Lewandowska-Kidoń Teresa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Nauczanie
(2)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Gatunek
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44917 (1 egz.)
Kaucja: 16,20 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 151-167.
Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 97-100.
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka - ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Rozdział 1 * Zagadnienie terapii w literaturze – ujęcie interdyscyplinarneá * * 1.1. Podstawowe pojęcia – ich różnicowanie i rozumienieá áá * 1.2. Terapia i wychowanie – relacja terminówá á * 1.3. Wybrane koncepcje pedagogiczne w rozwoju myśli terapeutycznej á * 1.4. Terapia pedagogiczna – założenia i praktyka edukacyjnaá * 1.4.1. Rozwój działań terapeutycznych w ujęciu historycznym á * 1.4.2. Analiza wybranych opracowań z terapii pedagogicznejá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 2 * Trudności w uczeniu się – wybrane zagadnieniaá * * 2.1. Trudności w uczeniu się – ujęcia definicyjne i orientacje teoretyczneá á * 2.2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – dysleksja rozwojowa á á * 2.2.1. Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczneá áá * 2.2.2. Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniuá á * 2.3. Funkcjonowanie szkolne ucznia z zakłóceniami rozwoju psychoruchowegoá * 2.4. Trudności w uczeniu się a zaburzenia zachowaniaá * 2.4.1. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowejá áá * 2.4.2. Zachowania agresywne – wybrane aspektyá * 2.5. Współpraca z rodzicami w realizacji pomocy terapeutycznej uczniomá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 3 * Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – definiowanie i organizacjaá * * 3.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne jako pomoc psychologiczno-pedagogicznaá * 3.2. Organizowanie i realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.2.1. Diagnozowanie pedagogiczne á * 3.2.2. Kwalifikowanie uczniówá * 3.2.3. Opracowanie programuá á * 3.2.4. Przygotowanie scenariusza i konspektuá * 3.2.5. Konstruowanie karty terapeutycznej uczniaá á * 3.2.6. Miejsce realizacji zajęć i jego aranżacjaá * 3.2.7. Zasady prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.3. Kompetencje i cechy osobowe nauczyciela terapeutyá á * 3.4. Warsztat terapeutyczny nauczycielaá * 3.4.1. Wybrane programy do terapii pedagogicznejá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 4 * Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej á * * 4.1. Usprawnianie i korygowanie funkcji percepcyjno-motorycznych i językowychá * 4.1.1. Praca korekcyjno-kompensacyjna – Helena Skibińskaá * 4.1.2. System percepcyjno-motoryczny – Newell C. Kephartá á * 4.1.3. Propozycje ćwiczeń – Jadwiga Jastrząbá * 4.1.4. Metoda dobrego startu – Marta Bogdanowiczá * 4.1.5. Program rozwijania świadomości fonologicznej – Alicja Maurerá á * 4.1.6. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze wobec dzieci leworęcznychá * 4.1.7. Program rozwijający percepcję wzrokową – Marianne Frostig i David Horneá * 4.2. Usprawnianie i doskonalenie procesu czytania i pisaniaá * 4.2.1. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – Irena Czajkowska i Kazimierz Herdaá * 4.2.2. Praca wyrównawcza – Teresa Gąsowska i Zofia Pietrzak-Stępkowskaá * 4.2.3. Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania – Krystyna Grabałowska, Jadwiga Jastrząb, Janina Mickiewicz i Maria Wojak * 4.2.4. Koncepcja reedukacji – Barbara Zakrzewskaá * 4.2.5. Metoda 18 struktur wyrazowych – Ewa Kujawa i Maria Kurzynaá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 5 * Nowatorskie metody nauki czytania i pisaniaá * * 5.1. Metoda nauki czytania globalnego – Glenn Domaná * 5.2. Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania – Jagoda Cieszyńska á á * 5.3. Wertykalna metoda czytania – Jadwiga Włodek-Chronowskaá á * 5.4. Nauka czytania i pisania – Irena Majchrzaká * 5.5. Metoda fonetyczno-literowo-barwna – Bronisław Rocławskiá * 5.6. Metoda barwno-dźwiękowa – Helena Meteraá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 6 * Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniówá * * 6.1. Techniki relaksacji – rozwój i ich zastosowanie w praktyce szkolnejá * 6.1.1. Relaksacja w terapii pedagogicznej – przegląd piśmiennictwaá * 6.1.2. Wybrane techniki i ćwiczenia relaksacyjneá * 6.1.3. Zasady stosowania relaksacji w pracy nauczycielaá á * 6.2. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem z ADHDá á * 6.3. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem agresywnymá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 7 * Wybrane metody wspomagające terapię pedagogicznąá * * 7.1. Metoda integracji sensorycznej – Anna Jean Ayresá * 7.2. Metoda ruchu rozwijającego – Weronika Sherborneá á * 7.3. Metoda EEG biofeedbacká * 7.4. Program korekty dysleksji – Ronald Davisá * 7.5. Kinezjologia edukacyjna – Paul Dennisoná * 7.6. Program stymulacji półkul mózgowych – Dirk Bakkerá * 7.7. Metoda instrumental enrichment – Reuven Feuersteiná * 7.8. Krytyczna analiza wybranych metod terapii wspomagającejá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 8 * Arteterapia – wybrane metody pracy z dzieckiemá * * 8.1. Biblioterapia, bajkoterapia, filmoterapiaá á * 8.2. Teatroterapia (dramatoterapia)á * 8.3. Muzykoterapiaá * 8.4. Choreoterapiaá * 8.5. Plastykoterapiaá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 9 * Praktyczne aspekty terapii pedagogicznejá * * 9.1. Terapia pedagogiczna w opiniach praktykówá * 9.2. Terapia pedagogiczna w poglądach studentów – uzasadnienie wyboruá * 9.3. Tradycyjne i współczesne rozumienie terapii pedagogicznej – pytania i odpowiedzi á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Zakończenie – dyskusja nad przyszłością terapii pedagogicznejá * Bibliografia do rozdziałuá *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20701 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej