Psycholodzy kliniczni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Baron-Cohen Simon
(1)
Briere John
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Fava Giovanni A. (1952- )
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Grzegorzewska Janina
(1)
Hadwin Julie
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Kmieciak Błażej
(1)
Lichner Tracey K
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Woźniewicz-Grzymała Agnieszka
(1)
Yadin Elna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(20778)
6-8 lat
(10177)
9-13 lat
(9020)
Młodzież
(8474)
0-5 lat
(6937)
Psycholodzy kliniczni
(-)
14-17 lat
(4614)
Szkoły wyższe
(2034)
Studenci
(1529)
Rodzice
(892)
Szkoły podstawowe
(692)
Szkoły średnie
(599)
Nauczyciele
(468)
Dorośli
(154)
Przedszkola
(142)
Logopedzi
(121)
Prawnicy
(117)
Nauczanie początkowe
(115)
Pedagodzy
(111)
Psycholodzy
(109)
Psychoterapeuci
(101)
Menedżerowie
(90)
Terapeuci zajęciowi
(85)
Nauczyciele przedszkoli
(79)
Klasa 3.
(67)
Terapeuci
(62)
Szkoły zawodowe
(60)
Uczniowie szkół zawodowych
(55)
Lekarze
(52)
Dyrektorzy szkół
(46)
Gimnazja
(42)
Pracownicy naukowi
(42)
Przedsiębiorcy
(40)
Klasa 6.
(39)
Radcy prawni
(38)
Uczniowie szkół średnich
(38)
Poziom podstawowy
(37)
Dziewczęta
(36)
Kobieta
(36)
A1
(34)
Adwokaci
(34)
Klasa 7.
(33)
Klasa 8.
(33)
Klasa 5.
(32)
A2
(31)
Urzędnicy
(29)
Aplikanci
(28)
Klasa 1.
(28)
Sędziowie
(28)
Uczniowie szkół podstawowych
(28)
A2 (poziom biegłości językowej)
(27)
Klasa 4.
(27)
A1 (poziom biegłości językowej)
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(23)
Pracodawcy
(23)
Pracownicy socjalni
(23)
B1 (poziom biegłości językowej)
(22)
Licea
(21)
Specjaliści ds. kadr
(21)
Szkoły ponadgimnazjalne
(21)
Technikum
(21)
Fizjoterapeuci
(20)
Uczniowie gimnazjów
(20)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(19)
B1
(18)
Ekonomiści
(17)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Psychiatrzy
(17)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(17)
B2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Doradcy podatkowi
(14)
Dyrektorzy przedszkoli
(14)
Księgowi
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Klasa 2.
(12)
Maturzyści
(12)
Poziom rozszerzony
(12)
Nastolatki
(11)
Prokuratorzy
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowawcy klas
(11)
18+
(10)
Bibliotekarze
(10)
Policjanci
(10)
Seniorzy
(10)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkoły ponadpodstawowe
(9)
Wychowawcy
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
CEF B2
(8)
CEF B2+
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Pre A1
(8)
CEF B1
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Inspektorzy ochrony danych
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Farmakoterapia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nastolatki
(1)
Osobowość borderline
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Prawa pacjenta
(1)
Prawo medyczne
(1)
Psychiatria
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Terapia ekspozycji
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trauma
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520. Indeks.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy.W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne.Autorzy Podstaw terapii traumy... czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej.W nowym rozszerzonym wydaniu znalazły się:Ľ dane na temat urazowego uszkodzenia mózgu (traumatic brain injury - TBI), które komplikuje objawy pourazowe;Ľ rozdział poświęcony strategiom opartym na technikach uważności sprawdzonych doświadczalnie;Ľ opisy leczenia traumy na oddziałach oparzeniowych i ratunkowych;Ľ informacje o ostrych reakcjach stresowych i wczesnej interwencji;Ľ dylematy etyczne związane z praktycznym leczeniem traumy;Ľ dodatkowe materiały dotyczące stosowania środków psychoaktywnych przez kobiety w ciąży;Ľ opisy procedur zalecanych w przypadku ofiar napaści będących pod wpływem "pigułki gwałtu" lub dużej ilości alkoholu;Ľ wprowadzenie do zagadnienia paradoksu bólu i alternatywnego postrzegania bólu, cierpienia i unikania.Najlepsze omówienie terapii traumy, jakie znam. Łączy w sobie kliniczne wyrafinowanie, współczujące podejście i obiektywny pogląd na trendy panujące w badaniach - stworzono dzieło jedyne w swoim rodzaju. Polecę tę książkę wszystkim swoim studentom i współpracownikom.Constance Dalenberg, PhD, dyrektor Trauma Research Institute na Alliant International Universiry w San DiegoTom zawiera:TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNAĽ Czym jest trauma?Ľ Skutki traumyĽ Diagnoza traumy i objawów pourazowychINTERWENCJE KLINICZNEĽ Podstawowe zagadnienia w terapii traumyĽ PsychoedukacjaĽ Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektuĽ Interwencje poznawczeĽ Przetwarzanie emocjonalneĽ Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymiĽ Strategie uważnościowe w terapii traumyĽ Leczenie ostrych następstw traumyĽ Psychobiologia i psychofarmakologia traumyĽ Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3)Ľ Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20719 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-354. Indeks.
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (…) Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22273 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego, oryginał w jezyku włoskim.
"Terapia dobrostanu psychicznego" (WBT – Well-Being Therapy) jest podejściem psychoterapeutycznym opracowanym przez Giovanniego A. Favę, światowej sławy psychiatrę i psychoterapeutę oraz redaktora naczelnego „Psychotherapy and Psychosomatics”. WBT to oparta na innowacyjnej strategii w sprawie monitorowania dobrostanu psychicznego, przy czym pacjent stopniowo uczy się, jak je rozwijać. Ten rodzaj terapii cieszy się dużym sukcesem i zyskuje na popularności. Pierwsza część (I.) książki opisuje, w jaki sposób powstał pomysł WBT, pierwszego leczonego pacjenta i aktualne dowody, które wspierają to podejście. W części drugiej (II.) Giovanni A. Fava przedstawia instrukcję leczenia WBT, opisując, co pociąga za sobą każda sesja, oraz dostarcza wiele przykładów z jego własnych przypadków klinicznych. Ostatnia część (III.) obejmuje niektóre szczególne warunki, w których można zastosować WBT i jak sesje mogą być prowadzone. Zawiera sekcje dotyczące depresji, wahania nastroju, uogólnione zaburzenie lękowe, panikę i agorafobię oraz zespół stresu pourazowego. Dostępne są również informacje na temat zastosowania WBT jako metodę interwencyjną w środowisku szkolnym. W całej książce autor utrzymuje lekturę interesującą, dzieląc się swoimi anegdotami z przebiegu praktyki zawodowej. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-208.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego.
Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami cierpiącymi na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, prezentujący program terapii ekspozycji i powstrzymania reakcji oparty na teoretycznych i praktycznych zasadach terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorki, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu tła historycznego i wyników przeprowadzonych badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z pięciu głównych komponentów: ekspozycji in vivo , ekspozycji wyobrażeniowych, technik powstrzymania reakcji, przetwarzania i wizyt domowych, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Podczas sesji pacjent poddawany jest działaniu bodźców (realnych lub wyobrażonych), które wywołują u niego natrętne myśli i kompulsje. Ekspozycje są stopniowane w taki sposób, aby z czasem uświadomił sobie, że to, czego się obawia, wcale nie musi się wydarzyć, jeśli nie ucieknie się do podejmowanych dotąd rytuałów. Terapia obejmuje techniki ekspozycji i powstrzymania reakcji stosowane zarówno pod nadzorem terapeuty, jak i samodzielnie przez pacjenta w domu. Na program terapii składają się w większości praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadania domowego. Polegają one na realizacji coraz trudniejszych – w miarę postępów leczenia – ekspozycji. Podręcznik zawiera wszystkie formularze wykorzystywane przez terapeutę i pacjenta w trakcie terapii. Jego uzupełnieniem jest poradnik dla pacjenta zawierający gotowe formularze zadań domowych. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 22770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 285.
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. "ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem". Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo - a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.Stwierdzane empirycznie u dzieci z autyzmem deficyty w zakresie rozwoju teorii umysłu stanowiły inspirację dla opracowania metod umożliwiających kształtowanie tej umiejętności. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest właśnie szczególną propozycją programu rozwijającego teorię umysłu. Pierwsze wydanie poradnika "Teaching Children with Autism to Mind-Read. Practical Guide" autorstwa Patrycji Howlin, Simona Barona-Cohena i Julii Hadwin ukazało się w roku 1999 i doczekało się już siedmiu wznowień, co świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką stymulacji rozwoju umiejętności mentalizowania, jak i o wielkim zapotrzebowaniu na materiały dydaktyczne. Ta potrzeba jest udziałem rodziców, nauczycieli i terapeutów osób z autyzmem na całym świecie. Podejmując próbę jego zaspokojenia prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.Joanna Kossewska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18831 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.06.2024)
Książka
W koszyku
Regulacje prawne w systemie ochrony zdrowia psychicznego / redakcja naukowa Błażej Kmieciak. - Stan prawny na 15 maja 2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2019. - 169 stron ; 21 cm.
Bibliografia, orzecznictwo przy pracach.
Dla psychiatrów, psychologów klinicznych, seksuologów, także sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych.
Książka przedstawia w sposób interdyscyplinarny wyzwania, przed którymi stoi system ochrony zdrowia psychicznego, w tym m.in.: - przymus w psychiatrii: podjęcie działań terapeutycznych, użycie wobec pacjenta siły, przyjęcie go do szpitala bez jego zgody; - udział osoby specjalizującej się w poradnictwie prawnym w kontaktach z pacjentami; - rolę i zadania profesjonalnych pełnomocników procesowych i biegłych sądowych w postępowaniach przed sądami. Analiza obejmuje regulacje prawne dotyczące polskiego ustawodawstwa medycznego (psychiatrycznego) oraz prezentuje konkretne wskazówki przydatne osobom zajmującym się sprawami dotyczącymi ochrony zdrowia psychicznego od strony prawnej, medycznej, psychospołecznej. Informacje zawarte w publikacji odnoszą się w sposób bezpośredni do wyzwań związanych z codziennym funkcjonowaniem osób doświadczających np. zaburzeń psychotycznych, zaburzeń rozwojowych oraz zaburzeń tożsamości płciowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 67,32 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej