Myślenie twórcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(124)
Forma i typ
Książki
(124)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Komiksy i książki obrazkowe
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(135)
wypożyczone
(10)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(4)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(11)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(5)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(97)
Autor
Szmidt Krzysztof J
(10)
Filous Bartłomiej
(6)
Klimkiewicz Danuta
(6)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(5)
Płóciennik Elżbieta
(4)
De Bono Edward (1933- )
(3)
Dobrakowska Anetta
(3)
Jąder Mariola
(3)
Schilling Dianne
(3)
Besom Mae
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Gmitrzak Dagmara
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Just Monika
(2)
Karolak Wiesław (1949- )
(2)
Karwowski Maciej (psychologia)
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Mechło Paulina
(2)
Myrdzik Barbara (1940- )
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Stopa Marcin
(2)
Tynan Bernadette
(2)
Witkowska Magda
(2)
Woźniak Joanna (pedagog)
(2)
Yamada Kobi
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Allemann Daniel
(1)
Altés Marta
(1)
Altés Marta (1982- )
(1)
Andrzejewska Beatricze
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borzęcki Adam (1945- )
(1)
Bronk Dorota
(1)
Broszkiewicz Barbara
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Bugajska Magdalena
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942- )
(1)
Cameron Julia
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chyb Manana
(1)
Chybicka Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Ciosek Marianna
(1)
Czygier Stanisław (1949-2011)
(1)
Dawid Dorota
(1)
DiYanni Robert
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Dombrowska Eliza
(1)
Dreszer Joanna
(1)
Dubner Stephen J
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Frydzińska-Świątczak Lidia
(1)
Fuller Andrew Reid
(1)
Gelb Michael (1952- )
(1)
Geppert Olga
(1)
Gilbert Elizabeth (1969- )
(1)
Gmosińska Małgorzata
(1)
Godin Seth
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Grigorenko Elena Leonidovna (1965- )
(1)
Grounds Steve (1962- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzegrzółka Liliana
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Głatki Michał
(1)
Głowacka Magdalena
(1)
Hazuka-Furgalska Dorota
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jankowiak-Siuda Kamila
(1)
Jarek Jerzy
(1)
Jarvin Linda
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kim Jeannie
(1)
Kinney Jeff (1971- )
(1)
Kinney Jeff (1971- ). Diary of a wimpy kid (series) (pol.)
(1)
Klebahn Perry
(1)
Komorowska Marta (psychologia)
(1)
Konnikova Maria (1987- )
(1)
Kowalczyk Marcin (1972- )
(1)
Kozielecki Józef (1936- )
(1)
Kołodziejski Maciej
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Kucharski Piotr
(1)
Kwiecień Olga
(1)
Lerner Betsy
(1)
Levitt Steven D. (1967- )
(1)
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Listwan Jerzy Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(124)
Odbiorca
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
9-13 lat
(11)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Myślenie twórcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Poradnik
(29)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Wydawnictwa popularne
(8)
Podręcznik
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Książka do wypełniania
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Antologia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Komiks
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(15)
Rozwój osobisty
(14)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
124 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15366 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskazówki bibliogr. s. 97-101.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15364, 15365 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4178, 8505 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Bibliografia na stronach 287-296.
Kreatywność i pomysłowość to cechy, które bez żadnej przesady można uznać za kluczowe dla rozwoju człowieka jako gatunku zajmującego szczególne miejsce wśród zwierząt. Przez całe tysiąclecia to właśnie dzięki tym cechom ludzie przekształcali świat wokół siebie, dokonywali odkryć i konstruowali mechanizmy. To one leżą u podstaw przełomowych wynalazków, literatury, sztuki, medycyny czy teorii społecznych. Jednak o ile dawniej twórcze myślenie było raczej domeną wybitnych jednostek, dziś staje się nieodzowne w codziennym życiu każdego człowieka: pracownika korporacji i sektora społecznego, nauczyciela, terapeuty, animatora kultury czy studenta.Płynność i elastyczność myślenia, oryginalność i zdolność dopracowania pomysłu można w pewnym stopniu wyćwiczyć ? tak jak ćwiczy się pamięć i szlifuje inteligencję. W tej książce znajdziesz wiele różnych zadań pozwalających przełamać schematyczność myślenia, poprawić procesy tworzenia skojarzeń, posługiwania się analogiami i metaforami, przekształcania idei i rzeczy. Zobaczysz, jak poprowadzić sesje indywidualne, w parach i grupowe, jak zachęcić ich uczestników do twórczego myślenia i przełamać opory. Wiele ćwiczeń zawiera ilustracje zastosowania danej techniki z przykładami rozwiązań. To nieoceniona pomoc dla wszystkich pedagogów, psychologów i trenerów, chcących wyzwolić twórczy potencjał swoich podopiecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 231-236.
Bibliogr. przy pracach.
"Trening twórczości w szkole wyższej" to zbiór artykułów poświęconych różnym aspektom tej formy kształcenia studentów.Czytelnik znajdzie tu zarówno teksty o charakterze rozpraw teoretycznych, które dotyczą centralnych pojęć związanych z treningiem twórczości, jak i teksty mające charakter relacji z doświadczeń praktycznych w prowadzeniu tej formy kształcenia na różnych kierunkach studiów pedagogicznych i psychologicznych, opisywanych jednak w kontekście określonych teorii treningu.
Część I. TRENING TWÓRCZOŚCI – TEORIA I PRAKTYKA * Krzysztof J. Szmidt – Dlaczego należy być twórczym? Rozważania o powodach istotnych, uzasadniających sens treningu twórczości * Beatricze Andrzejewska – Twórczość jako cel i metoda kształcenia * Maciej Karwowski – Trening twórczości: rozpoznanie, planowanie, monitorowanie, przewodzenie * Makary K. Stasiak – Prawo studenta Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi do dodatkowej wolności * Część II. TRENING TWÓRCZOŚCI – PRAKTYKA I TEORIA * Krzysztof J. Szmidt – Za dużo, za szybko, za łatwo – podstawowe błędy trenerów twórczości * Dorota Turska – Trening twórczości dla nauczycieli, czyli próba eksmisji ducha profesora Bladaczki * Beata Dyrda – Założenia i ewaluacja zajęć „Kreatywność w pracy nauczyciela i wychowawcy – techniki twórczego rozwiązywania problemów” * Błażej Szymura – Trening twórczego myslenia dla studentów psychologii * Jarosław Orzechowski – Profilowanie treningu twórczości do specyfiki grupy uczestników * Janina Uszyńska-Jarmoc – Trening twórczości: zabawa – refleksja - zmiana * Kamila Witerska – Drama edukacyjna w szkole wyższej * Monika Wróblewska – Efekty treningu twórczości w teorii i praktyce * Wiesław Karolak – Projekt rozwijania zdolności artystycznych osób niepełnosprawnych - „Mario” * Agnieszka Oklińska – Festiwal Twórczości – próba pobudzenia kreatywności łódzkich studentów * Część III. LEKTURY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE * Marta Galewska – Twórcza inteligencja w szkole - recenzja książki „Creative Intelligence for School” * Monika Modrzejewska-Świgulska – „Inspirujące uderzenia” – recenzja książki Rogera Von Oech „A Whack on the Side of the Head”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [203]-215. Indeks.
Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki należy do opracowań naukowych, na które rynek wydawniczy czekać winien z niecierpliwością. Brak jest bowiem w Polsce zwartych opracowań naukowych pozwalających wprowadzić czytelnika (mam tu na myśli pracowników naukowych zajmujących się arteterapią i kulturoterapią oraz studentów w wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu arteterapii, a także kulturoterapii. Wartość poznawcza ww. opracowania jest nie do przecenienia. Autorka z racji pełnionych funkcji w międzynarodowych stowarzyszeniach(EMTC i ECArTE), zajmujących się arteterapią, ma znakomity dostęp nie tylko do osób zajmujących się profesjonalnie arteterapią, ale także do literatury przedmiotu dostarczającej wielu idei i faktów o znaczeniu historycznym, również faktów związanych z wynikami najnowszych badań z kulturoterapii, w tym arteterapii.( ) Wita Szulc potrafi umiejętnie korzystać ze źródeł wskazu jących, iż sztuka, tkwiące w niej wartości, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta-podopiecznego, należą do środków leczniczych bądź wspomagających leczenie farmakologiczne czy psychologiczne. [Prof. APS dr hab. Tomasz Rudowski]
Rozdział 1. Arteterapia czy kulturoterapia? Obszar semantyczny obu terminów * - Pojęcie i definicja kulturoterapii * - Klasyfikacja i nazewnictwo form terapii przez sztukę zawarte w pojęciu kulturoterapii * - Kulturoterapia w koncepcji Krzysztofa Sameli * - Funkcjonowanie terminów: "kulturoterapia", "kulterapia", "arsterapia", "artterapia" w piśmiennictwie polskim i zagranicznym * - Kultura terapii * - Kulturoterapia jako zorganizowana aktywność kulturalna prowadzona w instytucjach lecznictwa zamkniętego oraz w domach opieki * - "Sztuka w szpitalu" - koncepcja polska i amerykańska * - Podstawy teoretyczne kulturoterapii. Itinerarium rozwoju koncepcji * - Sztuka w medycynie * - Prowadzący kulturoterapię, czyli kulturoterapeuta * - Kulturoterapia w obszarze pedagogiki czasu wolnego * - Rekreacja: antyczne korzenie - współczesne formy * - Kulturotechnika, kulturoterapia i arteterapia * - Kulturoterapia jako forma zaspokajania potrzeb ludzkich * - Formy zorganizowanej aktywności kulturalnej i tworzenie sytuacji kulturoterapeutycznych Milieu jako element kulturoterapii * - Holistyczne podejście do człowieka jako podstawa sformułowania celów kulturoterapii. Pojęcie holizmu * - Pojęcie jakości życia w koncepcji kulturoterapii * - Pojęcie zdrowia w koncepcji kulturoterapii * - Psychosomatyka w perspektywie kulturowej * - Kulturoterapia jako arteterapia. Dlaczego i do czego w terapii wykorzystuje się sztukę? Czym jest sztuka? * - Inspiracje antyczne w koncepcjach kulturoterapii i arteterapii * - Typologia odbiorców sztuki i przeżyć estetycznych uwzględniona przy planowaniu kulturoterapii * - Kulturoterapia a pielęgniarstwo * - Teorie przeżycia estetycznego w koncepcji kulturoterapii * - Model kulturoterapii uwzględniający terapię przez sztukę. Podstawy teoretyczne przyjętych założeń realizacyjnych * - Czas, miejsce i formy realizacji projektu * - Weryfikacja modelu kulturoterapii. Kulturoterapia a jakość życia * - Badania jakościowe prowadzone w oparciu o teorię ugruntowaną * - Wzory uczestnictwa w kulturze reprezentowane przez pacjentów a uczestnictwo w zajęciach kulturoterapeutycznych * - Refleksje na temat "oświatoterapii", czyli zajęć kulturoterapeutycznych o charakterze edukacyjnym * - Wykorzystanie w kulturoterapii przyciągającej siły sztuki - sztuka jako przynęta * - Możliwa zmiana opcji teoretycznej. Kulturoterapia jako forma animacji społeczno-kulturalnej * Rozdział 2. Fenomen arteterapii. Terapia sztuką czy sztuka w terapii? * - Zakres pojęcia i definicje arteterapii przyjęte w Polsce * - Funkcje i formy arteterapii * - Pierwsza polska definicja arteterapii i kulturoterapii w ocenie prof. dr Diane Waller * - Arteterapia jako forma terapii zajęciowej * - Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym. Koncepcja Tomasza Rudowskiego * - Arteterapia jako proces twórczy * - Arteterapia jako terapia przez kreację artystyczną. Koncepcja Eugeniusza Józefowskiego * - Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej. Koncepcja Katarzyny Krasoń i Beaty Mazepy-Domagały * - Definicje, teorie i kierunki arteterapii według autorów amerykańskich i zachodnioeuropejskich * - Kierunki arteterapii * - Terapie ekspresyjne, kreatywne i Arteterapia Skoncentrowana na Osobie * - Psychologia indywidualna Adlera i arteterapia * - Psychologia Gestalt i fenomenologia w arteterapii * - Podejście humanistyczne - filozofia C.R. Rogera * - Uzdrawiające właściwości sztuki jako podstawa skuteczności arteterapii * - Logoterapia, inaczej analiza egzystencjalna w ramach arteterapii * - Definicja i rozumienie pojęcia arteterapia w publikacjach ECArTE * - Arteterapia a idea wychowania przez sztukę * - Różnica między edukacją artystyczną a arteterapią * - Arteterapia jako nauka. Metodologia badań naukowych w arteterapii * - Paradygmat arteterapii * - Arteterapia i pozytywistyczny model badań naukowych * - Rola badacza w badaniach ilościowych i jakościowych * - Przedmiot badań w arteterapii * - Arteterapia i badania jakościowe * - Różne odmiany arteterapii * - Medycyna paliatywna i sztuka * - Terapeutyczna moc słowa * - Terapia reminiscencyjna i oglądanie zdjęć w opiece paliatywnej * - Oglądanie obrazów ze szpitalnej arteteki * - Opieka duszpasterska * - Edukacja opiekunów w zakresie arteterapii paliatywnej. Poznawanie i kontemplowanie dzieł sztuki jako kształcenie wrażliwości zawodowej i zdolności do empatii * - Muzyka w opiece paliatywnej * - Problem efektywności terapii paliatywnej * Rozdział 3. Muzykoterapia - najdoskonalsza forma terapii przez sztukę * - Filozoficzne spojrzenie na muzykoterapię * - Wkład polskich badaczy do rozwoju nauki o muzykoterapii * - Terapia dzieci jako drugi po psychiatrii główny obszar zainteresowań polskiej muzykoterapii * - Muzykoterapia w krajach Europy Zachodniej z uwzględnieniem wpływów amerykańskich i jej recepcja w Polsce. Teorie konstytuujące różne koncepcje muzykoterapii * - Definiowanie i definicje muzykoterapii * - Definicja muzykoterapii Kennetha Bruschia * - Badania naukowe w muzykoterapii - ilościowe czy jakościowe? * - Muzykoterapia a pozytywistyczny model badań naukowych * - Muzykoterapia oparta na dowodzie (EBMT) * - Popularność metodologii pozytywistycznej * - Zjawisko doświadczania muzykoterapii * - Model badań jakościowych w muzykoterapii * - Opis i wyniki badań jakościowych nad procesem (przebiegiem) muzykoterapii * - Koncepcje muzykoterapii odwołujące się do pojęć zdrowia i jakości życia * - Muzykoterapia jako wysiłki zmierzające do wzrostu możliwości działania * - Muzykoterapia a zdrowie, kultura i styl życia * - Muzyka a jakość życia. Muzykoterapia holistyczna * - Źródła zdrowia, tożsamość i jakość życia w teoriach Antonowskiego i Ruuda * - Rola muzyki w budzeniu świadomości uczuć * - Aktywizacja za pomocą muzyki * - Jakość życia a tożsamość człowieka * - Poczucie przynależności * - Znaczenie i koherencja * - Wiodące modele i współczesne kierunki muzykoterapii * - Kierowanie wyobraźnią za pomocą muzyki - Guided Imagery and Music (GIM) * - Muzykoterapia analityczna * - Muzykoterapia kreatywna, inaczej Nordoff-Robbins Music Therapy (1973) * - Muzykoterapia humanistyczna * - Muzykoterapia skoncentrowana na kulturze (Culture Centered Music Therapy) * - Muzykoterapia jako Empowerment * - Filozofia empowerment w działalności instytucji kultury * - Meloterapia * - Choreoterapia * Rozdział 4. Biblioterapia. Odmiana arteterapii czy forma doradztwa? * - Wprowadzenie * - Definicje biblioterapii * - Informacje historyczne. Powrót do źródeł * - Biblioterapia jako szczególna forma pracy bibliotekarza z czytelnikiem. Modele biblioterapii * - Materiały biblioteczne przeznaczone do biblioterapii * - Lider (przewodnik) procesu biblioterapii * - Bibliotekarz w zespole interdyscyplinarnym * - Zasady obowiązujące w biblioterapii * - Książki wykorzystane do biblioterapii * - Biblioterapia jako nauka * - Biblioterapia jako forma pracy bibliotekarskiej w perspektywie historycznej * - Zastosowanie biblioterapii * - Hipotetyczny mechanizm oddziaływania biblioterapii * - Skuteczność biblioterapii * - Społeczna użyteczność biblioterpii * - Biblioterapia w szkołach * - Umiejętność doboru lektur dla celów biblioterapeutycznych * - Problem efektywności biblioterapii. Narzędzia do badania efektów kształcenia w zakresie biblioterapii * - Tradycje i pionierzy biblioterapii w Polsce. "Polska szkoła biblioterapii" * - Dwa obszary zainteresowań biblioterapią * - Bajkoterapia * - Trzeci nurt biblioterapii: pisanie narracyjne * - Jednak arteterapia * Rozdział 5. Poezjoterapia. Słowa między muzyką a obrazem * - Własna (autorska) metodyka poezjoterapii * - Metafory w poezjoterapii * - Lider w poezjoterapii, czyli wierszowany dialog * - Poezjoterapia w postaci recenzji * Rozdział 6. Foto(grafo)terapia. Zdjęcia z rodzinnego albumu * - Wprowadzenie * - Zasady fotografoterapii * - Czym jest zdjęcie? * - Kartka z rodzinnego albumu. Wątek autobiograficzny * - Zdjęcia wyjątkowe, mające szczególne znaczenie dla ich posiadaczy * - Pokazywanie zdjęć i opowiadanie o nich jako terapia * - Fotografoterapia osób z fizycznymi deformacjami * - Pamięć chwil szczęśliwych i dzielenie się dobrymi wspomnieniami jako terapia * Rozdział 7. Hortikuloterapia, czyli terapia ogrodowa, inaczej roślinna, w kontekście silwoterapii, talasoterapii i pejzażoterapii * - Terapeutyczny wpływ piękna natury * - Pamiętajmy o ogrodach * - Ogród jako miejsce terapii * - Praca w ogrodzie a przeżycia psychiczne * - Wykonywanie prac ogrodniczych jako narzędzie diagnostyczne * - Terapeutyczne elementy ogrodu * - "Ogrody zmysłów" jako miejsca "doświadczania świata" * - Wykorzystanie elementów hortikuloterapii w pracy z młodzieżą niepełnosprawną - przykład z Polski * - Hortikuloterapia jako forma pomocy uchodźcom i ofiarom wojen * - Hortikuloterapia jako nauka i dziedzina arteterapii * Rozdział 8. Arteterapia w świecie postmodernistycznym * - Wpływ postmodernizmu na myślenie o nauce, zdrowiu, opiece i wychowaniu, a także o arteterapii * - Paradygmaty stare i nowe * - Zmiany w nauce i sztuce oraz innych dyscyplinach * - Przejście od pozytywizmu do postmodernizmu. Praktyka oparta na dowodzie (EBP) * - Metodologia interpretacyjna w teorii pielęgnowania. Analogie do arteterapii * - Postmodernizm a terapie z udziałem sztuki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53739 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15679 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Książka
W koszyku
Autor zachęca, abyśmy korzystali z faktu, że każda chwilia życia jest niepowtarzalna, i zamiast koncentrować się na pokonywaniu trudności dostrzegali raczej nowe szanse, które kryją się w rozmaitych przeszkodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka uczy, jak wyzwolić naturalne uzdolnienia każdego dziecka. Dlaczego najlepsza jest nauka przez zabawę? Jak rozpoznać naturalne uzdolnienia dziecka? Rola pytań zaczynających się od "dlaczego" i "co by było, gdyby" w myśleniu i nauce? Co zrobić, żeby dzieci potrafiły korzystać ze swoich zdolności twórczych? Co zrobić, jeśli szkoła nie dostarcza dzieciom wyzwań na ich miarę? Jak rozwiązywać różne testy? W jaki sposób z powodzeniem zdawać egzaminy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / MT Biznes)
(Zarządzanie / MT Biznes)
U dołu okładki i strony przedtytułowej: Ideaflow-liczba pomysłów, które ty lub twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie.
Ideaflow: liczba pomysłów, które ty lub twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie. Wszyscy chcemy tryskać świetnymi pomysłami, ale niewielu z nas naprawdę rozumie, skąd one się biorą. Innowacyjność nie jest tym samym co warsztat, sprint czy hackathon. Jest wynikiem opanowania ideaflow, praktyki, która pozytywnie wpływa na wszystko, co robisz. Jak samodzielnie wpadać na świetne pomysły? Jak zespołowo kreować nowe idee? Jak szybko określić, które z nich są warte zainwestowania w nie środków? Ideaflow – ta prosta miara w największym stopniu decyduje o sukcesie. To określona mentalność, sposób podejścia do wszystkich problemów biznesowych, które pomnażają efekty podejmowanych wysiłków i uwalniają twój pełny potencjał. Pielęgnuj ideaflow i obserwuj, jak zmienia się twoja wydajność. W "Ideaflow" Jeremy Utley i Perry Klebahn z renomowanego Hasso Plattner Institute of Design na Uniwersytecie Stanforda (znanego również jako „d.school”) przedstawiają sprawdzoną strategię stałego generowania i komercjalizowania pomysłów. Opierając się na doświadczeniach płynących z prowadzenia wiodącej jednostki wspierającej powstawanie nowych przedsięwzięć i z doradzania najbardziej innowacyjnym organizacjom na świecie, takim jak Microsoft, Michelin, Keller Williams Realty i Hyatt, autorzy pokazują, jak: pokonać niebezpieczne pułapki myślenia ; znaleźć inspirację w nieoczekiwanych miejscach ; oszukać własny mózg, żeby stał się bardziej kreatywny ; projektować i wdrażać niedrogie eksperymenty ; stać się innowacyjnym ; uwolnić własny potencjał twórczy oraz potencjał innych osób. Ideaflow pomoże przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co robisz z pomysłem? / Kobi Yamada, Mae Besom ; [przekład Anna Kmiecik]. - Olsztyn : Wydawnictwo Levyz, copyright 2018. - [38] stron : ilustracje ; 27 cm.
Independent Publisher Book Awards
Czym stają się pomysły? Wielkimi rzeczami, odważnymi rzeczami, inteligentnymi rzeczami, śmiesznymi rzeczami, dobrymi rzeczami. Stają się książkami, rysunkami, przygodami, wynalazkami, społecznościami, produktami i lekami. Wszystko, co Cię otacza, kiedyś było pomysłem. A co wyrośnie z Twojego pomysłu? Ta decyzja należy do Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20135 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co robisz z pomysłem? / Kobi Yamada, Mae Besom ; przekład: Anna Kmiecik. - Olsztyn : Wydawnictwo Lévyz, copyright 2018. - [38] stron : ilustracje kolorowe ; 28x23 cm.
Tekst i ilustracje również na wyklejkach.
U dołu okładki: New York Times Bestseller.
Independent Publisher Book Awards
Mistrzowsko zilustrowana historia o kreatywności, wierze w siebie, odwadze i poczuciu własnej wartości. Opowiada o dziecku, które pomaga pewnemu pomysłowi stać się częścią świata. Gdy chłopiec z wytrwałością pielęgnuje swój pomysł, a jego wiara we własne siły rośnie, rośnie też sam pomysł. Aż pewnego dnia dzieje się coś niezwykłego..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 14.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6012 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej