Kompetencje przywódcze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Broadwell Renee
(1)
Brown C. Brené
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Leonardi Paul
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
Neeley Tsedal
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pieńkowski Ryszard (1948- )
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Witkowska Magda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Dyrektorzy HR
(1)
Temat
Kobieta
(5256)
Rodzina
(4050)
Przyjaźń
(3867)
Miłość
(3272)
Tajemnica
(2998)
Kompetencje przywódcze
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2987)
Relacje międzyludzkie
(2550)
Zabójstwo
(2210)
Życie codzienne
(1920)
Magia
(1742)
Zwierzęta
(1614)
Dzieci
(1608)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1552)
Uczucia
(1419)
Nastolatki
(1393)
II wojna światowa (1939-1945)
(1375)
Rodzeństwo
(1362)
Język polski
(1359)
Uczniowie
(1262)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1139)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Trudne sytuacje życiowe
(1023)
Ludzie a zwierzęta
(1019)
Chłopcy
(1010)
Wybory życiowe
(956)
Sekrety rodzinne
(941)
Policjanci
(929)
Żydzi
(898)
Osoby zaginione
(888)
Relacja romantyczna
(886)
Psy
(867)
Władcy
(867)
Historia
(849)
Kultura
(825)
Boże Narodzenie
(787)
Podróże
(787)
Prywatni detektywi
(775)
Wychowanie
(751)
Przestępczość zorganizowana
(750)
Pisarze polscy
(748)
Walka dobra ze złem
(721)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(700)
Młodzież
(694)
Koty
(685)
Krainy i światy fikcyjne
(685)
Arystokracja
(683)
Stworzenia fantastyczne
(673)
Mężczyzna
(654)
Poszukiwania zaginionych
(650)
Uprowadzenie
(644)
Literatura młodzieżowa polska
(640)
Psychologia
(637)
Matki i córki
(631)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(615)
Wojna
(603)
Dziennikarze
(596)
Sztuka
(579)
Nauczyciele
(564)
Polacy za granicą
(563)
Zemsta
(558)
Wojsko
(552)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(517)
Zakochanie
(512)
Śmierć
(511)
Dziadkowie i wnuki
(506)
Psychoterapia
(505)
Dojrzewanie
(499)
Czytanie
(498)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(482)
Seryjni zabójcy
(480)
Spisek
(479)
Osobowość
(475)
Przyroda
(462)
Ojcowie i córki
(461)
Lekarze
(452)
Postawy
(452)
Marzenia
(447)
Samotność
(445)
Język angielski
(436)
Opieka nad zwierzętami
(436)
Nauka
(435)
Ludzie bogaci
(432)
Czarownice i czarownicy
(429)
Nauczanie początkowe
(428)
Pisarze
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Politycy
(411)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nazwa autora wstępu na okładce.
Współautorzy w kolejności alfabetycznej podani przed stroną tytułową.
Dostępna również jako e-book.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn "Fortune" do rankingu "100 Najlepszych Pracodawców" uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację - zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57537 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników?Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów "New York Timesa", od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W niniejszej książce, w typowy dla siebie i uwielbiany przez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na powyższe pytania, powołując się na wyniki swoich badań, a przy okazji przywołując liczne anegdoty i przykłady.Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają konkretne przejawy w praktyce i które można mierzyć. Aby jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie zawsze odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? Zdecydowanie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa?Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija.Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania.Odważny lider wie, że władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi.Odważny lider nie unika trudnych rozmów ani trudnych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.Liderzy najróżniejszych organizacji - począwszy od małych start-upów, przez firmy rodzinne, organizacje non profit i organizacje społeczne, a na firmach z listy Fortune 50 skończywszy - mogą stać się lepszymi przywódcami, o ile nauczą się właściwie korzystać ze swoich zasobów empatii, zdolności do budowania więzi czy odwagi. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.***W książce Odwaga lidera Brené podsumowuje wyniki dwudziestu lat badań w postaci wnikliwych obserwacji dotyczących praktyki odważnego przywództwa. Ta książka to poradnik dla każdego, kto pragnie odważnie przewodzić, śmiało żyć i w sposób świadomy wskazywać drogę innym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady skutecznego przywództwa / Stephen R. Covey ; przeł. Konrad Pawłowski. - Wydanie II poprawione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2015. - 346, [10] stron : ilustracje ; 23 cm.
U dołu okładki podtytuł: Poznaj mechanizmy efektywnego i twórczego kierowania ludźmi.
Wydanie 1. pt.: Zasady działania skutecznego przywódcy.
Kontynuacja książki: 7 nawyków skutecznego działania.
Indeks.
Książka jest kontynuacją opracowanych przez Coveya 7 nawyków skutecznego działania, cieszących się niezwykłą popularnością (w Stanach Zjednoczonych sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy) także w Europie. Tym razem autor wyjaśnia, jaki powinien być i jakim zasadom hołdować przywódca, by jego kierowanie ludźmi przynosiło najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.
Wstęp - w zgodzie z zasadami * Część I. Skuteczność działania w życiu osobistym i w stosunkach międzyludzkich * Wprowadzenie * 1. Cechy przywódców działających zgodnie z zasadami * 2. Ponowne spojrzenie na siedem nawyków skutecznego działania * 3. Trzy rozwiązania * 4. Pierwotna wielkość * 5. Zerwanie z przeszłością * 6. Sześć dni tworzenia * 7. Siedem grzechów głównych * 8. Moralny kompas * 9. Siła koncentracji na zasadach * 10. Nawiązywanie porozumienia * 11. Trzydzieści metod wywierania wpływu * 12. Osiem sposobów na wzbogacenie życia małżeńskiego i rodzinnego * 13. Wychowywanie dzieci na wybitnych ludzi * Część II. Rozwój menedżerski i organizacyjny * Wprowadzenie * 14. Menedżerowie dostaku * 15. Siedem chronicznych problemów * 16. Zmiana paradygmatu zarządzania * 17. Korzyści wypływające z paradygmatu przywództwa skoncentrowanego na zasadach * 18. Sześć warunków powierzania odpowiedzialności * 19. Zarządzanie oczekiwaniami * 20. Nadzór zewnętrzny a samokontrola * 21. Angażowanie ludzi w rozwiązywanie problemów * 22. Systemy informacji o osobach związanych z firmą * 23. Całkowite rozwiązywanie problemów przez pracowników * 24. Zarządzaj z lewej, kieruj z prawej * 25. Zasady najwyższej jakości * 26. Przywództwo najwyższej jakości * 27. Siedem nawyków i czternaście punktów Deminga * 28. Przekształcanie moczarów w oazę * 29. Konstytucja przedsiębiorstwa * 30. Uniwersalna deklaracja misji * 31. System kształcenia skoncentrowany na właściwych zasadach * Epilog. Łowienie ryb w strumieniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 004 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Digital Mindset : What It Really Takes to Thrive in the Age of Datas, Algorithms, and Al
Indeks.
Książka "Cyfrowy umysł" przygotuje ciebie, twoją karierę i firmę na nadejście przyszłości! Jakich umiejętności potrzebujemy, by efektywnie wykorzystywać technologie cyfrowe w biznesie? Nastała rewolucja cyfrowa, zmieniająca sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowanie i interakcje. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Aby prosperować w świecie opierającym się na danych i napędzanym przez algorytmy, musimy nauczyć się nowych sposobów rozumowania i działania. Musimy wykształcić w sobie cyfrowy sposób myślenia. I ta książka pokazuje, jak to zrobić. Niezbędnik dla liderów, którzy chcą osiągać sukcesy w erze cyfrowej. Cyfrowy umysł skupia się na trzech obszarach: współpracy, przetwarzaniu danych i zmianie oraz przedstawia metody i narzędzia, które pozwolą nam na nabycie niezbędnych umiejętności cyfrowych w każdym z nich. Dzięki cyfrowej mentalności będziemy mogli zadawać właściwe pytania, podejmować trafne decyzje i odpowiednio oceniać możliwości jakie niesie cyfrowa przyszłości. Liderzy, którzy przestawią się na cyfrowy sposób myślenia, będą mogli skutecznie rozwijać talenty w swoich organizacjach i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację w zmiennym otoczeniu. Jak rozwinąć cyfrowy sposób myślenia? Nagradzani badacze i wykładowcy – profesorowie Paul Leonardi i Tsedal Neeley pokazują, jak to osiągnąć, i zdradzają pewien sekret: rozwinięcie cyfrowej mentalności nie jest wcale takie trudne, jak nam się zdaje. Większość ludzi może osiągnąć wystarczającą biegłość w cyfrowej tematyce, jeśli będzie przestrzegać zasady „30 procent” – minimalnego progu wiedzy. To on pomaga nam zrozumieć i wykorzystać cyfrowe wątki, z których utkany jest nasz świat. Pozwala lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współdziałać w firmie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58637 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
(dostępność ok. 22.07.2024)
Książka
W koszyku
Na okładce: 114 porad, 140 przykładów.
Dla przedsiębiorców, szefów firm oraz menedżerów.
Czy jako menedżer chcesz mieć coraz więcej radości z kierowania ludźmi?Co musisz wiedzieć, aby osiągnąć sukces? Czego powinieneś się wystrzegać?Odpowiedzi m.in. na te pytania, zebrane w przyjaznej formie poradnika, udziela Ryszard Pieńkowski, założyciel i właściciel Inforu. Wszystkie oparte są na doświadczeniu autora,zdobytym w ciągu 50 lat kierowania ludźmi, w tym 35 lat zarządzania własną firmą. Oprócz udzielania szczegółowych rad dotyczących postępowania z zespołem współpracowników, dążenia do samodoskonalenia i budowania sukcesu firmy zachęca do twórczego rozwijania pomysłów, do działania, tworzenia. Namawia do odwagi i determinacji w dążeniu do wyznaczonego celu. Do wytrwałości w działaniu oraz wyciągania twórczych wniosków z popełnianych błędów czy porażek. To bogaty zbiór porad i przykładów z zakresu marketingu i zarządzania, przydatnych przedsiębiorcom, szefom firm oraz menedżerom.Ryszard Pieńkowski - Twórca i właściciel Dziennika Gazety PrawnejZałożyciel i właściciel Infor PL, jednego z największych w kraju dostawców informacji gospodarczej i prawnej. Twórca Dziennika Gazety Prawnej - marki znajdującej się w pierwszej dwudziestce na liście 500 najbardziej wartościowych polskich marek. Założyciel ponad 100 czasopism i biuletynów specjalistycznych, które wydawane były w trakcie 35 lat działalności firmy.Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Organizacji i Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Podyplomowego Studium Zarządzania Wartością Firmy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez 10 lat obecny na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika Wprost.Menedżer z 50-letnim doświadczeniem w kierowaniu ludźmi. Obecnie jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Infor PL zajmuje się badaniami i rozwojem oraz strategią firmy, a także kapitałem ludzkim.W publikacji wykorzystano treści pochodzące z autobiografii edukacyjno-poradniczej pt. "Wielkie śmiałe cele".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22099 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.02.2023)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Zarządzanie.
Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, by pomóc zespołowi w osiągnięciu wspaniałych rezultatów.Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz się menedżerem, mówienie staje się twoją pracą - i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia dobrym szefem. W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do skutecznego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie agresywnym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej. W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w odpowiedni sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki.
CZĘŚĆ I. NOWA FILOZOFIA ZARZĄDZANIA * 1. BUDOWANIE RELACJI OPARTYCH NA RADYKALNEJ SZCZEROŚCI * Przynieś całe swoje ja do pracy * 2. BIERZ, DAWAJ I ZACHĘCAJ DO DZIELENIA SIĘ WSKAZÓWKAMI * Tworzenie kultury otwartej komunikacji * 3. ZROZUM, CO MOTYWUJE KAŻDEGO CZŁONKA TWOJEGO ZESPOŁU * Pomagając ludziom, zrób krok w stronę ich marzeń * 4. WSPÓLNE OSIĄGANIE WYNIKÓW * Mówienie ludziom, co mają robić, nie sprawdza się * CZĘŚĆ II. NARZĘDZIA I TECHNIKI * 5. RELACJE * Narzędzia budowy zaufania w relacjach z bezpośrednimi podwładnymi * 6. WSPARCIE * Pomysły jak przyjmować/dawać/zachęcać ludzi do wyrażania pochwał i krytyki * 7. ZESPÓŁ * Techniki pozwalające uniknąć znudzenia i wypalenia * 8. WYNIKI * Narzędzia, które pomogą wam szybciej zrobić to, co robicie razem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 57351 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej