Andruszko Robert
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Andruszko Robert
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Psychiatrzy
(3)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Psychoterapia
(5)
Lęk
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko
(3)
Terapia poznawcza
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Autyzm
(2)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Młodzież
(2)
Pewność siebie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Samoakceptacja
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko trudne
(1)
Epigenetyka
(1)
Fizjologia układu immunologicznego
(1)
Fobie
(1)
Internet
(1)
Klasyfikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Mindfulness
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Mózg
(1)
Nerwica lękowa
(1)
Neurobiologia
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odżywianie
(1)
Optymizm
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Polityka
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przeniesienie (psychologia)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychodynamic diagnostic manual (PDM)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoneuroimmunologia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Szczęście
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trauma
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wywiad lekarski
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zachowanie
(1)
Zjawiska genetyczne
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żal
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Podręczniki
(4)
Książka do wypełniania
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(12)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej.Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju.W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw."Proces nawiązywania relacji z dzieckiem, które doświadcza możliwości bycia sobą, jest nie do opisania i można go poznać tylko w chwilach, kiedy rzeczywiście jesteśmy razem. Moim zamiarem było otworzyć drzwi do tego, jak dziecko przeżywa, eksploruje, poznaje i tworzy świat pełnego zachwytu, ekscytacji, radości, smutku oraz jaskrawych barw życia".- Garry L. Landreth, fragment z Przedmowy"Terapia zabawą" to klasyka, a jednak tchnie nowością. Ta książka przypomina o tym, co najważniejsze - o szacunku , zrozumieniu, akceptacji. W świecie pełnym (stresujących) pytań "co powinno" dziecko i "jak to zrobić?", pomaga nam zatrzymać się i zapytać samo dziecko: "kim jesteś?". Lektura daje do myślenia. Dodatkowo przedstawia terapię zabawą w sposób uporządkowany i łatwy do wykorzystania we własnej praktyce. Polecam!dr Diana Senator
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Coraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami.Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne.Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych.Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów."Marsha Linehan jest wyjątkową badaczką i klinicystką, której nowatorskie prace przyczyniły się do rozwoju tej dziedziny, a wielu cierpiącym jednostkom dały nadzieję na wyleczenie. Książka zawiera wskazówki dotyczące sposobu wdrożenia treningu umiejętności DBT, ajednocześnie zapewnia narzędzia niezbędne do praktykowania tej najnowocześniejszej metody terapii".Joan Rosenbaum Asarnow, PhD, Uniwersytet Kalifornijski, Los Angeles"Dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego - bez względu na to, czy używają DBT jako swej głównej metody terapeutycznej, czy też nie - podręcznik Linehan do treningu umiejętności oraz towarzysząca mu książka z kartami i ulotkami dla pacjenta będą nieocenioną pomocą".Judith S. Beck, PhD, Beck Institute for Cognitive Behavior TherapyMarsha M. Linehan, PhD, ABPP, jest twórcą dialektycznej terapii behawioralnej (DBT), profesorem na wydziałach psychologii oraz psychiatrii i nauk behawioralnych Uniwersytetu Waszyngtońskiego, a także dyrektorem Behavioral Research and Therapy Clinics - ośrodka badań klinicznych działającego przy tym uniwersytecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 528-546. Indeks.
Dla przeciętnego klinicysty, kliniki czy oddziału stacjonarnego jednostki z zaburzeniem osobowości z pogranicza często są najtrudniejszymi i niedającymi się rozwikłać przypadkami. Książka ta - będąca pierwszą pracą zawierającą strategie, które dowiodły swojej skuteczności w kontrolowanych badaniach klinicznych - przedstawia wszechstronne, zintegrowane podejście do leczenia tej populacji. Autorka udziela konkretnych wskazówek, które twórczo łączą najlepsze elementy metod behawioralnych, psychoanalitycznych, systemowych i innych powszechnie stosowanych. Jako innowator kliniczny Linehan dokonała rozbioru aspektów osobowości z pogranicza na części składowe i opracowała systematyczne ujęcie każdej z nich.W pierwszej części książki autorka przedstawiła ogólny obraz tego zaburzenia i naszkicowała ramy teoretyczne, które wyznaczają kierunek terapii. W drugiej szczegółowo opisała sposób oceny pacjentek z osobowością z pogranicza oraz hierarchicznej organizacji celów behawioralnych.Omawiając najbardziej stresujące zachowania pacjentów, z jakimi mają do czynienia klinicyści, autorka opisuje krok po kroku, jak ocenić ryzyko samobójstwa, radzić sobie z groźbami samobójczymi i pracować nad przewlekłym zachowaniem samobójczym. Przedstawia także ujęcia integracyjne tak specyficznych problemów, jak kryzysy, niestosowanie się do zaleceń i załamania w relacji terapeutycznej.W jasny sposób wyszczególniając skuteczne techniki, które można odtworzyć w praktyce klinicznej, praca ta naświetla przeżycia wewnętrzne jednostek z osobowością z pogranicza i dostarcza klinicystom praktyczne narzędzia kliniczne do pracy z nimi. Jest nieocenionym źródłem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z tą trudną do leczenia populacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Na okładce: Dorosłość, wiek podeszły.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego.
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego PDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM.Pierwszy tom PDM-2 jest poświęcony funkcjonowaniu osobowości i problemom psychicznym w okresie dorosłości oraz w wieku podeszłym. U osób dorosłych osobowość jest oceniana przed funkcjonowaniem psychicznym, u osób starszych natomiast kolejność ta jest odwrotna, ponieważ ocena adaptacji do różnych aspektów starzenia się (oś M) staje się w tym okresie ważniejsza niż ocena tendencji osobowościowych (oś P). PDM-2 jest pierwszym systemem klasyfikacyjnym uwzględniającym specyfikę wieku podeszłego. Ze względu na niedostatek badań psychodynamicznych dotyczących tego stadium życia, część ta w dużej mierze opiera się na obserwacjach klinicznych."PDM-2 dał wreszcie klinicystom »taksonomię ludzi« zamiast »taksonomii zaburzeń«. Chociaż już pierwsze wydanie było monumentalnym osiągnięciem, drugie robi jeszcze większe wrażenie".Morris N. Eagle, Ph.D., A.B.P.P., instruktor, School of Graduate Psychology, California Lutheran University"Mistrzowskie dzieło. Redaktorzy pozyskali czołowych przedstawicieli tej dziedziny z różnych stron świata do stworzenia tego ważnego podręcznika".Miriam Steele, Ph.D., Department of Psychology, The New School for Social ResearchVittorio Lingiardi, M.D. jest profesorem psychologii dynamicznej i byłym dyrektorem programu psychologii klinicznej na Sapienza University of Rome. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach diagnozy i leczenia zaburzeń osobowości, na badaniach nad procesem i skutecznością psychoanalizy czy psychoterapii oraz na problematyce tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Jest autorem wielu prac z tych dziedzin, w tym artykułów publikowanych m.in. w: "The American Journal of Psychiatry", "Contemporary Psychoanalysis", "The International Journal of Psychoanalysis", "Psychoanalytic Dialogues", "Psychoanalytic Psychology", "Psychotherapy", "Psychotherapy Research" oraz "World Psychiatry".Nancy McWilliams, Ph.D., A.B.P.P. jest profesorem wizytującym w Graduate School of Applied and Professional Psychology na Rutgers University - stanowym uniwersytecie New Jersey; prowadzi też prywatną praktykę we Flemington w New Jersey. Zasiada w komitecie redakcyjnym "Psychoanalytic Psychology" i jest autorką książek poświęconych psychoterapii, w tym podręcznika Opracowanie przypadku w psychoanalizie. Jest honorowym członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego; była stypendystką w Instytucie Eriksona w Austen Riggs Center w Stockbridge w stanie Massachusetts. Laureatka licznych nagród w środowisku psychologicznym, uznana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne za "wybitnego lidera w dziedzinie psychologii".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nazwy redaktorów na okładce. Na okładce: Adolescencja.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego.
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznegoPDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM.W drugim tomie PDM-2 zostały poruszone problemy zdrowia psychicznego w okresie adolescencji. Inaczej niż w przypadku osób dorosłych, diagnoza młodzieży rozpoczyna się od funkcjonowania psychicznego, ponieważ kwestie rozwojowe (oś M) zazwyczaj mają pierwszeństwo przed nowo powstającymi wzorcami osobowości (oś P). Ze względu na różne poziomy i wzorce wykorzystywane do opisywania funkcjonowania psychicznego w dzieciństwie i adolescencji, te dwa stadia życia zostały omówione oddzielnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 225-245. Indeksy.
Autorka opisuje założenia i procedury oceny klinicznej, zachowując równowagę między gromadzeniem potrzebnych informacji a opisem tematów, które chce poruszyć pacjent. Następnie za pomocą konkretnych praktycznych przykładów i obserwacji szczegółowo ukazuje różne aspekty konceptualizacji dynamicznej. Przedstawia proste, wolne od żargonowych wyrażeń wskazówki służące do oceny temperamentu pacjenta, jego problemów rozwojowych, mechanizmów obronnych, afektów, identyfikacji, wzorców relacyjnych, potrzeb związanych z poczuciem własnej wartości oraz patogennych przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 522-589. Indeks.
Dla terapeutów uzależnień, psychologów, klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.
Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22226 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 397-403. Indeks.
Ten przystępny podręcznik krok po kroku objaśnia proces podejmowania decyzji diagnostycznych w procesie terapeutycznym. James Morrison, lekarz psychiatra z ogromnym doświadczeniem, przedstawia w nim zasady i schematy decyzyjne pozwalające określić wartość informacji pochodzących z różnych źródeł i stworzyć trafną diagnozę roboczą. Autor ilustruje praktyczne zastosowanie tych metod, prezentując studia przypadków od prostych do najtrudniejszych. Morrison porusza również takie zagadnienia, jak opracowanie diagnozy różnicowej i postępowanie w przypadku współwystępowania zaburzeń.Niniejsze wydanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz rozszerzone o nowe źródła i lektury zalecane.Diagnoza psychiatryczna jest pożądanym źródłem wiedzy dla studentów, rezydentów oraz ich nauczycieli. Książka ta, napisana przystępnym, potoczystym językiem, prowadzi czytelnika przez schematy diagnostyczne, które ułatwiają zrozumienie złożonego procesu dochodzenia do rozpoznania.Richard Balon, M.D., Wydział Psychiatrii, Wayne State University, Detroit, Stany ZjednoczoneDrugie wydanie Diagnozy psychiatrycznej zachowuje treści, które były tak przydatne w pierwszym wydaniu, a jednocześnie wyczerpująco je aktualizuje pod kątem DSM-5. Choć podręcznik ten będzie szczególnie pomocny na kursach psychodiagnostyki, jego użyteczność docenią także doświadczeni klinicyści.Martin M. Antony, Ph.D., Wydział Psychologii, Ryerson University, Toronto, Ontario, KanadaTOM ZAWIERAPODSTAWY DIAGNOZYDroga prowadząca do diagnozyPoczątek pracy ze schematem diagnostycznymMetoda diagnostycznaSynteza zebranego materiałuRadzenie sobie z niepewnościąWspółwystępowanie zaburzeńELEMENTY KONSTRUKCYJNE DIAGNOZYRozumienie pacjenta jako całościChoroby somatyczne a diagnoza psychiatrycznaDiagnoza a ocena stanu psychicznegoZASTOSOWANIE PROCEDUR DIAGNOSTYCZNYCHRozpoznawanie:- depresji i manii- lęku, strachu, obsesji i zamartwiania się- psychozy- problemów z pamięcią i myśleniem- szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień- zaburzeń osobowości i problemów w relacjachPoza diagnozą — stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemocDr James Morrison jest wykładowcą psychiatrii na Oregon Health and Science University w Portland. Zdobył bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki - w tym Wstępny wywiad diagnostyczny, DSM-5 bez tajemnic oraz Diagnoza psychiatryczna - pozwoliły tysiącom specjalistów i studentów lepiej zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Indeks.
Każdy, kto zajmuje się badaniem i leczeniem pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, powinien się zapoznać z najnowszym wydaniem podręcznika DSM-5? bez tajemnic, który stal się podstawową pozycją na świecie w zakresie stawiania diagnozy. James Morrison rzetelnie i przystępnie prezentuje cale spektrum kategorii diagnostycznych DSM-5. Jego książka charakteryzuje się głęboką mądrością i humorem, które sprawiają, że może być ona cennym źródłem dla tysięcy klinicystów.W tym wyjątkowym opracowaniu autor prezentuje ponad 130 przykładów ilustrujących typowe obrazy kliniczne oraz proces badania diagnostycznego. Morrison rzeczowo omawia każdy przypadek, wyjaśniając, dlaczego dany pacjent pasuje do określonych kryteriów diagnostycznych i czemu inne rozpoznania są mało prawdopodobne.Na szczególną uwagę zasługują:? Krótkie przewodniki po kategoriach diagnostycznych omawianych w danym rozdziale.? Opisy zasadniczych cech, czyli prototypów, przedstawiające objawy i inne elementy diagnostyczne każdego zaburzenia.? Uwagi dotyczące kodowania, zawierające wskazówki na temat uszczegółowień, postaci i nasilenia zaburzeń.? Ramki uwypuklające główne pojęcia warte zapamiętania.? Tabele umożliwiające łatwy dostęp do ważnych informacji.Objaśniając zawiłości kryteriów DSM-5, autor przedstawia zarówno kody ICD-10-CM, jak i ICD-9-CM w odniesieniu do każdego zaburzenia. Zamieszcza także Skalę Całościowej Oceny Funkcjonowania (GAF) wraz z jasnym uzasadnieniem jej stosowania.Książka stanowi obowiązkową lekturę dla każdego klinicysty specjalizującego się w psychiatrii, psychologii klinicznej, klinicznej pracy socjalnej, pielęgniarstwie psychiatrycznym i poradnictwie psychologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 485-498. Indeks.
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dzieci w wieku 7-11 lat.
Niniejsza książka to fantastyczny przewodnik z zabawnymi postaciami i ćwiczeniami, które pomogą dzieciom zrozumieć, czym jest poczucie własnej wartości. Zawarte w nim zadania pomogą im lepiej poznać własne emocje i procesy myślowe, a także pozwolą wyraźnie dostrzec i wykorzystać swoje mocne strony i zasoby, zachęcając do wypróbowania nowych zachowań. Dzięki tej książce dzieci zrozumieją i docenią wyjątkowość własną i innych osób, a także nauczą się rozpoznawać, czym jest prawdziwa przyjaźń. Czy Twoje dziecko często czuje się izolowane i niechętnie angażuje się w sytuacje społeczne? Czy nadmiernie przejmuje się tym, co ludzie o nim myślą? A może po prostu brakuje mu pewności siebie? To mogą być oznaki niskiego poczucia własnej wartości. Ten praktyczny przewodnik łączy sprawdzone metody terapii poznawczo-behawioralnej stosowanej przez psychologów dziecięcych z prostymi ćwiczeniami, które pomogą Twojemu dziecku zwiększyć poczucie własnej wartości. W towarzystwie potwora Gibka - sympatycznej i życzliwej postaci, z którą najmłodsi mogą się identyfikować - czytelnicy wykonują zabawne i wciągające ćwiczenia, przeplatane przydatnymi wskazówkami, inspirującymi afirmacjami i cennymi informacjami dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odwagi! : jak pokonać nieśmiałość / Poppy O`Neill ; [przekład: Robert Andruszko]. - Wydanie 1. - Kraków : Lingea, 2022. - 138, [6] stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronie [140].
Dla dzieci w wieku 7-11 lat.
Ľ Czy w sytuacjach społecznych Twoje dziecko wydaje się nerwowe i osamotnione?Ľ Ma kłopoty z zawieraniem nowych znajomości i przyjaźni?Ľ Czy rzadko znajduje dla siebie jakieś wciągające zajęcie?Mogą to być sygnały, że zmaga się ono z nieśmiałością.Ten praktyczny przewodnik łączy metody z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej i praktyki uważności z prostymi ćwiczeniami, które pomogą Twojemu dziecku pokonać nieśmiałość.Książka jest adresowana do czytelników w wieku 7-11 lat. To ważny etap rozwoju, w którym kształtuje się pewność siebie dzieci wpływająca także na ich późniejsze życie.Dzięki wciągającym zadaniom, przydatnym wskazówkom i inspirującym afirmacjom dziecko - któremu podczas lektury towarzyszyć będzie sympatyczny potwór Śmigus - zyska więcej pewności siebie, a Ty wzbogacisz swoją wiedzę jako rodzic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Tyt. oryg.: "The psychology of eating : from healthy to disordered behavior" 2010.
Bibliogr. s. 293-348. Indeksy.
Napisana żywym i przystępnym językiem książka Psychologia odżywiania się. Od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych, pozwala lepiej zrozumieć, dlaczego jemy to, co jemy, oraz stanowi bezcenne źródło informacji zarówno dla laików, jak i specjalistów pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat zachowań związanych z jedzeniem.Książka zawiera szczegółowe omówienie najnowszych badań dotyczących tej rozległej dziedziny. Chociaż w analizie różnych zachowań związanych z jedzeniem autorka nawiązuje do socjologii, psychiatrii i innych pokrewnych dyscyplin, kładzie ona nacisk przede wszystkim na psychologię odżywiania się ujmowaną z punktu widzenia społecznego, zdrowotnego i klinicznego. Zostały tu poruszone takie tematy, jak istota zdrowego odżywiania się, sposób dokonywania wyborów dotyczących jedzenia, stosowanie diet czy kwestia niezadowolenia z ciała, a także przyczyny otyłości, bulimii i anoreksji oraz metody ich leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The body remembers : the psychology of trauma and trauma treatment.
Bibliografia na stronach [215]-220. Indeks.
Uważa się obecnie, że osoby po przebytej traumie zachowują utajoną pamięć traumatycznych zdarzeń w swoich mózgach i ciałach. Pamięć ta często wyraża się w objawach zespołu stresu pourazowego - koszmarach, flashbackach, reakcjach przestrachu i zachowaniach dysocjacyjnych. W gruncie rzeczy ciało takiej osoby nie pozwala o sobie zapomnieć. Zmniejszając przepaść między teorią naukową a praktyką kliniczną oraz między terapią werbalną a terapią ciała, Rothschild przedstawia zasady i techniki pracy z ciałem, które nie wymagają dotyku. Mając na względzie zastosowania kliniczne, gromadzi w jednym miejscu aktualną wiedzę na temat psychobiologii reakcji stresowej zarówno w trudnych sytuacjach codziennego życia, jak i podczas skrajnej i długotrwałej traumy. Dzięki temu klinicyści reprezentujący różne dyscypliny zyskują podstawę do poznania genezy objawów ich pacjentów i do uwzględnienia pracy z ciałem w swojej praktyce. Techniki somatyczne zostały tak dobrane, aby uczynić terapię traumy bezpieczniejszą przy jednoczesnym zwiększeniu integracji między umysłem a ciałem. Pełna zajmujących przykładów klinicznych książka Ciało pamięta ukazuje integrację ciała i umysłu w leczeniu zespołu stresu pourazowego. Jej lektura będzie interesująca dla klinicystów, badaczy, studentów i zwykłych czytelników. Chociaż dyscypliny zajmujące się zdrowiem psychicznym nadal dokonują ważnych odkryć w zakresie psychofizjologii urazu psychicznego, jest bardzo niewiele prac, które by omawiały znaczenie tych ustaleń dla leczenia osób po przebytej traumie. Książka Babette Rothschild z powodzeniem wypełnia tę lukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58306 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-267 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów psychologii.
"Pojęcia" to narzędzia umysłowe, które pomagają nam myśleć o danym zagadnieniu; nadają one znaczenie wielu różnorodnym faktom i są niezbędne do ich kategoryzacji, wyjaśnienia i zrozumienia. Książka ta opisuje i omawia główne pojęcia rozwojowe w odniesieniu do ich teoretycznego, historycznego i empirycznego tła. Wszystkie pojęcia zdefiniowano, a ich znaczenie poddano analizie, opisano ich genezę i oceniono obecny status w kontekście teorii i badań dotyczących rozwoju. Zamieszczono także wskazówki do dalszej lektury na temat każdego omawianego pojęcia oraz odsyłacze do powiązanych z nim pojęć w książce. Cały materiał został podzielony tematycznie na rozdziały, odpowiadające typowym zagadnieniom poruszanym na wykładach z tej dziedziny, więc książka ta będzie doskonałym uzupełnieniem wiedzy ze wszystkich kursów psychologii rozwojowej. Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu ich badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansowanych czytelników, umożliwiając im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć. Studenci psychologii rozwojowej (na wszystkich poziomach zaawansowania) docenią to, jak przystępnie i wszechstronnie profesor Schaffer omawia ważne pojęcia, które budzą zainteresowanie nas wszystkich. Profesor Neil Salkind, Uniwersytet Kansas, Stany Zjednoczone H. Rudolph Schaffer jest emerytowanym profesorem katedry psychologii na uniwersytecie w Strathclyde.
Koncepcje rozwoju * Mechanizm zmiany * Aspekty biologiczne * Indywidualność * Rozwój poznawczy * Poznanie społeczne * Budowanie relacji * Socjalizacja * Rozwój języka i komunikacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A history of modern psychology, 2004.
Bibliografia strony 507-533 i przy rozdziałach. Indeks.
Bestsellerowy podręcznik historii współczesnej psychologiiDzięki lekturze ósmego wydania podręcznika Duane i Sydney Ellen Schultz historia psychologii staje się fascynująca i nabiera wyjątkowego znaczenia. Autorzy dokonują personalizacji historii psychologii, nie tylko przez uwzględnienie biograficznych informacji na temat wpływowych teoretyków, ale także przez pokazanie, w jaki sposób ważne wydarzenia z ich życia oddziałały na poglądy i metody. Przyjmując współczesną perspektywę, książka koncentruje się na historii psychologii od 1879 roku do chwili obecnej i opisuje ją przez pryzmat szkół w ich społecznym, historycznym i intelektualnym kontekście. Oprócz wszechstronnego ujęcia przedmiotu, tak zachwalanego przez ogół wykładowców, wyróżniającymi cechami niniejszego ósmego wydania są także:Ľ Uaktualnione omówienie psychologii ewolucyjnej, neuronauki poznawczej i psychologii pozytywnej - ukazując wpływ wcześniejszych ruchów na psychologię współczesną.Ľ Nowe ramki "Historia on-line" w każdym rozdziale, kierujące studentów na strony internetowe, gdzie można znaleźć bieżące informacje na temat ludzi, teorii i ruchów omawianych w książce.Ľ Ponowna ocena psychologii humanistycznej w kontekście nurtów pofreudowskich.Ľ Kilkanaście nowych tekstów źródłowych zaczerpniętych z pism kluczowych teoretyków.Ľ Starannie opracowane pomoce dydaktyczne, włącznie z ogólnym planem treści otwierającym każdy rozdział, bieżącym glosariuszem na marginesie oraz umieszczonymi na końcu rozdziałów pytaniami do dyskusji, które można wykorzystać jako podstawę do prac pisemnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22151 (1 egz.)
(dostępność ok. 28.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 457-467. Indeks.
Nowoczesny i rewolucyjny podręcznik dla każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego.Terapia poznawcza oparta na uważności (mindfulness-based cognitive therapy, MBCT) jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod przerywania cyklu nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów. Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów zajmujących się poradnictwem.Pierwsze wydanie niniejszej książki wywołało lawinę zainteresowania, zastosowań klinicznych i badań na całym świecie, zapoczątkowując nową, opartą na dowodach, metodę terapeutyczną. W drugim wydaniu uaktualniono każdy rozdział i dodano liczne praktyczne pomoce, w tym ćwiczenia i ulotki. Nowe treści udoskonalają, wzmacniają i potwierdzają istotne elementy niezbędne do skutecznego świadczenia terapii poznawczej opartej na uważności w warunkach klinicznych, jak również do zrozumienia podstawowych i bardzo przejrzyście opisanych ram teoretycznych, na których się ona opiera.Terapia poznawcza depresji oparta na uważności jest głównym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy chcą się nauczyć tego skutecznego podejścia. Drugie wydanie uaktualnia tę klasyczną już książkę, czyniąc ją najnowocześniejszym przewodnikiem zarówno dla terapeutów, jak i dla studentów.Daniel Goleman, PhD, autor Inteligencji emocjonalnej Uwielbiam tę książkę. W istocie to coś więcej niż książka - to bliski przyjaciel. Ktoś, kto chce pomóc ludziom po przebytej depresji w utrzymaniu stanu zdrowia i zapobieżeniu dalszym epizodom choroby, znajdzie tutaj wszystko, czego potrzebuje.Sona Dimidjian, PhD, Wydział Psychologii i Neurobiologii, Uniwersytet Kolorado w Boulder, Stany Zjednoczone To niezwykła, świetnie napisana książka opisująca zarówno kulisy powstania, jak i krok po kroku sposób stosowania terapii poznawczej opartej na uważności w zapobieganiu nawrotów depresji. To nie tylko znakomity kliniczny przewodnik, ale też inspirująca lektura pokazująca, w jaki sposób można zintegrować dalekowschodnią mądrość i praktyki medytacyjne z zachodnim opartym na dowodach modelem psychoterapii w spójną, efektywną metodę przywracania równowagi i dobrostanu psychicznego.dr n. med. Paweł Holas, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, założyciel i pierwszy prezes Polskiego Towarzystwa Mindfulness
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Książka zawiera szczegółowe porady, jak skutecznie przygotować się do prezentacji i przeprowadzić ją tak, aby zrobić wrażenie na publiczności. Ten zwięzły i przystępnie napisany poradnik zawiera praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia przekonujących prezentacji i zwiększenia swojej pewności siebie na scenie.Poradniki "Droga do sukcesu" pomogą zdobyć kluczowe umiejętności i podnieść efektywność pracy; błyskawicznie osiągnąć mierzalne postępy i rozwinąć swoją karierę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Czytelnik znajdzie w nim:* szczegółowe omówienie poznawczych modeli zaburzeń lękowych, włącznie z ich nowymi kierunkami rozwoju* najnowsze zastosowania terapii poznawczej* przykłady kliniczne pokazujące zastosowanie technik terapeutycznych w prawdziwych sytuacjach* dokładną charakterystykę najważniejszych zaburzeń lękowych* informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii poznawczejKsiążka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji "czystej" terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem.Adrian Wells wyczerpująco omówił w swej książce popznawczy model zaburzeń lękowych i pokazał, w jaki sposób szczegółowe poznwcze konceptualizacje konkretnych zaburzeń decydują o wyborze interwencji terapeutycznych. Książka ta zawiera najbardziej aktualną teorię zaburzeń lękowych, która w dużej części została stworzona przez autora. Doktor Wells przedstawiam wiele skutecznych, łatwych do zastosowania technik poznawczych i żywe przykłady z praktyki klinicznej. Wartość tej publikacji docenią zarówno studenci, jak i wytrawni terapeuci.Aaron T.Beck
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21714 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Indeks.
Niniejsze wydanie tej książki, gruntownie zrewidowane i rozszerzone, jest rezultatem współpracy Irvina D. Yaloma i Molyna Leszcza. Autorzy przedstawiają najnowsze zalecenia badawcze i kliniczne, dotyczące psychoterapii grupowej i analizują najnowsze trendy w tej dziedzinie, odwołując się zarówno do licznych badań, jak i do swojej szerokiej wiedzy klinicznej i doświadczenia. W wydaniu tym z nalazły się nowe części poświęcone krótkoterminowej terapii grupowej, różnorodności etniczno-kulturowej, traumie, zarządzaniu opieką zdrowotną oraz grupom wyspecjalizowanym i ustrukturyzowanym (dla osób uzależnionych i chorych somatycznie). Autorzy unowocześnili styl i treść rozdziałów, pozostawiając istotne badania i spostrzeżenia kliniczne. Zilustrowali je przykładami zaczerpniętymi z tysięcy sesji grupowych, które prowadzili w czasie swej długiej praktyki. Psychoterapia grupowa w teorii i praktyce jest pouczającą książką, która łączy w sobie naukowy charakter z żywą narracją. Jest o obecnie najbardziej aktualna i wszechstronna pozycja na temat psychoterapii grupowej. Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny psychoterapii grupowej. Uwzględnia wszystkie ważne idee i metody, które każda osoba prowadząca dowolnego rodzaju grupę musi opanować przed przystąpieniem do pracy. Irvin D. Yalom, we współpracy z Molynem Leszczem, usystematyzował najnowsze i klasyczne już badania w tej dziedzinie, tworząc z nich zajmującą i pouczającą lekturę. Czytelnik z najdzie w niej opis zasadniczych mechanizmów, które są warunkiem zmiany w grupie, a także sposoby radzenia sobie z trudnymi członkami grupy i metody ułatwiające wykonanie podstawowych zadań terapeutycznych. Książka ta cechuje się zarówno bogactwem językowym, jak i wnikliwością w zakresie praktyki. [Dr Samuel T. Gladding przewodniczący American Counseling Association (2004-2005)] Yalom i Leszcz po mistrzowsku adaptują swoje ujęcie interpersonalne do szerokiego zakresu współczesnych zagadnień i terapii grupowych, które nie z ostały uwzględnione w poprzednich wydaniach. Godna uwagi jest z ręczna integracja żywych przykładów, logicznie wydedukowanej wiedzy klinicznej oraz aktualnych rezultatów badań. Piąte wydanie tego klasycznego tekstu stanowi przekonującą i pouczającą lekturę dla adeptów i terapeutów grupowych na wszystkich poziomach doświadczenia. [Dr William E. Piper,kierownik programu psychoterapii na wydziale psychiatrii Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21707 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej