Dziecko zdolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(80)
Forma i typ
Książki
(78)
Proza
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(5)
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
MW123 (św. Wincentego 64)
(2)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(4)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(60)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(4)
Cieślikowska Joanna
(3)
Grabenstein Chris (1955- )
(3)
Jabłonowska Małgorzata
(3)
Johnson Beverly
(3)
Partyka Mirosława
(3)
Patterson James (1947- )
(3)
Patterson James (1947- ). Max Einstein (pol.)
(3)
Tomczyk Adrian
(3)
Chunsoft Spike
(2)
Dawson Peg
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Dyrda Beata (1968- )
(2)
Guare Richard
(2)
Latoś Dariusz
(2)
Stańczak Małgorzata Anna
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(2)
Touya Hajime
(2)
Applebaum Mark
(1)
Augustyniak Szymon
(1)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Barnett Kristine
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białek Ewa
(1)
Blake Quentin (1932- )
(1)
Blankson-Wood Ato
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Boraczyńska Małgorzata
(1)
Borowska Alicja
(1)
Borzym Irena (1939- )
(1)
Braun Marcin
(1)
Cała Iwona
(1)
Celińska Adriana
(1)
Chojnacki Jan (nauczyciel)
(1)
Claparéde Edouard (1873-1940)
(1)
Colangelo Sara
(1)
Cybis Natalia
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Dahl Roald (1916-1990)
(1)
Domańska Antonina (1853-1917)
(1)
Eby Judy W
(1)
Edge Christopher (pisarz)
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Firkowska-|Mankiewicz Anna
(1)
Gajewczyk Joanna
(1)
García Bernal Gael (1978- )
(1)
Goldschmidt Asher
(1)
Gorol Małgorzata (1986- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grygier Urszula
(1)
Guare Colin
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gwóźdź Jolanta
(1)
Gyllenhaal Margaret Ruth (1977- )
(1)
Haring Norris G
(1)
Hazuka-Furgalska Dorota
(1)
Hedemann Oskar
(1)
Holsinger Bruce W
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Jancarz-Łanczkowska Beata
(1)
Jastrzębska Dominika
(1)
Jastrzębska Justyna
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kijo Anna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopczyńska-Rojek Karolina
(1)
Kosyra-Cieślak Teresa
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kovach Robert
(1)
Kołacz-Kordzińska Zuzanna
(1)
Kremiec Anna
(1)
Kujawa Marian
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Lebrecht Norman (1948- )
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lusiński Jacek (1969- )
(1)
Mach Aleksandra
(1)
Mach Maria
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Makowska Katarzyna
(1)
Malikowska Marta (1982- )
(1)
Mazan Maciejka
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (matematyk)
(1)
Monks Franz J
(1)
Musso Valentin (1977- )
(1)
Nalazek Bartosz (1986- )
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmańska Barbara
(1)
Odrobina Wiesława
(1)
Olech Joanna (1955- )
(1)
Pasich Lidia
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pino Pepe Avila del
(1)
Piotrowski Krzysztof T
(1)
Plawiak Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(4)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(79)
angielski
(1)
Odbiorca
Młodzież
(7)
9-13 lat
(6)
Nauczyciele
(5)
14-17 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
6-8 lat
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura japońska
(2)
Film amerykański
(1)
Film polski
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Dziecko zdolne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: dzieło
Historia żółtej ciżemki
(1)
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
1401-1500
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Cauterets (Francja)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Nicea (Francja)
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pireneje (góry)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(13)
Poradnik
(10)
Powieść przygodowa
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Film fabularny
(2)
Powieść
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Antologia
(1)
Dramat
(1)
Dramat filmowy
(1)
Fantastyka
(1)
Horror
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Manga
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść historyczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 57)
Bibliogr. s. [221]-240.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4970 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępne także jako e-book.
Czy inteligentny człowiek może być szczęśliwy? Pytanie wydaje się absurdalne, ale często jest uzasadnione, ponieważ osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia. Widzisz więcej niż inni, bywasz więc krytyczny i zdarza ci się coś ostro skomentować? Marzysz o tym, żeby czasem naiwnie spojrzeć na świat i dać się ponieść fali uczuć? Ciągle coś analizujesz, dzielisz włos na czworo, zamiast od czasu do czasu poprzestać na uproszczeniach? Działasz według schematu wszystko albo nic, choć czujesz, że takie perfekcjonistyczne podejście cię przerasta? Czasem przytłacza cię ogrom napływających informacji, a codzienne czynności to dla ciebie zbyt wiele? Chcesz kontrolować rzeczywistość, ona jednak wciąż ci się wymyka? Jeśli na część tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, ta książka jest właśnie dla ciebie. Z jej pomocą w końcu pojmiesz i na nowo oswoisz własną osobowość, a dzięki temu, że połączysz swoje zasoby intelektualne i emocjonalne, zyskasz zrozumienie i akceptację otoczenia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, da ci konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła tak oczekiwane poczucie spełnienia. (Opis według www.empik.com).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-295.
Z wielką przyjemnością czytałem pracę dr Karoliny Skarbek. Książka jest poprawnie skonstruowana pod względem naukowym, może być wzorem dla czytelników, którzy interesują się naukami pedagogicznymi [.]. Można w niej znaleźć dużo informacji o problematyce pracy z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną matematycznie [.]. Autorka bardzo szeroko opisuje przeprowadzone badania pedagogiczne dotyczące uzdolnionych matematycznie dzieci, zamieszcza olbrzymią ilość informacji, wiele interesujących faktów i opinii nauczycieli oraz rodziców. Książka jest napisana w sposób insertujący dla czytelnika.dr hab. Henryk Kąkol, prof. WSAPodstawą do przygotowania niniejszej publikacji stały się badania prowadzone w ramach przygotowywania rozprawy doktorskiej oraz kontynuowane już po jej obronie. Dysertacja doktorska pod tytułem Losy matematycznie uzdolnionych dzieci warszawskich szkół na początku nauki szkolnej, stanowi bardzo istotną część tej publikacji. Została ona przygotowana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Rozprawa została wyróżniona przez Radę Wydziału Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ponadto zdobyła ona wyróżnienie za najlepszą rozprawę doktorską w II konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.Osią przewodnią tej publikacji stały się wyniki badań Autorki oraz nasuwające się z nich wnioski dotyczące uzdolnień matematycznych manifestowanych przez dzieci na styku edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Przeprowadzone badania miały charakter diagnostyczny. Kluczowe było w nich - oprócz zbadania losów edukacyjnych dzieci uzdolnionych matematycznie - poznanie także mechanizmów blokujących manifestowanie tych uzdolnień w trakcie pierwszych kilku lat nauki w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51701 (1 egz.)
Kaucja: 41,51 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17458, 17459 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2591)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang., niem. przy pracach.
Czym są i jak można określić specjalne potrzeby edukacyjne dzieci? Czy można je ograniczyć tylko do potrzeb edukacyjnych jednostek niepełnosprawnych? Czy może należałoby rozszerzyć formułę "specjalne potrzeby" do wymiaru zakreślonego przez pedagogikę specjalną obejmującą swym zakresem także dzieci utalentowane, uzdolnione, w tym również szczególnie utalentowanych i uzdolnionych niepełnosprawnych? Odpowiedzi na m.in. te pytania szukają autorzy tekstów składających się na prezentowany tom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3383, 3382 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-291.
Podjęta w monografii problematyka jest niezwykle ważna z perspektywy adekwatności oddziaływań edukacyjnych kierowanych do grupy dzieci i młodzieży zdolnej. Procesami wychowania, kształcenia i samokształcenia, "sprzyjających rozwojowi zdolności człowieka w cyklu całego jego życia" zajmuje się pedagogika zdolności (giftedchild pedagogy). Transformacja potencjału zdolnościowego dziecka w dojrzały talent jest procesem rozciągniętym w czasie i warunkowanym szeregiem czynników, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, które mogą go wspierać albo ograniczać. Rodzice jako pierwsi mogą dostrzec najwcześniejsze nawet przejawy dziecięcych zdolności i to oni na ogół wprowadzają swoje córki i synów w określoną dziedzinę aktywności, wzmacniając ich zainteresowania nią. W kolejnych zaś etapach transformacji potencjału zdolnościowego mogą budować motywację swego dziecka i jego wytrwałość w dążeniu do postawionych celów, jak i rozwijać jego kompetencje społeczne, ale i zapewniać wsparcie finansowe, organizacyjne oraz emocjonalne. Rodziny uczestniczące w prezentowanym projekcie badawczym odegrały rolę stymulującą rozwój zdolności swoich córek i synów.Zawarte w monografii analizy mogą stać się inspiracją dla praktyków - pedagogów, nauczycieli i innych osób związanych z tworzeniem oferty edukacyjnej, adresowanej do dzieci i młodzieży zdolnej - zainteresowanych budowaniem form współpracy ze środowiskiem rodzinnym. Opisane tu doświadczenia rodzin, towarzyszących dzień po dniu swoim zdolnym córkom i synom w ich procesach rozwojowych, stać się mogą cenną wskazówką dla innych rodziców.Książka składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym z nich przedstawiono tendencje dominujące we współczesnym rozumieniu istoty zdolności, ich genezy i rozwoju. Autorka przyjmęła założenie o rozwojowym charakterze zdolności, definiując je za F. J. Mönksem jako pewien potencjał do uzyskania wysokich lub bardzo wysokich osiągnięć w jednej lub kilku dziedzinach aktywności. Chcąc zaakcentować kontekst czasowy zjawiska zdolności w tytule monografii używa terminów "odkrywanie" i "rozwijanie" w odniesieniu do procesów diagnozowania i kształcenia zdolności, analizowanych na gruncie pedagogiki zdolności, jako kluczowych etapów wszelkich działań edukacyjnych podejmowanych z myślą o dzieciach i młodzieży zdolnej. W rozdziale drugim monografii odnosi się do dotychczasowych eksploracji badawczych podejmujących próby scharakteryzowania różnych wymiarów środowiska rodzinnego osób zdolnych oraz jego roli w rozwoju dziecięcych potencjalności. Jak wykazała powyżej, w swoim rozumieniu rodziny bazuje na podejściu systemowym, traktując ją jako dynamiczny system wzajemnych sprzężeń. Kolejny rozdział odsłania założenia ontologiczne, epistemologiczne i metodologiczne, które legły u podłoża opisywanego w monografii projektu badawczego.Przedstawia tu uzasadnienie dokonanych wyborów oraz szczegółowy opis zastosowanego instrumentarium (indywidualnego wywiadu pogłębionego), jak również zasady konstruowania próby badawczej. I wreszcie trzy kolejne rozdziały przedstawiają konstruowany w rodzinie obraz zdolności córek i synów oraz ukazują doświadczenia rodzin związane z odkryciem potencjałów zdolnościowych dzieci wraz z podjętymi działaniami wspierającymi ich rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-[196].
Rozwój zdolności i uzdolnień dzieci i młodzieży nie następuje samoistnie. To, czy dziecko charakteryzować się będzie jedynie potencjalnymi możliwościami, czy też ponadprzeciętnymi, w dużej mierze uwarunkowane jest wpływem środowiska. Znaczącą rolę w procesie pobudzania i wspierania osobowego rozwoju dzieci i młodzieży zdolnej przypisuje się szkole. Z jej działaniami w tym zakresie wiązane są duże nadzieje. Jaka jest jednak rzeczywistość edukacyjna? Czy szkoły, które winny być zainteresowane stymulowaniem rozwoju uczniów zdolnych, rzeczywiście takie działania podejmują: Jeśli tak, to czy działania te odpowiadają na potrzeby tych uczniów?... W dysertacji przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w specjalnie wybranych szkołach, ktorych dyrektorzy zadeklarowali szczególną aktywność kadry nauczycielskiej w zakresie pracy z uczniem zdolnym, czego miernikiem były dobre wyniki nauczania, wysoki odsetek laureatów i finalistów olimpiad i konkursów, a także wysoki wskaźnik przyjęć na wyższe szczeble kształcenia.
Wstęp * Rozdział 1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych * Rozdział 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychologicznych * Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym * Rozdział 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych * Rozdział 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych * Refleksje końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Książka podpowiada, jak nauczyciel przedszkola może twórczo i efektywnie pracować z dziećmi sprawiającymi trudności wychowawcze. Znajdują się tu odpowiedzi na pytania o pracę z dzieckiem utalentowanym czy niecierpliwym oraz dzieckiem z różnego rodzaju zaburzeniami, jak np.:- zaburzenia integracji sensorycznej- nadpobudliwość psychoruchowa- agresywne zachowaniaPublikacja zawiera praktyczne analizy przypadków, materiały informacyjne dla rodziców, sprawdzone scenariusze zajęć, wskazówki dla nauczycieli i personelu pomocniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140-143.
Poradnik stanowi niezwykle cenne źródło wiedzy dla nauczycieli - dotyczy sposobów pracy z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Jego logiczna forma, czytelny układ treści oraz przejrzystość poszczególnych modułów pozwalają szybko zorientować się w zawartości i sprawnie poruszać po poszczególnych częściach. Bogactwo konkretnych przykładów popartych dużą wiedzą merytoryczną autorki zapewnia wysoki poziom metodyczny i praktyczny poradnika.Część praktyczna zawiera zgodne z podstawą programową konspekty, scenariusze zajęć, a także przykłady prac projektowych i badawczych, uwzględniające indywidualizację pracy z uczniem zdolnym.Książka bogata jest w przykłady zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym i pozalekcyjnym, np. scenariusze, konspekty, ciekawe zadania, bank ćwiczeń, a także aktywizujące metody i formy pracy. Proponowane lekcje zawierają wskazówki do pracy z uczniami o różnorodnych uzdolnieniach. Autorka proponuje lekcje kreatorskie wzbogacone o komponent internetowy oraz lekcje prowadzone metodami aktywizującymi, podczas których uczeń stawiany jest w sytuacji badacza. Przedstawia przykłady stosowania alternatywnych metod nauczania, nastawionych na pracę twórczą.W poradniku odnajdziemy pomoce dydaktyczne i cenną wiedzę, przydatnych zarówno nauczycielowi, jak i innym osobom pracującym na co dzień z uczniem zdolnym. Warto go polecić wychowawcom, rodzicom oraz osobom prowadzącym zajęcia rozwijające zdolności w domach kultury czy szkołach artystycznych. Wskazuje sposoby różnorodnego rozwijania zdolności cały czas podkreślając, że zdolność to przede wszystkim umiejętność przełożenia swoich możliwości intelektualnych na konkretne działanie. (Kamilla Przychodzień, fragmenty recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17456, 17457 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Danganronpa ; 1)
Numeracja stron od prawej do lewej.
Wiek: 16+.
Oto szkoła jedyna w swoim rodzaju. W swoje szeregi werbuje tylko wybitnie uzdolnionych geniuszy rozmaitych dziedzin. Powszechnie wiadomo, że każdy, kto ją ukończy, może liczyć na zawrotną karierę na najwyższym szczeblu. Niestety egzamin końcowy jest niezwykle trudny - trzeba nie tylko zabić jednego z uczniów, ale przede wszystkim nie zostać wykrytym. Jeśli bowiem pozostali poznają tożsamość mordercy, czeka go śmierć. Jeśli zbrodnia ujdzie mu na sucho, to jego oskarżyciele pożegnają się z życiem. Sadystyczny dyrektor szkoły o upiornym wyglądzie i usposobieniu nie pozostawia im złudzeń. Elitarna szkoła staje się ich więzieniem, a droga na wolność wiedzie przez zbrodnię doskonałą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koszmar w Akademii Marzeń. 2 / pierwowzór: Spike Chunsoft ; rysunki: Hajime Touya ; tłumaczenie: Dariusz Latoś. - Wydanie I. - Warszawa : Studio JG, kwiecień 2019. - 128, [32] stron : ilustracje ; 19 cm.
(Danganronpa ; 2)
Numeracja stron od prawej do lewej.
Wiek: 16+.
Z początkowej piętnastki zostało tylko siedem osób. Czyżby Monokuma miał być górą? Tymczasem ci, którzy przetrwali, zyskują niespodziewanego sprzymierzeńca: Alter Ego! Jednak nie wiedzą, że już za chwilę spotka ich straszliwa niespodzianka… Oto kolejny tom mistrzowskiej mangi pozwalającej obserwować śmiertelną rozgrywkę zarówno z perspektywy myśliwego, jak i zwierzyny!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Porady Lekarza Rodzinnego)
Opis wg okł.
Na okł.: czy znasz swoje dziecko?; ruchliwe dziecko i zestresowani rodzice; przyjazna atmosfera; jak poradzić sobie ze złością? wybuch złości - metoda 3 kroków, wyznaczanie granic, pochwała; nadopiekuńczość i rozpieszczone dziecko; ADHD; zdrowa dieta; nagrody i kary: system punktowy, karanie, kary cielesne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów podejmujących niektóre aspekty szkolnych problemów uczniów. Powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie oddolne, jako wynik konsultacji, spotkań, pytań, wątpliwości czy próśb o konkretne propozycje rozwiązań uczniowskich kłopotów w nauce - przedstawianych przez pracowników placówek szkolnych i opiekuńczych: nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych.Autorka (jako psycholog w służbie zdrowia, a następnie w oświacie, ostatnio zaś w poradni psychologiczno-pedagogicznej) zarysowuje ogólne zagadnienia (choć powołując się na konkretne przypadki uczniów) problemów związanych z edukacją i przedstawia propozycje niektórych bezpośrednich oddziaływań stymulujących rozwój dzieci i młodzieży. Są to głównie scenariusze zajęć i dotyczą: technik przyspieszonego uczenia się, treningu widzenia, rozwijania zdolności czy też kontaktów interpersonalnych. Można je zastosować już w starszych klasach (trzecich) młodszego wieku szkolnego (np. trening widzenia, rozwijanie zdolności), także w starszych klasach szkół podstawowych, jak również w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zajęcia integrujące, trening widzenia, techniki przyśpieszonego uczenia się - pełny zestaw ćwiczeń dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjum).[...] książka jest [...] poradnikiem dla nauczycieli, pedagogów, którzy mają na co dzień problemy z uczniami sprawiającymi określone trudności. [...] Autorka jest psychologiem od lat zajmującym się wspomaganiem nauczycieli. [...] wszystko, co nawiązuje do jej osobistych doświadczeń klinicznych, jest jak najbardziej przydatne dla każdego, kto zajmuje się dziećmi o specjalnych po- trzebach edukacyjnych. [...]Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju ucznia i nauczyciela / Krystyna Wojda, Małgorzata Szybalska, Jan Chojnacki. - Stan prawny na dzień 1 kwietnia 2005 r. - Warszawa : ABC, cop. 2005. - 366 s. ; 21 cm.
(Biblioteka Dyrektora Szkoły)
Zawiera teksty aktów prawnych.
Bibliogr. s. 67.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47446 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16422, 16423 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 126-127.
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16161 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej