Bugdol Marek
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bugdol Marek
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Administracja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Innowacje
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Motywacja
(1)
Organizacja
(1)
Personel
(1)
Praca
(1)
Pracownicy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie innowacjami
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych. To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki – od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw – z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50322 (1 egz.)
Kaucja: 33,60 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do tych wszystkich czytelników, którzy interesują się funkcjonowaniem administracji publicznej. Może być wykorzystywana nie tylko przez pracowników urzędów publicznych (szczególnie samorządowych), ale również przez radnych, którzy chcą oceniać jakość funkcjonowania urzędu. Oprócz popularnych systemów zarządzania jakością książka zawiera opis podstawowych metod oceny i doskonalenia jakości (różne modele, standardy, wskaźniki). Wskazuje, jak w prosty sposób można wpływać na efektywność pracy urzędów. Jej odbiorcami mogą być również studenci kierunku prawa, administracji, zarządzania, ekonomii. Każda osoba, która pełni funkcję starosty, prezydenta i burmistrza czy sekretarza powinna zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi stosowania podejścia procesowego. Ich wiedza w tym zakresie może wpłynąć na funkcjonowanie urzędu i uchwalane zewnętrzne przepisy prawne. Autor wyraża nadzieję, że cenne mogą być zalecenia dotyczące przeprowadzania samooceny. Już bowiem co piąty urząd deklaruje wdrożenie systemów znormalizowanych zarządzania jakością. Uwzględnienie w˙tym procesie warunków skutecznej implementacji (m.in. umów społecznych, zaufania, odpowiedniej struktury organizacyjnej) może w znaczącym stopniu wpłynąć na obniżenie kosztów jakości.W nowym, drugim wydaniu książki czytelnik znajdzie również wyniki badań dotyczących korzyści, jakie odniosły urzędy stosujące system zarządzania według normy ISO9001.
Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zadania realizowane przez administrację publiczną * 1.1.Jakość jako wartość * 1.2.Jakość usług * 1.3.Jakość usług w administracji publicznej * 1.4.Satysfakcja z usług * 1.5.Jakość życia * 1.6.Urząd jako organizacja * 1.7.Zadania realizowane przez administrację publiczną * 1.8.Usługi realizowane przez urzędy administracji publicznej * Rozdział 2. Systemy zarządzania jakością * 2.1.Ogólna charakterystyka systemów zarządzania jakością * 2.2.Czynniki wpływające na funkcjonowanie systemu jakości * 2.3.Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością (autoanaliza) * 2.4.Polityka jakości urzędów administracji publicznej * 2.5.Podejście procesowe w systemie jakości * 2.6.Przegląd zarządzania * 2.7.Analiza procesów obsługi klienta. Wybrane przykłady * 2.8.System zarządzania środowiskowego * 2.9.Wpływ systemów znormalizowanych na funkcjonowanie urzędów * Rozdział 3. Koncepcje projakościowego zarządzania w administracji publicznej * 3.1.Wybrane problemy zarządzania w administracji publicznej * 3.2.Wybrane koncepcje zarządzania * 3.2.1.Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej * 3.2.2.Zarządzanie wiedzą * 3.2.3.Reengineering * 3.2.4.E-government * 3.2.5.Benchmarking * 3.2.6.Outsourcing * 3.2.7.New Public Management (NPM) * 3.3.Warunki i zasady doskonalenia jakości * Rozdział 4. Pomiar jakości * 4.1.Modele samooceny i oceny administracji publicznej * 4.1.1.Modele samooceny i oceny - uwagi ogólne * 4.1.2.Model Europejskiej Fundacji ds. Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management - EFQM) * 4.1.3.Model Malcolma Baldrige`a * 4.1.4.Model Edwarda Deminga * 4.1.5.Model Common Assessment Framework (CAF) * 4.1.6.Model Speyer Quality Award * 4.1.7.Metoda i program Charter Mark * 4.1.8.Standardy Investor in People (IIP) * 4.1.9.Samoocena systemu zarządzania jakością * 4.1.10.Zintegrowany model samooceny * 4.2.Metody, techniki i narzędzia pomiaru jakości * 4.2.1.Analiza instytucjonalna urzędu * 4.2.2.Metody i techniki badań społecznych * 4.2.3.Narzędzie badawcze SERVQUAL * 4.2.4.Badania przy zastosowaniu narzędzia QVOTE * 4.2.5.Mystery shopping * 4.2.6.Analiza wskaźników * 4.2.7.Technika wydarzeń krytycznych * 4.2.8.Analiza wartości * 4.2.9.Audity jakości * Rozdział 5. Społeczne i organizacyjne możliwości doskonalenia jakości * 5.1.Jakościowe zarządzanie zasobami ludzkimi * 5.1.1.Procesy zatrudniania * 5.1.2.Szkolenia w administracji * 5.1.3.Systemy motywacji * 5.1.4.Systemy ocen urzędników * 5.1.5.Zalecenia praktyczne dla administracji publicznej * 5.2.Funkcje i role osób odpowiedzialnych za jakość * 5.2.1.Funkcje i role pracowników * 5.2.2.Zadania najwyższego kierownictwa * 5.2.3.Rola klientów * 5.2.4.Rola rady * 5.3.Kultura jakości * 5.4.Znaczenie etyki * 5.5.Rola zaufania w doskonaleniu jakości * 5.6.Empowerment w administracji publicznej * 5.7.Zaangażowanie pracowników i obywateli - klientów * 5.8.Rola kontraktu społecznego w ustalaniu wymagań jakości * 5.9.Możliwości stosowania podejścia procesowego * 5.10."One-stop-shop" i kioski obsługi elektronicznej * 5.11.Zróżnicowanie form obsługi * 5.12.Struktury organizacyjne urzędów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53990 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-243.
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem).Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.Pracę można gorąco polecić tym wszystkim, którzy są już znudzeni stosowaniem prostych systemów zarządzania jakością i poszukują nowych inspiracji, pomysłów na osiąganie trwałego sukcesu ekonomicznego. Książka może być również podręcznikiem akademickim dla studentów kierunków ekonomicznych i społecznych, które w programach nauczania mają takie przedmioty jak zarządzanie zasobami ludzkimi, wymagania jakości, zarządzanie jakością.
Wstęp * Rozdział 1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania * 1.1. Zarządzanie przez jakość – podstawowe definicje * 1.2. TQM a reengineering * 1.3. TQM a zarządzanie wiedzą * 1.4. TQM a kaizen * 1.5. TQM a lean manufacturing * 1.6. TQM a koncepcja wewnętrznego marketingu * 1.7. TQM a Corporate Social Responsibility * 1.8. Słabe strony projakościowych koncepcji zarządzania * 1.9. TQM jako koncepcja holistyczna * 1.10. Wymagania stawiane przed pracownikami w organizacjach projakościowych * Rozdział 2 . Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM * 2.1. Koncepcja łańcucha jakości * 2.2. Klient wewnętrzny * 2.3. Klient wewnętrzny obywatelem * 2.4. Właściciel procesu * 2.5. Zadania klientów wewnętrznych w realizacji podejścia procesowego * 2.6. Relacje klient wewnętrzny – klient zewnętrzny * 2.7. Oczekiwania klientów wewnętrznych * 2.8. Klient wewnętrzny pracownikiem trudnym * 2.9. Środowisko, warunki i zadania udanych implementacji * 2.10. Proponowane możliwości badawcze * Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością * 3.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w znormalizowanych systemach jakości * 3.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w modelach doskonałości * 3.3. Wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi w TQM * 3.4. Wybrane problemy realizacyjne * 3.5. Propozycja zarządzania zgodna z ideami TQM * Rozdział 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością * 4.1. Znaczenie wartości etycznych * 4.2. Zaangażowanie pracowników * 4.3. Satysfakcja pracowników * 4.4. Zaufanie w zarządzaniu jakością * 4.5. Sprawiedliwość w zarządzaniu jakością * 4.6. Wartości instrumentalne * 4.7. System wartości organizacyjnych * Rozdział 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość * 5.1. Zespoły jakości * 5.2. Rola zespołów samorządowych * 5.3. Propozycja zastosowania zespołów projektowych * 5.4. Empowerment * 5.5. Przywództwo * 5.6. Znaczenie komunikacji * 5.7. System społeczny zarządzania przez jakość * Zakończenie * Literatura * Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54007 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej