Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje fachowe
(38)
Publikacje naukowe
(34)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(16)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(63)
Autor
Andruszko Robert
(13)
Okuniewski Juliusz
(5)
Kapera Marta
(4)
McWilliams Nancy
(4)
Cierpisz Małgorzata (językoznawstwo)
(3)
Gomola Aleksander
(3)
Lingiardi Vittorio (1960- )
(3)
Morrison James R. (1940- )
(3)
Moskal Maria
(3)
Owsiak Anna
(3)
Porges Stephen W
(3)
Rothschild Babette
(3)
Alochno-Janas Anna
(2)
Arden John Boghosian
(2)
Beck Aaron Temkin (1921- )
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Cubała Wiesław J
(2)
Dana Deb
(2)
Dawson Geraldine
(2)
Fisher Janina
(2)
Gołąb Joanna
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Linehan Marsha
(2)
Miller William R. (1947- )
(2)
Rogers Sally J
(2)
Vismara Laurie A
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Arnkil Tom Erik (1950- )
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Black Margaret J
(1)
Boon Suzette
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Briere John
(1)
Chard Kathleen M
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Denning Patt (1950- )
(1)
Dragan Wojciech Łukasz (1976- )
(1)
Drath Wojciech
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Fitzgerald Jennifer (1957- )
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gillihan Seth J
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Gościniak Jerzy (psychologia)
(1)
Granholm Eric L
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Habrat Bogusław
(1)
Hart Onno van der (1941- )
(1)
Hayes Steven C
(1)
Heitzman Janusz
(1)
Hershfield Jon
(1)
Holas Paweł
(1)
Holden Jason L
(1)
Jobes David A
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kallos-Lilly Veronica
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Leahy Robert L
(1)
Little Jeannie
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Manassis Katharina
(1)
Maroda Karen J
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Miller Alec L
(1)
Mitchell Stephen A. (1946-2000)
(1)
Monson Candice M
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Naglieri Jack A
(1)
Napolitano Lisa A
(1)
Ogden Pat
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Padesky Christine A
(1)
Pennebaker James W
(1)
Radwan Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(47)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(24)
Psychiatrzy
(6)
Szkoły wyższe
(3)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Psychoterapia
(24)
Stres pourazowy
(9)
Trauma
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Mindfulness
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Lęk
(5)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(5)
Autyzm
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Młodzież
(4)
Psychologia ciała
(4)
Terapia poznawcza
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Autonomiczny układ nerwowy
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Mózg
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Neurobiologia
(3)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko
(2)
Empatia
(2)
Leczenie
(2)
Motywacja
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychodynamic diagnostic manual (PDM)
(2)
Psychofizjologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Terapia uzależnień
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wstyd
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zespół stresu pourazowego
(2)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dysocjacja (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieciństwo
(1)
Epigenetyka
(1)
Erikson, Erik H (1902-1994)
(1)
Fairbairn, W. Ronald D (1889-1964)
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fizjologia układu immunologicznego
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gniew
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kernberg, Otto F (1928- )
(1)
Klasyfikacja
(1)
Klein, Melanie (1882-1960)
(1)
Kohut, Heinz (1913-1981)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Loewald, Hans (1906-1993)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Narkomani
(1)
Narkomania
(1)
Niemowlę
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie winy
(1)
Podejście oparte na Otwartym Dialogu (ODA)
(1)
Poznawczo-behawioralny trening umiejętności społecznych (CBSST)
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Przebaczenie
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychoneuroimmunologia
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Psychoterapia sensomotoryczna
(1)
Psychozy
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samookaleczenie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Schafer, Roy (1922- )
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(11)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręczniki
(4)
Synteza
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(31)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 229-230. Indeks.
Poznaj możliwości analizy łańcuchowej w terapii DBTPodstawę skutecznej terapii stanowi właściwa ocena problemów klienta, a narzędziem, które pomoże jej dokonać, jest analiza łańcucha behawioralnego.Shireen Rizvi, doświadczona psycholożka i trenerka DBT, w swojej książce szczegółowo opisuje poszczególne elementy analizy łańcuchowej, wyjaśnia jej znaczenie w terapii i pomaga uniknąć typowych błędów. Autorka prezentuje różnice między pierwszym a powtórzonym łańcuchem, łańcuchami mikro i makro, a także tłumaczy, jak włączyć do analizy inne strategie DBT.Zawarte w publikacji wskazówki, przykładowe pytania i strategie angażowania klientów sprawdzą się zarówno w terapii indywidualnej, jaki grupowej oraz podczas interwencji telefonicznej.Książka Analiza łańcuchowa w terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) to rodzaj szkolenia, które wyposaży terapeutów w wiedzę na temat tego, jakie pytania zadać, by zdobyć najistotniejsze informacje, jakich pytań unikać i kiedy uzyskane dane wystarczą, by przejść do kolejnego etapu terapii.Dobrze dobrane przykłady kliniczne nie tylko w żywy sposób przekazują najistotniejsze koncepcje oceny w DBT, ale przede wszystkim modelują podejmowanie decyzji klinicznych niezbędnych w pomaganiu klientom ze złożonymi problemami. Publikacja ta daje dostęp do wiedzy, która zazwyczaj jest osiągalna tylko w ramach superwizji eksperckiej. Pozycja obowiązkowa dla klinicystów.Kelly Koerner, PhD, Eyidence-Based Practice Institute, Seattle, WashingtonPodczas gdy analizy łańcuchowe są zwykle stosowane do oceny jawnych zachowań dysfunkcyjnych, Rizvi radzi, jak stosować je w przypadku zachowań ukrytych, takich jak problematyczne myśli i impulsy. Autorka przystępnie wyjaśnia, jak poruszać się między analizą łańcuchową a innymi strategiami DBT. Krótko mówiąc, niniejsza pozycja stanowi najbardziej wszechstronne i praktyczne omówienie analizy łańcuchowej i powinna być standardową lekturą terapeutów DBT.Charles R. Swenson, MD, Department of Psychiatry, Uniyersity of Massachusetts Medical SchoolTom zawiera:Ľ Podstawy analizy łańcuchowejĽ Wskazówki dotyczące orientowania klientów i współdziałania przy tworzeniu analizĽ Identyfikacja zachowania docelowego. Wstępna ocena problemuĽ Podtrzymywanie zaangażowania klienta (i terapeuty!)Ľ Włączanie rozwiązań w analizy łańcuchoweĽ Gdy zachowanie się nie zmieniaĽ Analizy myśli, impulsów i nieobecnych zachowańĽ Analizy łańcuchowe w zespołach konsultacyjnych, na treningach umiejętności i w konsultacjach telefonicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: An early start for your child with autism. Using everyday activities to help.
Bibliogr. s. 404-405. Indeks.
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci - również te z ASD - mają niezwykłą zdolność uczenia się. Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start - dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17466 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2022)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego dnia. Niemal wszystkie małe dzieci - również te z ASD - mają niezwykłą zdolność uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych. Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie postępy. Zadbaj o dobry wczesny start - dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych do poznawania świata i cieszenia się nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21100 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.07.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The body remembers : the psychology of trauma and trauma treatment.
Bibliografia na stronach [215]-220. Indeks.
Uważa się obecnie, że osoby po przebytej traumie zachowują utajoną pamięć traumatycznych zdarzeń w swoich mózgach i ciałach. Pamięć ta często wyraża się w objawach zespołu stresu pourazowego - koszmarach, flashbackach, reakcjach przestrachu i zachowaniach dysocjacyjnych. W gruncie rzeczy ciało takiej osoby nie pozwala o sobie zapomnieć. Zmniejszając przepaść między teorią naukową a praktyką kliniczną oraz między terapią werbalną a terapią ciała, Rothschild przedstawia zasady i techniki pracy z ciałem, które nie wymagają dotyku. Mając na względzie zastosowania kliniczne, gromadzi w jednym miejscu aktualną wiedzę na temat psychobiologii reakcji stresowej zarówno w trudnych sytuacjach codziennego życia, jak i podczas skrajnej i długotrwałej traumy. Dzięki temu klinicyści reprezentujący różne dyscypliny zyskują podstawę do poznania genezy objawów ich pacjentów i do uwzględnienia pracy z ciałem w swojej praktyce. Techniki somatyczne zostały tak dobrane, aby uczynić terapię traumy bezpieczniejszą przy jednoczesnym zwiększeniu integracji między umysłem a ciałem. Pełna zajmujących przykładów klinicznych książka Ciało pamięta ukazuje integrację ciała i umysłu w leczeniu zespołu stresu pourazowego. Jej lektura będzie interesująca dla klinicystów, badaczy, studentów i zwykłych czytelników. Chociaż dyscypliny zajmujące się zdrowiem psychicznym nadal dokonują ważnych odkryć w zakresie psychofizjologii urazu psychicznego, jest bardzo niewiele prac, które by omawiały znaczenie tych ustaleń dla leczenia osób po przebytej traumie. Książka Babette Rothschild z powodzeniem wypełnia tę lukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58306 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciało pamięta. T. 2, Rewolucja w terapii traumy / Babette Rothschild ; tłumaczenie Anna Owsiak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021. - 246, [1] strona, [1] karta tablic złożona luzem : ilustarcje, tabele, wykresy ; 23 cm.
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The body remembers. vol. 2, Revolutionizing trauma tratment.
Bibliografia na stronach [235]-241. Indeks.
Kontynuacja bestsellerowej książki "Ciało pamięta" Bolesne doświadczenia odciskają piętno nie tylko na psychice, ale również pozostawiają ślad w ciele: powracające koszmary, flashbacki, blokady mięśniowe czy zachowania dysocjacyjne to znamiona przebytej traumy. Babette Rotschild uczy, jak dzięki terapii oraz pracy z ciałem, odzyskać poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Stawiając na pierwszym miejscu dobro klienta, prezentuje nowe, rozbudowane strategie i zasady bezpiecznego wychodzenia z traumy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Są one przydane w pracy zarówno z osobami wykazującymi gotowość do zmierzenia się ze swoją przeszłością jak z tymi, które wolą do niej nie wracać. Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak wykorzystać wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58307 (1 egz.)
Kaucja: 36,75 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The complex PTSD workbook : a mind-body approach to regaining emotional control & becoming whole.
Bibliografia na stronach 191-195. Indeks.
Nieprzepracowana trauma z dzieciństwa odbija się na zdrowiu psychicznym i emocjonalnym, niejednokrotnie uniemożliwiając funkcjonowanie w dorosłym życiu. I choć konfrontacja z bolesnymi wspomnieniami jest bardzo trudna, a poradzenie sobie z nimi może wydawać się skazane na porażkę, Arielle Schwartz udowadnia, że jest to osiągalne i stanowi klucz do pełnego i szczęśliwego życia.W tym przystępnie napisanym podręczniku autorka uczy, jak wypracować w sobie pozytywne strategie, które pomogą zaakceptować samego siebie i zyskać poczucie bezpieczeństwa na tyle, by móc zmierzyć się z przeszłością. Zwięźle, fachowo i w zrozumiały sposób przedstawia zagadnienia związane ze złożonym zespołem stresu pourazowego, podkreślając, że jest on normalną reakcją na bolesne sytuacje życiowe z przeszłości. Pomaga zrozumieć psychologiczne i fizjologiczne aspekty traumy, wskazuje zaburzenia współwystępujące oraz na przykładzie swoich pacjentów pokazuje, z jak różnorodnymi problemami borykają się osoby dotknięte zespołem stresu pourazowego i jak trudne zadanie stoi przed terapeutą w postawieniu właściwej diagnozy.Książka ta została napisana z myślą o osobach gotowych zmierzyć się z traumą. Szczegółowo omówiono kwestie związane z terapią złożonego zespołu stresu pourazowego, przedstawiono różne modele terapeutyczne oraz zaznaczono ewentualne przeszkody w udanej terapii. Każdy rozdział zawiera ćwiczenia, które pomogą w spokojnej analizie objawów i towarzyszących im emocji, tak by czytelnik mógł podjąć świadomą decyzję o odpowiedniej dla niego strategii terapeutycznej."Arielle Schwartz łączy prostotę, współczucie, pokorę i głęboką wiedzę o zaburzeniach osób cierpiących na złożony zespół stresu pourazowego. Książka jest niezwykle przydatnym przewodnikiem w pokonaniu tej częstej ludzkiej dolegliwości".Dr Betty Cannon, autorka Sartre`a i psychoanalizy, a także twórczyni stosowanej psychoterapii egzystencjalnej (AEP)Poszczególne rozdziały omawiają tematy:Zrozumieć traumęTerapia złożonego zespołu stresu pourazowegoLeczenie objawów unikaniaLeczenie objawów inwazyjnychLeczenie objawów depresjiWspieranie rozwoju w dłuższej perspektywieDr Arielle Schwartz jest licencjonowanym psychologiem klinicznym, konsultantem do spraw terapii EMDR i certyfikowanym instruktorem jogi z prywatną praktyką w Boulder w Kolorado. Uzyskała tytuł magistra psychologii somatycznej na Naropa University oraz doktorat z psychologii klinicznej na Fielding Graduate University. Jej podejście do psychoterapii opiera się na kształtowaniu mocnych stron klienta i nazywane jest terapią opartą na odporności (resilience informed therapy), która korzysta z podejścia łączącego ciało i umysł. Jest nauczycielką przedmiotów podstawowych w Maiberger Institute, prowadzi szkolenia terapeutów w zakresie terapii EMDR i psychologii somatycznej. Specjalizuje się w problematyce PTSD, C-PTSD, zagadnieniach żałoby i straty, odporności w rozwoju dziecka, jodze terapeutycznej oraz leczeniu chronicznego bólu i chorób przewlekłych. Uważa, że wszyscy ludzie zasługują na wiedzę, i poświęca się upowszechnianiu informacji na temat zdrowia psychicznego oraz dobrostanu za pomocą prezentacji, mediów społecznościowych i bloga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 457-467. Indeks.
Nowoczesny i rewolucyjny podręcznik dla każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego.Terapia poznawcza oparta na uważności (mindfulness-based cognitive therapy, MBCT) jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod przerywania cyklu nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów. Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów zajmujących się poradnictwem.Pierwsze wydanie niniejszej książki wywołało lawinę zainteresowania, zastosowań klinicznych i badań na całym świecie, zapoczątkowując nową, opartą na dowodach, metodę terapeutyczną. W drugim wydaniu uaktualniono każdy rozdział i dodano liczne praktyczne pomoce, w tym ćwiczenia i ulotki. Nowe treści udoskonalają, wzmacniają i potwierdzają istotne elementy niezbędne do skutecznego świadczenia terapii poznawczej opartej na uważności w warunkach klinicznych, jak również do zrozumienia podstawowych i bardzo przejrzyście opisanych ram teoretycznych, na których się ona opiera.Terapia poznawcza depresji oparta na uważności jest głównym punktem odniesienia dla wszystkich, którzy chcą się nauczyć tego skutecznego podejścia. Drugie wydanie uaktualnia tę klasyczną już książkę, czyniąc ją najnowocześniejszym przewodnikiem zarówno dla terapeutów, jak i dla studentów.Daniel Goleman, PhD, autor Inteligencji emocjonalnej Uwielbiam tę książkę. W istocie to coś więcej niż książka - to bliski przyjaciel. Ktoś, kto chce pomóc ludziom po przebytej depresji w utrzymaniu stanu zdrowia i zapobieżeniu dalszym epizodom choroby, znajdzie tutaj wszystko, czego potrzebuje.Sona Dimidjian, PhD, Wydział Psychologii i Neurobiologii, Uniwersytet Kolorado w Boulder, Stany Zjednoczone To niezwykła, świetnie napisana książka opisująca zarówno kulisy powstania, jak i krok po kroku sposób stosowania terapii poznawczej opartej na uważności w zapobieganiu nawrotów depresji. To nie tylko znakomity kliniczny przewodnik, ale też inspirująca lektura pokazująca, w jaki sposób można zintegrować dalekowschodnią mądrość i praktyki medytacyjne z zachodnim opartym na dowodach modelem psychoterapii w spójną, efektywną metodę przywracania równowagi i dobrostanu psychicznego.dr n. med. Paweł Holas, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, założyciel i pierwszy prezes Polskiego Towarzystwa Mindfulness
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 285-294.
Pierwszy w Polsce pełny opis nowej, skandynawskiej metody terapii napadów psychozy. Podejście oparte na Otwartym Dialogu (ODA) zyskuje coraz większą popularność w Europie Zachodniej i USA, chociaż wciąż nie jest dobrze znane wśród polskich specjalistów. Książka zawiera kompleksowe przedstawienie tej rewolucyjnej metody, prezentuje wyniki badań i zawiera wskazówki potrzebne do zastosowania jej w praktyce. ODA wyróżnia koncentracja na potrzebach pacjenta i jego bliskich, dzięki natychmiastowym interwencjom istotnie zmniejszając ryzyko rozwoju schizofrenii i umożliwiając szybki powrót do pracy lub nauki po epizodach psychotycznych.Podejście oparte na Otwartym Dialogu zostało stworzone przez psychoterapeutę Jaako Seikkulę i psychiatrę Briggitę Alakare w latach 80-tych XX wieku. Metodę wdrożono w Zachodniej Laponii w Finlandii, czego skutkiem było zmniejszenie chorobowości na schizofrenię o 90 w ciągu 30 lat. U podstaw ODA leży zaangażowanie rodziny, najbliższego otoczenia i sieci społecznej pacjenta. Głównymi założeniami systemu są natychmiastowa reakcja na pojawienie się kryzysu, spotkanie z pacjentem w jego naturalnym środowisku, dopasowanie leczenia do jego potrzeb, ciągłość terapeutyczna, mobilność i odpowiedzialność zespołu terapeutycznego. Podejście oparte na Otwartym Dialogu wykorzystuje różne nurty terapeutyczne, traktując proces leczenia holistycznie.Praca Seikkuli i Arnkila jest zaproszeniem do poważnej refleksji i zmiany myślenia oraz działania. O tym, że zmiana ta może mieć konsekwencje praktyczne, świadczą liczne, realizowane także w Polsce, szkolenia i próby wprowadzania ODA do praktyki psychiatrycznej. Można wprawdzie przyjąć postawę defensywną i schować się za tezą, że ODA to utopia. [...]. Lecz jeśli projekt Seikkuli i Arnkila jest oparty na śmiałości, pasji i energii nowatorów, cechach trudnych do naśladowania przez konserwatywnych profesjonalistów, trzeba o nim myśleć jako o wizji cennej i inspirującej. A może nawet warto wziąć udział w szkoleniu przygotowującym do wdrażania ODA w Polsce?Fragment ze Wstępu prof. Bogdana De Barbaro
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki Mentalizowanie w praktyce klinicznej autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów Jona G. Allena, Petera Fonagya i Anthony`ego Batemana. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy.dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii SystemowejKliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18360 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.07.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The dialectical behavior therapy skills workbook : practical DBT exercises for learning mindfulness, interpersonal effectiveness, emotion regulation & distress tolerance" 2007.
Bibliografia na stronach 265-267.
Dialektyczna terapia behawioralna, stworzona z myślą o leczeniu osobowości chwiejnej emocjonalnie, okazała się skuteczna w leczeniu wielu schorzeń psychicznych, zwłaszcza tych charakteryzujących się występowaniem przytłaczających emocji. Badania dowodzą, że terapia ta może zwiększyć umiejętność radzenia sobie ze stresem, nie powodując utraty kontroli ani destrukcyjnych zachowań. Książka pokazuje jak krok po kroku stosować proste ćwiczenia, by wywołać rzeczywistą i trwałą zmianę. Rozwija umiejętności w zakresie czterech sfer: tolerancji dyskomfortu psychicznego, uważności, regulowania emocji i efektywności interpersonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach [237]-254. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną.
Sprawdzone narzędzie terapeutyczne redukujące ryzyko samobójstwa Niniejszy podręcznik, opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń klinicznych i badań naukowych autora, przedstawia skuteczną metodę terapeutyczną CAMS, stosowaną przez specjalistów na całym świecie. Metoda oceny i zarządzania tendencjami samobójczymi we współpracy z pacjentem (The Collaborative Assessment and Management of Suicidality, CAMS) ‒ dostosowana do potrzeb osób zagrożonych samobójstwem ‒ pozwala na skuteczną ocenę ryzyka popełnienia samobójstwa, stworzenie i realizację planu terapeutycznego oraz stabilizację stanu pacjenta. Podstawowe założenia metody to szacunek, empatia i uczciwość wobec pacjenta oraz umożliwienie mu ponownego zapanowania nad własnym życiem bez konieczności hospitalizacji. Opracowana przez Jobesa procedura postępowania prowadzi do znacznej redukcji myśli samobójczych u pacjentów oraz obudzenia w nich nadziei, a także umożliwia identyfikację i poddanie dalszej terapii konkretnych czynników skłaniających ich do samobójstwa. Poszczególne kroki przedstawionej w książce procedury zostały uzupełnione przykładami i opisami przypadków oraz materiałami, które można wykorzystać w trakcie pracy z pacjentem – w tym Kwestionariuszem oceny stanu pacjenta o skłonnościach samobójczych (SSF-4). To obowiązkowa pozycja dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną. „Metoda ta skupia się na pacjencie i opiera na współpracy z nim – wielu klinicystów bardzo chciałoby pracować taką właśnie metodą. Mam nadzieję, że ta fantastyczna książka stanie się kamieniem węgielnym każdego programu szkoleniowego w różnych dziedzinach ochrony zdrowia psychicznego”. Christine Moutier, MD, Amerykańska Fundacja Zapobiegania Samobójstwom „Niewiele jest książek, które stanowczo polecam jako nieodzowną lekturę dla wszystkich klinicystów behawioralnych – to jest jedna z nich. Jobes zdołał podsumować trzydziestoletni okres płodnej klinicznej pracy badawczej w dziedzinie suicydologii, tworząc profesjonalny tom, napisany jak powieść, od której nie można się oderwać. Omówiona w tej książce metoda CAMS, oparta na wynikach badań naukowych, wielokrotnie uratowała życie ludzkie”. Alan L. Peterson, PhD, ABPP, Amerykańska Rada Psychologii Profesjonalnej Podręcznik omawia następujące tematy: Ocena i zarządzanie ryzykiem samobójczym we współpracy z pacjentem. Kwestionariusz stanu pacjenta z ryzykiem samobójstwa (Kwestionariusz SSF) i rozwój koncepcji CAMS. Planowanie postępowania terapeutycznego według procedury CAMS. Wyniki kliniczne CAMS i dalsze losy pacjenta. Pytania i odpowiedzi dotyczące metody CAMS. David A. Jobes PhD, ABPP – licencjonowany psycholog Amerykańskiej Rady Psychologii Profesjonalnej, profesor psychologii i zastępca dyrektora Studiów Klinicznych na Amerykańskim Uniwersytecie Katolickim, a także profesor nadzwyczajny psychiatrii w Uniformed Services University of the Health Sciences. Jego zainteresowania badawcze od ponad trzydziestu lat skupiają się na suicydologii; ma na koncie liczne publikacje w tej dziedzinie i stale prowadzi zajęcia z suicydologii klinicznej, etyki zawodowej oraz zarządzania ryzykiem. Za swoje osiągnięcia został uhonorowany m.in. Nagrodą Marshy Linehan za wybitne osiągnięcia badawcze w dziedzinie leczenia zachowań samobójczych oraz przyznaną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Suicidologiczne Nagrodą Louisa I. Dublina za profesjonalne osiągnięcia w dziedzinie zapobiegania samobójstwom. Prowadzi prywatną praktykę kliniczną i penitencjarną w Waszyngtonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [235]-239.
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 375-394. Indeks.
Praktyczna i przystępna książka stanowiąca użyteczne narzędzie dla terapeutów, dzięki któremu będą mogli skuteczniej pomagać pacjentom w radzeniu sobie z unikanymi lub budzącymi lęk przeżyciami emocjonalnymi. Autorzy przedstawiają wiele metod interwencji, takich jak modyfikacja schematów, zarządzanie stresem, rozwijanie akceptacji, uważności i współczucia wobec siebie czy restrukturyzacja poznawcza, oraz podpowiadają, w jaki sposób wybrać te najlepsze. W książce znajdujemy pytania, które warto zadać pacjentom, konkretne przykłady interwencji, sugestie odnoszące się do pracy osobistej, dialogi ilustrujące poszczególne zagadnienia oraz wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.Autorzy dokonali rzeczy niezwykłej. Swobodnie łącząc liczne metody psychoterapeutyczne z ostatniego stulecia i podstawową wiedzę naukową, opracowali ujęcie transdiagnostyczne przydatne dla terapeutów wszystkich dyscyplin. Książka zawiera obszerny wybór zasad, dzięki którym pomożemy pacjentom zrozumieć własne emocje, zmierzyć się z nimi oraz wykorzystać je do budowania pełnego współczucia i celowego życia zamiast pogrążania się w zaklętej spirali ograniczających nawyków unikania i zwalczania uczuć. Cieszy mnie ten holistyczny, a jednocześnie pragmatyczny zwrot w rozwoju interwencji w zakresie zdrowia psychicznego.Dr Warren MansellSchool of Psychological Sciences, University of Manchester
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi. Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [447]-501. Indeks.
"Uzależnienie to powszechny problem kliniczny – problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci.
Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Świetnie napisany, podręcznik zawiera podstawy wiedzy przydatnej specjalistom i innym praktykom. Autorzy są jednymi z najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie; przedstawiają najbardziej aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz omawiają praktyczne, szczegółowo opracowane narzędzia kliniczne.
Autorzy podręcznika objaśniają najnowsze dokonania naukowe i pokazują, jak można je wykorzystać w praktyce klinicznej. Omawiają pełne spektrum form pomocy – od badań przesiewowych i oceny diagnostycznej, przez detoksykację i zindywidualizowaną rehabilitację po terapię podtrzymującą zmiany. Przedstawiając wachlarz metod terapeutycznych, które znalazły umocowanie w badaniach naukowych, w poszczególnych rozdziałach szczegółowo opisują założenia terapii poznawczo-behawioralnej, terapii opartej na filozofii dwunastu kroków, terapii motywującej, farmakoterapii i pracy z rodzinami. Poruszają najważniejsze kwestie kliniczne, w tym między innymi sposoby reagowania na opór, wspierania klientów w wypełnianiu zaleceń terapeutycznych, postępowania z zaburzeniami współwystępującymi czy korzystania z duchowych form wsparcia w procesie zdrowienia. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [225]-251. Indeks.
Wywiad motywujący ma tak silne podstawy teoretyczne i empiryczne, że powinien stanowić część standardowego wykształcenia z zakresu ochrony zdrowia somatycznego bądź psychicznego. Niniejsza książka jest znakomitym wprowadzeniem do wywiadu motywującego i atrakcyjnym opracowaniem przeglądowym jego zastosowań w pracy z nastolatkami, czyli w rozwijającej się dziedzinie zasługującej na dalsze badania.
Publikacja zawiera także wskazówki dotyczące etyki oraz ustawicznego samokształcenia, dlatego powinna być lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych wykorzystaniem wywiadu motywującego w interakcjach z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Dr Bradley H. Smith, Wydział Psychologii, Uniwersytet Karoliny Południowej Książka oparta na licznych pracach badawczych jest przeznaczona dla psychologów klinicznych, specjalistów zajmujących się leczeniem uzależnień, pracowników socjalnych, terapeutów oraz psychiatrów zajmujących się młodzieżą. Może również zainteresować pediatrów, pielęgniarki oraz innych pracowników służby zdrowia, którzy chcą skutecznie wspierać swoich pacjentów. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [555]-561. Indeks.
Dla pacjentów i psychoterapeutów.
Historia zapisana w ciele może przekazać znacznie więcej niż słowa. Trafne odczytanie gestów, postawy, mimiki i spojrzenia pozwala ujawnić trudne doświadczenia i przeżywane emocje. Pat Ogden i Janina Fisher wskazują, jak właściwie interpretować narrację somatyczną i wykorzystywać ją w terapii traumy i zaburzeń przywiązania. Psychoterapia sensomotoryczna to podręcznik prezentujący zasady nowatorskiej metody łączącej tradycyjną psychoterapię z praktykami somatycznymi. Autorki wyjaśniają, w jaki sposób odczytywać komunikaty niewerbalne i rozumieć reakcje somatyczne na traumatyzujące wydarzenia. Uczą, jak aktywizować ciało, zmieniać schematy ruchu i kształtować nawyki, by poprawić jakość życia.
Książka została napisana z myślą o pacjentach i psychoterapeutach, by wspólnie mogli dostosować zawarty w niej materiał do indywidualnych potrzeb i pogłębić relację terapeutyczną. Każdy rozdział zawiera przewodnik, który pomoże terapeutom wykorzystać techniki sensomotoryczne w praktyce klinicznej, oraz arkusze ćwiczeń dla pacjentów. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22764 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 23.07.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Książka zawiera 1 składaną tablicę dołączoną luzem.
Bibliografia na stronach [311]-320. Indeks.
Babette Rothschild zwraca uwagę na kluczowe znaczenie dobrostanu osób niosących pomoc innym. Prezentując badania z zakresu psychologii neurobiologicznej, eksperymentalnej oraz społecznej, wyjaśnia, dlaczego terapeuta doświadcza negatywnych skutków nadmiernej empatii i jak może je pokonywać. Na podstawie koncepcji osobistego regulatora empatii i uważności autorka opracowała narzędzia, które pozwolą zmniejszyć ryzyko wystąpienia objawów zmęczenia współczuciem czy traumy zastępczej.
Praktyczne wskazówki zawarte w tej książce umożliwią zastosowanie strategii regulowania autonomicznego układu nerwowego, radzenia sobie ze stresem i wyzwaniami współczesnego świata, takimi jak kryzys klimatyczny, niepokoje społeczne czy konflikty zbrojne.
Wsparcie dla wspierających to podręcznik, dzięki któremu nauczysz się wyznaczać granice w kontaktach z pacjentami, dbać o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz wzmacniać relacje międzyludzkie. Jest pozycją obowiązkową nie tylko dla terapeutów, lecz także dla lekarzy, ratowników medycznych i wszystkich osób zajmujących się opieką nad innymi. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety workbook for teens : activities to help you deal with anxiety & worry.
Ćwiczenia, które pomogą w przezwyciężeniu lęku i zamartwiania się.Mniej więcej jeden na trzech nastolatków zmaga się z uczuciem niepokoju, strachu i napadami paniki. Kołatanie serca, pocenie się, drżenie ciała, bóle brzucha to tylko niektóre z objawów towarzyszące tym stanom. W okresie dojrzewania są one najbardziej powszechne, ponieważ w sferze fizycznej, emocjonalnej i psychicznej dochodzi wówczas do wielu zmian. Jeśli nastolatkowie nie znajdą sposobu na poradzenie sobie z lękiem, wraz z wiekiem ten stan może się pogorszyć i przejąć kontrolę nad ich życiem.Praktyczny podręcznik radzenia sobie z lękiem dla nastolatków pokazuje, jak opanować uczucie lęku i położyć kres zamartwianiu się. Pomaga wypracować pozytywny obraz samego siebie i rozpoznać niespokojne myśli. Zawiera opis technik, które nastolatkowie mogą stosować samodzielnie lub z pomocą psychologa. Podręcznik oferuje również wskazówki, jak szukać dodatkowego wsparcia, jeśli okaże się to konieczne."Odczuwanie lęku to częsty i uleczalny stan. Wykonując zawarte w tej książce ćwiczenia, dowiesz się, jak zapobiegać lękowi i jak sobie z nim radzić. Niektóre z ćwiczeń początkowo mogą się wydawać nietypowe. Być może będą one wymagały zrobienia czegoś, co jest dla ciebie całkowitą nowością. Nawet jeśli zawarte tutaj sugestie odbiegają od twoich przyzwyczajeń, zachęcam do tego, aby je wypróbować. Czasami najdziwniejsze ćwiczenie może się okazać tym najbardziej pomocnym."Lisa M. SchabLISA M. SCHAB jest pracownikiem socjalnym prowadzącym prywatną praktykę na przedmieściach Chicago. Pisze artykuły do miesięcznika dla rodziców "Chicago Parent" i jest autorką ośmiu poradników dla dzieci i dorosłych. Prowadzi warsztaty terapii opartej na technikach relaksacyjnych i samopomocy dla szerokich kręgów społeczeństwa oraz szkolenia zawodowe dla terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom. Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem. Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego. Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22296 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.04.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej