Korendo Marta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Korendo Marta
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Czytanie
(5)
Dziecko
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Leczenie
(1)
Mowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Podręczniki
(4)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! PRZEWODNIK DLA RODZICÓW zawiera szczegółowe polecenia i sugestie do poszczególnych stron podręcznika oraz dwóch zestawów ćwiczeń "Kocham szkołę!". Opisuje także, jak skonstruowany jest podręcznik oraz w przystępny sposób przedstawia etapy nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania).Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera: teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia (Zeszyt drugi) do nauki czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną. Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania). Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej. Kocham szkołę! zawiera teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową, tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów, treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki, teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej, materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania, liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu, przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocham szkołę! to jedyny na rynku podręczników pakiet do nauki czytania przygotowany w oparciu o autorską metodę prof. Jagody Cieszyńskiej (Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania).Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej.Kocham szkołę! zawiera:teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16163 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w tomie artykuły dotyczą zagadnień niezwykle istotnych dla środowisk zainteresowanych problemami diagnozy i terapii logopedycznej oraz funkcjonowania psychospołecznego osób dotkniętych zaburzeniami mowy. Treści skupiają się wokół trzech bloków tematycznych: bilingwizmu, problematyki dysleksji i innych zaburzeń mowy. Publikacja z pewnością spotka się z zainteresowaniem logopedów, pedagogów oraz psychologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przeznaczona jest dla terapeutów, logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, rodziców i opiekunów dzieci zdrowych oraz dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Opisuje w sposób przystępny wszystkie sfery rozwojowe dzieci od pierwszego miesiąca do zakończenia szóstego roku życia (tj. motoryka, spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, mowa, zabawa, także rozwój społeczny). Podaje wiele przykładów ćwiczeń stymulujących dla każdego etapu rozwojowego. Dodatkowo posiada rozdział zawierający wskazówki dotyczące wczesnej nauki czytania. Autorki są terapeutkami z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz z różnorodnymi zespołami chorobowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 537)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 198-[204].
Autorka podjęła pionierskie, szeroko zakrojone badania dotyczące rozumienia przez dzieci niesłyszące tekstów z podręczników szkolnych. Wyniki ujawniły ogromne braki, a nawet nieprzydatność pomocy naukowych pisanych z myślą o uczniach z wadą słuchu. Ta nowatorska i bardzo ważna dla praktyki pedagogicznej pozycja ukazuje przyczyny trudności w korzystaniu przez dzieci z uszkodzonym słuchem z tekstów pisanych, zawiera cenne propozycje zasadniczych zmian w programach kształcenia specjalnego. Zawarte w publikacji tezy będą z pewnością przydatne dla autorów kolejnych opracowań. Jej adresatami są zarówno rodzice, jak i nauczyciele oraz instytucje odpowiedzialne za kształcenie dzieci niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 310-325.
Książka została napisana przede wszystkim z myślą o osobach z zespołem Aspergera, aby pomóc terapeutom, rodzicom i nauczycielom rozpoznawać, leczyć i rozumieć opisane zaburzenia rozwoju. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenie praktyczne autorki w prowadzeniu diagnozy i terapii dzieci z ZA. Zawiera informacje dotyczące neurobiologicznych przyczyn syndromu Aspergera, jakościowe kryteria diagnozy oraz wskazówki pozwalające programować oddziaływania terapeutyczne. Szczególne miejsce w publikacji zajmuje opis językowych zachowań osób z ZA, uznawanych przez autorkę za wysoce diagnostyczne. Pracę cechuje "szeroki zakres prezentowanych zagadnień; oryginalny, nieschematyczny, bogaty język [...], aktualność omawianej tematyki" (z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Kowalskiej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17528 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej