Metoda Dobrego Startu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(15)
Barańska Małgorzata
(9)
Jakacka Ewa
(9)
Szewczyk Małgorzata
(3)
Kosmowska Barbara (1958- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3830)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2949)
Metoda Dobrego Startu
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2934)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1376)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1346)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(995)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(876)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(585)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(433)
Nauka
(433)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 32.
Celami programu wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-5-letnich Dobry start są wszechstronny rozwój dziecka i osiągnięcie przez nie pełnej dojrzałości szkolnej. Realizuje je Metoda Dobrego Startu, na której opiera się przedstawiany program. Zawiera on:Ľ charakterystykę rozwoju dziecka w wieku 3-5 lat;Ľ listę symptomów, które mogą świadczyć o istnieniu u dziecka parcjalnych deficytów rozwojowych;Ľ opis Metody Dobrego Startu w odniesieniu do pracy z dziećmi 3-5-letnimi;Ľ zadania edukacyjne podejmowane w pracy z dzieckiem;Ľ opis umiejętności dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 0.Dla dzieci 3-5-letnich przeznaczone są następujące publikacje:Metoda Dobrego Startu. Piosenki do rysowaniaMetoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunkuNumer w wykazie MENiS: DKOW-5002-19/08
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 7 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2006. - 98, [1] s., [16] s. tabl. kolor. : il. ; 20x22 cm.
Bibliogr. s. 85-87.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5787 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Opis wg teki. Teka zawiera: podręcznik z instrukcją do programu, 2 zeszyty ćwiczeń (29, [2] strony każdy) z ilustracjami i tekstami rymowanek, zestaw 14 kart z abstrakcyjnymi wzorami do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Bibliografia na stronach 19-20.
Program Od głoski do słowa, którego autorami są Małgorzata Szewczyk i Marta Bogdanowicz, adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: rozwijających się nieharmonijnie z opóźnionym rozwojem językowym z opóźnionym rozwojem mowy uwarunkowanym m.in. niepełnosprawnością słuchową lub intelektualną obarczonych SLI (specyficznym zaburzeniem językowym) wykazującymi sprzężone zaburzenia rozwojowePodstawowe cele programu: wspomaganie rozwoju języka i mowy u dzieci z wadami słuchu wspieranie rozwoju języka i mowy u dzieci z opóźnionym rozwojem mowyCele te realizowane są za pomocą rymowanek, śpiewanek oraz zabaw powiązanych z tymi rodzajami dziecięcej aktywności. W efekcie dziecko poszerza zakres używanych słów, reguluje swój oddech, doskonali także głos, słuch oraz poprawia sposób wymowy sylab, pojedynczych wyrazów oraz krótkich zdań.Zawartość prezentowanego zestawu: podręcznik będący instrukcją programu dwa ilustrowane zeszyty ćwiczeń zawierające teksty rymowanek 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi służącymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór przypada na dwie rymowanki) płyta CD z propozycjami melodii do rymowanekUwaga: po dostosowaniu, szczególnie w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, program można zastosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (już od drugiego roku życia) rozwijającymi się w sposób prawidłowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teczka z ćwiczeniami dla dziecka zawiera: 47 kart A4 z literami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć przedstawione w podręczniku Od piosenki do literki) do uczenia się polisensorycznego, 48 kart ćwiczeń utrwalających oraz obrazki z literami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [114].
Od piosenki do literki - część 1. to program opracowany z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Podręcznik Od piosenki do literki - część 1. zawiera 48 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek (obok zapisów nutowych zamieszczono literowe oznaczenia akordów dla grających na gitarze).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [78-79].
W książce zamieszczono 30 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek. Każdy scenariusz dotyczy jednej litery pisanej - małej lub wielkiej - lub jednego dwuznaku pisanego - małego lub wielkiego (do litery ą są dwie piosenki i dwa scenariusze - do wyboru). We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych MDS, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i końcowe.Zapis nutowy piosenek uzupełniono literowymi oznaczeniami akordów, z których mogą skorzystać nauczyciele grający na gitarze. Słowa piosenek podzielono ukośnymi kreskami, które podpowiadają, w jaki sposób należy kreślić literę/dwuznak podczas śpiewania piosenki. W ramce niebieskim drukiem wyróżniono ten fragment tekstu piosenki, który Autorki proponują wykorzystać do ćwiczeń polegających na uczeniu się polisensorycznym oraz do odtwarzania litery/dwuznaku z jednoczesnym śpiewaniem piosenki.Scenariusze zajęć - mimo że opracowane bardzo szczegółowo - są wyłącznie propozycją dla nauczyciela, który najlepiej zna możliwości i potrzeby swoich uczniów.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Teczka zawiera 29 kart A4 z literami i dwuznakami małymi i wielkimi (których dotyczą scenariusze zajęć) do uczenia się polisensorycznego, 30 kart pracy (po jednej do każdego scenariusza) oraz obrazki z literami i dwuznakami (symbole nawiązujące do treści piosenek).Karty z literami i dwuznakami wykorzystuje się podczas prezentacji oraz omawiania budowy liter i dwuznaków (kształtu, liczby elementów, położenia na płaszczyźnie, ułożenia elementów względem siebie) oraz do demonstracji sposobu pisania (kierunek i kolejność ruchów). Karty ćwiczeń są uzupełniane przez dzieci pod koniec zajęć lub w domu - jako praca domowa. Obrazki z literami i dwuznakami mogą spełniać funkcje nagród, dzieci mogą je kolorować, wklejać do zeszytu lub wykorzystać w inny sposób.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.Płyta CD zawiera 30 piosenek w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej (służy poznaniu całej piosenki oraz pomaga w jej nauce) i instrumentalnej (ułatwia naukę melodii; przygotowana z myślą o końcowej części zajęć, w której dzieci odpoczywają). Ze względu na różnice, jakie występują w budowie małych i wielkich liter, dla każdej litery i każdego dwuznaku napisano po dwie piosenki.Tematyka piosenek jest bliska dzieciom, ich poczuciu humoru (utwory te powstały specjalnie na potrzeby tej publikacji). Teksty - autorstwa Małgorzaty Barańskiej - zostały napisane w taki sposób, aby wielokrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca opracowywanej literze/dwuznakowi. Stanowią one punkt wyjścia i materiał do ćwiczeń językowych.Melodie piosenek, napisane przez Andrzeja Filara, zostały skomponowane w taki sposób, aby ich metrum i rytm pozostawały w ścisłym związku z budową określonej litery/dwuznaku. Dzięki temu jest możliwe jednoczesne śpiewanie piosenki i kreślenie litery/dwuznaku.Ten program Metody Dobrego Startu jest kontynuacją Od piosenki do literki - część 1. Zawiera materiał potrzebny do wprowadzenia 16 liter i dwuznaków - małych i wielkich. W skład zestawu wchodzą: podręcznik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, scenariuszami zajęć i zapisami nutowymi piosenek, teczka dla dziecka z kartami pracy oraz płyta CD z piosenkami w dwóch wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Od piosenki do literki - część 2 to program opracowany z myślą o dzieciach, które rozpoczęły naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Z programu można więc korzystać, prowadząc zajęcia z najstarszymi przedszkolakami, w klasie pierwszej (także integracyjnej), w zespole korekcyjno-kompensacyjnym, szkole specjalnej, specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych i terapeutycznych oraz zajęcia o charakterze nauczania indywidualnego. Dzięki ćwiczeniom przedstawionym w tym programie u dzieci rozwijają się leżące u podstaw czytania i pisania funkcje: językowe, spostrzeżeniowe (wzrokowe, słuchowe, dotykowe i kinestetyczne) oraz motoryczne, a także właściwe ich współdziałanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od słowa do zdania od zdania do tekstu : książeczki tematyczne i zestaw pomocy / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk. - Gdańsk : Harmonia, [2013]. - Teka (6 zeszytów, 2 plansze, 32 karty tablic luzem) : ilustracje (w tym kolorowe) ; 32 cm.
Program metody Dobrego Startu, którego autorkami są Marta Bogdanowicz i Małgorzata Szewczyk, składa się podręcznika, specjalnej teczki oraz płyty CD. Adresowany jest do dzieci: z wadą słuchu opóźnionym rozwojem mowy oraz małych dzieci, których rozwój przebiega prawidłowoInformacje zawarte w podręczniku: treści dotyczące dzieci z wadą słuchu i ich specjalnych potrzeb edukacyjnych charakterystyka Metody Dobrego Startu zastosowania Metody w pracy z dziećmi szegółowy opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu trzy przykładowe scenariusze zajęć propozycje zabaw i ćwiczeńTeczka wchodząca w skład zestawu zawiera książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspierające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy przeznaczone do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Z kolei książeczki tematyczne umieszczone w teczce (dotyczące takich tematów jak zwierzęta hodowlane, owoce, warzywae, ubrania oraz święta Bożego Narodzenia) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Tworząc ćwieczenia, starano się, by dzieci wykonywały je z radością. Część zadań skupia się na utrwalaniu materiału językowego. Znaleźć jednak tutaj można również ćwiczenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Zawartość całego zestawu: książka formatu A4, licząca 56 stron, w miękkiej oprawie teczka formatu A4, a w niej: 6 książeczek tematycznych (po 28 stron każda) 6 ilustracji tematycznych płyta CD 25 kart ze wzorami karta zawierająca wyrazy pomocnicze przeznaczonymi do wycięcia 2 kukiełki do wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 52-53.
Program metody Dobrego Startu, którego autorkami są Marta Bogdanowicz i Małgorzata Szewczyk, składa się podręcznika, specjalnej teczki oraz płyty CD. Adresowany jest do dzieci: z wadą słuchu opóźnionym rozwojem mowy oraz małych dzieci, których rozwój przebiega prawidłowoInformacje zawarte w podręczniku: treści dotyczące dzieci z wadą słuchu i ich specjalnych potrzeb edukacyjnych charakterystyka Metody Dobrego Startu zastosowania Metody w pracy z dziećmi szegółowy opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu trzy przykładowe scenariusze zajęć propozycje zabaw i ćwiczeńTeczka wchodząca w skład zestawu zawiera książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspierające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy przeznaczone do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Z kolei książeczki tematyczne umieszczone w teczce (dotyczące takich tematów jak zwierzęta hodowlane, owoce, warzywae, ubrania oraz święta Bożego Narodzenia) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Tworząc ćwieczenia, starano się, by dzieci wykonywały je z radością. Część zadań skupia się na utrwalaniu materiału językowego. Znaleźć jednak tutaj można również ćwiczenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Zawartość całego zestawu: książka formatu A4, licząca 56 stron, w miękkiej oprawie teczka formatu A4, a w niej: 6 książeczek tematycznych (po 28 stron każda) 6 ilustracji tematycznych płyta CD 25 kart ze wzorami karta zawierająca wyrazy pomocnicze przeznaczonymi do wycięcia 2 kukiełki do wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do cyferki / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - Teka (11, [4] strony, [92] kart tablic luzem, w tym kolorowe) : ilustracje ; 29 cm.
Opis według teki.
Bibliografia strony [14-15].
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo; uczniami klasy pierwszej; dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe.Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [13].
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [24].
Książka jest częścią serii bazującej na Metodzie Dobrego Startu, opracowanej z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Skala to wartościowe narzędzie diagnostyczne: umożliwia obiektywną ocenę postępów w rozwoju dziecka i porównanie ich z wynikami innych uczestników zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu. Ponadto pozwala ukierunkować dalsze oddziaływania terapeutyczne. Ma także wartość dla nauczycieli i terapeutów - uzyskane wyniki są dla nich kryterium skuteczności podjętych działań, źródłem wzmocnienia w roli zawodowej.Z myślą o nauczycielach, którzy będą w pracy wykorzystywać Skalę MDS, w książce zamieszczono Arkusz oceny - zarówno w wersji nieuzupełnionej, jak i dla przykładu - uzupełnionej. Ułatwia on uporządkowanie danych uzyskanych w badaniu i obliczenie wyników, na podstawie których dokonuje się interpretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4334, 16931 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 1 poszerz. [w Harmonii Universalis]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 278 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 184-201.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52979 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261, 5975 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej