Psychologia biznesu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Autor
Fortuna Paweł
(2)
Arwaniti Anna
(1)
Burg Bob
(1)
Chang Jill
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Goldstein Noah J
(1)
Głatki Michał
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Koch Richard (1950- )
(1)
Kolbusz Wiesław
(1)
Leonardi Paul
(1)
Lipa Michał
(1)
Mann John David (1954- )
(1)
Martin Steve J
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Neeley Tsedal
(1)
Piasecki Piotr
(1)
Pydych Magdalena
(1)
Rożnowski Bohdan (1961- )
(1)
Sarnacka-Smith Anna
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sutherland Rory
(1)
Szadkowski Paweł
(1)
Tett Gillian (1967- )
(1)
Wojtczak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Psychologia biznesu
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Monografia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Psychologia
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Rozwój osobisty
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The go-giver leader : a little story about what matters most in business.
Na okładce: Ta książka świetnie oddaje istotę życia i przywództwa. Gorąco ją polecam. John C. Maxwell, autor bestsellerów ,,New York Timesa"
W doskonale ocenianym bestsellerze Go-Giver. Rozdawca Bob Burg i John David Mann udowodnili, że wiarygodnie opowiedziana historia może przekazać wartościowe idee. W książce "Go-Giver. Lider-Rozdawca" przedstawiają równie wciągającą historię firmy zmagającej się z problemami i młodego ambitnego menedżera próbującego przewodzić jej w trakcie podejmowania strategicznej decyzji. Firma Allen & Augustine od dziesięcioleci produkuje wysokiej jakości krzesła. Pracownicy są dumni ze swojej pracy i lojalni wobec właścicieli i zarządu. Jednak ta szanowana firma znalazła się na rozdrożu - musi zmierzyć się z trudną sytuacją gospodarczą, zagraniczną konkurencją i problemami finansowymi. W powietrzu wyczuwalna jest atmosfera niepewności, obawy, a może nawet paniki. Wtedy w spółce pojawia się Ben ze zleconym przez większą firmę zadaniem przekonania właścicieli i pracowników do zgody na przejęcie Allen & Augustine. Ma to uchronić producenta krzeseł przed upadkiem. Dla Bena sytuacja jest jasna - albo Allen & Augustine zostanie przejęty i zrestrukturyzowany, albo zbankrutuje i zniknie z rynku. Dlaczego więc nikt nie ulega jego argumentom, począwszy od prezesa firmy, a na szeregowych pracownikach kończąc? Czy przed decydującym głosowaniem Ben znajdzie sposób, by przekonać pracowników, będących jednocześnie akcjonariuszami? Czy Allen & Augustine przetrwa, nie tracąc swojej duszy? Śledząc drogę Bena do zrozumienia, że prawdziwy wpływ mniej zależny jest od przejmowania przywództwa niż od jego dawania, znajdziesz zaskakującą odpowiedź na te pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie radakcyjnej zapis tytułu oryginału również w alfabecie chińskim. Tytuł oryginału: 安靜是種超能力.
Bibliografia, netografia na stronach 207-[211]. Indeks.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego, oryginał w języku chińskim.
„Niezbędnik dla współczesnych cichych wojowników”. Susan Cain, autorka bestsellera „New York Timesa” „Ciszej, proszę”. Czy niepozorni introwertycy mogą zostać liderami w świecie, w którym rządzą pewni siebie i zdecydowani ekstrawertycy? Jill Chang, bizneswoman z Tajwanu udowadnia, że tak. Nieśmiałe i wrażliwe osoby mają ogromny i niewykorzystany potencjał, a najlepszym case study jest jej osobista historia. Chociaż w teście osobowości Meyersa-Briggsa wskaźnik introwertyzmu Chang wyniósł 96%, odniosła ona międzynarodowy sukces. Była agentką w Major League Baseball, menedżerką w ponad dwudziestu krajach i zajmowała się filantropią na światową skalę. Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58869 (1 egz.)
Kaucja: 0,00 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22499 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Książka
W koszyku
MAŁA ZMIANA MOŻE RADYKALNIE ZWIĘKSZYĆ TWOJĄ SIŁĘ PERSWAZJI!Którego słowa powinieneś zacząć dziś używać, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że ludzie cię posłuchają, o ponad 50 procent?Czy w sytuacjach nacechowanych rywalizacją, takich jak prezentowanie oferty potencjalnemu klientowi lub rozmowa w sprawie pracy, większe szanse na odniesienie sukcesu ma pierwsza, czy ostatnia osoba?Dlaczego osoba przekonana o wyższości BMW miałaby kupić mercedesa?Czy twoje zęby rzeczywiście wydają się bielsze, kiedy myjesz je pastą produkowaną przez firmę, która wspiera inicjatywy charytatywne?Chciałbyś, żeby koledzy się z tobą zgadzali, dzieci odrabiały zadania domowe, szef dostrzegał twój prawdziwy potencjał, a sąsiedzi przestali śmiecić? Ale jak to wszystko osiągnąć?Poznając sekrety nauki perswazji.Zaktualizowane i rozszerzone wydanie klasycznego, międzynarodowego bestsellera, opartego na wynikach prowadzonych od 70 lat badań nad psychologią perswazji, zawiera wiele wartościowych spostrzeżeń, które pomogą ci zwiększyć siłę przekonywania w pracy i w domu.Autorami są najlepsi na świecie specjaliści od wywierania wpływu na ludzi. Ich książki rozeszły się na całym świecie w ponad 4 milionach egzemplarzy. Tak! zawiera mnóstwo cennych wskazówek, których nie powinieneś przegapić. Wszystkie są oparte na naukowych podstawach i pomogą ci rozwinąć umiejętność perswazji.Niezależnie od tego, czy chcesz, by ktoś dał ci awans, zażył lekarstwo, przestał wnosić do domu błoto na butach czy zagłosował na ciebie, z książki Tak! dowiesz się, w jaki sposób niewielkie zmiany w zachowaniu mogą mieć ogromny wpływ na twój sukces.***To naprawdę świetna rzecz. Nie przegap!Daniel Finkelstein, "The Times"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliografia prac Zenona Waldemara Dudka na stronie 291 i bibliografia na stronach 287-289.
Świat opanowany przez technologie potrzebuje liderów, menedżerów, ekspertów, którzy potrafią słuchać, obserwować, myśleć i uczyć się odpowiedzi na nowe wyzwania. Potrzebuje liderów z intuicją oraz z empatią, podstawowym składnikiem inteligencji emocjonalnej. I tym zajmuje się psychologia, czyli "nauka o duszy". Jej rosnącą rolę wyraża teza: "Czas na psychologię lidera w biznesie!".Rozmowy ukazują niekiedy biznes, a zwłaszcza korporacje i ambicje liderów, w krzywym zwierciadle. Jest to obraz krytyczny, ale poszukujący optymistycznych rozwiązań. Biznes staje się ważną częścią kultury, a psychologia ma pomóc przedsiębiorcom stworzyć lepszą wersję kultury biznesowej, na miarę ambicji i na miarę możliwości, jakie się przed nami otwierają.Z Wprowadzenia Autor książki, dr Zenon Waldemar Dudek, jest czołowym znawcą filozofii i psychologii Carla Gustava Junga, wielkiego myśliciela XX wieku. Podstawę teoretyczną wywiadów stanowi oryginalne wykorzystanie teorii Junga w analizie problemów współczesnych liderów. Po mistrzowsku przedstawiono głębszy sens tej teorii w rozumieniu istoty trudności, z którymi spotykają się liderzy. A jest to teoria charakteryzująca rozwój osobowości w szerokiej perspektywie czasu.Prof. dr hab. Czesław S. NosalSWPS Uniwersytet HumanistycznospołecznyWydział Psychologii we Wrocławiu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Subiektywna psychologia biznesu / Paweł Fortuna. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. - 227, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 359-[365].
SZCZERZE I OTWARCIE O POLSKIM BIZNESIE I LUDZIACH GO TWORZĄCYCH Ľ Dlaczego Polacy są podobni do kury zielononóżki? Ľ Czy każdy z nas jest chciwy i leniwy? Ľ Jakie jest źródło tak głęboko w nas zakorzenionego kompleksu niższości? Ľ Jak powstało hasło "Polak potrafi"? Ľ Dlaczego pracujemy ciężej niż koledzy z innych krajów, choć mamy te same procedury? Ľ Czy umiemy wyciągać wnioski i naukę na przyszłość z własnych porażek? Ľ Jakimi jesteśmy szefami, a jakimi pracownikami? Ľ Czy umiemy doceniać siebie? A innych? Ľ Czym jest fochbing i kiedy jest stosowany? Ľ Perfekcjonizm - błogosławieństwo czy przekleństwo? Na te i wiele, wiele innych pytań odpowiada doktor Paweł Fortuna - jak zawsze w sposób błyskotliwy i interesujący. Komentarze i refleksje autora stanowią wynik wieloletniej obserwacji środowiska biznesowego w Polsce (od czasów przemian do dzisiaj) oraz doświadczenia zdobytego w pracy z jego przedstawicielami. Zawarte w książce uwagi to subiektywne spostrzeżenia stanowiące punkt wyjścia dalszych przemyśleń, zaproszenie do dyskusji i zachętę do wprowadzania zmian. Znakomite teksty autora zostały opatrzone ilustracjami autorstwa wybitnego artysty, rysownika, malarza - Janusza Kapusty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sprzedaż bez sprzedawania : psychologia dobrego wpływu na klienta / Paweł Fortuna. - Wydanie I, 7 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 364, [3] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 359-[365].
Autor, doświadczony psycholog biznesu i trener, pokazuje, że sxkuteczna komunikacja z klientem wcale nie musi polegać na manipulacji. Zamiast wyświechtanych trików i sztuczek proponuje sprzedawcom grę w "białe szachy" - sprzedaż etyczną i świadomą, wspólne z klientem poszukiwanie najlepszych rozwiązań. Sprzedaż bez sprzedawania oznacza realizacje w przestrzeni handlu takich wartości, jak uczciwość i prawda, działanie pozbwawione manipulowania i ukrytych intencji, a także sposób na tworzenie społeczności zadowolonych klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Sensotwórczość to książka, która pokazuje, jak doskonalić działanie jednostek, zespołów i organizacji. Pomaga w rozwiązywaniu problemów, z jakimi borykają się liderzy współczesnych firm i członkowie zespołów. Doktorzy biznesu Joanna Heidtman i Piotr Piasecki biorą pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Dokonując wielostronnej analizy i korzystając z własnej wieloletniej praktyki, wskazują na sposoby otwierania nowych możliwości efektywnego działania, pokonywania konkurencji, a nade wszystko autentycznego zaangażowania potencjału pracowników wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56047 (1 egz.)
Kaucja: 23,94 zł
Książka
W koszyku
Reguła 80/20 : zasada, która odmienia świat / Richard Koch ; tłumaczenie Leszek Sielicki. - Zaktualizowane wydanie rocznicowe. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 399 stron : wykresy, ilustracje ; 21 cm.
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The 80/20 principle : the secret of achieving more with less.
Dostępna również jako e-book.
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80 osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20 czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem.To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego przez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością oraz pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20 przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20! W tej książce znajdziesz : * kluczowe koncepcje powiązane z zasadą 80/20 * wprowadzenie do myślenia w kategoriach 80/20 zastosowanie zasady 80/20 w biznesie * wdrażanie zasady 80/20 w życiu osobistym i w relacjach z innymi * strategie osiągania szczęścia i praca z podświadomością * wizje przyszłości w proporcji 80/20. Zasada Pareta: odmień swoje życie minimalnym wysiłkiem!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Digital Mindset : What It Really Takes to Thrive in the Age of Datas, Algorithms, and Al
Indeks.
Książka "Cyfrowy umysł" przygotuje ciebie, twoją karierę i firmę na nadejście przyszłości! Jakich umiejętności potrzebujemy, by efektywnie wykorzystywać technologie cyfrowe w biznesie? Nastała rewolucja cyfrowa, zmieniająca sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowanie i interakcje. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Aby prosperować w świecie opierającym się na danych i napędzanym przez algorytmy, musimy nauczyć się nowych sposobów rozumowania i działania. Musimy wykształcić w sobie cyfrowy sposób myślenia. I ta książka pokazuje, jak to zrobić. Niezbędnik dla liderów, którzy chcą osiągać sukcesy w erze cyfrowej. Cyfrowy umysł skupia się na trzech obszarach: współpracy, przetwarzaniu danych i zmianie oraz przedstawia metody i narzędzia, które pozwolą nam na nabycie niezbędnych umiejętności cyfrowych w każdym z nich. Dzięki cyfrowej mentalności będziemy mogli zadawać właściwe pytania, podejmować trafne decyzje i odpowiednio oceniać możliwości jakie niesie cyfrowa przyszłości. Liderzy, którzy przestawią się na cyfrowy sposób myślenia, będą mogli skutecznie rozwijać talenty w swoich organizacjach i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację w zmiennym otoczeniu. Jak rozwinąć cyfrowy sposób myślenia? Nagradzani badacze i wykładowcy – profesorowie Paul Leonardi i Tsedal Neeley pokazują, jak to osiągnąć, i zdradzają pewien sekret: rozwinięcie cyfrowej mentalności nie jest wcale takie trudne, jak nam się zdaje. Większość ludzi może osiągnąć wystarczającą biegłość w cyfrowej tematyce, jeśli będzie przestrzegać zasady „30 procent” – minimalnego progu wiedzy. To on pomaga nam zrozumieć i wykorzystać cyfrowe wątki, z których utkany jest nasz świat. Pozwala lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współdziałać w firmie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58637 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business.
Dla liderów, menedżerów i konsultantów.
Książka dostępna także jako e-book.
Tytuł oryginału: The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business.
Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: 47 lekcji, które wyniosłam z prowadzenia własnych firm.
Bibliografia na stronie [271].
Książka “Przez błędy do sukcesu - zbuduj swój kobiecy biznes” to nietypowy poradnik dla kobiet, o tym, jak budować biznes. Lekcje, które zostawiłam tutaj, są wnioskami wynikającymi z posiadanej wiedzy oraz błędów, które osobiście popełniłam w swoich firmach. Dowiesz się, dlaczego kondycja Twojej psychiki jest tak ważna podczas budowania biznesu. Znajdziesz t wskazówki dotyczące podstawowych czynności, które musisz wykonać, zanim zaczniesz jeszcze działać. Przekonasz się, że strategia biznesowa jest najważniejszym elementem wpływającym na funkcjonowanie Twojej firmy. Przeczytasz o problemach i sytuacjach, o których nie mówi się głośno w świecie biznesu. Zrozumiesz, że Twoje wątpliwości są zarówno moimi wątpliwościami, jak i innych kobiet. Nabierzesz chęci na świadome prowadzenie firmy na własnych zasadach i zgodnie ze swoimi wartościami. Dzięki tej książce odkryjesz moc bycia autentyczną i prawdomówną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - XXI, [1], 590 stron : ilustracje ; 29 cm.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografia na stronach 503-564. Indeks.
Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym? Czy istnieje idealny model przywódcy? W jaki sposób można unikać błędów w pracy? Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie? Jak dbać o dobrostan zespołu i wzmacniać motywację pracowników? Co o tym wszystkim mówi naukowa psychologia? Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając pokaźny dorobek polskich teoretyków i badaczy. Treści publikacji zorganizowane są w ośmiu częściach: - Historia psychologii biznesu - autorzy przedstawili tu zarys zmian głównych podejść i paradygmatów w obrębie tej dyscypliny, opisując także dokonania polskich naukowców. - Kwestie etyczne - psycholog, realizując zawód zaufania publicznego, ponosi w przestrzeni biznesu szczególną odpowiedzialność. W tej części Czytelnik znajdzie informacje na temat obowiązujących psychologa norm i kodeksów etycznych. - Kwestie metodologiczne - przedstawiono tu pełen zakres metod badawczych stosowanych w psychologii organizacji, umożliwiających diagnozę, a także - przydatną w procesie rekrutacji - prognozę zachowań i zjawisk w organizacji. - Kariera zawodowa - Czytelnik znajdzie tu informacje na temat wzorów karier, indywidualnego rozwoju pracownika, bezrobocia i powrotu na rynek pracy oraz psychologii przedsiębiorczości. - Psychologia pracy - przedstawiono tu zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. - Organizacja - najbardziej obszerna grupa zagadnień dotyczy m.in. prawidłowej komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. - Człowiek w organizacji - autorzy przybliżyli tu problematykę dobrostanu pracownika oraz motywacji do pracy. Osobny rozdział został poświęcony zachowaniom organizacyjnym "poza rolą". - Psychologia konsumpcji - ostatnia część podręcznika została poświęcona zastosowaniom psychologii w obszarze marketingu i analizie zachowań konsumenckich.
Część I. Historia psychologii biznesu * 1. Między dociekaniem i manipulacją. Zarys historii związków psychologii i biznesu * Część II. Kwestie etyczne * 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR * Część III. Kwestie metodologiczne * 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji * 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji * 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników * Część IV. Kariera zawodowa * 6. Wzory karier i ich rozwój * 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy * 8. Zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika * 9. Psychologia przedsiębiorczości * Część V. Psychologia pracy * 10. Praca ludzka i jej analiza * 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania * 12. Proces doboru personelu: procedury i metody * 13. Ocena pracy - ewaluacja efektywności i potencjału pracowników * Część VI. Organizacja * 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników * 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy - perspektywa psychologiczna * 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny * 17. Sprawiedliwość o organizacjach: teoria, metody i zastosowania * 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu * 19. Przywództwo w organizacji * 20. Komunikacja w organizacji * 21. Zespół pracowniczy * 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji * 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej * Część VII. Człowiek w organizacji * 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji * 25. Zachowania organizacyjne "poza rolą" * 26. Motywacja do pracy * 27. Dobrostan zawodowy * Część VIII. Psychologia konsumpcji * 28. Psychologia zachowań konsumenckich * 29. Psychologia w marketingu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20861 (1 egz.)
Kaucja: 100,00 zł
Książka
W koszyku
Everest lidera : o wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie / Anna Sarnacka-Smith. - Warszawa : MT Biznes, 2017. - 262, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 22 cm.
Dostępne także jako e-book i audiobook.
Czy istnieją osoby stworzone do bycia liderem? Co zrobić, aby mieć zmotywowany zespół, który będzie chciał pracować na wspólny cel? Jak być skutecznym szefem dla młodego pokolenia? Jak rozmawiać z pracownikami, aby chcieli być przy tobie jeszcze lepsi, i jak rozmawiać z szefem, aby znaleźć porozumienie? Przywództwo to nie stanowisko, to siła charakteru. Anna Sarnacka-Smith przekonuje, że już dziś masz potencjał do tego, aby być liderem, przy którym zespół będzie chciał dawać z siebie swoje sto procent, z którym klienci będą chcieli rozwijać swój biznes. Kluczem jest odnalezienie swoich wartości i wierność im, poznanie swojego potencjału, docenianie tego, jak bardzo ludzie są różni, i czerpanie z tej różnorodności przy budowaniu zespołu. Skuteczność tego podejścia potwierdzają liderzy z Polski i z USA, których autorka zaprosiła do podzielenia się doświadczeniem z czytelnikami, oraz przykłady, które przywołuje z własnego doświadczenia menedżerskiego. Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój "Everest", górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57432 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
11 godz.
Czyta: Wiesław Kolbusz.
Publikacja dostępna również w wersji drukowanej.
Nagaranie w formacie mp3.
Przewrotna książka zachęcająca nas do odkrywania magii, która pojawia się, kiedy tylko trochę bardziej zaufamy naszej kreatywnej intuicji. Aby być genialnym, trzeba być irracjonalnym - przekonuje Rory Sutherland, wiceprezes agencji reklamowej Ogilvy i legenda TED Talks. Dlaczego napój Red Bull jest tak popularny, chociaż wszyscy nienawidzą jego smaku? Dlaczego dzięki peronowym tablicom odliczającym czas pozostały do odjazdu pociągu mniej nas denerwują opóźnienia? I dlaczego wolimy, gdy pasta do zębów jest... pasiasta? Uważamy się za istoty racjonalne. A ekonomia i biznes opierają się na założeniu, że podejmujemy logiczne decyzje na podstawie dowodów. Ale wcale tacy nie jesteśmy. W wielu kluczowych obszarach naszego życia rozum odgrywa naprawdę znikomą rolę. Przyciąga nas to, co piękne, ale i to, co ekstrawaganckie, nadmierne, dziwaczne, absurdalne - od kosztownych zaproszeń ślubnych po maleńkie buteleczki zawierające najnowsze perfumy. Jeśli więc chcecie wpływać na wybory dokonywane przez ludzi, musicie ominąć rozum. Najlepsze pomysły nie mają bowiem racjonalnego sensu: sprawiają, że bardziej czujemy, niż myślimy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K.33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [337]-341. Indeks.
W czasach, gdy świat biznesu zdominowany jest przez technologię i analizę danych, Gillian Tett wzywa do zmiany sposobu myślenia – na antropologiczny (skupiony na człowieku). Po co? Aby lepiej odczytywać zachowania klientów, rynków i organizacji, a także stawić czoła wyzwaniom, z jakimi mierzy się społeczeństwo. Siła empatii uczy, jak odczytywać myśli i emocje innych ludzi, a przez to nie tylko zrozumieć inne kultury, lecz także spojrzeć na własne otoczenie z nowej perspektywy. Pokazuje, jak ta prosta, a zarazem rewolucyjna strategia przysłużyła się firmom takim jak Intel, Nestlé, General Motors, Procter & Gamble, Mars, Danica czy wielu innym oraz jak można ją wykorzystać na co dzień zarówno w życiu, jak i w biznesie. Nie wiesz, jak się zachować na spotkaniu z przedstawicielami zagranicznej firmy? Chcesz zrozumieć fenomen ekonomiczny Doliny Krzemowej? A może oglądasz obrady sejmu i zastanawiasz się, czy za chaotycznymi wystąpieniami niektórych polityków kryje się starannie przemyślana strategia? Jeśli chcesz się nauczyć, jak ważna jest empatia w biznesie i w codziennym życiu, ta książka jest właśnie dla Ciebie [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22749 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 28.07.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej