Zarządzanie zmianą
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Bauer Katarzyna
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Czapla Tomasz
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Jasińska Joanna (ekonomia)
(1)
Johnson Spencer
(1)
Just Monika
(1)
Kotter John P. (1947- )
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (zarządzanie)
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Leonardi Paul
(1)
Lipa Michał
(1)
Madej Edyta
(1)
Mazur Jadwiga (socjologia)
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Mueller Peter (ilustrator)
(1)
Naumiuk Marek
(1)
Neeley Tsedal
(1)
Rathgeber Holger
(1)
Rojek-Adamek Paulina (1976- )
(1)
Roth Gérard (1955- )
(1)
Rubin Jarosław
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Spector Bert
(1)
Tomczyk Justyna (socjologia)
(1)
Wątor Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(5231)
Rodzina
(4024)
Przyjaźń
(3844)
Miłość
(3263)
Tajemnica
(2967)
Zarządzanie zmianą
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2942)
Relacje międzyludzkie
(2526)
Zabójstwo
(2178)
Życie codzienne
(1913)
Magia
(1735)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1595)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1536)
Uczucia
(1408)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1369)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1350)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Chłopcy
(1004)
Wybory życiowe
(942)
Sekrety rodzinne
(935)
Policjanci
(910)
Żydzi
(897)
Relacja romantyczna
(884)
Osoby zaginione
(879)
Psy
(865)
Władcy
(864)
Historia
(847)
Kultura
(824)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(780)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(719)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(683)
Koty
(681)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(669)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(638)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(608)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(555)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(508)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(495)
Matematyka
(483)
Spisek
(476)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(459)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(446)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Czarownice i czarownicy
(428)
Nauczanie początkowe
(428)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(425)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia zmiany : w życiu i biznesie / Angelika Chomikowska. - Warszawa : MT Biznes, cop. 2016. - 274 s. : il. ; 22 cm.
Bibliogr. s. 270-271.
Co robić inaczej, by nie było tak jak zawszePlanujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia?Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo.Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces?Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór?Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli?Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań - ta książka jest właśnie dla Ciebie.To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian.Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18408 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia na stronach [137]-143.
Jak pokazują badania Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP), po przeanalizowaniu 70 min internetowych ofert pracy zamieszczonych we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej i we wszystkich językach, najbardziej poszukiwaną przez pracodawców umiejętnością jest przystosowywanie się do zmian. Taki wynik stanowi odpowiedź na coraz bardziej burzliwe i nieprzewidywalne otoczenie, w którym funkcjonują współczesne organizacje. W odróżnieniu od większości opracowań skupiających się na różnych aspektach zarządzania zmianami, autor prezentowanej monografii wychodzi naprzeciw opisanemu wyżej trendowi, koncentrując się na perspektywie pracowników i ich funkcjonowaniu w sytuacji zmiany. W książce Czytelnik znajdzie nie tylko ocenę poziomu gotowości do zmian, jaki prezentują badani pracownicy, lecz także pogłębioną analizę źródeł takiego stanu rzeczy. Przyjęcie perspektywy kompetencyjnej jako elementu metodyki badania pozwoliło na wskazanie mocnych stron i obszarów rozwoju, a te elementy mogą stanowić inspirację dla bezpośrednich przełożonych i menedżerów odpowiadających za rozwój organizacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57645 (1 egz.)
Kaucja: 29,93 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
Książka dostępna także jako e-book.
Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur.Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb.Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii - jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 507-541.
Dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania zmianami w organizacjach. Wskazuje ona także, że zmiany zachodzące we współczesnych organizacjach wymagają skutecznych rozwiązań i umiejętności sprawnego zarządzania. Aby zmierzyć się z XXI wiekiem, trzeba zrozumieć stałość zmian i zaakceptować towarzyszącą im niepewność. To z kolei wymaga opanowania nowych reguł i nowego sposobu myślenia. "Stare zasady" nie wystarczą, aby zrozumieć procesy gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości. Publikacja adresowana jest do studentów studiów wyższych, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z szeroko pojętej dziedziny zarządzania i dziedzin pokrewnych. Opracowanie stanowi źródło wiedzy teoretycznej dla pracowników i praktyków zarządzania (menedżerów) ochrony zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 53,87 zł
Książka
W koszyku
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. "To nasz dom" - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: "To zawsze będzie nasz dom". To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości!Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ucz się na błędach innych i zostań skutecznym liderem zmian! Bazując na swojej ponad 18-letniej praktyce i współpracy z ponad 50 firmami w zakresie projektów doradczychi szkoleniowych, Beata Kozyra stworzyła praktyczny przewodnik dla osób, które wprowadzają zmiany w organizacji lub mają taki zamiar niezależnie od wielkości i złożoności zmian oraz niezależnie od szczebla, na którym te zmiany mają być wprowadzane. Z niniejszej książki dowiesz się m.in. o tym: w jaki sposób przygotować organizację, zespół i siebie na zmiany ; jak radzić sobie z różnymi rodzajami oporu wobec zmiany ; w jaki sposób pokonywać własne ograniczenia w sytuacji zmian ; jak dobrać skuteczne działania do poszczególnych faz oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników ; w jaki sposób stosować narzędzia motywacyjne w sytuacji zmian ; jak budować sprzyjającą kulturę organizacyjną i otwartą komunikację wspierające zmianę ; dlaczego i jak monitorować i łą gotowość i otwartość na zmiany ; jak unikać błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Digital Mindset : What It Really Takes to Thrive in the Age of Datas, Algorithms, and Al
Indeks.
Książka "Cyfrowy umysł" przygotuje ciebie, twoją karierę i firmę na nadejście przyszłości! Jakich umiejętności potrzebujemy, by efektywnie wykorzystywać technologie cyfrowe w biznesie? Nastała rewolucja cyfrowa, zmieniająca sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowanie i interakcje. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Aby prosperować w świecie opierającym się na danych i napędzanym przez algorytmy, musimy nauczyć się nowych sposobów rozumowania i działania. Musimy wykształcić w sobie cyfrowy sposób myślenia. I ta książka pokazuje, jak to zrobić. Niezbędnik dla liderów, którzy chcą osiągać sukcesy w erze cyfrowej. Cyfrowy umysł skupia się na trzech obszarach: współpracy, przetwarzaniu danych i zmianie oraz przedstawia metody i narzędzia, które pozwolą nam na nabycie niezbędnych umiejętności cyfrowych w każdym z nich. Dzięki cyfrowej mentalności będziemy mogli zadawać właściwe pytania, podejmować trafne decyzje i odpowiednio oceniać możliwości jakie niesie cyfrowa przyszłości. Liderzy, którzy przestawią się na cyfrowy sposób myślenia, będą mogli skutecznie rozwijać talenty w swoich organizacjach i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację w zmiennym otoczeniu. Jak rozwinąć cyfrowy sposób myślenia? Nagradzani badacze i wykładowcy – profesorowie Paul Leonardi i Tsedal Neeley pokazują, jak to osiągnąć, i zdradzają pewien sekret: rozwinięcie cyfrowej mentalności nie jest wcale takie trudne, jak nam się zdaje. Większość ludzi może osiągnąć wystarczającą biegłość w cyfrowej tematyce, jeśli będzie przestrzegać zasady „30 procent” – minimalnego progu wiedzy. To on pomaga nam zrozumieć i wykorzystać cyfrowe wątki, z których utkany jest nasz świat. Pozwala lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współdziałać w firmie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58637 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
( Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 951)
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Zaprezentowany zbiór artykułów zawiera różny zakres tematyczny, pozwala spojrzeć na zmianę w organizacjach różniących się między sobą w zakresie realizacji celów. Ta różnorodność daje możliwość prześledzenia kierunku zachodzących w nich zmian, co może zwiększyć ich efektywność, a w konsekwencji zaufanie do nich. Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, zarówno teoretyków opisujących procesy organizacyjne i narzędzia zarządzania zmianą, jak również badaczy i naukowców, a przede wszystkim do władz, kadr zarządzających oraz polityków, którzy mają realny wpływ i możliwości implementowania proponowanych rozwiązań, ścieżek zmian i realizacji.
Wstęp * INNOWACJE A ZMIANA * DOMINIKA SZYMOCHA / Zmiana organizacyjna. Czy można stworzyć uniwersalny model zarządzania zmianą? * GRZEGORZ DUTKA / Innowacje i innowacyjność w kontekście rozwoju obszarów wiejskich. Perspektywa liderów lokalnych województwa małopolskiego * KARINA CICHA / Design thinking w zarządzaniu procesem dydaktycznym w uczelni wyższej * PAULINA RÓJEK-ADAMEK / Design intensive - czyli o potrzebie zarządzania wzornictwem w strategii firmy * ORGANIZACJE W PROCESIE ZMIAN * MICHAŁ ADAM LEŚNIEWSKI / Organizowanie systemu Ekorozwojowego Trójkąta Relacji Rozwoju Gmin * JADWIGA MAZUR / Organizacje pozarządowe jako czynnik wspierający rozwój lokalny * MATEUSZ SZAST / Znaczenie emocji w przekazywaniu nieprawdziwych informacji w komunikacji niewerbalnej * BEZPIECZEŁSTWO W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI * MIROSŁAW KWIECIŁSKI / Zarządzanie granicami ostrości konfliktu społecznego w obszarze kształtowania bezpieczeństwa publicznego (refleksje natury historycznej i bieżące) * JADWIGA STAWNICKA / Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jako platforma wymiany informacji między Policją a społeczeństwem * JADWIGA STAWNICKA / Ewolucja priorytetów Komendanta Głównego Policji w kontekście * zarządzania strategicznego w Policji * MAŁGORZATA KUĆ / Zmiany w idei myśli resocjalizacyjnej i jej realizacji na przykładzie historycznych systemów penitencjarnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zmianą : od strategii do działania / Gerard Roth, Michał Kurtyka. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 232 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Jak połączyć wizję, ludzi i organizację w służbie strategii.
Bibliografia na stronach 231-232.
Tekst częściowo tłumaczony z języka francuskiego.
Kompetencja zarządzania zmianą staje się kluczowa dla sukcesu firm XXI w., a książka "Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania" w kompletny sposób opisuje ten proces i wskazuje co po winien robić menedżer, żeby zakończył się sukcesem. Opierając się na doświadczeniach praktyków zarządzania pokazuje kolejne obszary zagadnień, jakie należy wziąć pod uwagę, aby nie zejść z przyjętego kursu.Autorzy bardzo pragmatycznie podchodzą do zawodu menedżera, którego codzienność jest często plątaniną wielu wątków i działań, i w której nawet najlepsze pomysły rozbijają się o rafy w trakcie wykonania: bo wiedzieć nie znaczy działać, a działać nie znaczy osiągać pożądane wyniki. Gorąco zachęcam do tej lektury, aby polskie firmy nauczyły się trudnej sztuki strategicznej transformacji i z powodzeniem stawiły czoła globalnej konkurencji.Prof. Krzysztof OpolskiWydział Nauk Ekonomicznych UWKsiążka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Ilustrowana jest licznymi, konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej, a modułowy układ pozwala ją czytać zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy. Publikacja powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwem i konsultantów, a także tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera.
Rozdział 1 * Jak poprowadzić proces strategicznej zmiany? * 1.1. Rozpoczęcie procesu partycypacyjnego * 1.2. Jak zorganizować diagnozę? * 1.3. Jak opracować diagnozę wewnętrzną? * 1.4. Zasady podejścia systemowego i analitycznego * 1.5. Przeprowadzenie diagnozy * 1.6. Od diagnozy do wyzwań strategicznych i ambicji przedsiębiorstwa * 1.7. Koncepcja strategiczna * 1.8. Opracowanie strategicznego planu działania * 1.9. Czynniki wpływające na specyfikę procesu strategicznego * 1.10. Podsumowanie etapów procesu strategicznego * 1.11. Przykład udanego procesu strategicznego * 1.10. * Rozdział 2 * Jak wdrażać strategię? * 2.1. Warunki sukcesu dla realizacji projektu strategicznego * 2.2. System zarządzania w służbie strategii * 2.3. Faza wdrożenia * 2.4. Szczeble odpowiedzialności zarządczej * 2.5. Kontrakt o cele * 2.6. Rozmowa oceniająca * 2.7. Tabela zarządcza * 2.8. Narzędzia menedżera operacyjnego * 2.9. Audyt zarządzania * 2.10. Przegląd systemu zarządzania * 2.11. Przegląd strategiczny * 2.12. Podsumowanie wdrożenia systemu zarządzania * Rozdział 3 * Jak zarządzać kapitałem ludzkim spójnie ze strategią? * 3.1. Makrokompetencje a strategia * 3.2. Rozwijanie kompetencji * 3.3. Szkolenie * 3.4. Przegląd kadry * 3.5. Zarządzanie talentami * 3.6. Dobór zarządzających * 3.7. Dwie perspektywy zarządzania * Rozdział 4 * Jak prowadzić zmianę? * 4.1. "Rozszerzanie horyzontów" * 4.2. Uwzględnianie czynnika czasu * 4.3. Postawa i uczciwość menedżerska * 4.4. Dynamika społeczna * 4.5. Wymiar kulturowy w przedsiębiorstwie * 4.6. Prowadzenie zmiany a przełomy * 4.7. Zarządzanie kryzysem * 4.8. Analiza niespójności * Rozdział 5 * Jakie zmiany w organizacji, jakie nowe role dla menedżera? * 5.1. Ewolucja organizacji i zarządzania * 5.2. Czynniki przełomu * 5.3. Niektóre teorie i modele zmiany organizacyjnej * 5.4. Zagadnienia etyki * 5.5. Menedżer a złożoność * 5.6. Menedżer a szkolenie * 5.7. Uwzględnianie stresu * 5.8. Menedżer a emocje * 5.9. Ewolucja organizacji i roli menedżera w przyszłości * Wnioski * Przykładowe pytania do diagnozy * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia na stronach 469-480.
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Jesteśmy skłonni się założyć, że zetknąłeś się z takimi podejściami: Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki. Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces. Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30 szans na sukces. Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski i Marek Naumiuk opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadczysz tak zwanego oporu, potraktuj go jako źródło dodatkowej informacji od pracowników. Autorzy twierdzą, że sukces zmiany zależy od zwinnego podejścia do zarządzania, i opisują je, łącząc oba podejścia w nową całość, a Edyta Madej ilustruje książkę rysunkami ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie przedstawionej koncepcji. Zwinne podejście oznacza, że droga do celu jest ciągłym powtarzaniem cyklu uczenia się poprzez działanie: Wgląd (diagnoza) - Wybór opcji działań - Eksperyment. Chcesz teorii? Znajdziesz ją w pierwszej części książki. Szukasz praktyki? Na końcu znajdziesz opis ponad 50 zwinnych narzędzi do wykorzystania oraz propozycję wdrożenia nowego podejścia do zarządzania zmianą w twojej organizacji. Sięgnij po tę książkę i znajdź w niej inspirację do własnych działań. Eksperymentuj, wyciągaj wnioski z rezultatów swoich prób i doświadczeń i osiągaj sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, osób zajmujących się doradztwem gospodarczym oraz rozwojem firm.
Współczesne organizacje muszą być zdolne do przeprowadzania szybkich i głębokich zmian strategicznych. Wahania koniunktury, zmienne preferencje klientów oraz rosnąca presja ze strony rynków finansowych powodują, że firmy, które chcą osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną, muszą szybko i umiejętnie weryfikować własną strategię.Zarządzanie zmianą jest obecnie jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera, łączącą wiedzę i umiejętności z obszaru odnowy strategicznej, zarządzania zasobami ludzkimi oraz przywództwa. Wprowadzanie zmiany jest procesem obejmującym m.in.: analizę sytuacji przedsiębiorstwa i warunków zewnętrznych, kreowanie właściwych postaw wśród pracowników czy diagnozę strategiczną. Każdy z tych elementów należy zrealizować we właściwej kolejności i w odpowiedni sposób, żeby implementowanie zmiany zakończyło się sukcesem. Pomyłka na jakimkolwiek etapie może mieć zgubne skutki dla organizacji.Bert Spector w jasny i klarowny sposób opisuje wymienione zagadnienia, korzystając z przykładów zaczerpniętych z największych, międzynarodowych firm, takich jak: Netflix, ASDA, Renault, Petrobas czy Nissan Motors. Rozwiązania zastosowane w tych korporacjach są podstawą prezentowanej teorii.Książka jest obowiązkową lekturą dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, osób zajmujących się doradztwem gospodarczym oraz rozwojem firm.Bert Spector jest profesorem w College of Business Administration, Northeastern University. Specjalizuje się w tematyce wprowadzania i zarządzania zmianą.
CZĘŚĆ I. Teoria skutecznego wprowadzania zmiany * ROZDZIAŁ 1, Zmiana w organizacji * Zmiana organizacyjna w Nokii * Reagowanie na zmiany strategiczne * Zaangażowanie pracowników i opór wobec zmian * Impulsy i zmiana * Globalizacja i potrzeba wprowadzania zmian w organizacji * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - ASDA * ROZDZIAŁ 2. Teoria skutecznego wprowadzania zmiany * Zwrot i transformacja w szpitalu dziecięcym przy Duke University * Teorie wprowadzania zmiany * Rozwój organizacyjny a wprowadzanie zmian * Teoria wprowadzania zmian - synteza * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - Blue Cloud * CZĘŚĆ II. Wprowadzanie zmiany * ROZDZIAŁ 3. Powszechne zaangażowanie i wspólna diagnoza * Wielkie zaskoczenie w HP * Diagnozowanie organizacji * Zacznij od powszechnego zaangażowania * Rola konsultanta * Diagnozowanie stanu organizacji - początek * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - National Computer Operations * ROZDZIAŁ 4. Zmiana wzorca organizacyjnego * Dr Gayle wprowadza do CARE element współpracy * Zmiany wzorca organizacyjnego * Wyzwania związane ze zmianami wzorca organizacyjnego * Wzbudzanie w ludziach zaangażowania * Dążenie do współpracy * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - Minnesota Biolabs * ROZDZIAŁ 5. Zmiana w obszarze zasobów ludzkich * Poszerzanie rynku w Best Buy * Zasoby ludzkie i zmiana * Pomoc * Zmiany kadrowe * Właściwa kolejność - sprawiedliwy proces * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - HCL Technologies * ROZDZIAŁ 6. Wzmacnianie nowych zachowań * Handlowy gigant z lokalnym smaczkiem * Odpowiedni punkt koncentracji * Zachęty jako narzędzie wzmacniania nowych zachowań * Technologia a zmiana zachowań * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - Springfidd General * CZĘŚĆ III. Szersze spojrzenie * ROZDZIAŁ 7. Przewodzenie zmianie * Współpraca i przywództwo w Cisco Systems * Przywództwo * Zadania związane z przywództwem * Przywództwo ma nic tylko indywidualny charakter * Podsumowanie * Pytania do dyskusji * Analiza przypadku - Renault i Nissan * ROZDZIAŁ 8. Na zielono * Nike * Dążenie do stworzenia zrównoważonej korporacji * Proces zmiany "na zielone" * Budowanie zielonej kultury organizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 34,58 zł
Książka
W koszyku
Work-life balance : jak znaleźć równowagę w duchu kaizen / Aneta Wątor. - Gliwice : Onepress Sensus - Helion, copyright 2020. - 183, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Kaizen, co na polski moglibyśmy przetłumaczyć jako dobrą zmianę, jest wywodzącą się z Japonii praktyką ciągłego doskonalenia. Jej założenia można streścić w jednym zdaniu - regularnie, konsekwentnie wprowadzane małe zmiany prowadzą do dużych rezultatów. W biznesie na całym świecie praktykę tę zaczęto wdrażać w latach osiemdziesiątych XX wieku - i osiągnięto znaczne sukcesy. Okazuje się jednak, że w efekcie zastosowania zasad kaizen można nie tylko poprawić wyniki produkcyjne fabryki czy usprawnić pracę biura, lecz także całkowicie przekonstruować własne życie i uczynić je dokładnie takim, jakie być powinno.Masz dosyć tego, że dni mijają, a Ty wciąż stoisz w miejscu?W takim razie przestań mieć dosyć, a zacznij działać! Pytasz: jak? Oczywiście - nic na siłę, nic na hurra, raczej z rozsądkiem, po trochu, ale konsekwentnie w stronę równowagi, balansu, sukcesu i szczęścia. W końcu przecież o nie każdemu i każdej z nas chodzi. Życie szczęśliwe to życie spełnione. Efektywne. I o tym właśnie jest ten poradnik: o życiowej efektywności, która wymaga opracowania dla siebie celu, wytyczenia drogi prowadzącej do jego osiągnięcia, opanowania pewnych konkretnych umiejętności. Chcesz zacząć zmieniać się w duchu kaizen?W takim razie rusz się! Otwórz tę książkę i zacznij czytać. Małymi krokami, rozdział po rozdziale...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20619 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej