Cieszyńska Jadwiga (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(103)
Forma i typ
Książki
(103)
Publikacje dydaktyczne
(54)
Proza
(35)
Komiksy i książki obrazkowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(23)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(19)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(18)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(66)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(96)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
Kraj wydania
Polska
(103)
Język
polski
(103)
Odbiorca
Dzieci
(40)
Rodzice
(31)
Nauczanie początkowe
(30)
Nauczyciele
(30)
Przedszkola
(30)
6-8 lat
(23)
0-5 lat
(19)
Psycholodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Dzieci dwujęzyczne
(1)
Dzieci niedosłyszące
(1)
Dzieci z afazją i alalią
(1)
Dzieci z niezakończonym rozwojem mowy
(1)
Dzieci z wadami wymowy
(1)
Dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi
(1)
Dzieci z zaburzoną komunikacją językową
(1)
Dziecko
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(34)
Temat
Język polski
(79)
Czytanie
(57)
Sylaba polska
(41)
Czytanie ze zrozumieniem
(30)
Nauczanie początkowe
(30)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Wymowa
(14)
Dziecko
(4)
Samogłoski
(4)
Metoda Krakowska
(3)
Mowa
(3)
Onomatopeja
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Autyzm
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Williamsa
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Epileptycy
(1)
Neurobiologia
(1)
Neurologopedia
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Słuch
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: miejsce
Bałtyk (morze)
(2)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Zamość (woj. lubelskie)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Świnoujście (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Żagań (woj. lubuskie)
(2)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie)
(1)
Czechy
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Meksyk
(1)
Mikołajki (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (woj. dolnośląskie)
(1)
Nysa (woj. opolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rabka-Zdrój (woj. małopolskie, pow. nowotarski, gm. Rabka-Zdrój)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęczyca (woj. łódzkie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(35)
Ćwiczenia i zadania
(31)
Książka obrazkowa
(18)
Podręczniki
(6)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Poradnik
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(51)
Medycyna i zdrowie
(2)
Biologia
(1)
103 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 12)
Opis wg okł.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 12)
Opis według okładki.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby 11 / Jagoda Cieszyńska ; [il. Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydaw. Edukacyjne, 2006. - IV s., 20 s. : il. kolor. ; 20 cm.
(Kocham Czytać z. 13)
Opis wg okł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 13)
Opis wg okł.
Kolejna pozycja z wieloczęściowej serii "Kocham czytać" poświęcona jest sylabom zawierającym "cz" oraz "dż". Podobnie, jak jest to praktykowane w pozostałych zeszytach serii, także tutaj, na końcu książki znajdziemy materiały przeznaczone do samodzielnego czytania słów z "dż" i "cz". Ponadto, nauczyciel lub rodzic, oglądając wraz z dzieckiem kolejne obrazki, ma okazję przekazywać różnego rodzaju informacje o otaczającym nas świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 13)
Opis według okładki.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z cz i dż. Tradycyjnie już, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami. Oglądając z dzieckiem obrazki, ma się także doskonałą okazję do przekazywania wiadomości o otaczającym świecie. Można wówczas bez nadmiernego dydaktyzmu mówić o tym co dobre a co złe, dając małemu czytelnikowi podstawy etyki, ucząc go empatii i życzliwości dla ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby 12 / Jagoda Cieszyńska ; [il. Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2006. - IV, 20 s. : il. kolor. ; 20 cm.
(Kocham Czytać z. 14)
Opis wg okł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 14)
Opis wg okł.
Czternasty zeszyt z serii "Kocham czytać", którego autorką jest Jagoda Cieszyńska zbudowany jest według odmiennego schematu niż ten, który pojawiał się w poprzednich zeszytach, przy okazji omawiania głosek zmiękczonych oraz twardych. Tym razem autorka przedstawiając opozycję - sylaba otwarta / zamknięta, próbuje pokazać różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Dzięki temu, aktywują się u dziecka wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając przy tym zapamiętanie prawidłowych zapisów.Uczniowie klas pierwszych szkoły podstawowej miewają często trudności z prawidłowym zapisem miękkich spółgłosek. Problem jest szczególnie zrozumienie różnic w określaniu zmiękczenia za pomocą kreski nad literą oraz przy pomocy "i".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 14)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego "’" (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano nieco odmienny schemat niż przy głoskach twardych i zmiękczonych w zeszytach poprzednich. Stosując opozycję - sylaba otwarta: sylaba zamknięta - można pokazać dziecku różnice w zapisie spółgłosek miękkich, przy ich tożsamości audytywnej (percepcji słuchowej). Taki zabieg, oparty na jednoczesnym spostrzeżeniu obu rodzajów zapisu, uruchamia wzrokowe, prawopółkulowe sposoby przetwarzania informacji językowych, ułatwiając zapamiętanie prawidłowych zapisów".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sylaby 13 / Jagoda Cieszyńska ; [il. Łukasz Zabdyr]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2013. - IV, 20 s. : il. kolor. ; 20 cm.
(Kocham Czytać z. 15)
Opis wg okł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 15)
Opis wg okł.
W wyrazach takich jak ćma i ciastko czy dźwig i dziadzio podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. Chodzi bowiem o to, by dziecko nie przywoływało reguły podczas czytania i pisania, ale wykonywało te czynności automatycznie. Wówczas możliwe będzie odczytywanie sensu, czyli czytanie ze zrozumieniem. Czytając dziecku sylaby, należy zwiększyć natężenie głosu podczas realizacji spółgłosek tak, aby dziecko zwróciło uwagę na jednakowe brzmienie głosek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17544 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 15)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "W wyrazach takich jak ćma i ciastko czy dźwig i dziadzio podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. Chodzi bowiem o to, by dziecko nie przywoływało reguły podczas czytania i pisania, ale wykonywało te czynności automatycznie. Wówczas możliwe będzie odczytywanie sensu, czyli czytanie ze zrozumieniem. Czytając dziecku sylaby, należy zwiększyć natężenie głosu podczas realizacji spółgłosek tak, aby dziecko zwróciło uwagę na jednakowe brzmienie głosek".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 16)
Opis wg okł.
Kolejny, szesnasty już zeszyt z serii logopedycznej "Kocham czytać", którego autorką jest Jagoda Cieszyńska poświęcony jest wymowie wyrazów zawierających głoski "ń" oraz "r". Szczególnie druga z nich należy do głosek, z wymową której dzieci mają najwięcej trudności, jej prawidłowa artykulacja przysparza im najwięcej problemów.Jak pisze autorka we wstępie do prezentowanej książki, głoska ta nie zawsze pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Często dziecko chętnie wypowiada wyrazy zawierające "r", mimo, iż ich wymowa nie jest jeszcze dość dokładna - przypomina dźwięk pośredni między "r" a "l". W takich przypadkach niezbędne są odpowiednie ćwiczenia, które pozwolą utrwalić prawidłowy model artykulacji tej głoski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17545 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 16)
Opis według okładki.
Ze wstępu Autorki: "To już ostatnia para miękkich głosek oraz trudna artykulacyjnie głoska r. Zwykło się sądzić, że drżąca głoska r pojawia się najpóźniej w rozwoju mowy dziecka. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Doświadczenia kliniczne pokazują, że dzieci, gdy tylko opanują wymowę tej głoski, nawet gdy brzmi jeszcze nie dość dokładnie, bardzo chętnie wypowiadają zawierające ją wyrazy. Na początku jest to r realizowane jednouderzeniowo lub jako dźwięk pośredni między r i l. Wówczas ważne są ćwiczenia, to znaczy czytanie, które utrwala prawidłową artykulację".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-304.
Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego i językowego.
Wstęp * I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu * 1. Diagnoza – refleksje teoretyczne * 2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV, * CHAT CARS) * 2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 * 2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV * 2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT * 2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS * 3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty * 3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające * 3.2. Niechęć do zmian * 4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka? * 5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania * 5.1. Historia Marcinka * II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem * 1. Zagrożenia współczesności * 1.1. Karmienie * 1.2. Zdobywanie przestrzeni * 1.3. Rozwijanie mowy * 1.4. Stymulacja obrazem * 1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci * 1.6. Trening czystości * 1.7. Problem szczepionek skumulowanych * 1.8. Późna diagnoza – konsekwencje * 1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu * 1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia * 1.9.2. Dzieci w drugim roku życia * 1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia * 2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu * 2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia * 2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe * 2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia * 2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych * 2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N. * 2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa * Skala Leitera * 2.3. Diagnoza dominacji stronnej * 2.4. Zabawa * 2.5. Naśladownictwo * 2.6. Język i komunikacja * 2.7. Spostrzeganie wzrokowe * 2.8. Spostrzeganie słuchowe * 2.9. Zachowania społeczne * 2.10. Funkcje motoryczne * 3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej * 3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu * 3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią * 4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka * III. Terapia psychologiczna * 1. Problemy psychologiczne * 1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia * 1.2. Terapia rodziny * 1.3. Zadania terapeutyczne dla matki * 1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca * 1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców * 1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii * 1.6.1. Starsza siostra i starszy brat * 1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat * 1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem * 1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami * 1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka * 1.10. Etapy uczenia się * IV. Terapia neurobiologiczna * 1. Terapia słuchowa * 1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne * 1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia, * wyrażenia dźwiękonaśladowcze) * 1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne * 1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania) * 1.5. Echolalie * 2. Terapia funkcji wzrokowych * 2.1. Kontakt wzrokowy * 2.2. Rozszerzanie pola widzenia * 2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności * 2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym * 2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym * 2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków * 3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych * i dotykowych * 4. Stymulacja rozwoju zabawy * 4.1. Zabawy imitujące jedną czynność * 4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami * 4.3. Zabawy z regułami * 4.4. Zabawy tematyczne * 4.5. Zabawy językowe * 5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu * 5.1. Szeregowanie * 5.2. Sekwencje * 5.3. Relacje * 6. Terapia zachowań społecznych * 6.1. Rodzina jako grupa społeczna * 6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej * 7. Stymulacja funkcji motorycznych * 8. Ćwiczenia pamięci * 8.1. Pamięć symultaniczna * 8.2. Pamięć sekwencyjna * 9. Ćwiczenia myślenia * 9.1. Kategoryzowanie * 9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego * 9.3. Kodowanie * 10. Kształtowanie systemu językowego * 10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi * 10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej * 10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) * 10.3.1. Etapy nauki czytania * 10.3.2. Gesty artykulacyjne * 10.4. Metoda komunikacyjna * 10.5. Metoda kognitywna * 10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej * 10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka * V. Historie prawdziwe * 1. Jaś * 1.1. Diagnoza * 1.2. Po pierwszym tygodniu terapii * 1.3. Po dwoALch tygodniach terapii * 1.4. Po czterech tygodniach terapii * 1.5. Po 15 tygodniach terapii * 1.6. Po 17 tygodniach terapii * 1.7. Po 22 tygodniach terapii * 1.8. Po 24 tygodniach terapii * 2. Pawełek * 2.1. Diagnoza * 2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii * 3. Dawid * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18347, 16175 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 2)
Opis według okładki.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab z spółgłoskami P i M, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Czytać z. 2)
Opis według okładki.
Ten zeszyt pozwoli dzieciom zrozumieć, że słyszane dźwięki można zapisywać. Radość z odczytywania głosów zwierząt przygotuje małych czytelników do umiejętności rozpoznawania sylab z spółgłoskami P i M, które będą zamieszczone w zeszycie trzecim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22069 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem. Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji. Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych. We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne. Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Noty o autorach * Od redaktorów * Zaburzenia mowy w chorobach genetycznych a dostępność świadczeń opieki zdrowotnej * Zaburzenia rozwoju języka w kontekście niepełnosprawności intelektualnej w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie * Zaburzenia mowy w przypadku delecji chromosomowej 13. pary (13q) * Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa * Czynniki warunkujące zdolność porozumiewania się z otoczeniem osób z CdLS * Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana * Zaburzenia mowy w zespole Gillesa de la Toure e’a * Zaburzenia mowy i języka w zespole łamliwego chromosomu X * Zaburzenia rozwoju mowy i języka w zespole Pradera-Williego * Zdolności językowe w zespole Williamsa * Zespół Aspergera – od diagnozy do terapii * Zaburzenia mowy towarzyszące adrenoleukodystrofii * Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci z zespołem Retta * Nabywanie kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej porozumiewanie się chłopca z zespołem genetycznym Cri-du-Chat (zespół kociego krzyku) * Zaburzenia mowy o typie dyzartrii w chorobie neuronu ruchowego * Zaburzenia mowy i połykania w chorobie Wilsona – charakterystyka kliniczna i terapia * Choroba Huntingtona – charakterystyczne objawy, terapia logopedyczna * Zaburzenia mowy u chorych z parkinsonizmem * Heterogenność choroby Alzheimera. Implikacje w obszarze logopedii * Zaburzenia komunikacji językowej u pacjentów z padaczką * Afazja pierwotna postępująca jako osobna jednostka nozologiczna w logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56559 (1 egz.)
Kaucja: 36,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19400 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej