Wychowanie do wartości
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(32)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Autor
Chałas Krystyna
(4)
Koźmińska Irena
(3)
Olszewska Elżbieta
(3)
Tillman Diane (1949- )
(3)
Zawadzki Roman (tłumacz)
(3)
Chałas Krystyna (1952- )
(2)
Furmanek Waldemar
(2)
Adamczyk Witold (1966- )
(1)
Adamek Irena
(1)
Bartula Gabrysia
(1)
Basiak Marta
(1)
Belgrave Myrna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Combrzyńska-Nogala Dorota (1962- )
(1)
Cudowska Agata
(1)
Desbordes Astrid
(1)
Domański Łukasz
(1)
Fedorowicz Dariusz
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
González Inés Luz
(1)
Grzywacz Krzysztof
(1)
Hsu Diana (1945- )
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kapusta Ewa Marianna
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Leger Elke
(1)
Lenarczyk Barbara
(1)
Maj Adam
(1)
Mariański Janusz
(1)
Martin Pauline (1975- )
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Mucha Tomasz
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Nowicki Jakub
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleniacz Marek
(1)
Pietruszkówna Beata (1969- )
(1)
Polkowski Dawid
(1)
Ptak Rafał
(1)
Pujol i Pons Esteve (1941- )
(1)
Quera-Colomina Pilar
(1)
Rigall Grażyna
(1)
Rolka Jakub
(1)
Rozwadowski Grzegorz
(1)
Rzońca Joanna (1982- )
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szatan Wojciech
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Zając Renata
(1)
Łapiński Paweł (tłumacz)
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łomnicki Tadeusz (1968- )
(1)
Łukaszewski Bartosz
(1)
Żmijewska Ewa (pedagog)
(1)
Żuchelkowska Krystyna (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Wychowanie do wartości
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Dokumenyu audiowizualne
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
To czwarta monografia dotycząca poznania tajemnicy człowieka. Godnośc jest szczególna kategorią opisującą osobę, to wartość nad wartościami, perła w koronie aksjologicznej człowieka. Poznanie i zrozumienie istoty godności wymaga refleksji teoretycznej i filozoficznej, dotyczy samopoznania, samoopisu, samooceny, samostanowienia i samoakceptacji. Jest fumdamentalnym warunkiem rozwoju osoby w całym biegu jej życia. Skoro wychowanie ma być procesem wielostronnego wspomagania rozwoju człowieka, to pedagogika i pedagodzy nie mogą tej kategorii banalizować czy pomijać. Doprowadzenie młodych ludzi do pełnej dojrzałości osobowej wiąże się z koniecznością uwzględnienia wszystkich zjawisk określających godność człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57792 (1 egz.)
Kaucja: 21,50 zł
Książka
W koszyku
U góry okładki: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Podstawą przekładu-język niemiecki. Język oryginału-duński.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Przedmowa * Wprowadzenie * 1. GODNOŚĆ * Siła języka * Świadome przeciwieństwa * 2. INTEGRALNOŚĆ * Rozwój własnej osobowości * Ochrona dziecięcej integralności * Gdy dorośli biją słowami * 3. AUTENTYCZNOŚĆ * Niebezpieczeństwo perfekcjonizmu * Autentyczni czy wyuczeni? * 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ * Odpowiedzialność za siebie * Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji * Mówienie "nie" i stawianie granic * Rozwiązywanie konfliktów * Nadopiekuńczość czy konieczna troska * 5. WSPÓLNOTA * Uczucia, zobowiązania i wola - fundament rodziny * Podział zadań i odpowiedzialności * Aktywny wkład dzieci * 6. PRZYWÓDZTWO DOROSŁYCH * Kiedy o wszystkim decydują dzieci * Od starych do nowych wartości * Autentyczność * Autorytet * Zainteresowanie * Dialog i wspólne podejmowanie decyzji * Uznanie i włączenie * Władza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 19.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 37-39.
Wychowawcza rola baśni to publikacja, w której autorka na wybranych przykładach pokazuje, jak wielkie znacznie w wychowaniu dzieci mają bajki i baśnie. W kolejnych rozdziałach omawia podstawowe pojęcia z zakresu baśni, charakteryzuje baśń jako gatunek literacki oraz przedstawia przegląd badań i początki baśni w literaturze polskiej. Następnie skupia się na wybranych zagadnieniach edukacji literackiej dziecka w przedszkolu, omawiając szczególną rolę baśni w życiu dziecka oraz jej wypływ na rozwój czytelnictwa. Ostatni rozdział poświęca na przedstawienie wpływu baśni na rozwój emocjonalny, psychiczny, intelektualny i moralny dziecka.W przygotowaniu jest kolejna pozycja autorki, tym razem jest to już jednak bajka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane materiały konf. nauk. "Aksjologiczne obszary uniwersyteckiej edukacji pedagogów", która odbyła się w dn. 28-29 września 2006 r. w Krakowie.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publ. klubu Świat Książki nr 5702.
Bibliogr. s. 221-223.
To jest ważna książka dla mądrych i wrażliwych dorosłych, często pogubionych w dzisiejszym świecie. Daje im nie tylko wskazówki, ale przede wszystkim, pewność i nadzieję, że opierając swoje działania i kontakty z dzieckiem na wartościach, sprzyjają jego dorastaniu i przekształcaniu się w szczęśliwą dorosłą osobę- ciekawą świata, ale i potrzebującą bliskości ludzi oraz umiejącą dawać to innym. prof. dr hab. Anna Brzezińska, psycholog Siłą tej książki jest jej praktyczny charakter. Autorki odwołując się do konkretnych doświadczeń oraz zmuszając do refleksji, pomagają rodzicom i wychowawcom nie tylko wprowadzić dzieci w świat wrażliwości moralnej i uczuciowej, lecz także uczyć je podejmowania właściwych decyzji. Tadeusz Gadacz, filozof, wicedyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-223.
* co robić, by nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi?* jakie są powinności rodziców wobec dziecka* opieka, zasilanie emocjonalne, wychowanieWspółczesne dzieci cierpiąna anemię emocjonalną. Zaspokajanie potrzeb fizycznych, psychicznych i duchowych dziecka w atmosferze bezwarunkowej miłości jest warunkiem jego zdrowia emocjonalnego i prawidłowego rozwoju. Jak to czynić? Jak chronić, czego uczyć, co rozwijać w dziecku, by stało się stabilnym emocjonalnie, pełnowartościowym człowiekiem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Prószyński i S-ka.
Bibliografia na stronach 221-223.
Dajmy każdemu dziecku kompas moralny na całe życie! Jak być autorytetem dla dziecka? Psycholodzy często porównują dziecko w procesie wychowania do walizki - możemy z niej wyjąć to, co uprzednio do niej włożymy. Powinniśmy je zatem nauczyć, najlepiej poprzez własne postępowanie, co oznaczają pojęcia: odpowiedzialność, prawdomówność, odwaga, przeciwstawianie się złu. Dziecko dzięki takiemu systemowi wychowania ma szansę, by dokonywać w przyszłości trafnych życiowych wyborów i przekonać się, że przestrzeganie moralnych drogowskazów prowadzi je do sukcesu. Szczególnie ważne jest to właśnie teraz - w dobie silnego oddziaływania mediów, wywierania presji przez grupy towarzyskie, w które dziecko na pewno trafi. Dla rodziców z lektury tej książki płynie inna lekcja, oczywista tylko z pozoru - wychowanie nie jest łatwe. Ta książka oprócz wiedzy psychologicznej zawiera praktyczne ćwiczenia i podpowiedzi, jak postępować, by dziecko - już na etapie bycia przedszkolakiem, aż po nastolatka, miało szansę na mądre i odpowiedzialne kierowanie swoim życiem. To jest ważna książka dla mądrych i wrażliwych dorosłych, często pogubionych w dzisiejszym świecie. Daje im nie tylko wskazówki, ale przede wszystkim, pewność i nadzieję, że opierając swoje działania i kontakty z dzieckiem na wartościach, sprzyjają jego dorastaniu i przekształcaniu się w szczęśliwą dorosłą osobę - ciekawą świata, ale i potrzebującą bliskości ludzi oraz umiejącą dawać to innym. prof. dr hab. Anna Brzezińska, psycholog Siłą tej książki jest jej praktyczny charakter. Autorki, odwołując się do konkretnych doświadczeń oraz zmuszając do refleksji, pomagają rodzicom i wychowawcom nie tylko wprowadzić dzieci w świat wrażliwości moralnej i uczuciowej, lecz także uczyć je podejmowania właściwych decyzji. prof. dr hab. Tadeusz Gadacz, filozof Ten wspaniały poradnik dla rodziców nie tylko przypomina nam o tym, jak ważne są wartości i jak łatwo się bez nich pogubić, ale też pokazuje, jak sprawić, aby wartości były żywe, praktykowane i dawały nam mocną podstawę do rozwoju i życia w zgodzie z nimi. Elżbieta Nerwińska - dyrektor Centrum Pozytywnej Edukacji Wielkie wyrazy uznania należą się Autorkom za tę książkę, gdyż jest ona niezbędnym elementarzem postępowania z dziećmi. Jeśli dziecko w pierwszych latach życia nie przyswoi sobie, co znaczy: szacunek dla innych, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga i sprawiedliwość, to nie będzie w stanie w dorosłym życiu na tych wartościach opierać swojego postępowania. prof. dr hab. Andrzej Zoll, prawnik
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22421 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 734, 733, 7341 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [249]-260.
Co szczególnie ważne, książka charakteryzuje się nie tylko walorami deskryptywnymi, ale poprzez uwzględnienie płaszczyzny przeprowadzonych badań empirycznych, zwłaszcza z wykorzystaniem jakże cennych w tej materii metod jakościowych, pozwala na lepsze zrozumienie całokształtu mechanizmów oddziaływania subkultury hip - hopowej na rozwój osobowościowy warszawskiej młodzieży [...]. Dodatkowym atutem publikacji jest również uwzględnienie nie tylko negatywnych konsekwencji oddziaływania subkultury hip - hopowej na młodzież, który to aspekt jest relatywnie dobrze poznany, ale także dostrzeżenie znacznego potencjału prorozwojowego, który jest generowany na polu subkulturowym. Co więcej, wskazane zostają konkretne wymiary, w jakich możliwe jest wykorzystanie tego potencjału dla kształtowania tak ważnego dla funkcjonowania współczesnego społeczeństwa kapitału społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55396 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Montessori)
Częśc. materiały z konf. Polskie Dni Montessori, 15-17 marca 2013 r., Warszawa.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Od wielu lat obserwujemy w naszym kraju coraz żywsze zainteresowanie pedagogiką Marii Montessori. Egzemplifikują to powstające coraz liczniej placówki Montessori, przedszkola, szkoły, także żłobki. Publikacje naukowe na temat pedagogiki M. Montessori również wskazują, że pedagodzy, teoretycy i praktycy mają ogromną potrzebę opisu i wyjaśnienia założeń myślenia Autorki o dziecku, jego rozwoju, edukacji w domu, przedszkolu i szkole (...).(...) Edukacja M. Montessori skoncentrowana jest na pomaganiu życiu, kluczem jest wychowanie do wartości, a środkiem - towarzyszenie dzieciom w budowaniu osobowości. Człowiek, aby jego nazwę można było zapisać wielką literą, musi być istotą nie tylko rozumną, posiadajaca inteligencję, która pozwala mu działać, ale również wrażliwą, czującą, widzącą złożone potrzeby innych ludzi (...)dr Małgorzata Miksza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17386 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Ciekawy świat [Film] : filmy edukacyjne dla szkoły podstawowej. - Kraków : Wydawnictwo WAM - Studio Inigo, [2014]. - 1 dysk optyczny (DVD) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
ok. 38 min.
Oryginalny film wyprodukowano w 2012, 2013, 2014 r.
Rok wydania wg strony: http://katalog.wydawnictwowam.pl/?Page=opis&Id=71739.
Zawiera: Jako i my odpuszczamy naszym winowajcom / scenariusz i reżyseria Tomasz Mucha (4:20) ; Ciekawy świat / scenariusz i reżyseria Tomasz Mucha (7:21) ; Odważny opiekun / scenariusz i reżyseria Tomasz Mucha (6:05) ; Bez pytania / scenariusz i reżyseria Tomasz Mucha (6:09) ; Szanuj własność / scenariusz i reżyseria Dariusz Fedorowicz (3:34) ; To przecież prawda / scenariusz i reżyseriaTomasz Mucha (3:41) ; Chcę naprawić zło / scenariusz i reżyseria Dariusz Fedorowicz (4:24) ; Wielka wojna / scenariusz i reżyseria Tomasz Mucha (3:29).
Scenariusz, reżyseria Tomasz Mucha, Dariusz Federowicz, Renata Zając ; zdjęcia Jakub Nowicki, Łukasz Domański, Wojciech Szatan ; światło Marek Oleniacz, Krzysztof Grzywacz ; dźwięk Paweł Nawrocki, Rafał Ptak, Grzegorz Rozwadowski ; montaż, animacje Jakub Rolka, Dawid Polkowski ; muzyka Royalty Free Music, Stock Music.com.
Jagoda Pietruszkówna, Tadeusz Łomnicki, Gabrysia Bartula [et.al.].
DVD-Video.
Ścieżka dźwiękowa w języku polskim.
CIEKAWY ŚWIAT to zestaw filmów edukacyjnych adresowanych głównie do uczniów szkół podstawowych. Dotyczą problemów, z którymi młody człowiek styka się w codziennym życiu. Nie zawsze samodzielnie znajduje odpowiedź na nurtujące go pytania. Historie opowiedziane w filmach powinny mu w tym pomóc. Prowokują i zachęcają do dyskusji. Mogą być zatem ciekawą propozycją dla indywidualnego odbiorcy, jak i doskonałą pomocą dydaktyczną dla wychowawców w szkole (opis pochodzi ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka- poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej - noszącej tytuł Konteksty teoretyczne - Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy - szerzej - wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka.Kolejna część - Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury - zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony - słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej - wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci.Trzecia część - Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka - obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter.Tom zamyka część - Nauczyciel a edukacja małego dziecka - w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem - jako forma specyficznej aktywności - jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie "nowe kompetencje" i "nowy profesjonalizm", wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.
KONTEKSTY TEORETYCZNE * * * TADEUSZ LEWOWICKI * Edukacja małych dzieci – pomieszanie teorii pedagogicznej, polityki oświatowej i praktyki edukacyjnej * * * EDYTA GRUSZCZYK-KOLCZYŁSKA * Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna: wprowadzone zmiany oraz ich konsekwencje. Raport eksperta Ministra Edukacji * * * JADWIGA OLEKSY * Historyczne uwarunkowania aktualnych przemian w kształceniu zintegrowanym * * * BRONISŁAWA DYMARA * Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. * Bliżej pedagogiki współbycia * * * * DZIECKO WOBEC ZMIENIAJĄCEGO SIĘ ŚWIATA KULTURY * * * KATARZYNA OLBRYCHT * Edukacja kulturalna dziecka – zapomniany obszar edukacji? * * * URSZULA SZUŚCIK * Wielowymiarowość podejścia do twórczości plastycznej dziecka * * * MAŁGORZATAMUSZYŁSKA * O estetyzację doświadczeń etycznych i obyczajowych – perspektywy i możliwości * * * ALINA GÓRNIOK-NAGLIK * Metafory w edukacji estetycznej * * * * WARTOŚCI W WYCHOWANIU I KSZTAŁCENIU MAŁEGO DZIECKA * * * EWA OGRODZKA-MAZUR * Miłość w językowym obrazie świata wartości preferowanych przez dzieci żyjące w środowiskach zróżnicowanych kulturowo * * * WIESŁAWA A. SACHER * Źródła wartości wychowawczych w procesie kształcenia muzycznego dzieci * * * URSZULA KLAJMON-LECH * Wartości przekazywane w podręcznikach do edukacji zintegrowanej * * * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX * Rodzina jako wartość przedstawiana w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej * * * NATALIAMARIA RUMAN * Wartości w edukacji i katechizacji małego dziecka. * Rozważania filozoficzno-teologiczne * * * SONIA CZUDEK-ŚLĘCZKA * Wychowawcze dylematy przygotowania dzieci do pojmowania tematu śmierci * * * * NAUCZYCIEL A EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA * * * BRONISLAVA KAS?ČOV? * Educating a teacher „researcher” for the research of teacher’s professional activities * * * IRENA ADAMEK * Rozwijanie myślenia pytajnego u dzieci * * * SIMONETA BABIAKOV? * Profesijné činnosti učiteľa primárneho vzdelávania ako východisko k autoevalvácii * * * MARIANA CABANOV? * Profesia učiteľa primárneho vzdelávania a diagnostické kompetencie učiteľa * * * EWA KOCHANOWSKA * Rozpoznawanie uczniów zdolnych w kształceniu zintegrowanym * * * BEATA OELSZLAEGER * Działania i czynności nauczyciela w relacjach z dziećmi * * * Informacja o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16475 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.02.2020)
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
Nazwa aut. na okł. U dołu okł.: Gry, opowiadania, zabawy, ćwiczenia.
Indeks.
Człowiek jest z natury istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Dlatego społeczeństwo jest dla niego środowiskiem naturalnym, w którym może przyswajać i stosować w praktyce podstawowe wartości, które powinny obowiązywać w stosunkach międzyludzkich. Szanować innych, mieć cierpliwość, być odpowiedzialnym i wytrwałym, umieć rozmawiać? to umiejętności zbudowane na wartościach, które rodzice chcą przekazać dzieciom, tak aby nauczyły się być wolne i szczęśliwe. Uwzględniając te wartości, wychowanie dzieci powinno zacząć się jak najwcześniej, w domowych warunkach. Krótkie uwagi na temat tego, jak ważne są wartości w życiu społecznym oraz ćwiczenia możliwe do przeprowadzenia w rodzinie, ułatwią dzieciom naturalne zdobywanie umiejętności opartych na tych wartościach.Wartości w życiu społecznym są pomocą dla rodziców, którzy chcą ukształtować swoje dzieci, tak aby były: niezależne, doceniające same siebie oraz doceniane przez innych, a przede wszystkim takie, które będą szczęśliwe i będą dawać radość wszystkim dookoła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4233, 4232 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: W trosce o harmonijny rozwój dzieci...
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia. Opis pochodzi od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-204.
Streszcz. ang.
Rozdział I. Edukacja przedszkolna w nowym modelu społeczeństwa * Rozdział II. Problematyka wartości w świetle literatury przedmiotu * Rozdział III. Nośniki wartości i ich charakterystyka * Rozdział IV. Wprowadzanie dzieci przedszkolnych w świat wartości * Rozdział V. Założenia badawcze * Rozdział VI. Wartości preferowane przez dzieci kończące edukację przedszkolną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17146 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej