Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Jarosz Agnieszka
(2)
Kardaras Nicholas (1964- )
(2)
Alter Adam L. (1980- )
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Bugaj Anna
(1)
Freitas Irene
(1)
Ganew Ewa
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Górski Patryk
(1)
Kamenetz Anya (1980- )
(1)
Kammer Nadia
(1)
Kammer Wiktor W. (1978- )
(1)
Kałat Ewa
(1)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(1)
Król Teresa
(1)
LaVigne Melissa
(1)
Madej Piotr
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Malcherek Monika
(1)
Miłaszewska Olga (1963- )
(1)
Patzlaff Rainer (1943- )
(1)
Plebanek Grażyna (1967- )
(1)
Rosiak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(5)
Media społecznościowe
(5)
Uzależnienie od Internetu
(4)
Młodzież
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Uzależnienie od komputera
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Internet
(2)
Smartfon
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komputery
(1)
Nauka mówienia
(1)
Oko
(1)
Percepcja wzrokowa u dzieci
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Telewizja
(1)
Telewizja i dzieci
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Uzależnienie od telewizji
(1)
Widzenie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Powieść
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwa tłumacza na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 319-325.
DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19380 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Książka
W koszyku
Bibiografia na stronach [319]-325.
"DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY. Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci."Dzieci ekranu" to przełomowa i niewyobrażalna opowieść o niewyobrażalnej, która powinna stanowić wezwanie do ponownego rozważenia naszej nieustannie rozwijającej się relacji z postępującą technologią. Kardaras przypomina nam, że technologia może podstępnie, w sposób nieprzewidywalny, obrócić się przeciwko nam.- Dr Howard J. Shaffer, profesor nadzwyczajny psychiatrii w Harvard Medical School oraz kierownik oddziału terapii uzależnień w Cambridge Health Alliance Łącząc dyscyplinę dziennikarza śledczego ze spostrzeżeniami specjalisty ds. uzależnień, Kardaras czyni ten złożony i niewygodny temat przystępnym i całkiem do przyjęcia. Wysoce zalecana lektura.- Victoria Dunckley, lekarz medycyny, psychiatra dziecięcy i autorka "Reset Your Child`s Brain" Przeczytaj tę książkę. Uratuj mózgi swoich dzieci, teraz. Dzieci ekranu nie jest zrzędzeniem wywołującym bezsensowną panikę w stylu Kurczaka Małego "niebo-spada-nam-na-głowę"... Przeczytaj i zastosuj się do zaleceń Kardarasa, zanim wyrządzimy jeszcze większą krzywdę mózgom całego pokolenia.- Paula Poundstone, komik estradowy, pisarka, komentatorka społeczna i aktywistka propagująca wychowywanie dzieci bez ekranu Ta książka jest nieocenionym źródłem informacji uświadamiającym nam, na jak wielkie ryzyko narażamy nasze dzieci, pozwalając im na swobodny dostęp do "ekranów".- Dr Pedro A. Noguera, honorowy profesor UCLA i były profesor Harvard School of Education Przerażająca prawda na temat uzależnienia od mediów cyfrowych.- Dr Andrew Doan, kierownik badań zdrowia psychicznego i uzależnień w Departamencie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Pentagon oraz autor "Hooked on Games" Uwielbiam tę książkę! Wykłada ona niewygodną prawdę dotyczącą tego, jak często interes gospodarczy przemysłu technologicznego jest sprzeczny z potrzebami naszych dzieci. Obowiązkowa lektura dla każdego.- Dr Hilarie Cash, dyrektor wykonawczy restart i współautorka "Video Games and Your Kids: How Parents Stay in Control" Dr Kardaras w przekonujący sposób udowadnia, że ekrany są narkotykiem nowego millennium oraz że firmy manipulują naszymi dziećmi, bardziej dbając o swoje zyski niż o umysły najmłodszych.- Touré, krytyk kultury, autor i były współprowadzący "The Cycle" w MSNBC O autorze:DR NICHOLAS KARDARAS, jeden z czołowych specjalistów ds. uzależnień w Stanach Zjednoczonych, jest dyrektorem wykonawczym Dunes (jednego z czołowych światowych ośrodków terapii) i założycielem oraz dyrektorem wykonawczym Hamptons Discovery - postępowego programu leczenia uzależnień dla nastolatków. Dr Kardaras jest również byłym profesorem klinicznym na Stony Brook Medicine oraz wykładowcą neuropsychologii na poziomie studiów doktoranckich. Często występuje w roli eksperta w Psychology Today oraz FOX News, występował również w CBS Evening News oraz NPR i Esquire, New York magazine oraz Vanity Fair. Dr. Kardaras mieszka wraz ze swoją żoną i dwójką dzieci - synami, bliźniakami - w Sag Harbor, w stanie Nowy Jork.
Podziękowania * Wstęp: Problem z technologią * Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu * Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat * Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg * Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osobą uzależnioną od gier wideo na odwyku * Rozdział 5. Wielkie odcięcie - wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe * Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu 157 * Rozdział 7. Małpowanie od innych - wpływy mass mediów * Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania * Rozdział 9. Wyrwane z nagłowków - prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo * Rozdział 10. Masakra w Newtown - psychoza spowodowana grami wideo * Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności - oraz zabaw na powietrzu * Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny * Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie * Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona * * Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii? * Bibliografia * O Autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkretny i praktyczny przewodnik dla współczesnych rodziców! Książka, który uczy, jak sprawić, by relacja dziecka z cyfrowym światem była zdrowa i bezpieczna. Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem? Kiedy dać mu pierwszy smartfon? Czy pozwalać na granie w gry? Jak nauczyć je radzić sobie z hejtem? I jak Internet wpłynie na jego rozwój? Kieszonkowe ekrany stały się nieodłącznym elementem życia nie tylko naszego, lecz także naszych dzieci. Dla nas telefony komórkowe, smartwatche, tablety i przenośne konsole były nowościami. Uczyliśmy się ich obsługi, stopniowo poznawaliśmy interaktywny świat, powoli zanurzaliśmy się coraz głębiej w sieć. Dla naszych dzieci ekrany są oczywistością, nie znają świata bez nich, a po sieci poruszają się nieporównywalnie zgrabniej niż my. Co nie znaczy, że są w niej zupełnie bezpieczne i że wiedzą, jak dbać o higienę cyfrową. Kiedy coraz więcej głosów gani dorosłych za to, że nie potrafią wprowadzać dzieci w świat cyfrowy, Magdalena Bigaj w swojej książce mówi: to normalne, że popełniamy błędy. Ważne, aby wyciągać z nich wnioski. „Wychowanie przy ekranie” nie tylko dostarcza niezbędnej wiedzy na temat higieny cyfrowej, lecz także dodaje rodzicom otuchy. Autorka nie moralizuje, za to dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami solidną dawką wiedzy niezbędnej każdemu współczesnemu rodzicowi oraz praktycznymi radami popartymi swoim unikatowym doświadczeniem, w którym łączy role edukatorki, badaczki, pracowniczki świata nowych technologii oraz matki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22330 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 6. (dostępność ok. 26.10.2024)
Książka
W koszyku
Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 220, [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
Czy masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera? A kiedy już to zrobi, nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu, ale każda próba kończy się awanturą, która i tak niczego nie zmienia? Obawiasz się, że to uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających z przebywania w przestrzeni wirtualnej, tak byście obydwoje byli po tej samej stronie. Odbudujesz z nim kontakt i nauczysz się, jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka podczas 17 lat pracy w cyfrowych mediach poznała od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Przeszła drogę cyfrowego odwyku z własną rodziną. Dziś pomaga innym uniknąć pułapek uzależnienia od internetu. Małgorzata Majewska - pedagożka-terapeutka, coach, trenerka redukcji stresu, praktyczka porozumienia bez przemocy. Propaguje empatię i współpracę opartą na relacji. W stosunkach rodzic-dziecko uważa, że najważniejsza jest więź oraz wzajemna akceptacja. Jeśli naprawdę o nie zadbamy, wychowanie przestanie być walką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: Die gefrorene Blick : physiologische wirkungen des fernsehens und die entwicklung des kindes.
Bibliogr. s. 121-130.
Toksyczne działanie odbiornika telewizyjnego na dziecko jako widza znajduje w tej niewielkiej przecież rozprawie mocne uzasadnienie naukowe. Autor skupia się bowiem na tych wynikach badań, które - choć są rozproszone w czasie i przestrzeni - prowadzą do zaskakujących odkryć. Tak staje się w wyniku kumulacji wiedzy naukowej, jej wydobycia na jaw w rezultacie żmudnych dociekań badawczych. W ich świetle okazuje się, że emitowany przez telewizję program ingeruje w fizjologię ciała osoby skupionej na jego przekazie tak głęboko, że pogrąża świadomość w stan na granicy snu i jawy oraz destabilizuje cały system przemiany materii człowieka, w tym spowalnia także akcję serca. W istocie oglądanie telewizji prowadzi do nieuświadamianej sobie przez widza utraty wewnętrznej aktywności, osłabienia woli jego działania.Jak wykazują badania niemieckich naukowców, najmłodsze pokolenie spędza przed ekranem telewizora przeciętnie ok. 2,5 godziny dziennie, bez jakiejkolwiek bezpośredniej komunikacji ze swoim otoczeniem i bez aktywności ruchowej. Nic dziwnego zatem, że wyrasta ono w środowisku zagrażającym jego zdrowiu fizycznemu i psychicznemu. W następstwie biernej konsumpcji programów medialnych i cywilizacyjnych przemian coraz więcej dzieci ma zaburzone procesy zmysłowe, trudności ze słuchaniem, z koncentracją uwagi, z odczuwaniem własnych emocji czy z poruszaniem się w otoczeniu itp. Młody człowiek spędza cały swój wolny czas przed ekranem telewizora czy monitora komputerowego, poświęcając temu ponad 30 godzin tygodniowo. Na początku tygodnia ma ono trudności w przestawieniu się na słuchanie nauczyciela w szkole ("syndrom poniedziałku"). Dzieci miejskie przesiadują swoje dzieciństwo w domu.
Wprowadzenie do polskiego wydania * Fizjologiczne skutki oglądania telewizji a rozwój dziecka * Słowo od tłumacza * Słowo wstępne Edwina Hübnera * Słowo wstępne od autora * 1. Patrzeć a oglądać telewizję * Aktywne oko * Nieświadome ruchy oczu wynikiem aktywności ludzkiego Ja * Obrazy telewizyjne nie są zwykłymi obrazami * Siatkówka pod ostrzałem * Zastygłe spojrzenie * Stan alfa * Mniejsze zużycie kalorii niż podczas "nicnierobienia" * Oko marionetką kamery * Iluzja aktywności własnej * Brakujące pół sekundy * Ekran jako producent narkotyku * Kamera steruje opinią pod progiem świadomości * Telewizja znakomitym środkiem manipulacji politycznej * Zakonserwowane uczucia * 2. Kultura telewizyjna - mit i rzeczywistość * Elektroniczny ołtarzyk domowy * W oparach iluzji * Telewizyjne uzależnienie * Czy widzów uratuje telewizja interaktywna? * Trening konsumpcji w pokoju dziecięcym * "Grasująca " otyłość * Gdy dzieci stają się mordercami * 3. A jak my, dorośli korzystamy z telewizji? * Całkowita rezygnacja? * Wznieść tamę przeciw zalewającemu nas morzu bierności * Wzmożona uwaga zamiast półsnu * Stworzyć przeciwwagę! * 4. Dzieci i telewizja * Dzieci nie są dorosłymi w miniaturze * "Okna" w rozwoju dziecka * Procesy uczenia się u dzieci a telewizja * Rozwój mózgu do dziesiątego roku życia * Telewizor jako maszyna do wyłączania dzieci? * Dzieci patrzą zupełnie inaczej * Nie zostawiać dzieci sam na sam z telewizorem! * Rozważyć priorytety * Ograniczać czas oglądania i stymulować aktywność własną dziecka! * Stymulować obrazy wewnętrzne! * Czy rezygnacja z telewizji jest możliwa w praktyce i czy taka decyzja ma sens? * Wejście w wiek dojrzewania * 5. Dzieciństwo staje się nieme. Utrata mowy i troska o mowę w epoce mediów * Analfabeci funkcjonalni: nowe, powszechnie występujące zjawisko * Groźba przepaści między poziomami wiedzy * Mowa zanika * Zaburzenia rozwoju mowy w wieku przedszkolnym * Zagrożony jest cały dalszy rozwój dziecka * Dzienna dawka mowy: dwanaście minut * Telewizja szkodzi rozwojowi mowy * Fatalne następstwa błędnego modelu myślenia * Mowa to nie taksówka * Mowa jest sztuką ruchu * Słuchacz tańczy, słuchając głosek mowy * Dźwięki mowy przenikają całego człowieka * "Wrastanie" dziecka w mowę a kształtowanie się mózgu * Głośnikowi brakuje najważniejszego * Żywiołem dziecka muzyczność mowy * Obrazowość mowy jako siła kształtująca duszę * Aby nowy "pod-ton" zadźwięczał w słowach * Na początku jest Słowo * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 190, 191, 2397 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Tytuł oryginału: The art of screen time : how your family can balance digital media and real life.
U dołu okładki: Jak wychowywać dzieci (w sieci).
Na 4 stronie okładki: Poradnik dla rodziców.
Współczesne dzieci często debiutują w mediach społecznościowych już z chwilą, gdy zostaną uchwycone na obrazie USG. Zaczynają stykać się z ekranami około czwartego miesiąca życia. To dobrze czy źle? Wspaniała szansa na podtrzymywanie relacji niezależnie od dzielącej ludzi odległości czy też pierwszy krok do stworzeniaotumanionego pokolenia wgapionych w ekrany zombie? Wielu bez wahania uznało to za początek neurologicznej i emocjonalnej katastrofy, lecz - co zaskakujące - trudno natrafić na rzetelne badania na ten temat. W swojejksiążce "Z nosem w ekranie" Anya Kamenetz - ekspertka w dziedzinie edukacji oraz nowych technologii, ale również matka dwojga dzieci - prezentuje świeże i praktycznespojrzenie na ten problem. Po przeprowadzeniu rozmów z setkami rodziców na temat stosowanych przez nich rozwiązań i wyznawanych poglądów oraz po przedarciu się przez gąszcz nierozstrzygających badań i rozdmuchanych obaw, proponuje proste rozwiązanie inspirowane znaną sentencją Michaela Pollana odnoszącą się do jedzenia: Ciesz się technologią. Z umiarem. Najlepiej w towarzystwie. Ta książka to jasne, poparte badaniami oraz obiektywne spojrzenie na kwestię znaną obecnie niemal każdemu rodzicowi. Stanowi odpowiedź na nurtującą dzisiejszychrodziców kwestię: jak znaleźć równowagę pomiędzy technologią a prawdziwym życiem. Zawarte w niej zwięzłe, lecz wymowne wskazówki stanowią podstawę, dzięki którejrodzice będą mogli określić właściwą rolę technologii w życiu dzieci, ograniczyć własne obawy, a także znaleźć przestrzeń dla szczęśliwych, rodzinnych chwil zarówno z udziałem technologii, jak i bez niej.
Część I. Dzieci a technologia * 1. Cyfrowe rodzicielstwo w realnym świecie * 2. (Czasem) napawające lękiem dane o mediach * 3. Nowe wyniki badań * 4. To ty masz władzę: pozytywne rodzicielstwo i media * 5. Tylko godzina naraz: jak prawdziwe rodziny poruszają się w świecie technologii * 6. Nowe technologie w szkole * Część II. Nasze własne urządzenia: rodzice a technologia * 7. Mama z telefonem na placu zabaw * 8. Współczesne rodziny: rodzice a technologia * 9. Przyszłość cyfrowego rodzicielstwa * 10. Krótkie podsumowanie dla tych, którym nie chciało się czytać całości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach [317]-352. Indeks.
Oderwij wzrok od smartfona i dowiedz się, dlaczego to takie trudne! Żyjemy w epoce uzależnień. Obsesyjnie sprawdzamy, czy pojawiła się nowa wiadomość w naszej skrzynce mailowej, nowy wpis na Facebooku albo polubienie na Instagramie. Godzinami oglądamy kolejne odcinki seriali i filmiki na YouTube’ie. Ale przede wszystkim, średnio przez trzy godziny każdego dnia wpatrujemy się w ekrany naszych smartfonów. Prawie połowa z nas nie wyobraża sobie bez nich życia, a dzieci wychowane w świetle ekranów mają kłopoty z budowaniem więzi z rówieśnikami w świecie rzeczywistym. Adam Alter przekonuje, że w odpowiednich okolicznościach każdy z nas może się uzależnić, a twórcy nowych mediów dbają o to, by takich pokus stworzyć jak najwięcej. Odsłaniając mechanizmy uzależnień behawioralnych, autor wyjaśnia, dlaczego jest nam tak trudno oprzeć się udogodnieniom oferowanym przez współczesne technologie. "Uzależnienia 2.0." tłumaczą, w jaki sposób możemy bardziej świadomie korzystać z nowych mediów, a dzięki temu łatwiej się komunikować, zarządzać finansami i wytyczać granice miedzy pracą a rozrywką. A co najważniejsze, pokazują jak zmniejszyć szkodliwy wpływ nowych uzależnień na zdrowie nasze i naszych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-[188].
Wykorzystaj moc zabawy - 101 kreatywnych pomysłów na nawiązanie więzi, rozładowanie napięcia, oswajanie lęków i nie tylko! Jaki jest najlepszy sposób, aby dzieci budowały relacje z innymi ludźmi i światem wokół siebie? Zabawa! W tej książce znajdziesz inspirujące przykłady aktywności, które pozwolą rodzicom dzieci w wieku od 3 do 9 lat odblokować terapeutyczne korzyści płynące z zabawy. Od wzmacniania więzi po zmniejszanie uzależnienia od ekranu - Play therapy oferuje szereg prostych i skutecznych działań, które pomogą poprawić zachowanie dziecka, kontrolę impulsów, samoświadomość i wiele innych obszarów jego funkcjonowania. Ten przyjazny dla rodziców przewodnik zawiera również wprowadzenie do świata zabaw terapeutycznych, a także porady, dzięki którym ty i twoje dziecko w pełni wykorzystacie wspólne doświadczenia. Play therapy. 101 zabaw terapeutycznych zapewnia: Zestaw narzędzi do terapii zabawą - dowiedz się, jak możesz pomóc swojemu dziecku doskonalić określone umiejętności i zachowania m.in. za pomocą prac plastycznych i majsterkowania, ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych, 101 przykładowych zabaw - taniec, tworzenie historii, zabawy na świeżym powietrzu - oraz wskazówki do wymyślania własnych, w zależności od poziomu nastroju dziecka i rodzaju jego trudności, Zasady terapii zabawą - dowiedz się, jak i dlaczego terapia zabawą jest tak skuteczna, a także w jaki sposób te zajęcia mogą uzupełniać inne działania terapeutyczne. O metodzie Play Therapy: podejście do terapii wykorzystujące podstawowy wzorzec aktywności dziecka, czyli zabawę. Stymuluje rozwój poznawczy dziecka, pomaga mu rozpoznać jego uczucia i kładzie ogromny nacisk na stworzenie relacji opartej na zaufaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Rodzinne przeboje : [Film] / szkoła podstawowa. Cz. 1 i 2 reżyseria, produkcja Wiktor W. Kammer. - Kraków : Wydawnictwo i Hurtownia Rubikon Katarzyna Król, copyright 2014. - 2 dyski optyczne (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm + książka : 45, [1] strona ; 19 cm.
ok. 55 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2014 r.
Pakiet składa się z 2 płyt DVD i książki, który stanowią całość.
Druk: Rodzinne przeboje : filmy dla klas V-VI szkoły podstawowej. Scenariusze lekcji wychowania do życia w rodzinie.
Zawiera: Dysk 1.- klasa V zawiera: 1. Witaj w domu. O funkcji opiekuńczej rodziny (5:16) ; 2. Babcia to babcia. O rodzinie wielopokoleniowej (5:03) ; 3. Tak zaoszczędziłem. O zarządzaniu rodzinnymi finansami (5:48) ; 4. Przecież jesteś dziewczyną! O stereotypach płci (5:17) ; 5. Nie wiem co myśleć? O huśtawce nastrojów (4:00) ; 6. A ze mną też tak będzie? Kilka słów o dojrzewaniu (8:50).
Zawiera: Dysk 2. - klasa VI zawiera: 7. Co to za zapach? O higienie nastolatków (5:38) ; 8. Wstęp tylko w strojach wieczorowych. O ubiorze nastolatków (4:50) ; 9. Co kolega może? Co kolega powinien? Kilka słów o koleżeństwie (5:07) ; 10. Spotkajmy się w realu. O uzależnieniu od nowych technologii (4:58).
Reżyseria, produkcja Wiktor W. Kammer ; scenariusz Anna Bugaj ; zdjęcia, montaż Ewa Kałat ; dźwięk Piotr Madej ; muzyka Paris Music ; scenariusze lekcji Teresa Król.
Nadia Kammer, Patryk Górski, Ewa Ganew [et. al.].
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
FILM 1. Witaj w domu. O funkcji opiekuńczej - wprowadza w atmosferę życia rodziny, w której pojawia się maluszek - trzecie dziecko. Starsze dzieci, obserwując rodziców, poznają trud macierzyństwa i ojcostwa. Już wiedzą, że miłość to dawanie siebie drugiemu, co przynosi radość i spełnienie. FILM 2. Babcia to babcia. O rodzinie wielopokoleniowej - jak pomagać sobie nawzajem? Jak uczyć się empatii? Dlaczego życie rodzinne czasami wymaga wyrzeczeń, zmiany planów? Fabuła filmu zmusza do refleksji i podyskutowania na temat powyższych zagadnień. Film pomaga zrozumieć, na czym polega funkcja wychowawcza i psychiczno-uczuciowa rodziny. FILM 3.Tak, zaoszczędziłem! O zarządzaniu rodzinnymi finansami - film jest obrazem realizacji funkcji ekonomicznej rodziny. Wtajemnicza dzieci w planowanie domowego budżetu, pokazuje, że to wcale nie jest takie łatwe. Porusza problem racjonalnego gospodarowania pieniędzmi i potrzebę oszczędności. FILM 4.Przecież jesteś dziewczyną! O stereotypach płci - w okresie dojrzewania nie zawsze łatwo o porozumienie i dobrą komunikację między dziewczętami i chłopcami. Obserwowane preferowanie kontaktów z osobami własnej płci czasem przybiera formę antagonizmu i stereotypizacji płci. Jak łagodzić tego typu zachowania? - o tym opowiadają filmowe scenki. FILM 5. Nie wiem, co myśleć? O huśtawce nastrojów - przeplatające się emocje pozytywne i negatywne (euforia i smutek) to typowe stany uczuciowe charakteryzujące adolescentów. W tym okresie bywają one szczególnie nasilone. Rodzice i najbliższe otoczenie muszą wykazać się empatią, altruizmem i cierpliwością ??? filmowi rodzice również. FILM 6. A ze mną też tak będzie? Kilka słów o dojrzewaniu - przychodzi czas, kiedy rodzice winni podjąć się niełatwego dla nich zadania, czyli rozmowy z dzieckiem o zmianach związanych z okresem dojrzewania. Filmowa mama i filmowy tata radzą sobie całkiem dobrze, ale liczą również na wsparcie szkoły. A więc dalszy ciąg rozmów na lekcjach WdŻ? FILM 7. Co to za zapach? O higienie nastolatków - jak właściwie się odżywiać? Dlaczego nastolatkom potrzebny jest ruch fizyczny? Jak się wdrożyć do higienicznego trybu życia? Na podstawowe pytania z zakresu higieny odpowiada film. W tym względzie jest dużo więcej zasad postępowania, które młody człowiek powinien poznać także w nauczaniu szkolnym. FILM 8. Wstęp tylko w strojach wieczorowych! O ubiorze nastolatek - nadmierna erotyzacja młodych ludzi poprzez modę, media czy presję rówieśników może być przyczyną lekkomyślnego stosunku do spraw płci i zagrożeń ze strony otoczenia. Starsi to rozumieją, dlatego chcąc ochronić swoje dzieci przed niebezpieczeństwami, przyjmują postawę zdecydowaną, a zarazem wspierającą. FILM 9.Co kolega może? Co kolega powinien? Kilka słów o koleżeństwie - rodzice wskazują swoim dzieciom wzory postępowania, również w sprawie ich kontaktów z rówieśnikami. Tłumaczą, na czym polega dobre koleżeństwo i na co możemy liczyć w przyjaźni; jakimi powinniśmy być kolegami i przyjaciółmi; jak rozwijać te więzi społeczne. FILM 10. Spotkamy się w realu? O uzależnieniu od nowych technologii - czy zachowanie pieska na ekranie tableta jest ciekawsze niż w rzeczywistości? Dlaczego kontakty międzyludzkie są coraz krótsze, zdawkowe, ograniczone? Filmowe scenki mogą stać się pretekstem do klasowej dyskusji na temat uzależnienia od nowych technologii (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4769 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Nielegalne związki [Książka mówiona] / Grażyna Plebanek. - Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2011. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : digital, stereo. ; 12 cm.
(Seria Erotyczna)
633 min.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Tytuł serii: Seria Erotyczna
Czyta Olga Miłaszewska.
Publikacja dostępna również w formie drukowanej.
Uzależnił się od kopertek mrugających z z ekranu telefonu, tropił je dniem i nocą, na ich widok zasychało mu w gardle, drżały ręce. Wieczorami wyczekiwał, kiedy żona położy się spać, po czym siadał na kanapie i z ciemnego pokoju posyłał wiadomości. Nocą Andrea pisała: "Masz kod dostępu do moich snów..." Czy mogę do nich wejść, tak jak stoję?" - odpisywał. "A stoisz?..." "W bokserkach". "Na baczność?" "Wyprężony. Dla Ciebie". Nie chciałam pisać o miłości. Ale spotkałam mężczyznę, który opowiedział mi o swoich miłościach - do żony, do kochanki, i o tym, jak bardzo w tej całej zawierusze boi się o dzieci. Pomyślałam, że już czas uczynić mężczyznę głównym bohaterem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.821-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej