Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(23)
Autor
Hinz Magdalena
(6)
Pelc Maria (ilustracja)
(4)
Kołodziej Lidia
(3)
Zgondek Elżbieta
(3)
Czajkowska Irena
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Herda Kazimierz
(2)
Onochin-Mączka Magdalena
(2)
Siatrak Magdalena
(2)
Skiba Dorota
(2)
Gwardys-Bartmańska Marianna (1972- )
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Makiewicz Małgorzata (matematyka)
(1)
Naprawa Renata
(1)
Prończuk Dorota
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Przedszkola
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Szkoły podstawowe
(7)
Nauczyciele
(4)
Klasa 1.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 2.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3824)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1587)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1374)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1345)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(990)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(925)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(606)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(562)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(11)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradnik
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(2)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika)
Bibliografia na stronach 230-232.
Autor tego poradnika metodycznego proponują nauczycielom pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dziećmi, które mają trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Koncentrują się na przezwyciężaniu trudności specyficznych, spowodowanych zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych. Wybór wielostronnych ćwiczeń oraz konspektów to zweryfikowany praktycznie materiał do zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami w młodszym wieku szkolnym. [Opis pochodzi ze strony w.bibliotece.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5976 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Bibliografia na stronach 265-270.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [270]-285.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślenie matematyczne / Marianna Gwardys-Bartmańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 67 stron, [9] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
To publikacja przeznaczona dla 3 grup wiekowych: 3- i 4-latków, 4- i 5-latków, orz 5- i 6-latków. W skład książki wchodzą: arkusz obserwacji jakościowej dla każdego dziecka, scenariusze zajęć kształtujących umiejętności w zakresie orientacji przestrzennej, liczenia, rachowania, klasyfikowania, pojęć geometrycznych, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 1.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21794 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 4 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, przyrody, muzyki i plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 5 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia. Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 6 na lekcjach języka polskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, muzyki i plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 7 na lekcjach języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, chemii, fizyki, muzyki i plastyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 8 na lekcjach języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii, geografii, chemii, fizyki, wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 49-50.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 70 stron, [18] kart tablic luzem : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 63 strony, [5] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład książki wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w ćwiczeniu orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała, ćwiczeniu uwagi i pamięci słuchowej, usprawnianiu motoryki małej i koordynacji ruchów oraz doskonaleniu spostrzegawczości wzrokowej. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Orientacja przestrzenna / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 56, [1] strona, [10] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Orientacja przestrzenna" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W książce zawarte zostały ćwiczenia i zabawy ułatwiające poznanie samego siebie, ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby, ćwiczenia umiejętności określania stosunków zachodzących w przestrzeni. Przygotowany zestaw dziesięciu scenariuszy ma pomóc zredukować trudności wykryte u dziecka. Scenariusze mają otwartą formułę, co oznacza, że można je realizować w różnych porach dnia i wybierać propozycje zgodne z wiekiem i możliwościami dzieci. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-94.
Ja też to potrafię to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17797 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Percepcja słuchowa / Magdalena Onochin-Mączka, Magdalena Siatrak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 72 strony, [7] kart tablic luzem (w tym 3 złożone) : ilustracje ; 29 cm + 1 dysk optyczny (CD).
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Percepcja słuchowa" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W książce zawarte zostały wskazówki dotyczące orientacyjnego sprawdzania słuchu oraz badania rozumienia mowy, propozycje zabaw słuchowych dla grup młodszych i starszych, scenariusze zajęć kształtujących w zakresie wrażliwości słuchowej, poczucia rytmu, inwencji twórczej, wyróżniania sylab w wyrazach, kształtowania pamięci słuchowej. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje:- wzrokową,- słuchowo-językową,- koordynację wzrokowo-ruchowąoraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem.W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ * Metoda Dobrego Startu * Zastosowanie Metody Dobrego Startu * Rozdział II. POCZĄTKI * Jak rozpocząć naukę czytania? * Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania * Jak przygotować dziecko do nauki pisania? * Scenariusz zajęć - dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem * Rozdział III. FUNKCJE WZROKOWE - SCENARIUSZE * Temat: Czego tutaj brakuje? * Temat: Spacer po lesie * Temat: Obrazki * Temat: Zabawa kolorem * Temat: Jaki to wyraz, zdanie? * Temat: Rodzinna wycieczka * Temat: Zabawa słowem * Temat: Jedna litera * Temat: Wiosna, lato, jesień, zima * Temat: Co tutaj nie pasuje? * Rozdział IV. FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE * Scenariusze zajęć - usprawnianie funkcji słuchowo-językowych * Temat: Nadaj tytuł * Temat: Dokończ * Temat: Jaka to melodia? * Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz * Temat: Głoski * Temat: Co słyszysz? * Temat: Głoska, sylaba, wyraz * Temat: Coraz więcej * Temat: Dźwięki * Temat: Opowiem Ci bajkę * Rozdział V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA * Temat: Patrz i pisz * Temat: Przeciwieństwa * Temat: Skojarz mnie! * Temat: Zagadki * Temat: Owoce i warzywa * Temat: Zabawki * Temat: Figury geometryczne * Temat: Ułóż to, co ja * Temat: Jesień * Rozdział VI. SCENARIUSZE ZAJĘĆ * Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera * Temat: Emocje * Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących * Temat: Posłuchaj i opowiedz * Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj * Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi * Temat: Litery i cyfry * Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa * Temat: Dwuznaki * Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących * Temat: Ćwiczenia liter mylonych * Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją * Temat zajęć: „Opowiedz mi...!" * Rozdział VII. PROGRAMY REWALIDACJI * Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem * Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem * Program rewalidacji dla ucznia z afazją * Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim * Rozdział VIII. ZAMIAST ZAKOŁCZENIA * Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom * Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) * Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motoryka mała / Magdalena Siatrak, Magdalena Onochin-Mączka. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 76 stron, [4] karty tablic luzem (w tym 3 złożone) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
To publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3- i 4-latków oraz 5- i 6-latków.W skład książki wchodzą: arkusz obserwacji jakościowej dla każdego dziecka, scenariusze zajęć kształtujących sprawność dziecka w zakresie ruchów dłoni i palców, koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową, karty pracy nawiązujące do tematyki zajęć oraz propozycje krótkich zabaw, które można wykorzystać podczas pracy indywidualnej z dzieckiem, pracy w małych zespołach lub podczas zajęć grupowych. Integralną częścią książki są również kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka - ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Rozdział 1 * Zagadnienie terapii w literaturze – ujęcie interdyscyplinarneá * * 1.1. Podstawowe pojęcia – ich różnicowanie i rozumienieá áá * 1.2. Terapia i wychowanie – relacja terminówá á * 1.3. Wybrane koncepcje pedagogiczne w rozwoju myśli terapeutycznej á * 1.4. Terapia pedagogiczna – założenia i praktyka edukacyjnaá * 1.4.1. Rozwój działań terapeutycznych w ujęciu historycznym á * 1.4.2. Analiza wybranych opracowań z terapii pedagogicznejá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 2 * Trudności w uczeniu się – wybrane zagadnieniaá * * 2.1. Trudności w uczeniu się – ujęcia definicyjne i orientacje teoretyczneá á * 2.2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – dysleksja rozwojowa á á * 2.2.1. Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczneá áá * 2.2.2. Przyczyny specyficznych trudności w czytaniu i pisaniuá á * 2.3. Funkcjonowanie szkolne ucznia z zakłóceniami rozwoju psychoruchowegoá * 2.4. Trudności w uczeniu się a zaburzenia zachowaniaá * 2.4.1. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowejá áá * 2.4.2. Zachowania agresywne – wybrane aspektyá * 2.5. Współpraca z rodzicami w realizacji pomocy terapeutycznej uczniomá áá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 3 * Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – definiowanie i organizacjaá * * 3.1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne jako pomoc psychologiczno-pedagogicznaá * 3.2. Organizowanie i realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.2.1. Diagnozowanie pedagogiczne á * 3.2.2. Kwalifikowanie uczniówá * 3.2.3. Opracowanie programuá á * 3.2.4. Przygotowanie scenariusza i konspektuá * 3.2.5. Konstruowanie karty terapeutycznej uczniaá á * 3.2.6. Miejsce realizacji zajęć i jego aranżacjaá * 3.2.7. Zasady prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnychá * 3.3. Kompetencje i cechy osobowe nauczyciela terapeutyá á * 3.4. Warsztat terapeutyczny nauczycielaá * 3.4.1. Wybrane programy do terapii pedagogicznejá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 4 * Programy, metody i ćwiczenia do pracy korekcyjno-kompensacyjnej á * * 4.1. Usprawnianie i korygowanie funkcji percepcyjno-motorycznych i językowychá * 4.1.1. Praca korekcyjno-kompensacyjna – Helena Skibińskaá * 4.1.2. System percepcyjno-motoryczny – Newell C. Kephartá á * 4.1.3. Propozycje ćwiczeń – Jadwiga Jastrząbá * 4.1.4. Metoda dobrego startu – Marta Bogdanowiczá * 4.1.5. Program rozwijania świadomości fonologicznej – Alicja Maurerá á * 4.1.6. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze wobec dzieci leworęcznychá * 4.1.7. Program rozwijający percepcję wzrokową – Marianne Frostig i David Horneá * 4.2. Usprawnianie i doskonalenie procesu czytania i pisaniaá * 4.2.1. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – Irena Czajkowska i Kazimierz Herdaá * 4.2.2. Praca wyrównawcza – Teresa Gąsowska i Zofia Pietrzak-Stępkowskaá * 4.2.3. Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania – Krystyna Grabałowska, Jadwiga Jastrząb, Janina Mickiewicz i Maria Wojak * 4.2.4. Koncepcja reedukacji – Barbara Zakrzewskaá * 4.2.5. Metoda 18 struktur wyrazowych – Ewa Kujawa i Maria Kurzynaá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá á * * Rozdział 5 * Nowatorskie metody nauki czytania i pisaniaá * * 5.1. Metoda nauki czytania globalnego – Glenn Domaná * 5.2. Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania – Jagoda Cieszyńska á á * 5.3. Wertykalna metoda czytania – Jadwiga Włodek-Chronowskaá á * 5.4. Nauka czytania i pisania – Irena Majchrzaká * 5.5. Metoda fonetyczno-literowo-barwna – Bronisław Rocławskiá * 5.6. Metoda barwno-dźwiękowa – Helena Meteraá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 6 * Działania wychowawczo-terapeutyczne w redukowaniu trudności uczniówá * * 6.1. Techniki relaksacji – rozwój i ich zastosowanie w praktyce szkolnejá * 6.1.1. Relaksacja w terapii pedagogicznej – przegląd piśmiennictwaá * 6.1.2. Wybrane techniki i ćwiczenia relaksacyjneá * 6.1.3. Zasady stosowania relaksacji w pracy nauczycielaá á * 6.2. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem z ADHDá á * 6.3. Praca wychowawczo-terapeutyczna z uczniem agresywnymá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 7 * Wybrane metody wspomagające terapię pedagogicznąá * * 7.1. Metoda integracji sensorycznej – Anna Jean Ayresá * 7.2. Metoda ruchu rozwijającego – Weronika Sherborneá á * 7.3. Metoda EEG biofeedbacká * 7.4. Program korekty dysleksji – Ronald Davisá * 7.5. Kinezjologia edukacyjna – Paul Dennisoná * 7.6. Program stymulacji półkul mózgowych – Dirk Bakkerá * 7.7. Metoda instrumental enrichment – Reuven Feuersteiná * 7.8. Krytyczna analiza wybranych metod terapii wspomagającejá á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 8 * Arteterapia – wybrane metody pracy z dzieckiemá * * 8.1. Biblioterapia, bajkoterapia, filmoterapiaá á * 8.2. Teatroterapia (dramatoterapia)á * 8.3. Muzykoterapiaá * 8.4. Choreoterapiaá * 8.5. Plastykoterapiaá * Podsumowanie i uwagi praktyczneá á * Bibliografia do rozdziałuá * * Rozdział 9 * Praktyczne aspekty terapii pedagogicznejá * * 9.1. Terapia pedagogiczna w opiniach praktykówá * 9.2. Terapia pedagogiczna w poglądach studentów – uzasadnienie wyboruá * 9.3. Tradycyjne i współczesne rozumienie terapii pedagogicznej – pytania i odpowiedzi á * Podsumowanie i uwagi praktyczneá * Zakończenie – dyskusja nad przyszłością terapii pedagogicznejá * Bibliografia do rozdziałuá *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20701 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej