (...) W 1989 roku przeprowadzono tzw. transformację ustrojową. Odtąd, za parawanem parlamentarnej demokracji, rządzące Polską bezpieczniackie watahy, za cenę pozwolenia na pasożytowanie na polskim narodzie, realizują tu interesy państw poważnych. W drugiej części swojej książki Józef Białek przedstawia ten mechanizm na konkretnych przykładach, co nie tylko osadza spiskową teorię w realiach, ale również pokazuje, że transformacja ustrojowa niewiele zmieniła. III Rzeczpospolita, podobnie jak PRL, jest kolejną okupacyjną formą polskiej państwowości i podobnie jak PRL stała się organizacją przestępczą o charakterze zbrojnym.Stanisław MichalkiewiczJózef BiałekDziałacz podziemia antykomunistycznego, wydawca nielegalnych książek i publikacji w czasach PRL. Właściciel firmy Wektory i działającego od wielu lat pod tym samym szyldem wydawnictwa. Wydawca miesięcznika, a następnie kwartalnika "Opcja na prawo". Działacz społeczny i polityk.Założyciel Dolnośląskiego Towarzystwa Gospodarczego (obecnie DIG), współzałożyciel Towarzystwa Prywatyzacyjnego, współzałożyciel stowarzyszenia przedsiębiorców "Forum Polskie", przed laty prezes dolnośląskiego oddziału Unii Polityki Realnej. Założyciel i wieloletni prezes lokalnego trzecioligowego klubu sportowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21385 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Jan Kulczyk : biografia niezwykła / Cezary Bielakowski, Piotr Nisztor. - Warszawa : Fronda, copyright 2015. - 365, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie internetowej wydawcy rok premiery: 2019.
Najbogatszy Polak. Pozostawił majątek wart 15 mld złotych. Nawet najwięksi wrogowie z szacunkiem mówili o skali jego przedsięwzięć.Drapieżny kapitalista i hojny filantrop. Ikona transformacji polskiej gospodarki. Człowiek, który z upodobaniem kolekcjonował zarówno dzieła sztuki, jak i znajomości z możnymi tego świata. Hanna Suchocka radziła się go, czy ma objąć posadę premiera RP. Przyjmował go Donald Tusk. Do jego firmy zaglądał Marian Krzaklewski. Szczególne relacje łączyły go z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim, do którego miał nieograniczony dostęp. Książka zawiera wypowiedzi Jana Kulczyka, których udzielił nam przed śmiercią w Wiedniu. Opowiada o drodze do bogactwa i zdarzeniach, bez których nie osiągnąłby swojej pozycji. Polemizuje z krytyką i zarzutami, jakie towarzyszyły mu odkąd zaczął zarabiać duże pieniądze. Po raz pierwszy opowiada o kulisach swoich największych inwestycji. Zdradza w kim upatrywał swojego największego wroga i kto mógł stać za nagraniami kelnerów. Osobiste relacje to najważniejsza część jego narracji. Bo jak lubił mawiać doktor Jan Kulczyk, interesy robi się z ludźmi, a nie z firmami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Kulczyk J. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Kulczyk J. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa wydawcy na podstawie serwisu e-ISBN.
Stanowi część 2. cyklu. Część 1. pt.: Mikołaj i dwa światy.
Dla dzieci w wieku: 5 - 11 lat.
Jeśli szukasz atrakcyjnej i niebanalnej książki dla dzieci, która rozwinie ich przedsiębiorczość, sięgnij po drugą część przygód ciekawskiego chłopca. Ta odsłona przybliża najmłodszym podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu. Dzięki przystępnej formie i wciągającej historii, dzieci mogą łatwo zrozumieć skomplikowane procesy i zdobyć cenną wiedzę na ich temat. Pozycja na pewno przypadnie do gustu najmłodszym czytelnikom, jak również ich rodzicom.
„Mikołaj i magia biznesu” to przede wszystkim lekcja o zakładaniu i prowadzeniu własnej firmy. [sklep.namzalezy.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48971 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [135]-144.
Struktura gospodarki w skali globalnej, jak i krajowej, nie jest niezmienna - ulega ewolucji pod wpływem czynników technologicznych i ekonomicznych. Powstawanie nowych technologii skorelowane jest z przeobrażeniami po stronie popytu. Wprowadzanie innowacyjnych produktów prowadzi do kształtowania się nowych branż a zaniku innych, posługujących się starszymi technologiami. Niekiedy zmiany strukturalne mają charakter ewolucyjny - firmy dzielące między siebie rynek wprowadzają nowe technologie i zastępują wytwarzane produkty nowymi odpowiednikami. Nowe firmy w takim przypadku wchodzą tylko na miejsce 3tych, które przegrały rywalizację konkurencyjną. Czasem zaś - jak dowodzi C. Christensen - innowacje mają charakter przełomowy (rewolucyjny) - przerywają ciągłość rozwoju sektora. W takim przypadku innowacje są domeną firm nowo powstających zaś dotychczasowi potentaci są wypierani z rynku. Celem książki jest bliższe wejrzenie w przebieg tego zjawiska oraz analiza czynników wpływających na zmiany w sektorach i ich skutki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58215 (1 egz.)
Kaucja: 33,66 zł
Książka
W koszyku
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AI. Większość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące niespełna procent wszystkich dużych przedsiębiorstw, są obecnie liderami wydajności w swoich branżach. Stosują lepsze modele biznesowe, podejmują trafniejsze decyzje, sprawniej obsługują klientów, oferują konkurencyjne produkty i usługi oraz dyktują wyższe ceny. Thomas Davenport oraz Nitin Mittal przyglądają się awangardzie AI z punktu widzenia ugruntowanych na rynku firm, takich jak Anthem, Ping An, Airbus i Capital One. Książka jest pełna ciekawych spostrzeżeń, opisów strategii i najlepszych praktyk, dostarcza liderom i ich zespołom informacji potrzebnych do tego, by wprowadzić ich firmę na wyższy poziom wykorzystania AI. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak będzie wyglądała następna faza implementacji AI w biznesie, albo pragniesz w pełni wykorzystać tę technologię w swojej firmie, to Sztuczna inteligencja w biznesie pokazuje, jak to robią najlepsi, oraz oferuje narzędzia, dzięki którym AI stanie się sercem twojego przedsiębiorstwa. To fascynujące spojrzenie na rewolucyjne firmy zdobywające przewagę na rynku dzięki wykorzystaniu AI. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Co by było, gdyby dorobek pokolenia Lilpopów, Hennebergów, Norblinów, Fragetów, Jabłkowskich, Witaczków . nie został zniszczony przez zabory, wojny, wykradziony przez komunizm, a następnie rozparcelowany przez drapieżny wolny rynek? Ten kapitał, ta myśl prekursorska dotarła na nasze ziemie kilka wieków temu. Powstały słynne na świecie firmy, których polski rodowód i dzieje przywołujemy z niepamięci. Oto 22 prawie zapomniane historie związanych z ziemią polską słynnych rodzin i przedsięwzięć: oprócz już wymienionych czytelnik znajdzie tu dzieje firmy Carla Hartwiga czy Władysława Kruka, Karola Wedla czy piwa polskich Habsburgów i Królewskiego. Lecz to nie wszystko bo jeszcze Błękitna Strzała, czyli WKD, mydło "Szary Jeleń", mleko w proszku i warszawski "drapacz chmur"! A także dzieje najstarszego polskiego banku spółdzielczego w Brodnicy, i ubezpieczeń - PZU. Wszystko w kolorze i na ponad 300 ilustracjach! W publikacji opisano: Browary Warszawskie, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, C. Hartwig Gdynia S.A., Dom Towarowy "Bracia Jabłkowscy", Gazeta Bankowa, Hefra, Henneberg - OSM Siedlce, Leon Idzikowski, W. Kruk, KUL, Lilpop, "Ład" Spółdzielnia Artystów, Mannów Ród, Norblin Grupa Kapitałowa, Patek A., Pollena Aroma, Prudential Polska, PZU, Wedel E., Witaczkowie, WKD, Żywiec Grupa. Współwydawca: Fundacja Obchodów 100. Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości PATRONI MEDIALNI: GAZETA BANKOWA ; wGospodarce.pl MAŁGORZATA DYGAS jest absolwentką Wydziału Filologii Polskiej i Słowiańskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Była wieloletnim sekretarzem redakcji, publicystką m.in "Przeglądu Technicznego" , "Wiedzy i Życia", "Gazety Prawnej", "Gazety Ubezpieczeniowej", od 2004 r. jest dziennikarką "Gazety Bankowej", na łamach której od pięciu lat publikuje teksty przybliżające prekursorską przedsiębiorczość Polaków oraz obcokrajowców - przybyszów, którzy przysporzyli naszemu krajowi sławy, nowych technologii i dobrobytu. Małgorzata Dygas za tekst "Perła w kokonie" otrzymała w 2017 r. nagrodę specjalną "za pracę mającą najwyższe walory popularyzatorskie" (Konkurs "Kroniki Rozwoju"). W 2018 r. uzyskała III nagrodę w konkursie "Moja Polska" za tekst "Lajkonik pachnących kawą" opublikowany na łamach "Gazety Bankowej". Autorka od 2011 r. jest redaktorem prowadzącym biuletynu "Nasz Zbawiciel" wydawanego przez Parafię Najświętszego Zbawiciela. Wydała kilka tomików poezji i haiku, m.in. Wołanie szeptem, Podróż do siebie, Myśl maluje tęczę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438).07 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miał 36 lat, gdy zbankrutował. Stracił dom, samochód, źródło utrzymania. To była trauma, z której trudno się podnieść. Długi spłacał kilkanaście lat. Dziś Fryderyk Karzełek, trener i mentor biznesu, swoją własną historią pokazuje, że problemy mogą wyjść nam na dobre. Nawet w czasach lockdownu i pandemii, które zmieniły nasz sposób funkcjonowania w pracy, życiu prywatnym i biznesie. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: - poradzić sobie z kłopotami, by ostatecznie w nich nie utonąć, - zbudować wewnętrzną siłę w trudnych czasach, - przygotować ciało i psychikę do działania, gdy nic nam nie sprzyja, - znajdować szanse tam, gdzie inni widzą przeszkody, - rozpoznać, że czas już odpuścić, zejść ze zdechłego konia i zacząć wszystko na nowo. Gdy znajdujemy się w trudnej sytuacji, czujemy gniew, przerażenie, strach. Walczymy o przetrwanie i przestajemy myśleć racjonalnie. W kryzysie działamy w trybie awaryjnym, który ogranicza nasz sposób postrzegania rzeczywistości. Ale wszystkie cele, jakie mamy są opakowane w przeszkody. Chodzi o to, by wypracować sobie nawyk radzenia sobie z nimi i nauczyć się traktować je nie jak koniec świata, lecz ważną lekcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21969 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Na 4 stronie okładki błędny zapis ISBN 978-83-8128-551-3
Bibliografia, netografia na stronach 349-[368]. Indeks.
Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu. Pragnę również zaznaczyć, że realizacja obszernego studium wymagała dużego wysiłku ze strony redaktorów i autorów w celu przygotowania tej interesującej publikacji. [.] Poszczególne rozdziały obejmują: ogólną problematykę przedsiębiorczości i innowacji, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyficzny typ przedsiębiorczości akademickiej, problematykę innowacyjności przedsiębiorstwa, innowacyjne metody zarządzania, metody i techniki zarządzania innowacjami, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, w tym szczególnie aktualny problem wspierania rozwoju działalności małych i średnich przedsiębiorstw, działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce, rolę informacji w pobudzaniu innowacyjności oraz problematykę przedsiębiorczości uniwersyteckiej. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
CZĘŚĆ PIERWSZA. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ * Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność - wprowadzenie (Zbigniew Jan Makieła) * 1.1. Przedsiębiorczość * 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności - analiza pojęciowa * 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość * 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja * Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Natalia Dudzińska-Korczak) * 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości * 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej * 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce * 2.4. Studium przypadku - koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego * Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw (Katarzyna Szczepańska-Woszczyna) * 3.1. Systemy wsparcia MSP * 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw * 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE * 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce * 3.5. Studium przypadku - przykłady wsparcia dla MSP * Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości (Jacek Gancarczyk) * 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości * 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów * 4.3. Studium przypadku - Klaster Life Science w Krakowie * Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka (Zbigniew Jan Makieła) * 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji * 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej - analiza pojęciowa * 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej * 5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej * 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej * 5.6. Studium przypadku - przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego * Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu - analiza przypadku polskiej uczelni publicznej (Justyna M. Bugaj) * 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej * 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego - wybrane zagadnienia * 6.3. Studium przypadku - przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza * CZĘŚĆ DRUGA. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI * Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo (Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio, Barbara Siuta-Tokarska) * 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych * 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo - istota pojęcia * 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa * 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem * 7.5. Studium przypadku - innowacyjne przedsiębiorstwa * Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania (Marek Jarzębiński) * 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA) * 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ) * 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC) * 8.4. Studium przypadku - projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD * Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami (Magdalena M. Stuss) * 9.1. Zarządzanie innowacjami - analiza pojęciowa * 9.2. Źródła innowacji * 9.3. Strategie innowacji * 9.4. Modele zarządzania innowacjami * 9.5. Źródła finansowania innowacji * 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji * 9.7. Studium przypadku - plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej * Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem (Zofia Gródek-Szostak) * 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych * 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym * 10.3. Studium przypadku - firma Flukar Sp. z o.o * Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce (Magdalena M. Stuss) * 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji * 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji * 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji * 11.4. Studium przypadku - zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską) * Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności (Michał Baran) * 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności * 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań * 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności * 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności * 12.5. Studium przypadku - innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim * Bibliografia * Informacje o autorach * Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 68,31 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia po zakończonych częściach.
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania wg bazy ISBN online.
Na okładce, grzbiecie, w żywej paginie: fridomia.pl - nazwa bloga Sławka Muturiego.
Bibliografia strony 293-294.
Wiele osób jest zmęczonych pracą w korporacji, która ma wiele zalet, ale też wiele wad. Gdy wady w naszej ocenie przeważają, to chcielibyśmy porzucić swoją korporację i przejść albo "na swoje", albo na wcześniejszą emeryturę. Ale niewiele osób się decyduje na ten krok. Na odważnego czeka wiele barier - finansowych, kulturowych, społecznych i nie tylko.W tej książce, Sławek Muturi, dzieli się swoimi doświadczeniami. Sam przez wiele lat systematycznie przygotowywał się do przejścia na wcześniejszą emeryturę. W wielu wymiarach. Opowiada jak sam się przygotowywał i jak ty się możesz przygotować w wymiarze finansowym, mentalnym, zawodowym, zdrowotnym, systemowym, duchowym, rodzinnym i logistycznym.Dobre przygotowanie się jest kluczem do sukcesu w każdym obszarze i przechodzenie do fazy życia post-korporacyjnego nie jest żadnym wyjątkiem. Jak mówi angielskie przysłowie: "jeśli nawalasz planowanie, to planujesz nawalenie". Ta książka pomoże ci zaplanować sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Narodziny platformy oraz niezwykłe życie samej idei.
Dostępna również jako e-book.
Oto niesamowita, nigdy wcześniej niepublikowana opowieść o tym, jak powstawał Netflix. Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego. Teraz, przy stu siedemdziesięciu milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, jednak na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który swego czasu musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w jego biznes, prowadzić interesy z motelowej salki konferencyjnej, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat - nawet jeśli nikt nie wierzy, że to się uda. Niemniej książka nie jest tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także napakowana nieoczywistymi konceptami i napisana w niezwykle potoczystym stylu odpowiedź na pewne fundamentalne pytania o podejmowaniu ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces? Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych historii o przedsiębiorczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57549 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 791 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomysł za milioooooon / Katerina Sad ; przełożyła Iwona Czapla. - Warszawa : Tatarak, copyright 2023. - [28] stron : ilustracje ; 30 cm.
W książce znajduje się kod QR z nagraniem. Czyta Łukasz Nowicki.
Kiedy pewna farma traci właściciela, stado mieszkających tam kaczek zaczyna zastanawiać się nad swoją przyszłością. Muszą one znaleźć nowego opiekuna. Tylko w jaki sposób się do tego zabrać? Najprościej byłoby napisać ogłoszenie niestety, kaczki nie potrafią pisać i muszą się tego dopiero nauczyć. Czy im się uda? Przeczytajcie koniecznie! Przy okazji dowiecie się, czym jest udany start-up oraz że dla kaczek nie ma rzeczy niemożliwych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poznaj sprawdzone sposoby ikomersiaków, jak usprawnić sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż!.
Zastanawiasz się, co w polskim e-commerce działa, a co stanowi największe wyzwanie? Szukasz sprawdzonych wskazówek, dzięki którym usprawnisz i rozwiniesz swój sklep internetowy oraz zwiększysz sprzedaż online? Książka "E-commerce w praktyce. Lekcje skutecznej sprzedaży online" to praktyczny poradnik stworzony przez ikomersiaków dla ikomersiaków. Autorzy książki - właściciele sklepów internetowych i praktycy sprzedaży - udzielają lekcji prowadzenia sklepu internetowego. Dają wiele dobrych rad, opisują sprawdzone rozwiązania oraz wnioski z często kosztownych błędów, jakie przydarzyły się im w e-commerce. W publikacji znajdziesz odpowiedzi na pytania najczęściej nurtujące innych właścicieli sklepów internetowych, m.in.:Jak pogodzić prowadzenie e-sklepu z pracą na etacie? ; Jak zbudować silną markę, którą pokochają klienci? ;Gdzie szukać źródeł przewagi konkurencyjnej w e-commerce? ; Jak zmniejszyć liczbę zwrotów oraz koszty ich obsługi? ; Jak sobie radzić z rosnącymi kosztami pozyskiwania ruchu? ; Jak oceniać atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu? ; Jak skutecznie sprzedawać na Allegro i na Amazonie? ;Jak zwiększać wartość zamówień i dobrze się opiekować klientami w e-commerce B2B? ; Jak się przygotować do sprzedaży lub kupna działającego sklepu internetowego? ; Jakie rozwiązania popularne za granicą warto wdrożyć w polskich e-sklepach?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej