Dziecko z trudnościami w uczeniu się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Cywińska Małgorzata
(1)
Deman Isabelle
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 290)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Część prac w języku angielskim, niemieckim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Prezentowana publikacja wpisuje się w obszar zagadnień dotyczących trudności w nauce oraz niepowodzeń szkolnych, które na gruncie polskim stały się przedmiotem szczególnych analiz dopiero na początku lat sześćdziesiątych. Zawiera dwadzieścia tekstów o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących genezy edukacyjnych sytuacji trudnych dzieci, konsekwencji jakie z sobą niosą w wymiarze indywidualnym i społecznym, a także sposobów ich minimalizowania i przezwyciężania oraz konstruktywnego wykorzystania w celu osiągania przez uczniów sukcesu szkolnego i życiowego. Przeciwwagą dla niepowodzeń szkolnych, trudnych przestrzeni edukacyjnych dzieci jest edukacja wsparcia, chroniąca dziecko przed samotnością związaną ze złożonością obszarów sytuacji niepomyślnych, z którymi się ono zmaga, wychodząca naprzeciw "pedagogii szkolnego sukcesu" i wykorzystywania potencjału rozwojowego każdego ucznia. W zasygnalizowaną problematykę wpisują się poszczególne obszary edukacyjnych przestrzeni sytuacji trudnych dzieci rozpatrywane w niniejszej publikacji, odnoszące się do wymiaru kulturowego i cywilizacyjnego, uwarunkowań rodzinnych i szkolnych, wybranych obszarów nauczania, a także niepełnosprawności i rozwiązywania problemów społecznych. Interdyscyplinarny wymiar tekstów (pedagogiczny, psychologiczny, socjologiczny, terapeutyczny) ukazuje wieloaspektowość poruszanych, niezwykle istotnych wątków, ważących o edukacyjnych i biograficznych losach współczesnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-271.
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne - cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 629)
Bibliogr. s. 229-236.
Obszerne studium teoretyczno-empiryczne, dotyczące problemu wspomagania dzieci przejawiających problemy w uczeniu się, łączące wiedzę z zakresu neuropsychologii, psychologii rozwojowej oraz pedagogiki.Autorka postawiła sobie ambitne zadanie polegające na empirycznej weryfikacji skuteczności nowatorskiej metody terapeutycznej, przeznaczonej do psychomotorycznej stymulacji rozwoju dzieci z trudnościami w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 165-178.
W niniejszej monografii omówiono cztery testy - WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet - dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod redakcją naukową Stanisławy Mihilewicz. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. - 154, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Pozycja adresowana jest do specjalistów, rodziców i studentów pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju.
W książce poruszane są m. in. zagadnienia autyzmu wczesnodziecięcego, nadpobudliwości psychoruchowej, współwystępowania Zespołu Nadpobudliwości z Deficytem Uwagi u dzieci z dysleksją, występowania trudności w uczeniu się matematyki, edukacji i pomocy rodzinie dzieci z wadą słuchu, zagadnienia terapii i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych. Adresatami mogą być specjaliści pracujący na co dzień z dziećmi mającymi trudności w rozwoju, rodzice, studenci oraz wykładowcy kierunku – pedagogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pomóc dziecku z dysleksją : ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Część 2 / Anna Radwańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 197 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 196-197.
Dla nauczycieli i rodziców.
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4-6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje:- wzrokową,- słuchowo-językową,- koordynację wzrokowo-ruchowąoraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem.W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ * Metoda Dobrego Startu * Zastosowanie Metody Dobrego Startu * Rozdział II. POCZĄTKI * Jak rozpocząć naukę czytania? * Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania * Jak przygotować dziecko do nauki pisania? * Scenariusz zajęć - dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem * Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE - SCENARIUSZE * Temat: Czego tutaj brakuje? * Temat: Spacer po lesie * Temat: Obrazki * Temat: Zabawa kolorem * Temat: Jaki to wyraz, zdanie? * Temat: Rodzinna wycieczka * Temat: Zabawa słowem * Temat: Jedna litera * Temat: Wiosna, lato, jesień, zima * Temat: Co tutaj nie pasuje? * Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE * Scenariusze zajęć - usprawnianie funkcji słuchowo-językowych * Temat: Nadaj tytuł * Temat: Dokończ * Temat: Jaka to melodia? * Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz * Temat: Głoski * Temat: Co słyszysz? * Temat: Głoska, sylaba, wyraz * Temat: Coraz więcej * Temat: Dźwięki * Temat: Opowiem Ci bajkę * Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA * Temat: Patrz i pisz * Temat: Przeciwieństwa * Temat: Skojarz mnie! * Temat: Zagadki * Temat: Owoce i warzywa * Temat: Zabawki * Temat: Figury geometryczne * Temat: Ułóż to, co ja * Temat: Jesień * Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ * Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera * Temat: Emocje * Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących * Temat: Posłuchaj i opowiedz * Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj * Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi * Temat: Litery i cyfry * Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa * Temat: Dwuznaki * Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących * Temat: Ćwiczenia liter mylonych * Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją * Temat zajęć: „Opowiedz mi...!" * Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI * Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem * Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem * Program rewalidacji dla ucznia z afazją * Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŁCZENIA * Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom * Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) * Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.Nieustannie rośnie świadomość nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przedstawicieli władz dotycząca zjawiska dysleksji, co jest pokrzepiającym sygnałem. Od początku XXI wieku obserwujemy, że rządy wielu krajów aktywnie poszukują specjalistycznej wiedzy na ten temat, by potem przez pracę grup specjalistów i zmiany legislacyjne torować drogę nowym regulacjom w systemie szkolnictwa mającym przynieść udogodnienia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, na przykład dla dzieci z dysleksją. [.] W żadnym wypadku nie wolno nam pominąć w naszych rozważaniach rodziców. Mają oni wiele do zaoferowania, a ich doświadczenia, przemyślenia i wsparcie okazują się dla szkół bezcenne. Być może to właśnie współpraca jest kluczem do sukcesu. Wyniki badań naukowych dostarczają wiedzy, jednak faktyczny wpływ na sytuację można uzyskać dzięki skutecznej komunikacji między domem a szkołą. Dzielenie się obawami i pomysłami ma nieocenioną wartość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka - ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Rozdział 1 * Zagadnienie terapii w literaturze – ujęcie interdyscyplinarneá * * 1.1. Podstawowe pojęcia – ich różnicowanie i rozumienieá áá * 1.2. Terapia i wychowanie – relacja terminówá á * 1.3. Wybrane koncepcje pedagogiczne w rozwoju myśli terapeutycznej á * 1.4. Terapia pedagogiczna – założenia i praktyka edukacyjnaá * 1.4.1. Rozwój działań terapeutycznych w ujęciu historycznym á * 1.4.2. Analiza wybranych opracowań z terapii pedagogicznejá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 2 * Trudności w uczeniu się – wybrane zagadnieniaá * * 2.1. Trudności w uczeniu się – ujęcia definicyjne i orientacje teoretyczneá á * 2.2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – dysleksja rozwojowa á á * 2.2.1. Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczneá áá * 2.2.2. Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniuá á * 2.3. Funkcjonowanie szkolne ucznia z zakłóceniami rozwoju psychoruchowegoá * 2.4. Trudności w uczeniu się a zaburzenia zachowaniaá * 2.4.1. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowejá áá * 2.4.2. Zachowania agresywne – wybrane aspektyá * 2.5. Współpraca z rodzicami w realizacji pomocy terapeutycznej uczniomá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 3 * Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – definiowanie i organizacjaá * * 3.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne jako pomoc psychologiczno-pedagogicznaá * 3.2. Organizowanie i realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.2.1. Diagnozowanie pedagogiczne á * 3.2.2. Kwalifikowanie uczniówá * 3.2.3. Opracowanie programuá á * 3.2.4. Przygotowanie scenariusza i konspektuá * 3.2.5. Konstruowanie karty terapeutycznej uczniaá á * 3.2.6. Miejsce realizacji zajęć i jego aranżacjaá * 3.2.7. Zasady prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.3. Kompetencje i cechy osobowe nauczyciela terapeutyá á * 3.4. Warsztat terapeutyczny nauczycielaá * 3.4.1. Wybrane programy do terapii pedagogicznejá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 4 * Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej á * * 4.1. Usprawnianie i korygowanie funkcji percepcyjno-motorycznych i językowychá * 4.1.1. Praca korekcyjno-kompensacyjna – Helena Skibińskaá * 4.1.2. System percepcyjno-motoryczny – Newell C. Kephartá á * 4.1.3. Propozycje ćwiczeń – Jadwiga Jastrząbá * 4.1.4. Metoda dobrego startu – Marta Bogdanowiczá * 4.1.5. Program rozwijania świadomości fonologicznej – Alicja Maurerá á * 4.1.6. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze wobec dzieci leworęcznychá * 4.1.7. Program rozwijający percepcję wzrokową – Marianne Frostig i David Horneá * 4.2. Usprawnianie i doskonalenie procesu czytania i pisaniaá * 4.2.1. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – Irena Czajkowska i Kazimierz Herdaá * 4.2.2. Praca wyrównawcza – Teresa Gąsowska i Zofia Pietrzak-Stępkowskaá * 4.2.3. Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania – Krystyna Grabałowska, Jadwiga Jastrząb, Janina Mickiewicz i Maria Wojak * 4.2.4. Koncepcja reedukacji – Barbara Zakrzewskaá * 4.2.5. Metoda 18 struktur wyrazowych – Ewa Kujawa i Maria Kurzynaá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 5 * Nowatorskie metody nauki czytania i pisaniaá * * 5.1. Metoda nauki czytania globalnego – Glenn Domaná * 5.2. Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania – Jagoda Cieszyńska á á * 5.3. Wertykalna metoda czytania – Jadwiga Włodek-Chronowskaá á * 5.4. Nauka czytania i pisania – Irena Majchrzaká * 5.5. Metoda fonetyczno-literowo-barwna – Bronisław Rocławskiá * 5.6. Metoda barwno-dźwiękowa – Helena Meteraá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 6 * Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniówá * * 6.1. Techniki relaksacji – rozwój i ich zastosowanie w praktyce szkolnejá * 6.1.1. Relaksacja w terapii pedagogicznej – przegląd piśmiennictwaá * 6.1.2. Wybrane techniki i ćwiczenia relaksacyjneá * 6.1.3. Zasady stosowania relaksacji w pracy nauczycielaá á * 6.2. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem z ADHDá á * 6.3. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem agresywnymá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 7 * Wybrane metody wspomagające terapię pedagogicznąá * * 7.1. Metoda integracji sensorycznej – Anna Jean Ayresá * 7.2. Metoda ruchu rozwijającego – Weronika Sherborneá á * 7.3. Metoda EEG biofeedbacká * 7.4. Program korekty dysleksji – Ronald Davisá * 7.5. Kinezjologia edukacyjna – Paul Dennisoná * 7.6. Program stymulacji półkul mózgowych – Dirk Bakkerá * 7.7. Metoda instrumental enrichment – Reuven Feuersteiná * 7.8. Krytyczna analiza wybranych metod terapii wspomagającejá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 8 * Arteterapia – wybrane metody pracy z dzieckiemá * * 8.1. Biblioterapia, bajkoterapia, filmoterapiaá á * 8.2. Teatroterapia (dramatoterapia)á * 8.3. Muzykoterapiaá * 8.4. Choreoterapiaá * 8.5. Plastykoterapiaá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 9 * Praktyczne aspekty terapii pedagogicznejá * * 9.1. Terapia pedagogiczna w opiniach praktykówá * 9.2. Terapia pedagogiczna w poglądach studentów – uzasadnienie wyboruá * 9.3. Tradycyjne i współczesne rozumienie terapii pedagogicznej – pytania i odpowiedzi á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Zakończenie – dyskusja nad przyszłością terapii pedagogicznejá * Bibliografia do rozdziałuá *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 327-338.
Publikacja przedstawia rezultaty badań, przeprowadzonych przez autora dotyczących czynników warunkujących sukcesy szkolne 8-13-letnich dzieci z zespołem Downa i ich rówieśników niepełnosprawnych umysłowo (bez zespołu Downa).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17157 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej