Schilling Dianne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Schilling Dianne
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(351)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(315)
Mazan Maciejka
(305)
Steel Danielle (1948- )
(300)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(179)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Roberts Nora
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(149)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Child Lee (1954- )
(133)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(6)
Edukacja psychologiczna
(5)
Dziecko
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Wychowanie
(3)
Młodzież
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Dzieci
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Nauczanie
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stosunki międzyludzkie
(1)
Uzdolnienia społeczne u dzieci
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie dzieci
(1)
Zajęcia aktywizujące
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Poradnik
(3)
Karty pracy ucznia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Na okładce: Scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów.
Książka "Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów" to bardzo rozbudowany poradnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, zawierający ćwiczenia i strategie działania w postaci scenariuszy lekcji i kart pracy dla uczniów, opracowanych tak, by nauczyć ich umiejętności sprawnego radzenia sobie z konfliktami. Zdolność sprawnego porozumiewania się z innymi ludźmi, nawet w wypadku rozbieżności zdań lub interesów, jest kluczowa zarówno w szkole, jak i późniejszym życiu zawodowym i społecznym. Autorzy, David Covan, Susanna Palomares i Dianne Schilling, poprzez opracowanie tego poradnika stworzyli obszerne narzędzie do pracy z dziećmi w tym temacie, jednocześnie dbając o dobre teoretyczne przygotowanie prowadzących zajęcia. Całość składa się z dwóch głównych części. Pierwszy rozdział książki jest skierowany do prowadzącego. Wdraża on tematykę konfliktów, zakreślając ich dynamikę, źródła i następstwa. Tutaj znajdziemy również przegląd tematów zawartych w książce i ich krótkie wyjaśnienie. Zagadnienia te są dokładniej opisane przy poszczególnych tematach do pracy, jest także podana literatura uzupełniająca na poziomie podstawowym, średniozaawansowanym oraz zaawansowanym. Oprócz tego zostały w tym rozdziale omówione strategie dydaktyczne, w szczególności skoncentrowane na prowadzeniu rozmów w kręgu. W drugiej części poradnika zamieszczono pięć bloków tematycznych, w ramach których przeprowadzane są zajęcia: szacunek dla podobieństw i różnic, rozumienie i kontrolowanie emocji, współdziałanie i budowanie zespołu, strategie rozwiązywania konfliktów i stosowanie narzędzi rozwiązywania konfliktów. Do każdego bloku tematycznego są przyporządkowane odpowiednie ćwiczenia wraz z formularzami i kartami pracy dla uczniów. Są one przedstawione jasno, z podziałem na cele, poziom (wiek dziecka), niezbędne materiały, dokładny przebieg w formie podstawowej i niekiedy z podaną możliwością rozszerzenia, a także pytania do dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5687, 5382 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na str. tyt.: Umiejętności życiowe; Strategie uczenia się; Zdrowie i dobre samopoczucie; Inteligencja emocjonalna; Różnorodność; Radzenie sobie z konfliktem; Postawa moralna; Preorientacja zawodowa; Korzyści płynące ze współpracy; Świadomość; Kompetencje społeczne; Poczucie sprawstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
WPROWADZENIE I TEORIA * Jak zastosować 50 pomysłów ćwiczeń doskonalących inteligencję * emocjonalną * Organizacja treści * KSZTAŁCENIE EMOCJONALNEGO UMYSŁU * Czym jest inteligencja emocjonalna? * Wartownik i strateg * Sita oddziaływania inteligencji emocjonalnej * Wczesna faza rozwoju * Kontrolowanie emocji * Kontrolowanie złości i hamowanie impulsów * Empatia * SUPER METODA EDUKACJI EMOCJONALNEJ - SESJA W KRĘGU * Ogólne zasady sesji w kręgu * Jak zorganizować sesje w kręgu? * Więcej na temat zasad i procedury sesji w kręgu * SAMOŚWIADOMOŚĆ * Kiedy po raz pierwszy ja * Praca w parach i dyskusja * Autoportret * Doświadczenie artystyczne i dyskusja * Nawiązać kontakt z samym sobą * Ćwiczenie techniką sterowania świadomością * To, co lubię robić i potrafię robić dobrze * Sesja w kręgu * Jedno z moich ulubionych miejsc * Sesja w kręgu * KONTROLOWANIE EMOCJI * Myśli, emocje i zachowania * Karta pracy i dyskusja * Jak radzić sobie z bolączkami * Karta pracy i dyskusja * Jak radzić sobie z nastrojami * Karta pracy i dyskusja * Chociaż było trudno, opanowałem się! * Sesja w kręgu * Udało mi się, bo potrafiłem sam dodać sobie odwagi * Sesja w kręgu * PODEJMOWANIE DECYZJI * Decyzje, decyzje! * Karta pracy i dyskusja * Decyzje i ich skutki * Analiza i dyskusja * Ludzi się pamięta za ich decyzje * Szukanie informacji i dyskusja * Właściwie oceniłem sytuację * Sesja w kręgu * Moja decyzja z perspektywy czasu * Sesja w kręgu * RADZENIE SOBIE ZE STRESEM * Ty kontra stres * Prezentacja, karta pracy i dyskusja Życiodajny oddech * Dwa ćwiczenia oddechowe * Ćwiczenie głębokiego oddechu * Ćwiczenie oddechowe - Wiatrak * Odpręż się i ciesz się życiem * Dyskusja i karta pracy * Co robię, kiedy życie staje się ciężkie * Sesja w kręgu * Co robię, kiedy życie staje się ciężkie. Co mnie stresuje * Sesja w kręgu * SAMOWIEDZA * Jak widzimy samych siebie * Samoocena, swobodne wypowiedzi i dyskusja. Poczucie sukcesu * Prezentacja ustna i dyskusja * Cztery wyobrażenia na mój temat * Kreatywna samoocena i dyskusja * Bombardowanie sukcesem * Karta pracy i ćwiczenie grupowe * Mój najważniejszy kapitał * Sesja w kręgu * Zacząłem lepiej rozumieć samego siebie * Sesja w kręgu * OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ * Zasady, według których chciałbym żyć * Myślenie twórcze, pisanie i dyskusja * Wolność i odpowiedzialność * Otwarta dyskusja klasowa * Jak ja to widzę * Zbieranie informacji, pisanie sprawozdania i dyskusja * Sytuacja, w której zachowałem się odpowiedzialnie * Sesja w kręgu * Coś, co zrobiłem (lub mogłem zrobić) dla dobra świata i innych * Sesja w kręgu * EMPATIA * Czym jest klika? * Burza mózgów, dyskusja i karta pracy * Jak to jest być wykluczonym * Ćwiczenie w swobodnym pisaniu i dyskusja * Etykietowanie i stereotypy * Eksperyment w stosowaniu języka "etykietującego" * Chciałem należeć do grupy, ale mnie odrzucono * Sesja w kręgu * Jak walczymy z nietolerancją i uprzedzeniami * Sesja w kręgu * KOMUNIKACJA * Koniec języka za przewodnika * Eksperyment komunikacyjny * Zagraj to jeszcze raz! * Praca w parach i dyskusja * Słowa to nie wszystko * Odgrywanie scenek i dyskusja * Kiedy nie zostałem wysłuchany * Sesja w kręgu * Kiedy wysłuchałem kogoś * Sesja w kręgu * DYNAMIKA GRUPOWA * Po kamieniach na drugą stronę rzeki * Współpraca w grupie i dyskusja * W poszukiwaniu idealnego zespołu * Dyskusja i karta pracy * Sławni ludzie od A do Z * Testowanie synergii zespołu * Grupa, do której chcę należeć * Sesja w kręgu * Coś, co lubię robić wspólnie z innymi * Sesja w kręgu * ROZSTRZYGANIE KONFLIKTÓW * Ocenianie stylów znoszenia ztości * Dyskusja i karta pracy * Zasady uczciwej walki * Wizualizacja, dyskusja i burza mózgów * Każdy ma swój punkt widzenia * Twórcze pisanie, dyskusja i wymiana doświadczeń * Trafiło mi się nieporozumienie * Sesja w kręgu * Kiedy ktoś byl wobec mnie złośliwy, a ja to dobrze zniosłem * Sesja w kręgu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: 50 activities for teaching emotional intelligence : level II : middle school.
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dzieci mają dwa umysły. Jeden z nich myśli, drugi czuje. Tuż pod loczkami i czapkami z daszkiem, tuż za szkłami kontaktowymi i rzęsami znajdują się dwa systemy kierujące dwoma różnymi, choć współzależnymi rodzajami inteligencji: racjonalną (IQ) i emocjonalną (EQ). To, jak dzieci funkcjonują każdego dnia i przez całe życie, zdeterminowane jest przez działanie obu tych systemów". Program szkolny jest silnie skierowany na rozwój myślenia racjonalnego, ale jak pomóc dzieciom w kształtowaniu umysłu emocjonalnego? "Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. Poziom podstawowy" to jedna z książek z serii dotyczącej rozwijania zdolności na płaszczyźnie emocjonalnej u dzieci. Seria składa się z trzech części: poziom podstawowy, poziom ponadpodstawowy i kształcenie zintegrowane. Każda z książek zawiera pełen program rozwijania kompetencji emocjonalnej, na który składają się scenariusze zajęć, zawierające w sumie 50 ćwiczeń, innych w każdej z książek. Serię tą można nazwać przewodnikiem po wybranych, najbardziej efektywnych ćwiczeniach, dotyczących nauczania o emocjach. Autorce, Dianne Schilling, przyświeca idea wprowadzenia do szkół programu nauczania inteligencji emocjonalnej, w związku z czym zaprojektowała i w niniejszej książce przedstawia czytelnikom część planu ciągłych, dostosowanych do dzieci lekcji. We wstępie poznamy teoretyczne podstawy dotyczące korzystania z książki, kształcenia umysłu emocjonalnego i stosowanej tu strategii uczenia przez dyskusję w kręgu. Dalsza część książki zawiera scenariusze zajęć w dziesięciu rozdziałach, dotyczących kolejno: samoświadomości, kontrolowania uczuć, podejmowania decyzji, kontrolowania stresu, postrzegania samego siebie, odpowiedzialności osobistej, empatii, komunikacji, dynamiki grupy i rozwiązywania konfliktów. W każdym z tych rozdziałów zostały zamieszczone opisy pięciu zajęć z ćwiczeniami na poziomie podstawowym w formie zadań pisemnych, przedstawień teatralnych, odgrywania ról, eksperymentów komunikacyjnych, symulacji i przede wszystkim dyskusji - w kręgu lub w parach. Sprawność emocjonalna jest równie ważna, co zdolności szkolne i akademickie. Jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających ludziom budować satysfakcjonujące życie i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Książka stanowi cenny materiał dla wychowawców, psychologów i pedagogów, pokazujący, jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci, jakie ćwiczenia do tego zastosować i na co zwracać uwagę, by u dzieci wzrastały umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i regulacji emocji, rozwiązywania konfliktów i rozumienia drugiego człowieka. Dzięki temu, zgodnie z poniższym postulatem Daniela Golemana, wyposażymy dzieci w umiejętności, zapobiegające przyszłym problemom lub przynajmniej łagodzące ich skutki: "W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele razy wypowiadano "wojnę" przypadkom ciąży nastolatek, narkotykom i przemocy. Szkopuł w tym, że kampanie tego rodzaju są podejmowane zbyt późno, w momencie gdy rozmiar problemu sięga zenitu i zdążył wgryźć się w życie młodych ludzi na dobre. Akcje takie mają formę interwencji kryzysowych, które można by przyrównać do wysyłania karetki ratunkowej, gdy choroba zdążyła już zaatakować, zamiast jej zapobiegać. Prewencja powinna być na pierwszym miejscu, dlatego starajmy się, aby nasze dzieci nauczyły się od nas najważniejszych umiejętności, które w ich dalszym życiu pozwolą im uniknąć wielu problemów." Daniel Goleman
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej!Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania. Sprawność emocjonalna i sprawność akademicka są równie ważnymi i wzajemnie się przeplatającymi składnikami ludzkiej inteligencji, a badania potwierdzają, że warto poświęcić swój czas i włożyć wysiłek w pracę w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej