Taper Agnieszka E
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Taper Agnieszka E
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(181)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Ochab Janusz
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Internet
(3)
Młodzież
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Cyberprzemoc
(2)
Edukacja medialna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Nastolatki
(1)
Patologia społeczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Reklama
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Smartfon
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Netografia strona [222].
Bibliografia strony 209-221.
Tekst częściowo angielski.
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. prof. dr hab. Henryk Cudak Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Cyberzaburzenia : cyberuzależnienia : mechanizmy i diagnoza.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na stronie tytułowej i okładce: Mechanizmy i diagnoza, modelowanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe, konteksty czasów koronawirusa.
Na okładce: Mechanizmy i diagnoza. Modeloeanie relacji dzieci - nowe technologie cyfrowe. Konteksty czasów koronawirusa.
Bibliografia, netografia na stronach [185]-189.
Pierwsze w Polsce kompleksowe studium problemu cyberzaburzeń (cyberdisorder) skierowane do profesjonalistów (pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, pediatrzy) oraz szerokiego grona odbiorców. Publikacja oparta o najnowsze źródła wiedzy i wieloletnią praktykę zawodową autorów w obszarze diagnozy cyberzaburzeń. Wnikliwy opis mechanizmów i predykatorów cyberzaburzeń, reakcji mózgu dzieci na nadużywanie technologii i kontaktów cyfrowych (komunikacji zapośredniczonej), rozwoju i etapów cyberzaburzeń. Liczne delegacje dla prawidłowego modelowania relacji dzieci-technologie cyfrowe oraz sposobów wprowadzania dziecka w cyberświat. Praktyczne wskazówki do tworzenia kontraktów cyfrowych oraz diagnozowania cyberzaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58447 (1 egz.)
Kaucja: 24,74 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 367-382. Netografia na stronach 383-387.
Wstęp równoległy w języku polskim, angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia ukazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym, jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej. Autorzy poszczególnych tekstów przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii - zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. Praca może stanowić cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców.
Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań * Introduction. Young generation in a world of digital technologies * Methodological studies assumptions * ROZDZIAŁ I. * Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. * Wyniki i analiza badań * ROZDZIAŁ II. Wielka sieć i dzieci - między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy * 2.1. Wielka sieć - fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. * 22 fakty na XXI wiek * 1 Telewizja - medium nadal wiodące * 2 Reklama w sieci - sprzedamy ci wszystko * 3 Tabletyzacja świata * 4 Internet - dostępny dla każdego * 5 Jeszcze szybciej - świat niekończących się możliwości * 6 Elektronika dla najmłodszych * 7 Smartfon - owoc pożądania najmłodszych * 8 Digital book - będzie dalszy rozwój? * 9 Wiek XXI - czas cyberprzestępców i planów cyberwojny * 10 E-commerce - niebywałe tempo * 11 Więcej, więcej, więcej * 12 Facebook * 13 Sieci społecznościowe (social networking) * 14 Technopolizacja * 15 "Struś pędziwiatr" - gonitwa za nowościami * 16 Biznes - wokół sieci, w sieci i dzięki sieci * 17 BILIONY POŁĄCZEŁ * 18 Dzieci we władaniu mediów * 19 Grywalizacja * 20 Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy * 21 Hejt rządzi, hejt niszczy * 22 Cyfrowy "człowiek" * 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci - wybrane problemy * Wprowadzenie * Istota i charakter problemu * Konkluzja * 2.3. Cyberprzestrzeń - próba diagnozy głównych zagrożeń * Wprowadzenie do problemu * Sexting * Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (cbild grooming) * Cyberseks i cyberpornografia * Cyberbullying * 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza - analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska * Wprowadzenie do problemu * Cyberprzemoc - definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska * Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying * Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej * Konkluzje * 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa - zagrożenia subkulturami cyfrowymi * Pomiędzy moralną paniką a kalkulacją zagrożeń * Subkultura pedofilii i on-line child grooming * Podszeptywacze" używek - sieć destrukcyjnych wzorów * Restrykcyjne diety i pro-Ana * Konkluzje * 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka * Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego) * Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego - konteksty pedagogiczne * Dziecko i telewizja - wybrane zagadnienia * Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy * Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej * Reklamy a dzieci * Konkluzje * 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym * Cyfrowi Tubylcy w szkole * Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego * Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego - podstawowe dylematy * Konkluzje * 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci * Internet "światem" współczesnej młodzieży * Pychologia wobec zjawiska * Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci? * Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka * Zagrożenia ze strony cybermediów - wybrane kwestie * Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu * Tożsamość i wartości w sieci * Trochę miodu do dziegciu * Konkluzje * Konkluzje - życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna * Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56499 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci a multimedia / Mariusz Jędrzejko, Agnieszka Taper. - Wyd. 2. (zm. i poszerz.). - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2012. - 145, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 133-142, netogr. s. 143-145.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.B (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-211.
Dostępna również jako e-book.
Codziennie każdy z nas, niezależnie od wieku, spędza wiele czasu w Internecie. Młodzi ludzie dużo szybciej i sprawniej w nim buszują, a my - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - potrzebujemy narzędzi, by mądrze im towarzyszyć, dostrzegać ewentualne zagrożenia i szybko działać. Jak reagować na cyberprzemoc - niezależnie od tego, czy jesteśmy jej świadkami, ofiarami czy. rodzicami jej twórców? Gdzie szukać dobrych i rzetelnych informacji na temat otaczającego nas świata i w jaki sposób unikać fake newsów? Jak zadbać o to, by maksymalnie ograniczać dostęp do pornografii, pedofilii, ruchów pro-ana i wszelkich oszustw? Dzieci i nastolatki bardziej ufają internetowi niż dorosłym i to w sieci szukają informacji na temat otaczającego ich świata. Ten poradnik pomoże choć trochę zmienić tę tendencję. Znajdziesz w nim dużą dawkę wiedzy, wiele ciekawych profili, linków i rad, dzięki którym pokierujesz aktywnością dziecka online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21764 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej